abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172825640
Beste allemaal,

Zo'n 10 jaar geleden heb ik haar ontmoet, in het buitenland. Ze komt daar dan ook vandaan. In die tijd hadden we eigenlijk geen oog voor elkaar, maar hebben toch regelmatig contact gehouden via diverse media, omdat het zo goed klikte. De afgelopen maanden hebben we vrij intensief contact en zijn er achter gekomen toch wel wat voor elkaar te voelen. We hebben allebei last van vlinders in de buik en allerlei andere verliefdheidstrekjes. We hebben zelfs al besproken wanneer we elkaar weer gaan zien, op vrij korte termijn.

Maar, ik ben al zo'n 5 jaar samen met mijn vriendin. We hebben een koopwoning en ook een kind van 1,5 jaar oud. Nu kom ik er natuurlijk over aan het nadenken... Wat moet ik doen? Ik begrijp dat niemand mij dit kan vertellen, maar ik zal het toch aan iemand kwijt moeten. Het vreet ontzettend aan me. Vrienden en familie heb ik er maar niks over gezegd, uit angst om veroordeeld te worden. En mijn huidige relatie... Tja, is niet helemaal meer wat het geweest is. Soms vind ik dat we leven als broer en zus.

Ik voel me aan de ene kant ontzettend gelukkig van verliefdheid, maar oh zo schuldig dat ik het zo stiekem moet doen, bang ben ik mijn vriendin pijn te doen en dat het ons gezin met veel verdriet uit elkaar doet vallen. Mijn vriendin weet van het bestaan van mijn buitenlandse 'vriendin' af, maar alleen dat wij zo nu en dan contact hebben met elkaar en dat het de laatste tijd wat intensiever is. Maar ze vermoed wel het een en ander. Ik ben mezelf de laatste tijd niet meer, heb veel behoefte om alleen te zijn en durf niet meer te genieten van onze tijd samen.

Hopeloos verliefd dus, op een buitenlandse vrouw... Na het een en ander googelen ben ik wel wat bruikbare zaken tegengekomen. Tijd voor nemen, geen impulsieve beslissingen, enzovoorts. Ik ben ontzettend bang dat ik die tijd er niet voor wil nemen en uit schuld gevoel mijn vriendin hierover ga vertellen. En wat als dan blijkt dat het een 'crush' was? Dan heb ik haar een hoop verdriet om niks bezorgd. Of als toch blijkt dat mijn buitenlandse 'vriendin' mij niet ziet zitten, of ik haar?

Zoals gezegd, vermoed mijn vriendin wel iets. Ze heeft namelijk bij toeval in mijn browsergeschiedenis gezien dat ik heb gezocht naar vliegtickets en zag een iet wat getint bericht van haar op mijn telefoon. Met alle gevolgen van dien, natuurlijk. Ze is er niet bepaald over te spreken. Ik heb het (gelukkig) kunnen goed praten, maar dat schuldgevoel en het liegen er over... Van binnen trekt het me uiteen. Ze heeft me ook wel eens midden in de nacht betrapt dat ik met haar aan het chatten was. Daar kwamen natuurlijk vragen over. Vandaar mijn angst dat ik het straks allemaal op tafel ga leggen en dat het misschien allemaal voor niks is gebleken.

Laat ik vooropstellen dat ik een tegenstander van vreemd gaan ben. Ik heb dan ook vaak anderen veroordeeld daarom. Maar nu begrijp ik pas hoe ontzettend moeilijk dat is.

Rationeel gedacht, denk ik dat ik haar binnenkort moet ontmoeten, en kijken of die vlinders er nog zijn/blijven. En dan... Kijken hoe het loopt. Ze woont een eindje weg, maar het is goed te overbruggen qua vliegtijd. We hebben zelfs al wel de opties besproken voor (eventueel) later. Met betrekking tot verhuizing en dergelijke, waarbij zij best wel deze kant op wil komen. We hebben veel dezelfde wensen in het leven en veel dezelfde opvattingen en overtuigingen. Praktisch gezien is het dus mogelijk, mocht het goed uitpakken natuurlijk.

Maar dan is er het gevoel, zoals ik benoemde het gevoel van schuld, liegen, bedriegen, geheimzinnig doen... Ik vind dat totaal niet spannend, ik vind dat best wel eng, in de angst betrapt te worden. Dat maakt het niet makkelijker.

Dus, ik zit een beetje vast in twee werelden. Aan de ene kant het verliefde en aan de andere kant de huidige relatie. Hopelijk kan iemand mij hier van in advies voorzien.
pi_172825741
Zou die ontmoeting maar cancelen en je focussen op je gezin. Maar he, dat ben ik.
pi_172825759
Of heb in elk geval genoeg fatsoen om je huidige relatie uit te maken voor je aan een andere begint.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:14:59 #4
417204 Elzas
Depressie is een keuze
pi_172825906
Ik zou je gezin niet verlaten. Je hebt een verantwoordelijkheid tegenover je vriendin en het kind en dat moet je niet verzaken omdat de mogelijkheid zich voordoet op een leuke relatie met een vrouw die je wel ziet zitten. Zie het zo: je zit nu in een stabiele relatie in rustig vaarwater. Als je halsoverkop besluit om voor die buitenlandse vrouw te kiezen laat je dat allemaal achter en start je een wankele relatie die nog maar moet slagen. De keuze is voor mij wel duidelijk.

Als je toch besluit om voor die buitenlandse vrouw te kiezen, dan zou ik héél zeker genoeg tijd nemen om aan te voelen of dit kans van slagen heeft, want als je toch voor haar kiest en het lukt niet, dan blijf je met lege handen en veel frustratie achter.
Ich gebe sie 5 sekunden. Fünf..vier..NUUUULLL!!
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:14:59 #5
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172825907
Oke je wil dus je oude schoenen nog niet wegdoen voordat je zeker weet dat je nieuwe wel lekker zitten. Wat respectloos naar je vriendin.

Alles wat je aandacht geeft groeit. Je had dat contact gewoon op een laag pitje moeten houden en moeten investeren in je relatie. Dat ben je aan je kind wel verplicht.

Heb je ook al gepland of je weekend-papa of co-ouder gaat worden?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:15:53 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172825920
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 11:14 schreef Elpis het volgende:
Oke je wil dus je oude schoenen nog niet wegdoen voordat je zeker weet dat je nieuwe wel lekker zitten. Wat respectloos naar je vriendin.

Alles wat je aandacht geeft groeit. Ja had dat contact gewoon op een laag pitje moeten houden en moeten investeren in je relatie. Dat ben je aan je kind wel verplicht.

Heb je ook al gepland hoe je weekend-papa gaat worden?
Dit. Je brengt het leuk TS, maar de realiteit is dat je geniepig bezig bent.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172826004
Vlinders? Je hebt een vriendin en kind. Daar liggen jouw verantwoordelijkheden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_172826033
Of lekker weg gaan bij je vriendin en weekend vader worden idd of het contact afkappen. Ik vind dit soort dingen altijd zo respectloos naar de partner toe...
pi_172826041
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 11:14 schreef Elpis het volgende:

Alles wat je aandacht geeft groeit.
Dit, dit, dit en dit.

Tevens al met buitenlandse vrouw spreken over verhuizen :')

Wat een triestheid weer.
pi_172826048
Leuke vrouw die een jonge vader bij zijn gezin wegmanipuleert :r

Laatik vooropstellen dat je al aan het vreemdgaan bent :r
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_172826049
"Ik heb het gelukkig goed kunnen praten". Ergo, ik heb haar keihard voor lopen liegen. Tevens wil je niet stiekem doen, maar je algehele gedrag is stiekem en geniepig.

Goed bezig TS, jij komt er wel.
pi_172826064
Moet erheen om te kijken of ik iets voel...

Of ik moet er niet heen, omdat ik verantwoordelijkheid draag voor de keuzes die ik heb gemaakt.

Edit: Verliefdheid op een ander is een signaal dat je moet werken aan je relatie.
pi_172826120
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 11:24 schreef Jopie78 het volgende:
Moet erheen om te kijken of ik iets voel...

Of ik moet er niet heen, omdat ik verantwoordelijkheid draag voor de keuzes die ik heb gemaakt.

Edit: Verliefdheid op een ander is een signaal dat je moet werken aan je relatie.
Ja, maar de relatie van TS loopt niet zo lekker. Heeft verder niets te maken met het stiekeme gedrag van TS hoor, dat moet je als losse zaken zien.

:')
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:27:25 #14
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_172826127
Je schuldig voelen omdat je het stiekem 'moet' doen :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_172826150
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 11:27 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Ja, maar de relatie van TS loopt niet zo lekker. Heeft verder niets te maken met het stiekeme gedrag van TS hoor, dat moet je als losse zaken zien.

Dit ja....
pi_172826156
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 11:23 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Wat een triestheid weer.
Treffende samenvatting van dit topic en de TS.
pi_172826160
Je bent verliefd op iemand die je al 10 jaar niet gezien hebt en toen zelfs nauwelijks gezien hebt
En je communiceert alleen online.
Je kent haar niet, je hebt een beeld van haar waar je verliefd op bent. Een projectie

En die projectie kan je waarschijnlijk veel leren over je behoeften en wat je mist in je huidige relatie als je er wat minder met een zelfverkozen roze bril op zet
pi_172826181
Ts is alweer gevlogen geloof ik.
pi_172826212
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 11:23 schreef DancingPhoebe het volgende:

Laatik vooropstellen dat je al aan het vreemdgaan bent :r
en dit
pi_172826264
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 11:28 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Treffende samenvatting van dit topic en de TS.
Al die 'verliefd op een ander' topics zijn hetzelfde :r allemaal van die egocentrische schijtmensen die 0 verantwoordelijkheid nemen.
Want 'het voelt zo goed!!!1'
pi_172826319
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 11:27 schreef SebbeSwensje het volgende:

Het voelt als een broer zus relatie. Ik ben niet langer de belangrijkste persoon voor mijn vriendin. Mimimimi
pi_172826433
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 11:33 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Al die 'verliefd op een ander' topics zijn hetzelfde :r allemaal van die egocentrische schijtmensen die 0 verantwoordelijkheid nemen.
Want 'het voelt zo goed!!!1'
Heb je er al eens over nagedacht dat het hier wellicht om dezelfde 'user' gaat :')
U MAD?
pi_172826497
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 11:41 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Heb je er al eens over nagedacht dat het hier wellicht om dezelfde 'user' gaat :')
Het zou wel het een en ander verklaren :P
pi_172826550
Jullie hebben elkaar ontmoet.. 10 jaar geleden in het buitenland en er was GEEN klik!?
Nu wél? Omdat je eigen relatie in het sop zit? Als je echt om elkaar geeft werk je daar eerst aan, voordat je gaat flirten buiten de deur :'). Gras lijkt altijd groener en verliefdheid is chemische reactie. Jij hebt je verantwoordelijkheid, zelf voor gekozen.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:50:42 #25
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_172826681
Ik denk dat ik dit als vrouw veel erger zou vinden dan m'n vent die een keer een slippertje maakt. _O- Holy shit, als ze dit zou lezen. :D
hallo dus dit noemen ze nou twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')