Dat gelijktijdig schrijven geloof ik best wel.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 15:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hij had natuurlijk al wel flink wat materiaal wat hij eerst in Dance wilde stoppen, maar wat hij uiteindelijk in Winds stopt. En Dance en Feast heeft hij ook al tegelijkertijd zo'n beetje geschreven omdat dat eigenlijk één groot verhaal is. En ik zou wel begrijpen dat hij de laatste twee boeken ook wat gelijk schrijft zodat hij alles goed kan finetunen in de opbouw.
Ja maar tussen CoK en SoS zat maar één jaar bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 15:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat gelijktijdig schrijven geloof ik best wel.
Maar hoeveel jaar zat er ook alweer tussen Dance en Feast?
Dat meenemen van stukken heeft hij ook al eerder gedaan. En nooit was hij snel.
Moet je voor de grap eens de eerste paar topics doorlezen. Wat een contrast.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 14:09 schreef Odaiba het volgende:
Zo wat krijgt GoT een hoop kritiek nu met dit seizoen.
Ik ben het wel eens met de kritiek. Ik had met dit seizoen ook voor het eerst dat het een veel andere ervaring en opzet heeft als de vorige seizoen. Alles is gerushed en dat is toch super zonde!quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:14 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens de eerste paar topics doorlezen. Wat een contrast.
Het actie gehalte is zeker tof!quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
Het is nog steeds een genot om te kijken, s7e4, the spoils of war hoort bij mijn favoriete got episodes.
Mooi toch. Binnenkort wat boeken scoren dus!quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 15:06 schreef Poes. het volgende:
Comment op 9GAG;
''The rumor I heard from one of the Spanish editor is that the Winds of Winters book is already written and almost ready to mass-publish, and the seventh is almost finished, but since the HBO show has diverges so much from the books, GRRM was asked to say that the books are not written. The English editorial will publish the WoW the following day after the last episode is broadcast, and the last book the following Christmas or big event. This marketing campaign is making the license owner in other languages quite angry.''
Zou het?
Binnenkort? Na seizoen 8.. die misschien pas in 2019 uitkomtquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Mooi toch. Binnenkort wat boeken scoren dus!
Het visuele zit goed ja, maar het is dus meer oppervlakkige blockbuster geworden ipv dat ze het goede schrijfwerk uit de eerdere seizoenen combineren met dat visuele spektakel.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
Het is nog steeds een genot om te kijken, s7e4, the spoils of war hoort bij mijn favoriete got episodes.
En de wrijving zit erin dat GoT dus eerst veel meer was dan simpel vermaak, en iedereen moet omschakelen danquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:49 schreef Het_Liegebeest het volgende:
Laten we het er maar gewoon op houden dat er een aantal mensen zijn die van simpel vermaak houden waar je niet bij na hoeft te denken en een aantal die iets meer willen zien dan dat.
Voor de GRRM tijdspanne is dat binnenkort. Daarnaast weten we niet eens of het echt is heh. Dus je zit je druk te maken om iets wat volledig fake is :pquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:45 schreef Poes. het volgende:
[..]
Binnenkort? Na seizoen 8.. die misschien pas in 2019 uitkomt
Ja, maar dat snappen die mensen die van simpel houden blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En de wrijving zit erin dat GoT dus eerst veel meer was dan simpel vermaak, en iedereen moet omschakelen dan
Ik was een paar dagen terug in het gezelschap van wat casuals. Die vinden dit seizoen helemaal geweldig :pquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:49 schreef Het_Liegebeest het volgende:
Laten we het er maar gewoon op houden dat er een aantal mensen zijn die van simpel vermaak houden waar je niet bij na hoeft te denken en een aantal die iets meer willen zien dan dat.
Toch is de kritiek groter dan ooit. Ook bij mezelf, in de voorgaande seizoenen zaten ook wel plotholes en momenten van slecht schrijfwerk maar er was ook nog wel goede opbouw naar bepaalde plotpunten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:54 schreef Het_Liegebeest het volgende:
[..]
Ja, maar dat snappen die mensen die van simpel houden blijkbaar niet.
Die zeker denken dat Jon een incestbaby is van Ned en Lyannaquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik was een paar dagen terug in het gezelschap van wat casuals. Die vinden dit seizoen helemaal geweldig :p
Ik gat het ff vragen :pquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 17:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die zeker denken dat Jon een incestbaby is van Ned en Lyanna
Iedereen viel dat toen ook wel op aan bepaalde zaken (Dorne, Arya), maar andere verhaallijnen hadden toen nog wel een goede opbouw. Het is nu dat er minder verhaallijnen zijn en die dan toch allemaal heel matig zijn, en er puur en alleen zijn om tot een bepaald punt te komen zonder enige logica.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 18:08 schreef Kokoswater het volgende:
Het doet me deugd te zien dat anderen nu zien waarom ik (en verscheidene anderen) seizoenen 5 en 6 zo kut vonden. De kutte dingen aan die twee seizoenen zijn nu nog frequenter en intenser aanwezig zodat het iedereen wel moet opvallen.
King's Landing vond ik wel mooi vorig seizoen. Behalve het einde dat mensen zo geweldig vonden. Veel mensen lijken slechts oppervlakkige actie-junkies. House Tyrell moest gewoon weg om de focus op Jon en Dany te laten vallen. Zelfde gold voor House Baratheon in seizoen 5. Het was allemaal heel doorzichtig.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 18:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Iedereen viel dat toen ook wel op aan bepaalde zaken (Dorne, Arya), maar andere verhaallijnen hadden toen nog wel een goede opbouw. Het is nu dat er minder verhaallijnen zijn en die dan toch allemaal heel matig zijn, en er puur en alleen zijn om tot een bepaald punt te komen zonder enige logica.
Seizoen 7 is wel gewoon het minste seizoen van allemaal.
Ik vond dat KL plot eigenlijk wel prima, ja het was er om wat personages goed op te ruimen maar het was wel redelijk in-character voor Cersei om zoiets te doen. Het punt is alleen dat er nu totaal geen gevolgen zijn gebleken voor die actie, iedereen weet dat Cersei het heeft gedaan maar toch rellen ze niet tegen haar. Dus dat deden ze wel slecht.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 18:19 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
King's Landing vond ik wel mooi vorig seizoen. Behalve het einde dat mensen zo geweldig vonden. Veel mensen lijken slechts oppervlakkige actie-junkies. House Tyrell moest gewoon weg om de focus op Jon en Dany te laten vallen. Zelfde gold voor House Baratheon in seizoen 5. Het was allemaal heel doorzichtig.
de arrogantie spat er van afquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:49 schreef Het_Liegebeest het volgende:
Het punt is dat ze er nu wel een paar "scheme" plots in gooien zoals met Littlefinger en Cersei, maar dat het eigenlijk veel matiger is dan wat het eerst was of te geforceerd. Iedereen wist wel dat het uiteindelijk uit ging draaien op de strijd tegen de White Walkers, en dat is ook prima. Maar dan wel om die WW's geen ijsdraak te geven met zo'n geforceerd en doorzichtig plot wat veel te doorzichtig is om ze dat te geven.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 18:28 schreef Re het volgende:
[..]
de arrogantie spat er van af
ik vind de serie gewoon mooi in balans we zitten nou eenmaal in het laatste gedeelte, als je maar blijft praten en schemen dooft het ook als een nachtkaars (een herhaling van zetten wordt ook vervelend)... en zo hoogstaand is de serie nou niet, ook niet vanaf het begin. vet vermaak, goed verhaal, maar het verhaal heeft een eind.
wat verder niets zegt dat er dingen niet geheel goed overkomen, maar dat ik daar wat makkelijk overheen kijk maakt niet dat ik het simpel vermaak zit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |