abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 december 2002 @ 19:55:00 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_7374200
[edit: de link naar rtl.txt werkte niet meer, dus effe copy/paste van nu.nl:
quote:
HILVERSUM - Conservatieven.nl, de partij van het afgescheiden LPF-Tweede-Kamerlid De Jong, heeft de steun van extreem-rechts. Zeker tien ondersteuningsverklaringen voor de nieuwe partij zijn afkomstig van mensen uit de gelederen van CD en CP'86.

Dat heeft een woordvoerder van de onderzoeksgroep Kafka maandagavond verklaard in het televisieprogramma NOVA. Volgens Kafka heeft M. Smit, de nummer twee op de lijst van Conservatieven.nl en momenteel raadslid voor Leefbaar Rotterdam, het vroegere Utrechtse raadslid Vreeswijk (CP'86) om handtekeningen gevraagd.

De Jong is woedend op de onderzoeksgroep. "Wij worden gedemoniseerd. Kafka kan op een proces rekenen." De Jong liet weten dat het ondoenlijk is alle voor deelname aan de verkiezingen noodzakelijke handtekeningen te controleren. De partij heeft in negentien van de negentien kiesdistricten voldoende handtekeningen (30) opgehaald om op 22 januari in die districten mee te doen.

Essentie: Winnie zou op advies van Michiel Smit gebruik maken van een adreslijst van oud CP'86-er Vreeswijk.

EEA is opgeduikeld door KAFKA, en ongetwijfeld zal er hier weer geroepen worden dat KAFKA liegt en bedriegt en een terroristische organisatie is, dat de linkse media hier weer gretig op inspringen, maar eerlijk gezeg lijkt het mij niet beyond Winnie.

Vanavond te zien in NOVA, ik ga wel effe kijken.

V.

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 17-12-2002 10:16]

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 16 december 2002 @ 19:58:18 #2
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_7374279
quote:
Op maandag 16 december 2002 19:55 schreef Verbal het volgende:
http://www.rtl.nl/videotext/rtl4/pag120/01

(kon het niet knippen en plakken, dus de link).

Essentie: Winnie zou op advies van Michiel Smit gebruik maken van een adreslijst van oud CP'86-er Vreeswijk.

EEA is opgeduikeld door KAFKA, en ongetwijfeld zal er hier weer geroepen worden dat KAFKA liegt en bedriegt en een terroristische organisatie is, dat de linkse media hier weer gretig op inspringen, maar eerlijk gezeg lijkt het mij niet beyond Winnie.

V.

KUTKAFKA weer. Wederom wordt rechts weer in een kwaad daglicht gesteld, walgelijk. Ik ben het BEU. :r:r
[b]OFF THE BEATEN PATH I REIGN[/b]In the beaten slut I came
  maandag 16 december 2002 @ 19:59:53 #3
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_7374318
quote:
Op maandag 16 december 2002 19:58 schreef Huitzilopochtli het volgende:

[..]

KUTKAFKA weer. Wederom wordt rechts weer in een kwaad daglicht gesteld, walgelijk. Ik ben het BEU. :r:r

Je gaat een eigen partijbeginnen?

[Dit bericht is gewijzigd door Staal op 16-12-2002 20:00]

Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_7374320
quote:
Op maandag 16 december 2002 19:58 schreef Huitzilopochtli het volgende:

[..]

KUTKAFKA weer. Wederom wordt rechts weer in een kwaad daglicht gesteld, walgelijk.

Volgens mij moet er extreem-rechts staan
quote:
Ik ben het BEU.
zakdoekje erbij?
..desu!
pi_7374411
quote:
De Jong is woedend en vindt dat ze door Kafka gedemoniseerd word
Zozo.. grote woorden. Gaat ze de Kafka nu aanklagen?
..desu!
pi_7374464
Het commentaar van de Conservatieven.nl...
quote:
Persbericht 13 december 2002

Nova doorgeefluik Kafka

DeConservatieven.nl verwijten NOVA actief mee te werken aan de beperking van grondrechten van de Nederlander, doordat zij zich als doorgeefluik van de organisatie Kafka laten gebruiken.
NOVA heeft vandaag, 13 december 2002, aan het einde van de middag een interview afgenomen met de lijsttrekker van deConservatieven.nl Winny de Jong en haar running-mate Michiel Smit. Hierin werd door NOVA verteld dat er ondersteuningsverklaringen uit 'extreem-rechtse' hoek afkomstig zouden zijn. NOVA gaf toe deze informatie toegespeeld te hebben gekregen door Kafka.

DeConservatieven.nl vinden dat de grondrechten vrijheid van meningsuiting en (actief/passief) kiesrecht voor een ieder gelden. Er lijkt sprake van een fascistische tendens in de samenleving als de ene mening waardevoller is dan de andere. Voor deConservatieven.nl bestaat er geen 1e en 2e klas burger.

Voor alle duidelijkheid, iedere ondertekenaar van een ondersteuningsverklaring wordt door een gemeentelijke ambtenaar gecontroleerd of hij het actieve kiesrecht heeft. DeConservatieven.nl hebben geen enkele wet overtreden om ondersteuningsverklaringen te verkrijgen. Er is op zeer correcte wijze gevraagd of mensen de lijst willen ondersteunen.

De verkiezingsstrijd is begonnen. DeConservatieven.nl zijn er klaar voor.

http://www.conservatieven.nl/persbericht/persbericht_13dec_02.htm

Tsja, wat moet ik ervan vinden. Aan de ene kant zegt het natuurlijk wel wat over een partij als ze gebruik (moeten) maken van een adreslijst met contacten die ze hebben gekregen van iemand die bekend is in extreem-rechtse kringen. Aan de andere kant boeit het me niet zo uit welke hoek partijen hun ondersteuningsverklaringen krijgen. Als blijkt dat de Conservatieven.nl allerlei extreem-rechtse figuren voor zich laat lopen in de verkiezingscampagne zegt dat meer.
pi_7374556
Ook extreem rechtse mensen hebben recht op hun partij en hun mening. Ze moeten zich wel aan bepaalde regels houden. Maar kafka praat altijd in de toon van verbieden. We zijn godverdomme een democratie waarin je mensen ook gewoon kunt zeggen als iets niet mag en ze kunt laten hoe het wel moet. Als ze nu bakstenen door ruiten van weet ik veel wat aan het gooien waren/zijn, dan is het wat anders.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_7374591
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:04 schreef eGo2k het volgende:

[..]

Het zou zeker niet slecht zijn, kafka begint zo ongeveer een beetje op de linkse versie van de ss te lijken.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  maandag 16 december 2002 @ 20:13:56 #9
42366 Staal
pi_7374643
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:06 schreef Kozzmic het volgende:
Het commentaar van de Conservatieven.nl...
[..]

Tsja, wat moet ik ervan vinden. Aan de ene kant zegt het natuurlijk wel wat over een partij als ze gebruik (moeten) maken van een adreslijst met contacten die ze hebben gekregen van iemand die bekend is in extreem-rechtse kringen. Aan de andere kant boeit het me niet zo uit welke hoek partijen hun ondersteuningsverklaringen krijgen. Als blijkt dat de Conservatieven.nl allerlei extreem-rechtse figuren voor zich laat lopen in de verkiezingscampagne zegt dat meer.

Ik denk dat je KAFKA noch NOVA iets kunt verwijten. Er bestaat zoiets als een vrije pers, die vrij onderzoek mag doen en die gebruik mag maken van alle informatie die hen toegespeeld wordt. Bij NOVA zullen ze heus wel afgaan op meer dan één bron. En aan wederhoor doen.

Wat iedereen al dacht is via deze informatie een beetje harder gemaakt. Mevrouw de Jong begeeft zich met haar conservatieven in reactionair vaarwater.

Niet dat ze ooit een machtsfactor van betekenis zal vormen, maar de potentiele kiezer heeft zeker recht op deze informatie.

Un certain jeune homme
pi_7374652
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:11 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Het zou zeker niet slecht zijn, kafka begint zo ongeveer een beetje op de linkse versie van de ss te lijken.

Klopt, maar aan de andere kant vertrouw ik Winny ook voor geen meter.
pi_7374669
Is toch mooi als al dat soort figuren daar aansluiting vinden

Lekker overzichtelijk en hoeven ze zich niet bij andere partijen aan te kloppen, zich gematigder voordoend.

En ach, veel stemmen zal die partij niet krijgen, mocht het waar zijn ( en ja, ik zet idd vraagtekens bij die organisatie Kafka), dan enkel kiezers uit die hoek.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_7374684
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:04 schreef eGo2k het volgende:

Dat lijkt me stug. Als je zelf onder de noemer 'vrijheid van meningsuiting' je ideeen wilt verkondigen, kun je moeilijk een ander ervoor aan gaan klagen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 16 december 2002 @ 20:15:49 #13
136 V.
pi_7374696
quote:

[..]

Ja, KAFKA is de SS, en CP'86-ers zijn brave gezagsgetrouwe burgers.

En Michieltje Smit maar roepen dat hij niet extreem-rechts is, maar toevallig had hij het telefoonnummer van Vreeswijk nog ergens liggen.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_7374699
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:14 schreef Disorder het volgende:

[..]

Klopt, maar aan de andere kant vertrouw ik Winny ook voor geen meter.

Why not? Winny houdt niets voor zich. Ik zoek grotere geheimen achter andere partijen dan die van winny. Ik vind winny echt niet zo een uitzondering op de rest om eerlijk te zijn.
pi_7374721
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:15 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ze deugen allebei niet, simpel toch
  maandag 16 december 2002 @ 20:17:21 #16
136 V.
pi_7374732
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:15 schreef daburnd88 het volgende:

Ik vind winny echt niet zo een uitzondering op de rest om eerlijk te zijn.

'Tantetje is hier, jaaaaaaaaaa, tantetje is hier...'

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_7374747
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:15 schreef Verbal het volgende:

[..]

En Michieltje Smit maar roepen dat hij niet extreem-rechts is, maar toevallig had hij het telefoonnummer van Vreeswijk nog ergens liggen.

V.

Ach ja, wat de cp'86 vroeger ooit was is het nu niet meer. Voor ons zijn de uitspraken nu al normaal die vroeger nog schokkerend waren, alleen heeft kafka dat niet door. En of michiel smit de tel nummer van madonna of van abu jahjah heeft liggen, het zou me een worst zijn.
pi_7374756
Ik kan me voorstellen dat extreem-rechts dat Duitse accent van haar wel geil vindt...
  maandag 16 december 2002 @ 20:18:46 #19
42366 Staal
pi_7374768
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:10 schreef daburnd88 het volgende:
Ook extreem rechtse mensen hebben recht op hun partij en hun mening. Ze moeten zich wel aan bepaalde regels houden. Maar kafka praat altijd in de toon van verbieden. We zijn godverdomme een democratie waarin je mensen ook gewoon kunt zeggen als iets niet mag en ze kunt laten hoe het wel moet. Als ze nu bakstenen door ruiten van weet ik veel wat aan het gooien waren/zijn, dan is het wat anders.
Extreemrechtse mensen zijn per definitie tegen de democratie. Het is een onderdeel van hun ideologie, naast allerlei andere minder gewenste opvattingen. Dus waarom zou het recht van deze mensen om een politieke partij te mogen oprichten net zo zwaar moeten wegen als bij stromingen die de democratie wel onderschrijven?
Un certain jeune homme
pi_7374769
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:13 schreef Staal het volgende:

[..]
Wat iedereen al dacht is via deze informatie een beetje harder gemaakt. Mevrouw de Jong begeeft zich met haar conservatieven in reactionair vaarwater.

Niet dat ze ooit een machtsfactor van betekenis zal vormen, maar de potentiele kiezer heeft zeker recht op deze informatie.

Inderdaad, bovendien kun je zeggen dat ik het curriculum mag weten van een potentieel *ahum* volksvertegenwoordiger. En nee, dan doel ik niet op Melkerts mogelijke SM-leven. Trouwens, we hebben al gezien wat er kan gebeuren als men op Jan Alleman gaat stemmen ( *cough* LPF *cough* )
..desu!
pi_7374770
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

'Tantetje is hier, jaaaaaaaaaa, tantetje is hier...'

V.

Verbal's brain has left the building.
pi_7374778
Dat linkse tuig liegt vanalles bij elkaar zonder daar ook maar een bewijs voor te hebben. Tijd voor wat tegengas.... gelukkig woon ik nu in een land waar je wel mag zeggen wat je denkt
Free people own guns! Slaves do not!
pi_7374794
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:18 schreef Staal het volgende:

[..]

Extreemrechtse mensen zijn per definitie tegen de democratie. Het is een onderdeel van hun ideologie, naast allerlei andere minder gewenste opvattingen. Dus waarom zou het recht van deze mensen om een politieke partij te mogen oprichten net zo zwaar moeten wegen als bij stromingen die de democratie wel onderschrijven?

Dude, bron graag.
pi_7374813
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:19 schreef Vampier het volgende:
Dat linkse tuig liegt vanalles bij elkaar zonder daar ook maar een bewijs voor te hebben. Tijd voor wat tegengas.... gelukkig woon ik nu in een land waar je wel mag zeggen wat je denkt
At your service
  maandag 16 december 2002 @ 20:20:44 #25
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7374819
Na het lezen van haar partijprogramma en de oorzaak van ALLE problemen in Nederland verbaast me dit helemaal niets.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 16 december 2002 @ 20:25:04 #26
42366 Staal
pi_7374908
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:19 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Dude, bron graag.

Bron voor de stelling dat extreemrechts per definitie tengen de democratie is? Je hebt toch op school gezeten?
Un certain jeune homme
pi_7374929
quote:
Dat je deze vergelijking uberhaupt durft te plaatsen zegt heel wat over jou historisch besef. Auschwitz is zeker ook een leugen volgens jou...
pi_7374930
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:25 schreef Staal het volgende:

[..]

Bron voor de stelling dat extreemrechts per definitie tengen de democratie is? Je hebt toch op school gezeten?

Quote het maar lekker van winny's site af dat ze tegen onze democratie is.
  maandag 16 december 2002 @ 20:26:13 #29
42366 Staal
pi_7374933
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:20 schreef robh het volgende:
Na het lezen van haar partijprogramma en de oorzaak van ALLE problemen in Nederland verbaast me dit helemaal niets.
Heb je een link?
Un certain jeune homme
pi_7374938
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:20 schreef robh het volgende:
Check:http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Extreemrechts/geweld.html
quote:
DEFINITIE
Wat is rechts-extremisme? De term duikt vaak op, maar gaat bijna even zo vaak gepaard met ontkenningen door degenen op wie het etiket wordt geplakt. Mede door de onderlinge verschillen tussen rechts-radicale partijen in bijvoorbeeld Europa is het moeilijk algemene kenmerken te geven.
Urs Altermatt, vooraanstaand Zwitsers politicoloog en filosoof, heeft toch een poging gedaan in de Neue Zürcher Zeitung. Volgens hem gaat het om een fenomeen met vaste bestanddelen die zich echter, afhankelijk van land, regio en zelfs individuele politicus, wisselend manifesteren.
Wat zijn die bestanddelen?

Agressief nationalisme en/of etnocentrisme, dat zich uitdrukt in xenofobie en vreemdelingenhaat.

Racisme, meestal gefundeerd op een biologisch getinte wereldbeschouwing, terugkerend in etnisch/culturele discriminatie.

Antisemitisme, dat zich vertaalt in een open of bedekte vijandelijke houding tegenover het joodse volk alsmede in een relativering van nazi-misdaden uit het verleden.

Autoritarisme, strevend naar een krachtige leidersfiguur en een sterke staat.

Een anti-egalitaristische maatschappijopvatting waarbinnen een hiërarchische, organische' ordening domineert.

Nadruk op de volksgemeenschap en de culturele homogeniteit daarvan.

Een antipluralistische opvatting over politiek en samenleving, samenhangend met een wantrouwen tegen de democratie.

Acceptatie van geweld als middel om sociale en politieke conflicten te beslechten.

Een demagogische spreekstijl waarbij politieke tegenstanders verbaal worden besmeurd.

Absolutistische aanspraken op de waarheid, die maatschappelijke tolerantie sterk bemoeilijken.

Zoals er verderop staat: Ontzettend moeilijk te definiëren. Dit ivm wat je wilt definiëren: Is het hun ideologie, of de manier van politiek bedrijven? Dit is allemaal sterk afhankelijk van regio/tijd/achtergronden etc.
..desu!
  Trouwste user 2022 maandag 16 december 2002 @ 20:26:46 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_7374942
quote:

Je hebt toch op school gezeten?

Op het dak misschien.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_7374947
quote:
Waar woon jij dan - in de VS??? Daar mag je alles zeggen wat je denkt????????? Hehehehahahaha naiefje
pi_7374960
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:26 schreef Staal het volgende:

[..]

Heb je een link?

DeConsveratieven.NL ?

Over PR gesproken

www.deconservatieven.nl

[Dit bericht is gewijzigd door eGo2k op 16-12-2002 20:27]

..desu!
pi_7374962
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:26 schreef servaas het volgende:

[..]

Dat je deze vergelijking uberhaupt durft te plaatsen zegt heel wat over jou historisch besef. Auschwitz is zeker ook een leugen volgens jou...

Lol en dan zelf nog een lompere vergelijking er bovenop gooien of niet?
pi_7374963
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:17 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ach ja, wat de cp'86 vroeger ooit was is het nu niet meer. Voor ons zijn de uitspraken nu al normaal die vroeger nog schokkerend waren, alleen heeft kafka dat niet door. En of michiel smit de tel nummer van madonna of van abu jahjah heeft liggen, het zou me een worst zijn.

Ik vind de uitgangspunten van de CP86 nog steeds schockerend. Ik vind de Conservatieven.nl ook niet echt een 'frisse' partij. Ik vind het wel overdreven om met behulp van de ondersteuningsverklaringen aan te tonen dat deze partij extreem-rechts is. Een handtekening zegt me nog niet zoveel. De extreem-rechtse denkbeelden kunnen overigens ook prima met het partijprogramma van deze partij worden aangetoond.
pi_7374973
quote:

Als jij op school gezeten hebt, dan weet je ook dat 'democratie' in niets anders voorziet dan de wijze waarop tot besluitvorming gekomen wordt. Niet de inhoud staat centraal, maar de vorm. De inhoud is nu juist iets dat door het volk bepaald dient te worden.

Door het willen verbieden van zekere partijen enkel vanwege hun 'gedachtegoed', toon je zelf juist aan uitermate ondemocratisch te zijn.

maandag 16 december 2002 @ 20:28:18 #37
42366 Staal
pi_7374984
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:26 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Quote het maar lekker van winny's site af dat ze tegen onze democratie is.

Dat zetten ze er niet bij natuurlijk. Zo slim is meneer Smit ook wel. Ik vraag me bij mevrouw de Jong af of ze echt extreemrechts is. Misschien is ze gewoon enigszins verward.
Un certain jeune homme
pi_7375004
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:27 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik vind de uitgangspunten van de CP86 nog steeds schockerend. Ik vind de Conservatieven.nl ook niet echt een 'frisse' partij. Ik vind het wel overdreven om met behulp van de ondersteuningsverklaringen aan te tonen dat deze partij extreem-rechts is. Een handtekening zegt me nog niet zoveel. De extreem-rechtse denkbeelden kunnen overigens ook prima met het partijprogramma van deze partij worden aangetoond.

Ik vind de uitspraken niet schockerend, maar dat is zo iedereen zn eigen opvatting. Je zult het er wel mee eens zijn dat elke 5 tot 10 jaar de grenzen verlegd worden. En ook zeker nu is dat weer zo.
  maandag 16 december 2002 @ 20:29:34 #39
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7375014
quote:

[..]

Kunt u nog even nader ingaan op de overeenkomsten tussen Kafka en de SS? BVB Dank
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_7375016
sorry hoor maar alles wat van de KAFKA komt neem ik niet serieus.. die Smit is wel een dubieus ventje maar extreem rechts wil ik hem niet noemen
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_7375026
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:28 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat zetten ze er niet bij natuurlijk. Zo slim is meneer Smit ook wel. Ik vraag me bij mevrouw de Jong af of ze echt extreemrechts is. Misschien is ze gewoon enigszins verward.

Beter gezegd, je kunt je beweringen niet hard maken. Daaggggg!!
pi_7375034
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Door het willen verbieden van zekere partijen enkel vanwege hun 'gedachtegoed', toon je zelf juist aan uitermate ondemocratisch te zijn.

Dus dan maar laten? Nee, je krijgt dan taferelen van 60-70 jaar geleden. Ook toen hunkerde het Duitse volk naar een zekere vernieuwing gezien dat land in de slop was geraakt na WOI. En nee, demoniseer mij niet, deze vergelijking gaat zeker op.
..desu!
  maandag 16 december 2002 @ 20:30:55 #43
42366 Staal
pi_7375042
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:26 schreef eGo2k het volgende:

[..]

Check:http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Extreemrechts/geweld.html
[..]

Zoals er verderop staat: Ontzettend moeilijk te definiëren. Dit ivm wat je wilt definiëren: Is het hun ideologie, of de manier van politiek bedrijven? Dit is allemaal sterk afhankelijk van regio/tijd/achtergronden etc.

Enge mensen dus. Maar is dit ook bij de conservatieven.nl aan te tonen?
Un certain jeune homme
pi_7375052
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:29 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Kunt u nog even nader ingaan op de overeenkomsten tussen Kafka en de SS? BVB Dank

Sorry maar zoiets heeft off-topic op fok
pi_7375071
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:30 schreef eGo2k het volgende:

[..]

Dus dan maar laten? Nee, je krijgt dan taferelen van 60-70 jaar geleden. Ook toen hunkerde het Duitse volk naar een zekere vernieuwing gezien dat land in de slop was geraakt na WOI. En nee, demoniseer mij niet, deze vergelijking gaat zeker op.

Uh, WOII zul je wel bedoelen neem ik aan.
  maandag 16 december 2002 @ 20:33:18 #46
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7375092
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:31 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Sorry maar zoiets heeft off-topic op fok

Ik wil er anders wel even een apart topic voor openen? Ik vind het een bijzondere stelling, en ben eigenlijk wel benieuwd naar de motivatie.
pi_7375102
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:26 schreef SCH het volgende:

Waar woon jij dan - in de VS??? Daar mag je alles zeggen wat je denkt????????? Hehehehahahaha naiefje

De vrijheid van meningsuiting wordt daar inderdaad een stuk serieuzer genomen. Bijvoorbeeld:
quote:
WASHINGTON--The Bush administration said on Friday that it will not support a proposed treaty to restrict "hate speech" on the Internet. Last week, the Council of Europe approved an addition to a controversial computer crime treaty that would make it illegal to distribute or publish anything online that "advocates, promotes or incites hatred (or) discrimination."

http://news.com.com/2100-1023-965983.html

pi_7375124
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:32 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Uh, WOII zul je wel bedoelen neem ik aan.

Lees het nog even wil je?
..desu!
pi_7375129
Hadden toendertijd bij de LPF ook niet een paar rechts-radicalen getekend voor sommige kiesdistricten toen de partij in een noodtempo uit de grond moest worden gestampt? Daar was toen ook nog zo'n relletje over...

Persoonlijk lig ik er in dit geval niet echt wakker van. Laten we eerlijk wezen: zelfs met de steun van deze types kon Winnie nog niet eens handtekeningen in alle districten verzamelen, de partij lijkt me nagenoeg kansloos bij de verkiezingen en dit laatste relletje zal zeker ook niet helpen om extra kiezers te winnen. Verder zie ik ook niet echt aanleiding om de partij te verbieden, zolang het partijprogramma en de uitspraken van betrokkenen gewoon volgens de wet zijn. Die hele Conservatieven.nl partij is toch een doodgeboren kindje.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_7375142
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:33 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Ik wil er anders wel even een apart topic voor openen? Ik vind het een bijzondere stelling, en ben eigenlijk wel benieuwd naar de motivatie.

Ik zal je ff een stille hint geven. Een partij proberen als extreem rechts te definieren alleen door aan te geven dat foute mensen deze ondersteunings hand tekeningen hebben gegeven.

Mensen als vijand aan kijken alleen omdat je een joods gezin geholpen hebt met heel normale dagelijkse zaken.

En als het nog even kan verbieden en op laten pakken of niet?

maandag 16 december 2002 @ 20:36:04 #51
42366 Staal
pi_7375148
Je hebt gelijk D88. Het staat er echt.

3. De parlementaire democratie, grondrechten als de vrijheid van meningsuiting, vrijheid van drukpers, etc. en rechtsbescherming van de burger tegen de overheid

Terug naar orde en gezag staat er ook. Is dat soms niet tegengesteld aan regel 3? Ik weet niet wat ze ermee bedoelen. Terug naar orde en gezag.

Un certain jeune homme
pi_7375167
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:34 schreef eGo2k het volgende:

[..]

Lees het nog even wil je?

Je hebt het over de jaren 60-70. Tussen WOI en die tijd zat nog WOII. Tijdens WOII heeft duitsland zich goed weten te herstellen, maar naderhand is duitsland weer in puin gelegd. Jij had het over puin. Dus zo vreemd is mijn denken niet in dit geval.
pi_7375172
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:30 schreef eGo2k het volgende:

Dus dan maar laten? Nee, je krijgt dan taferelen van 60-70 jaar geleden. Ook toen hunkerde het Duitse volk naar een zekere vernieuwing gezien dat land in de slop was geraakt na WOI.

Het is maar hoe waardevol je 'democratie' vindt. Klaarblijkelijk vind jij dat het volk tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden en dus geen keuzevrijheid dient te hebben. Prima hoor; dan is het duidelijk dat jij in ieder geval geen democraat bent. Heb je toch iets gemeen met extreem-rechts.
pi_7375196
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:37 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Je hebt het over de jaren 60-70. Tussen WOI en die tijd zat nog WOII. Tijdens WOII heeft duitsland zich goed weten te herstellen, maar naderhand is duitsland weer in puin gelegd. Jij had het over puin. Dus zo vreemd is mijn denken niet in dit geval.

Dus dan maar laten? Nee, je krijgt dan taferelen van 60-70 jaar geleden. (...)
..desu!
pi_7375199
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:36 schreef Staal het volgende:
Je hebt gelijk D88. Het staat er echt.

3. De parlementaire democratie, grondrechten als de vrijheid van meningsuiting, vrijheid van drukpers, etc. en rechtsbescherming van de burger tegen de overheid

Terug naar orde en gezag staat er ook. Is dat soms niet tegengesteld aan regel 3? Ik weet niet wat ze ermee bedoelen. Terug naar orde en gezag.

Sorry wat er achter punt 3 staat klinkt voor mij niet naar het afschaffen daarvan.. het is een redelijk onvolledige zin. En over de uitleg van standpunten moet je bij conservatieven.nl maar ff navragen.
pi_7375221
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is maar hoe waardevol je 'democratie' vindt. Klaarblijkelijk vind jij dat het volk tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden en dus geen keuzevrijheid dient te hebben. Prima hoor; dan is het duidelijk dat jij in ieder geval geen democraat bent. Heb je toch iets gemeen met extreem-rechts.

Wil je me dan even vertellen waarom we de geschiedenis van West-Europa, danwel niet van andere regio's, dagelijks op school analyseren/hebben geanalyseerd?

..desu!
pi_7375227
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:38 schreef eGo2k het volgende:

[..]

Dus dan maar laten? Nee, je krijgt dan taferelen van 60-70 jaar geleden. (...)

Waar heb je het over, ik zeg dat je waarschijnlijk WOII in plaats van WOI bedoeld. Wat moet ik dan laten of shit? Waar heb je het over?
pi_7375253
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:39 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Waar heb je het over, ik zeg dat je waarschijnlijk WOII in plaats van WOI bedoeld. Wat moet ik dan laten of shit? Waar heb je het over?

Bagger ik vat em, mijn fout.
pi_7375263
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:39 schreef eGo2k het volgende:

Wil je me dan even vertellen waarom we de geschiedenis van West-Europa, danwel niet van andere regio's, dagelijks op school analyseren/hebben geanalyseerd?

Wat wil je zeggen? Ik zie geen verband met mijn posting.
  maandag 16 december 2002 @ 20:41:51 #60
42366 Staal
pi_7375269
quote:

[..]

Het lijkt mij duidelijk dat de democratie als systeem mogelijkheden moet krijgen om zichzelf te beschermen, zowel tegen pogingen van extreemlinkse als extreemrechtse zijde. Ook al zou dit indruisen tegen de wil van een grote minderheid van de bevolking. Als de geschiedenis iets heeft geleerd dan is het dit. Dat zowel extreemlinkse als extreemrechtse opvattingen uiteindelijk schadelijk zijn voor de greatest number of people.
Un certain jeune homme
pi_7375306
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:41 schreef Staal het volgende:

[..]

Het lijkt mij duidelijk dat de democratie als systeem mogelijkheden moet krijgen om zichzelf te beschermen, zowel tegen pogingen van extreemlinkse als extreemrechtse zijde. Ook al zou dit indruisen tegen de wil van een grote minderheid van de bevolking. Als de geschiedenis iets heeft geleerd dan is het dit. Dat zowel extreemlinkse als extreemrechtse opvattingen uiteindelijk schadelijk zijn voor de greatest number of people.

Ik denk niet dat het de opvatting zijn, ik denk dat je gewoon eerder naar het volk moet luisteren. Anders maakt het zich kwaad en krijg je volkopstanden tot erger kunnen leiden.
pi_7375324
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:41 schreef Staal het volgende:

Het lijkt mij duidelijk dat de democratie als systeem mogelijkheden moet krijgen om zichzelf te beschermen, zowel van extreemlinkse als extreemrechtse zijde.

Dat lijkt mij helemaal niet duidelijk. Op het moment dat de democratie zich niet neerlegt bij de wil van het volk, is zij opgehouden een democratie te zijn.

Wat zou je willen doen als op democratische wijze tot opheffing van de democratie besloten wordt? Je erbij neerleggen, wat het einde van de democratie betekent, of het besluit negeren, wat ook het einde van de democratie betekent? En welke elite bepaalt dat?

pi_7375326
Op de site van Conservatieven.nl heb ik eens het programma gelezen. Echt extreem-rechts kun je het niet noemen. Alhoewel allochtonen vooral veel moeten en weinig mogen. Ook wordt er flink gehekeld op de 'Linkse Kerk', in het partijprogramma nota bene! Dat geeft het allemaal een beetje een lugubere en respectloze toon. Verder vind ik veel slecht onderbouwde onrealistische voorstellen die vooral inspelen op de onderbuikgevoelens...

Maar tot mijn grote verbazing ook: "Softdrugs willen wij legaliseren"...

Conservatief!

pi_7375349
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat lijkt mij helemaal niet duidelijk. Op het moment dat de democratie zich niet neerlegt bij de wil van het volk, is zij opgehouden een democratie te zijn.

Wat zou je willen doen als op democratische wijze tot opheffing van de democratie besloten wordt? Je erbij neerleggen, wat het einde van de democratie betekent, of het besluit negeren, wat ook het einde van de democratie betekent? En welke elite bepaalt dat?

Dat bedoel ik dus, je zult naar de bevolking moeten luisteren, anders dwingen ze het uiteindelijk eventueel zelf af en dat meestal op een minder leuke en onpolitieke manier.
  maandag 16 december 2002 @ 20:46:31 #65
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7375365
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:35 schreef daburnd88 het volgende:

[..]
Ik zal je ff een stille hint geven. Een partij proberen als extreem rechts te definieren alleen door aan te geven dat foute mensen deze ondersteunings hand tekeningen hebben gegeven.

Mensen als vijand aan kijken alleen omdat je een joods gezin geholpen hebt met heel normale dagelijkse zaken.

En als het nog even kan verbieden en op laten pakken of niet?

Hmm, zie je zelf niet dat dit een wel heel erg kromme vergelijking is? Een kritisch licht over een partij werpen en eventueel binnen de regels van democratisch opgestelde wetten trachten de uitwassen daarvan te bestraffen heeft toch echt bar weinig te maken met het executeren van verzetstrijders in een oorlogssituatie. Het erge aan jouw vergelijking is dat ze oorlogsmisdaden ernstig bagatelliseert.
pi_7375366
quote:

[..]

Kan het nog zwart witter ? Ik heb idd geen 100% vertrouwen in "het volk" en van mij mag tot haat oproepen of andere bevolkingsgroepen bewust discrimineren lekker verboden blijven. Je kunt onder het mom van keuze vrijheid idd alles gaan toelaten, maar waarom zou je ? Enkel omdat je dan werkelijk "vrij" bent ? . Wat een flauwekul, ook zonder extreme partijen is er genoeg te kiezen, dus er blijft genoeg democratie over.
pi_7375377
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:44 schreef Alcatraz het volgende:
Op de site van Conservatieven.nl heb ik eens het programma gelezen. Echt extreem-rechts kun je het niet noemen. Alhoewel allochtonen vooral veel moeten en weinig mogen. Ook wordt er flink gehekeld op de 'Linkse Kerk', in het partijprogramma nota bene! Dat geeft het allemaal een beetje een lugubere en respectloze toon. Verder vind ik veel slecht onderbouwde onrealistische voorstellen die vooral inspelen op de onderbuikgevoelens...

Maar tot mijn grote verbazing ook: "Softdrugs willen wij legaliseren"...

Conservatief!

Tja ook van de linkse kant zie je dit wel terug. Maar ik zou zeggen, we wonen in een democratisch land, dus laten we de bevolking zelf maar aangeven wat ze van deze partij vind.
pi_7375387
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:45 schreef daburnd88 het volgende:

Dat bedoel ik dus, je zult naar de bevolking moeten luisteren, anders dwingen ze het uiteindelijk eventueel zelf af en dat meestal op een minder leuke en onpolitieke manier.

Och, natuurlijk, dat is een praktische overweging. Waar het mij echter nu om te doen is, is de principiële overweging. Er wordt gespuugd op extreem-rechts dat zo ondemocratisch zou zijn, terwijl door velen maatregelen voorgestaan worden die juist ondemocratisch zijn.
pi_7375400
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:46 schreef gelly het volgende:
Kan het nog zwart witter ? Ik heb idd geen 100% vertrouwen in "het volk" en van mij mag tot haat oproepen of andere bevolkingsgroepen bewust discrimineren lekker verboden blijven.
Geldt die inperking van vrijheid ook voor niet-nederlandse bevolkingsgroepen?
pi_7375421
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:46 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Hmm, zie je zelf niet dat dit een wel heel erg kromme vergelijking is? Een kritisch licht over een partij werpen en eventueel binnen de regels van democratisch opgestelde wetten trachten de uitwassen daarvan te bestraffen heeft toch echt bar weinig te maken met het executeren van verzetstrijders in een oorlogssituatie. Het erge aan jouw vergelijking is dat ze oorlogsmisdaden ernstig bagatelliseert.

Ja ja ja, onze WOII expert is in the house. Ik heb het alleen over de manier van het oordelen over de mensen. Niet executies, jij loopt voorruit te denken voor mij, laat dat maar aan mij over.
pi_7375437
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:48 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Geldt die inperking van vrijheid ook voor niet-nederlandse bevolkingsgroepen?

U bedoelt ?
pi_7375443
quote:

[..]

Kan het nog zwart witter ? Ik heb idd geen 100% vertrouwen in "het volk" en van mij mag tot haat oproepen of andere bevolkingsgroepen bewust discrimineren lekker verboden blijven. Je kunt onder het mom van keuze vrijheid idd alles gaan toelaten, maar waarom zou je ? Enkel omdat je dan werkelijk "vrij" bent ? . Wat een flauwekul, ook zonder extreme partijen is er genoeg te kiezen, dus er blijft genoeg democratie over.

Tja en wat doe je als bijvoorbeeld 80% van de bevolking achter de ideen staan? Dat zomaar ff verbieden. Vrij ondemocratisch en gevaarlijk.
  maandag 16 december 2002 @ 20:50:41 #73
42366 Staal
pi_7375449
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Op dat moment krijg je een burgeroorlog. Dat moment zal ook nooit aanbreken in de moderne democratieën, dus het is nogal theoretisch wat je hier stelt. Het blijft steeds maar een minderheid die de democratie wil afschaffen. Uiteindelijk sluit de gewone man zich aan bij die zogenaamde elite. Zo dom is de gewone man namelijk niet.
Un certain jeune homme
pi_7375461
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:50 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Tja en wat doe je als bijvoorbeeld 80% van de bevolking achter de ideen staan? Dat zomaar ff verbieden. Vrij ondemocratisch en gevaarlijk.

Soms moet het volk tegen zichzelf in bescherming worden genomen, hoe betuttelent dat ook klinkt.
pi_7375477
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Och, natuurlijk, dat is een praktische overweging. Waar het mij echter nu om te doen is, is de principiële overweging. Er wordt gespuugd op extreem-rechts dat zo ondemocratisch zou zijn, terwijl door velen maatregelen voorgestaan worden die juist ondemocratisch zijn.

Iedereen roept dat het mooie van nederland de democratie is, maar ik twijfel wel eens aan de democratische bedoelingen. We kunnen toch gewoon tot na de verkiezingen wachten om zo eens te kijken naar wat het volk van conservatieven.nl vindt of niet? Ze moeten binnen bepaalde grenzen blijven uiteraard, maar tot nu toe zie ik nog geen echte harde overtredingen.
pi_7375487
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Soms moet het volk tegen zichzelf in bescherming worden genomen, hoe betuttelent dat ook klinkt.

Ja dat heeft al geleid tot een verschuiving naar rechts, wil je het nog verder pushen?
pi_7375488
quote:

Kan het nog zwart witter ?

Herdefinieer gerust 'democratie' hoor. "De mening van het volk telt, tot die mening door een elite niet geaccepteerd wordt"?
quote:
Ik heb idd geen 100% vertrouwen in "het volk" en van mij mag tot haat oproepen of andere bevolkingsgroepen bewust discrimineren lekker verboden blijven.
Dat kun je gerust willen. Zie wat de praktijk je brengt: Janmaat belandt in de gevangenis en Fortuyn boekt enkele jaren later een monsterzege. Mensen accepteren namelijk niet dat jij voor ze bepaalt wat ze wel mogen denken, wel mogen zeggen en wel mogen stemmen. En welk recht heb jij daartoe?
quote:
Je kunt onder het mom van keuze vrijheid idd alles gaan toelaten, maar waarom zou je ? Enkel omdat je dan werkelijk "vrij" bent ?
Applaus; dit zou je uitstekend aan kunnen voeren ter verdediging van een nazi-regime
  maandag 16 december 2002 @ 20:53:49 #78
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7375508
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:49 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ja ja ja, onze WOII expert is in the house. Ik heb het alleen over de manier van het oordelen over de mensen. Niet executies, jij loopt voorruit te denken voor mij, laat dat maar aan mij over.

Oh, je bedoelde dus dat we Kafka met de SS mogen vergelijken, maar daarbij de SS buiten beschouwing moeten laten. Hmm. Het was dus eigenlijk een beetje een loze opmerking he?
pi_7375510
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:50 schreef gelly het volgende:
U bedoelt ?
quote:
van mij mag tot haat oproepen of andere bevolkingsgroepen bewust discrimineren lekker verboden blijven.
Hoewel het tot nader orde nog steeds verboden is, zou een strengere interpretatie van deze begrippen wel eens een paar imams zuur kunnen opbreken.
pi_7375516
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:50 schreef Staal het volgende:

Op dat moment krijg je een burgeroorlog. Dat moment zal ook nooit aanbreken in de moderne democratieën, dus het is nogal theoretisch wat je hier stelt. Het blijft steeds maar een minderheid die de democratie wil afschaffen. Uiteindelijk sluit de gewone man zich aan bij die zogenaamde elite. Zo dom is de gewone man namelijk niet.

Kun je misschien gewoon een antwoord geven? Het is een theoretische vraag waarop een theoretisch, principieel antwoord past. Ik ben bijzonder benieuwd hoe loyaal jij aan 'democratie' bent.
  maandag 16 december 2002 @ 20:54:42 #81
42366 Staal
pi_7375522
quote:

[..]

Ik denk dat dat niet eens nodig is. Na WO II is de ruime meerderheid van de Europese bevolking tegen afschaffing van de democratie. Slechts een minderheid streeft andere doelen na. Zo dom zijn de mensen niet. Iedereen heeft op zijn minst middelbaar onderwijs genoten.
Un certain jeune homme
pi_7375552
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:53 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Oh, je bedoelde dus dat we Kafka met de SS mogen vergelijken, maar daarbij de SS buiten beschouwing moeten laten. Hmm. Het was dus eigenlijk een beetje een loze opmerking he?

Doei
Wanneer je elke keer mij woorden in de mond legt kan je net zo goed met jezelf gaan praten.
  maandag 16 december 2002 @ 20:57:07 #83
42366 Staal
pi_7375560
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kun je misschien gewoon een antwoord geven? Het is een theoretische vraag waarop een theoretisch, principieel antwoord past. Ik ben bijzonder benieuwd hoe loyaal jij aan 'democratie' bent.

Ik geef je al antwoord. En in die burgeroorlog zal ik achter de kant der Republikeinen of democraten scharen.

De veronderstelling dat in een moderne Europese democratie ooit 80% van de bevolking voor dictatuur zou stemmen in bv een referendum is een onderschatting van diezelfde bevolking.

Un certain jeune homme
pi_7375602
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:57 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik geef je al antwoord. En in die burgeroorlog zal ik achter de kant der Republikeinen of democraten scharen.

De veronderstelling dat in een moderne Europese democratie ooit 80% van de bevolking voor dictatuur zou stemmen in bv een referendum is een onderschatting van diezelfde bevolking.

Niemand verondersteld dat, maar door dingen te verbieden duw je uiteraard wel de bevolking een bepaalde kant uit.
pi_7375611
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Herdefinieer gerust 'democratie' hoor. "De mening van het volk telt, tot die mening door een elite niet geaccepteerd wordt"?

Welke elite ? De gemiddelde burger moet ook niks hebben van extreme partijtjes.[..]
quote:
Dat kun je gerust willen. Zie wat de praktijk je brengt: Janmaat belandt in de gevangenis en Fortuyn boekt enkele jaren later een monsterzege. Mensen accepteren namelijk niet dat jij voor ze bepaalt wat ze wel mogen denken, wel mogen zeggen en wel mogen stemmen. En welk recht heb jij daartoe?
[..]
Nu zet je Fortuyn op dezelfde lijn als een Janmaat, of vind je die vergelijking wel opgaan ? De gemiddelde burger is helemaal niet goed op de hoogte van politiek Nederland, als ze dat wel zouden zijn zou ik al een stuk minder bezwaar hebben tegen totale kiesvrijheid. Helaas zijn mensen nogal vatbaar voor mooie praatjes, en ja, daar moet je de democratie tegen beschermen vind ik.
quote:
Applaus; dit zou je uitstekend aan kunnen voeren ter verdediging van een nazi-regime
Volgens mij hebben we geen 1 partijstelsel in Nederland, mensen hebben genoeg keuzevrijheid over het gehele politieke spectrum. Dat iemand zijn extreme en bij de wet verboden mening geventileerd wil zien is voor mij iig niet een reden om van mening te veranderen over dit onderwerp.

[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 16-12-2002 21:02]

pi_7375614
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:57 schreef Staal het volgende:

Het is geen veronderstelling of een toekomstschets; ik geef je een theoretisch dilemma: als op democratische wijze besloten wordt tot afschaffing van democratie, dient dat dan te gebeuren?

Waarschijnlijk zal het niet zo ver komen, maar dat is helemaal niet relevant. Het is de vraag wat democratie nu werkelijk inhoudt en waar haar grenzen liggen.

pi_7375627
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:53 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

[..]

Hoewel het tot nader orde nog steeds verboden is, zou een strengere interpretatie van deze begrippen wel eens een paar imams zuur kunnen opbreken.

Ja, en daar ben ik tegen of zo ?
  maandag 16 december 2002 @ 21:00:23 #88
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_7375629
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:56 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Wanneer je elke keer mij woorden in de mond legt kan je net zo goed met jezelf gaan praten.

Misschien moet je je SS-vergelijkingen gewoon thuislaten als je ze niet waar wil maken.
quote:
Iedereen roept dat het mooie van nederland de democratie is, maar ik twijfel wel eens aan de democratische bedoelingen. We kunnen toch gewoon tot na de verkiezingen wachten om zo eens te kijken naar wat het volk van conservatieven.nl vindt of niet?
Ze zullen sowieso niet in de kamer komen, maar ik vind het toch wel prettig om van tevoren ingelicht te worden over het gajes waar ze zich mee inlaat.
  maandag 16 december 2002 @ 21:00:38 #89
42366 Staal
pi_7375637
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:58 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Niemand verondersteld dat, maar door dingen te verbieden duw je uiteraard wel de bevolking een bepaalde kant uit.

Dus omdat KAFKA en NOVA Winnie de Jong in de tang nemen, denk jij dat onze bevolking massaal op Winnie gaat stemmen?
Un certain jeune homme
  maandag 16 december 2002 @ 21:01:58 #90
42366 Staal
pi_7375668
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is geen veronderstelling of een toekomstschets; ik geef je een theoretisch dilemma: als op democratische wijze besloten wordt tot afschaffing van democratie, dient dat dan te gebeuren?

Waarschijnlijk zal het niet zo ver komen, maar dat is helemaal niet relevant. Het is de vraag wat democratie nu werkelijk inhoudt en waar haar grenzen liggen.

Theorie is in zoverre alleen relevant als dit ooit ook praktijk kan worden.
Un certain jeune homme
  maandag 16 december 2002 @ 21:02:42 #91
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7375680
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:56 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Doei

Ach? Jij hebt toch het volgende gezegd?
quote:
kafka begint zo ongeveer een beetje op de linkse versie van de ss te lijken.
Om later de keutel weer terug te trekken door er aan toe te voegen dat je bepaalde nare aspecten van de SS daarbij liever buiten beschouwing wilde laten.

Het was eigenlijk sowieso niet zo'n gelukkige vergelijking he?

pi_7375700
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Welke elite ? De gemiddelde burger moet ook niks hebben van extreme partijtjes.
[..]

Nu zet je Fortuyn op dezelfde lijn als een Janmaat, of vind je die vergelijking wel opgaan ? De gemiddelde burger is helemaal niet goed op de hoogte van politiek Nederland, als ze dat wel zouden zijn zou ik al een stuk minder bezwaar hebben tegen totale kiesvrijheid. Helaas zijn mensen nogal vatbaar voor mooie praatjes, en ja, daar moet je de democratie tegen beschermen vind ik.

[/quote]

Volgens mij hebben we geen 1 partijstelsel in Nederland, mensen hebben genoeg keuzevrijheid over het gehele politieke spectrum. Dat iemand zijn extreme en bij de wet verboden mening geventileerd wil zien is voor mij iig niet een reden om van mening te veranderen over dit onderwerp.
[/quote]

Je zegt dat de gemiddelde burger niets moet hebben van extremitische partijen, maar tegelijkertijd ook dat de gemiddelde burger niet goed op de hoogte is van de politiek.

Hieruit zou ik dus bijvoorbeeld ook kunnen opmaken dat als mensen er meer verstand van hadden dat ze misschien veel sneller er wel op zouden stemmen.

Maar zou je het niet beter vinden dat een mens eerst een kan zien wat extreem is en of het wel wenselijk is in nederland of niet. Moet je het dan meteen verbieden voordat de mensen eigenlijk er wel kennis mee gemaakt hebben? Je had hun ook gewoon kunnen laten zien wat het is, daaruit leren ze het voorgoed.

pi_7375728
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:00 schreef gelly het volgende:
Ja, en daar ben ik tegen of zo ?
Moet ik dat voor jou beslissen?

Ik vroeg het aan jou

pi_7375729
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:00 schreef Meister het volgende:

[..]

Misschien moet je je SS-vergelijkingen gewoon thuislaten als je ze niet waar wil maken.

Misschien moet jij je er gewoon buiten houden.
pi_7375741
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:03 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Maar zou je het niet beter vinden dat een mens eerst een kan zien wat extreem is en of het wel wenselijk is in nederland of niet. Moet je het dan meteen verbieden voordat de mensen eigenlijk er wel kennis mee gemaakt hebben? Je had hun ook gewoon kunnen laten zien wat het is, daaruit leren ze het voorgoed.

Volgens mij hebben we daar in 40-45 al kennis mee gemaakt, en genoeg van geleerd denk ik.
  maandag 16 december 2002 @ 21:05:40 #96
42366 Staal
pi_7375750
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:02 schreef Vibromass het volgende:

[..]

[..]

Om later de keutel weer terug te trekken door er aan toe te voegen dat je bepaalde nare aspecten van de SS daarbij liever buiten beschouwing wilde laten.

Het is sowieso een nogal eigenaardige vergelijking. Waar wij de SS van kennen is vooral ook de vernietigingskampen en stapels dode Joden. KAFKA kun je daar niet mee in verband brengen.
Un certain jeune homme
pi_7375759
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:02 schreef Vibromass het volgende:

[..]

[..]

Doei
Je weet toch zo goed hoe ik denk, waarom dan nog om een antwoord vragen?
pi_7375765
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:04 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Moet ik dat voor jou beslissen?

Ik vroeg het aan jou

Je suggereert wat. Sinds wanneer vallen de uitspraken van Imams niet onder het nederlands recht ? Totaal offtopic trouwens.
  maandag 16 december 2002 @ 21:06:17 #99
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7375769
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:04 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Misschien moet jij je er gewoon buiten houden.

Misschien moet jij je wereldvreemde stellingen niet op een publiek bord plaatsen als je het vervelend vindt dat mensen er op reageren.
pi_7375785
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we daar in 40-45 al kennis mee gemaakt, en genoeg van geleerd denk ik.

Dude, mensen moeten soms dingen zelf mee maken en niet alleen lezen.
pi_7375793
quote:

[..]

Ook als jouw mening binnen die van het volk valt, Gelly.

Wie bepaalt wanneer wie tegen wat in beschering genomen moet worden?
Een ieder die jouw mening deelt?
En denk je dat ook als jouw mening betutteld wordt?

pi_7375794
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:06 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Misschien moet jij je wereldvreemde stellingen niet op een publiek bord plaatsen als je het vervelend vindt dat mensen er op reageren.

Doei
pi_7375805
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:59 schreef gelly het volgende:

Welke elite ? De gemiddelde burger moet ook niks hebben van extreme partijtjes.

Waar maak je je dan druk om? Ik heb het over de elite die zou moeten bepalen welke meningen wel geoorloofd zijn en welke niet. Je was toch juist bang voor de mening van het volk?

En waar blijf je herdefiniëring van 'democratie'? Je maatstaf is duidelijk niet de mening van het volk.

quote:
Nu zet je Fortuyn op dezelfde lijn als een Janmaat, of vind je die vergelijking wel opgaan?
De vergelijking gaat in zoverre op dat ze beiden in het bijzonder aandacht besteedden aan de allochtonenproblematiek, inderdaad. Je hoeft echt niet overspannen elke vergelijking tussen Janmaat en Fortuyn uit de weg te gaan. Ik ben zelfs bereid een vergelijking tussen Maorijnissen en Fortuyn te trekken, als je wilt.
quote:
Helaas zijn mensen nogal vatbaar voor mooie praatjes, en ja, daar moet je de democratie tegen beschermen vind ik.
Hoe? En welke mooie praatjes moet je verbieden, en welke niet? Ik heb bijvoorbeeld nog nooit zulke enge praatjes gehoord als van de SP. Waarom zou jouw mening zwaarder wegen?
quote:
Volgens mij hebben we geen 1 partijstelsel in Nederland, mensen hebben genoeg keuzevrijheid over het gehele politieke spectrum.
Het is niet aan jou om te bepalen wat genoeg is. Een eenpartijenstelsel is net zo erg als een driepartijenstelsel. Misschien is dat laatste zelfs nog erger, omdat er de pretentie van 'vrijheid' bestaat.

Je hebt de keuze: we worden binnen 5 jaar lid van de EU, binnen 10 jaar of 20 jaar. Waar blijft dan de keuze 'we worden niet lid van de EU'?

pi_7375825
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:07 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Je wilt het dus nog even dunnetjes overdoen omdat sommige mensen de boekjes niet geloven ? Wat een rare stelling..
pi_7375829
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:05 schreef Staal het volgende:

[..]

Het is sowieso een nogal eigenaardige vergelijking. Waar wij de SS van kennen is vooral ook de vernietigingskampen en stapels dode Joden. KAFKA kun je daar niet mee in verband brengen.

Sla je geschiedenis boek maar eens open naar de eerste pagina's van dit onderwerp. Waar het zich uiteindelijk tot ontwikkeld heeft is een andere zaak. En ik zeg "het begin te lijken op", dus daarmee geef ik geen 100% overeenkomst aan
  maandag 16 december 2002 @ 21:08:54 #106
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7375831
quote:

[..]

Ik trek me terug met mijn staart tussen mijn benen

Groetjes
pi_7375837
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:06 schreef gelly het volgende:
Je suggereert wat. Sinds wanneer vallen de uitspraken van Imams niet onder het nederlands recht ? Totaal offtopic trouwens.
Het was nochtans een reactie in de jouw welbekende stijl.

Bij nader orde valt ook extreem-rechts onder de Nederlandse wet, dus waar je oproep om discriminatie en aanzetten tot haat strafbaar te houden op sloeg is mij ook niet helemaal duidelijk.

pi_7375841
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:08 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Ik ben homo en edit graag mensen hun reacties in mijn quotes.

Doei
  maandag 16 december 2002 @ 21:09:37 #109
42366 Staal
pi_7375842
quote:

[..]

Misschien begrijp ik het verkeerd, hoor, maar moeten we zoiets als Auschwitz zelf mee hebben gemaakt om kritisch te kunnen zijn tov conservatieven.nl?
Un certain jeune homme
pi_7375863
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Je wilt het dus nog even dunnetjes overdoen omdat sommige mensen de boekjes niet geloven ? Wat een rare stelling..

Een nieuwe generatie moet weer voorzichzelf erachter komen waar ze zelf hun waarden en normen hebben. Wat ze willen en wat ze niet willen. Je kan niet altijd maar met een pap lepel ingieten wat ze moeten denken. Ik zeg niet dat ik een voorstander ben voor een herhaling van WOII. Maar ik denk niet dat voor mensen denken een juiste optie is.
pi_7375868
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:01 schreef Staal het volgende:

Theorie is in zoverre alleen relevant als dit ooit ook praktijk kan worden.

Waarom geef je geen antwoord? Ben je bang om ontmaskerd te worden als ondemocratisch?

Het kan niet alleen praktijk worden, maar het is reeds aan de orde van de dag wat democratie voor ons inhoudt en waar we vinden dat haar grenzen liggen.

pi_7375880
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:09 schreef Staal het volgende:
Misschien begrijp ik het verkeerd, hoor, maar moeten we zoiets als Auschwitz zelf mee hebben gemaakt om kritisch te kunnen zijn tov conservatieven.nl?
Beetje overdreven, maar er zit wel een kern van waarheid in. Als iemand probeert stemmen te winnen onder extreem links is dat blijkbaar minder erg dan een 'extreem rechtse adressenlijst'.

Ik heb het onderscheid nooit goed begrepen.

pi_7375896
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:09 schreef Staal het volgende:

[..]

Je begrijpt het idd verkeerd. We moeten gewoon zelf eens leren zien wat extreem is en wat niet. En in hoeverre we zoiets kunnen accepteren of niet. Er moet niet altijd voor de mensen gedacht worden. Ik pleit niet voor een herhaling van WOII. Maar je kan ook moeilijk alles verbieden alleen omdat het eventueel ooit tot slechte dingen heeft geleid.
  maandag 16 december 2002 @ 21:14:22 #114
42366 Staal
pi_7375928
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:11 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Beetje overdreven, maar er zit wel een kern van waarheid in. Als iemand probeert stemmen te winnen onder extreem links is dat blijkbaar minder erg dan een 'extreem rechtse adressenlijst'.

Ik heb het onderscheid nooit goed begrepen.

Voor mij zijn zowel extreemlinks als extreemrechts bedreigingen voor de democratie, zoals ik ook uitlegde paar posts terug.
Un certain jeune homme
pi_7375954
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:12 schreef daburnd88 het volgende:

Maar je kan ook moeilijk alles verbieden alleen omdat het eventueel ooit tot slechte dingen heeft geleid.

Ik wil hieraan toevoegen dat het helemaal niet altijd duidelijk is wat het is dat tot slechte dingen leidt. Je kunt bovendien moeilijk een vergelijking trekken tussen Duitsland in de jaren '30 en Nederland in de 21e eeuw. Dat is de reden dat ik in ieder geval zoveel mogelijk WOII-vergelijkingen uit de weg ga.
pi_7375956
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:14 schreef Staal het volgende:

[..]

Voor mij zijn zowel extreemlinks als extreemrechts bedreigingen voor de democratie, zoals ik ook uitlegde paar posts terug.

Daar zijn genoeg mensen hier het met jou over eens. Maar preventief proberen te verbieden zal mensen niet duidelijk maken wat er mis mee is.
pi_7375999
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wil hieraan toevoegen dat het helemaal niet altijd duidelijk is wat het is dat tot slechte dingen leidt. Je kunt bovendien moeilijk een vergelijking trekken tussen Duitsland in de jaren '30 en Nederland in de 21e eeuw. Dat is de reden dat ik in ieder geval zoveel mogelijk WOII-vergelijkingen uit de weg ga.

Ik kan niet meer erover zeggen als wat ik op school erover heb gelezen. Maar om eerlijk te zijn, ik zal nooit voor 1% begrijpen wat die mensen mee hebben moeten maken die het aan lijve ondervonden hebben.
  maandag 16 december 2002 @ 21:18:19 #118
42366 Staal
pi_7376010
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:12 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Je begrijpt het idd verkeerd. We moeten gewoon zelf eens leren zien wat extreem is en wat niet. En in hoeverre we zoiets kunnen accepteren of niet. Er moet niet altijd voor de mensen gedacht worden. Ik pleit niet voor een herhaling van WOII. Maar je kan ook moeilijk alles verbieden alleen omdat het eventueel ooit tot slechte dingen heeft geleid.

Voor wat conservatieven.nl betreft heb ik met geen woord gerept over verbieden, hoewel de democratie weldegelijk middelen moet hebben om zich te kunnen verdedigen. De Weimar-republiek had die ook niet in de grondwet.

De conservatieven beschouw ik als een groep aperte malloten, waar we na 22 januari niet meer van zullen horen. Ook heel deze discussie is dus academisch.

Zou jij het wel toejuichen als the likes of de Jong en Smit het hiert voor het zeggen zouden hebben?

Voor de rest mag KAFKA doen wat ze doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Staal op 16-12-2002 21:21]

Un certain jeune homme
pi_7376013
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:15 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Daar zijn genoeg mensen hier het met jou over eens. Maar preventief proberen te verbieden zal mensen niet duidelijk maken wat er mis mee is.

Moeten mensen dan ook eerst een ongeluk krijgen voordat ze inzien waarom met 100 door de bebouwde kom rijden verboden is ?

Extremen zijn altijd een bedreiging voor de democratie en dienen daarom bestreden te worden. Dat heeft het verleden ons geleerd.

maandag 16 december 2002 @ 21:20:36 #120
42366 Staal
pi_7376043
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:15 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

NOVA wil alleen duidelijk maken uit welke natuurlijk reservoir de conservatieven.nl putten. Lijkt mij niets mis mee.
Un certain jeune homme
pi_7376053
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:18 schreef Staal het volgende:

[..]

Voor wat conservatieven.nl betreft heb ik met geen woord gerept over verbieden, hoewel de democratie weldegelijk middelen moet hebben om zich te kunnen verdedigen. De Weimar-republiek had die ook niet in de grondwet.

De conservatieven beschouw ik als een groep aperte malloten, waarna we na 22 januari niet meer van zullen horen. Ook heel deze discussie is dus academisch.

Zou jij het wel toejuichen als the likes of de Jong en Smit het hiert voor het zeggen zouden hebben?

Voor de rest mag KAFKA doen wat ze doen.

Ik vind zelf dat kafka niet overal zo bovenop moet zitten. Ze zijn obsessesd naar mijn idee.

Ik kan me wel vinden in sommige ideen van conservatieven.nl, maar in andere ideeen totaal niet. Des niet te min ben ik ervan overtuigd dat conservatieven.nl er net zo goed mag zijn als bijvoorbeeld het sp. Alles moet in evenwicht gehouden worden.

pi_7376057
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Moeten mensen dan ook eerst een ongeluk krijgen voordat ze inzien waarom met 100 door de bebouwde kom rijden verboden is ?

Extremen zijn altijd een bedreiging voor de democratie en dienen daarom bestreden te worden. Dat heeft het verleden ons geleerd.

Bestrijden door ontmaskering, niet door te verbieden.
Voor je het weet valt namelijk jouw mening bij dat wat verboden moet worden.. en dan krijgt jouw stelling van tegen zichzelf in bescheming nemen een heel andere wending.
pi_7376069
quote:

[..]

Van mij moet het niet. Maar helaas merk ik wel dat het bij de meeste mensen wel zo werkt.
pi_7376093
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:21 schreef milagro het volgende:

[..]

Voor je het weet valt namelijk jouw mening bij dat wat verboden moet worden..

Als je extreme partijen geen kans geeft gebeurt dat dus niet.
pi_7376104
quote:
Ja dat klopt.

Nu nog een definitie van extreem.
Nederland uit de NAVO, 72% belastingen etc vind ik persoonlijk extreem.
Arabisch als vierde landstaal en arabische politiecontrole vind ik extreem. (slaat op Belgie)

Maar toch krijgen personen die dergelijke dinge propageren nog niet een tiende van de kritiek die Fortuyn te beurt viel.

pi_7376128
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:20 schreef Staal het volgende:

[..]

NOVA wil alleen duidelijk maken uit welke natuurlijk reservoir de conservatieven.nl putten. Lijkt mij niets mis mee.

Ja en er moet ook getoond worden waar het LPF zn geld vandaan haalt. Ik vind het eerlijk gezegd niet belangrijk. Mensen hebben het recht om hun te ondersteunen, wat ze ook persoonlijk voor ideeen hebben. Het doet er pas toe als deze ideeen in de partij brengen.

De tijd dat iemand racist roept en dat iedereen al schrikt is voorbij. We kunnen het heus wel aan om nu eerst eens te horen wat ter gezegd wordt voordat we meteen conclusies gaan trekken. Dus laat die conservatieven voor zichzelf praten en wij rekenen wel af op hun inhoud. En nova hoeft zich daar niet druk over te maken en ook niet kafka.

pi_7376162
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Wanneer je iets preventief verbied kunnen mensen er niet zelf achter komen wat er fout aan is en dus zullen ze ook meer interesse ervoor hebben. Zo werkt het nu eenmaal. De democratische manier is om ze daar zelf een mening over te laten scheppen.
  maandag 16 december 2002 @ 21:27:32 #128
42366 Staal
pi_7376183
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:21 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ik vind zelf dat kafka niet overal zo bovenop moet zitten. Ze zijn obsessesd naar mijn idee.

Het is hun raison d'être om overal bovenop te zitten. Als ze ongelijk hebben dan horen we het ook wel. Als dat vaker gebeurt dan verliezen ze hun bestaansrecht.
quote:
Ik kan me wel vinden in sommige ideen van conservatieven.nl, maar in andere ideeen totaal niet.
Natuurlijk, ik wil ook goed onderwijs, maar om overal maar het woordje terug bij te zetten, dat suggereert ook al veel. Het zegt in ieder geval niet veel, die punten waar ieder mens het mee eens is volgens mij.
quote:
Des niet te min ben ik ervan overtuigd dat conservatieven.nl er net zo goed mag zijn als bijvoorbeeld het sp. Alles moet in evenwicht gehouden worden.
Maar de vraag is misschien wie zie jij liever als minister van bv binnenlandse zaken. Marijnissen of de Jong? En als minister van volksgezondheid. Kant of Smit? Ik weet het in ieder geval wel.
Un certain jeune homme
pi_7376186
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:23 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Ja dat klopt.

Nu nog een definitie van extreem.
Nederland uit de NAVO, 72% belastingen etc vind ik persoonlijk extreem.
Arabisch als vierde landstaal en arabische politiecontrole vind ik extreem. (slaat op Belgie)

Maar toch krijgen personen die dergelijke dinge propageren nog niet een tiende van de kritiek die Fortuyn te beurt viel.

Niet dat ik me kan vinden in de standpunten van de SP, totaal niet eigenlijk, maar die maatregelen hebben betrekkening op iedereen mocht de SP ooit (niet dat het gebeurd) aan de macht komen. Daar is grondwettelijks niks mis mee. Als je als partij echter de ene bevolkingsgroep wilt achterstellen op de andere, of intolerantie en haat wilt zaaien dan druist dat in tegen de grondwet. En volgens mij krijgt de SP en de AEL genoeg kritiek, juist van de mensen die vonden dat Fortuyn gehoord moest worden. Blijkbaar werkt vrijheid van meningsuiting toch 1 kant op bij deze personen.
pi_7376204
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Definieer extreem dan eens, want ik vind jouw plan (betutteling door te verbieden) dus juist vrij extreem.
pi_7376261
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:28 schreef gelly het volgende:

[..]

En volgens mij krijgt de SP en de AEL genoeg kritiek, juist van de mensen die vonden dat Fortuyn gehoord moest worden. Blijkbaar werkt vrijheid van meningsuiting toch 1 kant op bij deze personen.

Kritiek is heel wat anders dan wat jij wil n.l. verbieden verpakt als "tegen zichzelf in bescherming nemen"... dat is nu juist wat die extreme partijen doen., alleen zijn die wat directer, dus feitelijk minder gevaarlijk, want je weet wat je in huis hebt en de ervaring heeft de meeste van ons genoeg geleerd.
Nu jij nog.
pi_7376314
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:28 schreef gelly het volgende:
Niet dat ik me kan vinden in de standpunten van de SP, totaal niet eigenlijk, maar die maatregelen hebben betrekkening op iedereen mocht de SP ooit (niet dat het gebeurd) aan de macht komen.
Nee, de SP staat voor eigenlijk voor discriminatie op basis van inkomen. Nu is dat eigenlijk ook zo, maar zij willen het nog een keertje extra aanscherpen.
quote:
Daar is grondwettelijks niks mis mee. Als je als partij echter de ene bevolkingsgroep wilt achterstellen op de andere, of intolerantie en haat wilt zaaien dan druist dat in tegen de grondwet. En volgens mij krijgt de SP en de AEL genoeg kritiek, juist van de mensen die vonden dat Fortuyn gehoord moest worden.
Mwa, aan de SP worden soms wel kritische vragen gesteld, AEL wordt vaak opgevoerd als 'de belgische martelaren'.

Ik ben benieuwd of de oprichting van het Nederlands Blok ook met zoveel medeleven gepaard zou gaan.

Overigens vind ik wel dat sommige media een kwalijke rol spelen. Eerst een onderwerpje over extreem-rechts oid, gevolgd door een onderwerpje over jihadwerving in Nederland ofzoiets.
Je begint je af te vragen waar ze nu eigenlijk voor staan.

pi_7376333
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:27 schreef Staal het volgende:

[..]

Het is hun raison d'être om overal bovenop te zitten. Als ze ongelijk hebben dan horen we het ook wel. Als dat vaker gebeurt dan verliezen ze hun bestaansrecht.
[..]

Natuurlijk, ik wil ook goed onderwijs, maar om overal maar het woordje terug bij te zetten, dat suggereert ook al veel. Het zegt in ieder geval niet veel, die punten waar ieder mens het mee eens is volgens mij.
[..]

Maar de vraag is misschien wie zie jij liever als minister van bv binnenlandse zaken. Marijnissen of de Jong? En als minister van volksgezondheid. Kant of Smit? Ik weet het in ieder geval wel.

Punt 1 vind ik niet dat er een instantie als kafka moet zijn. Dan kan je beter een instantie starten die alle extremen aanpakt. Dat doet kafka niet, ze gooien zich alleen bovenop rechts. En hun standpunten kan je moeilijk als fout uit maken, anders halen ze je meteen door de sleik. Mensen zijn redelijk bang voor kafka, dat vind ik een slechte zaak.

Punt 2 Wat het ook suggereert, niet iedereen hoeft het er mee eens te zijn.

Punt 3 Als minster van binnenlandse zaken zie ik liever winny als marijnissen, alhoewel ik winny een lijpo vind omdat ze vreemd uit kan flippen om het maar rustig te zeggen. Dat is als minister geen goede eigenschap. Maar ik ben er niet van overtuigd dat marijnissen een hard optreden kan vertonen, niet in de richting van mijn ideeen.

Als minister van volks gezondheid vind ik beide echt wel een heel vreemde keuze, naar mijn idee hebben ze niet echt veel ervaring daarvoor. Maar ik mag kant sowieso niet, zij heeft in mijn ogen totaal niets met marijnissen gemeen. Ik mag michiel smit zijn standpunt van "alles moet bespreekbaar zijn" wel, maar voor de rest ken ik em niet goed genoeg om een oordeel over hem te geven.

maandag 16 december 2002 @ 21:44:22 #134
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_7376547
quote:
http://www.rtl.nl/videotext/rtl4/pag120/01

(kon het niet knippen en plakken, dus de link).

V.

Ach zolang Gl nog van die terroristen in de kamer heeft zitten, snap ik niet waar iedereen zich hier druk om maakt.
Tsja .....
  maandag 16 december 2002 @ 21:47:45 #135
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_7376632
quote:
Heb je al een gun gekocht?
Tsja .....
  maandag 16 december 2002 @ 22:01:35 #136
22259 Fogerty
slapende account
pi_7376951
Het voorstukje van NOVA zojuist deed al vermoeden dat we niet echt een goed afgewogen reactie van mevrouw de Jong zullen krijgen. Heeft ze eigenlijk nog andere woordvoerders in haar partij? Zo niet, dan wordt het zometeen gillen van het lachen, maar zullen we niet veel wijzer worden.
Hieperdepiep hoera!
pi_7376970
Nou de eerste beelden uit nova zijn veel belovend, met dichtgooiende deuren en zo...
pi_7377023
quote:
Op maandag 16 december 2002 22:01 schreef Fogerty het volgende:
Het voorstukje van NOVA zojuist deed al vermoeden dat we niet echt een goed afgewogen reactie van mevrouw de Jong zullen krijgen. Heeft ze eigenlijk nog andere woordvoerders in haar partij? Zo niet, dan wordt het zometeen gillen van het lachen, maar zullen we niet veel wijzer worden.
Tja, dat was mij ook al opgevallen...
pi_7377292
Ik vind kafka net zo erg als de extreem rechtsen...
pi_7377413
Pim wist wel wie hij in zijn partij wilde hebben
pi_7377457
quote:
Op maandag 16 december 2002 22:19 schreef DimeBag het volgende:
Pim wist wel wie hij in zijn partij wilde hebben
Ja, wat zei ze ook weer? Pim wilde dat zij lijsttrekker zou worden...?
I´m back.
  maandag 16 december 2002 @ 22:22:11 #142
262 Re
Kiss & Swallow
pi_7377483
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:35 schreef Zander het volgende:
Hadden toendertijd bij de LPF ook niet een paar rechts-radicalen getekend voor sommige kiesdistricten toen de partij in een noodtempo uit de grond moest worden gestampt? Daar was toen ook nog zo'n relletje over...

Persoonlijk lig ik er in dit geval niet echt wakker van. Laten we eerlijk wezen: zelfs met de steun van deze types kon Winnie nog niet eens handtekeningen in alle districten verzamelen, de partij lijkt me nagenoeg kansloos bij de verkiezingen en dit laatste relletje zal zeker ook niet helpen om extra kiezers te winnen. Verder zie ik ook niet echt aanleiding om de partij te verbieden, zolang het partijprogramma en de uitspraken van betrokkenen gewoon volgens de wet zijn. Die hele Conservatieven.nl partij is toch een doodgeboren kindje.

ach maar het zou toch ook wel weer leuk zijn iemand met bipolar in de kamer
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_7377531
quote:
Op maandag 16 december 2002 22:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik vind kafka net zo erg als de extreem rechtsen...
Tja, zolang Kafka geen geweld gebruikt kan ik er wel mee leven. Als je een XS4ALL abonnement hebt betaal je trouwens vrolijk mee aan deze club.

Aan de andere kant is het wel zo dat Kafka soms wat erg snel tot de conclusie komt dat iemand fout is. Dan komt dat wel uitgebreid op hun website en dat is natuurlijk niet leuk. Het zal je maar gezegd worden!

Bovendien vraag ik me af hoe ze er achter zijn gekomen dat Michiel Smit op Stormfront actief was zonder computerhuisvrede breuk te plegen, maar dat is andere discussie...

pi_7378323
Tja,

Ik wil niet veel zeggen, maar ik vond dat Winny de Jong wel gelijk had,

Als die e-mail echt is, heeft Kafka die e-mail onderschept en de wet overtreden en mag je die mail niet gebruiken. En als die e-mail niet echt is mag je die mail ook niet gebruiken...

pi_7378327
Hmm.. ik vond het wel een merkwaardig verslag in Nova, vooral die 'onderschepte e-mail'. Dat is inderdaad toch een curieuze manier van handelen van de kant van Kafka. Het doel heiligt de middelen? Twijfelachtig, sowieso lijkt me dat de Conservatieven wel hierdoor een goede basis hebben om een rechtzaak aan te spannen.
  maandag 16 december 2002 @ 22:56:03 #146
22259 Fogerty
slapende account
pi_7378331
"dit is niet mijn lettertype"
"als het juist is, dan is het op een onjuiste manier verkregen en dus onjuist, als het onjuist is, dan is het ook onjuist"

[edit]In dat laatste heeft ze wel gelijk zoals men hierboven al zegt, maar wat verwoordt ze het leuk, op zijn Johan Cruijffs

Ik kreeg BIJNA medelijden met die Smit, die probeert een geloofwaardig verhaal te houden, maar wordt door zijn eigen lijsttrekker compleet ondermijnd

[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 16-12-2002 22:59]

Hieperdepiep hoera!
pi_7378353
quote:
Op maandag 16 december 2002 22:56 schreef Fogerty het volgende:
Daar moest ik ook om lachen, ja.
  maandag 16 december 2002 @ 22:58:02 #148
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7378389
Nova gezien. Het verhaal van Conservatieven.nl:

- De email waar Smit aankondigt ex-CP''86er W.V. te U. gevraagd te hebben mee te helpen aan de campagne is duidelijk in scene gezet (want hij is niet in haar lettertype )
- Maar de pers zou niet over deze email mogen beschikken
- Michiel Smit heeft een hoop gedaan deze week. Hij kan zich eigenlijk niet herinneren of hij W.V. te U. heeft gevraagd mee te helpen.
- Ze is er doodmoe van dat de pers 'linkse mensen altijd gelooft, en rechtse nooit'

maandag 16 december 2002 @ 22:58:38 #149
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7378404
quote:
Op maandag 16 december 2002 22:55 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Tja,

Ik wil niet veel zeggen, maar ik vond dat Winny de Jong wel gelijk had,

Als die e-mail echt is, heeft Kafka die e-mail onderschept en de wet overtreden en mag je die mail niet gebruiken. En als die e-mail niet echt is mag je die mail ook niet gebruiken...

Maar die email was absoluut niet echt, toch?
pi_7378427
quote:
Op maandag 16 december 2002 22:55 schreef Zander het volgende:
Hmm.. ik vond het wel een merkwaardig verslag in Nova, vooral die 'onderschepte e-mail'. Dat is inderdaad toch een curieuze manier van handelen van de kant van Kafka. Het doel heiligt de middelen? Twijfelachtig, sowieso lijkt me dat de Conservatieven wel hierdoor een goede basis hebben om een rechtzaak aan te spannen.
Tja, inderdaad vage sjournalestiek...

Nou zit Marijnissen ook al met uitgelekte stukken te werken... Het is trouwens een LPF plan...

pi_7378474
quote:
Op maandag 16 december 2002 22:56 schreef Fogerty het volgende:
Haha, hier moest ik erg om lachen!

De Digibeten.nl

maandag 16 december 2002 @ 23:04:35 #152
22259 Fogerty
slapende account
pi_7378523
quote:
Op maandag 16 december 2002 22:59 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Nou zit Marijnissen ook al met uitgelekte stukken te werken... Het is trouwens een LPF plan...
Wel uitgelekte stukken waar ik nogal van schrik. "Dit moet geheim blijven tot na de verkiezingen". Tuurlijk kun je raden dat het altijd zo gaat, maar ik vind het toch altijd weer even schrikken als er zo'n "bewijs" opduikt dat het idd echt gebeurt.
Hieperdepiep hoera!
  maandag 16 december 2002 @ 23:05:24 #153
42366 Staal
pi_7378543
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:02 schreef Fortuynaanhanger het volgende:

[..]

Haha, hier moest ik erg om lachen!

De Digibeten.nl

Ze gebruikt natuurlijk comic sans.
Un certain jeune homme
pi_7378794
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:04 schreef Fogerty het volgende:

[..]

Wel uitgelekte stukken waar ik nogal van schrik. "Dit moet geheim blijven tot na de verkiezingen". Tuurlijk kun je raden dat het altijd zo gaat, maar ik vind het toch altijd weer even schrikken als er zo'n "bewijs" opduikt dat het idd echt gebeurt.

Het is helaas een utopie te denken dat een vergrijzend land met 16.000.000 mensen 1.000.000 WAOers kan onderhouden, laat staan 2.000.000 WAOers... Helaas, maar het is waar...
  maandag 16 december 2002 @ 23:18:52 #155
22259 Fogerty
slapende account
pi_7378822
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:17 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Het is helaas een utopie te denken dat een vergrijzend land met 16.000.000 mensen 1.000.000 WAOers kan onderhouden, laat staan 2.000.000 WAOers... Helaas, maar het is waar...
Nu heb je het over de inhoud van het plan. Mijn schrik slaat vooral op de manier waarop er gekonkeld wordt.
Hieperdepiep hoera!
pi_7378823
quote:

[..]

Daarom snap ik de inperking op de immigratie ook niet
  maandag 16 december 2002 @ 23:19:42 #157
42366 Staal
pi_7378847
quote:

[..]

Je overdrijft.
Un certain jeune homme
  maandag 16 december 2002 @ 23:40:12 #158
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7379330
quote:

[..]

De WAO wordt betaald door de werkgevers, en de premie die werknemers daarvoor afdragen. Als die WAO'ers de bijstand in gaan dan wordt het duur voor de overheid, ja.
pi_7379469
De uitgelekte WAO-plannen van het kabinet hebben niet zoveel met Winny en extreem-rechts te maken en worden daarom besproken in Alleen in wao met beroepsziekte....
  dinsdag 17 december 2002 @ 00:12:37 #161
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7380046
quote:

[..]

Extreemrechtse mensen zijn per definitie tegen de democratie.

extreem linkse mensen ook hoor (zie voormalig oost europa, china, etc.)
wat moet ik hier nu neerzetten?
  dinsdag 17 december 2002 @ 00:24:53 #162
19773 eGo2k
watashi wa
pi_7380276
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 00:12 schreef evert het volgende:

[..]

extreem linkse mensen ook hoor (zie voormalig oost europa, china, etc.)

*zucht* fijn dat je de hele topic hebt doorgelezen
..desu!
  dinsdag 17 december 2002 @ 00:29:14 #163
136 V.
pi_7380334
quote:
Op maandag 16 december 2002 22:55 schreef Zander het volgende:
Hmm.. ik vond het wel een merkwaardig verslag in Nova, vooral die 'onderschepte e-mail'. Dat is inderdaad toch een curieuze manier van handelen van de kant van Kafka.
Inderdaad, daar zet ik ook grote vraagtekens bij.
Het briefgeheim geldt inmiddels toch ook voor e-mail?

Om nog maar te zwijgen over HOE ze dan daadwerkelijk aan zijn mailtje zijn gekomen...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 17 december 2002 @ 00:39:44 #164
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7380468
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 00:24 schreef eGo2k het volgende:

[..]

*zucht* fijn dat je de hele topic hebt doorgelezen

ja, dat heb ik. en ik wilde ook even zeggen wat ik er van vond.
Jammer hè?
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_7381433
Ik lees op Nu.nl dat er zeker 10 handtekeningen afkomstig zouden zijn uit extreem-rechtse hoek... zeker 10, da's niet zoveel eigenlijk

De personen worden, zoals Winnie de Jong zei, niet gescreend, dus in principe is het altijd mogelijk dat je "foute" handtekeningen ophaalt.

En persoonlijk weet ik niet wat in enger vindt, die "zeker 10" handtekeningen van vermeend dubieuze figuren of de manier waarop Kafka aan die e-mail gekomen is.

Is Kafka trouwens niet al eerder de fout in gegaan met het publiceren van namen op hun site, mensen met zogenaamd extreem rechtse sympathieën?

Overigens vond ik die Smit wel heel schuldig kijken, terwijl Winnie te keer ging.. het kwam op mij over, alsof zij echt van niets wist en hij wijselijk de vraag ontweek, onverwacht getroffen door een lichte vorm van amnesie.

Maar nogmaals, ik vind de wijze waarop Kafka ook nu weer te werk gaat uitermate dubieus.
Doet me een beetje denken aan Internationale Socialisten praktijken.

dinsdag 17 december 2002 @ 03:54:18 #166
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_7381604
ik heb zelden zo'n debiele vertoning van politici op TV gezien.. wel hoog amusements waarde ...
ben ik trouwens de enige die gelijk aan Machteld moest denken ?
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_7382684
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 00:29 schreef Verbal het volgende:

[..]

Inderdaad, daar zet ik ook grote vraagtekens bij.
Het briefgeheim geldt inmiddels toch ook voor e-mail?

Om nog maar te zwijgen over HOE ze dan daadwerkelijk aan zijn mailtje zijn gekomen...

V.

Dat vraag ik me ook af. Of De Conservatieven hebben ietwat te kwistig die mail doorgestuurd, of bepaalde clubjes hebben op niet legale wijze bepaalde gegevens verkregen. Ik denk het laatste.

Overigens heeft Winnie zelf geronseld of hebben anderen dat gedaan? In principe kan zij er natuurlijk weinig tegen doen als anderen op internetfora handtekeningzetters proberen te ronselen...

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 17 december 2002 @ 10:05:03 #168
136 V.
pi_7382783
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 02:38 schreef milagro het volgende:
De personen worden, zoals Winnie de Jong zei, niet gescreend, dus in principe is het altijd mogelijk dat je "foute" handtekeningen ophaalt.
Ho ho, ze zouden gezocht zijn.
quote:
En persoonlijk weet ik niet wat in enger vindt, die "zeker 10" handtekeningen van vermeend dubieuze figuren of de manier waarop Kafka aan die e-mail gekomen is.
Als je de figuren vermeend dubieus noemt, moet je ook Kafka het voordeel van de twijfel geven...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 17 december 2002 @ 10:07:17 #169
39571 M.Koenraadt
Davind Overwon Goliath
pi_7382808
NOVA VEROORDEELT RECHTS, MAAR WERKT ZELF SAMEN MET EXTREEM LINKS

In de Nova-uitzending van 16 December j.l. werden Winnie de Jong en Michiel Smit van deConservatieven.nl ervan beschuldigd banden te hebben aangehaald met extreem-rechtse oud-CD-ers en oud-CP'86-ers om voldoende ondersteuningsverklaringen te bemachtingen voor verkiezingsdeelname. Het atualiteitenprogramma Nova confronteerde De Jong met een e-mail van Smit aan De Jong die door de anti-fascistische onderzoeksgroep Kafka zou zijn onderschept. De onderzoeksgroep maakt zich hiermee schuldig aan inbreuk op privézaken.

Nova Werkt Zelf Samen met Extreem-Links

Al eerder maakte Nova gebruik van Kafka's diensten. De objectiviteit van Nova staat hierdoor ter discussie. In een betrouwbaar artikel van de Sociale Databank Nederland (link) wordt Kafka ontmaskert als een links-fascistische organisatie die banden heeft met oud-leden van de opgeheven Communistische Partij Nederland. Onderzoeksgroep Kafka bestaat overigens uit niet meer dan enkele personen.

De e-mail bevatte het bericht dat een oud-CD-er deConservatieven.nl kon helpen met een adressenbestand van sympathisanten. Opvallend aan de uitzending was, dat deze man met naam en gezicht in beeld werd gebracht terwijl de getoonde Kafka-onderzoeker zijn kop liet hangen terwijl hij in een boekje bladerde. Een naam werd niet genoemd. Als Kafka een bonafide groepering is dan hadden ze niks te verbergen.

Waarom beschuldigt het actualiteitenprogramma De Jong en Smit ervan banden met extreem-rechts te hebben aangehaald, terwijl zij zelf banden onderhoudt met de volstrekt onbetrouwbare 'onderzoeksgroep' Kafka? Natuurlijk hebben De Jong en Smit een verkeerde beslissing genomen - als de e-mail echt is natuurlijk, maar banden met extreem-links zijn net zo verkeerd als banden met extreem-rechts. Een TV-programma zou geen van beide uitersten ooit als inlichtingendienst mogen gebruiken en zou objectieve berichtgeving als hoogste doel moeten hebben. In het andere geval wordt het tijd om de zender Nederland 3 te verruilen voor een kitsch-kanaal als bijvoorbeeld SBS6. Nova kan dan worden uitgezonden tussen de Jerry Springer-show en Ricky Lake.»

[Dit bericht is gewijzigd door M.Koenraadt op 17-12-2002 10:09]

cha tog wech
pi_7382810
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 10:05 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ho ho, ze zouden gezocht zijn.
[..]

V.

Heb Nova gisteren overigens niet gezien, maar ik maak op dat er iemand oproepen heeft geplaatst op een aantal fora om mensen op te roepen te tekenen voor Conservatieven.nl. Wie zegt dat dat een bestuurder of vooraanstaand persoon is van Conservatieven.nl?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 17 december 2002 @ 10:09:32 #171
136 V.
pi_7382839
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 10:07 schreef M.Koenraadt het volgende:
Een TV-programma zou geen van beide uitersten ooit als inlichtingendienst mogen gebruiken en zou objectieve berichtgeving als hoogste doel moeten hebben.
Vandaar wellicht de wederhoor?

Ik doe maar een wilde gok hoor...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 17 december 2002 @ 10:11:09 #172
136 V.
pi_7382857
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 10:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Heb Nova gisteren overigens niet gezien, maar ik maak op dat er iemand oproepen heeft geplaatst op een aantal fora om mensen op te roepen te tekenen voor Conservatieven.nl. Wie zegt dat dat een bestuurder of vooraanstaand persoon is van Conservatieven.nl?

Ik vind Michiel Smit een weinig voorstellend rund van een gozer, maar als nummer 2 van c.nl noem ik hem wel vooraanstaand, of niet?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_7382868
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 10:11 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik vind Michiel Smit een weinig voorstellend rund van een gozer, maar als nummer 2 van c.nl noem ik hem wel vooraanstaand, of niet?

V.

Is hij dan degene die op die fora die oproep heeft geplaatst? Volgens mij niet...
En hoe komt men aan die mail?
  dinsdag 17 december 2002 @ 10:14:53 #174
136 V.
pi_7382897
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 10:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Is hij dan degene die op die fora die oproep heeft geplaatst? Volgens mij niet...

Volgens Kafka heeft M. Smit, de nummer twee op de lijst van Conservatieven.nl en momenteel raadslid voor Leefbaar Rotterdam, het vroegere Utrechtse raadslid Vreeswijk (CP'86) om handtekeningen gevraagd. Bron: nu.nl
quote:
En hoe komt men aan die mail?
dat blijft de vraag, zoals je weet.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_7382920
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 10:14 schreef Verbal het volgende:

[..]

Volgens Kafka heeft M. Smit, de nummer twee op de lijst van Conservatieven.nl en momenteel raadslid voor Leefbaar Rotterdam, het vroegere Utrechtse raadslid Vreeswijk (CP'86) om handtekeningen gevraagd. Bron: nu.nl
[..]

Aha oke. Wel een beetje triest dat Nova zich overigens niet afvraagt hoe men aan die mail is gekomen. Blijkbaar is het zwart maken van partijen die er andere ideeën als de redactie op nahouden belangrijker dan het niet bedrijven van riooljournalistiek.
quote:
dat blijft de vraag, zoals je weet.

V.

Ik hoop dat NOVA hier eens antwoord op wil geven binnenkort.
  dinsdag 17 december 2002 @ 10:21:59 #176
136 V.
pi_7382995
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 10:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wel een beetje triest dat Nova zich overigens niet afvraagt hoe men aan die mail is gekomen. Blijkbaar is het zwart maken van partijen die er andere ideeën als de redactie op nahouden belangrijker dan het niet bedrijven van riooljournalistiek.
Mwah, hoewel het niet echt wereldschokkend nieuws is, vind ik dat de kiezer best mag weten dat een partij actief met extreem-rechts aan het kokketeren is, net zoals dat ook mag als een partij bij militant-links aan het zoeken is.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_7383043
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 10:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Mwah, hoewel het niet echt wereldschokkend nieuws is, vind ik dat de kiezer best mag weten dat een partij actief met extreem-rechts aan het kokketeren is, net zoals dat ook mag als een partij bij militant-links aan het zoeken is.

V.

Als de publieke omroep het mes aan beide kanten zou snijden dan zou er idd al minder bezwaar op zijn. Dat is echter niet het geval.

Heb de NOS (die zijn toch verantwoordelijk voor de uitzending van NOVA??) eventjes een mail gestuurd met vragen over de precieze bron en over het hoe en waarom.

dinsdag 17 december 2002 @ 10:28:59 #178
136 V.
pi_7383094
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 10:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heb de NOS (die zijn toch verantwoordelijk voor de uitzending van NOVA??) eventjes een mail gestuurd met vragen over de precieze bron en over het hoe en waarom.
NPS/VARA

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_7383152
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 10:28 schreef Verbal het volgende:

[..]

NPS/VARA

V.

Oke dankje. Eventjes opnieuw verstuurd naar de NPS en de VARA.
  dinsdag 17 december 2002 @ 10:47:58 #180
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_7383303
[edit: NOGAL off-topic]

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 17-12-2002 10:52]

pi_7383342
extreem in welke form dan ook is fout.
Proud Skinhead
pi_7383353
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 10:50 schreef skinheadholland het volgende:
extreem in welke form dan ook is fout.
form in welke vorm dan ook is ook fout.
  dinsdag 17 december 2002 @ 14:16:06 #183
36007 PimpShaggy
Dans met mij de tango
pi_7387095
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 10:11 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik vind Michiel Smit een weinig voorstellend rund van een gozer,
V.

Ik ook!
pi_7387253
in elk geval: wat hebben we hard moeten lachen gisteren om de clowns van de conservatieven. Ook het mannetje wat bij de deur stond (ken ik ook ergens van.. maar waarvan?) en op een gegeven moment in beeld kwam. Snel naar binnen rennen en de deur dicht rammen. Wat een vertoning.
pi_7387267
Ach boeien, GL ronselt bij extreem-links en daar hoor je niemand over. Als Winnie de illusie heeft dat ze zo in de 2e kamer kan komen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7387910
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 14:24 schreef Strolie75 het volgende:
Ach boeien, GL ronselt bij extreem-links en daar hoor je niemand over. Als Winnie de illusie heeft dat ze zo in de 2e kamer kan komen.
Precies. Winnie is toch zelf ook extreem-rechts?

En wat is er mooier:

Een blonde arische vrouw met een Duits accent die in Nederland extreem-rechts aanvoert! De LPF zal jaloers zijn!

dinsdag 17 december 2002 @ 17:51:28 #187
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_7392331
quote:
Ach boeien, GL ronselt bij extreem-links en daar hoor je niemand over.
Wat een bekrompen kortzichtige lpf-achtige retoriek

ps: zal wel een GOEDE reden hebben dat we er niks over horen

pi_7392398
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 17:51 schreef Nyrem het volgende:
ps: zal wel een GOEDE reden hebben dat we er niks over horen
Ja, dat trieste clubjes als Kafka nooit eens naar zichzelf kijken.

Toen een tijdje terug moslims samen met extreem-rechts tegen Israel demonstreerde waren ze ook nergens te zien. Zelfs niet toen er met swastika's op het monument op de dam werd gezwaaid.

Schijnheilige beroepsmoralisten .

pi_7392465
quote:

[..]

Waarom zijn extreem-rechtse mensen tegen de democratie?

Pim was toch ook een democraat?

pi_7392505
quote:
Ach boeien, GL ronselt bij extreem-links en daar hoor je niemand over.
Dat wil ik niet meteen zeggen, maar bekend is dat iemand als Wijnand Duyvendak een niet zo fris figuur is (geweest).
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_7393909
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 17:57 schreef Knormen het volgende:
Pim was niet extreem-rechts.
pi_7393964
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 17:57 schreef Knormen het volgende:

[..]

Waarom zijn extreem-rechtse mensen tegen de democratie?

Wat denk jij wel niet.
  dinsdag 17 december 2002 @ 19:18:17 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_7394123
quote:
Zeker tien ondersteuningsverklaringen voor de nieuwe partij zijn afkomstig van mensen uit de gelederen van CD en CP'86.
Wel tien!
Nou nou, wat een boeiend onderzoek. Poe poe.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_7394157
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Wel tien!
Nou nou, wat een boeiend onderzoek. Poe poe.

Als het over 10 criminele turken gaat in de politiek schreeuwt men moord en brand, waarom nu dan niet ?
pi_7394159
pfff

vrijheid van meningsuiting viert weer hoogtij zie ik...

Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
  dinsdag 17 december 2002 @ 19:22:18 #196
8369 speknek
Another day another slay
pi_7394230
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:19 schreef gelly het volgende:
Als het over 10 criminele turken gaat in de politiek schreeuwt men moord en brand, waarom nu dan niet ?
Omdat ze niet in de politiek zitten en je niet crimineel vanwege een mening bent.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_7394232
quote:

[..]

omdat extreem-rechtse types zo'n lievertjes zijn natuurlijk! en tja, met Turken weet je het nooit!
pi_7394344
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Omdat ze niet in de politiek zitten en je niet crimineel vanwege een mening bent.

Ze zitten misschien niet zelf in de politiek (zaten ze wel natuurlijk CP '86), maar ze helpen wel een partij genoeg stemmen te halen in een kiesdistrict. En daar is een partij wel van op de hoogte lijkt me, als ze enigszins interresse hebben in hun aanhang. En zeker ben je wel een crimineel vanwege een mening als deze indruist tegen de wet.
pi_7394347
quote:
Omdat beïnvloeding van de politiek door de georganiseerde misdaad een grotere bedreiging vormt voor onze democratie dan 10 kaalgeschoren werkloze mongolen die leuzen schreeuwen?
pi_7394364
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:27 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Omdat beïnvloeding van de politiek door de georganiseerde misdaad een grotere bedreiging vormt voor onze democratie dan 10 kaalgeschoren werkloze mongolen die leuzen schreeuwen?

Die invloed blijkt anders nergens uit, 1 crimineel raadslid heeft niet echt veel invloed lijkt mij.
pi_7394433
quote:
[edit: de link naar rtl.txt werkte niet meer, dus effe copy/paste van nu.nl:
[..]

V.

OK eigenlijk vind ik de partij van Winnie te marginaal om me te interesseren voor de laatste roddels over haar. Verder staan de rel'nichten' van KAFKA bij mij te boek als mensen die voortdurend "Brand" roepen. Soms is er dan eens wat...

Nu ik hier even meelees kan ik het toch niet laten te reageren met een simpele vraag:

Als Winnie extreem- rechtsen tot een meer democratisch politieke stemverlening weet te bewegen heeft ze mijn zegen.
Wat is er nu precies het probleem?

salva cum reverentia
pi_7394435
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:27 schreef gelly het volgende:
Die invloed blijkt anders nergens uit, 1 crimineel raadslid heeft niet echt veel invloed lijkt mij.
Poging tot beïnvloeding dan.
  dinsdag 17 december 2002 @ 19:36:33 #203
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7394520
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:31 schreef hoppe het volgende:

[..]

OK eigenlijk vind ik de partij van Winnie te marginaal om me te interesseren voor de laatste roddels over haar. Verder staan de rel'nichten' van KAFKA bij mij te boek als mensen die voortdurend "Brand" roepen. Soms is er dan eens wat...

Nu ik hier even meelees kan ik het toch niet laten te reageren met een simpele vraag:

Als Winnie extreem- rechtsen tot een meer democratisch politieke stemverlening weet te bewegen heeft ze mijn zegen.
Wat is er nu precies het probleem?

mmm, er is veel disinformatie...

Kijk eens op www.conservatieven.nl ...

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  dinsdag 17 december 2002 @ 20:01:08 #204
8369 speknek
Another day another slay
pi_7395083
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:26 schreef gelly het volgende:
Ze zitten misschien niet zelf in de politiek (zaten ze wel natuurlijk CP '86), maar ze helpen wel een partij genoeg stemmen te halen in een kiesdistrict.
Genoeg stemmen moeten halen voor een kiesdistrict is uberhaupt al ondemocratisch. En de aanhangers van een partij hebben geen, zelfs geen morele, verplichting correct te zijn.
quote:
En daar is een partij wel van op de hoogte lijkt me, als ze enigszins interresse hebben in hun aanhang.
Wat stel je voor dat ze eraan moeten doen?
quote:
En zeker ben je wel een crimineel vanwege een mening als deze indruist tegen de wet.
Voor zover ik weet hebben wij hier geen gedachtepolitie. Ofschoon kafka het graag lijkt te willen zijn. Weet jij meer? Dan zou ik graag willen weten of ik moet emigreren.
  dinsdag 17 december 2002 @ 20:33:36 #205
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_7395839
Kafka is gewoon het kleine beetje collectieve geweten dat er nog in Nederland aanwezig is.
  dinsdag 17 december 2002 @ 20:52:03 #206
39571 M.Koenraadt
Davind Overwon Goliath
pi_7396266
Kafka bestaat uit werkloze links krakers en heeft banden met oud-leden van de opgeheven CPN. Zie het artikel De zogenaamde bestrijders van het fascisme maken zelf gebruik van fascistoïde gebruiken. op SDN.
cha tog wech
pi_7397082
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:33 schreef Nyrem het volgende:
Kafka is gewoon het kleine beetje collectieve geweten dat er nog in Nederland aanwezig is.
.
pi_7397258
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:33 schreef Nyrem het volgende:
  dinsdag 17 december 2002 @ 21:58:28 #209
262 Re
Kiss & Swallow
pi_7397728
zowel linkse werkeloze losers als collectief geweten zijn termen die niet de lading dekken bij dit clubje aandachtvragers

maar het slaat altijd wel lekker de discussie dood als het over extreem rechts gaat.. ja maar ja maar kafka is ook fascisitisch

zolang men niet een blank volk/monocultuur nastreeft en een voorliefde hebt voor een bepaald kleur hemdje mag je van mij lekker je gang gaan

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_7398344
quote:
Op maandag 16 december 2002 21:27 schreef Staal het volgende over KAFKA:

[..]

Dat is wat mij betreft reeds lang geleden gebeurd.
Tijd om de adressen van deze activisten van de Over Anti-fascistische Onderzoeksgroep Kafka (eerder bekend als Kollektief Anti Fascistisch/Kapitalistisch Archief) met een teveel aan vrije tijd eens aan de openbaarheid prijs te geven.

Dit zelfbenoemde Big-Brother-Clubje mag wat mij betreft met eenzelfde elan bestreden worden als het Fascisme wat zij (middels fascistoïde methodiek) zeggen te bestrijden.

Bij de Stichting Sociale Databank Nederland staat een aardig artikel over KAFKA on-line. http://www.sdnl.nl/kafka.htm

Edit: M. Koenraadt was me voor

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 18-12-2002 00:09]

salva cum reverentia
pi_7404434
Kafka zijn een stelletje leugenaars die bepaalde berichten naar hun hand zetten om hun links-fascistische propaganda te kunnen verspreiden. Ik ben benieuwd wat een rechtszaak wegens smaad en laster tegen ze uit kan halen.
...only dead people are cool...
pi_7404724
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:52 schreef M.Koenraadt het volgende:
Kafka bestaat uit werkloze links krakers en heeft banden met oud-leden van de opgeheven CPN. Zie het artikel De zogenaamde bestrijders van het fascisme maken zelf gebruik van fascistoïde gebruiken. op SDN.
"FOK EN KAFKA, BASTAARDKINDEREN VAN DE ANNE FRANK STICHTING"

pi_7404929
quote:
Op woensdag 18 december 2002 11:24 schreef GrevDrake het volgende:
Ik ben benieuwd wat een rechtszaak wegens smaad en laster tegen ze uit kan halen.
Dat je dan zelf Kafka bent geworden.
pi_7404994
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:01 schreef speknek het volgende:

Voor zover ik weet hebben wij hier geen gedachtepolitie. Ofschoon kafka het graag lijkt te willen zijn. Weet jij meer? Dan zou ik graag willen weten of ik moet emigreren.

Holocaustrevisionisme is geloof ik verboden in Nederland.
pi_7405048
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 21:58 schreef Re het volgende:

maar het slaat altijd wel lekker de discussie dood als het over extreem rechts gaat.. ja maar ja maar kafka is ook fascisitisch

De discussie is al doodgeslagen op het moment dat Kafka fungeert als bron.
quote:
zolang men niet een blank volk/monocultuur nastreeft en een voorliefde hebt voor een bepaald kleur hemdje mag je van mij lekker je gang gaan
"Zolang je niet extreem-rechts bent, is extreem-links zijn prima"?
  woensdag 18 december 2002 @ 12:05:06 #216
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_7405096
Ik word een beetje moe van Helga en haar demnkonserbatiebenpunktde.
Ik ga naar huis.
pi_7405211
Voor een discussie over KAFKA svp 'Onderzoeks'groep Kafka lasteraars? gebruiken.
  woensdag 18 december 2002 @ 12:16:55 #218
8369 speknek
Another day another slay
pi_7405276
quote:
Op woensdag 18 december 2002 11:59 schreef Claudia_x het volgende:
Holocaustrevisionisme is geloof ik verboden in Nederland.
Ja racisme ook. Gelukkig mag een polariserende religie aanhangen weer wel. Maar goed, dat zijn uitingen van meningen. Het hebben van die mening is gelukkig nog niet verboden.
pi_7405510
quote:
Op woensdag 18 december 2002 12:16 schreef speknek het volgende:

Ja racisme ook. Gelukkig mag een polariserende religie aanhangen weer wel.

Wees gerust, de vrijheid van godsdienst gaat vast eerdaags op de schop. Dan kunnen we gezamenlijk in onvrijheid leven.
quote:
Maar goed, dat zijn uitingen van meningen. Het hebben van die mening is gelukkig nog niet verboden.
Ok, je doelde uitsluitend op het onderscheid tussen het hebben van een mening en het uiten van een mening. Beetje flauw. Laten we overigens niet pretenderen dat er principes in de weg staan om gedachtepolitie in te voeren.
pi_7406101
quote:
Op woensdag 18 december 2002 12:12 schreef Kozzmic het volgende:
Voor een discussie over KAFKA svp 'Onderzoeks'groep Kafka lasteraars? gebruiken.
Bij nader inzien gaat dit topic op slot, aangezien het eigenlijke onderwerp al wel redelijk uitgediscussieerd is.

Vervolgdicussies kunnen plaatsvinden in:
Winny de Jong begint partij Conservatieven.nl
Wat is er mis aan steun halen bij extreem-rechts?
'Onderzoeks'groep Kafka lasteraars?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')