quote:
Op vrijdag 18 augustus 2017 09:03 schreef Vosje6 het volgende:Denk dat je er idd wat te zwaar aan tilde Kwak

. Goed dat je even doorademde. Is toch redelijk normaal (en vet handig) als een kind nog geen besef heeft van snoep en koek? Mijn meisje kreeg op een gegeven moment zelfs al af en toe wat aangeboden maar gaf de voorkeur aan dingen als paprika, tomaatjes en fruit. Huidige dreumes is zich natuurlijk allang bewust van het bestaan van dat soort traktaties want grote zus. Bij peuter volstaat een 'ja dat ziet er lekker uit he? Kom we gaan verder naar wat we gaan kopen.' Dreumes is heel anders qua karakter dus als hij eenmaal zelf rond mag in de supermarkt wordt het heel veel geduld en volharding vrees ik

Heel fijn als je kind die voorkeur heeft, maar je begrijpt ook dat dat niet per se je eigen verdienste is. Kinderen hebben een mening en als ze eenmaal (via kdv of op bezoek, of gewoon omdat je ze een keer iets lekkers geeft) dingen leren kennen kan die voorkeur veranderen.
Wat jij bij peuter doet werkte bij ons tot een week geleden ook nog goed ja.
Overigens, het gaat me om de toon en wat die impliceert
Ik vind het vergelijkbaar met als mensen in een huis wonen dat straight out of VT wonen komt, zich enorm gaan lopen verontschuldigen over De Troep als er op de achtergrond drie stukken speelgoed liggen, terwijl ze ook bij jou thuis geweest zijn en weten dat het er daar uitziet als een studentenhuis waar een speelgoedbom ontploft is, als je goed je best hebt gedaan met netjes houden. En bovendien wetem dat het bij de meeste mensen zo is, of ze dat nou expres doen of niet.
Dat is echt valse bescheidenheid, en dat impliceert heel duidelijk wat ze van mensen.met een troephuis vinden. Daar mag je best wat van zeggen vind ik.