abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 4 september 2017 @ 08:13:40 #176
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_173577173
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:06 schreef Hamzoef het volgende:
In het Westen is nauwelijks aandacht voor de Rohingya, terwijl hun rechten extreem geschonden worden en je haast van genocide kan spreken.

Zou het misschien zo zijn omdat de slachtoffers moslim zijn? Of gaan de media het nu zo framen dat de moslims straks als agressor over komen?
Is gewoon ver van m'n bed en mogelijk te controleren nieuws. Een ongeschreven wet in de journalistiek over dodenaantallen en nieuwsrelevantie: 1 Nederlander = 10 europeanen/noord-amerikanen = 100 Zuid-Amerikanen/aziaten = 1000 Afrikanen
:')
  maandag 4 september 2017 @ 08:47:57 #177
441090 crystal_meth
has new fav drug
  maandag 4 september 2017 @ 08:48:32 #178
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173580601
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 08:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ok, ik ben gecorrigeerd :@
achja jou is weinig kwalijk te nemen, omdat de media simpelweg niet de moeite neemt om zo een eerlijk mogelijk beeld te schetsen van een situatie, maar elke keer weer de (voor)oordelen herhaalt over moslims en islam in het algemeen en deze op een natuurlijke wijze linkt aan geweld.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173580653
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:40 schreef Aloulu het volgende:

Ik denk niet dat ze hem gaan geloven, zeker niet met zo een uiterlijk. Helaas maar waar.
gisteren nog een gesprek gehad met een vriend over zijn baard, ik gaf aan dat het PR wise verstandiger is om zijn baard wat korter te trimmen, omdat hij daardoor veel meer mensen zal bereiken, wat weer ten bate zal komen voor zijn verschillende projecten, inclusief de rohingja.

echter is hij kennelijk van mening dat die baard nu eenmaal op een bepaalde lengte moet zijn wil hij het goed doen bij allah en is het dus een non negotiable onderwerp voor hem.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 4 september 2017 @ 12:58:08 #181
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_173580815
Burma soldiers 'burning bodies of Rohingya Muslims' to conceal evidence

Buddhist civilians participating in mass killings, says campaigner
are we infinite or am I alone
  maandag 4 september 2017 @ 13:00:10 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173580843
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:58 schreef crystal_meth het volgende:
Burma soldiers 'burning bodies of Rohingya Muslims' to conceal evidence

Buddhist civilians participating in mass killings, says campaigner
Rwandese toestanden.
  maandag 4 september 2017 @ 15:52:20 #183
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173583543
quote:
10s.gif Op maandag 4 september 2017 12:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

achja jou is weinig kwalijk te nemen, omdat de media simpelweg niet de moeite neemt om zo een eerlijk mogelijk beeld te schetsen van een situatie, maar elke keer weer de (voor)oordelen herhaalt over moslims en islam in het algemeen en deze op een natuurlijke wijze linkt aan geweld.
In plaats van zielig te doen, kun je wellicht ook eens tijd besteden aan introspectie?

De media heeft er geen schuld aan dat het leven voor ongelovigen, homo's of anders-gelovigen vaak de hel op aarde is in islamitische landen.....
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_173583811
quote:
10s.gif Op maandag 4 september 2017 15:52 schreef Morendo het volgende:

[..]

De media heeft er geen schuld aan dat het leven voor ongelovigen, homo's of anders-gelovigen vaak de hel op aarde is in islamitische landen.....
Tuurlijk wel, Arabische media demoniseren net zo goed niet-moslims, westerse media doen het ook maar dan bij moslims.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173584883
quote:
10s.gif Op maandag 4 september 2017 15:52 schreef Morendo het volgende:

[..]

In plaats van zielig te doen, kun je wellicht ook eens tijd besteden aan introspectie?

De media (fok! Daarbij inbegrepen) wakkert haat en angst richting mensen die "anders" zijn aan, moslims in deze vergelijking dus, Maar zoals de user hierboven ook aangeeft heeft dat betrekking op media breed. Simpelweg omdat inspelen op de angsten van mensen ervoor zorgt dat hun producten beter verkopen, meer clicks krijgen. Geldt bv. ook voor politici die de angsten van mensen uitbuiten , aanwakkeren om een paar extra stemmen te krijgen.

Zo zijn veel users op deze forum zo geobsedeerd door het "gemoslim" van de media, dat ze zelfs met een conflict als dit, waarvan de VN aangeeft dat er etnische zuiveringen gaan de is op moslim, mensen er toch een" altijd weer die moslims " verhaal van maken, terwijl in dit geval de moslims slachtoffer zijn van een regime die hen het liefst ziet verdwijnen van de aardbol.

Voordat je anderen introspectie adviseert, adviseer ik jou om eerst te beginnen bij jezelf ;)
-Rabia Al-Basri
pi_173585135
quote:
10s.gif Op maandag 4 september 2017 12:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

gisteren nog een gesprek gehad met een vriend over zijn baard, ik gaf aan dat het PR wise verstandiger is om zijn baard wat korter te trimmen, omdat hij daardoor veel meer mensen zal bereiken, wat weer ten bate zal komen voor zijn verschillende projecten, inclusief de rohingja.

echter is hij kennelijk van mening dat die baard nu eenmaal op een bepaalde lengte moet zijn wil hij het goed doen bij allah en is het dus een non negotiable onderwerp voor hem.
Ik heb me altijd al afgevraagd hoe je in hemelsnaam soep kan eten zonder dat zo'n ding de hele tijd in je bord hangt, zeker met zo'n lengte lijk me dat een reële vraag.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_173585828
Zoals ik al eerder geschreven heb heeft dit niks met het feit te maken dat deze mensen moslim zijn. Het heeft alles te maken met hoe de etnische Birmezen, die sinds de onafhankelijkheid de dienst uitmaken in Birma, alle minderheden in Birma behandelen. Als je geen etnische Birmees bent wordt je als stuk vuil behandeld, in het ergste geval wordt je verkracht of vermoord door regeringstroepen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_173585914
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb me altijd al afgevraagd hoe je in hemelsnaam soep kan eten zonder dat zo'n ding de hele tijd in je bord hangt, zeker met zo'n lengte lijk me dat een reële vraag.
-Rabia Al-Basri
pi_173586047
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 18:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Zoals ik al eerder geschreven heb heeft dit niks met het feit te maken dat deze mensen moslim zijn. Het heeft alles te maken met hoe de etnische Birmezen, die sinds de onafhankelijkheid de dienst uitmaken in Birma, alle minderheden in Birma behandelen. Als je geen etnische Birmees bent wordt je als stuk vuil behandeld, in het ergste geval wordt je verkracht of vermoord door regeringstroepen.
wildeman benoemt in het filmpje die ik hierboven heb geplaatst ook dat er moslims met andere etniciteiten zijn in het land, maar dat dit conflict te maken heeft met de specifiek rohingja etniciteit.
-Rabia Al-Basri
  maandag 4 september 2017 @ 18:29:50 #190
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_173586264
Lijkt ook wel op de situatie in Israël, moslims eisen het land op, dat wordt geweigerd, hierna moordpartijen door moslims, wanneer dat wat al teveel irritatie en vergelding opwekt dan wordt er maar geklaagd en is men zomaar slachtoffer zonder dat het aan moslims kan liggen.

http://www.religionmind.c(...)-lead-mob-group.html
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  maandag 4 september 2017 @ 18:30:17 #191
463668 MrRatio
pi_173586270
Hier gaan we Wildeman ook niet over horen:

https://themuslimissue.wo(...)bangladeshi-muslims/

[ Bericht 60% gewijzigd door MrRatio op 04-09-2017 18:42:15 ]
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_173586496
quote:
opvallend waar jij je informatie vandaan haalt

"the muslim issue" / "de moslim kwestie"

quote:
Endlosung: Codenaam voor het plan van de nazi’s de Joodse kwestie op te lossen door alle Joden in Europa te vermoorden.
http://www.yadvashem.org/(...)/encyclopedia/19.asp
-Rabia Al-Basri
  maandag 4 september 2017 @ 18:53:45 #193
463668 MrRatio
pi_173586600
quote:
10s.gif Op maandag 4 september 2017 18:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

opvallend waar jij je informatie vandaan haalt

"the muslim issue" / "de moslim kwestie"

[..]

http://www.yadvashem.org/(...)/encyclopedia/19.asp
Waar wijs ik naar nazi's?
De meeste moslims zouden het, net als de nazi's destijds, terecht vinden om alle Joden te vernietigen. Aan welke kant sta jij eigenlijk?
Václav Klaus
pi_173586917
quote:
10s.gif Op maandag 4 september 2017 18:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

wildeman benoemt in het filmpje die ik hierboven heb geplaatst ook dat er moslims met andere etniciteiten zijn in het land, maar dat dit conflict te maken heeft met de specifiek rohingja etniciteit.
Nee dit conflict heeft net zoals alle andere conflicten binnen Birma te maken met het feit dat de etnische Birmezen de overige volkeren binnen Birma als minderwaardig zien en ze ook zo behandelen. De Rohingja zijn nu toevallig in het nieuws, alleen is het een structureel probleem van racisme en discriminatie waar de Etnische Birmezen hoofdschuldig aan zijn.

Moslim terrorisme en extremisme zijn hier niet de boosdoener. Als je mensen blijft onderdrukken zullen ze een keer terug proberen te slaan. Dat is nu gebeurd en de Birmese regering kan mooi de troefkaart van Moslim terrorisme misbruiken.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 4 september 2017 @ 19:59:19 #195
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_173587955
De natte exodus van de Rohingya
Na de uitbarsting van geweld in de Birmese deelstaat Rakhine zijn al meer dan 87.000 Rohingya naar het buurland Bangladesh gevlucht. Door stromende moessonregens zijn ze onderweg naar de overvolle opvangplekken. Met alles wat ze kunnen dragen waden ze door de enkeldiepe modder van de rijstvelden van Bangladesh.

Meer foto's bij de bron:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-rohingya-a1572171

maandag 4 september 2017 @ 21:29:42 #196
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173589797
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 19:59 schreef slashdotter3 het volgende:
De natte exodus van de Rohingya
Na de uitbarsting van geweld in de Birmese deelstaat Rakhine zijn al meer dan 87.000 Rohingya naar het buurland Bangladesh gevlucht. Door stromende moessonregens zijn ze onderweg naar de overvolle opvangplekken. Met alles wat ze kunnen dragen waden ze door de enkeldiepe modder van de rijstvelden van Bangladesh.

Meer foto's bij de bron:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-rohingya-a1572171

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Volgens een volkslegende is dat water geen regen maar zijn dat de tranen, de zoute tranen, van boeddhisten van wie een familielid op een laffe manier is omgebracht door gewetenloze, islamitische extremisten.
pi_173589875
quote:
2s.gif Op maandag 4 september 2017 21:29 schreef Morendo het volgende:
volkslegende is dat water geen regen maar zijn dat de tranen, de zoute tranen, van boeddhisten van wie een familielid op een laffe manier is omgebracht door gewetenloze, islamitische extremisten.
fok jou
  maandag 4 september 2017 @ 21:37:24 #198
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_173589963
Mensen die volkerenmoord goedpraten :')
  maandag 4 september 2017 @ 21:43:52 #199
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173590137
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 21:37 schreef detaris het volgende:
Mensen die volkerenmoord goedpraten :')
Volgens mij is het de bedoeling dat we de Armenië-discussie niet hier voeren.
pi_173591367
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:51 schreef crystal_meth het volgende:
Nobelprijs voor de vrede is duidelijk geen bal waard, Aung San Suu Kyi...
Die nobelprijs kon decennia daarvoor al bij het oud ijzer met toppers als Henry Kissinger en Moeder Theresa.
Jasser Arafat en Obama hadden ook vele doden op hun geweten.
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:07 schreef alilami het volgende:Tuurlijk wel, Arabische media demoniseren net zo goed niet-moslims, westerse media doen het ook maar dan bij moslims.
[ afbeelding ]
Dat zijn gewoon feiten :{w
En dat is nog maar het topje van de ijsberg, veel komt niet door de zelfcensuur van de media heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')