Ken alleen Char Siu van procureur, schouderkarbonaat of varkenshaas.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:51 schreef Fernweh het volgende:
[..]
Ze waren een beetje flauw, ik vermoed dat de kruiden niet goed uit de verf kwam.
Het was sowieso een vrij simpel recept met de rode chiliolie als basis.
Maar het zijn de simpele recepten die vaak het lastigste zijn.
Jammer van je wonton vellen maar dat klopt. Er zijn inderdaad vellen voor verschillende bereidingsmogelijkheden.
Dacht dat Char Siu in China toch vaak van buikspek wordt gemaakt.
Procureur lijkt vooral hier in het westen de voorkeur te hebben.
Maar kan best dat ik hier de plank missla.
Ik geloof dat als je char siu bij de afhaal haalt hier dat ook gewoon buikspek is.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 23:02 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Ken alleen Char Siu van procureur, schouderkarbonaat of varkenshaas.
Ik ga voor de procureur.![]()
Chinees buikspek is ook met 5spices, misschien is dat de overeenkomst.
Als ik wantons maak gebruik ik veel spek en/of reuzel, het wordt anders snel droog of smakeloos.
Het vet zorgt voor een volle en rijke smaak, het is een beetje de keuze of je een wat zoutere bouillon wil of een wat vlakkere bouillon met wat krachtigere wantons.
Ziet er goed uit, ik zet het op mijn bucketlist.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 23:18 schreef Zalmslaatje het volgende:
Mijn wantons:
Wantonvellen voor soep (niet voor de frituur)
3/5 fijngesneden speklap (niet mager) of varkensgehakt. Liever fijn gesneden dan vermalen.
2/5 rauwe garnalen.
zeer fijn gesneden bosui
klein beetje sesamolie
zout/peper/mespunt 5 kruidenpoeder/mespunt fetsin
50 st. vouwen en de rest de vriezer in.
Voor wantonsoep, half kippenbouillon, half visbouillon. evt van tablet.
Paksoi en lente ui.![]()
Bedankt voor je uitleg. Ben benieuwd naar het resultaat wanneer je eraan toekomt.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:23 schreef Yinny het volgende:
@:fernweh: buikspek met zwoerd! Cha siu is meestal iets magerder. Ik word altijd heel blij van knapperig velletje, of het nou kip, varken of zalm is.
Ga ik volgende week ook maken! Heb er alles voor in huis, vandaag alleen geen puf meer voor. Volgende week op een rustig dagje aan beginnen, lijkt me heerlijk als lunch.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 23:18 schreef Zalmslaatje het volgende:
Mijn wantons:
Wantonvellen voor soep (niet voor de frituur)
3/5 fijngesneden speklap (niet mager) of varkensgehakt. Liever fijn gesneden dan vermalen.
2/5 rauwe garnalen.
zeer fijn gesneden bosui
klein beetje sesamolie
zout/peper/mespunt 5 kruidenpoeder/mespunt fetsin
50 st. vouwen en de rest de vriezer in.
Voor wantonsoep, half kippenbouillon, half visbouillon. evt van tablet.
Paksoi en lente ui.![]()
Zie meestal een beetje op tegen het vouwen maar het is een half uurtje werk voor 50 stuks, als je een ongeoefende wantonvouwer bent.quote:Op zondag 2 februari 2020 16:03 schreef anndb het volgende:
[..]
Ga ik volgende week ook maken! Heb er alles voor in huis, vandaag alleen geen puf meer voor. Volgende week op een rustig dagje aan beginnen, lijkt me heerlijk als lunch.
Huh? Dit is toch heel makkelijk te maken? Een pak dessertrijst (of gewone rijst) en melk en dan een tijdje op het vuur?quote:
Ik weet het. Zoals gezegd, running gag om het níét te doennquote:Op woensdag 5 februari 2020 23:37 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Huh? Dit is toch heel makkelijk te maken? Een pak dessertrijst (of gewone rijst) en melk en dan een tijdje op het vuur?
(heb ik zelf ook ooit één keer gemaakt. Omdat het (idd) op mijn kookbucketlist stond. Al hééél lang geleden).
Ja waarom zijn macarons zo populair...ik vind dat er weinig smaak aan zitquote:Op woensdag 5 februari 2020 21:34 schreef Postbus100 het volgende:
Paella
Croissants van scratch
Croquembouche
Citroen-meringue-taart
No knead bread
Macarons? (twijfel omdat het veel werk is, en ik ze niet eens heel erg bijzonder vind)
Beef Wellington (wel een keer zelfgemaakte gegeten, maar die was gemaakt door twee andere mensen van de kookworkshop. Smaakte wel heel goed!)
Een bepaalde chocoladecake van Nigella
Sticky Toffee Pudding
Zo'n Engelse pie
Pulled pork
Flan
Zoiets.
Ik ook niet. Echt, ik heb ze wel eens van de La Place gehad (mwah), en later een tweede kans gegeven bij een echte patissier in Frankrijk. Nog steeds niet weggeblazen door hen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:58 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Ja waarom zijn macarons zo populair...ik vind dat er weinig smaak aan zit
1 Keer geprobeerd en toen kon ik een nieuwe ovenruit gaan halen bij de keukenboerquote:Op zondag 2 februari 2020 11:33 schreef Kanaroe het volgende:
Pekingeend, hoewel ik vermoed dat ik dat toch nooit ga doen.
Leuk topic!
Oef, dat is schrikken zeg, bizarquote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:39 schreef Sorella het volgende:
[..]
1 Keer geprobeerd en toen kon ik een nieuwe ovenruit gaan halen bij de keukenboer
Moest volgens het recept op 250 graden en klaarblijkelijk kon de ruit niet tegen het vet wat uit de eend kwam en tegen de ruit aan spatte.
Het gaf me toch een klap en honderden stukjes glas in de oven. 1 ruit was volledig gesneuveld, ruit 2 voor de helft en ruit 3 was nog heel. (gelukkig garantiewerk)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |