Dit is van TS van deel 3:quote:Heeft ervoor gezorgd dat vrouwen en mannen als gelijkwaardig worden gezien en ook gelijkwaardige rechten kregen..
Heeft ervoor gezorgd dat homoseksuelen, lesbiennes, etc. een vrij leven kunnen leiden en ook rechten kregen.
Heeft ervoor gezorgd dat we niet alle bull shit meer hoeven te slikken van iedere zogenaamde autoriteit.
Heeft ervoor gezorgd dat we via onze vrijheid van meningsuiting overal ons zegje over kunnen doen, hoe pijnlijk dat ook mag zijn voor anderen.
Heeft ervoor gezorgd dat we niet hoeven te buigen voor de lulverhalen van dominees en pastoren.
Etc.
Wat is er eigenlijk mis mee?
Nou ja, Rijksmuseum is in feite één grote verheerlijking van de Gouden Eeuw natuurlijk hè, of Grauwe Eeuw zoals die lui het wrs noemen. Dus het is sws eigenaardig dat men de pijlen nog niet gericht heeft op het Rijksmuseum ergens.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:30 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Volgende stap wordt denk ik het inkleuren van schilderijen. Véél te blank allemaal in die musea's.
Nou in POL ziet men dit als degraderen. Bekend debattrucje ook om in de FB van NWS of POL te gaan jengelen over een topic of dat een schopje mag krijgen naar BNW. BNW staat voor "complottheorie".quote:Ja, nou ja, of opgeklommen. Het is maar hoe je het ziet.
Ja, nou in het vorige deel had ik een filmpje geplaatst van een Schots museum die een naakte neger tussen allerlei 'blanke schilderijen' had gezet en daar zeg maar een soort van verbale strijdt mee voerde. Hij lijkt nu verwijderd te zijn, of althans op 'privé' te staan. Wrs vanwege ontstane commotie.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, Rijksmuseum is in feite één grote verheerlijking van de Gouden Eeuw natuurlijk hè, of Grauwe Eeuw zoals die lui het wrs noemen. Dus het is sws eigenaardig dat men de pijlen nog niet gericht heeft op het Rijksmuseum ergens.
De meerwaarde wordt in BNW voor dit topic/onderwerp erkend. Heeft niks met promotie of degradatie te maken.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou in POL ziet men dit als degraderen. Bekend debattrucje ook om in de FB van NWS of POL te gaan jengelen over een topic of dat een schopje mag krijgen naar BNW. BNW staat voor "complottheorie".
Klopt, bekend reflex. Na enige ervaring met POL de laatste weken zie ik het eig. als een bevrijding (daarvan).quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:36 schreef Ryan3 het volgende:
Nou in POL ziet men dit als degraderen. Bekend debattrucje ook om in de FB van NWS of POL te gaan jengelen over een topic of dat een schopje mag krijgen naar BNW. BNW staat voor "complottheorie".
Mooi filmpje en mooie tekst, eerlijk gezegd. Laten we er geen doekjes om winden er loopt een direct lijntje tussen die ook in het Rijksmuseum uitgestalde 17de eeuwse kunst en racisme.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, nou in het vorige deel had ik een filmpje geplaatst van een Schots museum die een naakte neger tussen allerlei 'blanke schilderijen' had gezet en daar zeg maar een soort van verbale strijdt mee voerde. Hij lijkt nu verwijderd te zijn, of althans op 'privé' te staan. Wrs vanwege ontstane commotie.
Ah, een ander kanaal heeft 'm bewaart:
In deel 1 van deze reeks begon men er al meteen over, meen ik me te herinneren, en ja dat is dan vooral omdat het onderwerp van discussie niet aanstaat. In dit geval ook de term die gebruikt wordt. Alleen de bedoeling was om die term en het gebruik ervan te evalueren. Enerzijds lijkt cultureel-marxisme namelijk juist die waarden te propageren die als westers worden gezien en als het ware tegengesteld zijn aan bijvoorbeeld de waarden die de islam uitdraagt, anderzijds bewijs dan maar eens dat het hier gaat om een complot. En al zou je wel of niet bewijzen dat het complot is (wat dus idd niet kan worden bewezen) dan nog levert het alleen een positieve bijdrage aan de geschiedenis van het westen, lijkt me.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Klopt, bekend reflex. Na enige ervaring met POL de laatste weken zie ik het eig. als een bevrijding (daarvan).
quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, Rijksmuseum is in feite één grote verheerlijking van de Gouden Eeuw natuurlijk hè, of Grauwe Eeuw zoals die lui het wrs noemen. Dus het is sws eigenaardig dat men de peilen nog niet gericht heeft op het Rijksmuseum ergens.
[..]
Nou in POL ziet men dit als degraderen. Bekend debattrucje ook om in de FB van NWS of POL te gaan jengelen over een topic of dat een schopje mag krijgen naar BNW. BNW staat voor "complottheorie".
twitter:PrisonPlanet twitterde op donderdag 03-08-2017 om 18:58:39Just a group of young kids being made to recite the Shahada (conversion to Islam). No biggie. https://t.co/Irl9LEyedW reageer retweet
quote:"Morally Required Genocide"
Professor Mohammed Abed is a man with a message: Genocide has gotten a bum rap. Sure, genocide can be bad, but in a pinch, genocide might just be your best friend…especially if you’re a “person of color.” Indeed, Abed reasons, it’s sometimes “morally required” to commit genocide, and he hasn’t been shy about advancing that argument in a series of lectures and essays that have somehow managed to stay under the radar of the media (especially the right-leaning media) over the past few years.
Abed, a tenure-track professor of ethics, social & political philosophy, and classical Islamic philosophy, believes that, in large part due to the overbearing historical presence of the Holocaust, the definition of genocide has become unnecessarily narrow. When someone cries “genocide” these days, folks expect to see gas chambers, crematoria, and Nazis stuffing Jewish children into trains. This “Holocaust standard” for genocide, Abed claims, betrays the vision of the fellow who invented the term, Raphael Lemkin. Lemkin, Abed argues, always intended for his gift to the lexicon to have a more open-ended, fluid definition. There are lots of ways to make a people, a culture, or a society disappear, and more often than not, there won’t be gas chambers, ovens, or manically emoting Hitlers.
It’s a fair point, and an appropriate topic for a professor of philosophy. But you know there’s gotta be more, right? Of course there is. Abed also claims that sometimes you just have to commit genocide in order to save the world, or some corner of it, from bad people…like racist whites!
Well, place a call to Topf & Söhne, because now we’re cookin’ with gas!
“Genocide is not always the physical extermination of a people. Sometimes it can be the erasure of their identity.”
Abed, a Palestinian whose views on Israel are not exactly “chummy,” deserves the right to have his say in his own words, and he’ll get it, very shortly. But first, I want to point out exactly where this guy works: the philosophy department at California State University, Los Angeles (CSULA). Heard of that fine institution? It’s the public university in L.A. where students and teachers use violence and intimidation in order to keep anyone on the right from speaking on campus. Remember when invited speaker Ben Shapiro had to be escorted off the CSULA campus by police because angry, violent protesters stormed the event? Remember how CSULA forced the organizers of Shapiro’s speech to cough up the dough for extra security, a burden not placed on the school’s many far-left student groups? I have little doubt that had Shapiro been shot in the head during his aborted speech, the university would have charged the cost of the bullet to his family.
Last week, during congressional hearings regarding the sorry state of free speech on college campuses in the U.S., CSULA was frequently cited as an example of just how bad things are. Indeed, no less than the Huffington Post…yes, the Huffington Post...ran a piece about how CSULA is among the “worst of the worst” regarding the suppression of speech. For the record, CSULA also made headlines recently because of its segregated “no whites” safe-space housing for black students. University president William Covino explained at the time that the dorms-of-color were necessary because “Black students at CSULA have been, and still are, consistently made the targets of racist attacks by fellow students, faculty and administration.” “Faculty and administration”? Covino did not offer a single example of “racist attacks” from university employees. Odd, because you’d think the guy would, you know, back up his outright defamation of his own staff. But hey, Covino, I got your back, you pathetic boombots. You do indeed have someone on the faculty who has made incendiary comments about race…
...and with that we conveniently circle back to Mohammed Abed.
Abed’s academic paper “The Concept of Genocide Reconsidered” was originally published in 2006. Since then, it’s been approvingly cited in numerous highly regarded publications, including The Oxford Handbook of Genocide Studies and The Concept of Cultural Genocide, and Abed has expanded on his treatise in lectures at various colleges and universities around the country. The version of the essay I’ll cite is from 2015.
Abed lays out his central thesis in the paper’s abstract: “Genocide is not in any sense distinctively heinous. Nor is it necessarily immoral.”
Morally justified genocide? Abed realizes this might be a tough sell:
Many will no doubt be shocked by these claims. Surely a view that has such unsavory implications should be rejected. In fact, it ought to be condemned in no uncertain terms. Reactions of this sort are overblown.
Of course, any such objections by fellow academics were almost certainly silenced once Abed named the skin color of the targets of his “moral genocide”:
One can certainly concoct a hypothetical scenario in which the deliberate annihilation of a group’s way of life is a “moral and political imperative.” And there may be a case for classifying as genocide campaigns of social destruction that are widely considered to be not only excusable but morally required. The institution of slavery in the American South was, arguably, a comprehensive way of life and worldview to which many whites were profoundly attached. It would not be wildly implausible to say that their investment in the culture and norms of the slave-owning community rivaled in its social meaning and significance an individual’s affiliation with a national or religious group. But because the kidnapping, enslavement, and lifelong exploitation of innocent human beings was a constitutive and thus ineliminable feature of the life led by many Southern whites, annihilating their way of life was a moral imperative. The right course of action was to strip them of an identity that gave meaning to their lives.
Abed admits that some may balk at his characterization of the Civil War and Radical Reconstruction as “genocide.” To respond to such criticism, he returns to Lemkin:
As Lemkin made clear, mass killing is not the only way of annihilating a group. Because specific motives are not constitutive conditions of the phenomenon, the fact that the North’s war effort was not motivated by racial hatred is beside the point. The community that benefited from slavery was intergenerational, and it arguably had a comprehensive worldview and way of life. Although that worldview and way of life were despicable and thus of no benefit to humanity, they were cherished by members of the group…. Once the spell of the orthodox view is broken, it quickly becomes apparent that there is nothing absurd about classifying the North’s war as a morally required genocide.
White Southern society had to be destroyed. And although Abed is discussing an episode from the past, his point holds tremendous importance for the West at this very moment in history. Genocide is not always the physical extermination of a people. Sometimes it can be the erasure of their identity. Southern whites were “stripped of an identity that gave meaning to their lives.” Take away their identity, “annihilate” their “way of life,” and you’ve committed genocide, at least under the definition Lemkin originally promoted. We might disagree with Abed that the genocide (or perhaps more accurately, attempted genocide) of Southern whites was both “moral” and “required,” but we can certainly thank him for his honesty. This is exactly the kind of “genocide” the indigenous whites of Europe face today.
Does Abed agree? Well, I asked him. With millions of Muslim immigrants streaming into Europe, displacing the indigenous whites, altering their way of life, and redefining their identity, can this be seen as a genocide (or genocide in progress) of indigenous white Europeans?
It would be very peculiar to suggest that in migrating to various European countries, individuals, families and other small social collectives intended to systematically upend the norms, practices and traditions of those societies. Peculiar, to begin with, because of the scale of such a project (it is not the sort of thing that individuals or small social units typically intend). Peculiar, secondly, because although it was no doubt the case that people were motivated to leave their countries of origin by a wide range of considerations, I suspect that the desire to make a better life for themselves and future generations of their families was one of the most common. If this is the case, then surely there must be something about the traditions, practices and norms of European countries that are valued and respected by immigrants. But then why set out to systematically undermine the social, cultural and political foundations of those societies?... Why would immigrants attempt to systematically undermine norms and institutional structures that guarantee their democratic freedoms, including their right to be culturally different and to practice their religion without hindrance?
Abed’s belief that what we’re witnessing in Europe right now is not genocide is predicated upon his faith that the immigrants want to keep their newly adopted nations exactly as they found them. I would respectfully counter that this is not only false, but pure fantasy. The very idea that these Muslim immigrants—many, perhaps most, of whom cling to identity (religious, ethnic, racial) in a way that most in the West no longer do—intend to respect rather than exploit Europe’s tolerance and freedom is laughable. If Abed wishes to argue that not every Muslim immigrant wants to ban pork, close bars, enforce the niqab, and establish Sharia law, I’d counter that this is irrelevant. Not every Union soldier and bureaucrat on Southern soil was in favor of Radical Reconstruction and the dismantling of white supremacy. It didn’t take every Northerner to carry out Abed’s “morally required genocide.” Just enough of them.
Abed does concede one point—if it’s genocide (which, to be clear, he does not believe it is), it’s one that cannot be pinned solely on the immigrants:
It seems to me that Muslim immigrants are not the only agents of change in the countries you mention. Western European societies have changed, in large part, because their governments and the non-immigrants they represent have wanted them to change. For example, Western Europeans have, on the whole, become less religious and perhaps less attached to the traditions and values of old Christendom.
Well, on that much we agree.
One-on-one, Professor Abed comes across as friendly and humble, and it’s not my desire to get him into trouble by giving exposure to his views. In fact, I’d suggest to CSULA President Covino that this is exactly how intellectual disputes between people with radically divergent views should proceed: cordially, respectfully, and without violence, intimidation, or censorship. That cowardly goombah could learn a thing or two from this column.
Professor Abed’s thesis should be taken seriously. I am all in favor of expanding the definition of genocide as Abed has (and as Lemkin originally intended), and I’m equally in favor of applying that definition to the events transpiring right now in modern-day Europe. Although I don’t believe he intended it this way, Abed’s thesis is not just a philosophical argument, but a blueprint for how genocide will come to Europe.
It also serves as a justification for those who believe that this genocide is “morally required.”
http://takimag.com/articl(...)/print#axzz4p1rmuPjx
https://www.academia.edu/(...)enocide_Reconsidered (paper)
Kijk de docu over anonymousquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 05:59 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat er zo weinig vrouwelijke hackers zijn? Ik weet niet veel van die wereld maar elke keer als er een opgepakt wordt is het een man. Als je een (criminele) hacker wil worden moet je je dan ergens aanmelden of zo. Dat is de enige verklaring waarom er minder vrouwelijke (criminele) hackers zijn.
Net geweest, in Edinburgh. Was best een leuk museum. Ook gratis.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, nou in het vorige deel had ik een filmpje geplaatst van een Schots museum die een naakte neger tussen allerlei 'blanke schilderijen' had gezet en daar zeg maar een soort van verbale strijdt mee voerde. Hij lijkt nu verwijderd te zijn, of althans op 'privé' te staan. Wrs vanwege ontstane commotie.
Ah, een ander kanaal heeft 'm bewaart:
Ja, dat het is complot-aspect dat je er achter kunt zien, wat toen de reeks nog in POL stond niet besproken mocht worden. Beperkte het in het vorige deel daarom tot dit:quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 14:40 schreef ender_xenocide het volgende:
Valt het hele SJW / Alt. right debat etc. niet gewoon onder het alomvattende divide and conquer spel van de "elite" (Illuminati; Bilderbergers; Jezuïten of wie er ook achter zitten).
Laat het volk mekaar maar de tent uit vechten, wij komen straks wel weer met "oplossingen" waardoor we weer macht naar ons kunnen toetrekken?
quote:Het (we) zijn allemaal bubbeltjes die met elkaar in 'oorlog' zijn. Om de andere te verzwakken, lijkt het heel verstandig om de ander zijn vrijheden in te perken. Te naïef en op zichzelf gericht om op te merken dat ze daarmee ook de eigen arm afhakken. Ze zullen het zelfs als 'goed' zien, zolang de eigen bubbel past in die van de machthebbende (regerende) partij; die de boetes in dit geval uitdeelt.
Dat ga ik eens rustig lezen. Bedankt voor het plaatsenquote:Op zondag 13 augustus 2017 17:55 schreef LelijKnap het volgende:
Chaos is a Ladder in the Orwellianization of Sex and Gender
https://asisypheanrevolt.(...)llianization-of.html
No prob. Zelf ook alleen nog maar vluchtig doorgelezen. Volgens mij is het wel een interessant stuk.quote:Op zondag 13 augustus 2017 19:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat ga ik eens rustig lezen. Bedankt voor het plaatsen
"..he was physically grotesque, dolesome, physically empty, ...this is why we have to come out here. These people are bots. They are empty.''twitter:JackPosobiec twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 18:45:25Alt Left Terrorist attacks @realAlexJones with boiling coffee in Seattle https://t.co/9NAgu36tET reageer retweet
Ja, maar voor hun strijd tegen het 'kwaad' is het gelegitimeerd natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:44 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Dus om "fascisten" te weren wordt fascistisch gedrag tentoongespreid.
Oh, de ironie.
Geweldig stukquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:30 schreef Nintex het volgende:
Paul Cliteur heeft er in heel begrijpbare taal een stukje over geschreven
http://politiek.tpo.nl/co(...)-u-onderworpen-bent/
Geeft duidelijk antwoord op de vragen:
- Wat is het?
- Waar komt het vandaan?
- Waarom is het een gevaar?
Voor later.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh god Paul Cliteur is ook een mongool geworden. Neemt gewoon letterlijk complottheorieen over van alt rechtsen zonder er zelf bij na te denken.
Nou goed. Cultureel Marxisme bestaat niet. Het is een term bedacht door de nazi's om een complot van joden en communisten achter hun onwelgevallige kunst te impliceren. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cultural_Bolshevism
Niemand* zelfidentificeert zich als cultureel marxist. Het is tekenend dat ie honderd jaar terug in de tijd moet voor iemand om het complot te laten kloppen.
Intersectionalisme bestaat wel natuurlijk. Een vrij marginale sociologische stroming om machtsstructuren te duiden. Natuurlijk niet bedoeld om iedereen een nazi te noemen, maar het zoekt wel naar onderdrukkingsvormen. Deze kleine groep van de humanities wordt vaak een beetje meewarig aangekeken door de rest van de universiteit. Is nog geen 1% van de algemene universiteiten.
Je hebt wel een vertegenwoordiging van wat je voorheen krakerstuig zouden noemen op een aantal universiteiten. Wel nog geen tiende van wat het vroeger was. Van de sixties toen universiteiten voortdurend plat lagen door acties is weinig meer over in de huidige maatschappij. Sinds universiteiten meer diplomafabrieken zijn geworden zijn ze een stuk verrechtst, want mensen gaan er vooral naartoe om later rijk te worden.
Berkeley is een soort UvA, inderdaad een universiteit met een politiek geengageerdere (linkse) signatuur. Staat ook zo bekend. Is geen voorbeeld voor de rest. Er is maar een UvA. Wat je op een wc leest al helemaal niet. Je gaat je afvragen of Cliteur überhaupt nog wel op de universiteit komt. De gemiddelde wc zal advies op de muur gekalkt hebben om stront te eten en dat masturberen je blind maakt. Ik hoop dat ie dat ook niet op denkt te volgen.
Dat is blijkbaar slechtquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 22:35 schreef ChrisCarter het volgende:
Ik stoor me wel aan het beladen gevoel dat in de maatschappij gecreerd is om vooral niet te openlijk trots op Nederland te zijn.
Verbaast me niks. Een aantal nonpolitieke (!) kanalen die ik volg zijn ook ineens bijna allemaal gedemonitized (hun videos) voor "ongepaste content". Nonpolitiek maar wel met videogame geweld en soms schuine/racy grappen. Googlequote:Op zondag 20 augustus 2017 16:05 schreef LelijKnap het volgende:
http://www.breitbart.com/(...)-from-search-results
Het kutte is dat er zo weinig (goede) alternatieven zijn - en dat het jaren zal duren voordat die populair zullen zijn. Als competitie überhaupt nog een kans maakt.quote:Op zondag 20 augustus 2017 17:26 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Verbaast me niks. Een aantal nonpolitieke (!) kanalen die ik volg zijn ook ineens bijna allemaal gedemonitized (hun videos) voor "ongepaste content". Nonpolitiek maar wel met videogame geweld en soms schuine/racy grappen. Google
Inderdaad. Alles wat populair en groot wordt, wordt uiteindelijk gegrepen door de Groote Hand. Of als ze zich ongrijpbaar wanen juist kapodttgekneed.quote:Op zondag 20 augustus 2017 17:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het kutte is dat er zo weinig (goede) alternatieven zijn - en dat het jaren zal duren voordat die populair zullen zijn. Als competitie überhaupt nog een kans maakt.
quote:Op maandag 21 augustus 2017 01:39 schreef Mr.Major het volgende:
Dit is wel een goede beschrijving van wat cultureel marxisme inhoud volgens hen die erin geloven denk ik
Moet dit ergens anders? Dan verplaats ik het graag
quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:00 schreef Ryon het volgende:
Ah. Ik zie dat de SJW's in dit topic ook weer een aanval doen op Baudet door cultuurmarxisme te willen linken met Breivik. Net zoals Livestro dat eerder getracht had te doen in de Volkskrant. Gelukkig heeft Lukkassen dit al lang weerlegd op de site TPO:
http://media.tpo.nl/2017/06/04/joshua-livestro-dieptepunt/
[..]
Hier de ideologie van Anders Breivik:twitter:thierrybaudet twitterde op zondag 20-08-2017 om 08:54:55Omdat de Europese Unie een cultuurmarxistisch project is dat tot doel heeft de vernietiging van de Europese beschav… https://t.co/viDjPlokSR reageer retweet
Er zullen vast wel een paar idioten tussen zitten... maar... is dat te vermijden? Die mensen zijn politiek actief/geinteresseerd, dat is een vaststaand feit anders ga je niet naar dit soort theorieen kijken.quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:11 schreef Ryon het volgende:
Wel een tikkeltje vervelend dat een mainstream politicus als Baudet nu BNW / Breivik complotten loopt te verkondigen. Wat zegt dit over de mensen die achter Baudet aanlopen? Kunnen wij die mensen nog wel vertrouwen? Dit even los van het BWN-topic.
Het lijkt me sterk dat het FvD niet naar iemand als Cliteur luistert.quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:18 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Er zullen vast wel een paar idioten tussen zitten... maar... is dat te vermijden? Die mensen zijn politiek actief/geinteresseerd, dat is een vaststaand feit anders ga je niet naar dit soort theorieen kijken.
Die mensen kunnen twee dingen doen: een eigen partij oprichten, of eentje kiezen die er zo veel mogelijk in de buurt komt. En dat is inderdaad het FvD. Vroeger was het Wilders (die eigenlijk helemaal niet zoveel doet behalve immigratie en anti eu) maar die is nu vervangen door een vollediger programma.
Is dat erg? Mwah. Zolang het FvD niet naar ze gaat luisteren en zolang ze de meerderheid niet krijgen (gezien het aantal leden/stemmers een onmogelijkheid) zie ik het niet ontaarden. Zou het dat wel "willen" vraag ik me af of dat uberhaupt kan tegenwoordig maar goed.
Ja, je een beetje inlezen zou wel helpen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:27 schreef Mr.Major het volgende:
Overigens snap ik het spastische gedrag niet zo. Breivik was een totaalidioot en verdient het daglicht nog niet een. Maar daarnaast was het wel een normaal mens die van zijn moeder hield. Is dat dan ook erg want Breivik deed dat ook? Hij zal vast ook een aantal politiek geaccepteerd gevonden ideeën gehad hebben. Moeten we daarom gelijk maar zeggen uh Baudet is slecht want Breivik vindt hetzelfde? Er zijn zoveel mensen die dat zeggen; zijn dat allemaal Breiviks in wording?
We kunnen het namelijk wel een complottheorie vinden. Maar dat is het toch niet écht of wel? Het zijn niet per se mannetjes in geheime kamers op geheime vergaderingen, het is een ideologie. Het feminisme, diversiteit, politieke correctheid en SJW vallen eronder (in de VS is het dan ook een groter probleem dan hier, wat ook verklaard waarom de term hier minder bekend is dan daar).
Het heet cultuurmarxisme. Marxisme=iedereen gelijk (heel kort door de bocht). Ik zie het meer als een extreme vorm van progressiviteit. Men zegt dus eigenlijk: men is extreem-progressief. (Vergelijk met extreemlinks/extreemrechts) vergelijkbaar, maar een andere dimensie. We noemen extreemlinks en extreemrechts toch ook geen complottheorie? Ze worden wel communisten/marxisten en facisten nazi's (extreem conservatief?) genoemd. En zo noemt men de extreem-progressieven cultuurmarxisten.
Of zie ik wat over het hoofd? Ik ken het geheel pas sinds gisteren.
quote:Professor: If You Read To Your Kids, You’re ‘Unfairly Disadvantaging’ Others
Bedtime-story privilege? According to a professor at the University of Warwick in England, parents who read to their kids should be thinking about how they’re “unfairly disadvantaging other people’s children” by doing so. In an interview with ABC Radio last week, philosopher and professor Adam Swift said that since “bedtime stories activities . . . do indeed foster and produce . . . [desired] familial relationship goods,” he wouldn’t want to ban them, but that parents who “engage in bedtime-stories activities” should definitely at least feel kinda bad about it sometimes: “I don’t think parents reading their children bedtime stories should constantly have in their minds the way that they are unfairly disadvantaging other people’s children, but I think they should have that thought occasionally,” he said. But Swift also added that some other things parents do to give their kids the best education possible — like sending them to “an elite private school” — “cannot be justified” in this way.
“Private schooling cannot be justified by appeal to these familial relationship goods,” he said.
”It’s just not the case that in order for a family to realize these intimate, loving, authoritative, affectionate, love-based relationships you need to be able to send your child to an elite private school,” he continued, adding that “we could prevent elite private schooling without any real hit to elite family relationships.” At one point, Swift even flirted with the idea of “simply abolishing the family” as a way of “solving the social justice problem” because “there would be a more level playing field” if we did, but ultimately concluded that “it is in the child’s interest to be parented” and that “parenting a child makes for what we call a distinctive and special contribution to the flourishing and well-being of adults.” In general, I tend to believe that focusing on improving things for the less fortunate is a better way to advance our society than purposely making things worse for those who have more, but what do I know? After all, it’s not like I’m a philosopher or anything.
http://www.nationalreview(...)hers-katherine-timpf
Satire. Het vernietigen van het gezin als entiteit omdat gezinnen tot ongelijkheid zouden leiden.quote:
http://politiek.tpo.nl/co(...)-u-onderworpen-bent/quote:Cultureel marxisten hebben geen rust voordat u bent onderworpen
'Zo begint onze tijd toch een beetje op Orwell’s 1984 te lijken'
19-08-2017, 14:46
Tags: cultuureel marxisme, vrijheid
Op 30 april 2017 brachten mijn vrouw en ik een bezoek aan het Free Speech Café op de campus van de vermaarde universiteit van Berkeley in het gelijknamige plaatsje, even buiten San Francisco. Mijn vrouw kwam terug van het damestoilet en zei: “Op het toilet staat dat we vandaag een lokale nazi moeten doden”.
Ik was een beetje naïef: “Nazi’s, heb je die hier dan?”
Kennelijk. Ik moest weer even terugdenken aan de school die we hadden gezien in Dresden, Duitsland, één jaar eerder, met op de muur geschreven “Schule ohne Rassismus”. Ook zo’n raadselachtige tekst die toen bij mij – opnieuw, heel naïef misschien – de vraag opriep: “Heb je hier ook scholen met racisme waar je je kind naartoe kan sturen?”.
Nazisme bagatelliseren
Maar met de rellen in Charlottesville en wat ik verder leerde over Berkeley begint mij geleidelijk aan te dagen dat we in een verwoede oorlog verzeild zijn geraakt tussen mensen die beweren antifascist, antinazi of antiracist te zijn enerzijds en mensen die worden beticht van deze onfrisse sympathieën anderzijds (waaronder sommigen wellicht ook wel terecht).
Ja, ja, ik weet het: wat tussen haakjes staat is ergerlijk. Ook de woorden ‘sommigen’ en ‘wellicht’. Hoezo ‘wellicht’? Wil ik nazisme bagatelliseren? Maar ik ga nog even door met mijn verhaal en dan kom ik hierop terug.
Milo Yiannopoulos
Ik wilde wel een foto hebben van de tekst op het damestoilet in Berkeley, al was het alleen maar om te bewijzen dat ik het niet verzonnen had. En wellicht zou het een daad van progressief politiek engagement zijn geweest wanneer ik wat vooruit zou zijn gelopen op de ongetwijfeld spoedig gerealiseerde gender-neutrale omgeving van de toiletten in Berkeley, maar goed, nu liep de progressieve universiteit nog een beetje achter. Dus was mijn vrouw behulpzaam om de foto te maken die u getuige doet zijn van dit, naar mijn idee, uniek historisch document.
Maar de vraag bleef natuurlijk: waar waren de nazi’s?
Later bleek mij dat de progressieve Berkelianen dat nazisme herkennen in mensen waarvan ik dat niet zou hebben verwacht. De columniste Ann Coulter is een kandidaat. Sommigen wijzen op Charles Murray. En hoofdkandidaat voor de nieuwe nazidom schijnt iemand te zijn die mijn dochter aanduidt als een ‘YouTuber’. Een YouTuber ontleent zijn sterrenstatus voor aan belangrijk deel aan filmpjes op YouTube die dan vele malen worden bekeken (hoe meer, hoe hoger je status op YouTube natuurlijk). Het gaat om Milo Yiannopoulos.
Dangerous Milo
In februari 2017 zou hij een lezing houden aan de universiteit van Berkeley maar dat leidde tot protesten, tot rellen en geweld en zijn lezing werd afgeblazen. Hij was die ‘local nazi‘ die kennelijk geweerd moest worden.
Omdat ik niet begreep waaraan hij zijn status van nieuwe nazi ontleende, besloot ik zijn boek Dangerous Milo (2017) te gaan lezen. Hij heeft dat in eigen beheer heeft uitgegeven, omdat fatsoenlijke uitgeverijen (Simon & Schuster) het contact met hem hebben afgebroken.
Dat boek was – hoe zeg ik dit? – eigenlijk zo slecht nog niet. Of liever: het is goed. Ik was verrast door een intelligente analyse van onze tijd en cultuur. Het is vlot en humoristisch geschreven. Het bevat een hoop nieuwe woorden die ik moest opzoeken. En ja, laat ik het maar toegeven, ook een intrigerende filosofische analyse die veel verklaart over de achtergrond van de hysterische conflicten waarin we verzeild zijn geraakt.
Cultuurmarxisme van Antonio Gramsci
Zijn analyse is dit: rond 1920 had de marxist Antonio Gramsci het idee opgevat voor een nieuwe revolutie, een revolutie georiënteerd op ‘cultuur’ en niet op ‘klasse’. De reden waarom het proletariaat niet geslaagd was om macht te verwerven was omdat de oude conservatieve loyaliteit aan natie, gezinswaarden en religie mensen afhield van de volgens marxisten zo noodzakelijke revolutie. Wat zou moeten gebeuren volgens Gramsci is dat de ‘culturele hegemonie’ zou moeten worden gebroken. En om dat te bereiken zouden intellectuelen de dominantie van traditionalisme en conservatisme in de media onder controle moeten krijgen.
Yiannopoulis:
“If you’ve ever wondered why you’re forced to take diversity or gender studies courses at university, or why your professors all seem to hate western civilization, blame Gramsci”
Het was aan de Frankfurter Schule om in de jaren zestig van de 20ste eeuw deze lijn verder te ontwikkelen, een lijn die daarna werd overgenomen door de identiteitspolitiek.
Heersende ideologie
Het succes van Gramsci was (postuum) gigantisch. Yiannopoulis:
“These sneering students who joined the New Left in the 1960s became the professors who are teaching you today.”
Het cultureel marxisme is de heersende ideologie geworden op universiteiten en in de media. Links heeft in navolging van Gramsci voor zichzelf een nieuwe rol uitgevonden. Het cultureel marxisme werpt zich op als woordvoerder van ‘vrouwen’, ‘minderheden’, ‘homoseksuelen’ en vele andere nieuw uitgevonden groepen onderdrukten. Centraal is hierbij de notie van ‘intersectionaliteit’. De ‘intersectionelen’ proberen steeds nieuwe groepen onderdrukten uit te vinden. Het is niet meer voldoende om ‘vrouw’ te zijn, je moet een ‘zwarte vrouw’ zijn om aanspraak te kunnen maken op onderdruktenstatus. Van ‘zwarte vrouw’ gaan we naar ‘gehandicapte zwarte vrouw’. En van ‘gehandicapte zwarte vrouw’ naar ‘dikke gehandicapte zwarte vrouw’. De ‘intersectionelen’ vinden steeds nieuwe categorieën onderdrukten uit, maken daarover kabaal en nagelen iedereen aan de schandpaal als ‘nazi’, ‘fascist’ of ‘racist’ die kritische vragen stelt bij dit proces.
Onderwerping
Onder de cultureel marxisten zelf is ook een oorlog gaande, want elke nieuw uitgevonden minderheidsgroep probeert zichzelf als nog zieliger dan de andere groep neer te zetten. Zo worden de ‘witte feministen’ de tent uitgevochten door de ‘intersectionelen’. De witte feministen zijn namelijk ‘niet etnisch genoeg’.
Nu denkt de lezer: “Laat die gekken hun gang aan, wat heb ik daarmee te maken?”
Ja, begrijpelijk, maar toch niet geheel ongevaarlijk, want de cultureel marxisten hebben geen rust voordat u onderworpen bent. Wie hun engagement in het uitvinden van nieuwe groepen nazi’s relativeert, is volgens de logica van het cultureel marxisme zélf een nazi. Een nazi is namelijk iemand die ontkent dat er nazi’s zijn. En zo zijn er dus toch weer nazi’s, begrijpt u wel?
1984
De nazificatie (het tot nazi bestempelen van mensen die historisch gezien niets met nazisme te maken hebben) is onderdeel van het hele proces dat Gramsci in werking heeft gezet. Volgens die logica is het stukje dat u nu leest een ‘nazistisch’ stukje. En u, als lezer, bent een ‘nazistische lezer’, althans wanneer u niet luidruchtig in protest komt. De universiteit waaraan mensen als ik werken, is een ‘nazistische universiteit’ die dringend moet worden gezuiverd van nazistische hoogleraren. Enzovoorts, enzovoorts.
En zo begint onze eigen tijd dan toch een beetje op Orwell’s 1984 te lijken.
U sure? 't Stukje linkt naar;quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 08:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Satire. Het vernietigen van het gezin als entiteit omdat gezinnen tot ongelijkheid zouden leiden.
Maar onderstaande stuk over het CM is geen satire
[..]
http://politiek.tpo.nl/co(...)-u-onderworpen-bent/
Bronquote:September 2013
Southern Poverty Law Center Denialism on Frankfurt School
It’s an interesting question. Why is it that the left doesn’t want mainstream liberals to know the history of the left?
Even taking it a step further, why try to convince those liberals that conservative discussion of that history is a conspiracy theory?
For a decade, the Southern Poverty Law Center and others on the left have been trying to hide and distract from one of the main origins of both radical academia and media hostility towards capitalism: the ideology of cultural Marxism and Critical Theory that arose from the Frankfurt School.
The SPLC and others dismiss the facts about the German think-tank and its subsequent influence in America as a conspiracy theory. Understanding these attacks is an object lesson in how the left creates self-sustaining mythology by demonizing the people who dare expose their ideology while misdirecting their own followers as to the real story behind liberal ideas.
Organizations on the institutional left such as the Southern Poverty Law Center didn’t just appear out of nowhere or in an ideological vacuum. The SPLC in particular has a specific role of designating organizations as ‘hate groups’, often smearing mainstream conservatism by falsely tying it to tiny, violent and racist organizations.
The SLPC’s designation of what does and doesn’t constitute a hate group has clear foundations in the world of academic political correctness and censoring of speech it considers ‘racist, sexist and homophobic’; all terms that it defines in leftist terms and very selectively. For example, in the wake of last year’s shooting at the headquarters of the Family Research Council, the SLPC went out of their way to double down on it’s claim that the FRC is a ‘hate group.’
Even political correctness, however, didn’t just suddenly pop up out of thin air; it has its basis in a group of academic Marxist philosophers that came together in Germany between World War I and World War II called the Frankfurt School. Their cultural Marxist approach would go on to have a profound influence in the United States after many in the Frankfurt school fled Germany and came to America in the 1930s.
Due to the work of writers like the late Andrew Breitbart, many conservatives now have at least a passing familiarity with the Frankfurt School and their influence. Leftist groups like the Southern Poverty Law Center don’t want liberals to know this history, however, as evidenced by their disinformation campaign that pretends that conservatives who bring up the Frankfurt School are crazy racists who shouldn’t be taken seriously.
Typical of this ‘nothing to see here and you’re a nut-job for even looking’ tactic is a piece from Red Phoenix (described as ‘the newspaper of the American party of Labor’) which defines cultural Marxism as ‘a meaningless phrase used to signal that the writer or speaker has no idea what he or she is talking about’, and then says:
First, to understand cultural Marxism as a phrase is nearly impossible. The phrase itself is meaningless. Next time you find yourself in a discussion where your partner invokes cultural Marxism, ask them to define exactly what that means. Most people don’t even attempt to answer. Those that do give a definition that has nothing to do with Marxism. They may be totally convinced that cultural Marxism is destroying their society, to the point of obsession, yet they stammer and hesitate when asked for a coherent definition.
So, without stammer or hesitation: Cultural Marxism is a branch of Marxism advocated by the Frankfurt School of philosophers such as Erich Fromm, Max Horkheimer and Herbert Marcuse that focuses on cultural factors as agents for social change, as opposed to the traditional Marxist view that focused on economic factors.
That’s a short definition but one of the best summaries of the Frankfurt School and the impact it had on America is Andrew Breitbart’s highly lauded chapter entitled Breakthrough from his book Righteous Indignation. Although it may appear self-serving for this suggestion to come from a friend of Andrew Breitbart’s, nearly anyone who has read the chapter will tell you that Breitbart’s explanation of the Frankfurt School is scholarly, detailed and actually fun to read. Breitbart explains the history and significance of the Frankfurt School, cultural Marxism, critical theory and the impact on contemporary issues such as political correctness and multiculturalism. It’s a must-read for anyone interested in learning more about the influence of these ideas on our national politics.
In 2003, the Southern Poverty Law Center made a preemptive strike against anyone exposing the Frankfurt School in an essay by Bill Berkowitz entitled ‘Cultural Marxism’ Catching On. Although it was published a decade ago, the article has been referenced in many other pieces on the same subject; such is the power of the Southern Poverty Law Center brand on the left.
An in-depth dissection of the article is warranted, since the article is frequently cited by those on the left who are keen to sweep the facts about the Frankfurt School under the rug.
Take the following paragraph from the SPLC article that tosses buzzwords likes racist and extremist in with accusations that anyone looking into the Frankfurt school is anti-Semitic. Berkowitz writes:
Right-wing ideologues, racists and other extremists have jazzed up political correctness and repackaged it — in its most virulent form, as an anti-Semitic theory that identifies Jews in general and several Jewish intellectuals in particular as nefarious, communistic destroyers. These supposed originators of “cultural Marxism” are seen as conspiratorial plotters intent on making Americans feel guilty and thus subverting their Christian culture.
The charge that discussing the Frankfurt School is anti-Semitic gets raised a number of times by those like the Southern Poverty Law Center wishing the bury the truth, so let’s dispense with it as soon as possible. In short, the Jewish heritage of the Frankfurt school is irrelevant. It’s equally true that the major figures at the Frankfurt School were all Jewish and also that some of the major figures exposing the Frankfurt School such as Andrew Breitbart and David Horowitz are also Jewish. Anti-Semitism is a false, collectivist view that has no more place in any legitimate argument than any other form of actual racism trotted out by tribal mentalities. However, in exactly the same way that it would be invalid to criticize the ideas of the Frankfurt philosophers on the basis of them being Jewish, it’s equally invalid to exempt them from any criticism for that reason.
The SPLC throws in the charge of anti-Semitism in its attempt to hide the truth about the Frankfurt School for one reason; it’s exactly the kind of politically correct smear that is the modus operand of the SPLC throughout their work. It’s no small irony that it’s the exactly the technique made possible by the Frankfurt School ideology.
As the Southern Poverty Law Center article continues, they use a number of subtle (and not so subtle) linguistic tricks to create the utterly false notion that the Frankfurt School is some kind of boogeyman invented by conservatives. Take the next paragraph and note that they also continue to push the ‘anti-Semitic’ notion:
In a nutshell, the theory posits that a tiny group of Jewish philosophers who fled Germany in the 1930s and set up shop at Columbia University in New York City devised an unorthodox form of “Marxism” that took aim at American society’s culture, rather than its economic system.
The first alarm bell goes off over the use of the phrase ‘the theory posits’ in a sentence that goes on to factually describe the Frankfurt School philosophers. There’s not one thing in that sentence that is theoretical or in the least bit in factual dispute but describing it as a ‘theory’ gives the Southern Poverty Law Center audience the impression some of it could just be made up by wacked out right-wingers.
Next, note the use of scare quote around the word “Marxism”, which has the same goal of trying to give the reader the impression that maybe those crazy right-wingers are tossing the word Marxist around loosely, as some sort of insult rather than a 100% factual descriptor that’s beyond question.
Just as one example that the members of the Frankfurt school considered themselves Marxists, here’s a video interview with Herbert Marcuse explaining in his own words the group is firmly in the Marxist tradition despite their criticism of some aspect of Karl Marx’s original theories. Please note that the video link is presented here as a quick & easy way to confirm the Frankfurt School’s self-avowed Marxism, not to suggest the SPLC writer did or didn’t see it. The fact that the Frankfurt School is made of up self avowed Marxists is so clearly beyond any dispute that it’s easily confirmed by even the slightest amount of research.
As just one other example, here’s the Stanford Encyclopedia of Philosophy as it defines Critical Theory:
“Critical Theory” in the narrow sense designates several generations of German philosophers and social theorists in the Western European Marxist tradition known as the Frankfurt School.
However, like a wily attorney trying to plant reasonable doubt about the guilt of a confessed suspect, the SPLC wants their readers to believe that ‘Marxist’ is just a wild accusation. Note the repetition of ‘theory’, charges of anti-Semitism and scare quotes in the next paragraph of Southern Poverty Law Center article:
The theory holds that these self-interested Jews — the so-called “Frankfurt School” of philosophers — planned to try to convince mainstream Americans that white ethnic pride is bad, that sexual liberation is good, and that supposedly traditional American values — Christianity, “family values,” and so on — are reactionary and bigoted. With their core values thus subverted, the theory goes, Americans would be quick to sign on to the ideas of the far left.
Once again, the SLPC uses the word theory at the top of a paragraph that is describing undisputed facts.
Marcuse was the philosophical hero of the New Left in the 1960s; at marches in Paris, they carried banners that read “Marx, Mao and Marcuse.” As Andrew Breitbart described Herbert Marcuse in Righteous Indignation:
Marcuse’s mission was to dismantle American society by using diversity and “multiculturalism” as crowbars with which to pry the structure apart, piece by piece. He wanted to set blacks in opposition to whites, set all “victim groups” in opposition to the society at large. Marcuse’s theory of victim groups as the new proletariat, combined with Horkheimer’s critical theory, found an outlet in academia, where it became the basis for the post-structural movement–Gender Studies, LGBT/”Queer” Studies, African-American Studies, Chicano Studies, etc. All of these “Blank Studies” brazenly describe their mission as tearing down traditional Judeo-Christian values and the accepted traditions of Western culture, and placing in their stead a moral relativism that equates all cultures and all philosophies–except for Western civilization, culture, and philosophy, which are “exploitative” and “bad.”
Is there any doubt whatsoever that Americans influenced by Frankfort School ideas on American ‘racism’ and sexual liberation (Marcuse coined the phrase “Make Love, Not War”) quickly ‘signed up’ for the radical anti-war movement of the late 1960s? It’s equally obvious that the various cultural studies programs that sprouted in that era have thrived in academia in the past fifty years and that such programs have had a tremendous political influence, seen in contemporary news stories ranging from the Trayvon Martin shooting to immigration reform.
This is what the Southern Poverty Law Center calls ‘theory’; the very notion of pointing out the existence of political correctness and multiculturalism and pointing out the clear origins. The coup d’ grace is that SPLC actually uses political correctness in their attempt to claim that the Frankfurt School is a fever dream of conservatives; they argue anyone using the term ‘cultural Marxism’ to describe cultural Marxism is a racist lunatic to be dismissed. They write:
The very term, “cultural Marxism,” is clearly intended to conjure up xenophobic anxieties. But can a theory like this, built on the words of long-dead intellectuals who have little discernible relevance to normal Americans’ lives, really fly?
Conservatives know better. The average well-read conservative understands the Frankfurt School much better than the average well-read liberal. Such is the nature of the hermetically sealed media environment that mainstream leftists find themselves in due to groups like Southern Poverty Law Center, utilizing the ideas of the Frankfurt School.
voor wie het wil zienquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 08:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Satire. Het vernietigen van het gezin als entiteit omdat gezinnen tot ongelijkheid zouden leiden.
Maar onderstaande stuk over het CM is geen satire
[..]
http://politiek.tpo.nl/co(...)-u-onderworpen-bent/
Interessant artikel inderdaad.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 22:56 schreef dellipder het volgende:
Ondanks de lengte een must read voor degenen die willen begrijpen wat de grondslag is van de gedachtegang om cultureel marxisme af te doen als conspiracy.
Hoewel dit artikel een weergave is van een setting in de Verenigde Staten zijn er in dit stuk een heleboel landmarks aanwezig die ook vertaald kunnen worden in discussies die we hier in Nederland voeren over dit onderwerp, over Nederland, over de EU, over globalisten, etc.
[..]
Bron
Het verschil tussen iemand die progressief is en een cultuurmarxist zijn deze 'symptomen', ja? Kun je iemand noemen die daarvoor in aanmerking komt?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 03:13 schreef Mr.Major het volgende:
Als een virus heeft het zich verspreid over alle lagen van de Amerikaanse bevolking. Het gaat zo ver dat studenten in opstand komen tegen hun eigen universiteit. Het is zelfbevestigend en het grijpt snel om zich heen, waarbij progressieven radicaliseren tot cultuurmarxisten. De symptomen zijn: politiek correctheid, indentity politics, progressie omwille van progressie, diversiteit wordt gezien als een doel op zich, het relativeren van de waarde van de eigen cultuur en het afbreken van handvatten van een ondersteunende maatschappij.
alweer? Is het dan in jouw ogen bewezen? Waarom vraag je het anders?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 03:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het verschil tussen iemand die progressief is en een cultuurmarxist zijn deze 'symptomen', ja? Kun je iemand noemen die daarvoor in aanmerking komt?
Neuh, maar ik ben wel benieuwd naar hoe je theorie precies in elkaar steekt.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 03:36 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
alweer? Is het dan in jouw ogen bewezen? Waarom vraag je het anders?
Oh, maar dan moet je het gewoon lezen en hoef je niet om anecdotisch bewijs te vragen, enkel om te zeggen haha maar dat is gewoon een raar mens of ah maar dat is er maar een of ah maar dat is gewoon een radicale feminste of ah etc. etc.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 03:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Neuh, maar ik ben wel benieuwd naar hoe je theorie precies in elkaar steekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |