Nee, dat zag je niet. En hoe zouden ze dat moeten doen dan? Je hebt een beperkt aantal motoren dat je per seizoen mag gebruiken, en dan gaan ze daar B-kwaliteit onderdeeltjes in doen om een paar duizend euro te besparen of zo?quote:Op zondag 27 augustus 2017 16:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het begint er toch sterk op te lijken dat Ricciardo intern de status van eerste coureur heeft en er prioriteit wordt gegeven aan de preparatie van zijn auto. Bij Ferrari en Renault zag je ook altijd dat Irvine en Fisichella veel vaker stuk gingen dan de eerste rijder.
Dus moeten ze maar nemen zoals het is en de mond maar houden? Na zo vaak uitvallen, omdat de motor stuk is, mag je echt wel aangeven dat dit niet meer kan. En aangeven dat dit niet stand houdt hoeft niet persé iets te maken hebben met volgend jaar.quote:Op zondag 27 augustus 2017 16:28 schreef doemaarniet het volgende:
Ja Max en papa Jos kunnen wel gaan roepen dat ze er klaar mee zijn, maar er is geen ander top team beschikbaar om in te stappen..
Overigens snap ik dat Max hier doodziek van is.
Oh.quote:
Als je dit serieus meent heb je echt een steekje los zitten.quote:Op zondag 27 augustus 2017 16:25 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Voor een auto die maximaal goed is voor een 5e plek pakt Ricciardo opvallend veel podiumplaatsen.
Als je de vorige keer de race voor het hele team hebt verpest met een domme actie en het team dat met de mantel der liefde bedekt, dan moet je misschien ook even inbinden.quote:Op zondag 27 augustus 2017 16:38 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dus moeten ze maar nemen zoals het is en de mond maar houden?
niet echt boeiend. hij moet gewoon races uitrijdenquote:Op zondag 27 augustus 2017 16:27 schreef DaMook het volgende:
[..]
RIC en VER zijn sowieso een topteam samen, ook of vooral buiten de races.
Bullshit. Iedereen maakt eens een keer fout. 1 wrong doesn't make a right. Vooral niet als het constant gebeurd aan de kant van Red Bull.quote:Op zondag 27 augustus 2017 16:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je de vorige keer de race voor het hele team hebt verpest met een domme actie en het team dat met de mantel der liefde bedekt, dan moet je misschien ook even inbinden.
Onzin, als dat het geval zou zijn, is Ricciardo verdomd slecht in kwallificeren geworden. Hoe verklaar je anders de kwallificatie balans tussen Ricciardo en Max?quote:Op zondag 27 augustus 2017 16:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het begint er toch sterk op te lijken dat Ricciardo intern de status van eerste coureur heeft en er prioriteit wordt gegeven aan de preparatie van zijn auto. Bij Ferrari en Renault zag je ook altijd dat Irvine en Fisichella veel vaker stuk gingen dan de eerste rijder.
Wie?quote:Op zondag 27 augustus 2017 16:44 schreef DP026 het volgende:
Mooie race gezien met een puike prestatie van Ricciardogod.
Ik lees net dat dit zijn 6e DNF is, en dat twee daarvan door een aanrijding kwamen. 4 keer mechanische pech op 12 races is teveel, maar 2 DNF's voor het team door een domme actie zijn er ook 2 teveel.quote:Op zondag 27 augustus 2017 16:44 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Bullshit. Iedereen maakt eens een keer fout. 1 wrong doesn't make a right. Vooral niet als het constant gebeurd aan de kant van Red Bull.
1... die in Oostenrijk kon hij (echt) niks aan doen en overigens was dat ook weer door technisch falen van de koppeling.quote:Op zondag 27 augustus 2017 16:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik lees net dat dit zijn 6e DNF is, en dat twee daarvan door een aanrijding kwamen. 4 keer mechanische pech op 12 races is teveel, maar 2 DNF's voor het team door een domme actie zijn er ook 2 teveel.
twitter:Olav_Mol twitterde op zondag 27-08-2017 om 16:57:33De motor van Max heeft alweer gelopen en is niet stuk; was iets met een bougie en failsafe die m uitzette. Te veilig, te angstig van Renault reageer retweet
De aanrijding in Spanje kon hij ook niks aan doen hoorquote:Op zondag 27 augustus 2017 16:59 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
1... die in Oostenrijk kon hij (echt) niks aan doen en overigens was dat ook weer door technisch falen van de koppeling.
Plausible, hij koos voor 3 dik er doorheen. Als hij daar niet had gezeten had Kimi niet ingehouden en was Bottas niet tegen Kimi geredenquote:Op zondag 27 augustus 2017 17:01 schreef franklop het volgende:
[..]
De aanrijding in Spanje kon hij ook niks aan doen hoor
Ik schat Max hoger in als coureur.quote:Op zondag 27 augustus 2017 16:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Onzin, als dat het geval zou zijn, is Ricciardo verdomd slecht in kwallificeren geworden. Hoe verklaar je anders de kwallificatie balans tussen Ricciardo en Max?
Iedereen mag het anders zien natuurlijkquote:Op zondag 27 augustus 2017 17:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Plausible, hij koos voor 3 dik er doorheen. Als hij daar niet had gezeten had Kimi niet ingehouden en was Bottas niet tegen Kimi gereden
Eindeloze discussie, maar ik ga ff van 1 eigen actie en 5x technisch falen.
Tijd voor speculaas:quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:04 schreef franklop het volgende:
[..]
Iedereen mag het anders zien natuurlijk
Ik hou het op 0,5 en 5,5
Maar wat denk je dan?quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik schat Max hoger in als coureur.
Maar wat ik bedoel te zeggen is dat Formule 1 auto's en F1 motoren geen Toyota Aygo's zijn waarvan er duizend per dag in elkaar gezet worden door robots. Bij het maken van de onderdelen voor een F1 auto komt handwerk en het menselijke aspect kijken dus reken maar dat er kwaliteitsverschil zit tussen de diverse onderdelen. Uiteindelijk zul je als team aan één auto de prioriteit moeten geven.
Daar moest ik ook gelijk aan denken ja.quote:Op zondag 27 augustus 2017 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk niet dat het verschil had gemaakt. Bij een herstart met Ricciardo achter je moet je op je hoede zijn en dat was Bottas niet genoeg. Sterker nog, hij liet links en rechts ruimte, waardoor hij aan beide kanten ingehaald kon worden. Beetje zoals achterblijverZonta in 2000 met Häkkinen en Schumacher
Volgens mij was dat ook de reden dat ze hem uit de race hebben gehaald, iig dat idee had ik.quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wel extreem overigens hoe Alonso weer tekeer ging op de radio vandaag. Van een man met een dergelijk salaris mag je toch wel een bepaalde mate van professionaliteit verwachten. Nadat hij uitgejankt was mochten ze opeens niks meer tegen hem zeggen op de radio. Tja. Lever je contract in jongen als je niet met de situatie om kunt gaan. Naar Monza afreizen lijkt me sowieso zinloos.
Red Bull zal hier ook weinig aan kunnen doen, het chassis is heel goed maar ze moeten het doen met een klantenmotor.quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar wat denk je dan?
Dat ze de schroefjes bij Ricciardo net wat strakker aandraaien? Juist omdat het allemaal handwerk is, wordt juist de uiterste zorg besteedt aan de kwaliteit.
Een onderdeel is goed of niet goed, er is niet zoiets als een onderdeel wat net wat beter is.
Als ze bij RBR de indruk hebben dat een onderdeel "minder goed" is, dan wordt het opnieuw gemaakt. Het is een miljoenen bedrijf, en dan gaan ze niet een kwalitatief minder onderdeel in de auto van Max zetten. Juist Max willen ze behouden voor het team, omdat het de betere coureur is.
Max heeft gewoon vieze pech, wordt ie hard van. En het zal wel een keer ophouden.
Dat soort dingen gebeuren, ook afhankelijk van hoeveel risico je neemt en hoe handig je bent in buiten de ellende blijven, maar daar heeft het team verder geen invloed op.quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Plausible, hij koos voor 3 dik er doorheen. Als hij daar niet had gezeten had Kimi niet ingehouden en was Bottas niet tegen Kimi gereden
Eindeloze discussie, maar ik ga ff van 1 eigen actie en 5x technisch falen.
Als hij daar niet had gezeten....quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Plausible, hij koos voor 3 dik er doorheen. Als hij daar niet had gezeten had Kimi niet ingehouden en was Bottas niet tegen Kimi gereden
Eindeloze discussie, maar ik ga ff van 1 eigen actie en 5x technisch falen.
Oh je doelde op de DNF van Ric...quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat soort dingen gebeuren, ook afhankelijk van hoeveel risico je neemt en hoe handig je bent in buiten de ellende blijven, maar daar heeft het team verder geen invloed op.
Het punt is dat zijn mechanische pech ook weer niet zo heel extreem is en het team ook wel eens wat van een coureur moet slikken. Voor het team waren het gewoon 2 DNF's de vorige race, geheel te danken aan die ene coureur die zich nu heel hard beklaagt.
Altijd die Finnen weerquote:Op zondag 27 augustus 2017 17:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als hij daar niet had gezeten....
Beetje een dooddoener is dat. Max deed in Spanje niks bijzonders vond ik. Zoals hij zelf al zei: "I didn't make it to the finish, because of the Finnish.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |