Nee, dat heb ik uiteindelijk zelf gedaan! Met een griptang de rest eruit gekregen, na veel gevloek, en toen een (tweedehands) nieuw schroefdraad er weer ingedraaid.quote:Op zaterdag 2 september 2017 17:09 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
De motorzaak heeft ook je probleem van afgebroken bout gefixed?
Die motorzaak heeft denk ik altijd wel lol om jou denk ik bij het avondetenquote:Op zaterdag 2 september 2017 17:18 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik uiteindelijk zelf gedaan! Met een griptang de rest eruit gekregen, na veel gevloek, en toen een (tweedehands) nieuw schroefdraad er weer ingedraaid.
De afgebroken bouten van m'n uitlaatbochten zijn wel door de motorzaak gefixt.
Tot nu toe alleen uitlaatbochten gemonteerd en nieuwe bandjes omgelegd. De rest heb ik zelf gedaan. En de uitlaatbouten hadden ze ook zelf afgebroken.quote:Op zaterdag 2 september 2017 17:26 schreef Geerd het volgende:
[..]
Die motorzaak heeft denk ik altijd wel lol om jou denk ik bij het avondeten
Netjes !!quote:Op zaterdag 2 september 2017 17:30 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Tot nu toe alleen uitlaatbochten gemonteerd en nieuwe bandjes omgelegd. De rest heb ik zelf gedaan. En de uitlaatbouten hadden ze ook zelf afgebroken.
O, er stak nog wat uit Dan is het vaak wel te doen. Mooi dat het opgelost is!quote:Op zaterdag 2 september 2017 17:18 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik uiteindelijk zelf gedaan! Met een griptang de rest eruit gekregen, na veel gevloek, en toen een (tweedehands) nieuw schroefdraad er weer ingedraaid.
De afgebroken bouten van m'n uitlaatbochten zijn wel door de motorzaak gefixt.
Klopt maar nieuwe motoren zijn over het algemeen ook veel betrouwbaarder.quote:Op zaterdag 2 september 2017 17:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Netjes !!
Toen ik met collega's beetje overhad, ja opzoek naar nieuwe motor dit dat...kreeg ik weleens te horen ja met die nieuwe motoren als je dan pech krijgt kun je er niks meer mee net als met auto's...
Ik dacht toen sja of ik nu een oude of een nieuwe koop voor mij geldt beide
Daar durf ik geen wedje op te leggen.....quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Klopt maar nieuwe motoren zijn over het algemeen ook veel betrouwbaarder.
Maar opgelost is het dus nog steeds niet, eigenlijk?quote:Op woensdag 6 september 2017 10:43 schreef Salatrel het volgende:
de brommer is weer thuis een definitieve oorzaak is helaas niet gevonden. de brandstofpomp vroeg bij meting slechts 3 ampère wat normaal is dus die veroorzaakte het niet. bedrading is helemaal nagelopen en opgeschoond. de dingetjes die men daarin gevonden en gefixt heeft zat echter niet achter de zekering die meermaals geklapt is.
ondanks dat men er meerdere dagen mee bezig is geweest viel de factuur mij reuze mee. 466 euro inclusief een grote beurt volgens onderhoudsschema. toen ik dat zei gaf hij inderdaad wel aan dat ze niet alle uren dat ze ermee bezig zijn geweest gefactureerd hebben
zoals het er naar uitziet wel want ze hebben zelf meerdere testritten gereden en ik net ook en het probleem met de zekering die eruit klapt is weg. zoals ik al zei ze hebben in de bedrading wat dingetjes gevonden en gefixt alleen kunnen ze niet met 100% zekerheid aanwijzen of en zoja welke van die dingetjes de storing veroorzaakt heeft.quote:Op woensdag 6 september 2017 11:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar opgelost is het dus nog steeds niet, eigenlijk?
als je de schade ook daar laat repareren zal het niet zon probleem zijn lijkt mij....quote:Op woensdag 6 september 2017 12:20 schreef sylvesterrr het volgende:
Thanks. Straks even bellen om te vragen of ze de motor ook willen ophalen. Ik durf er niet naar te rijden. En anders moet ik iemand vinden die het kan wegbrengen.
Verzekeringswerk En als ze lief zijn laat ik de grote beurt ook direct daar doen.quote:Op woensdag 6 september 2017 12:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
als je de schade ook daar laat repareren zal het niet zon probleem zijn lijkt mij....
daarom! gelijk erbij vermelden was bij mij niet anders bij mij moest oa de tank, voorvelg, voorvorkpoot vervangen worden en nog wat klein spul vervangen worden heeft ze uiteindelijk dik 3500 euro omzet opgeleverdquote:Op woensdag 6 september 2017 12:24 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Verzekeringswerk En als ze lief zijn laat ik de grote beurt ook direct daar doen.
Zo'n flinke schadepost verwacht ik niet te hebben. Het lijkt vooralsnog enkel optische schade te zijn. Maar ja, ik weet niet of er nog wat anders aan de hand kan zijn aangezien het op de zij is gevallen..quote:Op woensdag 6 september 2017 12:26 schreef Salatrel het volgende:
[..]
daarom! gelijk erbij vermelden was bij mij niet anders bij mij moest oa de tank, voorvelg, voorvorkpoot vervangen worden en nog wat klein spul vervangen worden heeft ze uiteindelijk dik 3500 euro omzet opgeleverd
Ik zou toch naar rekening houden met een schadepost die aardig richting de vier cijfers gaat hoor.quote:Op woensdag 6 september 2017 12:38 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zo'n flinke schadepost verwacht ik niet te hebben. Het lijkt vooralsnog enkel optische schade te zijn. Maar ja, ik weet niet of er nog wat anders aan de hand kan zijn aangezien het op de zij is gevallen..
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Serieus?quote:Op woensdag 6 september 2017 16:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zou toch naar rekening houden met een schadepost die aardig richting de vier cijfers gaat hoor.
Kuipwerk is dúúr.
x 10quote:Op woensdag 6 september 2017 21:56 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Serieus?
Ik dacht zelf aan enkele honderden euro's.
verzekeringswerk hè gewoon een nieuwe kuipset....quote:Op woensdag 6 september 2017 22:43 schreef Nero22 het volgende:
Zaakje hier in Amsterdam (Fris) schijnt ook opknapwerk te kunnen doen. Hoef je er niet zo'n bizar lelijk streetfighterding van te maken.
was het wel van plan ja tenzij het echt enorm kakweer isquote:Op zondag 10 september 2017 20:05 schreef KneusTeun het volgende:
Sala ga jij nog naar die MF allroad?
Samequote:Op zondag 10 september 2017 22:00 schreef Salatrel het volgende:
[..]
was het wel van plan ja tenzij het echt enorm kakweer is
Ik ga ook nog even langs maar hou me anoniem zoals het een ware fokker betaamt.quote:Op zondag 10 september 2017 22:04 schreef Salatrel het volgende:
Zaterdags eerst nog met deka naar spektakelfestijn bij hans van wijk in Zoetermeer (we zijn er ongeveer vanaf 13:30)
Laatste keer? Het is pas september. Alles boven de 0 is prima.quote:Op zondag 10 september 2017 21:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vandaag met een motor-forumlid nog eens de 5 landentour gereden, die ik midden mei ook al eens gereden heb.
[ link | afbeelding ]
We konden duidelijk merken dat de herfst in aantocht is. Ondanks een zonnetje kwam de temperatuur nergens boven de 15graden uit.
Op het Signal de Botrange was het zelfs rond de 10 graden.
Niet heel erg warm als je de wintervoering niet in de jas hebt
Desondanks heerlijk dagje gestuurd. De laatste keer dit jaar?!?
Maar hij was zo leuheuheuk.quote:Op woensdag 13 september 2017 14:35 schreef Vinniiee het volgende:
Leuke fietsen. Maar die klinkt als rijp voor de sloop
voor mij is 10 graden de ondergrens. in de Ardennen zit je dan al vaak tegen het vriespunt aan.quote:Op woensdag 13 september 2017 15:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Laatste keer? Het is pas september. Alles boven de 0 is prima.
in het goedhart krantje stond een gebruikte superduke 1290 r. Van oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan.quote:Op woensdag 13 september 2017 16:38 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Maar hij was zo leuheuheuk.
Eerst dit voorjaar m'n A zwaar maar halen en daarna maar kijken naar een leuke goedkope voor erbij.
Die twee zinnen spreken elkaar tegen.quote:Op donderdag 14 september 2017 22:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
in het goedhart krantje stond een gebruikte superduke 1290 r. Van oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan.
wat is het verband tussen cilinderinhoud en zithoogte?quote:Op donderdag 14 september 2017 23:32 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die twee zinnen spreken elkaar tegen.
Maar ik moet ook nog bij de grond kunnen he, dus veel zwaarder dan 750cc zal het waarschijnlijk nooit worden.
Over het algemeen lijken de motoren met meer cc ook hoger te zijn, is mijn beperkte ervaring althans. Al is die Duke best laag! Net zo hoog als mijn GS'je, dus dat kan wel. Je XT kan ik wel vergeten ja.quote:Op donderdag 14 september 2017 23:45 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat is het verband tussen cilinderinhoud en zithoogte?
Later als ik groter ben!quote:Op vrijdag 15 september 2017 00:49 schreef Maegrim het volgende:
m'n CB1300 was ook maar 80cm hoog ofzo
Cruiser of chopper gaan rijdenquote:Op donderdag 14 september 2017 23:32 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die twee zinnen spreken elkaar tegen.
Maar ik moet ook nog bij de grond kunnen he, dus veel zwaarder dan 750cc zal het waarschijnlijk nooit worden.
Dat snap ik... maar je nek echt onnatuurlijk achterover doen om fatsoenlijk iets te kunnen zien... ik kijk zelfs tegen mn ingebouwde zonnevizier aan daardoorquote:Op vrijdag 15 september 2017 19:25 schreef Salatrel het volgende:
Supersports zijn gewoon niet comfortabel en gezien de houding zal die druk op je polsen en schouders altijd blijven
Poetsen?! Je bedoelt door de regen rijden 😊quote:Op zaterdag 16 september 2017 12:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat gebruiken jullie om je motor te poetsen? S100?
Wat dacht je van gewoon water?quote:Op zaterdag 16 september 2017 12:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat gebruiken jullie om je motor te poetsen? S100?
Je voelt je er kennelijk niet relaxed op, niet kopen dus.quote:Op vrijdag 15 september 2017 20:18 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Dat snap ik... maar je nek echt onnatuurlijk achterover doen om fatsoenlijk iets te kunnen zien... ik kijk zelfs tegen mn ingebouwde zonnevizier aan daardoor
Die s100 is puur marketing dan? Heb het tot nu toe nog nooit gebruikt. Nu alleen water, maar laatste keer was toen er nog pekel lag. Hij kan wel een poetsbeurt gebruiken.quote:Op zaterdag 16 september 2017 12:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon water?
De schade is geraamd op ¤1900. Er was meer kapot dan ik met het blote oog kon zien.quote:
Ik heb turtle iets. Gaat de tank wel supermooi van glimmen. Maar verder gebruik ik gewoon water.quote:Op zaterdag 16 september 2017 13:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Die s100 is puur marketing dan? Heb het tot nu toe nog nooit gebruikt. Nu alleen water, maar laatste keer was toen er nog pekel lag. Hij kan wel een poetsbeurt gebruiken.
Ja klopt, heb ook serieus gebaald en alleen nog even stuk gereden.quote:
jammer ik heb mij prima vermaakt. Op een paar stukken blubber na was het ook voor diegene op straatnamen nog wel redelijk te doen. 1 knakker op een tiger xcx heeft hem wel 3x neergelegdquote:Op woensdag 20 september 2017 17:41 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja klopt, heb ook serieus gebaald en alleen nog even stuk gereden.
Laatste wat ik aan weerbericht meekreeg was allemaal bende!?!?! Dus zondag was ik wakker en zag ik ineeens een enorm geel ding in de lucht en ben ik zelf nog even rondje NL/DE gaan doen.
Om 10 uur in Brabant ging ik nooooooit meer redden helaas.
Zonet het gespecificeerde rapport ontvangen.quote:Op zaterdag 16 september 2017 14:21 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De schade is geraamd op ¤1900. Er was meer kapot dan ik met het blote oog kon zien.
Nu even afwachten of de tegenpartij schuld gaat erkennen. Wat ben ik blij met de drie getuigen...
Welkom in de wereld van de schade expertise..quote:Op donderdag 21 september 2017 11:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zonet het gespecificeerde rapport ontvangen.
Kuipdeel is de grootste schadepost. Maar man man man, wat zijn onderdelen duur zeg: houder voetensteun (¤ 172), rempedaal (¤ 146), richtingaanwijzers (voor ¤ 145 achter ¤ 136) en spiegel (¤ 88).
Stel je niet aan.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:59 schreef Atak het volgende:
Vrijdag heb ik weer rijles. Het gaat regenen. Echt kut. Ik kijk er niet naar uit.
verkeerde topicquote:Op donderdag 21 september 2017 12:59 schreef Atak het volgende:
Vrijdag heb ik weer rijles. Het gaat regenen. Echt kut. Ik kijk er niet naar uit.
Mooi toch? Dan kan je instructeur je al tips geven over hoe je moet rijden onder deze weersomstandigheden.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:59 schreef Atak het volgende:
Vrijdag heb ik weer rijles. Het gaat regenen. Echt kut. Ik kijk er niet naar uit.
Lekker onverzekerd rondrijden... Met een beetje pech leer je jezelf een verkeerde rijstijl aan waardoor je juist nog meer rijlessen nodig hebt.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:18 schreef Atak het volgende:
Ik denk erover na om een motor te kopen en zelf gewoon een beetje rond te rijen. Dan hoef ik straks minder lessen nodig. :’)
Als je al moet bezuinigen op die paar lessen, dan moet je je afvragen of je het wel kan betalen. En nu al aan het huilen over wat regen. Kun je niet beter een auto kopen?quote:Op donderdag 21 september 2017 13:18 schreef Atak het volgende:
Ik denk erover na om een motor te kopen en zelf gewoon een beetje rond te rijen. Dan hoef ik straks minder lessen nodig. :’)
Ik heb al een auto. Maar het heeft niks met bezuinigen te maken. Leren doe je door te doen.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als je al moet bezuinigen op die paar lessen, dan moet je je afvragen of je het wel kan betalen. En nu al aan het huilen over wat regen. Kun je niet beter een auto kopen?
Dat klopt. Maar we hoeven je hopelijk hier niet uit te leggen dat onverzekerd en zonder rijbewijs de weg opgaan een bijzonder slecht idee is?quote:Op donderdag 21 september 2017 13:31 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik heb al een auto. Maar het heeft niks met bezuinigen te maken. Leren doe je door te doen.
Ik heb al paar lessen gehad. De techniek heb ik wel onder de knie. Ik moet gewoon meer rij uren hebben. En onverzekerd rondrijden? Hoe denk je dat je naar huis gaat wanneer je een motor koopt? Je kunt toch niet 1 minuut nadat je een motor hebt gekocht gelijk een verzekering afsluiten.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Lekker onverzekerd rondrijden... Met een beetje pech leer je jezelf een verkeerde rijstijl aan waardoor je juist nog meer rijlessen nodig hebt.
Trouwens: PTA / Motorrijles #75 - If you're going to get off, stop first!
Als ik het ga doen dan rij ik gewoon op rustige wegen in het dorp dat hier in de buurt is. Of op de parkeerplaats.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar we hoeven je hopelijk hier niet uit te leggen dat onverzekerd en zonder rijbewijs de weg opgaan een bijzonder slecht idee is?
Techniek heb je al, dus ie avb is al binnen? Rij uren heb je niet zoveel nodig om je avd te halen.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik heb al paar lessen gehad. De techniek heb ik wel onder de voet. Ik moet gewoon meer rij uren hebben. En onverzekerd rondrijden? Hoe denk je dat je naar huis gaat wanneer je een motor koopt? Je kunt toch niet 1 minuut nadat je een motor hebt gekocht gelijk een verzekering afsluiten.
Hoeveel lessen had jij nodig?quote:Op donderdag 21 september 2017 13:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Techniek heb je al, dus ie avb is al binnen? Rij uren heb je niet zoveel nodig om je avd te halen.
Dat weet ik echt niet meer. Maar volgens mij tussen AVB en AVD iets van 5 toen ik op examen ging. Voor AVB een heel stuk meer.quote:
echt wel via internet (op je telefoon) kun je gewoon een verzekering afsluiten en krijg je per email een bevestiging met voorlopige dekking per directquote:Op donderdag 21 september 2017 13:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Je kunt toch niet 1 minuut nadat je een motor hebt gekocht gelijk een verzekering afsluiten.
Precies.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
echt wel via internet (op je telefoon) kun je gewoon een verzekering afsluiten en krijg je per email een bevestiging met voorlopige dekking per direct
techniek != verkeersinzichtquote:Op donderdag 21 september 2017 13:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik heb al paar lessen gehad. De techniek heb ik wel onder de knie. Ik moet gewoon meer rij uren hebben. En onverzekerd rondrijden? Hoe denk je dat je naar huis gaat wanneer je een motor koopt? Je kunt toch niet 1 minuut nadat je een motor hebt gekocht gelijk een verzekering afsluiten.
Uh... Jawel. Bel je verzekeraar.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Je kunt toch niet 1 minuut nadat je een motor hebt gekocht gelijk een verzekering afsluiten.
Je hoeft helemaal geen verzekering voor een paar dagen af te sluiten. Ik heb bij twee motoren de verzekering gewoon online aangevraagd via www.unive.nl op m'n mobiel. Bij de eerste motor mocht ik de laptop van de verkoper gebruiken. Je ontvangt binnen enkele ogenblikken (ook in het weekend!) gewoon een bevestiging van de voorlopige dekking.quote:Op donderdag 21 september 2017 15:02 schreef Xaryna het volgende:
Of je sluit 'm van tevoren af. Koop een motor, geef ze een paar dagen om 'm rijklaar te maken, sluit een verzekering af die per die dag ingaat en rijdt er zonder zorgen mee naar huis
Als je de motor direct wil aanschaffen en wegrijden kun je vaak ook een tijdelijke verzekering voor een paar dagen afsluiten in de zaak zelf en dan eens rustig zoeken wat je wil.
quote:Geachte heer/mevrouw ,
Hartelijk dank voor het aanvragen van uw motorverzekering voor de Honda SPORT met kenteken XX-XX-XX bij Univé.
De gewenste ingangsdatum van de verzekering is 19-03-2016.
Voorlopige dekking: Ja
U kunt dus gerust gaan rijden met uw motor vanaf 19-03-2016.
Wij nemen uw aanvraag in behandeling.
Binnen enkele werkdagen ontvangt u meer informatie over de status van de verwerking van uw aanvraag.
Net nieuwe bandjes is anders ook even billenknijpen op rotondes toch?quote:Op donderdag 21 september 2017 15:44 schreef Tunafish het volgende:
Nieuwe bandjes Vorigen hebben het iets van 26k volgehouden en hadden voor de wet nog wel genoeg profiel, maar met de regen van de afgelopen weken was het in iedere bocht billenknijpen. Zometeen weer met meer dan 10km/u over de rotonde
tenaamstellingscode indien de huidige eigenaar een kentekencard heeft...quote:Op donderdag 21 september 2017 16:15 schreef Atak het volgende:
Wat heb je dan nodig om een motor over te schrijven? Alleen kentekenbewijs en Id toch?
True. Ik doe het liever van tevoren want ik denk graag te lang over dingen na.quote:Op donderdag 21 september 2017 15:57 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal geen verzekering voor een paar dagen af te sluiten. Ik heb bij twee motoren de verzekering gewoon online aangevraagd via www.unive.nl op m'n mobiel. Bij de eerste motor mocht ik de laptop van de verkoper gebruiken. Je ontvangt binnen enkele ogenblikken (ook in het weekend!) gewoon een bevestiging van de voorlopige dekking.
[..]
Ligt eraan hoe nieuw ze zijn. Als ik zometeen naar huis rijd hebben ze zo'n 100km gedaan en durf ik wel weer wat platter te gaan dan op de oude.quote:Op donderdag 21 september 2017 16:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Net nieuwe bandjes is anders ook even billenknijpen op rotondes toch?
welnee man, moeilijk gedoe.quote:Op donderdag 21 september 2017 15:02 schreef Xaryna het volgende:
Of je sluit 'm van tevoren af. Koop een motor, geef ze een paar dagen om 'm rijklaar te maken, sluit een verzekering af die per die dag ingaat en rijdt er zonder zorgen mee naar huis
Als je de motor direct wil aanschaffen en wegrijden kun je vaak ook een tijdelijke verzekering voor een paar dagen afsluiten in de zaak zelf en dan eens rustig zoeken wat je wil.
Ik neem 10 lessen. Alles is in begrepen voor 690 euro.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:17 schreef KneusTeun het volgende:
En zelf op de parkeerplaats de techniek fout leren kan nooit geen kwaad
Kost je dan slechts een extra examen en eventueel lessen
Ik zelf heb 8 rijlessen gehad, en totaal was ik net geen 900 kwijt dus zo duur is het nu ook weer niet.
Oh dat doen ze dus overal, m'n VFR heet een Honda Sport, de CB1300 was een Honda Tour en de KTM is een KTM Tourquote:Hartelijk dank voor het aanvragen van uw motorverzekering voor de Honda SPORT met kenteken XX-XX-XX bij Univé.
Ben je nog niet begonnen?quote:Op donderdag 21 september 2017 19:19 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik neem 10 lessen. Alles is in begrepen voor 690 euro.
Jawel. Het zijn trouwens zeven lessen van anderhalf uur dus 10 een half uur les in totaal.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ben je nog niet begonnen?
Hoeveel heb je er al gehad? Avb al binnen?quote:Op donderdag 21 september 2017 19:47 schreef Atak het volgende:
[..]
Jawel. Het zijn trouwens zeven lessen van anderhalf uur dus 10 een half uur les in totaal.
1 les van 1 1/2 uur.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoeveel heb je er al gehad? Avb al binnen?
Vooroordelen. Of heb je een goeie beredenering die je ons bespaart?quote:Op donderdag 21 september 2017 21:16 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Zal je nog vies tegen gaan vallen.
Met 1,5 uur kun je de techniek niet onder de knie hebben.quote:Op donderdag 21 september 2017 21:22 schreef Atak het volgende:
[..]
Vooroordelen. Of heb je een goeie beredenering die je ons bespaart?
is cool je weet. hij heeft waarschijnlijk ook schakelbrommer gereden toch?quote:Op donderdag 21 september 2017 21:58 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Met 1,5 uur kun je de techniek niet onder de knie hebben.
Proeflessen duren al vaak 2 uurtjes... Zo'n les is niet eens voldoende om alle onderdelen van AVB te oefenen of voor te doen.quote:
Precies.quote:Op donderdag 21 september 2017 22:15 schreef Salatrel het volgende:
[..]
is cool je weet. hij heeft waarschijnlijk ook schakelbrommer gereden toch?
En ook nog nooit gevallen, deze man is een natuurtalentquote:Op donderdag 21 september 2017 22:15 schreef Salatrel het volgende:
[..]
is cool je weet. hij heeft waarschijnlijk ook schakelbrommer gereden toch?
:’)quote:Op donderdag 21 september 2017 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En ook nog nooit gevallen, deze man is een natuurtalent
Wat?quote:
Twee maal in twee jaar, beide keren mocht ik van het ambulancepersoneel naar huis.quote:Op vrijdag 22 september 2017 07:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat?
Da's toch geweldig?
ik wou dat ik het kon zeggen; in de ruim 30 jaar dat ik me op 2 gemotoriseerde wielen voortbeweeg ben ik al zéker 10 keer ongewenst in horizontale zijligging gegaan, waarvaan, voor zover ik weet, 4 keer inclusief hospitaal. Ik ben maar een kneus in verhouding tot jou.
Hebben ze je al gevraagd voor de X-men?
Verdienmodel moeten ze inderdaad veranderen. Rijscholen moeten niet verdienen dat de student faalt. Maar als de klant genoeg heeft aan 10 lessen dan kan dat.quote:Op vrijdag 22 september 2017 09:21 schreef Tunafish het volgende:
https://nos.nl/artikel/21(...)aten-bij-examen.html
Ik laat dit gewoon even hier achter
Je moet een goede inschattingsvermogen hebben. Dat heeft niks met speciale krachten te maken. Als je je gezond verstand gebruikt dan verminder je het risico. Ongeluk kan iedereen overkomen maar als je in een korte periode meerdere ongelukken maakt dan je een schop onder je eigen kont geven en sancties nemen.quote:Op vrijdag 22 september 2017 07:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat?
Da's toch geweldig?
ik wou dat ik het kon zeggen; in de ruim 30 jaar dat ik me op 2 gemotoriseerde wielen voortbeweeg ben ik al zéker 10 keer ongewenst in horizontale zijligging gegaan, waarvaan, voor zover ik weet, 4 keer inclusief hospitaal. Ik ben maar een kneus in verhouding tot jou.
Hebben ze je al gevraagd voor de X-men?
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die rijschool enorm aan jou gaat verdienen. Ik wens je in ieder geval heel veel success met in 10 uur je voertuigbeheersing en verkeersdeelname te halen.quote:Op vrijdag 22 september 2017 09:31 schreef Atak het volgende:
[..]
Verdienmodel moeten ze inderdaad veranderen. Rijscholen moeten niet verdienen dat de student faalt. Maar als de klant genoeg heeft aan 10 lessen dan kan dat.
Hoeveel lessen moet ik volgens jou doen dan?quote:Op vrijdag 22 september 2017 10:16 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die rijschool enorm aan jou gaat verdienen. Ik wens je in ieder geval heel veel success met in 10 uur je voertuigbeheersing en verkeersdeelname te halen.
Sommige mensen hebben wel genoeg aan 10 lessen als ze al ervaring met een schakelbrommer hebben. Op de vorige pagina was iemand dat het in 10 lessen had gehaald. Maar nogmaals: hoeveel lessen heb ik volgens jou nodig dan?quote:Op vrijdag 22 september 2017 10:22 schreef Tunafish het volgende:
Meer dan tien uur. Het kan wel hoor, zie kneusteun, maar dan heb je vaak al wel enige ervaring met hoe je op zo'n ding moet rijden, en zelfkennis over wat je wel en niet kan. Claimen dat je na 1,5 uur 'de techniek' wel onder de knie hebt getuigt niet direct van inzicht over wat je nou daadwerkelijk bij je AVB en op de weg zult moeten laten zien.
Maargoed, dat is wat natuurlijk al staat beschreven in dat bericht van de NOS; stuntpakket en hopen dat je er net genoeg van leert om je examens te halen.
Dat kunnen wij niet inschatten, verschilt pp. Maar 10 is gewoon relatief weinig. Geen idee wat het gemiddelde is.quote:Op vrijdag 22 september 2017 10:25 schreef Atak het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben wel genoeg aan 10 lessen als ze al ervaring met een schakelbrommer hebben. Op de vorige pagina was iemand dat het in 10 lessen had gehaald. Maar nogmaals: hoeveel lessen heb ik volgens jou nodig dan?
Geen idee, wat Lenny al zegt, verschilt per persoon. Ik had zelf achterlijk veel nodig, maar ook nog geen enkele ervaring. De meeste mensen die ik ken hadden echter al zo'n 10 uur nodig voor alleen voertuigbeheersing, en daarna nog tien tot 15 voor verkeersdeelname.quote:Op vrijdag 22 september 2017 10:25 schreef Atak het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben wel genoeg aan 10 lessen als ze al ervaring met een schakelbrommer hebben. Op de vorige pagina was iemand dat het in 10 lessen had gehaald. Maar nogmaals: hoeveel lessen heb ik volgens jou nodig dan?
van alle keren dat ik serieus gestuiterd ben was het in denk ik 4 gevallen eigen schuld dikke bult, dat valt best mee in ruim 30 jaar.quote:Op vrijdag 22 september 2017 08:50 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Twee maal in twee jaar, beide keren mocht ik van het ambulancepersoneel naar huis.
#brokkenpiloot
Jij bent dan een trage leerling. Ik heb zelf jaren ervaring met de auto maar ik ga het overleggen met mijn rijschool. Bij mijn rijschool is een les 1,5 uur.quote:Op vrijdag 22 september 2017 10:36 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Geen idee, wat Lenny al zegt, verschilt per persoon. Ik had zelf achterlijk veel nodig, maar ook nog geen enkele ervaring. De meeste mensen die ik ken hadden echter al zo'n 10 uur nodig voor alleen voertuigbeheersing, en daarna nog tien tot 15 voor verkeersdeelname.
Eerste hit op google zegt dat ook: https://www.rijbewijsinfo(...)es_Hoeveel-rijlessen
Jouw pakket van 10 uur met alles inbegrepen is dus op zijn minst bijzonder optimistisch.
Ja slimmerd, dat zeg ik toch? Daarom ga ik daarna verder met een relaas van hoeveel lessen mensen in mijn omgeving nodig hadden, en kom ik aanzetten met gemiddeldes uit andere bronnen. Tel daarbij op dat vrijwel iedereen hier nogal sceptisch reageert op je claim dat je het in die 10 uur even snel gaat halen, en vraag jezelf dan even af hoe realistisch het daadwerkelijk is.quote:Op vrijdag 22 september 2017 10:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Jij bent dan een trage leerling. Ik heb zelf jaren ervaring met de auto maar ik ga het overleggen met mijn rijschool. Bij mijn rijschool is een les 1,5 uur.
Voor wat ik zo hoor, heb je meer nadeel door de verkeerde rijstijl die je jezelf aanleert op een schakelbrommer, dan dat je voordeel hebt omdat je het schakelpookje omhoog of omlaag kunt duwen.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:04 schreef Vinniiee het volgende:
Het enige wat je leert van een schakelbrommer rijden is hoe je moet schakelen. Verder heb je er geen zak aan.
Tenzij je auto 2 wielen heeft is het besturen van een motor heeeeel anders dan een auto. Enige voordeel wat je hebt is je verkeersinzicht. Daar skip je dan een paar lessen mee.quote:Op vrijdag 22 september 2017 10:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Jij bent dan een trage leerling. Ik heb zelf jaren ervaring met de auto maar ik ga het overleggen met mijn rijschool. Bij mijn rijschool is een les 1,5 uur.
Bij iedereen is dat anders. Bij de proefles zei de instructeur dat ik bovengemiddeld was dus ik ga echt geen 2000 euro uitgeven aan een motorrijbewijs. Dat geld geef ik dan uit aan een 250r(beginnersmotor) en rij ik een beetje rond.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:33 schreef Sounddragon het volgende:
10 lessen is gewoon bullshit.. Ik vind die pakketten sowieso niks, want dat legt behoorlijk druk op een leerling. Beter gewoon lessen totdat jij er zelf van overtuigd bent dat je het kan, dat haalt ook een hoop druk van je schouders op je examen. Ik denk dat je veel relaxter op die motor stapt voor je examen als je in je achterhoofd hebt dat je dat varkentje wel effe gaat wassen.
Ik heb al mijn examens op die manier gedaan, en dat werkte (voor mij) prima; allemaal in één keer geslaagd.
Beetje zinloze discussie dit. Haal jij lekker je rijbewijs voor 690 euro. Koop je motor alvast zodat je onverzekerd en zonder rijbewijs wat kunt oefenen. Van ons neem je toch niks aan. Dat hoeft ook niet, want wij hebben geen invloed op hoe snel jij je rijbewijs haalt.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Bij iedereen is dat anders. Bij de proefles zei de instructeur dat ik bovengemiddeld was dus ik ga echt geen 2000 euro uitgeven aan een motorrijbewijs. Dat geld geef ik dan uit aan een 250r(beginnersmotor) en rij ik een beetje rond.
[ afbeelding ]
Iemand die nog nooit voetschakel heeeft gereden is de eerste paar ritten natuurlijk wel veel meer bezig met dat pookje als iemand die dat al automatisch doet. Voor de rest is het inderdaad heel veel AFleren denk ik.. Ik 'kon' ook al autorijden voor ik ging lessen, maar mijn instructeur had dat denk ik liever niet gehad, want dan leer je je ook dingen aan waar je examinator echt niet blij van wordt, en die dingetjes leer je heel slecht af. Ik heb denk ik 10.000 keer gehoord dat ik met 2 klauwen moest sturen, en dat die rechter niet op de pook hoort enzo ²quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:41 schreef BlackLining het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Voor wat ik zo hoor, heb je meer nadeel door de verkeerde rijstijl die je jezelf aanleert op een schakelbrommer, dan dat je voordeel hebt omdat je het schakelpookje omhoog of omlaag kunt duwen.
Kunnen schakelen is natuurlijk ook maar een minimaal deel van de techniek. Uitwijkoefening, vertragingsoefening, etc. Dan wordt het interessant
Goeie brommert wel.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat geld geef ik dan uit aan een 250r(beginnersmotor) en rij ik een beetje rond.
[ afbeelding ]
En ook niet zo duur.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:54 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Goeie brommert wel.
[ afbeelding ]
Ik heb ook lang over AVB gedaan ja. AVD was wat dat betreft echt appeltje eitje, ook weinig lessen voor gehad. Maar ik had ook oprecht een hele goede instructeur, ook al was het wel een lul. Ik zie ook absoluut meer op tegen de bijzondere verrichtingen van het overgangsexamen dan tegen de rest van 't examen.quote:Op vrijdag 22 september 2017 13:02 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb alleen al 16 uur over AVB gedaan. Maargoed, de enige tweewieler die ik kon besturen was mijn fiets.
¤ 2000 is sowieso extreem volgens mij. Je hoeft dus niet bovengemiddeld te zijn om minder dan ¤ 2000 kwijt te zijn aan rijlessen+examens.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Bij iedereen is dat anders. Bij de proefles zei de instructeur dat ik bovengemiddeld was dus ik ga echt geen 2000 euro uitgeven aan een motorrijbewijs. Dat geld geef ik dan uit aan een 250r(beginnersmotor) en rij ik een beetje rond.
[ afbeelding ]
Eitje. Straatje keren is echt het lastigste wat je kan krijgen.quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:16 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb ook lang over AVB gedaan ja. AVD was wat dat betreft echt appeltje eitje, ook weinig lessen voor gehad. Maar ik had ook oprecht een hele goede instructeur, ook al was het wel een lul. Ik zie ook absoluut meer op tegen de bijzondere verrichtingen van het overgangsexamen dan tegen de rest van 't examen.
Dat laatste is toch juist goed? De meeste motorrijders rijden als debielen. Als je als automobilist rijdt dan is dat juist een compliment.quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:56 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Eitje. Straatje keren is echt het lastigste wat je kan krijgen.
Ik moest AVD overdoen. Ik reed nog te veel als een automobilist ofzo
Nee. Ik ga direct voor A2. Ik ben 24j. Ha ha!quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:38 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
¤ 2000 is sowieso extreem volgens mij. Je hoeft dus niet bovengemiddeld te zijn om minder dan ¤ 2000 kwijt te zijn aan rijlessen+examens.
Maar wacht even, 250r? Klinkt alsof je nog te jong bent voor A zonder beperkingen, dus <24j... Op die leeftijd hebben mensen vaker teveel zelfvertrouwen inderdaad. Probeer de volgende les de langzame slalom en het achtje maar.
Je wordt geheid vaste klant bij het CBR (met de al veel te lange wachttijden) als je als automobilist gaat rijden. Weten hoe automobilisten zich kunnen gedragen is een pluspunt, maar je als een automobilist gaat gedragen op de motor is onwenselijk.quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:03 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat laatste is toch juist goed? De meeste motorrijders rijden als debielen. Als je als automobilist rijdt dan is dat juist een compliment.
Waarom zou je voor A2 gaan als je 24 bent? 15 lessen (van ieder 1,5u) + AVB&AVD:quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:03 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee. Ik ga direct voor A2. Ik ben 24j. Ha ha!
Voor de auto had ik alles in 1 keer gehaald op mijn 19de. Hoeveel lessen? 15.
Denk dat ik voor de motor ook zoiets ga doen. Dan ben ik ongeveer duizend euro kwijt.
Nee. Ik ga 10 lessen van 1,5 uur nemen. Motorpak heb ik al. Gratis gekregen van een vriend. Ha ha!quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je wordt geheid vaste klant bij het CBR (met de al veel te lange wachttijden) als je als automobilist gaat rijden. Weten hoe automobilisten zich kunnen gedragen is een pluspunt, maar je als een automobilist gaat gedragen op de motor is onwenselijk.
[..]
Waarom zou je voor A2 gaan als je 24 bent? 15 lessen (van ieder 1,5u) + AVB&AVD:
15x1,5u = 22,5u á ¤ 50 = ¤ 1125
Examens:
AVD = ¤ 108,00 (+ kosten van de rijschool, reken op minstens ¤ 200 in totaal)
AVB = ¤ 61,00 (+ kosten van de rijschool, reken op minstens ¤ 100 in totaal)
Vergeet je je motorkleding niet trouwens? AVB deed ik gewoon met de kleding van de rijschool (behalve helm+laarzen+handschoenen), maar voor AVD heb ik wel een pak gekocht.
Dure hobby.
Gast, hef jezelf op.quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:03 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat laatste is toch juist goed? De meeste motorrijders rijden als debielen. Als je als automobilist rijdt dan is dat juist een compliment.
Nou nou, is ook afhankelijk van het cbr.quote:Op vrijdag 22 september 2017 10:16 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die rijschool enorm aan jou gaat verdienen. Ik wens je in ieder geval heel veel success met in 10 uur je voertuigbeheersing en verkeersdeelname te halen.
Ze heeft van te voren vast wel wat hand en spandiensten verricht om te slagen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 02:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Nou nou, is ook afhankelijk van het cbr.
Toen ik op ging voor mn AVB was er een meisje voor me die letterlijk niks kon. Alles rechtop, nooit van afschuinen gehoord en geen flauw benul van wat ze fout deed toen ze de langzame slalom deed stationair zonder slippende koppeling.
Maar wel geslaagd. De examinatoren klagen regelmatig over het niveau van de kandidaten maar laten ze met regelmaat wel gewoon slagen. In ieder geval in Arnhem.
Natuurlijk hangt dat af van je examinator. Ik had een kerel die mij bij AVD liet zakken omdat ik op een snelwegoprit geen vrachtwagen ging inhalen. Was een met twee stroken die dan later ritsen en een invoegstrook wordt, maar ik had geen idee hoe lang ik had voordat we moesten ritsen. Vrachtwagen was voor mij de oprit op gegaan, ik kreeg een paar seconden later groen en moest volgens de examinator dus vol gas langs die vrachtwagen blazen, zonder te weten of ik genoeg ruimte had om het te halen. Wat ik deed was er juist even achter blijven rijden omdat ik liever vijf seconden later op de snelweg zit dan mezelf om een boom vouw, en dat was blijkaar 'geen motor rijden'. Defensief rijden was ineens geen vereiste meer, ofzoquote:Op zaterdag 23 september 2017 02:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Nou nou, is ook afhankelijk van het cbr.
Toen ik op ging voor mn AVB was er een meisje voor me die letterlijk niks kon. Alles rechtop, nooit van afschuinen gehoord en geen flauw benul van wat ze fout deed toen ze de langzame slalom deed stationair zonder slippende koppeling.
Maar wel geslaagd. De examinatoren klagen regelmatig over het niveau van de kandidaten maar laten ze met regelmaat wel gewoon slagen. In ieder geval in Arnhem.
Ik op 2000 vanaf augustus, op 1 motor. Schiet ook al aardig op.quote:Op zaterdag 23 september 2017 17:15 schreef Maegrim het volgende:
hmm ik zit op 9500km sinds maart, wel verdeeld over 3 motoren
Ik ga in de modder spelenquote:Op zaterdag 23 september 2017 12:09 schreef DW457 het volgende:
Genoeg over rijlessen en examens, daar is een ander topic voor.
Vandaag is trouwens wel een mooie rijdag. Gaan jullie nog de weg op?
Heb je een navi ?quote:Op zondag 24 september 2017 16:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Deze week een weekje vrij. Morgen rondje Veluwe rijden. Daar was ik dit jaar nog niet geweest. En Ardennen /zuid Limburg ben ik al vaak genoeg
Sja iets niet helemaal zoals moest gaanquote:
Sjit, da's minder .. als je verder zelf maar niks hebt..quote:Op zondag 24 september 2017 16:03 schreef Geerd het volgende:
Sinds gister terug uit de Ardennen, 1e week 4 dagen gereden helaas niet echt mooi weer af en toe een buitje en nat asfalt...
Vorige week zaterdag was het echt een mooie dag beetje zoals vandaag, lucht in de bandjes tank vol lekker warm gereden. Leuke bochten combi met goed asfalt op veel wegen houd dat nogal de wensen over, dan ga je vanzelf niet zo hard kan ik je vertellen dikke groeven in het wegdek en gaten.
Even een auto inhalen en dan mooi dat boggie pakken dacht ik!!! Ik weet niet wat ik deed maar ipv remmen gaf ik gas, motor komt rechtop en zo rechtdoor de struiken in
Net of de gashendel bleef klemmen in de handschoen ofzo.
Voorvelg, spiegeltje, bandlek, wat kappen los/scheef...
Maja weekend dus verzekering etc alles zat dicht.
Toen dat nummer op de groenekaart maar gebeld, berger kwam hij heeft mij afgezet bij het huisje.
Afgelopen maandag melding etc in werking gezet, ja kan wel 3 weken duren voordat ze de motor komen ophalen etc..
Word ik afgelopen vrijdag al gebeld door de dealer ja we hebben je motor gisteravond al binnen !
We gaan hem even wassen en dan schade opnemen en dan maken we hem weer als nieuw!!
Maar als je dan in het huisje zit en alles bezinkt even dan ben je toch wel vies blij dat je niks gebroken hebt/ziekenhuis dit dat.
Motor is ook wel kut jaar voor "gewerkt" maja risico van het vak, en goed verzekerd !
Deze week nog lekker vakantie
Dikke knie, maar idd dan besef je wel weer even als je gewoon kan lopen en je eigen reet kan afvegen etc best wel fijnquote:Op zondag 24 september 2017 17:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sjit, da's minder .. als je verder zelf maar niks hebt..
Ja, je wordt er weer even bewust van dat je toch maar een soort winegummetje bent ipv iron knight.. ik ken het gevoelquote:Op zondag 24 september 2017 17:38 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dikke knie, maar idd dan besef je wel weer even als je gewoon kan lopen en je eigen reet kan afvegen etc best wel fijn
Je weet het nooit; een half graadje in je balhoofd en je bent klaar.quote:Op zondag 24 september 2017 17:40 schreef Salatrel het volgende:
Van ff wassen en schade opnemen naar mogelijk Total loss?
Ja idd nogal....quote:Op zondag 24 september 2017 17:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, je wordt er weer even bewust van dat je toch maar een soort winegummetje bent ipv iron knight.. ik ken het gevoel
Stuk uit velg gewoon, dusja beste klapper wel gehad denk ik....quote:Op zondag 24 september 2017 17:40 schreef Salatrel het volgende:
Van ff wassen en schade opnemen naar mogelijk Total loss?
Dan kun je een leuke route maken of gewoon vanaf het scherm rijdenquote:
ah op die fiets. Heb er inderdaad een route liggen. Ook genoeg kleinere wegen erinquote:Op zondag 24 september 2017 19:11 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dan kun je een leuke route maken of gewoon vanaf het scherm rijden
Anders zit je toch vaak weer op die N wegen te kutten.
wow dat is een beste schadepost! Ik neem aan allrisk verzekerd?quote:Op maandag 25 september 2017 13:51 schreef Geerd het volgende:
Dealer belde, even gevraagd naar de schade rond de 10K dus net niet total loss maja expert moet nog komen..hij zei nou ik laat hem niet zomaar total loss verklaren ding is net nieuw heb je hard voor gespaard..
Naja dat geeft dan wel iets moed
Voorvelg 1k koplamp bijna 1k radiateur, schijfremmen plus klauwen tank nieuwe band denk ik..voetsteuntje.
Ja uiteraard!!quote:Op maandag 25 september 2017 15:11 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wow dat is een beste schadepost! Ik neem aan allrisk verzekerd?
Dan houd het snel op, beetje motor kost meer dan 2k.quote:Op maandag 25 september 2017 15:15 schreef Atak het volgende:
@Geerd. Gelukkig is er niks met jezelf gebeurd. Daarom geen dure motor kopen. Het is een dure hobby... zo duur je het zelf wil maken. Ik zou zelf niet meer dan 2 k geven aan een motor. Lekker rustig rijden. Geen rare capriolen uithalen en je zit goed.
Wat reed je ook alweer?quote:
Deed ik vroeger ook altijd oude barrels en de winter doorrijden woonwerk etc nooit poetsen onder het motto mooi laagje tegen het zoutquote:Op maandag 25 september 2017 15:15 schreef Atak het volgende:
@Geerd. Gelukkig is er niks met jezelf gebeurd. Daarom geen dure motor kopen. Het is een dure hobby... zo duur je het zelf wil maken. Ik zou zelf niet meer dan 2 k geven aan een motor. Lekker rustig rijden. Geen rare capriolen uithalen en je zit goed.
Zonde van zo'n coole brommert.quote:
Ik ga der vanuit dat het gewoon verzekeringswerk wordt en alles goedkomt anders maar even kijken wat ik terugkrijg bij totall los en hoe dat gaat...maar even zien wat we dan gaan terugkopen ..komt sws wel weer een motor iigquote:Op maandag 25 september 2017 16:32 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Zonde van zo'n coole brommert.
Sterkte met de dikke knie en de hele afwikkeling...
Hangt er vanaf wat voor verzekering je neemt.quote:Op maandag 25 september 2017 15:20 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dan houd het snel op, beetje motor kost meer dan 2k.
Plus dat je gewoon een verzekering hebt, dus dan is dat probleem ook opgelost.
En ja je kan wel een brak ding kopen voor 800 euro maar dan kan je hem na een seizoen ook weer voor 1k bijspijkeren aan onderhoud.....
Mijn eerste motor gaat een ninja 250r worden. Bouwjaar is 2009, 20k km op de stand en belangrijkste het is maar 250cc. Beter zo’n motor die niet al te krachtig is dan kan er ook weinig misgaan.quote:Op maandag 25 september 2017 15:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Deed ik vroeger ook altijd oude barrels en de winter doorrijden woonwerk etc nooit poetsen onder het motto mooi laagje tegen het zout
Nu verhuisd 5 min lopen op het werk, ik dacht nu koop ik eens een sjieke motor en die kunnen we mooi netjes houden, beetje op vakantie gaan.
Naja helaas ging beetje mis Nee klopt gelukkig zelf niks motor is kut maja als je dan thuis zit denk je toch wel van beter de motor dan ik...
Klop maar snel afquote:Op maandag 25 september 2017 16:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Mijn eerste motor gaat een ninja 250r worden. Bouwjaar is 2009, 20k km op de stand en belangrijkste het is maar 250cc. Beter zo’n motor die niet al te krachtig is dan kan er ook weinig misgaan.
Ja of je baalt na 2 dagen dat je geen power hebt....quote:Op maandag 25 september 2017 16:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Mijn eerste motor gaat een ninja 250r worden. Bouwjaar is 2009, 20k km op de stand en belangrijkste het is maar 250cc. Beter zo’n motor die niet al te krachtig is dan kan er ook weinig misgaan.
Ook zeer grote kans...quote:Op maandag 25 september 2017 17:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja of je baalt na 2 dagen dat je geen power hebt....
Power hoef ik niet. De autoweg is niet gemaakt om te racen. Bij mensen die dat denken gaat het vaak mis.quote:Op maandag 25 september 2017 17:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja of je baalt na 2 dagen dat je geen power hebt....
Niet iedereen rijdt continu 180km/u op de snelweg. Stel je eens voor dat je moet invoegen met vijf auto's voor je. Dat treintje rijdt zo traag, en dan moet je daar straks nog achter rijden. Met een beetje power kan je de volledige invoegstrook benutten en langs iedereen rijden. De power is er niet alleen om continu snel te rijden, het is er ook om snel op te kunnen trekken.quote:Op maandag 25 september 2017 17:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Power hoef ik niet. De autoweg is niet gemaakt om te racen. Bij mensen die dat denken gaat het vaak mis.
als je op YouTube kijkt dan gaat het vaak mis bij inhalen. Bij Geerd hier ook al. Mensen moeten je kunnen zien. Als je als een motormuis overal voorbij rijdt dat voelt dat misschien geweldig en ben je misschien. 5 minuten eerder op je eindbestemming maar speelt met je leven. Voordat je het weet lig je in een rolstoel en ben je vanaf je nek onder geparalyseerd.quote:Op maandag 25 september 2017 17:40 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Niet iedereen rijdt continu 180km/u op de snelweg. Stel je eens voor dat je moet invoegen met vijf auto's voor je. Dat treintje rijdt zo traag, en dan moet je daar straks nog achter rijden. Met een beetje power kan je de volledige invoegstrook benutten en langs iedereen rijden. De power is er niet alleen om continu snel te rijden, het is er ook om snel op te kunnen trekken.
Zelfs tijdens de AVD-lessen baalde ik ervan als ik op de A2-motor (afgeknepen XJ600) moest rijden wanneer we met z'n tweeën gingen lessen.
Je hebt nog veel te leren...quote:Op maandag 25 september 2017 17:53 schreef Atak het volgende:
[..]
als je op YouTube kijkt dan gaat het vaak mis bij inhalen. Bij Geerd hier ook al. Mensen moeten je kunnen zien. Als je als een motormuis overal voorbij rijdt dat voelt dat misschien geweldig en ben je misschien. 5 minuten eerder op je eindbestemming maar speelt met je leven. Voordat je het weet lig je in een rolstoel en ben je vanaf je nek onder geparalyseerd.
Sja als der een paar mooie bochtjes zijn pak ik die wel even wat sneller en platter etc...of soms ff doortrekken even die schop in je rug voelen van die dikke twin.quote:Op maandag 25 september 2017 17:53 schreef Atak het volgende:
[..]
als je op YouTube kijkt dan gaat het vaak mis bij inhalen. Bij Geerd hier ook al. Mensen moeten je kunnen zien. Als je als een motormuis overal voorbij rijdt dat voelt dat misschien geweldig en ben je misschien. 5 minuten eerder op je eindbestemming maar speelt met je leven. Voordat je het weet lig je in een rolstoel en ben je vanaf je nek onder geparalyseerd.
En juist daarom moet je de mogelijkheid om gevaar uit de weg te gaan... Je wil niet achter een vrachtwagen blijven rijden, maar je wil tijdens het inhalen ook niet 10 seconden ernaast hangen (omdat je geen power hebt).quote:Op maandag 25 september 2017 17:53 schreef Atak het volgende:
[..]
als je op YouTube kijkt dan gaat het vaak mis bij inhalen. Bij Geerd hier ook al. Mensen moeten je kunnen zien. Als je als een motormuis overal voorbij rijdt dat voelt dat misschien geweldig en ben je misschien. 5 minuten eerder op je eindbestemming maar speelt met je leven. Voordat je het weet lig je in een rolstoel en ben je vanaf je nek onder geparalyseerd.
250cc tje waar ik het over had haalt een vrachtwagen met gemak in.quote:Op maandag 25 september 2017 18:35 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
En juist daarom moet je de mogelijkheid om gevaar uit de weg te gaan... Je wil niet achter een vrachtwagen blijven rijden, maar je wil tijdens het inhalen ook niet 10 seconden ernaast hangen (omdat je geen power hebt).
Een goede examinator zal voorafgaand aan het examen ook zeggen dat hij liever heeft dat je een snelheidsovertreding begaat dan dat je in een rolstoel belandt.
Doe je dit trollen nu met opzet?quote:Op maandag 25 september 2017 19:27 schreef Atak het volgende:
[..]
250cc tje waar ik het over had haalt een vrachtwagen met gemak in.
Je wil het gewoon niet snappen hè?quote:Op maandag 25 september 2017 19:27 schreef Atak het volgende:
[..]
250cc tje waar ik het over had haalt een vrachtwagen met gemak in.
Flikker op man Dat 600tje van me loopt bijna 200 en trekt vlot door tot 180. 39kW fabriek maar dat is dan wel 20 jaar geleden.quote:Op maandag 25 september 2017 20:15 schreef Sounddragon het volgende:
Kwestie van een lesje A2 in de spits rijden op zo'n ding.. dan komt het besef wel als er om de paar 100 meter een nieuwe vouw in je broek gereden wordt en de leasebakken op je buddy klimmen terwijl je geen kant op kunt
Maar ik begin inderdaad te denken dat meneer gewoon de hele zooi zwaar zit te trollen hier, want zó naïef zijn bestaat volgens mij gewoon niet
600 - 250, zoek de verschillen..quote:Op maandag 25 september 2017 20:37 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Flikker op man Dat 600tje van me loopt bijna 200 en trekt vlot door tot 180. 39kW fabriek maar dat is dan wel 20 jaar geleden.
Hey mafkees, hoe is het met jouw brommert? heb je nog steeds je Alp?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op maandag 25 september 2017 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hey mafkees, hoe is het met jouw brommert? heb je nog steeds je Alp?Ik ook lang niet alles hoor de Alp snort nog vrolijk door - inmiddels de 146K aangetikt. Moet de olie weer eens vervangenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bezig, repectabele standquote:Op maandag 25 september 2017 22:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik ook lang niet alles hoor de Alp snort nog vrolijk door - inmiddels de 146K aangetikt. Moet de olie weer eens vervangen
Druk bezahg met andere dingen eigenlijk (familieuitbreiding, nieuw huis, etc). Daarbovenop is reizen met de motor (tenminste, als je het zoals ik een week of 4-5 achtereen doet) best kostbaar in zowel tijd als geld. Het kriebelt nog steeds hoor, daarnietvan - als de tijd weer rijp is sluit ik zeker niet uit dat ik de kisten er weer op gooi en weer een maand gestoord ga lopen doenquote:Op maandag 25 september 2017 22:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed bezig, repectabele stand
Heb je hier ook een beetje gemist af en toe... en op je reizenblog is ook al sinds '15 erg stillie.. komta?
Whehe, ja, prioriteiten he; hebben we allemaal wel eens last van..quote:Op maandag 25 september 2017 22:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Druk bezahg met andere dingen eigenlijk (familieuitbreiding, nieuw huis, etc). Daarbovenop is reizen met de motor (tenminste, als je het zoals ik een week of 4-5 achtereen doet) best kostbaar in zowel tijd als geld. Het kriebelt nog steeds hoor, daarnietvan - als de tijd weer rijp is sluit ik zeker niet uit dat ik de kisten er weer op gooi en weer een maand gestoord ga lopen doen
de gelijkenis is treffend.quote:Op maandag 25 september 2017 22:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, ja, prioriteiten he; hebben we allemaal wel eens last van..
Ik moet elke keer aan jou denken als ik die Maoam reklame zie
Jongeh, die commercial is jou gewoon op het lijf geschreven, maar je was denk ik effe op reis ofzo, toen hebben ze een second choice replacement gepakt.quote:
Ik heb nergens gezegd dat het mijn idee was, maar ik moet er nog steeds elke keer aan denken als ik hem ziequote:Op maandag 25 september 2017 23:09 schreef Anne het volgende:
Ho, Ho!
Komt doordat ik een keer riep; dat is Deka man!
Ik ben benieuwd wat Atak hiervan vindt.quote:Op dinsdag 26 september 2017 02:45 schreef Amoeba het volgende:
Vandaag weer zo'n salty leasebak rijder Ik was als brave burger aan het filteren en nam plaats voor een Volvo XC90. Je ziet echt letterlijk helemaal niks in de spiegels van een 748 maar ik zag toch wat beweging in mijn ooghoek ineens, was die vent rechts naast me aan het kruipen. Ik wist nog niet zo goed wat ik zag en toen werd het al groen.
Dus we rijden weg en gaat die vent weer lopen etteren, kleven, beetje duwen, dus ik geef die gast een middelvinger en piep 'm. Na het volgende stoplicht komt ie ineens met 120 (50 toegestaan) rechts voorbij om daarna mij een remtestje af te nemen. Daarna deze man wel serieus ver achter me gelaten, wat een gek
Hij leest waarschijnlijk alleen "dus ik geef die gast een middelvinger en piep 'm".quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
dus ik geef die gast een middelvinger en piep 'm.
Ik zou zelf geen ruzie zoeken wanneer ik op een tweewieler ben. Je bent erg kwetsbaar. Stel je hebt de verkeerde en hij duwt je de berm in. Voor mij is het niet waard. Gewoon aan de kant gaan, parkeerplaats opgaan als je kan en vooral niet uitdagen of gaan speeden. Normaal ben ik niet iemand die confrontatie uit de weggaat maar wanneer je op een tweewieler bent en de ander is in een auto dan zou ik dat altijd doen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat Atak hiervan vindt.
Natuurlijk is dat niet netjes, en het feit dat hij met 100+ in de ankers moet en ik vanaf ongeveer 70 maakt zijn remtestje natuurlijk peanuts, maar dat iemand dat bij een motorrijder doet is wel nieuw voor me.quote:Op dinsdag 26 september 2017 11:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hij leest waarschijnlijk alleen "dus ik geef die gast een middelvinger en piep 'm".
Mooie fiets !!quote:Op dinsdag 26 september 2017 02:45 schreef Amoeba het volgende:
Vandaag weer zo'n salty leasebak rijder Ik was als brave burger aan het filteren en nam plaats voor een Volvo XC90. Je ziet echt letterlijk helemaal niks in de spiegels van een 748 maar ik zag toch wat beweging in mijn ooghoek ineens, was die vent rechts naast me aan het kruipen. Ik wist nog niet zo goed wat ik zag en toen werd het al groen.
Dus we rijden weg en gaat die vent weer lopen etteren, kleven, beetje duwen, dus ik geef die gast een middelvinger en piep 'm. Na het volgende stoplicht komt ie ineens met 120 (50 toegestaan) rechts voorbij om daarna mij een remtestje af te nemen. Daarna deze man wel serieus ver achter me gelaten, wat een gek
Ik kom dagelijks pipos tegen die het verantwoord vinden om mij aan de kant te drukken bij een invoegstrook, of überhaupt als ze opzij willen. Of je op een motor zit of niet lijkt niet zoveel uit te maken voor dat soort figuren.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:33 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet netjes, en het feit dat hij met 100+ in de ankers moet en ik vanaf ongeveer 70 maakt zijn remtestje natuurlijk peanuts, maar dat iemand dat bij een motorrijder doet is wel nieuw voor me.
Ik schaam me voor mijn claxon.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:46 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik kom dagelijks pipos tegen die het verantwoord vinden om mij aan de kant te drukken bij een invoegstrook, of überhaupt als ze opzij willen. Of je op een motor zit of niet lijkt niet zoveel uit te maken voor dat soort figuren.
Overigens blijf ik dan meestal nog even een tijdje doorrijden met de toeter erop om te laten weten dat ik het niet geheel eens ben met hun actie. Komen ze me te dichtbij, zoek ik alsnog wel een plekje om naar uit te wijken. Meestal is dat na een goede dot gas zo'n 20 meter voor ze.
Dit idd niet normaal vrachtwagenchauffeurs ook veel, 3 op de 10 zit met dat ding in de klauwen dat er niet meer ongelukken gebeuren snap je niet...quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik schaam me voor mijn claxon.
Wat mij juist veel opvalt is al het gewhatsapp in auto's. Vandaag weer eentje die op de linkerbaan snelweg in het gras zat.
Ja natuurlijk, asociaal gedrag, ook wel eens gezien dat ze langzaam je rijstrook opkruipen en verwachten dat je plaats voor ze maakt. Dat beloon ik ook met een claxon. Maar deze kerel wilde letterlijk vóór me rijden. Alsof hem dat ooit ging lukken in de stad.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:46 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik kom dagelijks pipos tegen die het verantwoord vinden om mij aan de kant te drukken bij een invoegstrook, of überhaupt als ze opzij willen. Of je op een motor zit of niet lijkt niet zoveel uit te maken voor dat soort figuren.
Overigens blijf ik dan meestal nog even een tijdje doorrijden met de toeter erop om te laten weten dat ik het niet geheel eens ben met hun actie. Komen ze me te dichtbij, zoek ik alsnog wel een plekje om naar uit te wijken. Meestal is dat na een goede dot gas zo'n 20 meter voor ze.
krijg je mooie korting dan want die kost zo wel meer dan een paar honderdquote:Op dinsdag 26 september 2017 14:04 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dit idd niet normaal vrachtwagenchauffeurs ook veel, 3 op de 10 zit met dat ding in de klauwen dat er niet meer ongelukken gebeuren snap je niet...
Schade expert is langs geweest niet total loss ze gaan hem weer helemaal top maken elk schroefje wat er een beetje verdacht uitzag word vernieuwd zegt die
KTM monteur was nu bezig om hem te strippen etc.
Ik leg er nog een paar honderd extra bij komt er ook nog een full akrasysteem op
Hij begon eerst over een andere einddemper moest ik 250/300 bijleggen...quote:Op dinsdag 26 september 2017 14:44 schreef Salatrel het volgende:
[..]
krijg je mooie korting dan want die kost zo wel meer dan een paar honderd
hoge oproepjes verdiend recentelijk oid?
Ga in ONZ trollen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 15:01 schreef Atak het volgende:
Dure hobby, je zet je leven elke dag onnodig op spel, winter is het nog gevaarlijker om motor te rijden. Je moet een beetje gek zijn of een laag IQ hebben. Ik zit nu wel te twijfelen of ik door wil. Ik kan beter een dikke bak kopen waar ik de wegen onveilig kan maken voor anderen zonder mijn eigen leven te riskeren. Maar ja ik wil nu halverwege ook niet stoppen.
Stop ermee nu je het virus nog niet te pakken hebt.quote:Op dinsdag 26 september 2017 15:01 schreef Atak het volgende:
Dure hobby, je zet je leven elke dag onnodig op spel, winter is het nog gevaarlijker om motor te rijden. Je moet een beetje gek zijn of een laag IQ hebben. Ik zit nu wel te twijfelen of ik door wil. Ik kan beter een dikke bak kopen waar ik de wegen onveilig kan maken voor anderen zonder mijn eigen leven te riskeren. Maar ja ik wil nu halverwege ook niet stoppen.
Ik heb de griep al. Zelfs als ik niet ga rijden dan wil ik gewoon de motor in mijn tuin hebben zodat ik erover kan praten wanneer mensen over de vloer komen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:00 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Stop ermee nu je het virus nog niet te pakken hebt.
Ik ga wel door in dat andere topic over motorrijlessen.quote:
Gewoon beurtje ?quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:22 schreef Maegrim het volgende:
Morgen maar even bij van Heerdt kijken of m'n KTM al klaar is
edit: ze belden al, hij is klaar
voorkom ongelijkmatige slijtage, rem niet met uw achterbandquote:Op dinsdag 26 september 2017 17:44 schreef Sarasi het volgende:
Hier in Spanje staan overal van die hugeass gele borden langs de snelweg, met een auto en daarachter twee stoppies makende motoren afgebeeld. Begeleidende tekst: "Atención!"
Ik kan er niet helemaal achter komen wat 't betekent, maar men is hier wel van het bumperkleven, dus misschien in die context? Dat je als motorrijder wat meer afstand moet houden omdat je anders in de kofferbak voor je belandt? Iemand die dit weet?
Benzinelekkage, alarm eruit (te goed werkende startonderbreker), nieuwe sleutels uit Oostenrijk (nieuw contactslot), neutraallamp die onder het rijden ging branden, slang benzine overloop gebrokenquote:
Aansporing aan automobilisten om motoren niet in de weg te rijden. Misschien?quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:44 schreef Sarasi het volgende:
Hier in Spanje staan overal van die hugeass gele borden langs de snelweg, met een auto en daarachter twee stoppies makende motoren afgebeeld. Begeleidende tekst: "Atención!"
Ik kan er niet helemaal achter komen wat 't betekent, maar men is hier wel van het bumperkleven, dus misschien in die context? Dat je als motorrijder wat meer afstand moet houden omdat je anders in de kofferbak voor je belandt? Iemand die dit weet?
Ohw paar kleine dingetjes ..quote:Op dinsdag 26 september 2017 18:07 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Benzinelekkage, alarm eruit (te goed werkende startonderbreker), nieuwe sleutels uit Oostenrijk (nieuw contactslot), neutraallamp die onder het rijden ging branden
Is een dure hobby zo, misschien kan je van aliexpress iets moois halen?quote:
Voor extra vermogen wel de róde vonkjes!quote:Op dinsdag 26 september 2017 18:24 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Vraag hem ook even of je er een doosje bougie vonkjes bij krijgt, dat vreten die dingen.
Gewoon hayabusa met verlengde brug toch ?quote:Op dinsdag 26 september 2017 18:35 schreef Elegy het volgende:
[..]
Voor extra vermogen wel de róde vonkjes!
Is wel de ideale beginnersmotor. Vanwege het tamme karakter uitstekend geschikt voor beginnende rijders. Het ding is zelfs zo eenvoudig bevonden dat ook A1 en A2 rijders op deze motor mogen rijden zonder aanpassingen er voor te doen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 18:37 schreef Geerd het volgende:
[..]
Gewoon hayabusa met verlengde brug toch ?
quote:Op dinsdag 26 september 2017 18:41 schreef Elegy het volgende:
[..]
Is wel de ideale beginnersmotor. Vanwege het tamme karakter uitstekend geschikt voor beginnende rijders. Het ding is zelfs zo eenvoudig bevonden dat ook A1 en A2 rijders op deze motor mogen rijden zonder aanpassingen er voor te doen.
Verwachting is dan ook dat deze motor eerder in het snorbrommersegment zal gaan vallen binnenkort.
Wist je dat Hayabusa in het proto-Oezbeeks trouwens "Betrouwbare boomstam" betekent? Een uitstekende benaming voor deze robuuste edoch eenvoudig te handelen beginnersfiets.
Veel te zwaar! 250cc is toch wel de max dat ik je aan kan raden.quote:Op dinsdag 26 september 2017 18:14 schreef Atak het volgende:
Hoeveel zijn deze Aziatische dingen waard? Hij zegt dat ik hem voor 1000 euro mag ophalen.
Hyosung Comet 650cc motor zwart groen sport 2004
http://link.marktplaats.n(...)&utm_content=app_ios
Ad
quote:Op dinsdag 26 september 2017 18:14 schreef Atak het volgende:
Hoeveel zijn deze Aziatische dingen waard? Hij zegt dat ik hem voor 1000 euro mag ophalen.
Hyosung Comet 650cc motor zwart groen sport 2004
http://link.marktplaats.n(...)&utm_content=app_ios
Ad
quote:Op maandag 25 september 2017 16:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Mijn eerste motor gaat een ninja 250r worden. Bouwjaar is 2009, 20k km op de stand en belangrijkste het is maar 250cc. Beter zo’n motor die niet al te krachtig is dan kan er ook weinig misgaan.
quote:Op maandag 25 september 2017 17:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja of je baalt na 2 dagen dat je geen power hebt....
Maar als het mis gaat dan heb je het wel op jezelf afgeroepen door meteen zo'n zware motor te kopen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 19:32 schreef Atak het volgende:
[..]
Niks mis met een beetje rondkijken.
Gewoon overal op internet beetje kijken naar gratis proeflessen ?? lolquote:Op dinsdag 26 september 2017 19:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar als het mis gaat dan heb je het wel op jezelf afgeroepen door meteen zo'n zware motor te kopen.
Hoe gaat het met je lessen? 3e les al gehad? Of heb je weer als een schooier ergens een proeflesje gedaan?
Je doet maar. Het zijn wel twee totaal verschillende motoren.quote:Op dinsdag 26 september 2017 19:32 schreef Atak het volgende:
[..]
Niks mis met een beetje rondkijken.
Ik wil inderdaad voor de 250r maar een koopje laat ik niet liggen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 19:38 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je doet maar. Het zijn wel twee totaal verschillende motoren.
Overigens mag je met je A2 (dat wilde je toch, ondanks dat je 24j bent) niet op deze motor rijden: 57kW. Je moet 'm latene afknijpen tot 35kW.
Nicequote:Op dinsdag 26 september 2017 17:09 schreef sylvesterrr het volgende:
De verzekeraar van de tegenpartij heeft de aansprakelijkheid eindelijk erkend trouwens.
Herkenbaar en die valt er volgende maand ook wel afquote:Op woensdag 27 september 2017 16:54 schreef Tunafish het volgende:
Zo zag mijn uitlaag er vorige week ook uit! Inmiddels produceert die al een week lang een niet te harden meur van de hittebestendige lak die we erop hebben gedaan, omdat we zwart toch net iets mooier vonden dan roestbruin
Och, hij is nog niet doorgeroest en de kerel die het erop spoot heeft gisteren nog even trots naar zijn vakmanschap gekeken, houdt het nog wel even vol. Na de winter is het wel even serieus kijkenquote:Op woensdag 27 september 2017 17:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Herkenbaar en die valt er volgende maand ook wel af
in Barendrecht? Daar staat de XT helaas ook weer. gisteren toen ik terug kwam van weggeweest zijn wilde de motor niet starten bij het station. bleek diezelfde zekering die ook in IJsland al problemen gaf weer geklapt te zijn. reservezekering erin en die klapte ook meteen bij het op de start knop drukken en zelfs de 20 ampère zekering (waar 10 ampère hoort te zitten) klapte direct.quote:Op donderdag 28 september 2017 09:37 schreef sylvesterrr het volgende:
Zonet ook weer contact gehad met Motostore. Grote beurt gaat zo'n ¤ 600 kosten. Hij stelt voor dat ik een keer langskom zodat we samen kunnen besluiten wat er vervangen moet worden (cosmetische dingen doe ik lekker zelf waarschijnlijk).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |