abonnement Unibet Coolblue
pi_173271176
Wat is dit?
Dit is het topic waarin Fokkers hun favoriete games in kunnen leveren en waarmee vervolgens een FOK! top 100 beste games aller tijden wordt samengesteld.

Waarom staat dit in GC en in GAM?
Zodat niet alleen de diehard-gamers van dit moment worden bereikt, maar iedereen waardoor de kans op een gebalanceerde lijst sterker aanwezig is.

Hoe doe ik mee?
Post in dit topic je eigen definitieve top 5, 10, 20, 25, 50 of 100 (maximaal). Andere aantallen t/m 100 mogen ook als het echt niet anders kan.

Ik ben de naam van een game kwijt, wat nu?
Het terugzoeken van titels kan via de bekende wegen op het internet of via de bekende ‘help, ik zoek...’ topics.

Richtlijnen
Games van alle systemen zijn toegestaan, ook de mobile games. Daarnaast zijn er geen grenzen qua jaartallen, dus ook games van 2017 mogen gewoon gepost worden.

Er zijn slechts een paar stijl-richtlijnen:

1) Lever je lijsten het liefste in met de positie, naam van de game, en eventueel het systeem waar je ‘m het liefst op speelt of speelde.
Bijvoorbeeld: 1.spelnaam (systeem)
Dit wordt meegenomen om zo iets specifieker te bepalen op welk systemen de meest populaire versie van het spel gespeeld werden.

2) Mocht je één spel op meerdere systemen gespeeld hebben en je wil beide vermelden, geef dan in de volgorde aan welk systeem de voorkeur heeft als in 1.spelnaam (systeem 1 / systeem 2). Tussen oude consoles en personal computers zit nogal eens een verschil van kwaliteit, maar alle variaties hadden zo hun charme.

3) Post alleen losse titels, dus niet # Game X 1 + 2, in dit geval gaat alleen de eerstgenoemde mee de eindlijst in. Probeer in het geval van jaarlijkse edities van sportreeksen van dezelfde ontwikkelaar de series een beetje evenredig over de top 10 t/m 100 te verspreiden. Dit om te voorkomen dat we alleen FIFA ‘xx of NBA Live ‘xx toplijstjes ’s krijgen. Dit geldt ook voor b.v. de Pokémon series. Bepaalde series schijnen groepeerbaar te zijn (rood / blauw b.v.) Als je add-ons wil posten, geef dan even aan dat het een add-on is.

4. Schrijf de naam van het spel het liefst voluit, tenzij het spel onder de afkorting wordt of werd verkocht.


Er zullen altijd uitzonderingen zijn, en alles kan in principe in overleg hier.

Hoe wordt de top 100 eindlijst samengesteld?
Alle lijsten worden in een spreadsheet gestopt en met de bekende puntentelling rolt er een eindlijst uit. De nummer 1 krijgt 100 punten en de rest hangt van de lengte af. Bij een top 100 is nummer 2 99 punten, 3 krijgt 98 punten enz, bij een top 10 krijgt de nummer 2 90 punten en de nummer 3 krijgt 80 punten enz.

Hoe voer ik wijzigingen door?
Als je je lijst post dan ga ik er vanuit dat dit met enkele wijzigingen binnen een klein tijdsbestek ook je definitieve lijst is, we werken in principe niet met voorlopige lijsten. Je mag ze wel posten, maar zet het er dan even bij. Soms voer ik er een paar in en dan houd ik geen rekening met eventuele latere wijzigingen achteraf. Mocht je toch een last minute wijziging hebben met een kleine wijziging in de oude lijst die er perse in moet, post dan ff je nieuwe lijst met in de beschrijving welke entries er anders zijn.

Tot wanneer heb ik de tijd?
Tot het einde van het jaar, de deadline volgt later.

Uitslagen eerdere edities:

2015, 2009

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 20-08-2017 17:41:22 ]
pi_173271186
1. The Witcher 3 (PC)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173271211
quote:
Fok! Games Top 100 (2017)
quote:
Daarnaast zijn er geen grenzen qua jaartallen, dus ook games van 2017 mogen gewoon gepost worden.
Het zou ook raar zijn om games van 2017 niet mee te laten tellen als je een top 100 2017 versie in elkaar wil zetten. :@

Ergo: ik snap dat zinnetje niet zo geod :B
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173271226
Nou vooruit, voeg ik er nog 2 toe aan mijn lijstje

2. Mafia - The City of Lost Heaven (PC)
3. Max Payne 1 en 2 (PC)

Dan is mijn top 3 beste games ooit wel compleet. Eigenlijk zijn het er vier, maar soit.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173271251
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2017 01:39 schreef Geralt het volgende:

[..]

[..]

Het zou ook raar zijn om games van 2017 niet mee te laten tellen als je een top 100 2017 versie in elkaar wil zetten. :@

Ergo: ik snap dat zinnetje niet zo geod :B
In MUZ wordt de regel vaak toegepast dat alleen albums van voor de jaargang in de eindlijst worden meegenomen. Zal wel ergens z'n oorsprong hebben in bepaalde hitlijsten, of omdat het jaar nog niet afgelopen is oid. ik weet daar het fijne niet van. Maar goed, wij cappen niet.
pi_173271265
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2017 01:40 schreef Geralt het volgende:
Nou vooruit, voeg ik er nog 2 toe aan mijn lijstje

2. Mafia - The City of Lost Heaven (PC)
3. Max Payne 1 en 2 (PC)

Dan is mijn top 3 beste games ooit wel compleet. Eigenlijk zijn het er vier, maar soit.
Dat zijn puike titels, kom je aan een top 5 toe?
pi_173271266
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 01:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

In MUZ wordt de regel vaak toegepast dat alleen albums van voor de jaargang in de eindlijst worden meegenomen. Zal wel ergens z'n oorsprong hebben in bepaalde hitlijsten, ik weet daar het fijne niet van. Maar goed, wij cappen niet.
Ok duidelijk. Dit jaar nog weinig noemenswaardig uitgekomen wat mijn betreft. Volgend jaar februari, Kingdom Come - Deliverance, daar verwacht ik heel veel van.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173271295
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2017 01:40 schreef Geralt het volgende:
Nou vooruit, voeg ik er nog 2 toe aan mijn lijstje

2. Mafia - The City of Lost Heaven (PC)
3. Max Payne 1 en 2 (PC)

Dan is mijn top 3 beste games ooit wel compleet. Eigenlijk zijn het er vier, maar soit.
PS Max Payne 1 en 2 graag nog even splitsen want we werken alleen met losse titels, anders kies ik de eerstgenoemde :)
pi_173271352
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 01:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

PS Max Payne 1 en 2 graag nog even splitsen want we werken alleen met losse titels, anders kies ik de eerstgenoemde :)
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 01:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat zijn puike titels, kom je aan een top 5 toe?
1. The Witcher 3 (PC)
2. Mafia - The City of Lost Heaven (PC)
3. Max Payne 1 (PC)
4. Max Payne 2 (PC)
5. Half-Life (PC)
6. The Witcher 2 (PC)
7. The Witcher 1 (PC)
8. Morrowind (PC)
9. Call of Juarez (PC)
10. Deus Ex (PC)
11. Skyrim (PC)

Moeilijk om dergelijke games om volgorde te zetten. Ik mis er een heleboel, maar een top 11 krijg ik al niet echt op volgorde gezet, dus hier laat ik het maar even bij. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 20 augustus 2017 @ 02:24:18 #10
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_173271834
quote:
6s.gif Op zondag 20 augustus 2017 01:36 schreef Geralt het volgende:
1. The Witcher 3 (PC)
Dit. Morgen even voor een langer lijstje zitten.
  zondag 20 augustus 2017 @ 02:38:05 #11
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_173272069
In willekeurige volgorde de games waar ik de meeste tijd ingestoken heb en de meeste lol mee gehad heb:

1. Wolfenstein 3D (PC)
2. Clash of clans (tablet/smartphhone)
3. Supertetris (PC)
4. ASklaver (PC)
5. Starship Titanic (PC)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 20 augustus 2017 @ 03:38:43 #12
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173272323
1. Battlefield 1
2. Battlefield 4
3. The Witcher 3
4. Dying light
5. Destiny
6. COD BO 2

Misschien nog langer lijst nu ff geen zin in.
pi_173280173
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 03:38 schreef Puk1234 het volgende:
1. Battlefield 1
2. Battlefield 4
3. The Witcher 3
4. Dying light
5. Destiny
6. COD BO 2

Misschien nog langer lijst nu ff geen zin in.
Een top 10 moet nog wel lukken bij deze.
  Forum Admin zondag 20 augustus 2017 @ 15:49:51 #14
58651 crew  murp
murp
pi_173280486
1. duke nukem 3D
2. age of empires
3. c&c
4. 7 days to die
5. Space engineers
6. Arma 3
7. Empire earth
8. Doom
9. GTA 5
10. NWN 2
11. Diablo 3
12. Baldurs gate
13. Skyrim
14. The sims 3
15. Soldier of fortune 2
  Redactie Games zondag 20 augustus 2017 @ 17:07:09 #15
206706 crew  Racerblade
pi_173282584
Twee suggesties:
1. Zorg ervoor dat je titels volledig uitschrijft. Ik weet niet in hoeverre Beathoven van alles kent, maar ik zou in ieder geval behoorlijk moe worden van constant afkortingen moeten opzoeken. NWN2 en BO2 zal een leek bijvoorbeeld niet herkennen.
2. Jaartallen bij games. Ik zie in de post hierboven al een probleem, want het is nu onmogelijk om te weten welke Doom er nou bedoeld wordt, het origineel uit 1993 of de reboot uit 2016? Hetzelfde ga je natuurlijk krijgen bij Tomb Raider, Star Wars: Battlefront etc. Met alleen platform ga je er ook niet komen, want vaak zijn beide versies op PC verkrijgbaar.

quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:49 schreef murp het volgende:
8. Doom
Verder: zijn games in een collectie toegestaan? Je zegt (terecht) dat je niet Assassin's Creed II en Assassin's Creed: Brotherhood op dezelfde plaats wil zien. Maar mag Assassin's Creed: The Ezio Collection dan wel? Ander voorbeeld: The Orange Box? Of liever Half-Life 2, Team Fortress 2 en Portal als aparte games?

[ Bericht 5% gewijzigd door Racerblade op 20-08-2017 17:14:04 ]
pi_173282720
1. Dying light
2. The last of us
3. Infamous second Son
4. Fallout 4
5. Skyrim
6. Battlefield 4
7. Titanfall 2
8. Destiny

Meer kom ik zo niet op.
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:33:51 #17
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_173283388
Wel leuk om hier eens over na te denken. Hier is mijn lijstje met een aantal korte opmerkingen eronder. Als ik nog iets wijzig zal ik dat even melden.

01. The Witcher 3 + DLC (PC)
02. Squad (PC)
03. Dayz (PC)
04. Age of Empires 2 (PC)
05. Battlefield 2: Project Reality (PC)

06. The Elder Scrolls: Skyrim (PC)
07. Fallout New Vegas (PC)
08. Battlefield 1942 (PC)
09. Metro Redux (PC)
10. Grand Theft Auto: San Andreas (PC)

11. The Witcher 2 (PC)
12. ARMA 2: Dayz (PC)
13. Fallout 4 (PC)
14. S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (PC)
15. Battlefield 3 (PC)

Eervolle vermeldingen:
16. Insurgency (PC)
17. Escape from Tarkov (PC)

01. Zonder twijfel. Geweldige quests, dialogen, karakters en speelwereld, en een DLC-pakket dat net zo goed als een zelfstandige game had kunnen worden gepubliceerd.
02. Het moderne broertje van PR:BF2. Deze titel is vol in ontwikkeling, maar al zeer goed speelbaar.
03. Nog altijd een draak van een game, maar met wat maten erbij is het goed uit te houden. Vooral sinds de laatste patch is de game weer een stuk beter speelbaar.
04. Inmiddels in een HD-editie verschenen. Deze ontspannende game vind ik goed samengaan met bier en chips.
05. Heerlijke modificatie voor BF2 die ik altijd met een vast ploegje speelde. Ook in de standaardgame heb ik de nodige uurtjes stukgeslagen. Jammer dat EA destijds heeft gemeend de stekker uit de servers te moeten trekken.

06. Zo'n game waardoor je per ongeluk tot vier uur 's nachts zit te spelen. Dankzij de Nexus is de ervaring nog beter te maken.
07. Vermakelijke titel in een verfrissende setting. Vooral vergeleken met de opvolger een uitstekende RPG, ook qua verhaal. Helaas voelt de Strip iets leger aan dan in Fallout 2. Binnenkort maar weer eens oppakken in combinatie met wat quest mods.
08. Deze titel steek ik in mijn lijstje vanwege de nostalgische factor, maar hier had net zo goed de eerste Call of Duty kunnen staan.
09. Remake van de twee Metro games (2033/Last Light) met iets betere graphics. Twee klassiekers uit het post-apocalyptische genre.
10. Ik heb lang getwijfeld of ik hier niet voor Vice City moest gaan, maar het is toch deze klassieker geworden. Het is wel zo'n typische game die ik vandaag niet meer durf op te starten, omdat het dan te gedateerd aan zou voelen.

11. De besturing van dit spel vind ik te onhandig om tegenwoordig nog mee te kunnen komen, maar vanwege het uitstekende verhaal toch een vermelding. Op deze plaats had misschien ook een tweede titel uit de TES-franchise kunnen staan.
12. Deze modificatie is de spirituele voorganger van de standalone titel, en daar in een aantal opzichten nog altijd superieur aan.
13. Hoewel ik het verhaal vaak halfslachtig (op sommige punten ronduit saai) vond en het niet in de schaduw mag staan van bijvoorbeeld New Vegas, heb ik toch een flink aantal uur in deze game gestoken. Met een stapel mods is het allemaal wat dragelijker geworden.
14. Ook een klassieker uit het survivalgenre. Ik zou hier graag eens een remake van zien.
15. Nog altijd de beste moderne Battlefieldgame. Battlefield 1 werkt natuurlijk een stuk soepeler, maar hoewel de setting heel verfrissend is, vond ik die game daags na de release alweer te saai geworden om nog vaak op te starten.

Eervolle vermeldingen:
16. Prima tactische shooter waarin het ook goed mogelijk is om gewoon rond te kloten.
17. Een nu al aardige game met ontzettend veel potentie, maar omdat het nog zó in de kinderschoenen staat blijft het bij een vermelding onderaan het lijstje.

Ook heb ik een maat naar zijn mening gevraagd. Hij kwam met twee lijstjes, een voor klassiekers, en een voor moderne games.
quote:
01. Halo: Combat Evolved (Xbox)
02. Shadow Warrior 1 (PC)
03. Metal Gear Solid 1 (PS1)
04. Commander Keen 4 (PC)
05. Half-Life 1 (PC)

06. Age of Empires 1/2 (PC)
07. Battlefield 1942 (PC)
08. Klonoa: Door to Phantomile (PS1)
09. The Legend of Zelda (NES)
10. Command and Conquer (PC)

11. Spyro the Dragon (PS1)
12. Zelda 2: The Adventure of Link (NES)
13. Battlefield 2 (PC)
14. Double Dragon (NES)
15. Unreal Championship (Xbox)

16. Quake 3 Arena (PC)
17. Crash Bandicoot (PS1)
18. Nintendo World Cup (NES)
19. Ninja Gaiden (NES)
20. Excitebike (NES)
quote:
01. Squad (PC)
02. Dayz (PC)
03. Battlefield 3 (PC)
04. Call of Duty World at War - Nazi Zombies (PC)
05. Half-Life 2 (PC)

06. Bastion (PC)
07. The Witcher 3 (PC)
08. Fallout 4 (PC)
09. Deadspace 3 (PC)
10. INSIDE (PC)


[ Bericht 0% gewijzigd door Nibb-it op 20-08-2017 17:39:00 ]
pi_173283838
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:07 schreef Racerblade het volgende:
Twee suggesties:
1. Zorg ervoor dat je titels volledig uitschrijft. Ik weet niet in hoeverre Beathoven van alles kent, maar ik zou in ieder geval behoorlijk moe worden van constant afkortingen moeten opzoeken. NWN2 en BO2 zal een leek bijvoorbeeld niet herkennen.
2. Jaartallen bij games. Ik zie in de post hierboven al een probleem, want het is nu onmogelijk om te weten welke Doom er nou bedoeld wordt, het origineel uit 1993 of de reboot uit 2016? Hetzelfde ga je natuurlijk krijgen bij Tomb Raider, Star Wars: Battlefront etc. Met alleen platform ga je er ook niet komen, want vaak zijn beide versies op PC verkrijgbaar.

De eerste suggestie even meegenomen in de OP, thanks. Het is opzich wel oplosbaar met ff googlen, maar het zou welkom zijn.

Wat het tweede betreft, met jaartallen wordt het wel erg veel uitzoekwerk voor degene die het lijstje post. Daar kom ik vaak wel uit en vaak is het wel een beetje aan de lijst te zien. Als Doom tussen een aantal retrogames staat is het bijna in 100% van de gevallen de originele. Als het nieuwe titels betreft is het evt. navraagbaar. En als zowel ik als de poster niet op de hoogte zijn dat er meerdere versies onder dezelfde naam zijn dan kan een derde evt. om opheldering vragen omdat het meer een uitzondering dan een regel betreft. Anders gaan de punten gewoon naar het origineel. Iemand kan ook wel Doom II bedoelen ipv het geplaatste deel 1, maar zover ga ik niet (want we kunnen niet in iemands hoofd kijken) :)

quote:
Verder: zijn games in een collectie toegestaan? Je zegt (terecht) dat je niet Assassin's Creed II en Assassin's Creed: Brotherhood op dezelfde plaats wil zien. Maar mag Assassin's Creed: The Ezio Collection dan wel? Ander voorbeeld: The Orange Box? Of liever Half-Life 2, Team Fortress 2 en Portal als aparte games?
Als aparte games, er zijn vanaf dat de eerste spelcomputers en PCs er waren al bundels op de markt gekomen maar men speelt geen bundel maar individuele spellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 20-08-2017 17:55:32 ]
  Forum Admin zondag 20 augustus 2017 @ 17:55:46 #19
58651 crew  murp
murp
pi_173283956
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:07 schreef Racerblade het volgende:
Twee suggesties:
1. Zorg ervoor dat je titels volledig uitschrijft. Ik weet niet in hoeverre Beathoven van alles kent, maar ik zou in ieder geval behoorlijk moe worden van constant afkortingen moeten opzoeken. NWN2 en BO2 zal een leek bijvoorbeeld niet herkennen.
2. Jaartallen bij games. Ik zie in de post hierboven al een probleem, want het is nu onmogelijk om te weten welke Doom er nou bedoeld wordt, het origineel uit 1993 of de reboot uit 2016? Hetzelfde ga je natuurlijk krijgen bij Tomb Raider, Star Wars: Battlefront etc. Met alleen platform ga je er ook niet komen, want vaak zijn beide versies op PC verkrijgbaar.

[..]

Verder: zijn games in een collectie toegestaan? Je zegt (terecht) dat je niet Assassin's Creed II en Assassin's Creed: Brotherhood op dezelfde plaats wil zien. Maar mag Assassin's Creed: The Ezio Collection dan wel? Ander voorbeeld: The Orange Box? Of liever Half-Life 2, Team Fortress 2 en Portal als aparte games?
ik zit nu op de camping, zal effe verduidelijken als ik thuis ben...
pi_173284184
1. The Witcher 3: Wild Hunt + DLC (PS4)
2. The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Switch)
3. Final Fantasy VII (PS1)
4. The Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64)
5. Final Fantasy XIV: A Realm Reborn (PS4)
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_173286217
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:33 schreef Nibb-it het volgende:
Wel leuk om hier eens over na te denken. Hier is mijn lijstje met een aantal korte opmerkingen eronder. Als ik nog iets wijzig zal ik dat even melden.

01. The Witcher 3 + DLC (PC)
02. Squad (PC)
03. Dayz (PC)
04. Age of Empires 2 (PC)
05. Battlefield 2: Project Reality (PC)

06. The Elder Scrolls: Skyrim (PC)
07. Fallout New Vegas (PC)
08. Battlefield 1942 (PC)
09. Metro Redux (PC)
10. Grand Theft Auto: San Andreas (PC)

11. The Witcher 2 (PC)
12. ARMA 2: Dayz (PC)
13. Fallout 4 (PC)
14. S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (PC)
15. Battlefield 3 (PC)

Eervolle vermeldingen:
16. Insurgency (PC)
17. Escape from Tarkov (PC)

01. Zonder twijfel. Geweldige quests, dialogen, karakters en speelwereld, en een DLC-pakket dat net zo goed als een zelfstandige game had kunnen worden gepubliceerd.
02. Het moderne broertje van PR:BF2. Deze titel is vol in ontwikkeling, maar al zeer goed speelbaar.
03. Nog altijd een draak van een game, maar met wat maten erbij is het goed uit te houden. Vooral sinds de laatste patch is de game weer een stuk beter speelbaar.
04. Inmiddels in een HD-editie verschenen. Deze ontspannende game vind ik goed samengaan met bier en chips.
05. Heerlijke modificatie voor BF2 die ik altijd met een vast ploegje speelde. Ook in de standaardgame heb ik de nodige uurtjes stukgeslagen. Jammer dat EA destijds heeft gemeend de stekker uit de servers te moeten trekken.

06. Zo'n game waardoor je per ongeluk tot vier uur 's nachts zit te spelen. Dankzij de Nexus is de ervaring nog beter te maken.
07. Vermakelijke titel in een verfrissende setting. Vooral vergeleken met de opvolger een uitstekende RPG, ook qua verhaal. Helaas voelt de Strip iets leger aan dan in Fallout 2. Binnenkort maar weer eens oppakken in combinatie met wat quest mods.
08. Deze titel steek ik in mijn lijstje vanwege de nostalgische factor, maar hier had net zo goed de eerste Call of Duty kunnen staan.
09. Remake van de twee Metro games (2033/Last Light) met iets betere graphics. Twee klassiekers uit het post-apocalyptische genre.
10. Ik heb lang getwijfeld of ik hier niet voor Vice City moest gaan, maar het is toch deze klassieker geworden. Het is wel zo'n typische game die ik vandaag niet meer durf op te starten, omdat het dan te gedateerd aan zou voelen.

11. De besturing van dit spel vind ik te onhandig om tegenwoordig nog mee te kunnen komen, maar vanwege het uitstekende verhaal toch een vermelding. Op deze plaats had misschien ook een tweede titel uit de TES-franchise kunnen staan.
12. Deze modificatie is de spirituele voorganger van de standalone titel, en daar in een aantal opzichten nog altijd superieur aan.
13. Hoewel ik het verhaal vaak halfslachtig (op sommige punten ronduit saai) vond en het niet in de schaduw mag staan van bijvoorbeeld New Vegas, heb ik toch een flink aantal uur in deze game gestoken. Met een stapel mods is het allemaal wat dragelijker geworden.
14. Ook een klassieker uit het survivalgenre. Ik zou hier graag eens een remake van zien.
15. Nog altijd de beste moderne Battlefieldgame. Battlefield 1 werkt natuurlijk een stuk soepeler, maar hoewel de setting heel verfrissend is, vond ik die game daags na de release alweer te saai geworden om nog vaak op te starten.

Eervolle vermeldingen:
16. Prima tactische shooter waarin het ook goed mogelijk is om gewoon rond te kloten.
17. Een nu al aardige game met ontzettend veel potentie, maar omdat het nog zó in de kinderschoenen staat blijft het bij een vermelding onderaan het lijstje.

Ook heb ik een maat naar zijn mening gevraagd. Hij kwam met twee lijstjes, een voor klassiekers, en een voor moderne games.

[..]

[..]

Mooi, top 17 is prima

ook tof van de toelichting.. ik neem die van jou mee. :)

Als je maat mee wil doen mag hij zelf even onder een eigen account een lijstje posten, en z'n lijstje met klassiekers even mixen met z'n andere lijst. want ik neem er maar 1 per user mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 20-08-2017 19:53:59 ]
pi_173286263
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:55 schreef murp het volgende:

[..]

ik zit nu op de camping, zal effe verduidelijken als ik thuis ben...
Is al gefixed..
pi_173286338
Leuk Beathoven! ^O^ Denk niet dat ik (deze ronde) zelf ook mee ga doen, maar ga in ieder geval meelezen en ben wel benieuwd naar de uitslag. :)
Tails tell tales
pi_173286382
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:51 schreef Forbry het volgende:
Leuk Beathoven! ^O^ Denk niet dat ik (deze ronde) zelf ook mee ga doen, maar ga in ieder geval meelezen en ben wel benieuwd naar de uitslag. :)
Geen top 5? :)

Tussen deze editie en de vorige zat 2 jaar, dus het kan even duren tot de volgende.
pi_173289546
1. Half Life (PC)
2. Duke Nuken 3D (PC)
3. Stunts (PC)
4. Rollercoaster Tycoon II (PC)
5. Age of Empires II (PC)
6. Command & Conquer (PC)
7. Command & Conquer: Red Alert (PC)
8. Carmageddon II (PC)
9. Tomb Raider (PC)
10. The Last of Us (Playstation 3)
11. Full Throttle (PC)
12. Settlers 2 (PC)
13. The Sims (PC)
14. Super Mario Bros Allstars (SNES)
15. Grand Theft Auto I (PC)
16. Diablo II (PC)
17. World of Warcraft (PC)
18. Sim City 2000 (PC)
19. Metal Gear Solid (Playstation)
20. Tony Hawk Pro Skater I (Playstation)

Kan nog wel even doorgaan, dus misschien edit ik 'm later nog even. Volgorde is wel wat lastig te bepalen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')