SPOILER: Wallpapers door SplodgenessaboundsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
hangt af van de interpretatie lieverdquote:
quote:
Oke wat jij wil, in de boeken komt het beter tot z'n recht, en dat ben ik dan weer niet vergetenquote:Op maandag 7 augustus 2017 19:20 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wel.
5:59
Bijzonder hoeveel mensen gewoon de helft vergeten en dan overtuigd zijn voor hun gelijk.
Joh.quote:Op maandag 7 augustus 2017 19:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
hangt af van de interpretatie lieverd
[..]
ik dacht dat het jon was...quote:
Oh, maar een vuurspuwende draak vind je wel realistisch?quote:Op maandag 7 augustus 2017 19:22 schreef vaarsuvius het volgende:
Valt me nu pas op hoe onrealistisch die 'zink naar de bodem' scene is. Het is maar een paar meter uit de kust, die gewoon een zandstrandje heeft, en dan opeens al 10 meter diep??
Goede vergelijking man.quote:Op maandag 7 augustus 2017 19:49 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Oh, maar een vuurspuwende draak vind je wel realistisch?
Hoewel die zinkscene me totaal niet stoorde is "realistisch" voor jouw draken van een ander kaliber dan waar hij het over heeft.quote:Op maandag 7 augustus 2017 19:49 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
toch nog wat geleerd vandaagquote:Op maandag 7 augustus 2017 20:04 schreef HostiMeister het volgende:
Wat een heerlijke crubstomp was dat zeg
quote:crubstomp
You slam someone head into a curb repeatidly, then you stomp all over them. And if there is no curb, you imporvise with a windsheild to a car.
I'ma crubstomp that bitch
Heerlijk toch? Wij zij de Lannisters, lekekr chillen met onze poen. En boem, kakveel perzen op een paarde die je doormidden hakken, ow en niet vergeten een straaljager die napalm op je hoofd gooit.quote:
quote:Op maandag 7 augustus 2017 20:03 schreef Slayage het volgende:
behoorlijk verwend vandaag met deze twee scenesDIe eersteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arya heeft een paar levels in plotarmor gehad.
Of lessen genomen van Dany.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
En waar zijn ze nu?quote:Op maandag 7 augustus 2017 18:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
hele koninkrijken vernietigd en bergen schedels achter gelaten idd
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen non-realisme in fantasy (draken) en domme plotholes en schrijffouten (meters diep zinken terwijl je net van de oever afkukelt).quote:Op maandag 7 augustus 2017 19:49 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
kingdoms rise kingdoms fall.quote:
alsof de mensen die zeiken gemeten hebben hoe diep dat stukje van de rivier isquote:Op maandag 7 augustus 2017 20:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen non-realisme in fantasy (draken) en domme plotholes en schrijffouten (meters diep zinken terwijl je net van de oever afkukelt).
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb wel een beetje gelijk :)
spoilers zijn niet nodig na de uitzending in de VSquote:Op maandag 7 augustus 2017 20:46 schreef maxmit het volgende:
OMFG !!! ik stond op de bank.
Op de bank...
Toen danearys over kwam op drogon.
Voor mezelf.quote:Op maandag 7 augustus 2017 20:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
spoilers zijn niet nodig na de uitzending in de VS
Bronn heeft gezond verstand.quote:Op maandag 7 augustus 2017 20:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
Jammer dat Bronn de verpersoonlijking van arrogantie niet door haar hoofd schoot.
#TeamNightsKing
Ze moesten een wapen hebben om het moeilijker voor Dany te maken.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:05 schreef Monolith het volgende:
Ik snap alleen niet zo goed waarom een ballista opeens zo'n revolutionair wapen zou moeten zijn.
Sinds het verdwijnen van de draken was zo'n wapen natuurlijk niet meer zo nodig en in de vergetelheid geraakt.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:05 schreef Monolith het volgende:
Ik snap alleen niet zo goed waarom een ballista opeens zo'n revolutionair wapen zou moeten zijn.
Hebben we eerder katapultenachtige dingen gezien?quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:05 schreef Monolith het volgende:
quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:09 schreef maxmit het volgende:
Maar seriously, hoe fking vet is Arya?
Als ze die om wat voor reden afslachten, dan ga ik echt kapot.
Het is gewoon een wapen dat samen met de katapult in de Romeinse en Griekse oudheid ook al gebruikt werd. Soort van vroege artillerie en wel degelijk nuttig in allerhande gevechten op land en op zee.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:07 schreef maxmit het volgende:
[..]
Sinds het verdwijnen van de draken was zo'n wapen natuurlijk niet meer zo nodig en in de vergetelheid geraakt.
Nu is er weer nut voor..
We praten elkaar toch niet tegen of wel?quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is gewoon een wapen dat samen met de katapult in de Romeinse en Griekse oudheid ook al gebruikt werd. Soort van vroege artillerie en wel degelijk nuttig in allerhande gevechten op land en op zee.
Vooral bij een siege zou het van pas komen.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is gewoon een wapen dat samen met de katapult in de Romeinse en Griekse oudheid ook al gebruikt werd. Soort van vroege artillerie en wel degelijk nuttig in allerhande gevechten op land en op zee.
12.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:12 schreef maxmit het volgende:
[..]
je mag 3 keer raden![]()
Ze is toch vet of niet dan?
12? bijna goed. Je zit er maar bijna 200% naast.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vooral bij een siege zou het van pas komen.
Maar we horen vooral over lange sieges, dus ik kan me voorstellen dat er maar weinig van zijn.
[..]
12.
Arya en haar kwaliteiten (even los van het face-changen) zijn nog ongeloofwaardiger dan de Varys is een meerman theorie.
Het haalt me echt volslagen uit de hele setting.
Ik leg je net uit waarom ze in de context van GoT met vele veld- en zeeslagen en belegeringen wel degelijk nuttig zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:14 schreef maxmit het volgende:
[..]
We praten elkaar toch niet tegen of wel?
Romeinen en Grieken is hier natuurlijk geen sprake van.
Die dingen zijn jaren niet nodig geweest en nu ineens weer nuttig.
Iemand die qua grootte, gewicht, spierkracht en reikwijdte zo'n enorm voordeel heeft. Laat staan het wapen, dat qua scherpte, gewicht en snelheid makkelijk gehakt kan maken van Needle.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:16 schreef maxmit het volgende:
[..]
12? bijna goed. Je zit er maar bijna 200% naast.
Volgens mij snap je de setting niet...
Ja dat! Al kreeg ik wel medelijden met de arme Lannister soldaten die verbrand werden. Wat een afstraffing! Er blijft zo niets over om tegen de white walkers te vechten.quote:
Hoe lang waren de eerste 4?quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:42 schreef Evertjan het volgende:
ik mag trouwens hopen dat de laatste 3 afleveringen minimaal 60min per stuk zijn?
Daar hoop ik ook wel op, ze gaan wel heel snel voorbij zoquote:Op maandag 7 augustus 2017 21:42 schreef Evertjan het volgende:
ik mag trouwens hopen dat de laatste 3 afleveringen minimaal 60min per stuk zijn?
De schepen van Euron gebruiken catapulten lijkt me anders krijgen ze die vuurballen niet afgevuurd.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik leg je net uit waarom ze in de context van GoT met vele veld- en zeeslagen en belegeringen wel degelijk nuttig zijn.
Er waren zelfs ballista's op de schepen bij de battle of blackwater als ik me het goed herinner.
Katapulten heb ik ook al wel langs zien komen.
Cersei gaat dat sowieso niet doen.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:20 schreef oganesson het volgende:
[..]
Ja dat! Al kreeg ik wel medelijden met de arme Lannister soldaten die verbrand werden. Wat een afstraffing! Er blijft zo niets over om tegen de white walkers te vechten.
Al met al is het dus een kut geheimwapen en zijn ze dom dat ze niet eerder ballista's hebben gemaakt in grote hoeveelheden.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:49 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Stannis had balista's op zijn schepen.
Klik alleen als je serieus wilt weten.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:56 schreef Amarantha het volgende:
Wie oh wie gaan er nog dood de komende 3 afleveringen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Klik alleen als je serieus wilt weten.Ach ben dit toch wel weer vergeten morgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
quote:Op maandag 7 augustus 2017 20:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen non-realisme in fantasy (draken) en domme plotholes en schrijffouten (meters diep zinken terwijl je net van de oever afkukelt).
Eerder was het simpelweg niet noodzakelijk. Ballista's zijn vrij gemakkelijk te produceren als je kruisbogen kunt produceren, dus echte haast was er niet.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Al met al is het dus een kut geheimwapen en zijn ze dom dat ze niet eerder ballista's hebben gemaakt in grote hoeveelheden.
Ze heeft een valerian steel new gekregen dus moet ze eerst nog ff een ww afmakenquote:Op maandag 7 augustus 2017 21:09 schreef maxmit het volgende:
Maar seriously, hoe fking vet is Arya?
Als ze die om wat voor reden afslachten, dan ga ik echt kapot.
Dan kijk je niet.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Iemand die qua grootte, gewicht, spierkracht en reikwijdte zo'n enorm voordeel heeft. Laat staan het wapen, dat qua scherpte, gewicht en snelheid makkelijk gehakt kan maken van Needle.
Maar nee, de regels die de afgelopen 6 seizoenen zijn bewerkstelligt, gelden ineens niet meer.
Of dat Brienne, die 6 seizoenen lang wordt gehyped, ineens vergeet hoe ze moet zwaardvechten en zich plots gedraagt als Podrick.
Weet je hoe we dat noemen? Plotarmour. Daarom zijn dingen met Arya niet leuk of boeiend. Zelfde als met Dany.
Heb van de laatste 3 afleveringen ook slechts scenes op youtube gezien.quote:
Achtergebleven in Essos.quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:09 schreef maxmit het volgende:
Heb ik nou gemist waar Daario naartoe is?
Hoho, ben je de lessen van Syrio vergeten? Die versloeg met een houten zwaard enkele kingsguards.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Iemand die qua grootte, gewicht, spierkracht en reikwijdte zo'n enorm voordeel heeft. Laat staan het wapen, dat qua scherpte, gewicht en snelheid makkelijk gehakt kan maken van Needle.
Maar nee, de regels die de afgelopen 6 seizoenen zijn bewerkstelligt, gelden ineens niet meer.
Of dat Brienne, die 6 seizoenen lang wordt gehyped, ineens vergeet hoe ze moet zwaardvechten en zich plots gedraagt als Podrick.
Weet je hoe we dat noemen? Plotarmour. Daarom zijn dingen met Arya niet leuk of boeiend. Zelfde als met Dany.
Ze groeien naar elkaar toe. Kamp Dany en jon. That's allquote:Op maandag 7 augustus 2017 22:07 schreef DonRaja het volgende:
Ik snap alleen niet waar dat geleuter met Missandei toe moet leiden: there's no such thing as a bastard king?
In naam van dany heersen in essos zodat de masters niet weer de macht zouden grijpenquote:Op maandag 7 augustus 2017 22:09 schreef maxmit het volgende:
Heb ik nou gemist waar Daario naartoe is?
Dat gezeik ook steeds over 'bend the knee'... Typisch wijvengedrag om te blijven doordrammen.quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ze groeien naar elkaar toe. Kamp Dany en jon. That's all
Beter zou weinig mogelijk van die natte vaatdoekquote:Op maandag 7 augustus 2017 21:46 schreef Heeinz het volgende:
Ik zou toch ook wel veel meer Bran willen zien
Ohja, iszo. Wel saai eigenlijk. Vond zijn stijl wel vet.quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
In naam van dany heersen in essos zodat de masters niet weer de macht zouden grijpen
Na de lessen van Syrio kon ze nog vrij weinig.quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:11 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hoho, ben je de lessen van Syrio vergeten? Die versloeg met een houten zwaard enkele kingsguards.
Wel eens over de Disney drakenprinses. Laat haar maar snel full evil worden of kapotgaan.
Dat hoeft echt niet hoor.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een beetje een vreemde vogel (haha) maar ik wil juist meer weten van wat hij allemaal heeft gezienquote:Op maandag 7 augustus 2017 22:13 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Beter zou weinig mogelijk van die natte vaatdoek
Het zwaard is valerian steel...quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:16 schreef catfish het volgende:
[..]
Dat hoeft echt niet hoor.
Een slagzwaard is een vrij lomp wapen en totaal inferieur aan een sabel of degen. (3 keer raden waarom een slagzwaard in de middeleeuwen werd gebruikt en de sabel en degen later...)
Een mooi voorbeeld is te zien in de eindscene van Rob Roy.
Ik ga er even van uit dat Jaimy geen speren kan gooien met z'n linker arm (of rip Dany) en ook wat vreemd hoe Bronn er in slaagt om minuten op die wagen te staan zonder een zwaard of pijl naar z'n hoofd te krijgen is mij een volledig raadsel.
Je snapt het niet.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Bij iemand die het gezicht van een ander persoon overneemt, is dit dan hetgeen waar je over valt?quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Na de lessen van Syrio kon ze nog vrij weinig.
Maar na het miraculeuze wassen van lichamen en het kijken van musicals, kan ze zich meten met de beste zwaardvechters van deze eeuw
En gif in haar anus meesmokkelen voor 100 man. En lichamen discreet wegwerken zonder dat iemand het merkt
TFOEEEEquote:Op maandag 7 augustus 2017 22:13 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat gezeik ook steeds over 'bend the knee'... Typisch wijvengedrag om te blijven doordrammen.
In seizoen 1 werd al beargumenteerd dat snelheid belangrijker is dan gewicht en grootte. Door Jorah geloof ik.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
De laatste 72 en 81 minuten.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:42 schreef Evertjan het volgende:
Nee, dat is uitgelegd. Dat heeft ze daar geleerd en dat hebben ze laten zien. Ze is getraind als assassin.quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:19 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Bij iemand die het gezicht van een ander persoon overneemt, is dit dan hetgeen waar je over valt?
Ze hadden in dat huis waar zij training kreeg toch een bron met water, waar je aan dood ging? Ze hoefde maar een petflesje te vullen en gaan met die banaan.
Beetje chemist maakt gif. In de werkkamer van een maester of een kasteel met rattenplaag zou je dat zo vinden. Had je echt een scène gewild ervoor waar ze wijn vergiftigde? Had de opening flink omlaag gehaald!quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Na de lessen van Syrio kon ze nog vrij weinig.
Maar na het miraculeuze wassen van lichamen en het kijken van musicals, kan ze zich meten met de beste zwaardvechters van deze eeuw
En gif in haar anus meesmokkelen voor 100 man. En lichamen discreet wegwerken zonder dat iemand het merkt
En in een eerlijk gevecht? Dornish en Dothrali hebben zelfde soort stijl toch? geen armor omdat dat verlangzaamd maar excellente zwaardskills, enige verschil is soort zwaard en gebrek aan paarden bij Dornish toch?quote:Op maandag 7 augustus 2017 19:11 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Khal Drogo is juist doodgegaan omdat hij geraakt werd met een zwaard en de wond niet liet verzorgen, waardoor het geïnfecteerd raakte. Met een beetje gif van Oberyn was hij nog sneller dood gegaan
Ze trapt arya zelfs nog naar de grond omdat zw inhoudt.quote:Op maandag 7 augustus 2017 22:20 schreef GGMM het volgende:
[..]
In seizoen 1 werd al beargumenteerd dat snelheid belangrijker is dan gewicht en grootte. Door Jorah geloof ik.
Het is niet erg dat je niet oplet, maar ga dan niet hier bagger uitkramen aub.
Het verschil zit en in de persoon niet in de sexequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |