abonnement Unibet Coolblue
pi_173545702


Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

De New/Oldbierit!
- Motorrijders newbierit!

In de planning:
- Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik




New/Oldbierit Apr 2014



:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P



Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Reflectiestickers
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.



Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.


Ik zwaai naar dieren.
pi_173545706
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:09 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

De motorzaak heeft ook je probleem van afgebroken bout gefixed? w/
Nee, dat heb ik uiteindelijk zelf gedaan! :D Met een griptang de rest eruit gekregen, na veel gevloek, en toen een (tweedehands) nieuw schroefdraad er weer ingedraaid. :)

De afgebroken bouten van m'n uitlaatbochten zijn wel door de motorzaak gefixt. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_173545870
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:18 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nee, dat heb ik uiteindelijk zelf gedaan! :D Met een griptang de rest eruit gekregen, na veel gevloek, en toen een (tweedehands) nieuw schroefdraad er weer ingedraaid. :)

De afgebroken bouten van m'n uitlaatbochten zijn wel door de motorzaak gefixt. :P
Die motorzaak heeft denk ik altijd wel lol om jou denk ik bij het avondeten :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_173545955
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:26 schreef Geerd het volgende:

[..]

Die motorzaak heeft denk ik altijd wel lol om jou denk ik bij het avondeten :P
Tot nu toe alleen uitlaatbochten gemonteerd en nieuwe bandjes omgelegd. De rest heb ik zelf gedaan. En de uitlaatbouten hadden ze ook zelf afgebroken. :+
Your opinion of me is none of my business.
pi_173545976
@Geerd het filter ook vervangen uiteraard! :)
pi_173546386
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:30 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Tot nu toe alleen uitlaatbochten gemonteerd en nieuwe bandjes omgelegd. De rest heb ik zelf gedaan. En de uitlaatbouten hadden ze ook zelf afgebroken. :+
Netjes !!
Toen ik met collega's beetje overhad, ja opzoek naar nieuwe motor dit dat...kreeg ik weleens te horen ja met die nieuwe motoren als je dan pech krijgt kun je er niks meer mee net als met auto's...

Ik dacht toen sja of ik nu een oude of een nieuwe koop voor mij geldt beide :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_173546562
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:18 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nee, dat heb ik uiteindelijk zelf gedaan! :D Met een griptang de rest eruit gekregen, na veel gevloek, en toen een (tweedehands) nieuw schroefdraad er weer ingedraaid. :)

De afgebroken bouten van m'n uitlaatbochten zijn wel door de motorzaak gefixt. :P
O, er stak nog wat uit :D Dan is het vaak wel te doen. Mooi dat het opgelost is!
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:49:45 #8
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_173549157
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:44 schreef Geerd het volgende:

[..]

Netjes !!
Toen ik met collega's beetje overhad, ja opzoek naar nieuwe motor dit dat...kreeg ik weleens te horen ja met die nieuwe motoren als je dan pech krijgt kun je er niks meer mee net als met auto's...

Ik dacht toen sja of ik nu een oude of een nieuwe koop voor mij geldt beide :P
Klopt maar nieuwe motoren zijn over het algemeen ook veel betrouwbaarder.
pi_173549168
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:49 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Klopt maar nieuwe motoren zijn over het algemeen ook veel betrouwbaarder.
Daar durf ik geen wedje op te leggen.....
Ik zwaai naar dieren.
pi_173616500
*O* de brommer is weer thuis *O* een definitieve oorzaak is helaas niet gevonden. de brandstofpomp vroeg bij meting slechts 3 ampère wat normaal is dus die veroorzaakte het niet. bedrading is helemaal nagelopen en opgeschoond. de dingetjes die men daarin gevonden en gefixt heeft zat echter niet achter de zekering die meermaals geklapt is.

ondanks dat men er meerdere dagen mee bezig is geweest viel de factuur mij reuze mee. 466 euro inclusief een grote beurt volgens onderhoudsschema. toen ik dat zei gaf hij inderdaad wel aan dat ze niet alle uren dat ze ermee bezig zijn geweest gefactureerd hebben _O_
pi_173617042
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 10:43 schreef Salatrel het volgende:
*O* de brommer is weer thuis *O* een definitieve oorzaak is helaas niet gevonden. de brandstofpomp vroeg bij meting slechts 3 ampère wat normaal is dus die veroorzaakte het niet. bedrading is helemaal nagelopen en opgeschoond. de dingetjes die men daarin gevonden en gefixt heeft zat echter niet achter de zekering die meermaals geklapt is.

ondanks dat men er meerdere dagen mee bezig is geweest viel de factuur mij reuze mee. 466 euro inclusief een grote beurt volgens onderhoudsschema. toen ik dat zei gaf hij inderdaad wel aan dat ze niet alle uren dat ze ermee bezig zijn geweest gefactureerd hebben _O_
Maar opgelost is het dus nog steeds niet, eigenlijk?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_173617317
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 11:17 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Maar opgelost is het dus nog steeds niet, eigenlijk?
zoals het er naar uitziet wel want ze hebben zelf meerdere testritten gereden en ik net ook en het probleem met de zekering die eruit klapt is weg. zoals ik al zei ze hebben in de bedrading wat dingetjes gevonden en gefixt alleen kunnen ze niet met 100% zekerheid aanwijzen of en zoja welke van die dingetjes de storing veroorzaakt heeft.
pi_173617955
Kent er iemand nog een goede motorzaak in Rotterdam en omgeving? Ik wil m'n motor wegbrengen voor het laten vaststellen van de schade.
pi_173618166
Ik breng de mijne altijd naar Motostore in Barendrecht. die hebben mij ook goed geholpen na mijn aanrijding in 2014 toen de schade expert van de tegenpartij kwam kijken.
pi_173618294
Thanks. Straks even bellen om te vragen of ze de motor ook willen ophalen. Ik durf er niet naar te rijden. :+ En anders moet ik iemand vinden die het kan wegbrengen. :Y
pi_173618329
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:20 schreef sylvesterrr het volgende:
Thanks. Straks even bellen om te vragen of ze de motor ook willen ophalen. Ik durf er niet naar te rijden. :+ En anders moet ik iemand vinden die het kan wegbrengen. :Y
als je de schade ook daar laat repareren zal het niet zon probleem zijn lijkt mij....
pi_173618358
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:22 schreef Salatrel het volgende:

[..]

als je de schade ook daar laat repareren zal het niet zon probleem zijn lijkt mij....
Verzekeringswerk En als ze lief zijn laat ik de grote beurt ook direct daar doen. :P
pi_173618389
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:24 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Verzekeringswerk En als ze lief zijn laat ik de grote beurt ook direct daar doen. :P
daarom! gelijk erbij vermelden :P was bij mij niet anders :P bij mij moest oa de tank, voorvelg, voorvorkpoot vervangen worden en nog wat klein spul vervangen worden _O- heeft ze uiteindelijk dik 3500 euro omzet opgeleverd _O-
pi_173618600
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:26 schreef Salatrel het volgende:

[..]

daarom! gelijk erbij vermelden :P was bij mij niet anders :P bij mij moest oa de tank, voorvelg, voorvorkpoot vervangen worden en nog wat klein spul vervangen worden _O- heeft ze uiteindelijk dik 3500 euro omzet opgeleverd _O-
Zo'n flinke schadepost verwacht ik niet te hebben. :@ Het lijkt vooralsnog enkel optische schade te zijn. Maar ja, ik weet niet of er nog wat anders aan de hand kan zijn aangezien het op de zij is gevallen..



pi_173618616
Schade aan kuipwerk kan aardig oplopen.
pi_173622480
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:38 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Zo'n flinke schadepost verwacht ik niet te hebben. :@ Het lijkt vooralsnog enkel optische schade te zijn. Maar ja, ik weet niet of er nog wat anders aan de hand kan zijn aangezien het op de zij is gevallen..

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik zou toch naar rekening houden met een schadepost die aardig richting de vier cijfers gaat hoor.


Kuipwerk is dúúr.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_173622559
Altijd al geweest! Net als saffraan trouwens...
pi_173629784
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 16:22 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik zou toch naar rekening houden met een schadepost die aardig richting de vier cijfers gaat hoor.

Kuipwerk is dúúr.
Serieus? :o

Ik dacht zelf aan enkele honderden euro's. 8)7
pi_173629948
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:56 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Serieus? :o

Ik dacht zelf aan enkele honderden euro's. 8)7
x 10
Ik zwaai naar dieren.
pi_173630618
Zaakje hier in Amsterdam (Fris) schijnt ook opknapwerk te kunnen doen. Hoef je er niet zo'n bizar lelijk streetfighterding van te maken. :)
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_173638373
Toen mijn broer vorig jaar mijn VFR kwam afleveren (jaja :7 gekocht in de buurt van Emmen en broerlief kwam vlak nadat de motor klaar was om op te halen naar mij toe, dus heeft dat ding meegenomen :+ ) zijn er een paar klemmen aan de binnenkant van het kuipwerk achter afgebroken, waardoor dat niet meer helemaal stevig vast zit. Paar stukken tape om gedaan en vervolgens rustig op zoek gegaan naar andere kuipdelen of een toko die het kan fixen. De tape zit er nu nog steeds op :') Goedkoopste wat ik kon vinden was 1300 euro voor een complete set van alle kuipdelen, maar dan wel in drie verschillende kleuren...
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_173640526
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:43 schreef Nero22 het volgende:
Zaakje hier in Amsterdam (Fris) schijnt ook opknapwerk te kunnen doen. Hoef je er niet zo'n bizar lelijk streetfighterding van te maken. :)
verzekeringswerk hè gewoon een nieuwe kuipset....
pi_173691593
Het regent op misano dus Lorenzo kan zijn zijwieltjes weer monteren
pi_173696812
Hij ging vijf rondjes best hard
pi_173697087
quote:
10s.gif Op zondag 10 september 2017 17:15 schreef Maegrim het volgende:
Hij ging vijf rondjes best hard
en vervolgens hard onderuit :P
pi_173699971
Sala ga jij nog naar die MF allroad?
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_173702635
Vandaag met een motor-forumlid nog eens de 5 landentour gereden, die ik midden mei ook al eens gereden heb.


We konden duidelijk merken dat de herfst in aantocht is. Ondanks een zonnetje kwam de temperatuur nergens boven de 15graden uit.
Op het Signal de Botrange was het zelfs rond de 10 graden.
Niet heel erg warm als je de wintervoering niet in de jas hebt :X
Desondanks heerlijk dagje gestuurd. De laatste keer dit jaar?!?
Net efkes anges
pi_173703377
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 20:05 schreef KneusTeun het volgende:
Sala ga jij nog naar die MF allroad?
was het wel van plan ja tenzij het echt enorm kakweer is
pi_173703488
Zaterdags eerst nog met deka naar spektakelfestijn bij hans van wijk in Zoetermeer (we zijn er ongeveer vanaf 13:30)
pi_173703942
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 22:00 schreef Salatrel het volgende:

[..]

was het wel van plan ja tenzij het echt enorm kakweer is
Same
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_173742818
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 22:04 schreef Salatrel het volgende:
Zaterdags eerst nog met deka naar spektakelfestijn bij hans van wijk in Zoetermeer (we zijn er ongeveer vanaf 13:30)
Ik ga ook nog even langs maar hou me anoniem zoals het een ware fokker betaamt.
Geen referral hier.
pi_173745828
voorlopig is de weeksvoorspelling nog niet al te best dit weekend geloof ik :P
  woensdag 13 september 2017 @ 10:35:44 #39
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_173747568
Met dit weer ga ik echt niet rijden. Mooiweerposer als ik ben :')
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_173747641
Met dezelfde hellingshoek als Marquez rechtdoor rijden :')
  woensdag 13 september 2017 @ 10:50:39 #41
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_173747838
Maar Marquez hoeft geen vrachtwaggels in te halen ;( :P
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_173748551
Vandaag een proefrit maken op een 250cc oldtimer. :P Ik had niet helemaal op dit weer gerekend tbh, maar och. Als ik 'm koop, zal ik meteen wat foto's maken. *O*
Your opinion of me is none of my business.
pi_173749771
Gewoon op de motor naar station vanmorgen hoor. Het waait wel maar geen windkracht 10 zoals in IJmuiden :')
pi_173751365
Niks geworden. ;(
Your opinion of me is none of my business.
pi_173751423
Wat was het? Was er iets mis mee?
pi_173751575
Ja, remmen deden zo goed als niks, roest op het frame, lakwerk echt lelijk, oud, afgebladderd, en hij wilde er toch rond de 1000 euro voor hebben. En daarin kwamen we niet genoeg bij elkaar in de buurt. Wel zonde want mijn god wat was het een heerlijk ding. O+ Maar dan wordt het zo'n moneysink en dat heb ik er niet voor over. Oude CB250.
Your opinion of me is none of my business.
pi_173751766
Leuke fietsen. Maar die klinkt als rijp voor de sloop :P
  woensdag 13 september 2017 @ 15:38:34 #48
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_173752899
Ik heb nog een onbetrouwbare GPZ 500 te koop anders :P
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_173753100
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 21:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vandaag met een motor-forumlid nog eens de 5 landentour gereden, die ik midden mei ook al eens gereden heb.
[ link | afbeelding ]

We konden duidelijk merken dat de herfst in aantocht is. Ondanks een zonnetje kwam de temperatuur nergens boven de 15graden uit.
Op het Signal de Botrange was het zelfs rond de 10 graden.
Niet heel erg warm als je de wintervoering niet in de jas hebt :X
Desondanks heerlijk dagje gestuurd. De laatste keer dit jaar?!?
Laatste keer? Het is pas september. Alles boven de 0 is prima. :9
pi_173753904
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:35 schreef Vinniiee het volgende:
Leuke fietsen. Maar die klinkt als rijp voor de sloop :P
Maar hij was zo leuheuheuk. :')

Eerst dit voorjaar m'n A zwaar maar halen en daarna maar kijken naar een leuke goedkope voor erbij. Die A2 beperking is best kut, er zijn verdomd veel motoren 37kW. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_173782055
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Laatste keer? Het is pas september. Alles boven de 0 is prima. :9
voor mij is 10 graden de ondergrens. in de Ardennen zit je dan al vaak tegen het vriespunt aan.
Net efkes anges
pi_173783103
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:38 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Maar hij was zo leuheuheuk. :')

Eerst dit voorjaar m'n A zwaar maar halen en daarna maar kijken naar een leuke goedkope voor erbij.
in het goedhart krantje stond een gebruikte superduke 1290 r. Van oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan.
pi_173783775
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:52 schreef Salatrel het volgende:

[..]

in het goedhart krantje stond een gebruikte superduke 1290 r. Van oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan.
Die twee zinnen spreken elkaar tegen.

Maar ik moet ook nog bij de grond kunnen he, dus veel zwaarder dan 750cc zal het waarschijnlijk nooit worden. :@
Your opinion of me is none of my business.
pi_173783957
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:32 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Die twee zinnen spreken elkaar tegen.

Maar ik moet ook nog bij de grond kunnen he, dus veel zwaarder dan 750cc zal het waarschijnlijk nooit worden. :@
wat is het verband tussen cilinderinhoud en zithoogte? :P
pi_173783965
Ik denk dat je meer kans maakt op die superduke dan op mijn xt met 660cc :D
pi_173784158
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:45 schreef Salatrel het volgende:

[..]

wat is het verband tussen cilinderinhoud en zithoogte? :P
Over het algemeen lijken de motoren met meer cc ook hoger te zijn, is mijn beperkte ervaring althans. Al is die Duke best laag! :D Net zo hoog als mijn GS'je, dus dat kan wel. Je XT kan ik wel vergeten ja. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_173784590
m'n CB1300 was ook maar 80cm hoog ofzo :+
pi_173784853
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:49 schreef Maegrim het volgende:
m'n CB1300 was ook maar 80cm hoog ofzo :+
Later als ik groter ben!
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:09:11 #59
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_173789656
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:32 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Die twee zinnen spreken elkaar tegen.

Maar ik moet ook nog bij de grond kunnen he, dus veel zwaarder dan 750cc zal het waarschijnlijk nooit worden. :@
Cruiser of chopper gaan rijden :P
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_173792997
Hoeveel is dit waard? Hoeveel zou ik bieden? Ik wil een f650gs maar wil niet zo'n te oude ding waar ik later veel duurder uit ben vanwege repetities.

BMW F 650 GS (bj 2000)
http://link.marktplaats.n(...)&utm_content=app_ios
Ad
  vrijdag 15 september 2017 @ 17:22:26 #61
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_173794835
Hey vraagje, net op een 600 srad gereden.

ik vraag me af of ik hier niet te groot voor ben..
Ik ben 1,87M

Punt is.. als ik gewoon comfortabel ga zitten dan zie ik echt niks... ik moet echt mijn nek achterover doen om goed vooruit te kunnen kijken, is dat normaal ?
ook wel wat last van polsen en schouderbladen maar dat zal wel wennen denk ik.

Maar het lijkt me niet goed dat je continu met je nek achterover zit.. begon ik ook al te voelen na 20 minuten..
pi_173796731
Supersports zijn gewoon niet comfortabel en gezien de houding zal die druk op je polsen en schouders altijd blijven :P
  vrijdag 15 september 2017 @ 20:18:32 #63
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_173797598
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:25 schreef Salatrel het volgende:
Supersports zijn gewoon niet comfortabel en gezien de houding zal die druk op je polsen en schouders altijd blijven :P
Dat snap ik... maar je nek echt onnatuurlijk achterover doen om fatsoenlijk iets te kunnen zien... ik kijk zelfs tegen mn ingebouwde zonnevizier aan daardoor
pi_173807458
Wat gebruiken jullie om je motor te poetsen? S100?
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:20:56 #65
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_173807570
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat gebruiken jullie om je motor te poetsen? S100?
Poetsen?! Je bedoelt door de regen rijden 😊
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_173807768
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat gebruiken jullie om je motor te poetsen? S100?
Wat dacht je van gewoon water?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_173807954
Ik heb een allroad die poets je niet
pi_173808145
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:18 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Dat snap ik... maar je nek echt onnatuurlijk achterover doen om fatsoenlijk iets te kunnen zien... ik kijk zelfs tegen mn ingebouwde zonnevizier aan daardoor
Je voelt je er kennelijk niet relaxed op, niet kopen dus.
pi_173808575
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:35 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Wat dacht je van gewoon water?
Die s100 is puur marketing dan? Heb het tot nu toe nog nooit gebruikt. Nu alleen water, maar laatste keer was toen er nog pekel lag. Hij kan wel een poetsbeurt gebruiken. :9
pi_173809323
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:06 schreef Geerd het volgende:

[..]

x 10
De schade is geraamd op ¤1900. :o Er was meer kapot dan ik met het blote oog kon zien.

Nu even afwachten of de tegenpartij schuld gaat erkennen. Wat ben ik blij met de drie getuigen... O+
pi_173809934
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Die s100 is puur marketing dan? Heb het tot nu toe nog nooit gebruikt. Nu alleen water, maar laatste keer was toen er nog pekel lag. Hij kan wel een poetsbeurt gebruiken. :9
Ik heb turtle iets. Gaat de tank wel supermooi van glimmen. *; Maar verder gebruik ik gewoon water.
Your opinion of me is none of my business.
pi_173810106
Hogedruk spuit, Dasty voor het blok en soms de lak oppoetsen met wax
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_173810665
Buurman z'n scooter is tegen m'n motor gevallen, kreeg net een appje dat de kap kapot is. Nu ben ik op vakantie, maandag maar kijken hoe erg het is. :(
pi_173835903
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 07:26 schreef KneusTeun het volgende:
lokquote
waar wassie nou?! haske mooi weer man :P
pi_173836121
vandaag dus de MF allroadtour gereden. start in veghel dus uurtje om er te komen. in totaal 312km op de teller omdat we een stuk overgeslagen hebben waren we als eerste van de 3 groepen terug maar dat lag aan de track die op 1 kruispunt aangaf dat we links, rechts en rechtdoor moesten :') daarvoor wel precies voor de regenbui terug bij de mac.
pi_173893853
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 17:47 schreef Salatrel het volgende:
wassie nou?! haske m
Ja klopt, heb ook serieus gebaald en alleen nog even stuk gereden.
Laatste wat ik aan weerbericht meekreeg was allemaal bende!?!?! Dus zondag was ik wakker en zag ik ineeens een enorm geel ding in de lucht en ben ik zelf nog even rondje NL/DE gaan doen.
Om 10 uur in Brabant ging ik nooooooit meer redden helaas.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_173894774
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:41 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Ja klopt, heb ook serieus gebaald en alleen nog even stuk gereden.
Laatste wat ik aan weerbericht meekreeg was allemaal bende!?!?! Dus zondag was ik wakker en zag ik ineeens een enorm geel ding in de lucht en ben ik zelf nog even rondje NL/DE gaan doen.
Om 10 uur in Brabant ging ik nooooooit meer redden helaas.
jammer ik heb mij prima vermaakt. Op een paar stukken blubber na was het ook voor diegene op straatnamen nog wel redelijk te doen. 1 knakker op een tiger xcx heeft hem wel 3x neergelegd
pi_173897232
Volgende keer zal wel pas weer in Lente zijn, afgelopen winter was er ook geen geloof ik.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_173907338
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:21 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

De schade is geraamd op ¤1900. :o Er was meer kapot dan ik met het blote oog kon zien.

Nu even afwachten of de tegenpartij schuld gaat erkennen. Wat ben ik blij met de drie getuigen... O+
Zonet het gespecificeerde rapport ontvangen.

Kuipdeel is de grootste schadepost. Maar man man man, wat zijn onderdelen duur zeg: houder voetensteun (¤ 172), rempedaal (¤ 146), richtingaanwijzers (voor ¤ 145 achter ¤ 136) en spiegel (¤ 88). 8)7
pi_173907695
Dat zijn ook wel belachelijke prijzen. De originele Yamaha led knippers voor mijn xt zijn 6 tientjes per 2 en dat is al duur :P achterrempedaal was ook 3 tientjes oid
pi_173908150
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:23 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Zonet het gespecificeerde rapport ontvangen.

Kuipdeel is de grootste schadepost. Maar man man man, wat zijn onderdelen duur zeg: houder voetensteun (¤ 172), rempedaal (¤ 146), richtingaanwijzers (voor ¤ 145 achter ¤ 136) en spiegel (¤ 88). 8)7
Welkom in de wereld van de schade expertise..

De prijzen zijn zo debiel omdat verzekeringsmaatschappijen domweg getild worden. Schadeboer verdient bakken met geld, en jij betaalt dat in je premie.

Als het dom schroefwerk is, je zit niet in het gips met je armen en je kunt zelf een beetje dingen vinden en bestellen buiten de dealer om houd je 50 - 60% van het bedrag over. Spuitwerk regel je zwart bij de spuiter, dat hoeft helemaal geen honderden euro's te kosten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173908770
Vrijdag heb ik weer rijles. Het gaat regenen. Echt kut. Ik kijk er niet naar uit.
pi_173908951
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:59 schreef Atak het volgende:
Vrijdag heb ik weer rijles. Het gaat regenen. Echt kut. Ik kijk er niet naar uit.
Stel je niet aan.
pi_173908986
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:59 schreef Atak het volgende:
Vrijdag heb ik weer rijles. Het gaat regenen. Echt kut. Ik kijk er niet naar uit.
verkeerde topic
pi_173909022
Ik neig ernaar om het inderdaad (grotendeels) zelf te doe. Het zijn allemaal onderdelen aan de buitenkant... Zelfs ik kan dat waarschijnlijk wel met m'n twee linkerhanden fixen, vooral omdat ik er geen haast mee heb. Kuipdeel ga ik sowieso niet vervangen, ik plak wel een sticker over de krassen heen ofzo. :7

Of ze moeten met een goede deal komen om ook de grote beurt te doen. :+

quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:59 schreef Atak het volgende:
Vrijdag heb ik weer rijles. Het gaat regenen. Echt kut. Ik kijk er niet naar uit.
Mooi toch? Dan kan je instructeur je al tips geven over hoe je moet rijden onder deze weersomstandigheden. :)
pi_173909076
Ik denk erover na om een motor te kopen en zelf gewoon een beetje rond te rijen. Dan hoef ik straks minder lessen nodig. :’)
pi_173909162
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:18 schreef Atak het volgende:
Ik denk erover na om een motor te kopen en zelf gewoon een beetje rond te rijen. Dan hoef ik straks minder lessen nodig. :’)
Lekker onverzekerd rondrijden... Met een beetje pech leer je jezelf een verkeerde rijstijl aan waardoor je juist nog meer rijlessen nodig hebt. :D

Trouwens: PTA / Motorrijles #75 - If you're going to get off, stop first!
pi_173909211
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:18 schreef Atak het volgende:
Ik denk erover na om een motor te kopen en zelf gewoon een beetje rond te rijen. Dan hoef ik straks minder lessen nodig. :’)
Als je al moet bezuinigen op die paar lessen, dan moet je je afvragen of je het wel kan betalen. En nu al aan het huilen over wat regen. Kun je niet beter een auto kopen?
pi_173909302
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Als je al moet bezuinigen op die paar lessen, dan moet je je afvragen of je het wel kan betalen. En nu al aan het huilen over wat regen. Kun je niet beter een auto kopen?
Ik heb al een auto. Maar het heeft niks met bezuinigen te maken. Leren doe je door te doen.
pi_173909337
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:31 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik heb al een auto. Maar het heeft niks met bezuinigen te maken. Leren doe je door te doen.
Dat klopt. Maar we hoeven je hopelijk hier niet uit te leggen dat onverzekerd en zonder rijbewijs de weg opgaan een bijzonder slecht idee is?
pi_173909342
quote:
15s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:23 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Lekker onverzekerd rondrijden... Met een beetje pech leer je jezelf een verkeerde rijstijl aan waardoor je juist nog meer rijlessen nodig hebt. :D

Trouwens: PTA / Motorrijles #75 - If you're going to get off, stop first!
Ik heb al paar lessen gehad. De techniek heb ik wel onder de knie. Ik moet gewoon meer rij uren hebben. En onverzekerd rondrijden? Hoe denk je dat je naar huis gaat wanneer je een motor koopt? Je kunt toch niet 1 minuut nadat je een motor hebt gekocht gelijk een verzekering afsluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Atak op 21-09-2017 13:39:23 ]
pi_173909358
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar we hoeven je hopelijk hier niet uit te leggen dat onverzekerd en zonder rijbewijs de weg opgaan een bijzonder slecht idee is?
Als ik het ga doen dan rij ik gewoon op rustige wegen in het dorp dat hier in de buurt is. Of op de parkeerplaats.
pi_173909392
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:33 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik heb al paar lessen gehad. De techniek heb ik wel onder de voet. Ik moet gewoon meer rij uren hebben. En onverzekerd rondrijden? Hoe denk je dat je naar huis gaat wanneer je een motor koopt? Je kunt toch niet 1 minuut nadat je een motor hebt gekocht gelijk een verzekering afsluiten.
Techniek heb je al, dus ie avb is al binnen? Rij uren heb je niet zoveel nodig om je avd te halen.
pi_173909482
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Techniek heb je al, dus ie avb is al binnen? Rij uren heb je niet zoveel nodig om je avd te halen.
Hoeveel lessen had jij nodig?
pi_173909554
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:40 schreef Atak het volgende:

[..]

Hoeveel lessen had jij nodig?
Dat weet ik echt niet meer. Maar volgens mij tussen AVB en AVD iets van 5 toen ik op examen ging. Voor AVB een heel stuk meer.
pi_173909802
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:33 schreef Atak het volgende:

[..]

Je kunt toch niet 1 minuut nadat je een motor hebt gekocht gelijk een verzekering afsluiten.
echt wel :) via internet (op je telefoon) kun je gewoon een verzekering afsluiten en krijg je per email een bevestiging met voorlopige dekking per direct :)
pi_173909845
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:01 schreef Salatrel het volgende:

[..]

echt wel :) via internet (op je telefoon) kun je gewoon een verzekering afsluiten en krijg je per email een bevestiging met voorlopige dekking per direct :)
Precies.
pi_173909849
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:33 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik heb al paar lessen gehad. De techniek heb ik wel onder de knie. Ik moet gewoon meer rij uren hebben. En onverzekerd rondrijden? Hoe denk je dat je naar huis gaat wanneer je een motor koopt? Je kunt toch niet 1 minuut nadat je een motor hebt gekocht gelijk een verzekering afsluiten.
techniek != verkeersinzicht
pi_173910908
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:33 schreef Atak het volgende:

[..]
Je kunt toch niet 1 minuut nadat je een motor hebt gekocht gelijk een verzekering afsluiten.
Uh... Jawel. Bel je verzekeraar.
pi_173911235
Of je sluit 'm van tevoren af. Koop een motor, geef ze een paar dagen om 'm rijklaar te maken, sluit een verzekering af die per die dag ingaat en rijdt er zonder zorgen mee naar huis *O*

Als je de motor direct wil aanschaffen en wegrijden kun je vaak ook een tijdelijke verzekering voor een paar dagen afsluiten in de zaak zelf en dan eens rustig zoeken wat je wil.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  donderdag 21 september 2017 @ 15:29:40 #101
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_173911885
Of gewoon voordat je erop stapt een e-mail sturen naar de verzekering. Vanaf dat moment ben je verzekerd.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_173912212
Nieuwe bandjes *O* Vorigen hebben het iets van 26k volgehouden en hadden voor de wet nog wel genoeg profiel, maar met de regen van de afgelopen weken was het in iedere bocht billenknijpen. Zometeen weer met meer dan 10km/u over de rotonde :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Tunafish op 21-09-2017 15:44:30 (typo) ]
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_173912441
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:02 schreef Xaryna het volgende:
Of je sluit 'm van tevoren af. Koop een motor, geef ze een paar dagen om 'm rijklaar te maken, sluit een verzekering af die per die dag ingaat en rijdt er zonder zorgen mee naar huis *O*

Als je de motor direct wil aanschaffen en wegrijden kun je vaak ook een tijdelijke verzekering voor een paar dagen afsluiten in de zaak zelf en dan eens rustig zoeken wat je wil.
Je hoeft helemaal geen verzekering voor een paar dagen af te sluiten. Ik heb bij twee motoren de verzekering gewoon online aangevraagd via www.unive.nl op m'n mobiel. :D Bij de eerste motor mocht ik de laptop van de verkoper gebruiken. :P Je ontvangt binnen enkele ogenblikken (ook in het weekend!) gewoon een bevestiging van de voorlopige dekking.

quote:
Geachte heer/mevrouw ,

Hartelijk dank voor het aanvragen van uw motorverzekering voor de Honda SPORT met kenteken XX-XX-XX bij Univé.

De gewenste ingangsdatum van de verzekering is 19-03-2016.
Voorlopige dekking: Ja
U kunt dus gerust gaan rijden met uw motor vanaf 19-03-2016.

Wij nemen uw aanvraag in behandeling.
Binnen enkele werkdagen ontvangt u meer informatie over de status van de verwerking van uw aanvraag.
pi_173912737
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:44 schreef Tunafish het volgende:
Nieuwe bandjes *O* Vorigen hebben het iets van 26k volgehouden en hadden voor de wet nog wel genoeg profiel, maar met de regen van de afgelopen weken was het in iedere bocht billenknijpen. Zometeen weer met meer dan 10km/u over de rotonde :+
Net nieuwe bandjes is anders ook even billenknijpen op rotondes toch?
pi_173912796
Wat heb je dan nodig om een motor over te schrijven? Alleen kentekenbewijs en Id toch?
pi_173912816
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 16:15 schreef Atak het volgende:
Wat heb je dan nodig om een motor over te schrijven? Alleen kentekenbewijs en Id toch?
tenaamstellingscode indien de huidige eigenaar een kentekencard heeft... :)
pi_173913330
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:57 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal geen verzekering voor een paar dagen af te sluiten. Ik heb bij twee motoren de verzekering gewoon online aangevraagd via www.unive.nl op m'n mobiel. :D Bij de eerste motor mocht ik de laptop van de verkoper gebruiken. :P Je ontvangt binnen enkele ogenblikken (ook in het weekend!) gewoon een bevestiging van de voorlopige dekking.

[..]

True. Ik doe het liever van tevoren want ik denk graag te lang over dingen na.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_173913611
Ik heb ter plekke online een verzekering afgesloten. Op zondag. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_173913803
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 16:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Net nieuwe bandjes is anders ook even billenknijpen op rotondes toch?
Ligt eraan hoe nieuw ze zijn. Als ik zometeen naar huis rijd hebben ze zo'n 100km gedaan en durf ik wel weer wat platter te gaan dan op de oude.
Maar ja, het is wel altijd even rustig aan. Kerel in de garage kon zo tig situaties opratelen waarin hij nieuwe banden onder een motor had gelegd, verteld dat ze even rustig aan moeten rijden en voordat de deur dicht was al kon horen dat ze waren gevallen :')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  donderdag 21 september 2017 @ 18:48:42 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173915248
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:02 schreef Xaryna het volgende:
Of je sluit 'm van tevoren af. Koop een motor, geef ze een paar dagen om 'm rijklaar te maken, sluit een verzekering af die per die dag ingaat en rijdt er zonder zorgen mee naar huis *O*

Als je de motor direct wil aanschaffen en wegrijden kun je vaak ook een tijdelijke verzekering voor een paar dagen afsluiten in de zaak zelf en dan eens rustig zoeken wat je wil.
welnee man, moeilijk gedoe.

Je belt je verzekeringsboer en hij is on the spot verzekerd. Buiten kantooruren krijg je een bandje, daarop spreek je je gegevens en het kenteken in en je (tijdelijke) dekking gaat in op de tijd van je belletje. Is pas een jaar of 50 zo :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173915831
En zelf op de parkeerplaats de techniek fout leren kan nooit geen kwaad ^O^
Kost je dan slechts een extra examen en eventueel lessen ;)

Ik zelf heb 8 rijlessen gehad, en totaal was ik net geen 900 kwijt dus zo duur is het nu ook weer niet.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_173915883
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:17 schreef KneusTeun het volgende:
En zelf op de parkeerplaats de techniek fout leren kan nooit geen kwaad ^O^
Kost je dan slechts een extra examen en eventueel lessen ;)

Ik zelf heb 8 rijlessen gehad, en totaal was ik net geen 900 kwijt dus zo duur is het nu ook weer niet.
Ik neem 10 lessen. Alles is in begrepen voor 690 euro.
pi_173916033
quote:
Hartelijk dank voor het aanvragen van uw motorverzekering voor de Honda SPORT met kenteken XX-XX-XX bij Univé.
Oh dat doen ze dus overal, m'n VFR heet een Honda Sport, de CB1300 was een Honda Tour en de KTM is een KTM Tour :')
pi_173916063
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:19 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik neem 10 lessen. Alles is in begrepen voor 690 euro.
Ben je nog niet begonnen?
pi_173916538
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ben je nog niet begonnen?
Jawel. Het zijn trouwens zeven lessen van anderhalf uur dus 10 een half uur les in totaal.
pi_173916552
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:47 schreef Atak het volgende:

[..]

Jawel. Het zijn trouwens zeven lessen van anderhalf uur dus 10 een half uur les in totaal.
Hoeveel heb je er al gehad? Avb al binnen?
pi_173918397
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoeveel heb je er al gehad? Avb al binnen?
1 les van 1 1/2 uur.
pi_173918522
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:10 schreef Atak het volgende:

[..]

1 les van 1 1/2 uur.
Zal je nog vies tegen gaan vallen.
pi_173918669
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:16 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Zal je nog vies tegen gaan vallen.
Vooroordelen. Of heb je een goeie beredenering die je ons bespaart?
pi_173919485
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:10 schreef Atak het volgende:

[..]

1 les van 1 1/2 uur.
Hoe heb je dan de techniek al onder de knie?
pi_173919529
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:22 schreef Atak het volgende:

[..]

Vooroordelen. Of heb je een goeie beredenering die je ons bespaart?
Met 1,5 uur kun je de techniek niet onder de knie hebben.
pi_173920001
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:58 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Met 1,5 uur kun je de techniek niet onder de knie hebben.
is cool je weet. hij heeft waarschijnlijk ook schakelbrommer gereden toch?
pi_173920306
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:10 schreef Atak het volgende:

[..]

1 les van 1 1/2 uur.
Proeflessen duren al vaak 2 uurtjes... _O- Zo'n les is niet eens voldoende om alle onderdelen van AVB te oefenen of voor te doen. :D
pi_173921144
quote:
12s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:15 schreef Salatrel het volgende:

[..]

is cool je weet. hij heeft waarschijnlijk ook schakelbrommer gereden toch?
Precies.
  donderdag 21 september 2017 @ 23:09:11 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173921290
quote:
12s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:15 schreef Salatrel het volgende:

[..]

is cool je weet. hij heeft waarschijnlijk ook schakelbrommer gereden toch?
En ook nog nooit gevallen, deze man is een natuurtalent _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 22 september 2017 @ 00:11:38 #126
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_173922631
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_173923346
quote:
99s.gif Op donderdag 21 september 2017 23:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En ook nog nooit gevallen, deze man is een natuurtalent _O_
:’)
pi_173923646
Bijna goed :')
  vrijdag 22 september 2017 @ 07:29:32 #129
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173924125
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 01:31 schreef Atak het volgende:

[..]

:’)
Wat?

Da's toch geweldig? *O* *O* *O*

ik wou dat ik het kon zeggen; in de ruim 30 jaar dat ik me op 2 gemotoriseerde wielen voortbeweeg ben ik al zéker 10 keer ongewenst in horizontale zijligging gegaan, waarvaan, voor zover ik weet, 4 keer inclusief hospitaal. Ik ben maar een kneus in verhouding tot jou.

Hebben ze je al gevraagd voor de X-men? :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173924754
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2017 07:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat?

Da's toch geweldig? *O* *O* *O*

ik wou dat ik het kon zeggen; in de ruim 30 jaar dat ik me op 2 gemotoriseerde wielen voortbeweeg ben ik al zéker 10 keer ongewenst in horizontale zijligging gegaan, waarvaan, voor zover ik weet, 4 keer inclusief hospitaal. Ik ben maar een kneus in verhouding tot jou.

Hebben ze je al gevraagd voor de X-men? :7
Twee maal in twee jaar, beide keren mocht ik van het ambulancepersoneel naar huis.

#brokkenpiloot
pi_173925072
https://nos.nl/artikel/21(...)aten-bij-examen.html

Ik laat dit gewoon even hier achter O-)
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_173925183
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:21 schreef Tunafish het volgende:
https://nos.nl/artikel/21(...)aten-bij-examen.html

Ik laat dit gewoon even hier achter O-)
Verdienmodel moeten ze inderdaad veranderen. Rijscholen moeten niet verdienen dat de student faalt. Maar als de klant genoeg heeft aan 10 lessen dan kan dat.
pi_173925270
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2017 07:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat?

Da's toch geweldig? *O* *O* *O*

ik wou dat ik het kon zeggen; in de ruim 30 jaar dat ik me op 2 gemotoriseerde wielen voortbeweeg ben ik al zéker 10 keer ongewenst in horizontale zijligging gegaan, waarvaan, voor zover ik weet, 4 keer inclusief hospitaal. Ik ben maar een kneus in verhouding tot jou.

Hebben ze je al gevraagd voor de X-men? :7
Je moet een goede inschattingsvermogen hebben. Dat heeft niks met speciale krachten te maken. Als je je gezond verstand gebruikt dan verminder je het risico. Ongeluk kan iedereen overkomen maar als je in een korte periode meerdere ongelukken maakt dan je een schop onder je eigen kont geven en sancties nemen.
pi_173926109
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:31 schreef Atak het volgende:

[..]

Verdienmodel moeten ze inderdaad veranderen. Rijscholen moeten niet verdienen dat de student faalt. Maar als de klant genoeg heeft aan 10 lessen dan kan dat.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die rijschool enorm aan jou gaat verdienen. Ik wens je in ieder geval heel veel success met in 10 uur je voertuigbeheersing en verkeersdeelname te halen.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_173926155
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:16 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die rijschool enorm aan jou gaat verdienen. Ik wens je in ieder geval heel veel success met in 10 uur je voertuigbeheersing en verkeersdeelname te halen.
Hoeveel lessen moet ik volgens jou doen dan?
pi_173926257
Meer dan tien uur. Het kan wel hoor, zie kneusteun, maar dan heb je vaak al wel enige ervaring met hoe je op zo'n ding moet rijden, en zelfkennis over wat je wel en niet kan. Claimen dat je na 1,5 uur 'de techniek' wel onder de knie hebt getuigt niet direct van inzicht over wat je nou daadwerkelijk bij je AVB en op de weg zult moeten laten zien.

Maargoed, dat is wat natuurlijk al staat beschreven in dat bericht van de NOS; stuntpakket en hopen dat je er net genoeg van leert om je examens te halen.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_173926317
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:22 schreef Tunafish het volgende:
Meer dan tien uur. Het kan wel hoor, zie kneusteun, maar dan heb je vaak al wel enige ervaring met hoe je op zo'n ding moet rijden, en zelfkennis over wat je wel en niet kan. Claimen dat je na 1,5 uur 'de techniek' wel onder de knie hebt getuigt niet direct van inzicht over wat je nou daadwerkelijk bij je AVB en op de weg zult moeten laten zien.

Maargoed, dat is wat natuurlijk al staat beschreven in dat bericht van de NOS; stuntpakket en hopen dat je er net genoeg van leert om je examens te halen.
Sommige mensen hebben wel genoeg aan 10 lessen als ze al ervaring met een schakelbrommer hebben. Op de vorige pagina was iemand dat het in 10 lessen had gehaald. Maar nogmaals: hoeveel lessen heb ik volgens jou nodig dan?
pi_173926407
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:25 schreef Atak het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben wel genoeg aan 10 lessen als ze al ervaring met een schakelbrommer hebben. Op de vorige pagina was iemand dat het in 10 lessen had gehaald. Maar nogmaals: hoeveel lessen heb ik volgens jou nodig dan?
Dat kunnen wij niet inschatten, verschilt pp. Maar 10 is gewoon relatief weinig. Geen idee wat het gemiddelde is.
pi_173926504
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:25 schreef Atak het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben wel genoeg aan 10 lessen als ze al ervaring met een schakelbrommer hebben. Op de vorige pagina was iemand dat het in 10 lessen had gehaald. Maar nogmaals: hoeveel lessen heb ik volgens jou nodig dan?
Geen idee, wat Lenny al zegt, verschilt per persoon. Ik had zelf achterlijk veel nodig, maar ook nog geen enkele ervaring. De meeste mensen die ik ken hadden echter al zo'n 10 uur nodig voor alleen voertuigbeheersing, en daarna nog tien tot 15 voor verkeersdeelname.

Eerste hit op google zegt dat ook: https://www.rijbewijsinfo(...)es_Hoeveel-rijlessen

Jouw pakket van 10 uur met alles inbegrepen is dus op zijn minst bijzonder optimistisch.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  vrijdag 22 september 2017 @ 10:39:40 #140
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173926549
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 08:50 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Twee maal in twee jaar, beide keren mocht ik van het ambulancepersoneel naar huis.

#brokkenpiloot
van alle keren dat ik serieus gestuiterd ben was het in denk ik 4 gevallen eigen schuld dikke bult, dat valt best mee in ruim 30 jaar.
Wel grappig dat iemand die volgens mij nog geen 30 jaar adem haalt en welgeteld één motorrijlesje heeft gedaan mij dan gaat vertellen dat ik mezelf onder mijn kont moet schoppen :D _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 22 september 2017 @ 10:40:56 #141
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_173926566
Ik geloof niet in "slechts X lessen en je hebt je rijbewijs!" pakketten. Er zullen vast natuurtalenten rondlopen en die verhalen hoor je ook altijd maar de meesten hebben gewoon meer lessen nodig.
Het ligt aan de persoon, de weersomstandigheden, de instructeur etc. Legio externe factoren die er voor kunnen zorgen dat die X lessen niet gehaald worden maar dat het er veel meer zullen zijn.

Ik heb zelf juist gezocht naar een rijschool die níet met dat soort pakketten werkt. Daarbij, als je het toch niet leuk vindt of de instructeur is ruk, dan kan je makkelijk weg. Mijn instructeur was tof én echt goed dus dat was mazzel.
In totaal heb ik denk ik iets van 20 lessen gehad, het interesseert me ook vrij weinig. En AVD twee keer moeten doen want de eerste keer ging echt álles mis.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_173926581
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:36 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Geen idee, wat Lenny al zegt, verschilt per persoon. Ik had zelf achterlijk veel nodig, maar ook nog geen enkele ervaring. De meeste mensen die ik ken hadden echter al zo'n 10 uur nodig voor alleen voertuigbeheersing, en daarna nog tien tot 15 voor verkeersdeelname.

Eerste hit op google zegt dat ook: https://www.rijbewijsinfo(...)es_Hoeveel-rijlessen

Jouw pakket van 10 uur met alles inbegrepen is dus op zijn minst bijzonder optimistisch.
Jij bent dan een trage leerling. Ik heb zelf jaren ervaring met de auto maar ik ga het overleggen met mijn rijschool. Bij mijn rijschool is een les 1,5 uur.
pi_173926780
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:41 schreef Atak het volgende:

[..]

Jij bent dan een trage leerling. Ik heb zelf jaren ervaring met de auto maar ik ga het overleggen met mijn rijschool. Bij mijn rijschool is een les 1,5 uur.
Ja slimmerd, dat zeg ik toch? Daarom ga ik daarna verder met een relaas van hoeveel lessen mensen in mijn omgeving nodig hadden, en kom ik aanzetten met gemiddeldes uit andere bronnen. Tel daarbij op dat vrijwel iedereen hier nogal sceptisch reageert op je claim dat je het in die 10 uur even snel gaat halen, en vraag jezelf dan even af hoe realistisch het daadwerkelijk is.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_173926892
Het enige wat je leert van een schakelbrommer rijden is hoe je moet schakelen. Verder heb je er geen zak aan.
  vrijdag 22 september 2017 @ 11:09:10 #145
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_173926954
Auto & brommer =/= motor

De ervaring op een motor is totaal anders. Wel toffer.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 22 september 2017 @ 11:33:28 #146
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173927278
10 lessen is gewoon bullshit.. Ik vind die pakketten sowieso niks, want dat legt behoorlijk druk op een leerling. Beter gewoon lessen totdat jij er zelf van overtuigd bent dat je het kan, dat haalt ook een hoop druk van je schouders op je examen. Ik denk dat je veel relaxter op die motor stapt voor je examen als je in je achterhoofd hebt dat je dat varkentje wel effe gaat wassen.

Ik heb al mijn examens op die manier gedaan, en dat werkte (voor mij) prima; allemaal in één keer geslaagd.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173927401


quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:04 schreef Vinniiee het volgende:
Het enige wat je leert van een schakelbrommer rijden is hoe je moet schakelen. Verder heb je er geen zak aan.
Voor wat ik zo hoor, heb je meer nadeel door de verkeerde rijstijl die je jezelf aanleert op een schakelbrommer, dan dat je voordeel hebt omdat je het schakelpookje omhoog of omlaag kunt duwen.

Kunnen schakelen is natuurlijk ook maar een minimaal deel van de techniek. Uitwijkoefening, vertragingsoefening, etc. Dan wordt het interessant :)


Maargoed waarom zou je na één lesje ook nog dingen aannemen van mensen die al jaren motorrijden he :z Je hebt dan immers een keer naar de twee geschakeld en links en rechtsom gedraaid dus dan weet je toch alles al beter.

Overigens kán het wel in 15 uur, maar met zo'n houding van dat fixen we wel even, gaat je dat in ieder geval niet lukken.

[ Bericht 9% gewijzigd door BlackLining op 22-09-2017 11:46:10 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_173927427
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:41 schreef Atak het volgende:

[..]

Jij bent dan een trage leerling. Ik heb zelf jaren ervaring met de auto maar ik ga het overleggen met mijn rijschool. Bij mijn rijschool is een les 1,5 uur.
Tenzij je auto 2 wielen heeft is het besturen van een motor heeeeel anders dan een auto. Enige voordeel wat je hebt is je verkeersinzicht. Daar skip je dan een paar lessen mee.
pi_173927444
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:33 schreef Sounddragon het volgende:
10 lessen is gewoon bullshit.. Ik vind die pakketten sowieso niks, want dat legt behoorlijk druk op een leerling. Beter gewoon lessen totdat jij er zelf van overtuigd bent dat je het kan, dat haalt ook een hoop druk van je schouders op je examen. Ik denk dat je veel relaxter op die motor stapt voor je examen als je in je achterhoofd hebt dat je dat varkentje wel effe gaat wassen.

Ik heb al mijn examens op die manier gedaan, en dat werkte (voor mij) prima; allemaal in één keer geslaagd.
Bij iedereen is dat anders. Bij de proefles zei de instructeur dat ik bovengemiddeld was dus ik ga echt geen 2000 euro uitgeven aan een motorrijbewijs. Dat geld geef ik dan uit aan een 250r(beginnersmotor) en rij ik een beetje rond.

pi_173927510
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:44 schreef Atak het volgende:

[..]

Bij iedereen is dat anders. Bij de proefles zei de instructeur dat ik bovengemiddeld was dus ik ga echt geen 2000 euro uitgeven aan een motorrijbewijs. Dat geld geef ik dan uit aan een 250r(beginnersmotor) en rij ik een beetje rond.

[ afbeelding ]
Beetje zinloze discussie dit. Haal jij lekker je rijbewijs voor 690 euro. Koop je motor alvast zodat je onverzekerd en zonder rijbewijs wat kunt oefenen. Van ons neem je toch niks aan. Dat hoeft ook niet, want wij hebben geen invloed op hoe snel jij je rijbewijs haalt.

Succes ermee iig.
  vrijdag 22 september 2017 @ 11:49:35 #151
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173927519
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:41 schreef BlackLining het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Voor wat ik zo hoor, heb je meer nadeel door de verkeerde rijstijl die je jezelf aanleert op een schakelbrommer, dan dat je voordeel hebt omdat je het schakelpookje omhoog of omlaag kunt duwen.

Kunnen schakelen is natuurlijk ook maar een minimaal deel van de techniek. Uitwijkoefening, vertragingsoefening, etc. Dan wordt het interessant :)
Iemand die nog nooit voetschakel heeeft gereden is de eerste paar ritten natuurlijk wel veel meer bezig met dat pookje als iemand die dat al automatisch doet. Voor de rest is het inderdaad heel veel AFleren denk ik.. Ik 'kon' ook al autorijden voor ik ging lessen, maar mijn instructeur had dat denk ik liever niet gehad, want dan leer je je ook dingen aan waar je examinator echt niet blij van wordt, en die dingetjes leer je heel slecht af. Ik heb denk ik 10.000 keer gehoord dat ik met 2 klauwen moest sturen, en dat die rechter niet op de pook hoort enzo :')²
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173927573
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:44 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat geld geef ik dan uit aan een 250r(beginnersmotor) en rij ik een beetje rond.

[ afbeelding ]
Goeie brommert wel.


Stiekem mis ik wel het "altijd doorraggen"

[ Bericht 10% gewijzigd door Nero22 op 22-09-2017 12:02:00 ]
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_173927598
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:54 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Goeie brommert wel.
[ afbeelding ]
En ook niet zo duur.
pi_173928074
Ik had na wat gekloot met een andere rijschool 8 lessen nodig in totaal. Maar die duurden wel twee uur. :P In totaal heb ik er iets van 20 uur in zitten ofzo.

Maar ik denk dat het allemaal bar weinig zin heeft en dat meneer of überhaupt geen motorrijlessen heeft, of er vanzelf weer mee kapt want duur en toch niet zo makkelijk als gedacht. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_173928554
Ik heb alleen al 16 uur over AVB gedaan. Maargoed, de enige tweewieler die ik kon besturen was mijn fiets.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_173929805
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:02 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb alleen al 16 uur over AVB gedaan. Maargoed, de enige tweewieler die ik kon besturen was mijn fiets.
Ik heb ook lang over AVB gedaan ja. AVD was wat dat betreft echt appeltje eitje, ook weinig lessen voor gehad. Maar ik had ook oprecht een hele goede instructeur, ook al was het wel een lul. :') Ik zie ook absoluut meer op tegen de bijzondere verrichtingen van het overgangsexamen dan tegen de rest van 't examen. :{
Your opinion of me is none of my business.
pi_173930256
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:44 schreef Atak het volgende:

[..]

Bij iedereen is dat anders. Bij de proefles zei de instructeur dat ik bovengemiddeld was dus ik ga echt geen 2000 euro uitgeven aan een motorrijbewijs. Dat geld geef ik dan uit aan een 250r(beginnersmotor) en rij ik een beetje rond.

[ afbeelding ]
¤ 2000 is sowieso extreem volgens mij. Je hoeft dus niet bovengemiddeld te zijn om minder dan ¤ 2000 kwijt te zijn aan rijlessen+examens. :+

Maar wacht even, 250r? Klinkt alsof je nog te jong bent voor A zonder beperkingen, dus <24j... Op die leeftijd hebben mensen vaker teveel zelfvertrouwen inderdaad. ;) Probeer de volgende les de langzame slalom en het achtje maar. :Y
pi_173930634
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:16 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb ook lang over AVB gedaan ja. AVD was wat dat betreft echt appeltje eitje, ook weinig lessen voor gehad. Maar ik had ook oprecht een hele goede instructeur, ook al was het wel een lul. :') Ik zie ook absoluut meer op tegen de bijzondere verrichtingen van het overgangsexamen dan tegen de rest van 't examen. :{
Eitje. _O- Straatje keren is echt het lastigste wat je kan krijgen.

Ik moest AVD overdoen. Ik reed nog te veel als een automobilist ofzo :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_173931421
AVB en ADV in 1x, met 28 uur les gehaald
pi_173931716
Ik heb het niet bijgehouden. Ook geen pakket genomen. Gewoon lekker gelest totdat ik zelf vond dat ik eraan toe was om examen te doen en toen aangegeven bij mijn instructeur die het ook goed idee vond.
pi_173932641
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:56 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Eitje. _O- Straatje keren is echt het lastigste wat je kan krijgen.

Ik moest AVD overdoen. Ik reed nog te veel als een automobilist ofzo :')
Dat laatste is toch juist goed? De meeste motorrijders rijden als debielen. Als je als automobilist rijdt dan is dat juist een compliment.
pi_173932659
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:38 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

¤ 2000 is sowieso extreem volgens mij. Je hoeft dus niet bovengemiddeld te zijn om minder dan ¤ 2000 kwijt te zijn aan rijlessen+examens. :+

Maar wacht even, 250r? Klinkt alsof je nog te jong bent voor A zonder beperkingen, dus <24j... Op die leeftijd hebben mensen vaker teveel zelfvertrouwen inderdaad. ;) Probeer de volgende les de langzame slalom en het achtje maar. :Y
Nee. Ik ga direct voor A2. Ik ben 24j. :') Ha ha!

Voor de auto had ik alles in 1 keer gehaald op mijn 19de. Hoeveel lessen? 15.

Denk dat ik voor de motor ook zoiets ga doen. Dan ben ik ongeveer duizend euro kwijt.
pi_173932882
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:03 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat laatste is toch juist goed? De meeste motorrijders rijden als debielen. Als je als automobilist rijdt dan is dat juist een compliment.
Je wordt geheid vaste klant bij het CBR (met de al veel te lange wachttijden) als je als automobilist gaat rijden. ;) Weten hoe automobilisten zich kunnen gedragen is een pluspunt, maar je als een automobilist gaat gedragen op de motor is onwenselijk. :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:03 schreef Atak het volgende:

[..]

Nee. Ik ga direct voor A2. Ik ben 24j. :') Ha ha!

Voor de auto had ik alles in 1 keer gehaald op mijn 19de. Hoeveel lessen? 15.

Denk dat ik voor de motor ook zoiets ga doen. Dan ben ik ongeveer duizend euro kwijt.
Waarom zou je voor A2 gaan als je 24 bent? :') 15 lessen (van ieder 1,5u) + AVB&AVD:
15x1,5u = 22,5u á ¤ 50 = ¤ 1125
Examens:
AVD = ¤ 108,00 (+ kosten van de rijschool, reken op minstens ¤ 200 in totaal)
AVB = ¤ 61,00 (+ kosten van de rijschool, reken op minstens ¤ 100 in totaal)

;)

Vergeet je je motorkleding niet trouwens? :Y AVB deed ik gewoon met de kleding van de rijschool (behalve helm+laarzen+handschoenen), maar voor AVD heb ik wel een pak gekocht.

Dure hobby. :P
pi_173935010
Rijles topic is elders. Hoor het wel wanneer je van het asfalt geschraapt wordt of en rijontzegging hebt
pi_173936247
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:19 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Je wordt geheid vaste klant bij het CBR (met de al veel te lange wachttijden) als je als automobilist gaat rijden. ;) Weten hoe automobilisten zich kunnen gedragen is een pluspunt, maar je als een automobilist gaat gedragen op de motor is onwenselijk. :D

[..]

Waarom zou je voor A2 gaan als je 24 bent? :') 15 lessen (van ieder 1,5u) + AVB&AVD:
15x1,5u = 22,5u á ¤ 50 = ¤ 1125
Examens:
AVD = ¤ 108,00 (+ kosten van de rijschool, reken op minstens ¤ 200 in totaal)
AVB = ¤ 61,00 (+ kosten van de rijschool, reken op minstens ¤ 100 in totaal)

;)

Vergeet je je motorkleding niet trouwens? :Y AVB deed ik gewoon met de kleding van de rijschool (behalve helm+laarzen+handschoenen), maar voor AVD heb ik wel een pak gekocht.

Dure hobby. :P
Nee. Ik ga 10 lessen van 1,5 uur nemen. Motorpak heb ik al. Gratis gekregen van een vriend. Ha ha! :')

De kosten die ik nog moet maken: ongeveer 930 euro.
pi_173936663
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:03 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat laatste is toch juist goed? De meeste motorrijders rijden als debielen. Als je als automobilist rijdt dan is dat juist een compliment.
Gast, hef jezelf op.
pi_173938518
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Gast, hef jezelf op.
Tief op, gezwel. :')
pi_173939386
Pleurt zelf op, dit is geen lestopic
pi_173939409
Okay, het is wel weer mooi geweest :Y.

Het lestopic kun je inderdaad ergens anders vinden. Hier om precies te zijn:
PTA / Motorrijles #75 - If you're going to get off, stop first!
pi_173940140
- weg, zie mijn post hierboven -

[ Bericht 94% gewijzigd door Anne op 23-09-2017 00:49:03 ]
  zaterdag 23 september 2017 @ 02:51:26 #171
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173941078
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:16 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die rijschool enorm aan jou gaat verdienen. Ik wens je in ieder geval heel veel success met in 10 uur je voertuigbeheersing en verkeersdeelname te halen.
Nou nou, is ook afhankelijk van het cbr.

Toen ik op ging voor mn AVB was er een meisje voor me die letterlijk niks kon. Alles rechtop, nooit van afschuinen gehoord en geen flauw benul van wat ze fout deed toen ze de langzame slalom deed stationair zonder slippende koppeling.

Maar wel geslaagd. De examinatoren klagen regelmatig over het niveau van de kandidaten maar laten ze met regelmaat wel gewoon slagen. In ieder geval in Arnhem.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_173942049
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 02:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Nou nou, is ook afhankelijk van het cbr.

Toen ik op ging voor mn AVB was er een meisje voor me die letterlijk niks kon. Alles rechtop, nooit van afschuinen gehoord en geen flauw benul van wat ze fout deed toen ze de langzame slalom deed stationair zonder slippende koppeling.

Maar wel geslaagd. De examinatoren klagen regelmatig over het niveau van de kandidaten maar laten ze met regelmaat wel gewoon slagen. In ieder geval in Arnhem.
Ze heeft van te voren vast wel wat hand en spandiensten verricht om te slagen.
pi_173943887
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 02:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Nou nou, is ook afhankelijk van het cbr.

Toen ik op ging voor mn AVB was er een meisje voor me die letterlijk niks kon. Alles rechtop, nooit van afschuinen gehoord en geen flauw benul van wat ze fout deed toen ze de langzame slalom deed stationair zonder slippende koppeling.

Maar wel geslaagd. De examinatoren klagen regelmatig over het niveau van de kandidaten maar laten ze met regelmaat wel gewoon slagen. In ieder geval in Arnhem.
Natuurlijk hangt dat af van je examinator. Ik had een kerel die mij bij AVD liet zakken omdat ik op een snelwegoprit geen vrachtwagen ging inhalen. Was een met twee stroken die dan later ritsen en een invoegstrook wordt, maar ik had geen idee hoe lang ik had voordat we moesten ritsen. Vrachtwagen was voor mij de oprit op gegaan, ik kreeg een paar seconden later groen en moest volgens de examinator dus vol gas langs die vrachtwagen blazen, zonder te weten of ik genoeg ruimte had om het te halen. Wat ik deed was er juist even achter blijven rijden omdat ik liever vijf seconden later op de snelweg zit dan mezelf om een boom vouw, en dat was blijkaar 'geen motor rijden'. Defensief rijden was ineens geen vereiste meer, ofzo :')

Maargoed, uiteindelijk toch gehaald en iedere cent waard ^O^
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_173944128
Genoeg over rijlessen en examens, daar is een ander topic voor.

Vandaag is trouwens wel een mooie rijdag. Gaan jullie nog de weg op?
  zaterdag 23 september 2017 @ 12:52:54 #175
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_173945039
Net bij Goedhart geweest, was nog lekker rustig. En natuurlijk weer op de Ninja 650 gezeten. Die. Wil. Ik! :( :9~ O+
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_173945112
ik ben gisteren bij goedhart geweest want ik had geen zin in die drukte :') vanmorgen even aan het klooien geweest en heb nu voor en achter weer dezelfde knippers hangen :') linksachter deed het nog wel maar leek alsof er een dimmer opzat overdag bijna niet te zien. nu 4 nieuwe chinaknippers voor 20 euro erop gezet en kijken hoelang die het uithouden.
pi_173945768
Twee uurtjes gok ik _O-
pi_173947721
Net zelf van Utrecht naar Zutphen gereden. De Achterhoek is wel heel fijn rijden 8-)
pi_173949216
Verdomme. Ik moet vrijdag alweer voor onderhoud naar de garage. Vorige keer was in maart en ben nu weer iets van 10,000 km verder. Leuk, zo'n hobby. :')

Maar! Nieuw bandje en kettingset, dus ik kan er dan weer goed tegenaan. :9
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_173949345
hmm ik zit op 9500km sinds maart, wel verdeeld over 3 motoren :+
pi_173950737
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:15 schreef Maegrim het volgende:
hmm ik zit op 9500km sinds maart, wel verdeeld over 3 motoren :+
Ik op 2000 vanaf augustus, op 1 motor. Schiet ook al aardig op.
pi_173960274
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 12:09 schreef DW457 het volgende:
Genoeg over rijlessen en examens, daar is een ander topic voor.

Vandaag is trouwens wel een mooie rijdag. Gaan jullie nog de weg op?
Ik ga in de modder spelen 8-)

Maar dan wel zonder motor
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zondag 24 september 2017 @ 11:33:06 #183
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_173961260
Alleen zaterdagochtend nog wat kunnen rijden. Volgende week kan ik wel maar dan begint juist een periode van anderhalve week regen :')
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  zondag 24 september 2017 @ 15:40:00 #184
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_173966849
Dit soort dagen vind ik eigenlijk nooit echt fijn rijden, je weet dat je weer de drukte in gaat en dat ze ook overal weer controleren.
Dan ga ik liever doordeweeks dan op een zondag waar het weer goed uit pakt.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_173967583
Sinds gister terug uit de Ardennen, 1e week 4 dagen gereden helaas niet echt mooi weer af en toe een buitje en nat asfalt...

Vorige week zaterdag was het echt een mooie dag beetje zoals vandaag, lucht in de bandjes tank vol lekker warm gereden. Leuke bochten combi met goed asfalt op veel wegen houd dat nogal de wensen over, dan ga je vanzelf niet zo hard kan ik je vertellen dikke groeven in het wegdek en gaten.

Even een auto inhalen en dan mooi dat boggie pakken dacht ik!!! Ik weet niet wat ik deed maar ipv remmen gaf ik gas, motor komt rechtop en zo rechtdoor de struiken in :') :') :') :') :')

Net of de gashendel bleef klemmen in de handschoen ofzo.
Voorvelg, spiegeltje, bandlek, wat kappen los/scheef...
Maja weekend dus verzekering etc alles zat dicht.

Toen dat nummer op de groenekaart maar gebeld, berger kwam hij heeft mij afgezet bij het huisje.
Afgelopen maandag melding etc in werking gezet, ja kan wel 3 weken duren voordat ze de motor komen ophalen etc.. -O- -O- -O-

Word ik afgelopen vrijdag al gebeld door de dealer ja we hebben je motor gisteravond al binnen !
We gaan hem even wassen en dan schade opnemen en dan maken we hem weer als nieuw!!

*O* *O* *O* *O*

Maar als je dan in het huisje zit en alles bezinkt even dan ben je toch wel vies blij dat je niks gebroken hebt/ziekenhuis dit dat.
Motor is ook wel kut jaar voor "gewerkt" maja risico van het vak, en goed verzekerd !
Deze week nog lekker vakantie
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 24 september 2017 @ 16:33:51 #186
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_173968654
Deze week een weekje vrij. Morgen rondje Veluwe rijden. Daar was ik dit jaar nog niet geweest. En Ardennen /zuid Limburg ben ik al vaak genoeg
Net efkes anges
pi_173968728
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Deze week een weekje vrij. Morgen rondje Veluwe rijden. Daar was ik dit jaar nog niet geweest. En Ardennen /zuid Limburg ben ik al vaak genoeg
Heb je een navi ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_173969583
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:03 schreef Geerd het volgende:
[hop zo de struik in]
Kerel wat doe je nou ;(
pi_173969959
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:01 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Kerel wat doe je nou ;(
Sja iets niet helemaal zoals moest gaan |:(
Morgen even schadeformulieren invullen op kantoor, misschien einde van de middag al wel bericht als de schade man langs is geweest en hoe en wat...

Zat toch wel met een puntje, toen de motor weer rechtopstond geen oliepeil in het glas.....
Alleen als ik hem vrij schuin hield.

Nog gekeken in de bosjes niks te zien..ook geen olie druppels op de fiets.
Blok alles nog heel geen schrammetje.
Op de bergingsauto stond die wat hoger onder het blok gekeken niks.

Anders zou die nog wel nalekken zou je zeggen.
3L olie verdwijnt niet zomaar toch :P

Beetje kut gevoel nog over misschien toch wel total loss.. en dan ?
Wat krijg je dan uitgekeerd etc
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 24 september 2017 @ 17:33:51 #190
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173970301
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:03 schreef Geerd het volgende:
Sinds gister terug uit de Ardennen, 1e week 4 dagen gereden helaas niet echt mooi weer af en toe een buitje en nat asfalt...

Vorige week zaterdag was het echt een mooie dag beetje zoals vandaag, lucht in de bandjes tank vol lekker warm gereden. Leuke bochten combi met goed asfalt op veel wegen houd dat nogal de wensen over, dan ga je vanzelf niet zo hard kan ik je vertellen dikke groeven in het wegdek en gaten.

Even een auto inhalen en dan mooi dat boggie pakken dacht ik!!! Ik weet niet wat ik deed maar ipv remmen gaf ik gas, motor komt rechtop en zo rechtdoor de struiken in :') :') :') :') :')

Net of de gashendel bleef klemmen in de handschoen ofzo.
Voorvelg, spiegeltje, bandlek, wat kappen los/scheef...
Maja weekend dus verzekering etc alles zat dicht.

Toen dat nummer op de groenekaart maar gebeld, berger kwam hij heeft mij afgezet bij het huisje.
Afgelopen maandag melding etc in werking gezet, ja kan wel 3 weken duren voordat ze de motor komen ophalen etc.. -O- -O- -O-

Word ik afgelopen vrijdag al gebeld door de dealer ja we hebben je motor gisteravond al binnen !
We gaan hem even wassen en dan schade opnemen en dan maken we hem weer als nieuw!!

*O* *O* *O* *O*

Maar als je dan in het huisje zit en alles bezinkt even dan ben je toch wel vies blij dat je niks gebroken hebt/ziekenhuis dit dat.
Motor is ook wel kut jaar voor "gewerkt" maja risico van het vak, en goed verzekerd !
Deze week nog lekker vakantie
Sjit, da's minder ;( .. als je verder zelf maar niks hebt.. :{
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173970395
quote:
11s.gif Op zondag 24 september 2017 17:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sjit, da's minder ;( .. als je verder zelf maar niks hebt.. :{
Dikke knie, maar idd dan besef je wel weer even als je gewoon kan lopen en je eigen reet kan afvegen etc best wel fijn :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_173970416
Van ff wassen en schade opnemen naar mogelijk Total loss? ;(
  zondag 24 september 2017 @ 17:40:21 #193
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173970425
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:38 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dikke knie, maar idd dan besef je wel weer even als je gewoon kan lopen en je eigen reet kan afvegen etc best wel fijn :P
Ja, je wordt er weer even bewust van dat je toch maar een soort winegummetje bent ipv iron knight.. ik ken het gevoel :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 24 september 2017 @ 17:41:16 #194
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173970437
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:40 schreef Salatrel het volgende:
Van ff wassen en schade opnemen naar mogelijk Total loss? ;(
Je weet het nooit; een half graadje in je balhoofd en je bent klaar.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173970484
quote:
14s.gif Op zondag 24 september 2017 17:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, je wordt er weer even bewust van dat je toch maar een soort winegummetje bent ipv iron knight.. ik ken het gevoel :')
Ja idd nogal....
Ik zwaai naar dieren.
pi_173970520
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:40 schreef Salatrel het volgende:
Van ff wassen en schade opnemen naar mogelijk Total loss? ;(
Stuk uit velg gewoon, dusja beste klapper wel gehad denk ik....
OP het oog zag het er allemaal nog wel goed uit maja.
Ik zwaai naar dieren.
pi_173971273
Balen man. :( maar goed, zelf niets ernstigs, dat is het belangrijkste.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 24 september 2017 @ 19:06:01 #198
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_173972090
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:35 schreef Geerd het volgende:

[..]

Heb je een navi ?
ja, hoezo?
Net efkes anges
pi_173972225
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 19:06 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

ja, hoezo?
Dan kun je een leuke route maken of gewoon vanaf het scherm rijden :P
Anders zit je toch vaak weer op die N wegen te kutten.
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 24 september 2017 @ 19:21:12 #200
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_173972470
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 19:11 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dan kun je een leuke route maken of gewoon vanaf het scherm rijden :P
Anders zit je toch vaak weer op die N wegen te kutten.
ah op die fiets. Heb er inderdaad een route liggen. Ook genoeg kleinere wegen erin
Net efkes anges
pi_173986546
Dealer belde, even gevraagd naar de schade rond de 10K dus net niet total loss maja expert moet nog komen..hij zei nou ik laat hem niet zomaar total loss verklaren ding is net nieuw heb je hard voor gespaard..

Naja dat geeft dan wel iets moed
Voorvelg 1k koplamp bijna 1k radiateur, schijfremmen plus klauwen tank nieuwe band denk ik..voetsteuntje.
Ik zwaai naar dieren.
pi_173987810
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 13:51 schreef Geerd het volgende:
Dealer belde, even gevraagd naar de schade rond de 10K dus net niet total loss maja expert moet nog komen..hij zei nou ik laat hem niet zomaar total loss verklaren ding is net nieuw heb je hard voor gespaard..

Naja dat geeft dan wel iets moed
Voorvelg 1k koplamp bijna 1k radiateur, schijfremmen plus klauwen tank nieuwe band denk ik..voetsteuntje.

wow dat is een beste schadepost! Ik neem aan allrisk verzekerd?
pi_173987867
@Geerd. Gelukkig is er niks met jezelf gebeurd. Daarom geen dure motor kopen. Het is een dure hobby... zo duur je het zelf wil maken. Ik zou zelf niet meer dan 2 k geven aan een motor. Lekker rustig rijden. Geen rare capriolen uithalen en je zit goed.
pi_173987912
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 15:11 schreef Salatrel het volgende:

[..]

wow dat is een beste schadepost! Ik neem aan allrisk verzekerd?
Ja uiteraard!!
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 25 september 2017 @ 15:20:49 #205
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_173987939
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 15:15 schreef Atak het volgende:
@Geerd. Gelukkig is er niks met jezelf gebeurd. Daarom geen dure motor kopen. Het is een dure hobby... zo duur je het zelf wil maken. Ik zou zelf niet meer dan 2 k geven aan een motor. Lekker rustig rijden. Geen rare capriolen uithalen en je zit goed.
Dan houd het snel op, beetje motor kost meer dan 2k.
Plus dat je gewoon een verzekering hebt, dus dan is dat probleem ook opgelost.

En ja je kan wel een brak ding kopen voor 800 euro maar dan kan je hem na een seizoen ook weer voor 1k bijspijkeren aan onderhoud.....
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  maandag 25 september 2017 @ 15:21:15 #206
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_173987946
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 15:18 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja uiteraard!!
Wat reed je ook alweer?
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_173987954
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 15:15 schreef Atak het volgende:
@Geerd. Gelukkig is er niks met jezelf gebeurd. Daarom geen dure motor kopen. Het is een dure hobby... zo duur je het zelf wil maken. Ik zou zelf niet meer dan 2 k geven aan een motor. Lekker rustig rijden. Geen rare capriolen uithalen en je zit goed.
Deed ik vroeger ook altijd oude barrels en de winter doorrijden woonwerk etc nooit poetsen onder het motto mooi laagje tegen het zout :P

Nu verhuisd 5 min lopen op het werk, ik dacht nu koop ik eens een sjieke motor en die kunnen we mooi netjes houden, beetje op vakantie gaan.

Naja helaas ging beetje mis :P Nee klopt gelukkig zelf niks motor is kut maja als je dan thuis zit denk je toch wel van beter de motor dan ik...
Ik zwaai naar dieren.
pi_173987967
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 15:21 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Wat reed je ook alweer?
Ktm1290 R
Ik zwaai naar dieren.
pi_173989213
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 15:21 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ktm1290 R
Zonde van zo'n coole brommert.

Sterkte met de dikke knie en de hele afwikkeling...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_173989260
quote:
11s.gif Op maandag 25 september 2017 16:32 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Zonde van zo'n coole brommert.

Sterkte met de dikke knie en de hele afwikkeling...
Ik ga der vanuit dat het gewoon verzekeringswerk wordt en alles goedkomt anders maar even kijken wat ik terugkrijg bij totall los en hoe dat gaat...maar even zien wat we dan gaan terugkopen ..komt sws wel weer een motor iig
Ik zwaai naar dieren.
pi_173989336
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 15:20 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Dan houd het snel op, beetje motor kost meer dan 2k.
Plus dat je gewoon een verzekering hebt, dus dan is dat probleem ook opgelost.

En ja je kan wel een brak ding kopen voor 800 euro maar dan kan je hem na een seizoen ook weer voor 1k bijspijkeren aan onderhoud.....
Hangt er vanaf wat voor verzekering je neemt.
pi_173989381
Krijg net bericht morgen komt de expert bij de dealer dus ff duimen :+
Ik zwaai naar dieren.
pi_173989450
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 15:21 schreef Geerd het volgende:

[..]

Deed ik vroeger ook altijd oude barrels en de winter doorrijden woonwerk etc nooit poetsen onder het motto mooi laagje tegen het zout :P

Nu verhuisd 5 min lopen op het werk, ik dacht nu koop ik eens een sjieke motor en die kunnen we mooi netjes houden, beetje op vakantie gaan.

Naja helaas ging beetje mis :P Nee klopt gelukkig zelf niks motor is kut maja als je dan thuis zit denk je toch wel van beter de motor dan ik...
Mijn eerste motor gaat een ninja 250r worden. Bouwjaar is 2009, 20k km op de stand en belangrijkste het is maar 250cc. Beter zo’n motor die niet al te krachtig is dan kan er ook weinig misgaan.
pi_173989503
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 16:44 schreef Atak het volgende:

[..]

Mijn eerste motor gaat een ninja 250r worden. Bouwjaar is 2009, 20k km op de stand en belangrijkste het is maar 250cc. Beter zo’n motor die niet al te krachtig is dan kan er ook weinig misgaan.
Klop maar snel af :P
Je hebt het niet altijd zelf in de hand...
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 25 september 2017 @ 17:13:10 #215
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_173989984
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 16:44 schreef Atak het volgende:

[..]

Mijn eerste motor gaat een ninja 250r worden. Bouwjaar is 2009, 20k km op de stand en belangrijkste het is maar 250cc. Beter zo’n motor die niet al te krachtig is dan kan er ook weinig misgaan.
Ja of je baalt na 2 dagen dat je geen power hebt....
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_173990007
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 17:13 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Ja of je baalt na 2 dagen dat je geen power hebt....
Ook zeer grote kans...
Ik zwaai naar dieren.
pi_173990434
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 17:13 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Ja of je baalt na 2 dagen dat je geen power hebt....
Power hoef ik niet. De autoweg is niet gemaakt om te racen. Bij mensen die dat denken gaat het vaak mis.
pi_173990613
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 17:33 schreef Atak het volgende:

[..]

Power hoef ik niet. De autoweg is niet gemaakt om te racen. Bij mensen die dat denken gaat het vaak mis.
Niet iedereen rijdt continu 180km/u op de snelweg. Stel je eens voor dat je moet invoegen met vijf auto's voor je. Dat treintje rijdt zo traag, en dan moet je daar straks nog achter rijden. Met een beetje power kan je de volledige invoegstrook benutten en langs iedereen rijden. *O* De power is er niet alleen om continu snel te rijden, het is er ook om snel op te kunnen trekken. :Y

Zelfs tijdens de AVD-lessen baalde ik ervan als ik op de A2-motor (afgeknepen XJ600) moest rijden wanneer we met z'n tweeën gingen lessen. :D
pi_173990818
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 17:40 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Niet iedereen rijdt continu 180km/u op de snelweg. Stel je eens voor dat je moet invoegen met vijf auto's voor je. Dat treintje rijdt zo traag, en dan moet je daar straks nog achter rijden. Met een beetje power kan je de volledige invoegstrook benutten en langs iedereen rijden. *O* De power is er niet alleen om continu snel te rijden, het is er ook om snel op te kunnen trekken. :Y

Zelfs tijdens de AVD-lessen baalde ik ervan als ik op de A2-motor (afgeknepen XJ600) moest rijden wanneer we met z'n tweeën gingen lessen. :D
als je op YouTube kijkt dan gaat het vaak mis bij inhalen. Bij Geerd hier ook al. Mensen moeten je kunnen zien. Als je als een motormuis overal voorbij rijdt dat voelt dat misschien geweldig en ben je misschien. 5 minuten eerder op je eindbestemming maar speelt met je leven. Voordat je het weet lig je in een rolstoel en ben je vanaf je nek onder geparalyseerd.
  maandag 25 september 2017 @ 17:56:41 #220
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_173990876
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 17:53 schreef Atak het volgende:

[..]

als je op YouTube kijkt dan gaat het vaak mis bij inhalen. Bij Geerd hier ook al. Mensen moeten je kunnen zien. Als je als een motormuis overal voorbij rijdt dat voelt dat misschien geweldig en ben je misschien. 5 minuten eerder op je eindbestemming maar speelt met je leven. Voordat je het weet lig je in een rolstoel en ben je vanaf je nek onder geparalyseerd.
Je hebt nog veel te leren...
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_173990946
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 17:53 schreef Atak het volgende:

[..]

als je op YouTube kijkt dan gaat het vaak mis bij inhalen. Bij Geerd hier ook al. Mensen moeten je kunnen zien. Als je als een motormuis overal voorbij rijdt dat voelt dat misschien geweldig en ben je misschien. 5 minuten eerder op je eindbestemming maar speelt met je leven. Voordat je het weet lig je in een rolstoel en ben je vanaf je nek onder geparalyseerd.
Sja als der een paar mooie bochtjes zijn pak ik die wel even wat sneller en platter etc...of soms ff doortrekken even die schop in je rug voelen van die dikke twin.

Nu is het in 11 jaar ofzo beetje misgegaan helaas op de nieuwe motor, vorige motoren ook weleens gevallen maar kuipschade boeiend voor een fiets van 3K ofzo oppakken en door.

Keer met ijzel onderuit, moeders zei nog pak nou de auto, en in een rijdende file die net te snel ging om tussendoor te gaan, waren ze bezig met werkzaamheden beetje kijken in mijn ooghoek zie ik remlichten pof van de schrik iets te hard in de voorrem naja weer kuipschade hop oppakken door...
Ik zwaai naar dieren.
pi_173991491
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 17:53 schreef Atak het volgende:

[..]

als je op YouTube kijkt dan gaat het vaak mis bij inhalen. Bij Geerd hier ook al. Mensen moeten je kunnen zien. Als je als een motormuis overal voorbij rijdt dat voelt dat misschien geweldig en ben je misschien. 5 minuten eerder op je eindbestemming maar speelt met je leven. Voordat je het weet lig je in een rolstoel en ben je vanaf je nek onder geparalyseerd.
En juist daarom moet je de mogelijkheid om gevaar uit de weg te gaan... ;) Je wil niet achter een vrachtwagen blijven rijden, maar je wil tijdens het inhalen ook niet 10 seconden ernaast hangen (omdat je geen power hebt). :Y

Een goede examinator zal voorafgaand aan het examen ook zeggen dat hij liever heeft dat je een snelheidsovertreding begaat dan dat je in een rolstoel belandt.
pi_173991768
Idd met beetje power kun je je zelf uit bepaalde situaties halen..
Ik zwaai naar dieren.
pi_173992465
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 18:35 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

En juist daarom moet je de mogelijkheid om gevaar uit de weg te gaan... ;) Je wil niet achter een vrachtwagen blijven rijden, maar je wil tijdens het inhalen ook niet 10 seconden ernaast hangen (omdat je geen power hebt). :Y

Een goede examinator zal voorafgaand aan het examen ook zeggen dat hij liever heeft dat je een snelheidsovertreding begaat dan dat je in een rolstoel belandt.
250cc tje waar ik het over had haalt een vrachtwagen met gemak in.
  maandag 25 september 2017 @ 19:55:38 #225
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_173993101
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 19:27 schreef Atak het volgende:

[..]

250cc tje waar ik het over had haalt een vrachtwagen met gemak in.
Doe je dit trollen nu met opzet?
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_173993330
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 19:27 schreef Atak het volgende:

[..]

250cc tje waar ik het over had haalt een vrachtwagen met gemak in.
Je wil het gewoon niet snappen hè?
  maandag 25 september 2017 @ 20:15:25 #227
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173993639
Kwestie van een lesje A2 in de spits rijden op zo'n ding.. dan komt het besef wel als er om de paar 100 meter een nieuwe vouw in je broek gereden wordt en de leasebakken op je buddy klimmen terwijl je geen kant op kunt ^O^

Maar ik begin inderdaad te denken dat meneer gewoon de hele zooi zwaar zit te trollen hier, want zó naïef zijn bestaat volgens mij gewoon niet :D
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173994258
quote:
10s.gif Op maandag 25 september 2017 20:15 schreef Sounddragon het volgende:
Kwestie van een lesje A2 in de spits rijden op zo'n ding.. dan komt het besef wel als er om de paar 100 meter een nieuwe vouw in je broek gereden wordt en de leasebakken op je buddy klimmen terwijl je geen kant op kunt ^O^

Maar ik begin inderdaad te denken dat meneer gewoon de hele zooi zwaar zit te trollen hier, want zó naïef zijn bestaat volgens mij gewoon niet :D
Flikker op man :') Dat 600tje van me loopt bijna 200 en trekt vlot door tot 180. 39kW fabriek maar dat is dan wel 20 jaar geleden.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 25 september 2017 @ 21:26:07 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173995533
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 20:37 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Flikker op man :') Dat 600tje van me loopt bijna 200 en trekt vlot door tot 180. 39kW fabriek maar dat is dan wel 20 jaar geleden.
600 - 250, zoek de verschillen..

Mijn 750cc 2 pits AT met 63 heeeeele peekaa's liep niet eens 190, maar da's toch wel effe een ander gevoel als je gas geeft.. wel eens van koppel gehoord? Dat is dat spul wat je krijgt met een grotere cilinderinhoud; dat gevoel dat je voertuig vooruit wil zónder dat je hem continu hysterisch hoeft te redlinen en voor elke inhaalaktie op een ecokarretje hoeft terug te schakelen. Het kán allemaal wel, maar het is- en blijft gewoon vrouwenplasser.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 25 september 2017 @ 22:15:50 #230
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
  maandag 25 september 2017 @ 22:20:41 #231
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173997037
quote:
14s.gif Op maandag 25 september 2017 22:15 schreef Dekatria het volgende:
Koppel O+
Hey mafkees, hoe is het met jouw brommert? heb je nog steeds je Alp?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173997270
quote:
14s.gif Op maandag 25 september 2017 22:15 schreef Dekatria het volgende:
Koppel O+
_O_
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 25 september 2017 @ 22:43:40 #233
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_173997644
quote:
14s.gif Op maandag 25 september 2017 22:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hey mafkees, hoe is het met jouw brommert? heb je nog steeds je Alp?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook lang niet alles hoor :) de Alp snort nog vrolijk door - inmiddels de 146K aangetikt. Moet de olie weer eens vervangen w/
  maandag 25 september 2017 @ 22:46:02 #234
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173997701
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:43 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ik ook lang niet alles hoor :) de Alp snort nog vrolijk door - inmiddels de 146K aangetikt. Moet de olie weer eens vervangen w/
Goed bezig, repectabele stand _O_ _O_ _O_

Heb je hier ook een beetje gemist af en toe... en op je reizenblog is ook al sinds '15 erg stillie.. komta? ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 25 september 2017 @ 22:54:12 #235
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_173997926
quote:
14s.gif Op maandag 25 september 2017 22:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Goed bezig, repectabele stand _O_ _O_ _O_

Heb je hier ook een beetje gemist af en toe... en op je reizenblog is ook al sinds '15 erg stillie.. komta? ;)
Druk bezahg met andere dingen eigenlijk (familieuitbreiding, nieuw huis, etc). Daarbovenop is reizen met de motor (tenminste, als je het zoals ik een week of 4-5 achtereen doet) best kostbaar in zowel tijd als geld. Het kriebelt nog steeds hoor, daarnietvan - als de tijd weer rijp is sluit ik zeker niet uit dat ik de kisten er weer op gooi en weer een maand gestoord ga lopen doen :Y)
  maandag 25 september 2017 @ 22:58:28 #236
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173998017
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:54 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Druk bezahg met andere dingen eigenlijk (familieuitbreiding, nieuw huis, etc). Daarbovenop is reizen met de motor (tenminste, als je het zoals ik een week of 4-5 achtereen doet) best kostbaar in zowel tijd als geld. Het kriebelt nog steeds hoor, daarnietvan - als de tijd weer rijp is sluit ik zeker niet uit dat ik de kisten er weer op gooi en weer een maand gestoord ga lopen doen :Y)
Whehe, ja, prioriteiten he; hebben we allemaal wel eens last van..

Ik moet elke keer aan jou denken als ik die Maoam reklame zie :')

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 25 september 2017 @ 23:06:18 #237
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_173998213
quote:
14s.gif Op maandag 25 september 2017 22:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Whehe, ja, prioriteiten he; hebben we allemaal wel eens last van..

Ik moet elke keer aan jou denken als ik die Maoam reklame zie :')

_O- de gelijkenis is treffend.
pi_173998292
Ho, Ho!
Komt doordat ik een keer riep; dat is Deka man!
  maandag 25 september 2017 @ 23:09:39 #239
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173998299
quote:
10s.gif Op maandag 25 september 2017 23:06 schreef Dekatria het volgende:

[..]

_O- de gelijkenis is treffend.
Jongeh, die commercial is jou gewoon op het lijf geschreven, maar je was denk ik effe op reis ofzo, toen hebben ze een second choice replacement gepakt. _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 25 september 2017 @ 23:11:34 #240
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173998351
quote:
6s.gif Op maandag 25 september 2017 23:09 schreef Anne het volgende:
Ho, Ho!
Komt doordat ik een keer riep; dat is Deka man!
Ik heb nergens gezegd dat het mijn idee was, maar ik moet er nog steeds elke keer aan denken als ik hem zie :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 26 september 2017 @ 01:01:30 #241
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_173999501
Dat had ik ook al! 😂 Ik zeg oefen vast deka voor je volgende trip en videoverslag
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_173999548
Hahahaha _O- _O_
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_174000066
Vandaag weer zo'n salty leasebak rijder :') Ik was als brave burger aan het filteren en nam plaats voor een Volvo XC90. Je ziet echt letterlijk helemaal niks in de spiegels van een 748 maar ik zag toch wat beweging in mijn ooghoek ineens, was die vent rechts naast me aan het kruipen. _O- Ik wist nog niet zo goed wat ik zag en toen werd het al groen.

Dus we rijden weg en gaat die vent weer lopen etteren, kleven, beetje duwen, dus ik geef die gast een middelvinger en piep 'm. Na het volgende stoplicht komt ie ineens met 120 (50 toegestaan) rechts voorbij om daarna mij een remtestje af te nemen. :') Daarna deze man wel serieus ver achter me gelaten, wat een gek
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:00:17 #244
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_174000876
Edit: beter van niet :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_174001792
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 02:45 schreef Amoeba het volgende:
Vandaag weer zo'n salty leasebak rijder :') Ik was als brave burger aan het filteren en nam plaats voor een Volvo XC90. Je ziet echt letterlijk helemaal niks in de spiegels van een 748 maar ik zag toch wat beweging in mijn ooghoek ineens, was die vent rechts naast me aan het kruipen. _O- Ik wist nog niet zo goed wat ik zag en toen werd het al groen.

Dus we rijden weg en gaat die vent weer lopen etteren, kleven, beetje duwen, dus ik geef die gast een middelvinger en piep 'm. Na het volgende stoplicht komt ie ineens met 120 (50 toegestaan) rechts voorbij om daarna mij een remtestje af te nemen. :') Daarna deze man wel serieus ver achter me gelaten, wat een gek
Ik ben benieuwd wat Atak hiervan vindt.
pi_174003253
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
dus ik geef die gast een middelvinger en piep 'm.
Hij leest waarschijnlijk alleen "dus ik geef die gast een middelvinger en piep 'm". :)
pi_174003785
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat Atak hiervan vindt.
Ik zou zelf geen ruzie zoeken wanneer ik op een tweewieler ben. Je bent erg kwetsbaar. Stel je hebt de verkeerde en hij duwt je de berm in. Voor mij is het niet waard. Gewoon aan de kant gaan, parkeerplaats opgaan als je kan en vooral niet uitdagen of gaan speeden. Normaal ben ik niet iemand die confrontatie uit de weggaat maar wanneer je op een tweewieler bent en de ander is in een auto dan zou ik dat altijd doen.
pi_174004748
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:05 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Hij leest waarschijnlijk alleen "dus ik geef die gast een middelvinger en piep 'm". :)
Natuurlijk is dat niet netjes, en het feit dat hij met 100+ in de ankers moet en ik vanaf ongeveer 70 maakt zijn remtestje natuurlijk peanuts, maar dat iemand dat bij een motorrijder doet is wel nieuw voor me.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_174006076
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 02:45 schreef Amoeba het volgende:
Vandaag weer zo'n salty leasebak rijder :') Ik was als brave burger aan het filteren en nam plaats voor een Volvo XC90. Je ziet echt letterlijk helemaal niks in de spiegels van een 748 maar ik zag toch wat beweging in mijn ooghoek ineens, was die vent rechts naast me aan het kruipen. _O- Ik wist nog niet zo goed wat ik zag en toen werd het al groen.

Dus we rijden weg en gaat die vent weer lopen etteren, kleven, beetje duwen, dus ik geef die gast een middelvinger en piep 'm. Na het volgende stoplicht komt ie ineens met 120 (50 toegestaan) rechts voorbij om daarna mij een remtestje af te nemen. :') Daarna deze man wel serieus ver achter me gelaten, wat een gek
Mooie fiets !!
Ik zwaai naar dieren.
pi_174006363
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 12:33 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet netjes, en het feit dat hij met 100+ in de ankers moet en ik vanaf ongeveer 70 maakt zijn remtestje natuurlijk peanuts, maar dat iemand dat bij een motorrijder doet is wel nieuw voor me.
Ik kom dagelijks pipos tegen die het verantwoord vinden om mij aan de kant te drukken bij een invoegstrook, of überhaupt als ze opzij willen. Of je op een motor zit of niet lijkt niet zoveel uit te maken voor dat soort figuren.

Overigens blijf ik dan meestal nog even een tijdje doorrijden met de toeter erop om te laten weten dat ik het niet geheel eens ben met hun actie. Komen ze me te dichtbij, zoek ik alsnog wel een plekje om naar uit te wijken. Meestal is dat na een goede dot gas zo'n 20 meter voor ze.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_174006476
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:46 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Ik kom dagelijks pipos tegen die het verantwoord vinden om mij aan de kant te drukken bij een invoegstrook, of überhaupt als ze opzij willen. Of je op een motor zit of niet lijkt niet zoveel uit te maken voor dat soort figuren.

Overigens blijf ik dan meestal nog even een tijdje doorrijden met de toeter erop om te laten weten dat ik het niet geheel eens ben met hun actie. Komen ze me te dichtbij, zoek ik alsnog wel een plekje om naar uit te wijken. Meestal is dat na een goede dot gas zo'n 20 meter voor ze.
Ik schaam me voor mijn claxon. :@


Wat mij juist veel opvalt is al het gewhatsapp in auto's. Vandaag weer eentje die op de linkerbaan snelweg in het gras zat.
pi_174006744
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik schaam me voor mijn claxon. :@

Wat mij juist veel opvalt is al het gewhatsapp in auto's. Vandaag weer eentje die op de linkerbaan snelweg in het gras zat.
Dit idd niet normaal vrachtwagenchauffeurs ook veel, 3 op de 10 zit met dat ding in de klauwen dat er niet meer ongelukken gebeuren snap je niet...

Schade expert is langs geweest niet total loss ze gaan hem weer helemaal top maken elk schroefje wat er een beetje verdacht uitzag word vernieuwd zegt die :+

KTM monteur was nu bezig om hem te strippen etc.
Ik leg er nog een paar honderd extra bij komt er ook nog een full akrasysteem op _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_174007373
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:46 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Ik kom dagelijks pipos tegen die het verantwoord vinden om mij aan de kant te drukken bij een invoegstrook, of überhaupt als ze opzij willen. Of je op een motor zit of niet lijkt niet zoveel uit te maken voor dat soort figuren.

Overigens blijf ik dan meestal nog even een tijdje doorrijden met de toeter erop om te laten weten dat ik het niet geheel eens ben met hun actie. Komen ze me te dichtbij, zoek ik alsnog wel een plekje om naar uit te wijken. Meestal is dat na een goede dot gas zo'n 20 meter voor ze.
Ja natuurlijk, asociaal gedrag, ook wel eens gezien dat ze langzaam je rijstrook opkruipen en verwachten dat je plaats voor ze maakt. Dat beloon ik ook met een claxon. Maar deze kerel wilde letterlijk vóór me rijden. Alsof hem dat ooit ging lukken in de stad. :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Amoeba op 26-09-2017 14:42:17 ]
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_174007508
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:04 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dit idd niet normaal vrachtwagenchauffeurs ook veel, 3 op de 10 zit met dat ding in de klauwen dat er niet meer ongelukken gebeuren snap je niet...

Schade expert is langs geweest niet total loss ze gaan hem weer helemaal top maken elk schroefje wat er een beetje verdacht uitzag word vernieuwd zegt die :+

KTM monteur was nu bezig om hem te strippen etc.
Ik leg er nog een paar honderd extra bij komt er ook nog een full akrasysteem op _O_
krijg je mooie korting dan want die kost zo wel meer dan een paar honderd :P

hoge oproepjes verdiend recentelijk oid? :D _O-
pi_174007589
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:44 schreef Salatrel het volgende:

[..]

krijg je mooie korting dan want die kost zo wel meer dan een paar honderd :P

hoge oproepjes verdiend recentelijk oid? :D _O-
Hij begon eerst over een andere einddemper moest ik 250/300 bijleggen...
Ik zei naja eigenlijk was ik van plan volgend jaar full akra eronder te doen 2450,- ofzo...

Dan ga ik nu geen 300 extra lappen en dan nog eens 2450..
Ohw zegt tie nee dat snap ik hij ff kijken.. alsj e 800 erbij doet kan het !

Toen zei ik natuurlijk doen!!!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_174007609
goeien deal
pi_174007633
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:49 schreef Salatrel het volgende:
goeien deal
Dacht ik!
Ik zwaai naar dieren.
pi_174007850
Dure hobby, je zet je leven elke dag onnodig op spel, winter is het nog gevaarlijker om motor te rijden. Je moet een beetje gek zijn of een laag IQ hebben. Ik zit nu wel te twijfelen of ik door wil. Ik kan beter een dikke bak kopen waar ik de wegen onveilig kan maken voor anderen zonder mijn eigen leven te riskeren. Maar ja ik wil nu halverwege ook niet stoppen.
pi_174008027
zucht
Ik zwaai naar dieren.
pi_174008139
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:01 schreef Atak het volgende:
Dure hobby, je zet je leven elke dag onnodig op spel, winter is het nog gevaarlijker om motor te rijden. Je moet een beetje gek zijn of een laag IQ hebben. Ik zit nu wel te twijfelen of ik door wil. Ik kan beter een dikke bak kopen waar ik de wegen onveilig kan maken voor anderen zonder mijn eigen leven te riskeren. Maar ja ik wil nu halverwege ook niet stoppen.
Ga in ONZ trollen.
pi_174008966
Halverwege :') _O-
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_174009038
Ga er allemaal op reageren :Y.
pi_174009478
Morgen maar even bij van Heerdt kijken of m'n KTM al klaar is

edit: ze belden al, hij is klaar :s)

[ Bericht 54% gewijzigd door Maegrim op 26-09-2017 17:08:09 ]
pi_174010216
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:01 schreef Atak het volgende:
Dure hobby, je zet je leven elke dag onnodig op spel, winter is het nog gevaarlijker om motor te rijden. Je moet een beetje gek zijn of een laag IQ hebben. Ik zit nu wel te twijfelen of ik door wil. Ik kan beter een dikke bak kopen waar ik de wegen onveilig kan maken voor anderen zonder mijn eigen leven te riskeren. Maar ja ik wil nu halverwege ook niet stoppen.
Stop ermee nu je het virus nog niet te pakken hebt.
pi_174010254
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:00 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Stop ermee nu je het virus nog niet te pakken hebt.
Ik heb de griep al. Zelfs als ik niet ga rijden dan wil ik gewoon de motor in mijn tuin hebben zodat ik erover kan praten wanneer mensen over de vloer komen.
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:15 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ga in ONZ trollen.
Ik ga wel door in dat andere topic over motorrijlessen.
pi_174010398
:')

De verzekeraar van de tegenpartij heeft de aansprakelijkheid eindelijk erkend trouwens. *O*
pi_174010916
Ik heb wel eens met mijn Ninja 250R door de sneeuw gereden en bij mij is het allemaal wel goed gegaan geloof ik.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_174010941
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:22 schreef Maegrim het volgende:
Morgen maar even bij van Heerdt kijken of m'n KTM al klaar is

edit: ze belden al, hij is klaar :s)
Gewoon beurtje ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_174011042
Hier in Spanje staan overal van die hugeass gele borden langs de snelweg, met een auto en daarachter twee stoppies makende motoren afgebeeld. Begeleidende tekst: "Atención!"

Ik kan er niet helemaal achter komen wat 't betekent, maar men is hier wel van het bumperkleven, dus misschien in die context? Dat je als motorrijder wat meer afstand moet houden omdat je anders in de kofferbak voor je belandt? Iemand die dit weet? :D
Your opinion of me is none of my business.
pi_174011276
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:44 schreef Sarasi het volgende:
Hier in Spanje staan overal van die hugeass gele borden langs de snelweg, met een auto en daarachter twee stoppies makende motoren afgebeeld. Begeleidende tekst: "Atención!"

Ik kan er niet helemaal achter komen wat 't betekent, maar men is hier wel van het bumperkleven, dus misschien in die context? Dat je als motorrijder wat meer afstand moet houden omdat je anders in de kofferbak voor je belandt? Iemand die dit weet? :D
voorkom ongelijkmatige slijtage, rem niet met uw achterband
pi_174011477
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:37 schreef Geerd het volgende:

[..]

Gewoon beurtje ?
Benzinelekkage, alarm eruit (te goed werkende startonderbreker), nieuwe sleutels uit Oostenrijk (nieuw contactslot), neutraallamp die onder het rijden ging branden, slang benzine overloop gebroken :')
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:08:45 #272
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_174011503
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:44 schreef Sarasi het volgende:
Hier in Spanje staan overal van die hugeass gele borden langs de snelweg, met een auto en daarachter twee stoppies makende motoren afgebeeld. Begeleidende tekst: "Atención!"

Ik kan er niet helemaal achter komen wat 't betekent, maar men is hier wel van het bumperkleven, dus misschien in die context? Dat je als motorrijder wat meer afstand moet houden omdat je anders in de kofferbak voor je belandt? Iemand die dit weet? :D
Aansporing aan automobilisten om motoren niet in de weg te rijden. Misschien? :P
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_174011543
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:07 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Benzinelekkage, alarm eruit (te goed werkende startonderbreker), nieuwe sleutels uit Oostenrijk (nieuw contactslot), neutraallamp die onder het rijden ging branden :')
Ohw paar kleine dingetjes ..
Ik zwaai naar dieren.
pi_174011556
Niet total loss gelukkig ;)
pi_174011620
Hoeveel zijn deze Aziatische dingen waard? Hij zegt dat ik hem voor 1000 euro mag ophalen.

Hyosung Comet 650cc motor zwart groen sport 2004
http://link.marktplaats.n(...)&utm_content=app_ios
Ad
pi_174011651
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:11 schreef Maegrim het volgende:
Niet total loss gelukkig ;)
Mijne ook niet gelukkig !!
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:24:39 #277
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_174011828
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:14 schreef Atak het volgende:
at i
Is een dure hobby zo, misschien kan je van aliexpress iets moois halen?
Plus de lak is groen, groene lak is van nature stroever en daardoor meer wrijving met de lucht.

En 650cc is wel echt cvragen om problemen met al dat koppel! zeker in de winter is dit niet geschikt!
Vraag hem ook even of je er een doosje bougie vonkjes bij krijgt, dat vreten die dingen.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:35:02 #278
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_174012065
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:24 schreef KneusTeun het volgende:

[..]


Vraag hem ook even of je er een doosje bougie vonkjes bij krijgt, dat vreten die dingen.
Voor extra vermogen wel de róde vonkjes!
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_174012106
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:35 schreef Elegy het volgende:

[..]

Voor extra vermogen wel de róde vonkjes!
Gewoon hayabusa met verlengde brug toch ?
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:41:50 #280
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_174012212
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:37 schreef Geerd het volgende:

[..]

Gewoon hayabusa met verlengde brug toch ?
Is wel de ideale beginnersmotor. Vanwege het tamme karakter uitstekend geschikt voor beginnende rijders. Het ding is zelfs zo eenvoudig bevonden dat ook A1 en A2 rijders op deze motor mogen rijden zonder aanpassingen er voor te doen.
Verwachting is dan ook dat deze motor eerder in het snorbrommersegment zal gaan vallen binnenkort.

Wist je dat Hayabusa in het proto-Oezbeeks trouwens "Betrouwbare boomstam" betekent? Een uitstekende benaming voor deze robuuste edoch eenvoudig te handelen beginnersfiets.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_174012226
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:41 schreef Elegy het volgende:

[..]

Is wel de ideale beginnersmotor. Vanwege het tamme karakter uitstekend geschikt voor beginnende rijders. Het ding is zelfs zo eenvoudig bevonden dat ook A1 en A2 rijders op deze motor mogen rijden zonder aanpassingen er voor te doen.
Verwachting is dan ook dat deze motor eerder in het snorbrommersegment zal gaan vallen binnenkort.

Wist je dat Hayabusa in het proto-Oezbeeks trouwens "Betrouwbare boomstam" betekent? Een uitstekende benaming voor deze robuuste edoch eenvoudig te handelen beginnersfiets.
:D
Ik zwaai naar dieren.
pi_174013150
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:14 schreef Atak het volgende:
Hoeveel zijn deze Aziatische dingen waard? Hij zegt dat ik hem voor 1000 euro mag ophalen.

Hyosung Comet 650cc motor zwart groen sport 2004
http://link.marktplaats.n(...)&utm_content=app_ios
Ad
Veel te zwaar! 250cc is toch wel de max dat ik je aan kan raden.
pi_174013327
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:14 schreef Atak het volgende:
Hoeveel zijn deze Aziatische dingen waard? Hij zegt dat ik hem voor 1000 euro mag ophalen.

Hyosung Comet 650cc motor zwart groen sport 2004
http://link.marktplaats.n(...)&utm_content=app_ios
Ad
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 16:44 schreef Atak het volgende:

[..]

Mijn eerste motor gaat een ninja 250r worden. Bouwjaar is 2009, 20k km op de stand en belangrijkste het is maar 250cc. Beter zo’n motor die niet al te krachtig is dan kan er ook weinig misgaan.
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 17:13 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Ja of je baalt na 2 dagen dat je geen power hebt....
:+
pi_174013417
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:28 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]


[..]


[..]

:+
Niks mis met een beetje rondkijken.
pi_174013484
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:32 schreef Atak het volgende:

[..]

Niks mis met een beetje rondkijken.
Maar als het mis gaat dan heb je het wel op jezelf afgeroepen door meteen zo'n zware motor te kopen.

Hoe gaat het met je lessen? 3e les al gehad? Of heb je weer als een schooier ergens een proeflesje gedaan?
pi_174013567
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Maar als het mis gaat dan heb je het wel op jezelf afgeroepen door meteen zo'n zware motor te kopen.

Hoe gaat het met je lessen? 3e les al gehad? Of heb je weer als een schooier ergens een proeflesje gedaan?
Gewoon overal op internet beetje kijken naar gratis proeflessen ?? lol
Ik zwaai naar dieren.
pi_174013572
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:32 schreef Atak het volgende:

[..]

Niks mis met een beetje rondkijken.
Je doet maar. Het zijn wel twee totaal verschillende motoren.

Overigens mag je met je A2 (dat wilde je toch, ondanks dat je 24j bent) niet op deze motor rijden: 57kW. Je moet 'm latene afknijpen tot 35kW. ;)
pi_174013952
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:38 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Je doet maar. Het zijn wel twee totaal verschillende motoren.

Overigens mag je met je A2 (dat wilde je toch, ondanks dat je 24j bent) niet op deze motor rijden: 57kW. Je moet 'm latene afknijpen tot 35kW. ;)
Ik wil inderdaad voor de 250r maar een koopje laat ik niet liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Atak op 26-09-2017 21:27:56 ]
  dinsdag 26 september 2017 @ 20:10:49 #289
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174014572
'liggen' zeggen in een motortopic :o

Nu ben je jinxed, ik zou rennen nu het nog kan :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174020820
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:09 schreef sylvesterrr het volgende:

De verzekeraar van de tegenpartij heeft de aansprakelijkheid eindelijk erkend trouwens. *O*
Nice :)
  dinsdag 26 september 2017 @ 22:55:26 #291
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_174020980
Wow, vandaag carbs gesynced.... wereld van verschil.. veeeul meer power onderin
pi_174032932


Alles is gefixt, morgen ff ophalen *O*
pi_174032975
Beter gek !!
Ik zwaai naar dieren.
pi_174034297
Zo zag mijn uitlaag er vorige week ook uit! Inmiddels produceert die al een week lang een niet te harden meur van de hittebestendige lak die we erop hebben gedaan, omdat we zwart toch net iets mooier vonden dan roestbruin _O-
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_174034526
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:54 schreef Tunafish het volgende:
Zo zag mijn uitlaag er vorige week ook uit! Inmiddels produceert die al een week lang een niet te harden meur van de hittebestendige lak die we erop hebben gedaan, omdat we zwart toch net iets mooier vonden dan roestbruin _O-
Herkenbaar en die valt er volgende maand ook wel af
Ik zwaai naar dieren.
pi_174040273
Parkeerde vanochtend bij m'n werk en zag opeens wat zilverkleurig in de achterband.

Band was nog goed op spanning aan het einde van de dag, terug bij huis een spijkertje er uit getrokken. Zat gelukkig schuin en er komen geen bubbels bij zeepwater. Die band is nog geen 2k km oud.

/lief dagboek.
Geen referral hier.
pi_174048036
Zonet ook weer contact gehad met Motostore. Grote beurt gaat zo'n ¤ 600 kosten. Hij stelt voor dat ik een keer langskom zodat we samen kunnen besluiten wat er vervangen moet worden (cosmetische dingen doe ik lekker zelf waarschijnlijk). :Y
pi_174048717
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:05 schreef Geerd het volgende:

[..]

Herkenbaar en die valt er volgende maand ook wel af
Och, hij is nog niet doorgeroest en de kerel die het erop spoot heeft gisteren nog even trots naar zijn vakmanschap gekeken, houdt het nog wel even vol. Na de winter is het wel even serieus kijken :D
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_174049694
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:37 schreef sylvesterrr het volgende:
Zonet ook weer contact gehad met Motostore. Grote beurt gaat zo'n ¤ 600 kosten. Hij stelt voor dat ik een keer langskom zodat we samen kunnen besluiten wat er vervangen moet worden (cosmetische dingen doe ik lekker zelf waarschijnlijk). :Y
in Barendrecht? Daar staat de XT helaas ook weer. gisteren toen ik terug kwam van weggeweest zijn wilde de motor niet starten bij het station. bleek diezelfde zekering die ook in IJsland al problemen gaf weer geklapt te zijn. reservezekering erin en die klapte ook meteen bij het op de start knop drukken en zelfs de 20 ampère zekering (waar 10 ampère hoort te zitten) klapte direct.

Dus gelijk Motostore gebeld en die zijn met hun bus direct mijn motor op komen halen bij het station en gelukkig was diegene die kwam ook nog betrokken geweest bij het vorige onderzoek en die had toch het idee dat, ondanks dat het dezelfde zekering is, het toch een ander probleem is omdat hij nu meteen klapt terwijl hij het eerst nog wel even volhield en er nog wel meer achter die zekering zit als alleen de brandstofpomp.

to be continued.....
pi_174049704
Kutzooi
pi_174049744
dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')