abonnement Unibet Coolblue
pi_173204107
Wij hebben een trap die 2x een kwartslag draait. TOen we het huis kochtten zat er tapijt op. Dat hebben we er meteen afgehaald en gewoon kaal hout geschilderd. Omdat het hout er niet mooier op wordt en een kat van ons wel es op de trap pist, zitten we eens te denken aan een laminaat achtig materiaal op de treden te plaatsen.

Maar heb ooit eens gezien hoeveel meetwerk dit is, en hier heb ik geen geduld voor. Nu komt er volgende week iemand langs nadat ik offerte had aangevraagd op https://www.trapoffertes.(...)REAAYAyAAEgKAHvD_BwE en werden we diezelfde dag nog netjes benaderd voor een afspraak etc.

Heeft iemand hier ervaring met dit qua prijs en hoe het eruit komt te zien?
pi_173204590
Ik heb ongeveer dezelfde situatie, halve draai, 13 treden. Ik heb ook het tapijt eraf gehaald.

Ik heb toen eens bij een gerenommeerde trapbekleder bij ons in de buurt een prijsindicatie gevraagd. (Voor het met laminaat bekleden van de trap) De all-in prijs kwam neer op 1250 euro per trap. Het is een beetje afhankelijk wat je wil Maar meerdere prijsindicaties zaten rond dat bedrag.

Sindsdien staat die "klus" even op een laag pitje. en neig ik ernaar om het zelf te gaan doen.
pi_173204719
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:14 schreef Nixxor het volgende:
Ik heb ongeveer dezelfde situatie, halve draai, 13 treden. Ik heb ook het tapijt eraf gehaald.

Ik heb toen eens bij een gerenommeerde trapbekleder bij ons in de buurt een prijsindicatie gevraagd. (Voor het met laminaat bekleden van de trap) De all-in prijs kwam neer op 1250 euro per trap. Het is een beetje afhankelijk wat je wil Maar meerdere prijsindicaties zaten rond dat bedrag.

Sindsdien staat die "klus" even op een laag pitje. en neig ik ernaar om het zelf te gaan doen.
Haha ja precies. Ik heb 14 treden (13.5) maar daar schrik ik van zo'n prijs. Ik zie dat bv Gamma vaak van die setjes te koop heeft en dat je via de Gamma een mannetje erbij kan regelen.
Ik zie er tegenop om het op maat te snijden allemaal. Elke trede is anders.
pi_173204833
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:18 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Haha ja precies. Ik heb 14 treden (13.5) maar daar schrik ik van zo'n prijs. Ik zie dat bv Gamma vaak van die setjes te koop heeft en dat je via de Gamma een mannetje erbij kan regelen.
Zoek maar eens wat reviews op van dat gamma/praxis spul. Het schijnt niet zo geweldig spul te zijn. Ook die "mannetjes van de gamma" varieren enorm met kennis en kunde als ik de reviews mag geloven.

Ik kreeg wel deze winkel als tip door: http://www.traprenovatiewinkel.nl/
Overigens had ik al het probleem dat een paar tredes van mij dieper zijn dan wat die gamma setjes kunnen leveren. Dus dat viel ook snel af (heb geen zin in prutswerk met aan elkaar gelijmde stukjes)

Ik heb er ook totaal geen "zin" in, al dat meten en zagen. Maar nu ik die offertes zo kreeg neig ik toch weer de andere kant op. Het is gewoon een hoop werk en daar betaal je voor.

Helemaal omdat ik eerst nog het een en ander aan schuur en schilderwerk moest doen heb ik zoiets van "als ik toch aan de slag moet maak ik het zelf wel af"
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:25:41 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_173204890
dat meten is volgens mij goed te doen met een trapspin. maar diepere tredes dan normaal maakt het wel complex. Want de standaard sets voldoen dan idd. niet.
pi_173204910
laminaat op de trap zou ikzelf nooit doen :)
laminaat kan namelijk erg glad zijn

kan je het niet gewoon mooi schilderen en op de tredes van die tredematjes leggen?:)

ikzelf heb een open hardhouten trap waar van die rubbers ingefreest zijn
pies on joe toe
pi_173204927
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:26 schreef bonke het volgende:
laminaat op de trap zou ikzelf nooit doen :)
laminaat kan namelijk erg glad zijn
we hebben 1 trap met eikenhout overzet treden met rubberen anti slip strip, deze kan ik aanraden.
laminaat hebben we op zolder trap is spekglad, hebben er zelf antislip strips op moeten plakken.
pi_173205436
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:27 schreef kovenant het volgende:

[..]

we hebben 1 trap met eikenhout overzet treden met rubberen anti slip strip, deze kan ik aanraden.
laminaat hebben we op zolder trap is spekglad, hebben er zelf antislip strips op moeten plakken.
hm ja das een goeie. ik ga bijna nooit met schoenen de trap op. zal er eens over nadenken
pi_173205628
Zelf heb ik een trap met laminaat bekleed en met RVS "anti-glij" strips afgewerkt. Indien je wilt, kan ik wel foto's plaatsen
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173205668
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:51 schreef blomke het volgende:
Zelf heb ik een trap met laminaat bekleed en met RVS "anti-glij" strips afgewerkt. Indien je wilt, kan ik wel foto's plaatsen
je graag!
pi_173206062
Aub: - edit: hoe kan ik die foto's nou wat kleiner hier krijgen? -


en:

tenslotte (niet scherp genomen):


Op zich goed te doen, waar opgemerkt zij dat dit een rechte trap is. Omdat de breedte van een laminaattdeel < breedte traptrede, hoefde ik alleen korte stukjes op maat te zagen. Dat kan ook bij een gedraaide trap een voordeel zijn; de grote hap doe je met 1 aminaatplank, en de hoekjesafwerking zaag je op maat.

Overigens zijn een afkortzaag plus zaagtafel, onontbeerlijk bij dit werk.

De RVS delen heb ik met bruislijm vastgezet op de houten trap.

[ Bericht 3% gewijzigd door blomke op 17-08-2017 12:39:58 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173209027
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:07 schreef blomke het volgende:
Op zich goed te doen, waar opgemerkt zij dat dit een rechte trap is. Omdat de breedte van een laminaattdeel < breedte traptrede, hoefde ik alleen korte stukjes op maat te zagen. Dat kan ook bij een gedraaide trap een voordeel zijn; de grote hap doe je met 1 aminaatplank, en de hoekjesafwerking zaag je op maat.

Overigens zijn een afkortzaag plus zaagtafel, onontbeerlijk bij dit werk.

De RVS delen heb ik met bruislijm vastgezet op de houten trap.
Is de trede bij jou nou dikker dan het trapneusprofiel? of zit daar een extra afwerklatje onder?
Mijn tredes zijn 39mm dik. Tel daar een plak laminaat bij op, en je hebt een profiel van 47mm nodig, die dus nergens te krijgen zijn }:|

Waar heb jij je profielen vandaan?

* Nixxor is enorm jaloers op je rechte trap...
pi_173209091
Ja zon rechte trap is ideaal. Bij mij zijn alle treden anders.
pi_173210068
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:18 schreef Nixxor het volgende:

Is de trede bij jou nou dikker dan het trapneusprofiel? of zit daar een extra afwerklatje onder?
Mijn tredes zijn 39mm dik. Tel daar een plak laminaat bij op, en je hebt een profiel van 47mm nodig, die dus nergens te krijgen zijn }:|

Waar heb jij je profielen vandaan?

* Nixxor is enorm jaloers op je rechte trap...
Ja, soms heeft een (100 jaar) oud huis "recht-toe-recht-aan" dingen die het gewoon handiger voor aanpassingen maken. Aan de andere kant van deze trap kom je in de provisiekelder (ook een "oud huis" voordeel) en de kelderdeur en -trap daarin maakten deze rechte trap noodzakelijk.

De voorzijde van de trede is ongeveer 2x zo dik als de traptrede, i.d.d. door wat destijds een mooie afwerking vond (zwarte lat...).

Die afwerkingsstrips heb ik speciaal door een RVS boer laten buigen (zetten) in een zetbank. Kosten vielen erg mee, gewoon standaard RVS304 plaat, 2x in de zetbank. Plastic en olie zaten er nog op, dus wel flink schoonmaken.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173225113
In ons vorige huis heb ik dat zelf eens gedaan met treden van upstairs en een spin. Was toch best wel een gedoe. De trap begon met een bocht en dan recht omhoog. Dat stuk recht omhoog was goed te doen (allemaal dezelfde symmetrische treden), maar de bocht durfde ik met die spin niet aan. Daar moesten ook nog allerlei hoekjes uit. Elke keer als ik meette kwam ik op iets anders uit. Uiteindelijk heeft mn schoonvader dat gedaan, omdat die erg goed is met houtbewerken. Maar zelfs hij verprutste een tree (gelukkig hadden we een reserve gekocht), omdat het met die spin niet lukte. Uiteindelijk heeft ie volgens mij gewoon maar gemeten met een meetlat en hoek.
pi_173227592
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 23:52 schreef Palomar het volgende:
In ons vorige huis heb ik dat zelf eens gedaan met treden van upstairs en een spin. Was toch best wel een gedoe. De trap begon met een bocht en dan recht omhoog. Dat stuk recht omhoog was goed te doen (allemaal dezelfde symmetrische treden), maar de bocht durfde ik met die spin niet aan. Daar moesten ook nog allerlei hoekjes uit. Elke keer als ik meette kwam ik op iets anders uit. Uiteindelijk heeft mn schoonvader dat gedaan, omdat die erg goed is met houtbewerken. Maar zelfs hij verprutste een tree (gelukkig hadden we een reserve gekocht), omdat het met die spin niet lukte. Uiteindelijk heeft ie volgens mij gewoon maar gemeten met een meetlat en hoek.
Ja ik zat al te denken om een soort mal te maken van karton ofzo
pi_173231627
Ik heb juist vandaag ons laminaat van de trap afgehaald, ik vond het veel te glad, zelfs met antislipstrip ben ik er een aantal keer afgevallen. Wij hebben juist weer voor vloerbedekking gekozen en laten dit voor 160¤ leggen.
pi_173232066
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:14 schreef Ballys het volgende:
Wij hebben juist weer voor vloerbedekking gekozen en laten dit ...
Vloerbedekkking....... :r :r
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173232309
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Vloerbedekkking....... :r :r
Tja ik ben zwanger, wilde het risico van van de trap vallen verkleinen, dan is dit gewoon de beste optie. Ik denk dat mijn kind de " :r :r vloerbedekking" wel waard is.

Wat ik vooral wil zeggen, het ziet er allemaal prachtig uit, maar kies ook iets wat niet zo glad is. Ik vond vooral die CanDo traprenovatie om te huilen zo glad
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:07:54 #20
141593 GTIMk1
Wauw! Ik hier
pi_173233917
Echt, die laminaat zooi zou ik van ze lang zal ze leven niet op mijn trap willen hebben. Kost een godsvermogen om te laten doen, ¤1250 is niets voor een normale trap.

Kom bij de buurman binnen, ziet er schitterend uit hoor, daar niet van. Ledverlichting en alles, erg mooi.

Eerste wat hij zei toen we naar boven liepen was "pas op! de trap is glad" en dat klopt, alsof je over ijs loopt.
pi_173234829
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:07 schreef GTIMk1 het volgende:
Echt, die laminaat zooi zou ik van ze lang zal ze leven niet op mijn trap willen hebben. Kost een godsvermogen om te laten doen, ¤1250 is niets voor een normale trap.
¤275 aan laminaat en ¤100 voor de RVS afwerkstrips. En over gladheid: tapijt, da's pas glad op de trap. Is rond gebogen over de kopse kant en door die ronding en het ontbreken van een strip glijd je zo een trede lager. Echt link. Beter is dan een stroef materiaal en anti glij strips.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:14:57 #22
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_173235233
Wij hebben 2 jaar geleden een traprenovatie op een draaiende trap laten doen met HPL (wangen, stootborden, treden, afwerklijsten). Het was een rib uit mijn lijf maar het is me iedere euro waard geweest. 20 jaar garantie, geen rommel in huis (zagen gebeurde buiten), en alles tot in detail afgewerkt.
En na 2 jaar ziet de trap er nog als nieuw uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')