abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172849265
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 06:26 schreef Loekie1 het volgende:
"Omdat de resultaten met dit middel goed waren, gingen steeds meer pluimveehouders er gebruik van maken.
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)en-in-nederland.html

Oftewel het is al een tijd aan de gang.
Wie koopt er ook spul uit België.
Met z'n pink een fipronil-ei aanraken :')
pi_172849294
Giftige stof gevonden: boer moet eieren vernietigen

http://www.rtvnoord.nl/ni(...)t-eieren-vernietigen
pi_172849765
Het zal met de bijen rond die stallen ook wel afgelopen zijn.
pi_172850612
’NVWA moet advies eieren rectificeren’
Op de website wordt nog steeds gesteld dat consumenten gerust eieren kunnen eten, als de code op de eieren maar niet overeenkomt met de lijst van de NVWA met besmette eieren. Van die eieren heeft de inspectie al geconcludeerd dat ze te hoge gehalten fipronil bevatten.

„Dit advies staat recht tegenover het advies dat de hoogste baas van de NVWA gisteren op Nieuwsuur gaf. Daar raadde hij aan tot zondag geen eieren te eten omdat dan pas de uitslagen van alle verdachte bedrijven bekend zijn. Hij ontkende in het programma dat de NVWA advies gaf dat de consumptie van eieren veilig is. De NVWA zet telkens het licht op groen voor consumenten rond de veiligheid van eieren maar moet daar nu al tweemaal op terugkomen”, aldus foodwatch.

De consumentenorganisatie vermoedt dat de inspectiedienst vooral „de schade voor ei-bedrijven wil beperken in plaats van de schade voor de volksgezondheid.”

Bij de NVWA was woensdagochtend niemand bereikbaar voor commentaar.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rectificeren___.html

Bij de NVWA zullen ze ook wel denken, hoe dom is men nu eigenlijk? Mensen hebben eieren in huis van vóór de terughaalactie. Daar gaat het om. En men weigert om de bedrijfnummers van alle 180 bedrijven die Chickfriend hebben ingeschakeld, op een site te zetten. Dus moet je wel afwachten. Ook is het niet duidelijk of alle supermarkten hun risicovolle eieren hebben weggehaald.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 12:18:38 #155
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_172850683
Ik had ook eieren met de code 40709xx. Deze werd pas 1 augustus aan de verboden lijst toegevoegd. Toen had ik de halve doos al op :')
pi_172850755
En supermarkten weten ook niet de nummers van de bedrijven die nog onderzocht worden dus die eieren liggen nog in de schappen.
pi_172850870
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:18 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik had ook eieren met de code 40709xx. Deze werd pas 1 augustus aan de verboden lijst toegevoegd. Toen had ik de halve doos al op :')
Ik heb 4370501, Blije Kip eieren. Halve doos is op, maar ik wacht nog even met de rest.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 12:50:16 #158
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_172851339
Ik heb nog 4 eitjes ( van de 6 ) waar het stempel onleesbaar van is.... :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_172851374
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:50 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb nog 4 eitjes ( van de 6 ) waar het stempel onleesbaar van is.... :D
Dan moet je ze rauw eten. :P
pi_172851784
Makkelijke manier van population control.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:13:33 #161
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_172851860
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:21 schreef Loekie1 het volgende:
En supermarkten weten ook niet de nummers van de bedrijven die nog onderzocht worden dus die eieren liggen nog in de schappen.
Denk dat het beste is eieren weggooien en afwachten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_172851954
Ik heb uit voorzorg alle eieren weggeflikkerd en zal voorlopig ook geen ei meer eten.

De NVWA is een stel prutsers gebleken waar je ook niet van op aan kunt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 2 augustus 2017 @ 14:29:42 #163
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_172853502
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb uit voorzorg alle eieren weggeflikkerd en zal voorlopig ook geen ei meer eten.

De NVWA is een stel prutsers gebleken waar je ook niet van op aan kunt.
Precies.
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)-vorig-jaar-verkocht
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_172853815
Ik eet de (biologische) eieren die ik thuis nog heb gewoon op. Weggooien vind ik verspilling en aangezien we toch al maandenlang of langer potentieel vervuilde eieren hebben gegeten zullen die paar extra geen verschil maken. Op t werk was in de kantine geen los ei meer te krijgen. Maar de salades (vol mayonaise en dus ei) lagen er nog wel gewoon. Net als eierkoeken.

Ik maak me meer zorgen over de schade aan natuur en milieu, maar daar hoor je op het nieuws vrijwel niks over. En ik ben erg benieuwd naar de echte bron van deze vervuiling; ik mag hopen dat de onderste steen boven komt en de schuldigen ervoor boeten.
pi_172854133
Het is wat met al die dierlijke producten. Eerst de poepbacterie en nu dit. Lekker hoor, bah :D.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_172854500
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 14:44 schreef Farenji het volgende:
Ik eet de (biologische) eieren die ik thuis nog heb gewoon op. Weggooien vind ik verspilling en aangezien we toch al maandenlang of langer potentieel vervuilde eieren hebben gegeten zullen die paar extra geen verschil maken. Op t werk was in de kantine geen los ei meer te krijgen. Maar de salades (vol mayonaise en dus ei) lagen er nog wel gewoon. Net als eierkoeken.

Ik maak me meer zorgen over de schade aan natuur en milieu, maar daar hoor je op het nieuws vrijwel niks over. En ik ben erg benieuwd naar de echte bron van deze vervuiling; ik mag hopen dat de onderste steen boven komt en de schuldigen ervoor boeten.
Poeh poeh, 2 euro aan eieren weggooien....
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172854543
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 14:59 schreef venomsnake het volgende:
Het is wat met al die dierlijke producten. Eerst de poepbacterie en nu dit. Lekker hoor, bah :D.
Ik durf te verwedden dat je dagelijks ongezien zo'n miljoenen exemplaren poepbacterie binnenkrijgt.
pi_172854662
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:18 schreef ErkendFokker het volgende:
Deze heb ik ook, heb er nog één over van de tien...
pi_172854701
Wat gebeurt er dan als je zo'n ei opeet? Ik ei twee weken geleden ook een gekookt ei, gewoon over mijn nek. Vond het al raar, maar zal hier misschien wel mee te maken hebben.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 15:32:46 #170
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172854709
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 15:32 schreef Voetbalmeisje het volgende:
Wat gebeurt er dan als je zo'n ei opeet? Ik ei twee weken geleden ook een gekookt ei, gewoon over mijn nek. Vond het al raar, maar zal hier misschien wel mee te maken hebben.
Ik zou onmiddellijk naar de huisarts gaan. Misschien is het nog niet te laat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172854772
quote:
9s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 15:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zou onmiddellijk naar de huisarts gaan. Misschien is het nog niet te laat.
Dan had ik allang dood moeten zijn.

Maar wat gebeurt er dan als je het opeet?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 15:38:06 #172
346939 Janneke141
pi_172854809
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 15:35 schreef Voetbalmeisje het volgende:

[..]

Dan had ik allang dood moeten zijn.

Maar wat gebeurt er dan als je het opeet?
Niks.

Het schijnt een keertje schadelijk te gaan worden als gemiddeld 100 van die eieren per dag eet. Het is totaal van god los dat er nu een paar miljoen eieren plus kippen worden doorgedraaid, wat mij betreft.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 15:40:12 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172854853
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 15:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niks.

Het schijnt een keertje schadelijk te gaan worden als gemiddeld 100 van die eieren per dag eet. Het is totaal van god los dat er nu een paar miljoen eieren plus kippen worden doorgedraaid, wat mij betreft.
Plus nationale paniek :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_172855052
Dus ik hoef niks weg te gooien. Mooi!
pi_172855127
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 15:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Poeh poeh, 2 euro aan eieren weggooien....
Het gaat niet om het geld. Ik vind voedsel weggooien verspilling van grondstoffen. Doe het alleen als het echt niet anders kan en ik koop bewust in. Principedingetje.
pi_172855383
Ik zag vandaag dat iemand een doosje eieren kocht. Keek toch wel even raar op :P
pi_172857233
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 15:53 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het gaat niet om het geld. Ik vind voedsel weggooien verspilling van grondstoffen. Doe het alleen als het echt niet anders kan en ik koop bewust in. Principedingetje.
Nou dat vind ik ook maar ik verspil liever grondstoffen dan dat ik een risico neem met mijn gezondheid.
pi_172857364
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou dat vind ik ook maar ik verspil liever grondstoffen dan dat ik een risico neem met mijn gezondheid.
Zoals ik zei, die vele tientallen eieren die ik afgelopen maanden heb gegeten, kan ik niet meer met terugwerkende kracht weggooien. Dan zetten die paar eitjes (die misschien wel brandschoon zijn) ook geen zoden aan de dijk.
pi_172857424
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:26 schreef Farenji het volgende:

[..]

Zoals ik zei, die vele tientallen eieren die ik afgelopen maanden heb gegeten, kan ik niet meer met terugwerkende kracht weggooien. Dan zetten die paar eitjes (die misschien wel brandschoon zijn) ook geen zoden aan de dijk.
Het is natuurlijk niet gezegd dat de eieren die je gegeten hebt ook die stof bevatten. Die kans is voor de eieren nu in je koelkast wel aanzienlijk.
  Spellchecker woensdag 2 augustus 2017 @ 17:30:32 #180
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172857447
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:04 schreef FokPoster het volgende:
Ik zag vandaag dat iemand een doosje eieren kocht. Keek toch wel even raar op :P
Ik zag een moeder met twee kleine kinderen en die kocht twee dozen ... maar was misschien voor papa.
pi_172858359
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:30 schreef maily het volgende:

[..]

Ik zag een moeder met twee kleine kinderen en die kocht twee dozen ... maar was misschien voor papa.
Ach zijn ze meteen van de hoofdluis af.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172858511
Het gaat echt niet werken dat het publiek alle eieren kan eten terwijl 80 nummers die gif hebben nog niet bekend zijn. Maak toch gewoon alle nummers bekend van bedrijven die met het gif hebben gewerkt, dan weten mensen echt waar ze aantoe zijn, en kunnen de bedrijven die niet met het gif gewerkt hebben, gewoon hun eieren verkopen.
pi_172859151
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet gezegd dat de eieren die je gegeten hebt ook die stof bevatten. Die kans is voor de eieren nu in je koelkast wel aanzienlijk.
Dat is natuurlijk niet waar. Dit alles speelt al maanden, waarom zouden eieren die ik afgelopen weekend heb gekocht opeens onveiliger zijn dan eieren die ik eerder heb gegeten?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 18:48:05 #184
346939 Janneke141
pi_172859200
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:45 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar. Dit alles speelt al maanden, waarom zouden eieren die ik afgelopen weekend heb gekocht opeens onveiliger zijn dan eieren die ik eerder heb gegeten?
Zijn ze niet. Net een of andere professor van het Voedingscentrum bij 1Vandaag die vertelde dat Fipronil al nauwelijks schadelijk is als je het puur uit een flesje zou drinken, laat staan in een ei.
pi_172859405
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zijn ze niet. Net een of andere professor van het Voedingscentrum bij 1Vandaag die vertelde dat Fipronil al nauwelijks schadelijk is als je het puur uit een flesje zou drinken, laat staan in een ei.
Ja, ook dat. Gelukkig ben ik geen bij, maar bijen eten natuurlijk ook geen eieren.
pi_172859419
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:45 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.
pi_172859512
De stof bestaat pas een jaar of tien, veel kan men nog niet weten. Men weet alleen van dierproeven dat het schadelijk kan zijn voor nieren, lever en schildklier maar men weet helemaal niet wat de stof in het menselijk lichaam doet. Wel weet men dat in twee dagen twee miljoen bijen dood waren toen een groothandel in bloemen en planten het middel gebruikte tegen spint.
http://www.bd.nl/gilze-en(...)rboden-was~a3d84e4a/
pi_172859552
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.
Dan begrijp ik je niet.
pi_172860654
Nederland staat moord en brand te roepen over de fipronil-eieren, maar waar is onze staatssecretaris?

volgens voedseldeskundige Katan is het pas schadelijk voor de gezondheid als je er miljoenen eieren van eet

Dus enige nuancering van dit opgeklopte zomernieuwsdrama/hype zou wel op z,n plaats zijn na die enorme uitglijder van de NVWA-man gisteravond

hij had moeten zeggen dat in de winkels alleen nog maar veilige eieren lagen
de bedrijven waar het mogelijk om gaat zijn al 2 weken geblokkeerd
hij han alleen moeten uitspreken dat mogelijk bij mensen thuis aanwezige eieren fipronil konden bevatten en voor de zekerheid die beter niet op te eten

fipronil is trouwens een veel gebruikt middel tegen luizen vliegen ed bij honden katten paarden
en die gaan er ook niet dood aan
de kip waar het ei uitkomt ook niet
gem kip 2,5kg
gem mens 70kg

OPGEKLOPTE POPPENKAST DUS

MAAR STAATSSECRETARIS VAN DAM SCHITTERD DOOR AFWEZIGHEID
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:01:27 #190
346939 Janneke141
pi_172860727
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 19:57 schreef Geert_Ten_Oever het volgende:

en die gaan er ook niet dood aan
de kip waar het ei uitkomt ook niet

In zekere zin wel, want ze worden allemaal geruimd.
pi_172860925
quote:
Eierschandaal breidt zich uit

WIESBADEN - Ook in de Duitse deelstaat Hessen wordt gevreesd dat er Nederlandse eieren zijn geleverd die zijn besmet met het verdelgingsmiddel Fipronil. Dit hebben de gezondheidsautoriteiten woensdag in Wiesbaden gezegd.

Ze stellen dat er dankzij goede coördinatie snel wordt ingegrepen en de verdachte eieren worden uit de handel gehaald. Dat is begonnen in de noordelijker gelegen deelstaten Nedersaksen en Noord-Rijnland-Westfalen. Er is een website voor klanten die de nummers van verdachte eieren willen checken. De besmette eieren worden ook door levensmiddelenzaken teruggenomen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eidt_zich_uit__.html
pi_172861482
Telegraaf blijft verwarring scheppen, AD is duidelijk:
Morgen moet duidelijk worden of er nog meer eieren uit de schappen gehaald worden. (Oftewel, je kunt dus nu nog niet veilig eieren eten.),,Dan liggen er alleen nog maar schone eieren.' Volgens de CBL-directeur gaan er geen andere producten waar eieren in verwerkt zijn teruggeroepen worden, zoals mayonaise of salades. ,,Er is onderzoek gedaan naar die producten, maar daar is niets aangetroffen.
http://www.ad.nl/dossier-(...)-gifeieren~a2a60e2d/'
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:37:33 #193
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_172861677
ach heb al een halve doos van deze op :-)

en nog steeds geen glowing in the dark

denk maar dat ik eens een tshirt laat drukken met een van die foute nummers :-)

en dan op me werk aan doen dan blijven ze ook wel uit me buurt , zo ook met H1N1 er op :-)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_172864086
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 19:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dan begrijp ik je niet.
Jij zegt dat je nu eieren hebt met de code die slecht is. Daarvan weten we dus dat de eieren niet goed zijn. Van de eieren die je eerder dit jaar hebt gegeten kennen we de codes niet, daarvan weten we dus niet of ze goed of slecht zijn.

Dus misschien heb je wel het hele jaar prima eieren gegeten en heb je nu een doos slechte.
pi_172865163
Ik snap de ophef niet. Er is in al die tijd dus niemand ziek van geworden of doodgegaan.
pi_172865580
We spelen verder eierbingo!
pi_172865605
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:31 schreef Loekie1 het volgende:
Telegraaf blijft verwarring scheppen, AD is duidelijk:
Morgen moet duidelijk worden of er nog meer eieren uit de schappen gehaald worden. (Oftewel, je kunt dus nu nog niet veilig eieren eten.),,Dan liggen er alleen nog maar schone eieren.' Volgens de CBL-directeur gaan er geen andere producten waar eieren in verwerkt zijn teruggeroepen worden, zoals mayonaise of salades. ,,Er is onderzoek gedaan naar die producten, maar daar is niets aangetroffen.
http://www.ad.nl/dossier-(...)-gifeieren~a2a60e2d/'
Het artikel van het ad wat daaronder staat is ook vrij duidelijk, je kan veilig eieren eten, zelfs zelfmoord plegen met fipronil is erg lastig. Laat staan de kleine hoeveelheid in die eieren. Laat je niet zo gek maken. Ja, het had niet mogen gebeuren, ja het is fout, maar het valt allemaal wel iets mee. Je overdrijft enorm.

En de user die hierboven ergens suggereerde dat we die pluimveebedrijven failliet moeten laten gaan als straf en voorbeeld. Man, man, man, die bedrijven kunnen er niks aan doen. Waarom moeten zij straf krijgen vanwege de fraude van iemand anders?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 22:33:14 #198
346939 Janneke141
pi_172865920
quote:
Het eten van eieren die de giftige stof fipronil bevatten, levert geen acute gezondheidseffecten op. Dat is de inschatting van twee toxicologen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Over mogelijke gevolgen die op langere termijn optreden door het eten van de besmette eieren is volgens hen nu nog niets met zekerheid te zeggen.

"We missen een stuk informatie over de blootstelling. De vraag is hoe lang de eieren met fipronil al op de markt zijn en hoeveel fipronil daar in heeft gezeten", legden toxicologen Janine Ezendam en Jacqueline van Engelen woensdag uit. Maar wat korte termijneffecten betreft, is er geen reden tot zorg, zeggen ze. De hoeveelheden fipronil die via bestrijdingsmiddelen in eieren terecht zijn gekomen, zijn daarvoor te laag. De dosis fipronil die in de onderzochte eieren zit, is weliswaar licht boven de grens die in de EU geldt als veilig bij kortdurende blootstelling, maar de deskundigen wijzen erop dat de marge groot is.

Bij het vaststellen van dit soort waarden wordt de dosis die voor proefdieren net niet schadelijk is voor de zekerheid gedeeld door een veiligheidsfactor. Standaard is die honderd.

Ziek
Ezendam en Van Engelen verwijzen naar voorvallen waarbij mensen probeerden zelfmoord te plegen door een zeer grote hoeveelheid fipronil in te nemen. "Zij werden wel ziek, maar knapten binnen enkele dagen ook weer op."

Het bedrijf ChickFriend gebruikte het bestrijdingsmiddel waar fipronil in blijkt te zitten vorig jaar ook al om bloedluis in stallen tegen te gaan.

De vraag of consumptie van de vervuilde eieren over een langere periode achtereen ook schadelijk is, is lastig te beantwoorden. Volgens de toxicologen is meer informatie nodig over de blootstelling aan fipronil. De duur en omvang van die blootstelling zijn nog onvoldoende in kaart gebracht.
Morgen gewoon lekker een eitje bij het ontbijt.
pi_172866291
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:17 schreef Voetbalmeisje het volgende:
Ik snap de ophef niet. Er is in al die tijd dus niemand ziek van geworden of doodgegaan.
Hoe weet je dat?

Dat heeft men over asbest en roken ook lange tijd beweerd.
pi_172867108
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 21:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij zegt dat je nu eieren hebt met de code die slecht is
Aha, dat heb ik niet gezegd en dat is ook niet zo. De code staat niet op de lijst. Maar alsnog bestaat er een kans dat ze troep bevatten, omdat niet alle onderzoeken klaar zijn. Maar die kans is evenhoog als dat eerdere eieren troep bevatten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')