abonnement Unibet Coolblue
pi_173631437
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat sandwichrijden is naar mijn mening nog altijd een oplossing waar een probleem bij moest worden gevonden.

In de hele wereld wordt er al meer dan 200 jaar gerangeerd, in veel gebieden zelfs tijdens de rit*, maar voor NS was dat logistiek dusdanig complex dat ze maar liever een oplossing met twee locs uitvinden...

* Bijvoorbeeld de IRE vanuit Friedrichshafen naar Stuttgart: dieselloc tot Ulm, en dan met een e-loc verder.
Waar je IRE's bedoelde je "IRE's en ook IC's" stop de tijd!
Bier.
  woensdag 6 september 2017 @ 23:43:43 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173631522
quote:
14s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
mja, het Nederlandse net zit behoorlijk vol, dus ik kan me wel voorstellen dat je rangeerbewegingen wilt minimaliseren.

Aan de andere kant: 's avonds met negen bakken ICR en twee locs pendelen tussen Den Haag en Eindhoven is zwaar overkill
Operationeel is het handiger dan rangeren, zeker als je de rest van de ontwikkelingen rond de HSL ziet.

De ICd gaat naar NS binnenland, en er gaan meer standplaatsen op de ICd en de IC Den Haag - Eindhoven rijden. Er gaan straks zelfs machinisten uit Utrecht over de HSL rijden.

Die machinisten zijn niet anders gewend dan materieel met vaste lengtes en automatische koppelingen. Het zou me niet verbazen als de helft van die lui nog nooit een ander soort koppeling van dichtbij hebben gezien.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Waar je IRE's bedoelde je "IRE's en ook IC's" stop de tijd!
Die Duitsers koppelen zelfs rijtuigen aan of af tijdens de rit. :D
pi_173631542
Doen ze hier ook! In de sprinter Zwolle-Enschede in Hengelo vooraan aankoppelen en dan achterste bak eraf. Gebeurt minstens één keer per maand in de spits en altijd als we al te laat zijn (y)
Bier.
  Redactie Sport woensdag 6 september 2017 @ 23:46:22 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173631546
Er worden zelfs rijtuigen aan treinstellen gehangen (Dagebüll), en treinstellen aan getrokken treinen (Sylt Shuttle Plus).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 6 september 2017 @ 23:46:44 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173631552
Wacht, wat? Dan rijdt er toch nog altijd evenveel materieel?
pi_173631670
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat sandwichrijden is naar mijn mening nog altijd een oplossing waar een probleem bij moest worden gevonden.

In de hele wereld wordt er al meer dan 200 jaar gerangeerd, in veel gebieden zelfs tijdens de rit*, maar voor NS was dat logistiek dusdanig complex dat ze maar liever een oplossing met twee locs uitvinden...

* Bijvoorbeeld de IRE vanuit Friedrichshafen naar Stuttgart: dieselloc tot Ulm, en dan met een e-loc verder.
Appels - peren
  Redactie Sport donderdag 7 september 2017 @ 00:01:45 #132
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173631679
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:46 schreef James1988 het volgende:
Wacht, wat? Dan rijdt er toch nog altijd evenveel materieel?
Ja, maar dat heeft te maken met uitwisseling voor de werkplaats in Hengelo.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173631831
Wat is het onmogelijk druk op Nijmegen 's ochtends zeg.. Alsof ze niet een paar euro kunnen steken in die trap daar iets minder smal en omslachtig te maken..
pi_173631867
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Tsja, wegenbouwers een spoorlijn laten aanleggen
Die wegenbouwers zijn volgens dat artikel wel voor 'maar' 40% van de vertragingen verantwoordelijk, terwijl de nationale 'spoorspecialist' NS de overige 60% voor zijn rekening neemt. Met een opgevoerde TRAXX en half versleten ICR met horten en stoten max 160 km/u over de HSL kachelen blijft gewoonweg absurd. Het contrast met de Belgen is groot, die rijden sinds grofweg 2000-2005 met 200 km/u tussen Luik en Leuven zonder toeslag en met fatsoenlijk materieel...
pi_173632821
https://fd.nl/economie-po(...)iet-handig-aangelegd
Het andere artikel geeft nog wat meer beeld.
Wat daar ook in wordt gesteld: oefening baart kunst. En daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Traxx+ICR is natuurlijk niet het ideale HSL materieel en beiden hebben zo hun nukken, maar over het algemeen doet ie het prima, zolang jij als machinist er goed mee om gaat en zijn die dingen minstens net zo betrouwbaar als VIRM of ICM.

[ Bericht 13% gewijzigd door MTL op 07-09-2017 09:11:20 ]
pi_173633156
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 00:21 schreef Xetran het volgende:
Wat is het onmogelijk druk op Nijmegen 's ochtends zeg.. Alsof ze niet een paar euro kunnen steken in die trap daar iets minder smal en omslachtig te maken..
Nijmegen station is eigenlijk ook te klein voor het aantal treinen dat daar stopt. Ze zouden eigenlijk een aantal van de rangeersporen aan de westzijde moeten opbreken en daar een extra perron neerleggen.
pi_173633209
Vorig jaar werd er nog vooruitgang gemeld voor wat betreft Nijmegen, ik geloof dat het vooral de gemeente is die daar de afgelopen jaren niet wilde bewegen, in deze link staan wat links naar de pannen: https://sanderschrijft.wo(...)n-grondig-verbouwen/
Bier.
  donderdag 7 september 2017 @ 08:15:38 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173633247
quote:
De snelle Thalys had aanvankelijk ook problemen toen de hsl openging. Nu rijdt die dienst beter, mede dankzij personeel dat enkel over dit stuk spoor rijdt en dus het traject door en door kent. 'Bij de NS werken we niet zo', aldus de woordvoerder. Uit een evaluatie uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Infrastructuur blijkt dat beter opgeleid personeel vertragingen zal beperken.
Tsja :)
pi_173633349
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 00:25 schreef J.B. het volgende:

[..]

Die wegenbouwers zijn volgens dat artikel wel voor 'maar' 40% van de vertragingen verantwoordelijk, terwijl de nationale 'spoorspecialist' NS de overige 60% voor zijn rekening neemt. Met een opgevoerde TRAXX en half versleten ICR met horten en stoten max 160 km/u over de HSL kachelen blijft gewoonweg absurd. Het contrast met de Belgen is groot, die rijden sinds grofweg 2000-2005 met 200 km/u tussen Luik en Leuven zonder toeslag en met fatsoenlijk materieel...
Inmiddels wel ja, dat was 80-20 ongeveer..
  donderdag 7 september 2017 @ 08:29:25 #140
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_173633352
Ik hoorde het laatst dat NS nog weer een extra standplaats voor de HSL gaat opleiden. Als er nou iets is wat je nu niet moet doen voordat het een stuk makkelijker is..

Voor wat betreft de wegenbouwers: Ik denk dat de spoorsector ook vooral niet zoveel zin had in een project waarvan de nut en noodzaak erg twijfelachtig was terwijl ze voldoende alternatieve projecten hadden waar het geld aan besteed had kunnen worden. De sector wilde al dolgraag een rechtstreekse spoorlijn tussen Schiphol en Rotterdam. Die is er wel gekomen maar met de nodige beperkingen voor normale treinen terwijl de meerwaarde van een HSL ten opzichte van een spoorlijn waar je 200 km/h kan rijden natuurlijk ontzettend minimaal is als je kijkt naar hoeveel tijd dat oplevert. Kortom, het ministerie wilde iets door de strot duwen waarvan de experts in de sector zelf van zeiden dat je het nooit zou moeten willen. Als je het dan heel graag wilt snap ik wel dat je gefrustreerd naar Rijkswaterstaat stapt maar daar wordt het niet ineens een goed project van. Daarnaast mis je dan ineens de ervaring over een aantal faalfactoren van railprojecten.
pi_173633355
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tsja :)
Dat is wat MTL ook steeds schrijft toch als soort van disclaimer?
pi_173633530
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik hoorde het laatst dat NS nog weer een extra standplaats voor de HSL gaat opleiden. Als er nou iets is wat je nu niet moet doen voordat het een stuk makkelijker is..

Voor wat betreft de wegenbouwers: Ik denk dat de spoorsector ook vooral niet zoveel zin had in een project waarvan de nut en noodzaak erg twijfelachtig was terwijl ze voldoende alternatieve projecten hadden waar het geld aan besteed had kunnen worden. De sector wilde al dolgraag een rechtstreekse spoorlijn tussen Schiphol en Rotterdam. Die is er wel gekomen maar met de nodige beperkingen voor normale treinen terwijl de meerwaarde van een HSL ten opzichte van een spoorlijn waar je 200 km/h kan rijden natuurlijk ontzettend minimaal is als je kijkt naar hoeveel tijd dat oplevert. Kortom, het ministerie wilde iets door de strot duwen waarvan de experts in de sector zelf van zeiden dat je het nooit zou moeten willen. Als je het dan heel graag wilt snap ik wel dat je gefrustreerd naar Rijkswaterstaat stapt maar daar wordt het niet ineens een goed project van. Daarnaast mis je dan ineens de ervaring over een aantal faalfactoren van railprojecten.
Nouja, voor binnenlands is 300 zeker wat overdreven maar ik ben wat blij dat ik met 3 uur en 14 minuten in Parijs ben.
  donderdag 7 september 2017 @ 08:49:28 #143
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_173633572
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Weer zo'n topactie van V&W. Wanneer komt de verbinding A4 vanuit Schiphol -> A9 Haarlem in gebruik?
Die ligt er toch al? Was volgens mij een onderdeel van het project Omlegging Badhoevedorp. Maar de precieze planning etc ken ik zo niet uit mijn hoofd...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_173633586
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:49 schreef Goverman het volgende:

[..]

Die ligt er toch al? Was volgens mij een onderdeel van het project Omlegging Badhoevedorp. Maar de precieze planning etc ken ik zo niet uit mijn hoofd...
Gisteren wastie nog dicht
  donderdag 7 september 2017 @ 08:53:09 #145
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_173633604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Vorig jaar werd er nog vooruitgang gemeld voor wat betreft Nijmegen, ik geloof dat het vooral de gemeente is die daar de afgelopen jaren niet wilde bewegen, in deze link staan wat links naar de pannen: https://sanderschrijft.wo(...)n-grondig-verbouwen/
Nijmegen krijgt nog wel een verbouwing. In het kader van PHS wordt de tunnel aangepast, komt er een extra eilandperron en wordt er fors meer opgesteld op GE waarschijnlijk. De gemeente wil PHS aangrijpen om een westelijke toegang te maken (tunnel doortrekken) en het stationsplein op te waarderen.

Een deel van het project, wissel spoor 1/2 wordt eerder uitgevoerd.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  donderdag 7 september 2017 @ 08:54:36 #146
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_173633620
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Gisteren wastie nog dicht
Ohw, Ok. Dan issie nog niet klaar denk ik. Maar ik werk niet (meer) voor RWS... Dan zitten dit soort data ook niet meer in het hoofd.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_173633641
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:54 schreef Goverman het volgende:

[..]

Ohw, Ok. Dan issie nog niet klaar denk ik. Maar ik werk niet (meer) voor RWS... Dan zitten dit soort data ook niet meer in het hoofd.
Het kloterige is dat het ook niet op de website staat, ik app wel even naar RWS.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 09:28:41 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173633949
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:53 schreef Goverman het volgende:

[..]

Nijmegen krijgt nog wel een verbouwing. In het kader van PHS wordt de tunnel aangepast, komt er een extra eilandperron en wordt er fors meer opgesteld op GE waarschijnlijk. De gemeente wil PHS aangrijpen om een westelijke toegang te maken (tunnel doortrekken) en het stationsplein op te waarderen.

Een deel van het project, wissel spoor 1/2 wordt eerder uitgevoerd.
Dat laatste is cruciaal om langere treinen naar Nijmegen te kunnen laten rijden.

Wel jammer is dat de Maaslijn dan weer niet mooi aansluit op de 3600 (Roosendaal-Zwolle) door (te) krappe overstappen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 10:06:56 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173634510
Goed nieuws voor de cargoboeren. De spoorverbinding tussen Stuttgart en Hattingen is weer beschikbaar, waardoor er per dag 44 extra badslippers kunnen rijden, nu Rastatt er nog steeds uit ligt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173636004
Mapporn time



via
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')