Jiang153 | dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:16 |
Beste PTA-ers, Bij mijn Astra G stonden de ruitenwisserarmen niet helemaal goed, dus had dat losgehaald en opnieuw vastgezet. Probleem is echter dat ze nu niet meer de juiste kant op draaien. Ze gaan nu gewoon rechtstreeks richting de motorkap kant. Oplossingen? | |
Resistor | dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:17 |
Nog een keer losmaken en nu een halve slag verder vastzetten? | |
Jiang153 | dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:21 |
De armen zitten er nu ook niet op. Alleen dat mechanisme draait de verkeerde kant op. | |
Aalscholver | dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:25 |
As van het bevestigingspunt 180 graden draaien oid? | |
Resistor | dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:31 |
Draadjes omdraaien? | |
Jiang153 | dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:12 |
Is één geheel kan je naar mijn weten niet draaien. | |
RingBewoner | dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:59 |
Even langs de garage gaan. | |
Ferrari_Tape | dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:09 |
Maar dat kost duurder dan de waarde van zijn wagen. | |
RingBewoner | dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:45 |
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/235/duur_kosten_zijn/ | |
Zolderkamer | dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:48 |
Gewoon de auto omdraaien... Het mechanisme is waarschijnlijk over het dode punt gekomen oid.. even loshalen en weer opnieuw in de juiste stand vastzetten dus | |
rival | dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:49 |
plus en min omwisselen natuurlijk. | |
Hyperdude | dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:24 |
Ruitenwissers zijn wisselstroom. Daarom kunnen ze twee kanten op wissen. | |
Jiang153 | dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:22 |
Niet meer nodig ga dit mechanisme gewoon terugsturen. Heb een net 1 dag gemonteerd en naast dit probleem ging de wissermotor ook al vanaf het begin luide geluiden maken, dus gaat gewoon weer terug. Zojuist meteen een andere besteld, want nu kan ik gewoon niet rijden met dit ruk weer in Nederland. Maar ff zonder grap die wisserarmen maakte ik alleen los omdat de arm aan de bestuurderszijde steeds te ver doorgaat en dus die andere raakte. Is de arm gewoon stuk (zodat ik meteen een andere kan gaan zoeken) of lag dat gewoon aan het mechanisme? | |
Sounddragon | dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:24 |
eh? | |
Sounddragon | dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:29 |
is allemaal af te stellen, maar dat vereist wel een beetje inzicht. Als je dat niet hebt wordt het een zooitje, maar daar ben je inmiddels wel achter Heb je vooraf wel even gekeken hoe het allemaal zat, en of je nieuwe mechanisme hetzelfde was als het oude? Tis pas 2017 natuurlijk, dus een fotootje maken voor je die rommel lostrekt zóu een idee kunnen zijn voor de volgende keer. Ik denk dat je de zooi er gewoon verkeerd om ingebouwd hebt ofzo. | |
Jiang153 | dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:47 |
Ja het paste ook 1 op 1, maar werkte alleen niet zo geheel geluidloos als de oude. Was alleen zo stom om geen foto te maken van de stand van de wissers.... Waarom die sinds vandaag 12:00 omgedraaid ging wissen weet ik ook niet, want uur ervoor ging die nog de goede kant op (alleen die van de bestuurderskant raakte dus zachtjes die andere). Volgens mij is het niet eens mogelijk om het verkeerd om in te bouwen, want dan kan je het niet eens vastmaken op de aangegeven punten. Enigste optie resteert dan nog maar bij de motor, maarja ga een toch terugsturen dus ga er niet eens meer aan zitten. Zo heb ik immers de motor van m'n oude gesloopt gisteren. Nu dus wachten tot donderdag/vrijdag voor nieuwe kansen alleen vrees ik dat ik weer ga lopen kutten met de standen van de armen, maar daarvoor heb ik gelukkig Fok-hulp. | |
Sounddragon | dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:21 |
Armen er niet op zetten, ding in interval of iig even laten draaien en stoppen op het punt waar hij wil stoppen. Armen erop in rustpositie, wissers omhoog zetten zodat ze niets raken en dan proberen.. Draaien ze goed, zet je er eentje op de ruit en check je of de slag goed is. Daarna zet je die omhoog en laat je de andere op de ruit en doe je hetzelfde.. daarna kun je ze allebei doen; moet goed gaan.. Raken ze elkaar, moet je op één van beiden een tandje op de as gaan verzetten. Soms kun je ook de stangetjes in lengte verstellen, maar dat lijkt bij dat ding in je fimpje niet het geval, of je moet de gaatjes direct aan de assen links en rechts proberen. Let ook op of je wisserarmen en - bladen identiek zijn. Probeer ook niet te vaak om de wissers 'droog' te laten wissen, dus effe ruitensproeier gebruiken met testen.. En een beetje vettigheid op de bewegende verbindingen kan geen kwaad en laat alles soepeler en dus geluidsarmer draaien. Géén WD, maar vet, iets wat voorlopig vet blijft, dus kogellagervet of iets in die richting. | |
Jiang153 | woensdag 9 augustus 2017 @ 01:31 |
Wel die moer aandraaien zodat die er goed op zit toch of bedoel je echt gewoon letterlijk erop drukken en dan proberen? Bij dat laatste dan draait die volgens mij echt niet mee als je het niet aandraait? | |
vannelle | woensdag 9 augustus 2017 @ 03:41 |
Ik zou de moer er handvast op zetten puur om te voorkomen dat de arm er af schiet als er krachten op komen. Pas vastdraaien als je zeker weet dat de afstelling klopt. | |
FransDeens | woensdag 9 augustus 2017 @ 14:03 |
Om te beginnen moet je kijken naar waar het mechanisme op de motor geschroefd zit. Als je het daar 180° verkeerd monteert wissen de wissers de verkeerde kant op. Als dat goed zit laat je het een keer draaien en zet je de wissers uit. Dan monteer je de wissers zo dat ze horizontaal staan. Heb je soms een mechanisme in Engeland besteld? | |
Jiang153 | woensdag 9 augustus 2017 @ 15:23 |
Nah Polen. Hij ging eerst ook de goeie richting op maar opeens is die nu omgedraaid. Naja zojuist wel bericht van verkoper gehad krijg full refund + onderdeel mag ik gewoon houden. Kan ik deze eigenlijk op de een of andere manier ook goed functionerend maken zodat ik er twee heb? Hij moet alleen weer de goeie kant op draaien. Ik monteer immers gewoon de nieuwe bestelde die morgen/overmorgen aankomt. [ Bericht 1% gewijzigd door Jiang153 op 09-08-2017 15:31:13 ] | |
Jiang153 | vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:21 |
Men gaat nog steeds fout. Deed eerst de passagierskant ging goed dus aangedraait. Daarna bestuurders alleen wanneer die goed staat, ik draai een vast en test nog eens dan klapt die nog steeds bij het einde tegen die andere aan. Als gevolg gaat die andere ook opeens verschuiven terwijl ik een hard aangedraait heb. http://imgur.com/a/Wm0HC | |
vronie | vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:57 |
aan het mechaniek ligt het niet ,dat werkt perfect .. laat de wissers er maar door een automonteur opzetten ,die weet tenminste hoe t werkt . | |
Jiang153 | vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:03 |
Lamaar heb al opgelost. Fucking stom had ze omgedraait. | |
Sounddragon | vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:37 |
| |
Hyperdude | vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:50 |
Goed topic | |
Jiang153 | vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:57 |
Eentje voor in het archief van yours truly. Zit echter nog wel met de "nieuwe" mechanisme die functioneert maar richting de motorkap gaat. |