abonnement Unibet Coolblue
pi_174024831
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 19:04 schreef Lavenderr het volgende:
Klaas Dijkstra geloofde in een platte aarde:

Hij begon met zijn onderzoek in 1931, kwam in 1947 met zijn bewering dat de Aarde plat is en hield vast aan zijn theorie van de platte Aarde tot aan zijn overlijden in 1969. De Aarde is volgens hem een platte ronde schijf met een verhoogde rand met ijs. Deze ijsrand is volgens Dijkstra hetzelfde als wat de zuidpool genoemd wordt, als men erin zou slagen om over deze rand te klimmen, dan valt men in de ruimte. Dijkstra noemt de zuidpool de "zone der apathie", de wereld houdt daar op, de lucht is ijl en het kompas werkt er niet meer. De noordpool ligt in het middelpunt van Dijkstra's platte Aarde. Na het oversteken van de zuidpool in 1958 door Edmund Hillary en Vivian Fuchs, was Dijkstra naar eigen zeggen overbluft, maar bleef vertrouwen hebben in zijn theorie:

"Mijn theorie dat de aarde niet een bol is maar een platte schijf, heeft wel een deuk gekregen maar is niet omvergeworpen. Volgens mijn mening heeft Fuchs niet de voorgeschreven meridiaan gevolgd en zijn Fuchs en Hillary in de breedte tot elkaar gekomen. Hillary heeft geconstateerd dat de afstand tot Fuchs groter was dan hij dacht, want hij rekent met een bol, terwijl het een cirkelboog moet zijn. De afstand was echter kleiner dan ik zelf dacht.[

Dijkstra noemde de aanhangers van de theorie dat de Aarde bol is, bollandisten. Ook na de Apollo-ruimtevluchten en de daarbij gepubliceerde foto's van de Aarde in 1968 hield Dijkstra vast aan zijn theorie:

"Die drie ruimtevaarders moeten de wereld op zijn kant hebben gezien, maar zij moeten erover zwijgen."

In zijn boek Pleidooi voor de platte aarde beweert Dijkstra dat hij contact heeft met buitenaardse wezens.

Vandaag de dag hebben theorieën zoals die van Dijkstra aanhang onder sommige creationisten, zoals bijvoorbeeld Ab Klein Haneveld, die overigens beweert dat we in een holle Aarde leven, dus op een komvormig vlak. In het Engelse taalgebied is de Flat Earth Society, die in 1956 werd opgericht, nog steeds actief.

bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Klaas_Dijkstra

Bijzonder dat hij toch vast bleef houden aan zijn eigen theorie terwijl anders bewezen is.
Nee hoor, da's niet zo bijzonder; kijk maar es op www.logos.nl, voor een creationistische analogie hiervan.
-
  woensdag 27 september 2017 @ 10:17:09 #102
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_174026014
quote:
8s.gif Op woensdag 27 september 2017 08:33 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
26-09-2017

Rapper zamelt geld in om te bewijzen dat aarde plat is

[ afbeelding ]
.

Wetenschap & Planeet De Amerikaanse rapper B.o.B. is een ‘flat earther’, een aanhanger van de theorie dat de aarde plat is. Nu heeft hij een inzamelactie opgestart om voor eens en altijd zijn gelijk te halen.

 © YouTube - B.o.B.deed zijn plannen uit de doeken in een YouTube-video

‘Flat earthers’ zijn ervan overtuigd dat de aarde geen bol is, maar een platte schijf. Als de aarde rond was, zou de kromming van onze planeet beter zichtbaar zijn met het blote oog vanaf de grond, beweren ze. Sommigen van hen geloven dat het einde van de wereld bewaakt wordt door NASA-medewerkers die moeten vermijden dat mensen van de aardschijf vallen.

De massa’s satellietbeelden die tot nu toe al de aarde vanuit de ruimte hebben getoond, zijn niet voldoende om B.o.B. te overtuigen. Met zijn GoFundMe-campagne is hij van plan om zelf “meerdere satellieten de ruimte in te sturen” die beelden moeten maken van onze planeet. “Ik wil een of meerdere satellieten zo ver mogelijk in de ruimte of in een baan om de aarde sturen om de kromming te vinden, ik zoek de kromming,” deelt hij mee in een YouTube-filmpje.

O ironie

B.o.B. hoopt hij te weerleggen wat honderden jaren van wetenschap en technologie al meermaals aangetoond hebben. Of de rapper de ironie inziet van zijn plannen is nog maar de vraag. Hij verliest hier immers de cruciale factor uit het oog dat een satelliet zich effectief in een baan om de aarde beweegt, iets wat hij hilarisch genoeg zelf ook zegt in zijn oproep.

[ afbeelding ]

De aarde werd al meermaals gefotografeerd vanuit de ruimte.
 © Thinkstock - De aarde werd al meermaals gefotografeerd vanuit de ruimte.

“Onderwijs is belangrijk”

B.o.B., echte naam Bobby Ray Simmons Jr, hoopt 200.000 dollar op te halen om zijn missie, die ‘Show BoB The Curve’ (Toon BoB de kromming) heet, uit te voeren. Ondertussen zamelde hij op vier dagen tijd een goeie 700 dollar in. Sommige gulle schenkers steunen het plan van B.o.B.. “Hou moed bro!” schrijft iemand, “je hebt veel lef om hierin het voortouw te nemen”. “Ik vind dat een geweldig idee,” luidt het in een andere commentaar, “iemand moet wetenschappelijk bewijzen dat de aarde mogelijk plat is. Zouden jullie ongelovigen allemaal niet verbaasd zijn als het zo was?”

Anderen vinden het een idioot idee. “Ik doe een donatie zodat ik kan zien hoe je jezelf belachelijk maakt. Ik denk dat Bill Nye en Neil deGrass Tyson (bekende wetenschappers, red.) mijn voorbeeld ook zouden moeten volgen! #onderwijsisbelangrijk,” reageert een ander. “Koop een verdomde ballon en plak er een GoPro op, jij idioot. Of stap op het vliegtuig en kijk door het raam. Beide dingen kan je doen voor minder dan 1000 dollar... 200.000 dollar is echt absurd,” luidt het verder nog.

The Flat Earth Society heeft via Facebook en Twitter samen ongeveer zo’n 100.000 volgers, al lijkt een groot deel van hen gewoon de pagina’s te volgen om de draak te steken met het hele idee en de aanhangers ervan.

(HLN)
Je kan een cubesat met een camera voor minder dan 200.000 dollar lanceren hoor.

http://www.satmagazine.com/story.php?number=602922274

Conclusion

This, then, brings the total cost of placing an educational CubeSat in orbit at:

5,000 + 30,000 + 16,000 + 1,000 = US$52,000
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_174026062
quote:
8s.gif Op woensdag 27 september 2017 08:33 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
26-09-2017

Rapper zamelt geld in om te bewijzen dat aarde plat is

[ afbeelding ]
.

Wetenschap & Planeet De Amerikaanse rapper B.o.B. is een ‘flat earther’, een aanhanger van de theorie dat de aarde plat is. Nu heeft hij een inzamelactie opgestart om voor eens en altijd zijn gelijk te halen.

 © YouTube - B.o.B.deed zijn plannen uit de doeken in een YouTube-video

‘Flat earthers’ zijn ervan overtuigd dat de aarde geen bol is, maar een platte schijf. Als de aarde rond was, zou de kromming van onze planeet beter zichtbaar zijn met het blote oog vanaf de grond, beweren ze. Sommigen van hen geloven dat het einde van de wereld bewaakt wordt door NASA-medewerkers die moeten vermijden dat mensen van de aardschijf vallen.

De massa’s satellietbeelden die tot nu toe al de aarde vanuit de ruimte hebben getoond, zijn niet voldoende om B.o.B. te overtuigen. Met zijn GoFundMe-campagne is hij van plan om zelf “meerdere satellieten de ruimte in te sturen” die beelden moeten maken van onze planeet. “Ik wil een of meerdere satellieten zo ver mogelijk in de ruimte of in een baan om de aarde sturen om de kromming te vinden, ik zoek de kromming,” deelt hij mee in een YouTube-filmpje.

O ironie

B.o.B. hoopt hij te weerleggen wat honderden jaren van wetenschap en technologie al meermaals aangetoond hebben. Of de rapper de ironie inziet van zijn plannen is nog maar de vraag. Hij verliest hier immers de cruciale factor uit het oog dat een satelliet zich effectief in een baan om de aarde beweegt, iets wat hij hilarisch genoeg zelf ook zegt in zijn oproep.

[ afbeelding ]

De aarde werd al meermaals gefotografeerd vanuit de ruimte.
 © Thinkstock - De aarde werd al meermaals gefotografeerd vanuit de ruimte.

“Onderwijs is belangrijk”

B.o.B., echte naam Bobby Ray Simmons Jr, hoopt 200.000 dollar op te halen om zijn missie, die ‘Show BoB The Curve’ (Toon BoB de kromming) heet, uit te voeren. Ondertussen zamelde hij op vier dagen tijd een goeie 700 dollar in. Sommige gulle schenkers steunen het plan van B.o.B.. “Hou moed bro!” schrijft iemand, “je hebt veel lef om hierin het voortouw te nemen”. “Ik vind dat een geweldig idee,” luidt het in een andere commentaar, “iemand moet wetenschappelijk bewijzen dat de aarde mogelijk plat is. Zouden jullie ongelovigen allemaal niet verbaasd zijn als het zo was?”

Anderen vinden het een idioot idee. “Ik doe een donatie zodat ik kan zien hoe je jezelf belachelijk maakt. Ik denk dat Bill Nye en Neil deGrass Tyson (bekende wetenschappers, red.) mijn voorbeeld ook zouden moeten volgen! #onderwijsisbelangrijk,” reageert een ander. “Koop een verdomde ballon en plak er een GoPro op, jij idioot. Of stap op het vliegtuig en kijk door het raam. Beide dingen kan je doen voor minder dan 1000 dollar... 200.000 dollar is echt absurd,” luidt het verder nog.

The Flat Earth Society heeft via Facebook en Twitter samen ongeveer zo’n 100.000 volgers, al lijkt een groot deel van hen gewoon de pagina’s te volgen om de draak te steken met het hele idee en de aanhangers ervan.

(HLN)
Waarom betaalt hij het niet uit eigen zak? Als rapper zou hij toch genoeg geld moeten verdienen. In plaats daarvan wil hij geld van goedgelovige volgers verspillen.
pi_174026146
quote:
8s.gif Op woensdag 27 september 2017 08:33 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
plak er een GoPro op, jij idioot.
_O- _O-

Met een GoPro ga je zeker zijn van een wereldBOL.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174026326
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 08:37 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee hoor, da's niet zo bijzonder; kijk maar es op www.logos.nl, voor een creationistische analogie hiervan.
Heb er zitten lezen en vond dit artikel over de al dan niet platte aarde:

https://logos.nl/aarde-is-niet-plat-in-de-bijbel/
  woensdag 27 september 2017 @ 12:05:48 #106
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_174028146
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb er zitten lezen en vond dit artikel over de al dan niet platte aarde:

https://logos.nl/aarde-is-niet-plat-in-de-bijbel/
Ik ben wel eens op wat Discord flat earth servers geweest, daar hoor je telkens dat de bijbel bewijst dat de Aarde plat is. Het staat er namelijk in.

Volgens mij is het stuk waarin de bijbel het heeft over de vorm van de aarde vrij open voor eigen interpretatie.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  woensdag 27 september 2017 @ 12:07:23 #107
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_174028182
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:21 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom betaalt hij het niet uit eigen zak? Als rapper zou hij toch genoeg geld moeten verdienen. In plaats daarvan wil hij geld van goedgelovige volgers verspillen.
Lijkt wel de kerk >:)
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_174028611
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:05 schreef t4600c het volgende:

[..]

Ik ben wel eens op wat Discord flat earth servers geweest, daar hoor je telkens dat de bijbel bewijst dat de Aarde plat is. Het staat er namelijk in.

Volgens mij is het stuk waarin de bijbel het heeft over de vorm van de aarde vrij open voor eigen interpretatie.
De wereld is een platte cirkel:

"It is he who sits above the circle of the earth, and its inhabitants are like grasshoppers; who stretches out the heavens like a curtain, and spreads them like a tent to dwell in" Is. 40:22

"Again, the devil took him to a very high mountain and showed him all the kingdoms of the earth and their glory. - Matthew 5:8

Vanaf een berg kan je de hele aarde zien

The tree grew, and was strong, and the height thereof reached unto heaven, and the sight thereof to the end of all the earth. - Daniel 4:11

Een boom kon overal op aarde gezien worden.
pi_174029710
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb er zitten lezen en vond dit artikel over de al dan niet platte aarde:

https://logos.nl/aarde-is-niet-plat-in-de-bijbel/
Waar het me om gaat is dat mensen hun wereldbeeld lang niet alleen baseren op rationele argumenten, maar vooral hun eigen denkbeelden bevestigd willen zien worden. Dat geldt voor iedereen. Daarom is de wetenschappelijke methode ook zo handig: daarin zit een mechanisme waarbij deze menselijke eigenschap (met veel pijn en moeite) wordt weggefilterd.
-
pi_174029927
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 13:07 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Waar het me om gaat is dat mensen hun wereldbeeld lang niet alleen baseren op rationele argumenten, maar vooral hun eigen denkbeelden bevestigd willen zien worden. Dat geldt voor iedereen. Daarom is de wetenschappelijke methode ook zo handig: daarin zit een mechanisme waarbij deze menselijke eigenschap (met veel pijn en moeite) wordt weggefilterd.
Dat is het mooie van exacte wetenschappen.
pi_174030064
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 13:07 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Waar het me om gaat is dat mensen hun wereldbeeld lang niet alleen baseren op rationele argumenten, maar vooral hun eigen denkbeelden bevestigd willen zien worden. Dat geldt voor iedereen. Daarom is de wetenschappelijke methode ook zo handig: daarin zit een mechanisme waarbij deze menselijke eigenschap (met veel pijn en moeite) wordt weggefilterd.
Dr Jason Lile is een creationistische astrofysicus. Zie de video hieronder. Hij lost het verre/oude sterrenlicht probleem op met "two way speed of light". Als je een licht schijnt naar een spiegel, dan is het licht gelijk daar en reist het licht met de halve lichtsnelheid terug. Het licht heeft dan met een gemiddelde snelheid van c gereisd.Zo zou het licht dat van verre sterrenstelsels afkomt GELIJK bij ons te zien zijn. Klinkklare onzin natuurlijk. Hij heeft een religieuze zienswijze en probeert wetenschap daarop aan te passen.

  woensdag 27 september 2017 @ 13:32:02 #112
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_174030161
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 13:26 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dr Jason Lile is een creationistische astrofysicus. Zie de video hieronder. Hij lost het verre/oude sterrenlicht probleem op met "two way speed of light". Als je een licht schijnt naar een spiegel, dan is het licht gelijk daar en reist het licht met de halve lichtsnelheid terug. Het licht heeft dan met een gemiddelde snelheid van c gereisd.Zo zou het licht dat van verre sterrenstelsels afkomt GELIJK bij ons te zien zijn. Klinkklare onzin natuurlijk. Hij heeft een religieuze zienswijze en probeert wetenschap daarop aan te passen.

Creatief
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_174030359
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 13:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Creatief
Supernova 1987A maakt zijn theorie met de grond gelijk. Dit is een supernova die we in 1987 hebben waargenomen. De afstand tot de supernova bedraagt 186.000 lichtjaar. Iedere keer als de ster oplicht, dan lichten de ringen 8 maanden later op. De afstand van de ster naar de ringen is dus 0.6 lichtjaar. Volgens Dr Lisle zou het licht van de ster gelijk bij de ringen aan moeten komen, dus we moeten ze tegelijkertijd op moeten zien lichten. Of het moet tegelijkertijd oplichten en dan met de halve lichtsnelheid naar ons toe moeten reizen. Dan zien we de ringen over 372.000 jaar pas oplichten.

  woensdag 27 september 2017 @ 14:08:46 #114
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_174030742
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 13:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Creatief
En wat als dat weerspiegelde licht nog een spiegel raakt? reist het dan met 25% C? en na nog een spiegel 12,5% C?
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  woensdag 27 september 2017 @ 14:12:43 #115
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_174030829
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:08 schreef t4600c het volgende:

[..]

En wat als dat weerspiegelde licht nog een spiegel raakt? reist het dan met 25% C? en na nog een spiegel 12,5% C?
Dat had ik me ook bedacht ja. Dan zou iets als een laser ook niet kunnen werken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 27 september 2017 @ 14:14:54 #116
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_174030863
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat had ik me ook bedacht ja. Dan zou iets als een laser ook niet kunnen werken.
Er zijn experimenten die je kan uitvoeren om lichtsnelheid te meten, of iedergeval precies genoeg om verschil te meten tussen 100% C en 12,5% C

Ik zou zeggen, doen.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_174066761
pi_174070526
quote:
Dan ga je ervan uit dat dino's wel hebben bestaan en dat de dino's zijn uitgestorven door een komeet. En dat de komeet de aarde uit balans bracht. Dat zijn wel heel veel aannames :-)
pi_174271785
Helaas, het is zo ver. M'n FE-maat heeft besloten mij te blokkeren en vindt me niet meer lief. Het feit dat je vanaf de aarde de zon én een halve maan tegelijkertijd kan zien, betekent immers dat de aarde plat is. De maanfasen worden kennelijk veroorzaakt door de schaduw van de aarde, dus dat betekent dat de aarde geen schaduw kan werpen als je ze allebei ziet - ergo, maan is zijn eigen lichtbron. :')
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 11:00:32 #120
249559 crew  Lavenderr
pi_174275998
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 02:12 schreef illusions het volgende:
Helaas, het is zo ver. M'n FE-maat heeft besloten mij te blokkeren en vindt me niet meer lief. Het feit dat je vanaf de aarde de zon én een halve maan tegelijkertijd kan zien, betekent immers dat de aarde plat is. De maanfasen worden kennelijk veroorzaakt door de schaduw van de aarde, dus dat betekent dat de aarde geen schaduw kan werpen als je ze allebei ziet - ergo, maan is zijn eigen lichtbron. :')
Zeg hem dat hij naar de maan kan lopen.
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 11:09:46 #121
249559 crew  Lavenderr
pi_174276225
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 02:12 schreef illusions het volgende:
Helaas, het is zo ver. M'n FE-maat heeft besloten mij te blokkeren en vindt me niet meer lief. Het feit dat je vanaf de aarde de zon én een halve maan tegelijkertijd kan zien, betekent immers dat de aarde plat is. De maanfasen worden kennelijk veroorzaakt door de schaduw van de aarde, dus dat betekent dat de aarde geen schaduw kan werpen als je ze allebei ziet - ergo, maan is zijn eigen lichtbron. :')
Die geometrie begrijp ik niet helemaal. De maanfasen zouden maansverduisteringen moeten zijn?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_174276313
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:16 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Die geometrie begrijp ik niet helemaal. De maanfasen zouden maansverduisteringen moeten zijn?
Dat is inderdaad het heersende beeld bij flat earthers.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174283613
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:16 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Die geometrie begrijp ik niet helemaal. De maanfasen zouden maansverduisteringen moeten zijn?
FE'ers denken dat maanfasen worden veroorzaakt door de schaduw van de aarde. Of tenminste, ze denken dat de hele wereld dat denkt - maar zij zien dan de zon en (halve) maan tegelijk en zeggen "da ken helemoal nie."

[ Bericht 10% gewijzigd door illusions op 08-10-2017 18:38:33 ]
pi_174290078
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 8 oktober 2017 @ 22:26:50 #126
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_174290204
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 12:05 schreef t4600c het volgende:

[..]

Ik ben wel eens op wat Discord flat earth servers geweest, daar hoor je telkens dat de bijbel bewijst dat de Aarde plat is. Het staat er namelijk in.

Volgens mij is het stuk waarin de bijbel het heeft over de vorm van de aarde vrij open voor eigen interpretatie.

In de bijbel staat de 4 hoeken van de aarde, dus dan zou de aarde geen ronde schijf moeten zijn maar 4kant!
http://www.christiananswers.net/q-eden/edn-c017.html
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 8 oktober 2017 @ 23:35:44 #127
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_174291829
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:16 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Die geometrie begrijp ik niet helemaal. De maanfasen zouden maansverduisteringen moeten zijn?
Ja, van een onbekend onzichtbaar object of zo.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_174292776
Aangezien dit zo'n mega hot topic is op het internet, waarom zijn er geen mensen die een kickstarter-project opzetten waarin ze voor eens en voor altijd willen gaan bewijzen wat nou de vorm van de aarde is.

Een aantal dingen die zouden kunnen bewijzen dat de aarde rond is:

- Een weerballon laten opstijgen tot ver in de stratosfeer met een camera + en lens zonder vervorming
- Een tripje naar Antartica om te kijken of dit continent inderdaad bestaat en of het daar 24 uur licht of donker is in zomer / winter
- Een piloot inhuren die, met behulp van eigen GPS trackers, de aarde rond vliegt
- Een tripje maakt naar de ruimte als gast in het ISS of bij een andere lancering.

Vooral de eerste 2 zijn helemaal niet zo duur en prima te regelen via een kickstartertje. Nee, liever gaan ze lekker miljoenen uren discussiëren op het internet. Totaal niet pragmatisch. Het ene filmpje zegt dat je curvature kunt zien, een andere zegt dat het een optische illusie is of dat het barrel distortion is.
Het ene filmpje laat beelden zien van het ISS, het andere claimt dat het ISS nep is.
Het ene filmpje legt uit waarom de aarde ronddraait en welk effect dat heeft, het andere filmpje laat een andere verklaring zien voor dezelfde fenomenen.

Kap er nou eens mee en kom van die luie stoel af. Andere mensen gaat het nooit voor je oplossen als je eenmaal in de 'twijfel-aan-alles-modus' bent terecht gekomen. Verzamel de euro's en doe iets. En post hier :)
pi_174292963
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 00:45 schreef matigeuser het volgende:
Aangezien dit zo'n mega hot topic is op het internet, waarom zijn er geen mensen die een kickstarter-project opzetten waarin ze voor eens en voor altijd willen gaan bewijzen wat nou de vorm van de aarde is.

Een aantal dingen die zouden kunnen bewijzen dat de aarde rond is:


Leuk idee, maar 2 problemen

1 de ronde aarde kun je niet voor flat earthers aantonen, elk bewijsstuk wordt als zijnde nep van tafel geveegd

2 de flat earthers hebben zelf ook wel door dat hun model niet te bewijzen is, dus die gaan zeker geen geld spenderen aan de onjuistheid van hun theorie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174293043
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 00:45 schreef matigeuser het volgende:
Aangezien dit zo'n mega hot topic is op het internet, waarom zijn er geen mensen die een kickstarter-project opzetten waarin ze voor eens en voor altijd willen gaan bewijzen wat nou de vorm van de aarde is.

Een aantal dingen die zouden kunnen bewijzen dat de aarde rond is:

- Een weerballon laten opstijgen tot ver in de stratosfeer met een camera + en lens zonder vervorming
- Een tripje naar Antartica om te kijken of dit continent inderdaad bestaat en of het daar 24 uur licht of donker is in zomer / winter
- Een piloot inhuren die, met behulp van eigen GPS trackers, de aarde rond vliegt
- Een tripje maakt naar de ruimte als gast in het ISS of bij een andere lancering.

Vooral de eerste 2 zijn helemaal niet zo duur en prima te regelen via een kickstartertje. Nee, liever gaan ze lekker miljoenen uren discussiëren op het internet. Totaal niet pragmatisch. Het ene filmpje zegt dat je curvature kunt zien, een andere zegt dat het een optische illusie is of dat het barrel distortion is.
Het ene filmpje laat beelden zien van het ISS, het andere claimt dat het ISS nep is.
Het ene filmpje legt uit waarom de aarde ronddraait en welk effect dat heeft, het andere filmpje laat een andere verklaring zien voor dezelfde fenomenen.

Kap er nou eens mee en kom van die luie stoel af. Andere mensen gaat het nooit voor je oplossen als je eenmaal in de 'twijfel-aan-alles-modus' bent terecht gekomen. Verzamel de euro's en doe iets. En post hier :)
Wat Wantie zegt.

Er was laatst een gast uit Stoke, die heeft een ballon naar boven gestuurd en zegt daarin te bewijzen dat de aarde plat is - het filmpje heeft inderdaad een platte horizon, maar 10 seconden verder is de horizon weer rond. Dat ronde is echter te wijten aan een fish-eye lens, maar dat andere, dat is de waarheid. :')
pi_174297879
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 01:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Leuk idee, maar 2 problemen

1 de ronde aarde kun je niet voor flat earthers aantonen, elk bewijsstuk wordt als zijnde nep van tafel geveegd

2 de flat earthers hebben zelf ook wel door dat hun model niet te bewijzen is, dus die gaan zeker geen geld spenderen aan de onjuistheid van hun theorie.
Punt 1 ben ik het mee eens, punt 2 niet.
Er zitten heus wel wat trollen en sukkels bij, maar er zijn er ook gewoon veel die wellicht niet claimen dat de aarde plat is, maar gewoon geen hard bewijs hebben dat de aarde rond is.

En ik weet zeker dat deze mensen best wel graag hard proof zouden willen hebben.
Naja, ik word er altijd gewoon een beetje moe van als mensen klagen of iets continu ontkennen maar er zelf totaal geen moeite in stoppen, behalve wat youtube filmpjes kijken.

Of houd je bek, of ga iets doen.
pi_174298279
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 01:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Leuk idee, maar 2 problemen

1 de ronde aarde kun je niet voor flat earthers aantonen, elk bewijsstuk wordt als zijnde nep van tafel geveegd

2 de flat earthers hebben zelf ook wel door dat hun model niet te bewijzen is, dus die gaan zeker geen geld spenderen aan de onjuistheid van hun theorie.
Wat punt 1 betreft zij het net 9/11 doemdenkers. Geldt eigenlijk voor alle conspiracy aanhangers
Het is wat.......
pi_174298423
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:28 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Wat punt 1 betreft zij het net 9/11 doemdenkers. Geldt eigenlijk voor alle conspiracy aanhangers
Ja, klopt. Daarom is het ook zo maf dat 911truth flat earthers als Controlled opposition zien, met als doel complotdenkers belachelijk te maken. Ze gebruiken precies dezelfde strategie.
Voordeel van flat earth vind ik dat het niet over de ruggen van slachtoffers en nabestaanden gaat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174302218
Kunnen we FE´ers niet eens uitnodigen hier een lezing te komen houden? Als ze menen dat het bewezen is, zouden ze een debat daarover wel overleven.
pi_174302399
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Kunnen we FE´ers niet eens uitnodigen hier een lezing te komen houden? Als ze menen dat het bewezen is, zouden ze een debat daarover wel overleven.

Succes 😁
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174361920
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:10 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Punt 1 ben ik het mee eens, punt 2 niet.
Er zitten heus wel wat trollen en sukkels bij, maar er zijn er ook gewoon veel die wellicht niet claimen dat de aarde plat is, maar gewoon geen hard bewijs hebben dat de aarde rond is.
Valt tegen. Heb op diverse sites etc wel discussies gehad met zogenaamde sceptici, maar als je de tijd en moeite neemt om voor hen te bewijzen dat de aarde rond is, dan op een gegeven moment steken ze de vingers in de oren met een luid LALALALA en vervolgens beginnen ze van voren af aan dat ze sceptisch zijn.

quote:
En ik weet zeker dat deze mensen best wel graag hard proof zouden willen hebben.
Naja, ik word er altijd gewoon een beetje moe van als mensen klagen of iets continu ontkennen maar er zelf totaal geen moeite in stoppen, behalve wat youtube filmpjes kijken.

Of houd je bek, of ga iets doen.
Precies.
Zijn ook best veel youtubefilmpjes die 'aantonen' dat de maan koud licht uitstraalt en zo..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 29 oktober 2017 @ 10:16:42 #137
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_174730082
Ik zit mijn brein te breken over het volgende.
En hoop dat Francorex me dit kan uitleggen, als hij zijn kop hier nog even laat zien.


De zon staat maar paar duizen km boven de aarde, is dat altijd het geval?
Hoe zit het dan met jaargetijden gaat ie dan opeens hoger hangen?
Zodat we winter krijgen?

My brain hurts :+
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_174730250
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:16 schreef theguyver het volgende:
Ik zit mijn brein te breken over het volgende.
En hoop dat Francorex me dit kan uitleggen, als hij zijn kop hier nog even laat zien.

[ afbeelding ]
De zon staat maar paar duizen km boven de aarde, is dat altijd het geval?
Hoe zit het dan met jaargetijden gaat ie dan opeens hoger hangen?
Zodat we winter krijgen?

My brain hurts :+
Dat heeft hij al uitgelegd, de zon gaat inderdaad hoger hangen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174730254
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:16 schreef theguyver het volgende:
Ik zit mijn brein te breken over het volgende.
En hoop dat Francorex me dit kan uitleggen, als hij zijn kop hier nog even laat zien.

[ afbeelding ]
De zon staat maar paar duizen km boven de aarde, is dat altijd het geval?
Hoe zit het dan met jaargetijden gaat ie dan opeens hoger hangen?
Zodat we winter krijgen?

My brain hurts :+
Als het zomer is in het noordelijk halfrond, draait de zon kortere rondjes en staat de zon dichter bij ons. Als het in het noordelijk halfrond winter is, dan draait de zon langere rondjes en staat hij verder van ons af. Dat is wat de flat earthers geloven. Misschien is francorex gearresteerd door de geheime diensten.
  zondag 29 oktober 2017 @ 11:28:03 #140
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_174731256
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat heeft hij al uitgelegd, de zon gaat inderdaad hoger hangen.
hoe hoog?
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:26 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als het zomer is in het noordelijk halfrond, draait de zon kortere rondjes en staat de zon dichter bij ons. Als het in het noordelijk halfrond winter is, dan draait de zon langere rondjes en staat hij verder van ons af. Dat is wat de flat earthers geloven. Misschien is francorex gearresteerd door de geheime diensten.
that makes no scence!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_174735781
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 11:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

hoe hoog?

[..]

that makes no scence!
Dat maket ook helemaal geen sense, maar je zit in het Flat Earth topic. ;)
pi_174740198
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:26 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als het zomer is in het noordelijk halfrond, draait de zon kortere rondjes en staat de zon dichter bij ons. Als het in het noordelijk halfrond winter is, dan draait de zon langere rondjes en staat hij verder van ons af. Dat is wat de flat earthers geloven.
Maar de schijnbare diameter van de zon blijft constant.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zondag 29 oktober 2017 @ 19:13:57 #143
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_174740580
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:16 schreef theguyver het volgende:
Ik zit mijn brein te breken over het volgende.
En hoop dat Francorex me dit kan uitleggen, als hij zijn kop hier nog even laat zien.

[ afbeelding ]
De zon staat maar paar duizen km boven de aarde, is dat altijd het geval?
Hoe zit het dan met jaargetijden gaat ie dan opeens hoger hangen?
Zodat we winter krijgen?

My brain hurts :+
Op die projectie zal de zon nooit ondergaan.
Er zijn geen tijdzones.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  zondag 29 oktober 2017 @ 19:18:00 #144
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_174740680
Ik daag FE's uit een map te maken waar de afstanden tussen landen en de afmetingen van landen beiden kloppen.

Wij hebben er al een, de bol:
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  zondag 29 oktober 2017 @ 19:38:39 #145
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_174741135
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 19:13 schreef t4600c het volgende:

[..]

Op die projectie zal de zon nooit ondergaan.
Er zijn geen tijdzones.

Daarom krijg ik ook kopzeerte!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_174747195
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 19:00 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Maar de schijnbare diameter van de zon blijft constant.
Dat komt door atmospheric lensing
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174747222
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 19:18 schreef t4600c het volgende:
Ik daag FE's uit een map te maken waar de afstanden tussen landen en de afmetingen van landen beiden kloppen.

Wij hebben er al een, de bol:
[ afbeelding ]
Zij hebben TomTom
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174748980
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 11:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

hoe hoog?

Dat is niet te meten he ;)
Geen enkel meetlint gaat zo hoog...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174757790
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 23:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is niet te meten he ;)
Geen enkel meetlint gaat zo hoog...
Niet te meten.. :') :') :')
Alsof een meetlint de enige manier is om afstanden te meten..
Nog nooit van trigonometrie gehoord?

http://curious.astro.corn(...)the-sun-intermediate
pi_174758311
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:25 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Niet te meten.. :') :') :')
Alsof een meetlint de enige manier is om afstanden te meten..
Nog nooit van trigonometrie gehoord?

http://curious.astro.corn(...)the-sun-intermediate
Ja, maar dan moet je allerlei aannames doen he? En wie zegt dat die correct zijn? Ze komen de ballheads wel erg goed uit bijvoorbeeld. Wat als er gewoon naar een bepaalde conclusie wordt toegewerkt, ipv dat men er echt op uit is de werkelijke afstand te meten?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')