Vandaag evaluatiegesprek gehad bij het ziekenhuis. Dit vond zo vroeg plaats omdat we anders vijf maanden moesten wachten voor een eventueel vervolg. Nou, we zijn blij dat het ziekenhuis zo doortastend is

. Als ik nu ongesteld word, dan beginnen we meteen met het vervolg. En dat is dan IVF korte protocol. Ik hoef dan niet eerst een maand de pil te slikken om alles stil te leggen.
Bij de huidige IVF-poging had ik maar één eitje en reageerde dus niet op de maximale dosering hormonen. Het enige wat nog kan helpen om de eitjes beter te laten rijpen is Menopur. En voor de rest maar afwachten of ik dan een betere maand heb?
De gynaecoloog vroeg ons ook of we bij de volgende poging een punctie willen doen bij een lager aantal eitjes. Normaal doen ze dit alleen bij vier of meer. Maar dit kan handig zijn om meer te weten; de kwaliteit van de eitjes, of er wel een bevruchting plaatsvindt etc. We denken dat we dit gaan doen.
Op dit moment hebben we nog steeds hoop voor de huidige IUI. Ik houd het soms niet meer van de spanning

. Vanmiddag in de bus dacht ik echt dat ik ongesteld was en kreeg bijna een rolberoerte. Ik durf bijna niet meer naar de wc! Ik moet trouwens wel zeggen dat de klachten die ik nu heb heel anders zijn dan voordat ik ongesteld word. Dan heb ik alleen op de dag dat ik hevig ongesteld ben, krampen. Of kan het zijn door al de hormonen die ik heb gespoten en geslikt? Sinds de inseminatie ben ik hormoonvrij.
Gelukkig zijn we morgen het grootste deel van de dag op pad met vrienden dus dat is een mooie afleiding. En zondag hebben we ook genoeg te doen.... Pfff...