abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 augustus 2017 @ 12:35:23 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172944133
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, ook mensen zonder zeebenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 augustus 2017 @ 12:36:43 #2
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_172944161
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 12:32 schreef Jip141 het volgende:

[..]

ING, Uber, Rabobank etc, er zijn genoeg bedrijven die zelf ook wel wat uit te leggen hebben.

Vooral wat het laatste betreft lijkt het de balans een beetje doorgeslagen, het lijkt alsof het bedrijfsleven wordt gevierd , ipv het feit dat mensen zichzelf (kunnen/willen) zijn.

Maar goed een brede acceptatie heeft ook weer voordelen dus het is een dubbel gevoel wat mij betreft.
Het feestje kost aardig wat centen. Die bedrijven dragen de kosten en daardoor kunnen de andere boten voor een zachtprijsje meevaren. Wat ook wel nodig is, aangezien niet elke gaybar een kleine 10.000 euro heeft liggen als entreegeld. Daarnaast betalen die bedrijven het uit hun HR budget en niet uit de marketing, het initiatief komt echt van de homomedewerkers binnen de organisatie.

De bedrijven nemen een behoorlijk risico om mee te doen. Zeker bij de multinationals (zoals Vodafone) vliegt er nog wel eens iemand uit dat het globale hoofdkantoor de associatie niet zint.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_172944185
Ik blijf het een mooi iets vinden, er zijn genoeg landen in de wereld waar homofiel zijn al genoeg is om in de gevangenis te belanden of erger en in Nederland bouwen we er een feestje van met een bootjes parade.

Niet dat Nederland geen homo haters meer kent maar het is iig een signaal dat anders niet slecht is.
  zondag 6 augustus 2017 @ 12:38:02 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172944188
Moet buiten de boot vallen zijn trouwens :@
What was I thinking :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_172944206
Kan me niet in je kritiek vinden hoor. Mooi dat die bedrijven de rekening betalen zodat het uberhaupt kan plaatsvinden en niks mee dat er een handje vol meedoen. Bovendien zou ik het wel echt cool vinden als het bedrijf waarvoor ik werk aan de Pride mee zou doen. Het mag wel een beetje divers zijn en niet alleen boten voor precies wat je zelf wil natuurlijk. :P
pi_172944209
Ik heb niets tegen boten maar vind die Canal Pride niet zo nodig.
  zondag 6 augustus 2017 @ 12:39:42 #7
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_172944213
Daarnaast is de gaypride in Amsterdam altijd al een supercommercieel feestje geweest. Ontstaan vanuit Gay Business Amsterdam. De bedoeling van dag één was al om even flink wat centen eruit te kunnen slaan.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_172944223
Over de bedrijven, Uber hoort daar dus echt niet thuis wat mij betreft, ING en Rabo doen volgens mij weinig verkeerd op het gebied van homo acceptatie.
  zondag 6 augustus 2017 @ 12:45:24 #9
461397 Jip141
I can show you the world
pi_172944308
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 12:36 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het feestje kost aardig wat centen. Die bedrijven dragen de kosten en daardoor kunnen de andere boten voor een zachtprijsje meevaren. Wat ook wel nodig is, aangezien niet elke gaybar een kleine 10.000 euro heeft liggen als entreegeld. Daarnaast betalen die bedrijven het uit hun HR budget en niet uit de marketing, het initiatief komt echt van de homomedewerkers binnen de organisatie.

De bedrijven nemen een behoorlijk risico om mee te doen. Zeker bij de multinationals (zoals Vodafone) vliegt er nog wel eens iemand uit dat het globale hoofdkantoor de associatie niet zint.
Prima.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_172944329
Wat een prachtige wolkenpartijen vandaag.
  zondag 6 augustus 2017 @ 12:49:51 #11
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_172944383
Dit is het artikel waar ik naar zocht:

https://www.parool.nl/ams(...)erstrijken~a4508609/

quote:
U zegt: de kritiek is kleinzielig.
"Ach, het hoort er een beetje bij. En er slipt ook echt weleens wat tussendoor. Een paar jaar geleden hadden we goody bags. Daar zat Go Tan mihoen in. Niemand wist waarom. Maar wat is commercieel? In het contract met sponsoren staat dat de verkoop van tickets nooit meer mag opleveren dan de kosten om de boot te laten varen."

"Mensen die dat beweren dat de sponsoren voor ons in de rij staan, nodig ik ook graag uit om voor ons de werving te doen. We hebben in de parade van tachtig boten acht plekken van 30.000 euro. Daar heb ik er dit jaar maar zes van kunnen vullen."

Hoe komt dat?
"Wij blijven een nichemarkt. Nog geen 7 procent van de bevolking is lgbti. Dat is niet interessant voor grote bedrijven. Het belang van bedrijven om mee te doen is te laten zien dat ze zo leuk, liberaal en open zijn. Daarmee trekken ze talentvol personeel aan. Het sponsorgeld komt niet uit budgetten voor marketing en sales, maar van personeelszaken. Daar zit veel minder geld."

"Als zo'n afdeling marketing erachter komt, kan het alsnog misgaan. Nike wilde een keer hoofdsponsor worden, zelfs de president diversity and inclusion was uit Amerika overgekomen. Wij blij: een tonnetje binnen. Op het laatst zeiden ze: dat gaan we dus niet doen. Straks zien al die jonge ­jongens ons als een homomerk."

"Bij Vodafone Nederland heeft het de marketingdirecteur zelfs zijn baan gekost toen global marketing erachter kwam dat hij het Vodafonelogo in de regenboog­kleuren had laten uitvoeren en de slogan Power to joehoe had toegevoegd. Echt: je moet ballen hebben om je voor ons in te zetten."
--
  zondag 6 augustus 2017 @ 12:51:37 #12
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_172944412
Moet ik er wel bij zeggen dat ik het onzin vind om als hetero op de boot te staan. Dat gaat wel tegen het oorspronkelijke principe in van het feest:

quote:
De Haan vindt dat de organisatie de oorspronkelijke formule niet moet vergeten. „In principe staan hetero’s langs de kant en homo’s op de boot."
Maar afgezien daarvan is het wel één van de mooiste feesten van het jaar. Lekker liberaal, lekker commercieel en heel erg vrolijk. Alleen maar mooie middagen en avonden meegemaakt.
--
  zondag 6 augustus 2017 @ 12:53:56 #13
461397 Jip141
I can show you the world
pi_172944448
Ja zoals ik al zei vond ik het verder heel leuk om een keer mee te maken. :)
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  zondag 6 augustus 2017 @ 12:53:56 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172944449
Oh, ik vind die "Power to joehoe" wel heel leuk :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_172944473
quote:
14s.gif Op zondag 6 augustus 2017 12:51 schreef Ryon het volgende:
Moet ik er wel bij zeggen dat ik het onzin vind om als hetero op de boot te staan. Dat gaat wel tegen het oorspronkelijke principe in van het feest:

[..]

Maar afgezien daarvan is het wel één van de mooiste feesten van het jaar. Lekker liberaal, lekker commercieel en heel erg vrolijk. Alleen maar mooie middagen en avonden meegemaakt.
Jaja, meneer/mevrouw/dinges De Haan. Zo had Amon Goeth ook een principe: homo's binnen het hek, hetero's erbuiten.
pi_172944480
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 12:53 schreef Leandra het volgende:
Die moet KPN dan maar stelen als sponsor volgend jaar :D
  zondag 6 augustus 2017 @ 12:56:11 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172944489
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 12:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die moet KPN dan maar stelen als sponsor volgend jaar :D
Zeker weten dat Vodafone dan gaat flippen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_172944530
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 12:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zeker weten dat Vodafone dan gaat flippen.
Neuh, dat zou wel heel dom van ze zijn, dat is alleen maar slechte publiciteit.
  zondag 6 augustus 2017 @ 13:08:55 #20
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 6 augustus 2017 @ 13:10:17 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172944689
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 12:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Neuh, dat zou wel heel dom van ze zijn, dat is alleen maar slechte publiciteit.
Nah, het is zo dichtbij "Power to you" dat er ongetwijfeld gedonder van zou komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_172945329
quote:
15s.gif Op zondag 6 augustus 2017 12:39 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik heb niets tegen boten maar vind die Canal Pride niet zo nodig.
Kanaal vegen wel?
  zondag 6 augustus 2017 @ 14:29:18 #23
66825 Reya
Fier Wallon
pi_172945913
Rijke tatta's daar bij de Canal Pride, zo te lezen.
pi_172946189
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 12:53 schreef Leandra het volgende:
Mooi gevonden inderdaad.
pi_172947014
Hebben we het nu nog steeds over die flikkers hier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')