abonnement Unibet Coolblue
pi_173298693
Op het Damrak kan je met een vrachtwagen 100en slachtoffers maken. Zo'n enorme stroom mensen moet beschermd worden. Wat is er mis met hier en daar een betonblok?

quote:
Amsterdam: geen extra maatregelen

De gemeente Amsterdam neemt ook na de terreuraanslagen in Spanje geen extra maatregelen om het onmogelijk te maken op trekpleisters in de stad op een menigte in te rijden met een auto, bus of vrachtwagen.

Ook nu weer vragen bijvoorbeeld winkeliers om maatregelen, maar burgemeester Eberhard van der Laan, hoofdofficier van justitie Theo Hofstee en politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg achten het onmogelijk 'maatregelen consequent te nemen voor alle plekken in het centrum en daarbuiten zonder de stad daarmee te verlammen', laat een woordvoerder weten. "Bovendien kan ook dan een aanslag niet worden uitgesloten."

De filosofie is overzichtelijk: in een stad vol trekpleisters zouden heel veel drukke plekken afgezet moeten worden. Plaats je betonblokken om het Stationsplein, wat doe je dan met het Damrak? Wat met de Dam, wat met het Rokin? Blokkeer je de Kalverstraat, moet dat dan ook met de Nieuwendijk en de P.C. Hooftstraat in Zuid? Als nu betonblokken of andere obstakels worden geplaatst, wanneer kunnen die dan weer weg? Over een maand? Een jaar? Vijf jaar?

Uiteenlopende reacties
De vragen die nu actueel zijn, zijn grotendeels dezelfde als na de aanslagen in pakweg Nice, Berlijn, Londen en Stockholm. En de reacties op dreiging in bijvoorbeeld Rotterdam en Amsterdam verschillen. Waar in tijden van eerdere dreiging langere tijd zwaarbewapende eenheden rond Rotterdam Centraal postten, werden in Amsterdam de met automatische wapens uitgeruste Bewakingseenheid (BE) van de politie maar zo kort mogelijk rond het Centraal Station ingezet.

Het Amsterdamse stadsbestuur stelt 'voortdurend alert' te zijn en benadrukt dat het steeds contact houdt met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV), het Openbaar Ministerie en de politie. Maar 'boven op alle zichtbare en onzichtbare maatregelen' die al zijn getroffen, treft Amsterdam geen extra maatregelen zo lang er geen serieuze 'signalen zijn van concrete dreiging'.

'Begrijpelijke zorgen'
Nadat vertegenwoordigers van de winkeliers in de Kalverstraat en de Nieuwendijk opnieuw om ingrepen hadden gevraagd, is hen volgens de gemeente in 'een goed gesprek' het beleid uitgelegd. "De zorgen zijn begrijpelijk," vindt de woordvoerder. "We hebben afgesproken verder te praten over dreiging en veiligheid, net zoals dat naar aanleiding van eerdere aanslagen is gebeurd met bijvoorbeeld Joodse instellingen, redacties en poppodia."

Al in 2013 heeft de NCTV het dreigingsniveau in Nederland verhoogd naar 'substantieel'. Sindsdien geldt in grote steden waaronder Amsterdam al verhoogde waakzaamheid. Wat de precieze maatregelen zijn die bij dat dreigingsniveau horen, is geheim.

Alle grote steden laten weten dat ze worstelen met de vraag: waar begin je en waar eindig je? In de drukke binnensteden zijn overal mensen opeengepakt op terrassen, bij stations en entrees. "Aanslagen zoals die in Spanje passen in het huidige dreigingsbeeld en benadrukken de realiteit waar alle grote steden in Europa op dit moment mee te maken hebben," stelt burgemeester Van der Laan in een verklaring. "Die aanslagen tonen aan dat een aanslag op elk moment en op elke plek kan plaatsvinden."

https://www.parool.nl/ams(...)aatregelen~a4512014/
OP is niet van mij.
pi_173299300
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:58 schreef Halcon het volgende:
Op het Damrak kan je met een vrachtwagen 100en slachtoffers maken. Zo'n enorme stroom mensen moet beschermd worden. Wat is er mis met hier en daar een betonblok?

[..]

OP is niet van mij.
Daar hebben we niets aan.
  Boks-Chick maandag 21 augustus 2017 @ 14:07:25 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173300129
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waar ga je het allemaal neerzetten dan? Dat beperkt mij ook. Het heeft weinig zin. Men gaat op zoek naar kwetsbare plekken.
exact. daarom geloof ik niet in deze maatregel :P
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

In een vreselijke stad als Amsterdam wil ik absoluut niet komen hoor.
Lees je uberhaupt wat ik gezegd heb hier? Ik ben wel de laatste die bang is voor terrorisme.
Ik ga komende maand nog weer naar Barcelona, is gek genoeg geregeld ten tijde van die aanval daar. Ik reis op het moment veel naar grote steden.

Wat ik hier nou al vaker gezegd heb omdat mensen niet kunnen lezen:
Betonblokken bv beperken helemaal niets, leveren geen enkele overlast op. Is zoiets simpel maar als je daarmee al erge dingen kunt voorkomen. Waarom zou je het dan niet doen?
Heeft niets met angst of wat dan ook te maken, of toegeven aan terrorisme.

Toegeven wordt als je ergens maar met beperkt aantal mag komen, of alleen maar met hevige controle.

[..]

Nogmaals: Een betonblok wat ergens ligt beperkt je totaal niet om daar te kunnen lopen.
Je bent vast niet zo dik dat je kont niet door de straat past als daar een blok ligt.
Mocht dat wel zo zijn dan ben jij het probleem en niet terrorisme, want dan past er maar 1 persoon tegelijk door die straat en heb jij een gigantisch gezondheidsprobleem.

[..]

Waarom zou je uberhaupt naar Amsterdam willen?
ik ben niet het probleem, jij met het willen creeren van een schijnveiligheid die nul komma nul effect zal hebben daar er veel te veel andere mogelijke doelwitten zijn.
Oh en als geboren en getogen Amsterdammer heb ik er genoeg te zoeken :). Blijf jij er toch lekker weg? Hoeven we ook niet speciaal voor jou blokken op het damrak te leggen :W
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je weet niet eens waar je over praat. Wat is er vreselijk aan?
Wat heb je tegen Amsterdam? Je lost het niet op met blokkades. Dan zoekt men een andere plek.
14.gif. Dank u, u snapt het!
lolwut
pi_173300180
quote:
19s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:07 schreef BrandX het volgende:

[..]

exact. daarom geloof ik niet in deze maatregel :P

[..]

ik ben niet het probleem, jij met het willen creeren van een schijnveiligheid die nul komma nul effect zal hebben daar er veel te veel andere mogelijke doelwitten zijn.
Oh en als geboren en getogen Amsterdammer heb ik er genoeg te zoeken :). Blijf jij er toch lekker weg? Hoeven we ook niet speciaal voor jou blokken op het damrak te leggen :W

[..]

14.gif. Dank u, u snapt het!
Dat hoor ik graag. Dat ik het snap. Dat is ook maar heel beperkt.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 16:03:35 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173344564
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_173344584
quote:
Schijnveiligheid!!!
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173344602
quote:
Wat hebben die betonblokken voor een zin als er weer eens een ploflim een spijkerbom laat afgaan in een groep kinderen?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 16:07:11 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173344632
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wat hebben die betonblokken voor een zin als er weer eens een ploflim een spijkerbom laat afgaan in een groep kinderen?
Betonblokken zijn er voor aanslagen met vrachtwagens en auto's slimpie ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:12:58 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173344718
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:04 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Schijnveiligheid!!!
Correct.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173344756
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Correct.
Welke maatregel is geen schijnveiligheid?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:23:02 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173344895
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:15 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Welke maatregel is geen schijnveiligheid?
Preventie, onder andere.

Geen enkele maatregel voorkomt 100%, dat is (uiteraard) een illusie. Maar die betonblokken leiden letterlijk tot niets, want als 'ze' slachtoffers met een vrachtwagen willen maken zoeken ze een plek zonder blokken en als 'ze' slachtoffers willen maken op het domplein dan lopen ze met 8 man met messen het plein op.
Het is een populistische maatregel, allerlei ongefundeerde types roepen op Feesboek dat er echt iets moet gebeuren. Dan krijg je dit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173344896
Je kan niet alles beveiligen. Zo simpel is het. Je kan beter de dreiging aanpakken.
pi_173344945
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Preventie, onder andere.

Geen enkele maatregel voorkomt 100%, dat is (uiteraard) een illusie. Maar die betonblokken leiden letterlijk tot niets, want als 'ze' slachtoffers met een vrachtwagen willen maken zoeken ze een plek zonder blokken en als 'ze' slachtoffers willen maken op het domplein dan lopen ze met 8 man met messen het plein op.
Het is een populistische maatregel, allerlei ongefundeerde types roepen op Feesboek dat er echt iets moet gebeuren. Dan krijg je dit.
Ik weet niet wat jou aan het hart gaat maar ik vermoed dat er heel wat schijnmaatregelen zijn of maatregelen zijn die het probleem met 0,000001% verminderen die jij verwelkomt.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:26:45 #14
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_173344960
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:23 schreef Jaroon het volgende:
Je kan niet alles beveiligen. Zo simpel is het. Je kan beter de dreiging aanpakken.
True.... Leg je straks 100 betonblokken aan rond de Dam. Rijdt er een gek door de Kalverstraat.
En als je daar betonblokken neerlegt is het straks de Albert Cuyp markt, of een andere onbekendere straat.

Overal lopen mensen. Dus je kan beter de dreiging aanpakken, in plaats van dweilen met de kraan open. Ook terroristen zullen vast vooronderzoek doen waar zij dood en verderf kunnen zaaien. Of je moet gewoon heel Amsterdam autoluw maken, wat een groot drama is.
pi_173344996
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jou aan het hart gaat maar ik vermoed dat er heel wat schijnmaatregelen zijn of maatregelen zijn die het probleem met 0,000001% verminderen die jij verwelkomt.
Ze zegt iets anders.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:30:30 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173345020
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jou aan het hart gaat maar ik vermoed dat er heel wat schijnmaatregelen zijn of maatregelen zijn die het probleem met 0,000001% verminderen die jij verwelkomt.
Geen idee hoe dit een reactie is op mijn post.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173345080
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Geen idee hoe dit een reactie is op mijn post.
Verkeersdrempels zijn ook schijnmaatregelen. Zodra je erover bent of op een weg daarna kan je weer gas geven. Toch zie je ze in het hele land. Ik bedoel alleen maar dat het niet alleen populisten zijn die populistische maatregelen willen.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:42:16 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173345183
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Verkeersdrempels zijn ook schijnmaatregelen. Zodra je erover bent of op een weg daarna kan je weer gas geven. Toch zie je ze in het hele land. Ik bedoel alleen maar dat het niet alleen populisten zijn die populistische maatregelen willen.
Ware het niet dat verkeersdrempels (en aanverwante maatregelen in 30-zones) het aantal letsel-slachtoffers met een kwart doen dalen.

https://www.swov.nl/sites(...)den_gearchiveerd.pdf

Als je mij ook zo'n onderzoek voor aanslagen & betonblokken kan overleggen koop ik morgen nog een betonblok voor je.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173345281
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ware het niet dat verkeersdrempels (en aanverwante maatregelen in 30-zones) het aantal letsel-slachtoffers met een kwart doen dalen.

https://www.swov.nl/sites(...)den_gearchiveerd.pdf

Als je mij ook zo'n onderzoek voor aanslagen & betonblokken kan overleggen koop ik morgen nog een betonblok voor je.
Het probleem bij aanslagen is dat je niet weet hoeveel mensenlevens gered zijn door een maatregel. Ik ben ook niet overtuigd van het nut van betonblokken maar kan me voorstellen dat als er net zoveel meter betonblok als meter drempel in Nederland ligt dat het op de langere termijn toch mensenlevens scheelt.

Maar ik kan nog wel andere voorbeelden verzinnen. Een vuurwerkvrijezone bijvoorbeeld van 100 bij 100 meter. Zet dat zoden aan de dijk?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:52:27 #20
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173345321
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:49 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het probleem bij aanslagen is dat je niet weet hoeveel mensenlevens gered zijn door een maatregel. Ik ben ook niet overtuigd van het nut van betonblokken maar kan me voorstellen dat als er net zoveel meter betonblok als meter drempel in Nederland ligt dat het op de langere termijn toch mensenlevens scheelt.

Maar ik kan nog wel andere voorbeelden verzinnen. Een vuurwerkvrijezone bijvoorbeeld van 100 bij 100 meter. Zet dat zoden aan de dijk?
Tja, we zouden ook verhuurbusjes kunnen verbieden. Punt is een beetje dat we ook nog gewoon ons ding willen doen. Zelf allerlei onderdelen van het openbare leven platleggen om te voorkomen dat anderen dat doen, vind ik niet zo zinvol.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173345430
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tja, we zouden ook verhuurbusjes kunnen verbieden. Punt is een beetje dat we ook nog gewoon ons ding willen doen. Zelf allerlei onderdelen van het openbare leven platleggen om te voorkomen dat anderen dat doen, vind ik niet zo zinvol.
Betonblokken zijn ook niet mijn eerste oplossing of eerste keuze van aanpak van een probleem maar zolang de meerderheid in Den Haag nog liever heeft dat een jihadist zich hier opblaast dan in Syrie en er alles aan doet om hem binnen onze landsgrenzen te houden dan moet ik het maar met dit soort schijnmaatregelen doen.
pi_173345476
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:23 schreef Jaroon het volgende:
Je kan niet alles beveiligen. Zo simpel is het. Je kan beter de dreiging aanpakken.
Hoe wou je dat doen? Moslims verwijderen uit Europa?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_173345558
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 17:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoe wou je dat doen? Moslims verwijderen uit Europa?
Daar beter naar kijken en dat aanpakken idd. Of wegkijken.
pi_174576387
Yup zijn toch wat zogenaamde "verkeersmaatregelen" genomen in Amsterdam bij Centraal Station:
quote:
Er zijn betonblokken geplaatst voor het Stationsplein. Ze zijn volgens de gemeente bedoeld als 'verkeersmaatregel'.
De blokken liggen bij de oostzijde van de hoofdingang van het station, ter hoogte van de tramhaltes van tram 4, 9, 24 en 26. Ze liggen er sinds vrijdag. Op andere plekken rond het Centraal Station zijn geen betonblokken neergelegd.
Stroomlijnen
Volgens een woordvoerder van de gemeente zijn de blokken bedoeld om het laad- en losverkeer 'beter te stroomlijnen'. Dat kwam te veel in het contact met het publiek wat daar liep.
'Het fietspad is een paar weken geleden verplaatst vanwege de herinrichting van het Stationsplein, daardoor reden vrachtwagens en auto's er overheen om te laden en lossen', aldus een woordvoerder. 'Dat leverde een gevaarlijke situatie op en daarom heeft stadsdeel Centrum besloten betonblokken te plaatsen.'
http://www.at5.nl/artikel(...)al-station-geplaatst



Zie ook foto's in link.
I´m back.
pi_174576431
"Verkeersmaatregelen" voor "diabetes-ongelukken". Welcome to the new age.
pi_174576452
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:06 schreef LelijKnap het volgende:
"Verkeersmaatregelen" voor "diabetes-ongelukken". Welcome to the new age.
Om het verkeer beter te stroomlijnen. :).

Het zijn ook geen betonblokken maar: 'fysieke statische obstakels' volgens beoogd minister van BiZa Ollongren.

Ze komen ook bij:
quote:
[..] de Dam, het Rokin en de wachtrij bij de Heineken Experience op de Stadhouderskade.


[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 22-10-2017 14:13:43 ]
I´m back.
pi_174576518
quote:
14s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Om het verkeer beter te stroomlijnen. :).
Net zoals een bowlingbaan voor kinderen, met van die bumperdingen aan beide kanten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2017 14:13:17 ]
pi_174576552
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Net zoals een bowlingbaan voor kinderen, met van die bumberdingen aan beide kanten.
Ja, zoiets idd, je ziet het ook bij de botsautootjes zeg maar, maar dan van beton. :).
Om het verkeer beter te stroomlijnen.
I´m back.
pi_174576573
quote:
14s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Om het verkeer beter te stroomlijnen. :).

Het zijn ook geen betonblokken maar: 'fysieke statische obstakels' volgens toekomstig minister Ollongren.

Ze komen ook bij:

[..]

_O-

Om de associatie met 'muur' (beton) maar te vermijden wrs.
pi_174576584
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

_O-

Om de associatie met 'muur' (beton) maar te vermijden wrs.
Juist, het zijn een soort kussentjes. :P.
I´m back.
pi_174576661
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zoiets idd, je ziet het ook bij de botsautootjes zeg maar, maar dan van beton. :).
Om het verkeer beter te stroomlijnen.
_O- . De waanzin terzijde, het is an sich niet eens zo'n verkeerd idee om autobanen op deze manier af te scheiden van elkaar en fiets en -voetgangers. Zeg ik wel als autofoob.
pi_174576699
quote:
Nieuwe MinBiZa plaatst overal gezellige grijze betonblokken, maar weigert te vertellen waarom

Sorry nog een Amsterdamtopic maar niet echt, want het gaat over het bizarre beleid van de nieuwe minister van Binnenlandse Zaken, Kasja Ollongren. Die legt overal Merkellego neer in 020 maar WEIGERT te vertellen waar die dingen voor zijn.

Natuurlijk zijn wij ook niet gek, die dingen zijn om voertuig-aangedreven rampogingen door de radicale islam tegen te gaan. Dus komen die blokken op drukke plekken zoals de Dam en bij de Heineken Experience. En bij het Centraal Station ligt sinds vrijdagavond ook een rijtje hyporemmers, als betonnen suikerklontjes tegen spontane onwelwordingen.

In hoofdstedelijke whatsappgroepen laait de angstcultuur al op: 'Wat doen die dingen daar? Moeten we ons zorgen maken? Is er een concrete dreiging? Door wie dan? Wat weet de gemeente dat wij niet weten?' Vragen genoeg, maar geen antwoorden: de volgende D66-minister van Binnenlandse Dijken, nu nog wethouder in 020, WEIGERT doodleuk om toelichting te geven. Regentenkwoot du Jour: Ollongren vertikt het om "uitputtend in te gaan op de precieze maatregelen per locatie. Immers, een uitputtende bespreking doet afbreuk aan de maatregelen zelf."

Nog gekker: de gemeente die twee maanden geleden geen extra veiligheidsmaatregelen wilde nemen, wil niet eens zeggen of het om een veiligheidsmaatregel gaat. Nee, die prachtige DDR-grijze betonblokken liggen daar natuurlijk voor de sier en de open uitstraling van een Westerse stad waarin iedereen gewoon lekker door gaat met leven. Niks aan de hand jongens, gewoon doorlopen - maar struikel niet over de theatraal door de stad gedrapeerde, zeer uitnodigende inclusiviteitsblokken van zacht knuffelbaar verbindingsbeton. Met de hartelijke groetjes van Kasja Struisvollongren.
pi_174576739
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:16 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

_O- . De waanzin terzijde, het is an sich niet eens zo'n verkeerd idee om autobanen op deze manier af te scheiden van elkaar en fiets en -voetgangers. Zeg ik wel als autofoob.
Mwaoh, het lijkt me toch wat overdreven als er niet een bepaalde dreiging is althans...
I´m back.
pi_174576765
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ja, waarom zou dat toch zijn? Voor de bewatering? Om riolering te markeren? Wat is het?!?!?!?!
pi_174576781
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ollongren onze nieuwe minister van BiZa gaat straks heel NL opluisteren met betonblokken wrs.


"Om het verkeer beter te stroomlijnen."
I´m back.
pi_174576801
quote:
9s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, waarom zou dat toch zijn? Voor de bewatering? Om riolering te markeren? Wat is het?!?!?!?!
Iedereen tast in het duister.
I´m back.
pi_174576811
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh, het lijkt me toch wat overdreven als er niet een bepaalde dreiging is althans...
Nouja wb is er een reeele dreiging zolang burgers tonnenwegende voertuigen mogen besturen.
pi_174576831
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:22 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nouja wb is er een reeele dreiging zolang burgers tonnenwegende voertuigen mogen besturen.
Dat gaat meestal wel goed, toch?
I´m back.
pi_174576917
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat gaat meestal wel goed, toch?
Mn fobie is niet reeel idd. Maar toch, de keren dat ik andermans rijgedrag heb moeten compenseren kan ik niet op twee handen tellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2017 14:27:27 ]
pi_174576944
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mn fobie is niet reeel idd. Maar toch, de keren dat ik andermans rijgedrag heb moeten compenseren kan ik niet op twee handen tellen.
Je moet als verkeersdeelnemer altijd anticiperen hè.
I´m back.
  zondag 22 oktober 2017 @ 14:31:08 #41
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_174577014
quote:
14s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:04 schreef Ryan3 het volgende:
Yup zijn toch wat zogenaamde "verkeersmaatregelen" genomen in Amsterdam bij Centraal Station:

[..]

http://www.at5.nl/artikel(...)al-station-geplaatst

[ afbeelding ]
OMG |:(

Er zijn 1000+ locaties om mensen omver te rijden, nu blokkeren ze met betonblokken 1 daarvan. Hoe dom zijn die mensen om te denken dat dit ook maar iets helpt? |:(

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 22-10-2017 17:15:51 ]
pi_174577025
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet als verkeersdeelnemer altijd anticiperen hè.
Ja, precies!
  zondag 22 oktober 2017 @ 14:32:14 #43
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174577042
Stiekem zitten sommige Amsterdammertjes wel te wachten op een echte aanslag. Internationale erkenning, een lekkere stille tocht en een nationale herdenking. Heerlijk toch? Misschien zelfs trending op twitter: #IAMsterdam
pi_174577108
quote:
11s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:32 schreef Twiitch het volgende:
Stiekem zitten de Amsterdammers wel te wachten op een echte aanslag. Internationale erkenning, een lekkere stille tocht en een nationale herdenking. Heerlijk toch? Misschien zelfs trending op twitter: #IAMsterdam

Lijkt me sterk hoor. Amsterdammers tasten ook in het duister omtrent de reden waarom die fysieke statische objecten zijn geplaatst.
Zijn ook allemaal liev de Amsterdammers.
I´m back.
  User die overal opduikt 2022 zondag 22 oktober 2017 @ 14:39:15 #45
186611 Haags
pi_174577202
pure bangmakerij is het.
Zonder wrijving geen glans
pi_174577244
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
pure bangmakerij is het.
Het lichaam van Eberhard is bij wijze van spreke nog warm en kijk eens hoe Amsterdam al aan het vervallen is in allerlei populistische maatregelen.
I´m back.
  zondag 22 oktober 2017 @ 14:41:28 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174577248
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
pure bangmakerij is het.
Vooral indekken hé. Mocht er ooit iets dergelijks gebeuren dan kan het natuurlijk niet zo zijn dat de mensen die het voor het zeggen hebben helemaal niks hebben gedaan.
  zondag 22 oktober 2017 @ 14:46:37 #48
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_174577394
Ik hoop dat ze nog een zooi van die moslims importeren , ze zorgen iig voor werkgelegenheid
Ik ben inmiddels overleden
pi_174578126
quote:
6s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:41 schreef Ryan3 het volgende:
Het lichaam van Eberhard is bij wijze van spreke nog warm en kijk eens hoe Amsterdam al aan het vervallen is in allerlei populistische maatregelen.
Tja, Eberhard was natuurlijk dikke maatjes met de radicale islam, dat wordt nu langzaam ontrafeld.
pi_174578193
Het is natuurlijk nooit overal 100 procent veilig maar het is wel een prettig idee dat je redelijk veilig over de Dam en over het Rokin kunt lopen.
pi_174578197
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:58 schreef Halcon het volgende:
Op het Damrak kan je met een vrachtwagen 100en slachtoffers maken. Zo'n enorme stroom mensen moet beschermd worden. Wat is er mis met hier en daar een betonblok?

[..]

OP is niet van mij.
Fucking lelijk zo'n betonblok, man man doen net of we hier in oorlog zijn en de tanks net buiten Amsterdam rollen, stel je niet aan zeg zucht.
pi_174578209
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Fucking lelijk zo'n betonblok, man man doen net of we hier in oorlog zijn en de tanks net buiten Amsterdam rollen, stel je niet aan zeg zucht.
Hoeft niet lelijk te zijn, ik hoop dat ze wat doen met het ontwerp en niet zomaar een paar blokken neerzetten.
pi_174578237
Zouden al die politici die problemen ontkennen 5 jaar geleden in Merkel lego hebben geïnvesteerd?
pi_174578374
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hoeft niet lelijk te zijn, ik hoop dat ze wat doen met het ontwerp en niet zomaar een paar blokken neerzetten.
Je zet betonblokken neer in een oorlogszone, kom op zeg, en als het Damrak wordt afgesloten voor vrachtwagens gaan ze wel naar de winkelstraat van het naburige stadje waar ook genoeg mensen rondlopen om omver te rijden.
pi_174578427
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:22 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je zet betonblokken neer in een oorlogszone, kom op zeg, en als het Damrak wordt afgesloten voor vrachtwagens gaan ze wel naar de winkelstraat van het naburige stadje waar ook genoeg mensen rondlopen om omver te rijden.
Kan wel zijn maar je faalt wel enorm als je het laat gebeuren op de Dam en op het Rokin, na alles wat er gebeurd is.
pi_174578477
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:24 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Kan wel zijn maar je faalt wel enorm als je het laat gebeuren op de Dam en op het Rokin, na alles wat er gebeurd is.
Wat is er dan gebeurd? Volgens mij is Nederland redelijk rustig, denk dat we prima veiligheidsdiensten hebben die kunnen inschatten hoe groot het gevaar is, verder.
pi_174578654
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat is er dan gebeurd? Volgens mij is Nederland redelijk rustig, denk dat we prima veiligheidsdiensten hebben die kunnen inschatten hoe groot het gevaar is, verder.
Het is in elk geval niet zo, wat je steeds hoort, dat Nederland nog geen aanslag heeft gehad. Theo van Gogh was de eerste grote aanslag die heel Europa wakker schudde.
pi_174580506
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:35 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het is in elk geval niet zo, wat je steeds hoort, dat Nederland nog geen aanslag heeft gehad. Theo van Gogh was de eerste grote aanslag die heel Europa wakker schudde.
En welk betonblok had die aanslag kunnen voorkomen dan?
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:33:18 #59
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_174580853
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:35 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het is in elk geval niet zo, wat je steeds hoort, dat Nederland nog geen aanslag heeft gehad. Theo van Gogh was de eerste grote aanslag die heel Europa wakker schudde.
Ja want dat was natuurlijk veel schokkender dan wat er op 11 maart in Madrid gebeurde. :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  zondag 22 oktober 2017 @ 17:51:10 #60
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174582856
quote:
9s.gif Op zondag 22 oktober 2017 16:33 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Ja want dat was natuurlijk veel schokkender dan wat er op 11 maart in Madrid gebeurde. :')
Of 30 april 2009 in Apeldoorn.

Of 9 april 2011 in Alphen aan den Rijn
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_174583576
quote:
9s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, waarom zou dat toch zijn? Voor de bewatering? Om riolering te markeren? Wat is het?!?!?!?!
Ja nogal bekrompen van Ollongren om niet gewoon te vermelden dat dit het gevolg is van de islamisering.
pi_174583656
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ja nogal bekrompen van Ollongren om niet gewoon te vermelden dat dit het gevolg is van de islamisering.
Het is een verkeersmaatregel, op zich is dat juist natuurlijk.
I´m back.
pi_174584102
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ja nogal bekrompen van Ollongren om niet gewoon te vermelden dat dit het gevolg is van de islamisering.
Ik begrijp ook niet wat het probleem is. De meerderheid van Nederland wil meer islam, dan hoort dit erbij. Big deal zou ik zeggen, gewoon staan voor je idealen.
pi_174584187
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ja nogal bekrompen van Ollongren om niet gewoon te vermelden dat dit het gevolg is van de islamisering.
:')
pi_174584326
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:50 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet wat het probleem is. De meerderheid van Nederland wil meer islam, dan hoort dit erbij. Big deal zou ik zeggen, gewoon staan voor je idealen.
Ja, begint op meerdere plaatsen een beetje te lijken op dat monument ter herdenking van de Holocaust in Berlijn, maar neem dat idd voor lief.
I´m back.
  zondag 22 oktober 2017 @ 19:16:16 #66
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_174584613
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:51 schreef Falco het volgende:

[..]

Of 30 april 2009 in Apeldoorn.

Of 9 april 2011 in Alphen aan den Rijn
Dat is allemaal na de moord op Theo gebeurd.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_174587812
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:50 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Ik begrijp ook niet wat het probleem is. De meerderheid van Nederland wil meer islam,
Wanneer was dat referendum ?
pi_174696885


Nu ook in Amsterdam CS: gezellige ijshockeypucks ter preventie van naar binnen rijdende suikerspiegelchauffeurs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')