Dus praat je genocide maar goed...quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:14 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik ga het niet opnemen voor terroristen.
Veel averechtser dan uitgeroeid worden kan niet hé.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:16 schreef Physsic het volgende:
[..]
Werkt wel behoorlijk averechts dan.
Zoals ik het gisteren las vallen er de laatste jaren vooral veel doden (en gewonden) door militair ingrijpen als reactie op Rohingya's die aanslagen plegen waarbij politie, militairen of andere autoriteiten omkomen. Ook recent weer. Dat zijn ook de momenten dat duizenden Rohingya's toch besluiten naar Bangladesh (of elders) te vluchten. Dus ja, kennelijk kan het wel erger.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Veel averechtser dan uitgeroeid worden kan niet hé.
Je moet het niet zien als vluchten, ze keren gewoon huiswaarts, ze zijn al die tijd gewoon illegaal in een buurland verbleven.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zoals ik het gisteren las vallen er de laatste jaren vooral veel doden (en gewonden) door militair ingrijpen als reactie op Rohingya's die aanslagen plegen waarbij politie, militairen of andere autoriteiten omkomen. Ook recent weer. Dat zijn ook de momenten dat duizenden Rohingya's toch besluiten naar Bangladesh (of elders) te vluchten. Dus ja, kennelijk kan het wel erger.
Linkjes bij NRC:
https://www.crisisgroup.o(...)rgency-rakhine-state
http://www.ohchr.org/Docu(...)shReport3Feb2017.pdf
Die aanvallen op Rohingya's gebeuren ook als zij geen aanslagen plegen...quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zoals ik het gisteren las vallen er de laatste jaren vooral veel doden (en gewonden) door militair ingrijpen als reactie op Rohingya's die aanslagen plegen waarbij politie, militairen of andere autoriteiten omkomen. Ook recent weer. Dat zijn ook de momenten dat duizenden Rohingya's toch besluiten naar Bangladesh (of elders) te vluchten. Dus ja, kennelijk kan het wel erger.
Linkjes bij NRC:
https://www.crisisgroup.o(...)rgency-rakhine-state
http://www.ohchr.org/Docu(...)shReport3Feb2017.pdf
Ze plegen geen landjepik.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:19 schreef HendrikV het volgende:
[..]
Rohingyas moeten dan ook geen landje pik plegen.
Klopt. Waren volgens mij nog eerder in die regio dan de Birmezen... Maar goed, feit is dat overal waar een islamitische bevolkingsgroep leeft naast andersdenkenden, het geweldadig is.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze plegen geen landjepik.
Ja, iedereen weet wat voor kansloze oorlogsgebieden Maleisië, Canada en Suriname zijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:39 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Klopt. Waren volgens mij nog eerder in die regio dan de Birmezen... Maar goed, feit is dat overal waar een islamitische bevolkingsgroep leeft naast andersdenkenden, het geweldadig is.
Nee, we zijn beter bekend met:quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, iedereen weet wat voor kansloze oorlogsgebieden Maleisië, Canada en Suriname zijn.
Ja, leuk. Maar dat weerlegt mijn weerlegging niet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, we zijn beter bekend met:
Pakistan
Afghanistan
Jemen
Syrie
Irak
Mali
Fillipijnen
Thailand
en ik ben er vast nog wel wat vergeten
Je hebt per ongeluk een land in je lijstje opgenomen waarin staatsdiscriminatie tegen ongelovige honden in de grondwet staat.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, iedereen weet wat voor kansloze oorlogsgebieden Maleisië, Canada en Suriname zijn.
Nou en? Dat maakt het geen gewelddadig hol.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt per ongeluk een land in je lijstje opgenomen waarin staatsdiscriminatie tegen ongelovige honden in de grondwet staat.
Die krijgen geen brood en spelen aangereikt.quote:Op maandag 28 augustus 2017 23:13 schreef Mortaxx het volgende:
Goed om te zien dat de Birmezen zich wel verzetten tegen de omvolking
Mensen in de provincie Rakhine (in Myanmar) zijn bang om een minderheid te worden. Wat niet een gekke gedachte is aangezien Rohingya in het noorden al een meerderheid zijn. Daar kwamen rellen van, toen werd er gevochten over en weer tot op het punt dat 100.000-den op de vlucht gingen. Toen heeft Myanmar het leger ingezet in die regio. Officieel gezien op een neutrale manier ter bescherming van beide gemeenschappen. Dit is bevestigd door buitenlandse observeerders maar je kan nooit echt weten hoe een leger een bevolking behandelt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 12:23 schreef Manke het volgende:
[..]
Die krijgen geen brood en spelen aangereikt.
Zijn de rohingya kleine geen minderheid in Myanmar? Wat is de werkelijke reden van dit alles? Willen de buddy's het land zuiveren voor buddhisten alleen?
Volgens mij is dat laatste niet het geval. Er wonen meer moslimminderheden (en wellicht ook andere minderheden) in Myanmar waar ze niet mee in 'oorlog' zijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 12:23 schreef Manke het volgende:
[..]
Die krijgen geen brood en spelen aangereikt.
Zijn de rohingya kleine geen minderheid in Myanmar? Wat is de werkelijke reden van dit alles? Willen de buddy's het land zuiveren voor buddhisten alleen?
onzin, is gewoon een ver van ons bed show. In Europa wordt de blanke 'overheerser' altijd als agressor neergezet.quote:Op maandag 28 augustus 2017 21:06 schreef Hamzoef het volgende:
In het Westen is nauwelijks aandacht voor de Rohingya, terwijl hun rechten extreem geschonden worden en je haast van genocide kan spreken.
Zou het misschien zo zijn omdat de slachtoffers moslim zijn? Of gaan de media het nu zo framen dat de moslims straks als agressor over komen?
Tal van bevolkingsgroepen in dit soort landen worden systematisch tot doelwit gemaakt, van Azie tot en met Afrika, dat is niet nieuws evenmin het gebrek aan aandacht, zijn echt niet alleen Moslims, buiten dat is het natuurlijk uiterest sneu wat deze mensen moeten doorstaan in Myanmar zeker omdat het land juist de betere kant op leek te gaan.quote:Op maandag 28 augustus 2017 21:06 schreef Hamzoef het volgende:
In het Westen is nauwelijks aandacht voor de Rohingya, terwijl hun rechten extreem geschonden worden en je haast van genocide kan spreken.
Zou het misschien zo zijn omdat de slachtoffers moslim zijn? Of gaan de media het nu zo framen dat de moslims straks als agressor over komen?
Birma is het land waar de uitbreiding van de islam is gestopt. Begrijpelijk dat zij niet willen dat dat hun land hetzelfde lot achterna gaat als Afghanistan, Pakistan, India en Bangladesh. De boeddhistische volkeren en hun erfgoed zijn volledig verdwenen. Maar genocide gaat wel erg ver.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 13:59 schreef yue het volgende:
Als de Rohingya aan landjepik en demografische oorlogsvoering doen, dan moeten ze ook niet gek opkijken dat er represailles volgen. Ik snap de Boeddhisten heel goed, je moet dit soort problemen tijdig aanpakken voordat het onomkeerbaar wordt.
Waar is het bewijs... Ik geloof daar niet inquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dus praat je genocide maar goed...
http://edition.cnn.com/20(...)e-opinion/index.htmlquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 17:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Waar is het bewijs... Ik geloof daar niet in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |