Was dus geen 'blind' proeverij?quote:Op zaterdag 26 maart 2022 20:23 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Even een schaamteloze kick tijdens deze kleine Cabernet franc proeverij.
Blind begonnen maar iemand moet natuurlijk wel weten wat waar in zit. Ik ben wel blij dat mijn vriendin (die aanvankelijk wel blind proefde) tot de zelfde conclusie kwam als ik.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Welke glazen zijn dit?quote:Op zaterdag 26 maart 2022 20:59 schreef stavromulabeta het volgende:
En doorgegaan met een flightje van de Cabernet franc winnaar. Ook de gamay en côt van Mikaël Bouges erbij gehaald.
Morgen maar pastasaus maken met de restjes uit de glazen...
[ afbeelding ]
De open up-serie van Chef&Sommelier.quote:
Kijk eens aan, merci!quote:Op woensdag 1 februari 2023 21:28 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De open up-serie van Chef&Sommelier.
https://www.chefsommelier.com/collections/made-in-france/openup/
Dat wikipedia-artikel stelt toch heel duidelijk in de eerste regel: "This article is about the variety of sherry."?quote:Op zondag 2 april 2023 17:17 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik zie dat ze alleen in Nederland er zo stellig in zitten (blijkt ook uit jouw verbazing), het wiki-artikel zegt ook wijn https://en.wikipedia.org/wiki/Manzanilla_(wine)
Mij helemaal niet. In die prijsklasse heb je een goede prijs/kwaliteitverhouding. Duurdere wijnen worden al snel te complex waardoor ze het eten gaan overheersen. Dus uitstekend eten met een goede maar niet te complexe wijn. En een uitstekende wijn met goed maar simpel eten.quote:Ik verbaas me ook wel dat ze in een sterrenrestaurant wijn/sherry schenken van een fles die maar 15 euro kost.
Ik drink sowieso niet graag bij een copieuze maaltijd, die zaken houd ik liever gescheiden.quote:Op zondag 2 april 2023 17:34 schreef stavromulabeta het volgende:
@:Golfer , @:Jeroboam , even naar het wijntopic verplaatst.
[..]
Dat wikipedia-artikel stelt toch heel duidelijk in de eerste regel: "This article is about the variety of sherry."?
En sherry is weer een deelverzameling van wijn. Sherry is wijn maar niet alle wijn is sherry.
[..]
Mij helemaal niet. In die prijsklasse heb je een goede prijs/kwaliteitverhouding. Duurdere wijnen worden al snel te complex waardoor ze het eten gaan overheersen. Dus uitstekend eten met een goede maar niet te complexe wijn. En een uitstekende wijn met goed maar simpel eten.
quote:Op maandag 23 december 2024 19:25 schreef stavromulabeta het volgende:
-knip-. Eens proberen met iets van oesters, snorkels of andere zeewezens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |