abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202664111
Sorry voor het schopje.

Maar ik moest even delen dat ik Montepulciano Di Abruzzo wijn het allerlekkerste vind. Ik ben niet zo'n wijnnicht (wel een nicht maar niet zo van de wijn) maar van de montepulciano slobber ik zo een flesje op. Heerlijk.

Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204232197

Even een schaamteloze kick tijdens deze kleine Cabernet franc proeverij.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 26 maart 2022 @ 20:35:33 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204232462
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 20:23 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Even een schaamteloze kick tijdens deze kleine Cabernet franc proeverij.
Was dus geen 'blind' proeverij?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_204232598
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 20:35 schreef golfer het volgende:

[..]
Was dus geen 'blind' proeverij?
Blind begonnen maar iemand moet natuurlijk wel weten wat waar in zit. Ik ben wel blij dat mijn vriendin (die aanvankelijk wel blind proefde) tot de zelfde conclusie kwam als ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204233066
En doorgegaan met een flightje van de Cabernet franc winnaar. Ook de gamay en côt van Mikaël Bouges erbij gehaald.
Morgen maar pastasaus maken met de restjes uit de glazen...

[ Bericht 21% gewijzigd door stavromulabeta op 26-03-2022 21:12:46 ]
pi_207711526
Omdat ik vandaag vastzittend in een defecte trein een Teams-meeting met een hope gezeik en hoog oplopende emoties goed heb weten te managen, vind ik dat ik vanavond om 20:00 een fles ga opentrekken. Uit de selectie "passend bij winters weer" mag Fok bepalen welke het gaat worden.
POLL

pi_207811173
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 20:59 schreef stavromulabeta het volgende:
En doorgegaan met een flightje van de Cabernet franc winnaar. Ook de gamay en côt van Mikaël Bouges erbij gehaald.
Morgen maar pastasaus maken met de restjes uit de glazen...

[ afbeelding ]
Welke glazen zijn dit?
pi_207812116
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 20:47 schreef XSbig het volgende:

[..]
Welke glazen zijn dit?
De open up-serie van Chef&Sommelier.

https://www.chefsommelier.com/collections/made-in-france/openup/
pi_207812490
Oh wat enig!
Kunnen we weer met termen smijten zoals “afdronk van droge steen”
“Ietwat mossig”
Want daar herken je de echte wijnkenner aan he?
pi_207815306
quote:
Kijk eens aan, merci!

Weet niet of ik het zo op het oog fijne glazen vind om blind te proeven, maar mijn glazen fetisj is weer verzadigd.
pi_207821856
Smerige dubbelpost maar, vandaag de mail gekregen met inschrijving voor de oogst van Apostelhoeve ‘22. _O_

Doosje Riesling en Auxerois here we come.
pi_207995805
We gaan voor de trippel post.

Vandaag maar eens mijn laatste fles Mercurey 1er Cru opentrekken. Zin in.

Pinot. _O_
pi_208534996

Een kleine macvin-proeverij.

Ineens kom in wijnbars en de betere horeca de voorheen obscure macvin tegen. Wie weet is het over een paar jaar de Carpaccio van 2027. Nu maar alvast wat inslaan voordat het onbetaalbaar wordt.
pi_208633194
@golfer , @Jeroboam , even naar het wijntopic verplaatst.
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 17:17 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik zie dat ze alleen in Nederland er zo stellig in zitten (blijkt ook uit jouw verbazing), het wiki-artikel zegt ook wijn https://en.wikipedia.org/wiki/Manzanilla_(wine)
Dat wikipedia-artikel stelt toch heel duidelijk in de eerste regel: "This article is about the variety of sherry."?
En sherry is weer een deelverzameling van wijn. Sherry is wijn maar niet alle wijn is sherry.

quote:
Ik verbaas me ook wel dat ze in een sterrenrestaurant wijn/sherry schenken van een fles die maar 15 euro kost.
Mij helemaal niet. In die prijsklasse heb je een goede prijs/kwaliteitverhouding. Duurdere wijnen worden al snel te complex waardoor ze het eten gaan overheersen. Dus uitstekend eten met een goede maar niet te complexe wijn. En een uitstekende wijn met goed maar simpel eten.
pi_208633219
En waarom sherry culinair meestal niet tot wijn gerekend wordt, is omdat het qua smaak en structuur behoorlijk afwijkend is van wat je normaal bij wijn verwacht. Ondanks dat het technisch gezien een wijn is.

Net zoals tomaten culinair tot de groenten gerekend worden en niet tot het fruit waar ze biologisch gezien onder vallen.
pi_208633593
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 17:34 schreef stavromulabeta het volgende:
@:Golfer , @:Jeroboam , even naar het wijntopic verplaatst.
[..]
Dat wikipedia-artikel stelt toch heel duidelijk in de eerste regel: "This article is about the variety of sherry."?
En sherry is weer een deelverzameling van wijn. Sherry is wijn maar niet alle wijn is sherry.
[..]
Mij helemaal niet. In die prijsklasse heb je een goede prijs/kwaliteitverhouding. Duurdere wijnen worden al snel te complex waardoor ze het eten gaan overheersen. Dus uitstekend eten met een goede maar niet te complexe wijn. En een uitstekende wijn met goed maar simpel eten.
Ik drink sowieso niet graag bij een copieuze maaltijd, die zaken houd ik liever gescheiden.
pi_215974115
Een schaamteloze kick omdat @Karzai me aangestoken heeft met zijn Pinot Noir en toevallig vandaag de vaste wijnleverancier wat oude bekenden en een paar nieuwe flessen is komen langsbrengen. Dus maar even 2 nieuwe uitproberen (met de Coravin anders wordt het wat te gortig voor een maandag ;) )

Een qua samenstelling heel vreemde rode: Touriga Nacional, Temperanillo, Mouvedre en Tinta Amarella (die normaal voor Port gebruik wordt). Moest even 3 keer checken of ik Zuid-Afrika goed zag staan. Nogal stevig, kruid en aards. En iets wat heel erg aan metaal doet denken. Iets te heftig om zo te drinken. Eens kijken waar die qua eten goed zou kunnen passen

En een witte, ook een Zuid-Afrikaan. Niet goed gekeken wat het was en het eerste wat ik dacht was: Sherry! Deze blijkt inderdaad Sur Lie gelagerd te zijn, dus dat verklaard een hoop. Verder net zoals sherry nootachtig en duidelijk iets ziltigs zoals bij Chablis. Een proberen met iets van oesters, snorkels of andere zeewezens.
  maandag 23 december 2024 @ 20:28:01 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215975264
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 19:25 schreef stavromulabeta het volgende:
-knip-. Eens proberen met iets van oesters, snorkels of andere zeewezens.
_O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')