Ik denk dat er wel een dusdanige buffer is dat je best kan afspreken dat je (bijvoorbeeld) maximaal drie spelers inschaalt op 2 miljoen per jaar.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:32 schreef JanCees het volgende:
Lijkt me geen gezond idee om opeens topsalarissen te geven, of is dat financieel haalbaar? (zonder spaargeld aan te spreken)
Wat ga je doen als deze buffer op is? Dan ben je weer terug bij afquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een dusdanige buffer is dat je best kan afspreken dat je (bijvoorbeeld) maximaal drie spelers inschaalt op 2 miljoen per jaar.
Lijkt mij overigens ook een logische stap om spelers wat langer aan je te binden. Je wilt toch op een gegeven moment ook een beetje routine, dan is het wel fijn als je talenten kan behouden tot ze 22 of 23 zijn in plaats van dat ze op hun 20e de deur uitlopen. Een hoger salaris werkt daar denk ik meer aan mee dan nog meer gelul over de fantastische perspectieven die spelen bij Ajax ze biedt voor later.
je moet het meer zoeken in tekengeld en percentage bij verkoop, dat kan uiteraard welquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:35 schreef JanCees het volgende:
[..]
Wat ga je doen als deze buffer op is? Dan ben je weer terug bij af
Dan verlaag je het salarisplafond weer. Maar als je maximaal 3 miljoen per jaar extra uitgeeft terwijl je dit jaar gewoon weer voor 75 á 80 miljoen verkoopt denk ik niet dat je buffer heel erg snel in gevaar komt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:35 schreef JanCees het volgende:
[..]
Wat ga je doen als deze buffer op is? Dan ben je weer terug bij af
Je wilt toch juist spelers langer aan je binden. Dus ook minder transferinkomstenquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan verlaag je het salarisplafond weer. Maar als je maximaal 3 miljoen per jaar extra uitgeeft terwijl je dit jaar gewoon weer voor 75 á 80 miljoen verkoopt denk ik niet dat je buffer heel erg snel in gevaar komt.
Klopt, maar iemand als een Klaassen was sowieso gegaan natuurlijk. Dat is een beetje de leeftijd waarop je spelers mijns inziens moet willen verkopen. Dat brengt alleen al 27 miljoen op, wat ook wel voldoende is om een paar miljoen extra salaris van te bekostigen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:42 schreef JanCees het volgende:
[..]
Je wilt toch juist spelers langer aan je binden. Dus ook minder transferinkomsten
nee dat wordt indirect ook meer omdat de bedragen oplopen aangezien ze langer blijven(en hopelijk ook blijven presteren)quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:42 schreef JanCees het volgende:
[..]
Je wilt toch juist spelers langer aan je binden. Dus ook minder transferinkomsten
Je snapt er zoals gewoonlijk helemaal geen klote van hoe het in de voetbalwereld werkt...quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:44 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
nee dat wordt indirect ook meer omdat de bedragen oplopen aangezien ze langer blijven(en hopelijk ook blijven presteren)
Als je Sanchez nog een jaar houdt en hij speelt een zelfde seizoen of beter, is hij 20m mil meer waard (bij wijze van)
zat derksen gisteren nu echt de Ligt af te zeiken, en psv het kampioenschap aan te praten?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:50 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je snapt er zoals gewoonlijk helemaal geen klote van hoe het in de voetbalwereld werkt...
Bij ajax lopen er op dit moment voornamelijk hele jonge spelers rond. Van die spelers weet je vooraf echt niet hoe ze zich gaan ontwikkelen,. Bij Sanchez was dat ook helemaal niet duidelijk.
Omdat dit soort jonge spelers gelijk maar wereldsalarissen te gaan geven zonder dat je weet hoe ze zich gaan ontwikkelen is natuurlijk bezopen.
Topsalarissen geef je aan spelers die over een aantal seizoenen zich bewezen hebben dat het topsspelers zijn. Op het moment dat ze dat een beetje worden klopt Juventus ofzo aan de deur en dan ben je dus altijd te laat.
Waarom heeft ajax niet Sanchez aan het eind van het vorig seizoen gelijk een wereldcontract gegeven? Nee daar komen ze mee als het al te laat is....
Jongen ik spreek me helemaal niet tegen. Sanchez heeft pas 1 seizoen een wereldseizoen gedraaid in europa. Wat ajax voor hem betaalde was natuurlijk een lachwekkend laag bedrag en het was eigenlijk al een gokje. Want in europa voetballen is anders dan in zuidamerika.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:57 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
je spreekt jezelf weer lekker tegen, maar ik ga verder niet (meer) op je reageren want dan krijg ik ruzie met mi boy Tagliano.
anyhow zat derksen gisteren nu echt de Ligt af te zeiken, en psv het kampioenschap aan te praten?
Mooi toch. Alleen heerschappij van mighty Ajax.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:43 schreef klaasweetalles het volgende:
Allemaal onzin om salarissen te verhogen
Top spelers van ajax gaan al europees gezien voor topbedragen weg.
Die van Os is gewoon gestoord. Je zou gewoon heel de nederlandse markt nog verder verneuken en onnodig ook hoge salariskosten maken voor doorsnee spelers.
wat er lopen ook heel veel doorsnee spelers rond in amsterdam
Maar dat snapt die van os allemaal niet zo goed
Ja echt raar, iedereen die een seizoen goed speelt moet meteen een wereldcontract krijgen dan gaan ze nooit meer wegquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:50 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Waarom heeft ajax niet Sanchez aan het eind van het vorig seizoen gelijk een wereldcontract gegeven? Nee daar komen ze mee als het al te laat is....
Is toch ook niet zo raar als je zo vaak een cruciale fout maakt. Ik vind hem vooral erg traag ogen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:57 schreef mokkiemok het volgende:
anyhow zat derksen gisteren nu echt de Ligt af te zeiken, en psv het kampioenschap aan te praten?
Die transferbedragen zijn gewoon rekensommetjes. Dus als hij al een beter contract had gekregen hadden ze nu meer kunnen vragen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 09:09 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ja echt raar, iedereen die een seizoen goed speelt moet meteen een wereldcontract krijgen dan gaan ze nooit meer weg
Maar..maar.. hij is het oogappeltje van Ajaxquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 09:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Is toch ook niet zo raar als je zo vaak een cruciale fout maakt. Ik vind hem vooral erg traag ogen eerlijk gezegd.
Hij is niet eens 20 toch? Het is eerder raar dat zo iemand straks de defensie moet gaan leiden als Sanchez vertrekt. Ajaxgod.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 09:20 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Maar..maar.. hij is het oogappeltje van Ajax
je bent me net voor, ik heb mij gisteren enorm lopen ergeren aan Derksen toen hij begon over dat je de Ligt als volwassen vent moet beoordelen, omdat hij in de basis staat.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 09:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij is niet eens 20 toch? Het is eerder raar dat zo iemand straks de defensie moet gaan leiden als Sanchez vertrekt. Ajaxgod.
Over oranje ben ik het niet eens, dat was gewoon een ongelofelijke blunder om hem toen al te selecteren. Maar daar had Blind wel vaker last van, zie ook een Tete en Riedewald die bij het oranjedebuut zo ongeveer al Barcelona in werden geschreeuwd door oa dit topic hier.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 09:24 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
je bent me net voor, ik heb mij gisteren enorm lopen ergeren aan Derksen toen hij begon over dat je de Ligt als volwassen vent moet beoordelen, omdat hij in de basis staat.
De Ligt is in de basis gezet en heeft daar maar mee te dealen, zelfde geld voor Oranje daar hoort hij gewoon nog niet te staan. Maar omdat er verder niemand is die ook maar van enig niveau te betichten is staat hij basis in het centrum. Dan kan je de Ligt niet gaan beoordelen op fouten die gewoon met leeftijd en ervaring te maken hebben, die moet je op de koop toe nemen als je zo'n jongen in de basis zet
dan ben je het toch met me eens?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 09:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Over oranje ben ik het niet eens, dat was gewoon een ongelofelijke blunder om hem toen al te selecteren. Maar daar had Blind wel vaker last van, zie ook een Tete en Riedewald die bij het oranjedebuut zo ongeveer al Barcelona in werden geschreeuwd door oa dit topic hier.
Jij zei dat er niets beters voorhanden was. Als je voor oranje geselecteerd wordt mag je dergelijke fouten ook niet met de mantel der liefde bedekken. Op clubniveau is dat (soms) een ander verhaalquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 09:31 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
dan ben je het toch met me eens?![]()
de ligt hoort (nog) niet in oranje, bij ajax kan hij best in de basis staan maar dan moet je zijn fouten wel op de koop toenemen.![]()
dat ging over Ajax, was wellicht wat onduidelijk. Wat oranje betreft, daar hoorde hij toen echt nog niet te staan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 09:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij zei dat er niets beters voorhanden was. Als je voor oranje geselecteerd wordt mag je dergelijke fouten ook niet met de mantel der liefde bedekken. Op clubniveau is dat (soms) een ander verhaal
Welk rekensommetje maak jij dan om een transferbedrag te bepalen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 09:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Die transferbedragen zijn gewoon rekensommetjes. Dus als hij al een beter contract had gekregen hadden ze nu meer kunnen vragen.
Dat bedrag van 28 miljoen komt heus niet zomaar ergens vandaan. Ik denk dat Klaassen de best betaalde speler van ajax was en die werd verkocht voor 28 miljoen.
Het wordt pas een ander verhaal als clubs tegen elkaar gaan opbieden...maar dat is afwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |