abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172901673
Het kan allemaal gebeuren omdat de FIFA en UEFA het laten gebeuren. Het is niet alleen schadelijk voor de sport, het is ook moreel / ethisch totaal verwerpelijk dat er zulke astronomische bedragen omgaan voor mensen die op zondagmiddag anderhalf uur tegen een bal trappen.

Elke verhouding is zoek.
pi_172902004
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:48 schreef DJ11 het volgende:
Het kan allemaal gebeuren omdat de FIFA en UEFA het laten gebeuren. Het is niet alleen schadelijk voor de sport, het is ook moreel / ethisch totaal verwerpelijk dat er zulke astronomische bedragen omgaan voor mensen die op zondagmiddag anderhalf uur tegen een bal trappen.

Elke verhouding is zoek.
Toch snap ik nooit helemaal.
Uiteindelijk is het klootjesvolk toch zelf verantwoordelijk voor deze waanzin. Als je vanaf vandaag die hele santekraam negeert, zijn er geen sponsors meer, er worden geen shirtjes meer verkocht en andere meuk. Geen jaarkaarten. Dan is het toch gauw afgelopen met die meerwaarde die iemand ontleent aan "het tegen een bal aan kunnen trappen".
Die hele commercie ontstaat omdat Jan Publiek het wil, en er geld voor over heeft.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_172902261
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Peter R de Vries kon het uitleggen. In alle uithoeken van de wereld is voetbal nu eenmal hot, en dus commercieel aantrekkelijk. Als de Henken en Ingrids in de wereld niet zo dom waren om persee een shirtje met Neymar te willen lopen, worden die bedragen vanzelf lager.
Inderdaad, met t-shirt prijzen van 60 euro is dit geld binnen no time terug! Oh wacht..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:35:18 #54
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_172902538
Ik hoop dat hij een tik op z'n knieën krijgt tijdens de training en de rest van het seizoen aan de kant zit. Goed voor die Fransozen.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:35:55 #55
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172902550
Het is idd wachten op de eerste waarvoor een miljard wordt neergelegd... :')

Ik vind het allemaal maar show. De bedragen slaan ronduit nergens op, en is gewoon gepats met geld. Over het vorige record heen willen gaan en zo. Achterlijke gedoe. Ga de wereld beter maken met je miljoenen/miljarden!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:36:59 #56
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172902565
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 13:35 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik hoop dat hij een tik op z'n knieën krijgt tijdens de training en de rest van het seizoen aan de kant zit. Goed voor die Fransozen.
Of zo'n erge blessure dat ie nooit meer kan voetballen.... kan zomaar gebeuren. Heb je daar dan zo'n achterlijk bedrag voor neergeteld.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172902673
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:45 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

40 jaar geleden waren euro's best zeldzaam.
Scherp, omgerekend dan he
pi_172904708
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:50 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Het advocatenteam dat de constructie heeft opgezet heeft de FFP regels echt wel omzeild hoor :')
Dat zei ik inderdaad.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:14:20 #59
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_172913136
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 13:21 schreef ITrade het volgende:

[..]

Inderdaad, met t-shirt prijzen van 60 euro is dit geld binnen no time terug! Oh wacht..
105 euro betaal je voor zo'n shirt
2,1 miljoen verkopen en je hebt het terug
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:26:50 #60
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172913516
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 13:21 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dat valt dus vies tegen.
Het overgrote deel van de mensen die voetbalshirts kopen, zijn fan van de club dus koop je een shirt van je favoriete speler van die club.
Als je nooit een shirt van PSV of Ajax of Feyenoord zou kopen (omdat je nou eenmaal fan bent van een andere club) zou je toch niet plotseling met een shirt gaan rondlopen van een ploeg die je geen warm hart toedraagt omdat er nu een voetballer van naam rondloopt?

http://www.tussendelinies(...)en-hardnekkige-mythe

Dan daarbij, pakt een club gemiddeld 5-10 Euro op een verkocht shirt.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:42:04 #61
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_172914053
Ik ben het wel eens dat het onzin is. Denk wel dat een PSG aan een Neymar shirt meer verdient dan aan andere spelers. Dat daarvoor uitzonderingen contractueel zijn vastgelegd. Ook kun je een betere deal maken voor shirtsponsor deals als je Neymar etc hebt. Dus je krijgt misschien maar 5 of 10 of 20 euro per shirt. Via sponsorwaarde komt er zeker ook weer veel bij. Kijk naar zo'n miljarden deal met Man Utd. Dat is ook gedeeltelijk omdat ze zo dom op de transfermarkt zijn. Dus de waarheid ligt in het midden, maar dat De rijke clubs zoveel omzet hebben dat dit terug te verdienen is. Zeker
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:50:38 #62
342627 tja77
pi_172914301
Vergelijk het met Real Madrid, die verkopen jaarlijks zo'n 1,2 miljoen shirts, waarvan 1 miljoen met Ronaldo als naam. Mocht Ronaldo weggaan, dan zal de verkoop dalen. Maar echt niet met 1 miljoen. Dan zijn er gewoon weer meer Benzema of Modric of Bale shirts die verkocht worden. Maar er zullen wel weer gewoon meer dan 1 miljoen shirts in totaal verkocht worden, omdat Real Madrid dat altijd doet (ongeacht wie er spelen). Dus ja, wat levert de naam Ronaldo op een Real Madrid shirt je werkelijk op? Een paar miljoen Euro op jaarbasis. Dat je ruimschoots kwijt bent aan z'n salaris. Dus die transfersom krijg je never nooit terugverdient.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:55:49 #63
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_172914448
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 22:50 schreef tja77 het volgende:
Vergelijk het met Real Madrid, die verkopen jaarlijks zo'n 1,2 miljoen shirts, waarvan 1 miljoen met Ronaldo als naam. Mocht Ronaldo weggaan, dan zal de verkoop dalen. Maar echt niet met 1 miljoen. Dan zijn er gewoon weer meer Benzema of Modric of Bale shirts die verkocht worden. Maar er zullen wel weer gewoon meer dan 1 miljoen shirts in totaal verkocht worden, omdat Real Madrid dat altijd doet (ongeacht wie er spelen). Dus ja, wat levert de naam Ronaldo op een Real Madrid shirt je werkelijk op? Een paar miljoen Euro op jaarbasis. Dat je ruimschoots kwijt bent aan z'n salaris. Dus die transfersom krijg je never nooit terugverdient.
Ik begrijp je punt en ben het gedeeltelijk eens. Vanuit PSG oogpunt; zij hadden vorig jaar geen gezicht. Zlatan weg en geen vervanger. Dat merken ze, verlies van aanzien, verlies van successupporters en dat kopen ze terug
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:07:21 #64
342627 tja77
pi_172914785
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 22:55 schreef XL het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt en ben het gedeeltelijk eens. Vanuit PSG oogpunt; zij hadden vorig jaar geen gezicht. Zlatan weg en geen vervanger. Dat merken ze, verlies van aanzien, verlies van successupporters en dat kopen ze terug
Cavani en Matuidi zijn zeer populair, en er werden flink wat shirts van hun verkocht. Dat zal nu Neymar komt wel een stuk minder worden.
Ik snap je punt, want in totaal zullen er meer PSG shirts verkocht worden. Echter verwacht ik niet meer dan Real Madrid, Man. Utd. of Barcelona shirts.

Wat je daarnaast nog meer in huis haalt (qua aanzien, kwaliteit, prestaties) is moeilijk een prijskaartje aan te hangen. Ze spelen jaarlijks CL (ook zonder Neymar).
Ik vind het wel een goede zaak overigens. De voorhoede van Barca met Suarez, Messi en Neymar was gewoon ziek goed. Nu kan Neymar laten zien of hij een team op sleeptouw kan nemen. Hij en Cavani zou nog wel eens heel goed kunnen gaan uitpakken.
pi_172972671
Toch zal dat half miljard links- of rechtsom wel terugverdiend worden. Waarschijnlijk dus niet alleen door de shirtverkoop. Maar uiteindelijk betaalt Henk en Ingrid dit wél, en wel vrijwillig. Bewust of onbewust zullen zij zich laten leiden door het bedrijf dat zich als sponsor presenteert. Men zal toch "tig procent" van hun salaris spenderen aan een sta-plaats. En naast de shirts heb je natuurlijk ook andere meuk die zo'n club aan merchandising verkoopt. Sjaaltjes en petjes en zo. En wellicht wordt er nog een abonnement op een TV-kanaal gekocht. Men koopt in de supermarkt allerlei artikelen met het PSG-logo. Dan kom je wellicht wel een keer aan dat half miljard. Dus: niet zeuren over de bedragen, maar zelf als eindconsument een beetje nadenken waar je je centen aan uitgeeft.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')