Is gewoon ver van m'n bed en mogelijk te controleren nieuws. Een ongeschreven wet in de journalistiek over dodenaantallen en nieuwsrelevantie: 1 Nederlander = 10 europeanen/noord-amerikanen = 100 Zuid-Amerikanen/aziaten = 1000 Afrikanenquote:Op maandag 28 augustus 2017 21:06 schreef Hamzoef het volgende:
In het Westen is nauwelijks aandacht voor de Rohingya, terwijl hun rechten extreem geschonden worden en je haast van genocide kan spreken.
Zou het misschien zo zijn omdat de slachtoffers moslim zijn? Of gaan de media het nu zo framen dat de moslims straks als agressor over komen?
Ok, ik ben gecorrigeerdquote:Op maandag 4 september 2017 07:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja.
Muslim leaders condemn attacks on Egypt's Coptic churches
Turkey condemns terror attack on Egyptian Coptic Church
Bay Area Muslims condemn attacks on Coptic Christians
These Muslims helped Coptic Christians after the horrific attacks in Egypt
Muslims condemn 'evil attacks' which killed 24 Christians on the Coptic Church in Egypt
Muslim leaders in Malta condemn Egypt's Palm Sunday church bombings
achja jou is weinig kwalijk te nemen, omdat de media simpelweg niet de moeite neemt om zo een eerlijk mogelijk beeld te schetsen van een situatie, maar elke keer weer de (voor)oordelen herhaalt over moslims en islam in het algemeen en deze op een natuurlijke wijze linkt aan geweld.quote:
gisteren nog een gesprek gehad met een vriend over zijn baard, ik gaf aan dat het PR wise verstandiger is om zijn baard wat korter te trimmen, omdat hij daardoor veel meer mensen zal bereiken, wat weer ten bate zal komen voor zijn verschillende projecten, inclusief de rohingja.quote:Op zondag 3 september 2017 21:40 schreef Aloulu het volgende:
Ik denk niet dat ze hem gaan geloven, zeker niet met zo een uiterlijk. Helaas maar waar.
Rwandese toestanden.quote:Op maandag 4 september 2017 12:58 schreef crystal_meth het volgende:
Burma soldiers 'burning bodies of Rohingya Muslims' to conceal evidence
Buddhist civilians participating in mass killings, says campaigner
In plaats van zielig te doen, kun je wellicht ook eens tijd besteden aan introspectie?quote:Op maandag 4 september 2017 12:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
achja jou is weinig kwalijk te nemen, omdat de media simpelweg niet de moeite neemt om zo een eerlijk mogelijk beeld te schetsen van een situatie, maar elke keer weer de (voor)oordelen herhaalt over moslims en islam in het algemeen en deze op een natuurlijke wijze linkt aan geweld.
Tuurlijk wel, Arabische media demoniseren net zo goed niet-moslims, westerse media doen het ook maar dan bij moslims.quote:Op maandag 4 september 2017 15:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
De media heeft er geen schuld aan dat het leven voor ongelovigen, homo's of anders-gelovigen vaak de hel op aarde is in islamitische landen.....
De media (fok! Daarbij inbegrepen) wakkert haat en angst richting mensen die "anders" zijn aan, moslims in deze vergelijking dus, Maar zoals de user hierboven ook aangeeft heeft dat betrekking op media breed. Simpelweg omdat inspelen op de angsten van mensen ervoor zorgt dat hun producten beter verkopen, meer clicks krijgen. Geldt bv. ook voor politici die de angsten van mensen uitbuiten , aanwakkeren om een paar extra stemmen te krijgen.quote:Op maandag 4 september 2017 15:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
In plaats van zielig te doen, kun je wellicht ook eens tijd besteden aan introspectie?
De media heeft er geen schuld aan dat het leven voor ongelovigen, homo's of anders-gelovigen vaak de hel op aarde is in islamitische landen.....
Ik heb me altijd al afgevraagd hoe je in hemelsnaam soep kan eten zonder dat zo'n ding de hele tijd in je bord hangt, zeker met zo'n lengte lijk me dat een reële vraag.quote:Op maandag 4 september 2017 12:48 schreef Slayage het volgende:
[..]
gisteren nog een gesprek gehad met een vriend over zijn baard, ik gaf aan dat het PR wise verstandiger is om zijn baard wat korter te trimmen, omdat hij daardoor veel meer mensen zal bereiken, wat weer ten bate zal komen voor zijn verschillende projecten, inclusief de rohingja.
echter is hij kennelijk van mening dat die baard nu eenmaal op een bepaalde lengte moet zijn wil hij het goed doen bij allah en is het dus een non negotiable onderwerp voor hem.
quote:Op maandag 4 september 2017 17:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb me altijd al afgevraagd hoe je in hemelsnaam soep kan eten zonder dat zo'n ding de hele tijd in je bord hangt, zeker met zo'n lengte lijk me dat een reële vraag.
wildeman benoemt in het filmpje die ik hierboven heb geplaatst ook dat er moslims met andere etniciteiten zijn in het land, maar dat dit conflict te maken heeft met de specifiek rohingja etniciteit.quote:Op maandag 4 september 2017 18:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Zoals ik al eerder geschreven heb heeft dit niks met het feit te maken dat deze mensen moslim zijn. Het heeft alles te maken met hoe de etnische Birmezen, die sinds de onafhankelijkheid de dienst uitmaken in Birma, alle minderheden in Birma behandelen. Als je geen etnische Birmees bent wordt je als stuk vuil behandeld, in het ergste geval wordt je verkracht of vermoord door regeringstroepen.
opvallend waar jij je informatie vandaan haaltquote:Op maandag 4 september 2017 18:30 schreef MrRatio het volgende:
Hier gaan we Wildeman ook niet over horen:
https://themuslimissue.wo(...)bangladeshi-muslims/
http://www.yadvashem.org/(...)/encyclopedia/19.aspquote:Endlosung: Codenaam voor het plan van de nazi’s de Joodse kwestie op te lossen door alle Joden in Europa te vermoorden.
Waar wijs ik naar nazi's?quote:Op maandag 4 september 2017 18:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
opvallend waar jij je informatie vandaan haalt
"the muslim issue" / "de moslim kwestie"
[..]
http://www.yadvashem.org/(...)/encyclopedia/19.asp
Nee dit conflict heeft net zoals alle andere conflicten binnen Birma te maken met het feit dat de etnische Birmezen de overige volkeren binnen Birma als minderwaardig zien en ze ook zo behandelen. De Rohingja zijn nu toevallig in het nieuws, alleen is het een structureel probleem van racisme en discriminatie waar de Etnische Birmezen hoofdschuldig aan zijn.quote:Op maandag 4 september 2017 18:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
wildeman benoemt in het filmpje die ik hierboven heb geplaatst ook dat er moslims met andere etniciteiten zijn in het land, maar dat dit conflict te maken heeft met de specifiek rohingja etniciteit.
Volgens een volkslegende is dat water geen regen maar zijn dat de tranen, de zoute tranen, van boeddhisten van wie een familielid op een laffe manier is omgebracht door gewetenloze, islamitische extremisten.quote:Op maandag 4 september 2017 19:59 schreef slashdotter3 het volgende:
De natte exodus van de Rohingya
Na de uitbarsting van geweld in de Birmese deelstaat Rakhine zijn al meer dan 87.000 Rohingya naar het buurland Bangladesh gevlucht. Door stromende moessonregens zijn ze onderweg naar de overvolle opvangplekken. Met alles wat ze kunnen dragen waden ze door de enkeldiepe modder van de rijstvelden van Bangladesh.
Meer foto's bij de bron:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-rohingya-a1572171
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
fok jouquote:Op maandag 4 september 2017 21:29 schreef Morendo het volgende:
volkslegende is dat water geen regen maar zijn dat de tranen, de zoute tranen, van boeddhisten van wie een familielid op een laffe manier is omgebracht door gewetenloze, islamitische extremisten.
Volgens mij is het de bedoeling dat we de Armenië-discussie niet hier voeren.quote:
Die nobelprijs kon decennia daarvoor al bij het oud ijzer met toppers als Henry Kissinger en Moeder Theresa.quote:Op zaterdag 2 september 2017 23:51 schreef crystal_meth het volgende:
Nobelprijs voor de vrede is duidelijk geen bal waard, Aung San Suu Kyi...
Dat zijn gewoon feitenquote:Op maandag 4 september 2017 16:07 schreef alilami het volgende:Tuurlijk wel, Arabische media demoniseren net zo goed niet-moslims, westerse media doen het ook maar dan bij moslims.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |