abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport maandag 4 september 2017 @ 20:44:56 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173588925
Zitten de spoorlijnen in Engeland zo vol dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 4 september 2017 @ 20:50:19 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173589044
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 20:44 schreef dennistd het volgende:
Zitten de spoorlijnen in Engeland zo vol dan?
Er is niet zo veel geëlektrificeerd in Schotland:



Glasgow - Edinburgh wordt geëlektrificeerd (de spanning wordt één dezer dagen op de draden gezet en moet dan nog getest worden), op het voorstadsnetwerk rond Glasgow zijn de nodige enkelsporige stukken en op de 'main lines' naar Engeland is het aardig druk.
pi_173589842
Daar hebben ze echt langer over gedaan dan ProRail er over zou doen. Echt véél langer.
Bier.
  maandag 4 september 2017 @ 21:37:02 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173589950
Ja, ze kwamen er ineens achter dat een bepaald onderdeel niet goed was en moest worden vervangen 8)7
  maandag 4 september 2017 @ 21:50:25 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173590299
Het zou gaan om een probleem met de afspaninrichting:

quote:
The fault is to do with the mechanical coupling of the overhead wires to the tensioning system at regular points across the route; about every kilometre. The tensioning system is designed to keep the overhead wire lengths really tight, so they don't sag in hot weather, high winds or when loaded with snow. The ends of the copper wires in one or two locations are slipping through the couplings and are not being gripped properly. The couplings are of a design used throughout the world. They have an internal swedge and ferrule type arrangement designed to grip the wire harder the more the wire is pulled. The cause of the wire slippage will have to be identified. It may be installation error, or a manufacturing defect or tolerance error. This will require mechanical testing and refitting of all similar wire couplings along the route or replacement with a coupling design by another manufacturer if the fault can't be identified. The wires are under considerable tension which makes removing and replacing the couplings quite tricky.
Bron: een reactie van "The ghost of Sir William Arrol_2" onder het artikel van The Scotsman.
  Redactie Sport maandag 4 september 2017 @ 22:10:04 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173590867
Onder een mooie wolkenlucht passeert NS-loc 1739 de Esweg in Zenderen met aan de haak trein 145, die deze dag door werkzaamheden Berlijn niet zal bereiken maar Hannover Hbf als eindbestemming heeft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173591751
Daar zijn er meer van :D Lachen :D
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 5 september 2017 @ 06:14:37 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173593842
Blijft leuk zulke dingen ja :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 5 september 2017 @ 08:57:44 #60
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173594743
Tot het jezelf overkomt...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173594823
Zozo, het verhaal met nieuwe softwareversies voor de Traxx lijkt nog verder te gaan.
De IC Brussel krijgt dus versie 9.3, omdat het ding nu echt moet gaan rijden.
Voor NS binnenland (Icd/1100) staat nu 9.4 in de planning, omdat in 9.3 nog wat kleine dingen zitten die NS toch graag aangepast zou willen zien. Niet zo zeer bugs (ja, die zullen er ongetwijfeld ook zijn), maar een paar aanpassingen om in de praktijk net even wat makkelijker die twee locs te kunnen bedienen.
Voor de IC Brussel zijn ze nu begonnen met opleidingsritten om daarmee de machinisten praktijkervaring op te laten doen met de nieuwe software, het sandwichbedrijf en het nieuwe traject en alles wat er bij komt kijken.
9.4 gaat dus nog even wat langer duren, wat op zich geen punt is omdat de 7J-versie die nu gebruikt wordt behoorlijk stabiel en bedrijfszeker is.

Edit: en waarom dan een nieuwe softwareversie voor binnenland, zou je zeggen?
Er zitten wel degelijk een paar bugs in 7J, die er voor kunnen zorgen dat de loc gereset moet worden om verder te kunnen rijden.
Ook is 7J niet direct geënt op het multiple rijden en is dus slechts beperkte bediening van de achterste loc mogelijk op de voorste loc. Met normaal multiple rijden (twee locs achter elkaar) niet zo'n probleem omdat je dan toch even snel naar de tweede loc kan lopen, maar met 9 rijtuigen er tussen gaat dat ietsje langer duren :P

Edit 2: praktisch betekent het dus dat er een aantal NS locs gereserveerd worden voor het sandwichbedrijf van de IC Brussel. Nummertjes boeien mij niet, dus geen idee. Misschien dat Maegrim het weet :P

[ Bericht 8% gewijzigd door MTL op 05-09-2017 10:27:19 ]
pi_173594883
Wat is het verschil tussen 9.3 en 9.4 en zal Brussel dan op een moment in de toekomst ook over gaan naar 9.4? En wat is die 7J ineens?
pi_173594906
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 08:57 schreef dennistd het volgende:
Tot het jezelf overkomt...
Dat zeg je alleen maar omdat jij een week lang zou gaan zitten mokken. Volwassenen snappen dat dit niet iets is waar ze wat aan kunnen veranderen en pubers zoals ik zouden het op reddit posten om te karmawhoren. Win win situatie.
Bier.
pi_173595066
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:15 schreef b2py het volgende:
Wat is het verschil tussen 9.3 en 9.4 en zal Brussel dan op een moment in de toekomst ook over gaan naar 9.4? En wat is die 7J ineens?
7J is de huidige softwareversie die gebruikt wordt op ICD/1100 en mag alleen in Nederland conventioneel en op de HSL gebruikt worden i.v.m. toelating en specifieke wijzigingen voor de HSL.
9.3 is de software die de IC Brussel gaat gebruiken. Ten opzichte van 7J of de versie die de IC Brussel nu gebruikt (ik meen 7D, maar weet dat niet zeker) is de software (onder voorbehoud dat ik het goed heb begrepen) vrijwel helemaal opnieuw geschreven. Voor mij als machinist houdt het bijvoorbeeld in dat ook het hele diagnosesysteem vernieuwd is (andere/verbeterde diagnose) en voor de reiziger is bijvoorbeeld merkbaar dat bij het kopmaken de airconditioning niet meer uitvalt.
9.4 is mij nog niet helemaal duidelijk wat die echt zou toevoegen ten opzichte van 9.3. Ik begreep dat er een aantal dingen nog net iets anders worden en dat er ook nog een paar dingen in de bediening gaan verbeteren voor het bedienen van de tweede loc.
pi_173598764
Rij net langs Delft en zie daar al de eerste reclameborden waarvan de camera's opeens afgeplakt zijn, ondanks dat die borden er alweer een tijdje staan :P
Ik ben benieuwd wanneer de mensen doorkrijgen dat die dingen al jaren op andere plekken zoals diverse metrostations gebruikt worden :')
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 5 september 2017 @ 13:33:46 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173599143
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat zeg je alleen maar omdat jij een week lang zou gaan zitten mokken. Volwassenen snappen dat dit niet iets is waar ze wat aan kunnen veranderen en pubers zoals ik zouden het op reddit posten om te karmawhoren. Win win situatie.
Ja dat ja _O- :D Denk dat iedereen weleens tegen zoiets aangelopen is :Y Risico van het spelletje, dikkedoeieloei :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173599427
Duidelijk. Dit topic ga ik volgen!
p.s. ben nieuw
pi_173599539
:W
  dinsdag 5 september 2017 @ 14:22:30 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173600100
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:49 schreef Vectron het volgende:
Duidelijk. Dit topic ga ik volgen!
p.s. ben nieuw
Hoi locomotief, ben je nou eindelijk al eens toegelaten op het Nederlandse spoor? :P
  Redactie Sport dinsdag 5 september 2017 @ 14:42:57 #70
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173600572
De bestuurder van de hoogwerker in Dalfsen moet zich volgende week bij de rechter melden: http://www.rtvoost.nl/nie(...)week-voor-de-rechter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 5 september 2017 @ 14:43:47 #71
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173600591
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat zeg je alleen maar omdat jij een week lang zou gaan zitten mokken. Volwassenen snappen dat dit niet iets is waar ze wat aan kunnen veranderen en pubers zoals ik zouden het op reddit posten om te karmawhoren. Win win situatie.
Want jij zou er niet van balen wou je zeggen? 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173600618
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 14:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Want jij zou er niet van balen wou je zeggen? 8)7
Dat staat er toch?
pi_173604717
Ik heb rondgekeken, gegoogled, maar kan het eigenlijk niet vinden. Weet iemand wat het lot is van de 9900 serie van Locon?

In Apeldoorn stond de 9908 (geloof ik) al een paar maanden aan de kant. Deze is nu ook weg.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 september 2017 @ 18:07:43 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173604861
Voorlopig staan ze in den lande te wachten op wat komen gaat, op de 9901 na die nog voor het faillissement van Locon over is gegaan naar Railexperts.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173604891
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 18:02 schreef Vectron het volgende:
Ik heb rondgekeken, gegoogled, maar kan het eigenlijk niet vinden. Weet iemand wat het lot is van de 9900 serie van Locon?

In Apeldoorn stond de 9908 (geloof ik) al een paar maanden aan de kant. Deze is nu ook weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')