De plek waar we waren was gewoon niet geschikt voor ons (Genua). Veel dingen vielen tegen, om meerdere redenen. Ik zat elke dag te huilen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 21:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Razz, ik werd ook een plasje van die foto. Zo lief. En 3 is groot hè? Hier lijkt er mentaal ook een knop om sinds ze 3 is. Als ze ergens op klimt, en het lukt ineens, dan komt dat omdat ze 3 is![]()
Wat grappig dat je zo'n reactie zag toen je niet ingreep! Hopelijk werkt het in meerdere situaties
DaD waarom was je vakantie eerst niet tof?
Wat jammer zeg! Maar des te fijner dat het hier zo fijn is. Toscane <3quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 21:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
De plek waar we waren was gewoon niet geschikt voor ons (Genua). Veel dingen vielen tegen, om meerdere redenen. Ik zat elke dag te huilen.. Afgelopen zaterdag zijn we doorgereden naar ons tweede huisje, in Toscane, en hier is het zo fijn en rustig.
.
Of de dierentuin met het OV goed te bereiken is, weet ik inderdaad niet. Maar het is wel een aanrader - veel dieren, mooi opgezet, netjes en flink veel beschutting tegen de zon.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 21:29 schreef Selvaria het volgende:
Wij hadden daar al over gelezen DaD, aanrader dus? We moeten wel alles met het OV doen, dus wellicht dat we het voor onze volgende vakantie naar Toscane in ons achterhoofd moeten houden.
Wat jammer van de eerste week, maar gelukkig lijkt het nu allemaal beter. Fijne vakantie nog! Wij willen ook naar het strand, dat lijkt me zo leuk voor N.Heb je toevallig ook nog strandtips voor die regio?
We gaan vliegen en huren geen auto omdat ons appartement midden in de stad (Lucca) ligt. En ook gewoon om dat eens te proberen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 21:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Of de dierentuin met het OV goed te bereiken is, weet ik inderdaad niet. Maar het is wel een aanrader - veel dieren, mooi opgezet, netjes en flink veel beschutting tegen de zon.. We hebben er ongeveer 4 uren doorgebracht. Bereid je alvast even voor op de teleurstelling dat er geen varkens zijn.
.
Qua strand, we waren naar Marina di Vecchiano. Er is daar een groot gratis toegankelijk stuk en een gedeelte waar je ligbedden kunt huren, wat wij dus hebben gedaan.
Waarom gaan jullie trouwens alles met OV doen?
Ik heb van de bieb laatst 'Orion en het Donker' geleend. Echt een heel leuk boekje, en ook grappig voor de voorlezer. 'Ssst, de tijger slaapt!' Is ook een grote favoriet van N., heel erg leuk en zelfs een beetje interactief.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 22:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben trouwens dus bezig met dat lijstje - heeft iemand nog tips voor leuke (prenten/voorlees)-boeken? We zijn vooral fan van de Kleine Walvis (lekker kort ook) en Richard Scarry (niet zo kort
en ze kent alle bladzijden dus overslaan is geen optie..). Ook zoekboeken vindt ze heel tof, kan ze lekker de betweter uithangen bij d'r broer. " IK ZIE HEM AL TAS, EN JIJ EN JIJ? JIJ NIET HÈ"
.
Dit boek vind ik (en Sjaak gelukkig ook) heeeeeeel erg mooi: https://www.christofoor.nl/boek/9789060386507/een-jaar-in-een-dag Het is met muziek van Vivaldi. We lezen het al 3 maanden lang 5x per dag (en vaker als het aan Sjaak ligt, maar soms ben ik het even 'kwijt').quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 22:47 schreef Razztwizzle het volgende:
Elmer![]()
![]()
! We houden hier allemaal ontzettend van Elmer
. Er is zelfs een tweede Elmerknuffel gekomen omdat eerlijk zult gij alles delen dus echt niet voor Elmer geldt, en Elmer z'n kleurige slurf al bijna gesneuveld was in het heetst van de strijd. Stiekem wil ik nog een gehaakte Elmer-deken, maar ik maak nooit wat af (Annie d'r kraamdeken is op ongeveer 30% blijven steken.. ) en oma krijg ik nog niet zo gek
.
Hubelino staat genoteerd! Wel duur ook zeg.. maar goed, wel kwaliteit. Loco heeft ze al, daar moet je even inkomen en dan is het vrij makkelijk. Maar ik moet soms ook nog drie keer kijken hoor, ik ben niet zo'n licht als het niet-talige dingen betreft.
Oh we hebben een Emil prentenboek hier hequote:Op dinsdag 22 augustus 2017 22:42 schreef Razztwizzle het volgende:
Ohja, die boeken las ik vroeger ook jaik was ze alweer vergeten! Wauw, kan O daar al lang naar luisteren? Annie moet er echt nog flink veel plaatjes bij hebben. Bij Jip & Janneke die ik overigens helemaal niet leuk vind om voor te lezen begint ze halverwege te bladeren omdat ze meer plaatjes wil zien. Ze kan best heel lang luisteren, als er ook maar wat te kijken valt
.
Benieuwd of we elkaar nog tegenkomenquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 21:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ach Hupje, wat sneu. Hopelijk een goede nacht!
Razz.. Ik liet jouw broertjezusjefoto nog aan Baard zien, zo lief!
De eerste week van ons vakantie was écht niet tof, maar deze tweede week is heerlijk. I vindt alles leuk en geweldig en vraagt na elke activiteit of we dit morgen weer gaan doen..
(Selv, nog een aanrader misschien ook voor jullie: de dierentuin in Pistoia!)
Vandaag waren we naar het strand. We zijn helemaal geen strandmensen (al maken een goed ligbed en een groot parasoltentachtigding veel goed), maar we hebben er echt uuuren doorgebracht. I had zo veel plezier..
We waren er afgelopen maandag, dus dat denk ik niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 07:53 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Benieuwd of we elkaar nog tegenkomen![]()
Veel plezier nog!
Wij waren maandag in pistoiaquote:Op woensdag 23 augustus 2017 07:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
We waren er afgelopen maandag, dus dat denk ik niet.. Jullie zitten daar ook in de buurt?
Tip: boekjes uit de paco serie. Bijv. Paco en het orkest. Dat is met heluidsknopjes, maar dan wel mooie muziek.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 11:19 schreef Minarosa het volgende:
Hier peuter voor zijn tweede jaar ook al aangemeld voor BSO.
Qua boeken zijn alles met mooie illustraties hier favoriet, dan kan hij alles (proberen te) benoemen. Oh ja en boeken met geluidknopjes
Het beste vriendje van I draagt op het kdv wel eens een jurk, dat ziet ze ook gewoon. Maar ik denk toch dat de kinderen onderling op het kdv het hierover hebben en kennelijk hebben ze met elkaar toch al wat stereotyperingen opgepikt. I is zich ook wel echt bewust nu van dat ze een meisje is.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 09:55 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier trouwens nog helemaal geen gedoe over wat voor jongens of meisjes zou zijn. Zowel de kleuter (meisje bijna 5) als de peuter (jongen bijna 3) heb ik er nog nooit over gehoord verder. En ze spelen allebei met auto's en hebben allebei wel eens een jurk aan. (ok L heeft alleen af en toe thuis een jurk aan omdat hij W's roze paddenstoelenjurk zo ontzettend mooi vind).
Dat is idd een heel mooi boek! Wij hebben 'm ook.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:19 schreef Radyhyn het volgende:
*Schrijft mee met alle cadeau- en boekentips*
Wij willen voor Vv een wereldbol/globe kopen/vragen voor zijn verjaardag
Het favoriete boek is hier "Lente, Zomer, Herfst, Winter"
[ afbeelding ]
D'r zit een gat in het boek waar je de uil doorheen ziet.. en dan komen er steeds meer dieren bij (ook deels uitgesneden). Hele mooie illustraties en de tekst is ook
Ik vond het erg vervelend om steeds te moeten vertellen dat Jip stout was en het zijn eigen schuld was dat hij verbrand was...aan een 3 jarig jongentje. Misschien ben ik een softie maar ik vond het niet leuk. En ik denk dan: genoeg andere boeken die ik wel leuk vind en B ook.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 11:02 schreef watmoetikkiezen het volgende:
wat is er mis met dat verhaal over de zomer dan? Gewoon nieuwsgierig..
ik zie daar namelijk geen probleem eigenlijk.. misschien mis ik iets?
Maar dat jongens meisjes gedoe is idd behoorlijk ergerlijk. (en soms gaat t in jip en Janneke wél goed trouwens. Bijv. in het verhaal dat jip vind dat meisjes geen stationschef kunnen zijn, want dat heeft hij nog nooit gezien. Dan zegt moeder dat zij dat wel eens gezien heeft en het dus wél kan. Dat lijkt me wel aansluiten bij de belevingswereld want zulke uitspraken komen ze natuurlijk wel tegen..)
Ik houd er ook niet van, maar ik zie wel dat I heel typisch meisjesgedrag vertoont, ook als ik zie hoe ze met haar vriendinnetjes speelt. Het is allemaal rollenspel, 'vadertje-moedertje' (waarbij overigens één van de meisjes ook altijd prima het vadertje is), in vrijwel haar hele doen en laten zie ik het. Het spelen met poppen en knuffels, graag willen kleuren en veel aandacht/concentratie kunnen opbrengen voor zulke dingen, voortdurend dansen en draaien voor de spiegel, helemaal uit zichzelf komen met roze als haar lievelingskleur (haar vriendinnetjes hebben allemaal andere lievelingskleuren), de aantrekkingskracht van alles met roze, glitter etc, geen of weinig interesse voor auto's en bouwwerken. Het valt me vooral ook op als ik in de buurt ben van jongetjes van haar leeftijd (bijvoorbeeld vorige week bij Fazz, en de oudste van Crumpette), die spelen echt anders. Het is niet zo dat één van de hierboven genoemde speeldingen nu puur alleen meisjesachtig is, maar het is het totaalplaatje denk ik.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar toch is dat gek, vind ik. Ik houd niet zo van de term "meisjemeisje", want wat versta je daaronder?
Van mij hoeft mijn zoon daar ook niet per se voor te strijden. Dat doe ik wel voor hem. Want stel nou dat het niet een 'fase' oid is dat hij graag een jurk draagt, maar ook later niet 'genderconform' is, op wat voor wijze dan ook? Dan zal hij die strijd alsnog aan moeten gaan. Dan heb ik liever dat de maatschappij alvast iets meer veranderd is en dat hij als kind vanaf het begin af aan heeft meegekregen dat hij oké is zoals hij is, ongeacht wat de maatschappij daarvan vindt.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:32 schreef twist02 het volgende:
Andersom zou ik meer 'moeite' hebben met een zoon die in roze glitterjurken loopt. Niet omdat ik hem dan minder leuk vind, maar omdat ik weet dat de maatschappij als geheel hem harder zal veroordelen. Daar kan ik van vinden wat ik wil, maar dat is wel de realiteit en mijn zoon hoeft -wat mij betreft!- niet degene te zijn die ten koste van zichzelf moet strijden om dat te veranderen.
Uiteraard geef ik mijn kind hoe dan ook mee dat hij oké is zoals hij isquote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:05 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Van mij hoeft mijn zoon daar ook niet per se voor te strijden. Dat doe ik wel voor hem. Want stel nou dat het niet een 'fase' oid is dat hij graag een jurk draagt, maar ook later niet 'genderconform' is, op wat voor wijze dan ook? Dan zal hij die strijd alsnog aan moeten gaan. Dan heb ik liever dat de maatschappij alvast iets meer veranderd is en dat hij als kind vanaf het begin af aan heeft meegekregen dat hij oké is zoals hij is, ongeacht wat de maatschappij daarvan vindt.
Je kan wel zeggen 'ik vind het niet leuk maar zo is de maatschappij nou eenmaal', maar op die manier verandert de maatschappij natuurlijk ook nooit.
+1 op dat eerste deel. Wat wel een valkuil voor mij is dat ik mij moet beseffen dat hoewel meningen van anderen voor mij geen big deal zijn (geweest). Bij de oudste merk ik nu al dat hem dat heel anders raakt. Vandaar dat ik ook de keuze bij hem laat.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:23 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Onze peuter was gister verdrietig. Hij speelde met zijn vriendje. Die riep dat hij een trein was en rende over het grasveld. L zei toen "jij moet weg trein" op boze toon. Vriendje werd helemaal verdrietig. Ondanks sorry van L bleef vriendje sip. Toen gingen we naar huis (want vriendje moest naar bed) en thuis is L echt nog een tijd verdrietig geweest dat hij zijn vriendje zo sip had gemaakt.. (" en toen L zegt "GA WEG!" K drietig, niet lief van L") hij moest het toen papa thuiskwam ook meteen vertellen.. Geloof dat het kwartje wel gevallen is dat dat niet zo handig was van hem..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |