abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172992795
Beste PTA-ers,

Bij mijn Astra G stonden de ruitenwisserarmen niet helemaal goed, dus had dat losgehaald en opnieuw vastgezet. Probleem is echter dat ze nu niet meer de juiste kant op draaien. Ze gaan nu gewoon rechtstreeks richting de motorkap kant. :(

Oplossingen?
Irene is bae <3
pi_172992833
Nog een keer losmaken en nu een halve slag verder vastzetten?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_172992922
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:17 schreef Resistor het volgende:
Nog een keer losmaken en nu een halve slag verder vastzetten?
De armen zitten er nu ook niet op.

Alleen dat mechanisme draait de verkeerde kant op. :(
Irene is bae <3
pi_172992982
As van het bevestigingspunt 180 graden draaien oid?
pi_172993130
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:21 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

De armen zitten er nu ook niet op.

Alleen dat mechanisme draait de verkeerde kant op. :(
Draadjes omdraaien?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_172994291
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:25 schreef Aalscholver het volgende:
As van het bevestigingspunt 180 graden draaien oid?
Is één geheel kan je naar mijn weten niet draaien.
Irene is bae <3
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:59:58 #7
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_172995383
Even langs de garage gaan.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_172995558
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:59 schreef RingBewoner het volgende:
Even langs de garage gaan.
Maar dat kost duurder dan de waarde van zijn wagen.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:45:05 #9
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_172996284
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:09 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Maar dat kost duurder dan de waarde van zijn wagen.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/235/duur_kosten_zijn/
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:48:24 #10
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172996348
Gewoon de auto omdraaien...

Het mechanisme is waarschijnlijk over het dode punt gekomen oid.. even loshalen en weer opnieuw in de juiste stand vastzetten dus
pi_172996372
plus en min omwisselen natuurlijk.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:24:30 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172997175
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:49 schreef rival het volgende:
plus en min omwisselen natuurlijk.
Ruitenwissers zijn wisselstroom. Daarom kunnen ze twee kanten op wissen. *O*
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:22:08 #13
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_172998323
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:59 schreef RingBewoner het volgende:
Even langs de garage gaan.
Niet meer nodig ga dit mechanisme gewoon terugsturen. :@

Heb een net 1 dag gemonteerd en naast dit probleem ging de wissermotor ook al vanaf het begin luide geluiden maken, dus gaat gewoon weer terug. Zojuist meteen een andere besteld, want nu kan ik gewoon niet rijden met dit ruk weer in Nederland. :(

Maar ff zonder grap die wisserarmen maakte ik alleen los omdat de arm aan de bestuurderszijde steeds te ver doorgaat en dus die andere raakte. Is de arm gewoon stuk (zodat ik meteen een andere kan gaan zoeken) of lag dat gewoon aan het mechanisme?
Irene is bae <3
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:24:43 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173001823
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:24 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ruitenwissers zijn wisselstroom. Daarom kunnen ze twee kanten op wissen. *O*
eh?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:29:22 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173001913
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:22 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Niet meer nodig ga dit mechanisme gewoon terugsturen. :@

Heb een net 1 dag gemonteerd en naast dit probleem ging de wissermotor ook al vanaf het begin luide geluiden maken, dus gaat gewoon weer terug. Zojuist meteen een andere besteld, want nu kan ik gewoon niet rijden met dit ruk weer in Nederland. :(

Maar ff zonder grap die wisserarmen maakte ik alleen los omdat de arm aan de bestuurderszijde steeds te ver doorgaat en dus die andere raakte. Is de arm gewoon stuk (zodat ik meteen een andere kan gaan zoeken) of lag dat gewoon aan het mechanisme?
is allemaal af te stellen, maar dat vereist wel een beetje inzicht. Als je dat niet hebt wordt het een zooitje, maar daar ben je inmiddels wel achter O-)

Heb je vooraf wel even gekeken hoe het allemaal zat, en of je nieuwe mechanisme hetzelfde was als het oude?
Tis pas 2017 natuurlijk, dus een fotootje maken voor je die rommel lostrekt zóu een idee kunnen zijn voor de volgende keer. ;)

Ik denk dat je de zooi er gewoon verkeerd om ingebouwd hebt ofzo.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:47:21 #16
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_173002233
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

is allemaal af te stellen, maar dat vereist wel een beetje inzicht. Als je dat niet hebt wordt het een zooitje, maar daar ben je inmiddels wel achter O-)

Heb je vooraf wel even gekeken hoe het allemaal zat, en of je nieuwe mechanisme hetzelfde was als het oude?
Tis pas 2017 natuurlijk, dus een fotootje maken voor je die rommel lostrekt zóu een idee kunnen zijn voor de volgende keer. ;)

Ik denk dat je de zooi er gewoon verkeerd om ingebouwd hebt ofzo.
Ja het paste ook 1 op 1, maar werkte alleen niet zo geheel geluidloos als de oude. Was alleen zo stom om geen foto te maken van de stand van de wissers.... :@

Waarom die sinds vandaag 12:00 omgedraaid ging wissen weet ik ook niet, want uur ervoor ging die nog de goede kant op (alleen die van de bestuurderskant raakte dus zachtjes die andere). :')


Volgens mij is het niet eens mogelijk om het verkeerd om in te bouwen, want dan kan je het niet eens vastmaken op de aangegeven punten. Enigste optie resteert dan nog maar bij de motor, maarja ga een toch terugsturen dus ga er niet eens meer aan zitten. Zo heb ik immers de motor van m'n oude gesloopt gisteren. :')

Nu dus wachten tot donderdag/vrijdag voor nieuwe kansen alleen vrees ik dat ik weer ga lopen kutten met de standen van de armen, maar daarvoor heb ik gelukkig Fok-hulp. :7
Irene is bae <3
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:21:50 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173006856
Armen er niet op zetten, ding in interval of iig even laten draaien en stoppen op het punt waar hij wil stoppen. Armen erop in rustpositie, wissers omhoog zetten zodat ze niets raken en dan proberen.. Draaien ze goed, zet je er eentje op de ruit en check je of de slag goed is. Daarna zet je die omhoog en laat je de andere op de ruit en doe je hetzelfde.. daarna kun je ze allebei doen; moet goed gaan..
Raken ze elkaar, moet je op één van beiden een tandje op de as gaan verzetten. Soms kun je ook de stangetjes in lengte verstellen, maar dat lijkt bij dat ding in je fimpje niet het geval, of je moet de gaatjes direct aan de assen links en rechts proberen. Let ook op of je wisserarmen en - bladen identiek zijn.

Probeer ook niet te vaak om de wissers 'droog' te laten wissen, dus effe ruitensproeier gebruiken met testen..

En een beetje vettigheid op de bewegende verbindingen kan geen kwaad en laat alles soepeler en dus geluidsarmer draaien. Géén WD, maar vet, iets wat voorlopig vet blijft, dus kogellagervet of iets in die richting.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173010435
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
Armen er niet op zetten, ding in interval of iig even laten draaien en stoppen op het punt waar hij wil stoppen. Armen erop in rustpositie, wissers omhoog zetten zodat ze niets raken en dan proberen.. Draaien ze goed, zet je er eentje op de ruit en check je of de slag goed is. Daarna zet je die omhoog en laat je de andere op de ruit en doe je hetzelfde.. daarna kun je ze allebei doen; moet goed gaan..
Raken ze elkaar, moet je op één van beiden een tandje op de as gaan verzetten. Soms kun je ook de stangetjes in lengte verstellen, maar dat lijkt bij dat ding in je fimpje niet het geval, of je moet de gaatjes direct aan de assen links en rechts proberen. Let ook op of je wisserarmen en - bladen identiek zijn.

Probeer ook niet te vaak om de wissers 'droog' te laten wissen, dus effe ruitensproeier gebruiken met testen..

En een beetje vettigheid op de bewegende verbindingen kan geen kwaad en laat alles soepeler en dus geluidsarmer draaien. Géén WD, maar vet, iets wat voorlopig vet blijft, dus kogellagervet of iets in die richting.
Wel die moer aandraaien zodat die er goed op zit toch of bedoel je echt gewoon letterlijk erop drukken en dan proberen? Bij dat laatste dan draait die volgens mij echt niet mee als je het niet aandraait?
Irene is bae <3
pi_173011138
quote:
5s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:31 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Wel die moer aandraaien zodat die er goed op zit toch of bedoel je echt gewoon letterlijk erop drukken en dan proberen? Bij dat laatste dan draait die volgens mij echt niet mee als je het niet aandraait?
Ik zou de moer er handvast op zetten puur om te voorkomen dat de arm er af schiet als er krachten op komen.
Pas vastdraaien als je zeker weet dat de afstelling klopt.
pi_173018506
Om te beginnen moet je kijken naar waar het mechanisme op de motor geschroefd zit. Als je het daar 180° verkeerd monteert wissen de wissers de verkeerde kant op. Als dat goed zit laat je het een keer draaien en zet je de wissers uit. Dan monteer je de wissers zo dat ze horizontaal staan.

Heb je soms een mechanisme in Engeland besteld?
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_173020377
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:03 schreef FransDeens het volgende:
Om te beginnen moet je kijken naar waar het mechanisme op de motor geschroefd zit. Als je het daar 180° verkeerd monteert wissen de wissers de verkeerde kant op. Als dat goed zit laat je het een keer draaien en zet je de wissers uit. Dan monteer je de wissers zo dat ze horizontaal staan.

Heb je soms een mechanisme in Engeland besteld?
Nah Polen. _O-

Hij ging eerst ook de goeie richting op maar opeens is die nu omgedraaid. Naja zojuist wel bericht van verkoper gehad krijg full refund + onderdeel mag ik gewoon houden. Kan ik deze eigenlijk op de een of andere manier ook goed functionerend maken zodat ik er twee heb? Hij moet alleen weer de goeie kant op draaien.

Ik monteer immers gewoon de nieuwe bestelde die morgen/overmorgen aankomt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jiang153 op 09-08-2017 15:31:13 ]
Irene is bae <3
pi_173065717
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
Armen er niet op zetten, ding in interval of iig even laten draaien en stoppen op het punt waar hij wil stoppen. Armen erop in rustpositie, wissers omhoog zetten zodat ze niets raken en dan proberen.. Draaien ze goed, zet je er eentje op de ruit en check je of de slag goed is. Daarna zet je die omhoog en laat je de andere op de ruit en doe je hetzelfde.. daarna kun je ze allebei doen; moet goed gaan..
Raken ze elkaar, moet je op één van beiden een tandje op de as gaan verzetten. Soms kun je ook de stangetjes in lengte verstellen, maar dat lijkt bij dat ding in je fimpje niet het geval, of je moet de gaatjes direct aan de assen links en rechts proberen. Let ook op of je wisserarmen en - bladen identiek zijn.

Probeer ook niet te vaak om de wissers 'droog' te laten wissen, dus effe ruitensproeier gebruiken met testen..

En een beetje vettigheid op de bewegende verbindingen kan geen kwaad en laat alles soepeler en dus geluidsarmer draaien. Géén WD, maar vet, iets wat voorlopig vet blijft, dus kogellagervet of iets in die richting.
Men gaat nog steeds fout.

Deed eerst de passagierskant ging goed dus aangedraait. Daarna bestuurders alleen wanneer die goed staat, ik draai een vast en test nog eens dan klapt die nog steeds bij het einde tegen die andere aan.

Als gevolg gaat die andere ook opeens verschuiven terwijl ik een hard aangedraait heb.

http://imgur.com/a/Wm0HC
Irene is bae <3
pi_173066437
aan het mechaniek ligt het niet ,dat werkt perfect ..
laat de wissers er maar door een automonteur opzetten ,die weet tenminste hoe t werkt .
pi_173066552
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:57 schreef vronie het volgende:
aan het mechaniek ligt het niet ,dat werkt perfect ..
laat de wissers er maar door een automonteur opzetten ,die weet tenminste hoe t werkt .
Lamaar heb al opgelost.

Fucking stom had ze omgedraait. :') :@ :@ |:( |:(
Irene is bae <3
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:37:37 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173071928
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:03 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Lamaar heb al opgelost.

Fucking stom had ze omgedraait. :') :@ :@ |:( |:(
_O- _O- _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')