Het feestje kost aardig wat centen. Die bedrijven dragen de kosten en daardoor kunnen de andere boten voor een zachtprijsje meevaren. Wat ook wel nodig is, aangezien niet elke gaybar een kleine 10.000 euro heeft liggen als entreegeld. Daarnaast betalen die bedrijven het uit hun HR budget en niet uit de marketing, het initiatief komt echt van de homomedewerkers binnen de organisatie.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:32 schreef Jip141 het volgende:
[..]
ING, Uber, Rabobank etc, er zijn genoeg bedrijven die zelf ook wel wat uit te leggen hebben.
Vooral wat het laatste betreft lijkt het de balans een beetje doorgeslagen, het lijkt alsof het bedrijfsleven wordt gevierd , ipv het feit dat mensen zichzelf (kunnen/willen) zijn.
Maar goed een brede acceptatie heeft ook weer voordelen dus het is een dubbel gevoel wat mij betreft.
Prima.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het feestje kost aardig wat centen. Die bedrijven dragen de kosten en daardoor kunnen de andere boten voor een zachtprijsje meevaren. Wat ook wel nodig is, aangezien niet elke gaybar een kleine 10.000 euro heeft liggen als entreegeld. Daarnaast betalen die bedrijven het uit hun HR budget en niet uit de marketing, het initiatief komt echt van de homomedewerkers binnen de organisatie.
De bedrijven nemen een behoorlijk risico om mee te doen. Zeker bij de multinationals (zoals Vodafone) vliegt er nog wel eens iemand uit dat het globale hoofdkantoor de associatie niet zint.
quote:U zegt: de kritiek is kleinzielig.
"Ach, het hoort er een beetje bij. En er slipt ook echt weleens wat tussendoor. Een paar jaar geleden hadden we goody bags. Daar zat Go Tan mihoen in. Niemand wist waarom. Maar wat is commercieel? In het contract met sponsoren staat dat de verkoop van tickets nooit meer mag opleveren dan de kosten om de boot te laten varen."
"Mensen die dat beweren dat de sponsoren voor ons in de rij staan, nodig ik ook graag uit om voor ons de werving te doen. We hebben in de parade van tachtig boten acht plekken van 30.000 euro. Daar heb ik er dit jaar maar zes van kunnen vullen."
Hoe komt dat?
"Wij blijven een nichemarkt. Nog geen 7 procent van de bevolking is lgbti. Dat is niet interessant voor grote bedrijven. Het belang van bedrijven om mee te doen is te laten zien dat ze zo leuk, liberaal en open zijn. Daarmee trekken ze talentvol personeel aan. Het sponsorgeld komt niet uit budgetten voor marketing en sales, maar van personeelszaken. Daar zit veel minder geld."
"Als zo'n afdeling marketing erachter komt, kan het alsnog misgaan. Nike wilde een keer hoofdsponsor worden, zelfs de president diversity and inclusion was uit Amerika overgekomen. Wij blij: een tonnetje binnen. Op het laatst zeiden ze: dat gaan we dus niet doen. Straks zien al die jonge jongens ons als een homomerk."
"Bij Vodafone Nederland heeft het de marketingdirecteur zelfs zijn baan gekost toen global marketing erachter kwam dat hij het Vodafonelogo in de regenboogkleuren had laten uitvoeren en de slogan Power to joehoe had toegevoegd. Echt: je moet ballen hebben om je voor ons in te zetten."
Maar afgezien daarvan is het wel één van de mooiste feesten van het jaar. Lekker liberaal, lekker commercieel en heel erg vrolijk. Alleen maar mooie middagen en avonden meegemaakt.quote:De Haan vindt dat de organisatie de oorspronkelijke formule niet moet vergeten. „In principe staan hetero’s langs de kant en homo’s op de boot."
Jaja, meneer/mevrouw/dinges De Haan. Zo had Amon Goeth ook een principe: homo's binnen het hek, hetero's erbuiten.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:51 schreef Ryon het volgende:
Moet ik er wel bij zeggen dat ik het onzin vind om als hetero op de boot te staan. Dat gaat wel tegen het oorspronkelijke principe in van het feest:
[..]
Maar afgezien daarvan is het wel één van de mooiste feesten van het jaar. Lekker liberaal, lekker commercieel en heel erg vrolijk. Alleen maar mooie middagen en avonden meegemaakt.
Die moet KPN dan maar stelen als sponsor volgend jaarquote:Op zondag 6 augustus 2017 12:53 schreef Leandra het volgende:
Oh, ik vind die "Power to joehoe" wel heel leuk
Neuh, dat zou wel heel dom van ze zijn, dat is alleen maar slechte publiciteit.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zeker weten dat Vodafone dan gaat flippen.
Nah, het is zo dichtbij "Power to you" dat er ongetwijfeld gedonder van zou komen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Neuh, dat zou wel heel dom van ze zijn, dat is alleen maar slechte publiciteit.
Kanaal vegen wel?quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:39 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik heb niets tegen boten maar vind die Canal Pride niet zo nodig.
Mooi gevonden inderdaad.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:53 schreef Leandra het volgende:
Oh, ik vind die "Power to joehoe" wel heel leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |