abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 juli 2017 @ 15:35:47 #1
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_172808036
Wat is de blockchain?

Welke tokens zijn er en hoeveel geld gaat er om in deze blockchain technologie?
Coinmarketcap
Coincap

De grote 2: Bitcoin en Ethereum

Wat is Bitcoin?

Wat is Ethereum?

Leuk! Ik wil ook bitcoin of ethereum kopen. Waar doe ik dat?
Coinbase
Litebit
Bitmymoney
Bitonic
BTCdirect

Waar traden jullie die tokens?
Poloniex
Kraken
Bittrex
Yobit

Ik heb nu een hele berg tokens. Welke wallet kan ik het best gebruiken?

Bitcoin:
blockchain.com wallet
Coinbase wallet
Jaxx

Ethereum (en bijbehorende ERC20 tokens):
MyEtherWallet
Jaxx
mist wallet

Hardware wallet:
een wallet van Ledger wordt door iedereen aanbevolen

Ik hoor weleens wat over een ICO. Wat is het en wat heb ik eraan?
Een ICO staat voor een Initial Coin Offering en deze wordt door verschillende bedrijven gebruikt om hun blockchain project te 'funden' met euro's/dollars/BTC/ETH en noem maar op. Op deze manier kan het project zich verder ontwikkelen en krijgen de investeerders (mensen zoals jij en wij) tokens van het desbetreffende project. Deze tokens kun je bewaren in je wallet of traden op een exchange.

Er worden jaarlijks tientallen ICO's georganiseerd en in dit topic lees je er regelmatig wat over. Ook zijn er een aantal websites die deze ICO's bijhouden en inzicht geven in welk project op welk moment een ICO organiseert:
ICO calender
ICO countdown

Welke tokens hebben jullie zelf zoal in bezit?
Bitcoin
Ethereum
Ripple
Litecoin
Dash
Stratis
Trust (WeTrust)
Waves
TKN
MobileGO

(uiteraard heeft iedereen een ander portfolio en is dit dus puur een leidraad van populaire coins in dit topic)

Wat betekenen die termen als mine fees, Litecoin, hard fork, Waves, enzovoort?
Bovenstaande zijn voorbeelden van zowel technische blockchain termen en tokennamen van bepaalde projecten. Dit blockchain wereldje heeft zijn eigen vakjargon en wekelijks komt er wel een nieuwe term of coin bij. Mocht je er niet helemaal uitkomen: er zijn in dit topic genoeg mensen die je even willen helpen om het e.e.a. wat beter te begrijpen.

Ja sorry, nu ik toch bezig ben met vragen stellen. Waar leasen jullie die geliefde Waves tokens?
Het verschilt nog weleens waar je het voordeligst je Waves kunt leasen. In dit overzicht heb je op ieder moment een up-to-date beeld van waar je de best buck voor je Waves krijgt.

Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 juli 2017 @ 15:40:58 #2
163650 Greys
pi_172808138
Dank, ik zocht het nieuwe deel al.

Oké ik ga het durven vragen.
Niet (uit)lachen ajb, be gentle. :@

- kan je morgen al meteen die nieuwe BCC kopen met iDeal oid, net zoals ik als volslagen leek jaren geleden BTC kon kopen?

- bestaat er al een offline BCC wallet die oké is?

Er zijn er vast meer die dit willen weten so I'll take one for the lekenteam.

#TeamPrutsers
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172808416
quote:
14s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:40 schreef Greys het volgende:

- kan je morgen al meteen die nieuwe BCC kopen met iDeal oid, net zoals ik als volslagen leek jaren geleden BTC kon kopen?

#TeamPrutsers
Ja wel goede vraag wat mij betreft, die wazige gasten die perse een nieuwe versie van bitcoin willen maken hebben hopelijk wel iets voorbereid waarmee je er ook gebruik van kunt maken anders heb je er natuurlijk niets aan. Zelfde als dat de NS aankondigt een nieuwe trein te maken, een clone van de Fyra en vervolgens er geen rails voor te hebben, dan heb je er nog geen reet aan
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 juli 2017 @ 16:08:05 #4
163650 Greys
pi_172808657
Als ik bv Google op bcc wallet krijg ik bitconnect coin, maar die nieuwe heet bitcoin cash, toch?

En als ik zoek op buy bitcoin cash krijg ik uiteraard hoe je btc met cash kunt kopen ipv wat ik wil weten.

Help :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172808785
quote:
14s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:40 schreef Greys het volgende:

#TeamPrutsers
https://www.bitcoincash.org/
https://bitcointalk.org/index.php?topic=2040221.0
https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin-cash/#markets

Hier kun je wat informatie vinden.
Uitvinder van de biersmiley.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 juli 2017 @ 16:15:04 #6
163650 Greys
pi_172808803
quote:
Dank je. Ik had hun eigen site ook gevonden maar als ik daar op het woord Wallets klik krijg ik helemaal niks. Jij wel?
Ik zal nu eerst je andere links gaan lezen. Nogmaals dank :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172808833
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Dank je. Ik had hun eigen site ook gevonden maar als ik daar op het woord Wallets klik krijg ik helemaal niks. Jij wel?
Ik zal nu eerst je andere links gaan lezen. Nogmaals dank :)
Ja, scroll maar eens naar beneden. Daar staan ze. Het is een "onepage" website. Ook in het bitcointalk topic staan 2 wallets.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 juli 2017 @ 16:21:45 #8
163650 Greys
pi_172808945
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:16 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ja, scroll maar eens naar beneden. Daar staan ze. Het is een "onepage" website. Ook in het bitcointalk topic staan 2 wallets.
Dank. Het is zo op het eerste gezicht dus niet zoals jaren geleden met btc dat je met iDeal ofzo ook direct wat van die nieuwe kunt kopen.
Nou ja jammer. Dan maar niet. Had ik me maar moeten verdiepen in hoe kopen via een exchange werkt. :)

Blijft die afkorting BCC eigenlijk omdat die (als ik het goed zag) ook al voor een andere coin wordt (werd?) gebruikt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172809036
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Dank. Het is zo op het eerste gezicht dus niet zoals jaren geleden met btc dat je met iDeal ofzo ook direct wat van die nieuwe kunt kopen.
Nou ja jammer. Dan maar niet. Had ik me maar moeten verdiepen in hoe kopen via een exchange werkt. :)

Blijft die afkorting BCC eigenlijk omdat die (als ik het goed zag) ook al voor een andere coin wordt (werd?) gebruikt?
Nee klopt, je kunt ze morgen waarschijnlijk wel aanschaffen met BTC op een exchange. Misschien dat je ze deze week nog met iDeal bij litebit kunt kopen.
pi_172809053
Waarom zou je per se BCC willen kopen? En waarom per se met iDeal? :')

Als je niet eens iets weet over wallet support, waarom dan heel graag die coin?

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2017 16:26:42 ]
pi_172809126
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:26 schreef Typisch het volgende:
En waarom per se met iDeal?
ZO gek is het toch niet om met fiat (alt) coins aan te schaffen..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 juli 2017 @ 16:30:17 #12
163650 Greys
pi_172809148
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:26 schreef Typisch het volgende:
Waarom zou je per se BCC willen kopen? En waarom per se met iDeal? :')

Als je niet eens iets weet over wallet support, waarom dan heel graag die coin?
Waarom zo denigrerend? Is dat nodig? :)

Jaren geleden kocht ik BTC als uberleek, het enige dat ik wist was hoe ik dat via Ideal in een offline wallet kon krijgen. Dat heeft best leuk uitgepakt, dus waarom zou ik zoiets niet nog eens willen proberen?

Zoals al eerder aangegeven in dit topic doe ik echt m'n best er zelf over te leren. Het is me van de week bv gelukt om de btc van Multibit naar Electrum te krijgen bv met exporteren van de private keys en ja, dat zijn dingen waar prutsers als ik trots op zijn. Lach maar :)

Maar neem me niet kwalijk dat ik de moed had iets te vragen hoor -iets dat veel mensen mss niet durven vragen uit angst voor reacties als die van jou. Maar het spijt me als het je heel erg stoort. Ik wil het graag allemaal leren maar met zo'n nieuwe coin is het gewoon fijn als mensen je een beetje op weg kunnen helpen. Dan kan ik daarna weer rustig verder gaan lezen en leren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172809190
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:30 schreef Greys het volgende:
Maar neem me niet kwalijk dat ik de moed had iets te vragen hoor als het je heel erg stoort.
Ja daar moet je wel een beetje voor oppassen in deze reeks hoor. Alles staat namelijk gewoon op google en een leek kan uit al die honderdduizenden websites prima zijn informatie vinden die hij of zij nodig heeft!

Ik kan die info ook allemaal niet vinden :P :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172809231
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Waarom zo denigrerend? Is dat nodig? :)

Jaren geleden kocht ik BTC als uberleek, het enige dat ik wist was hoe ik dat via Ideal in een offline wallet kon krijgen. Dat heeft best leuk uitgepakt, dus waarom zou ik zoiets niet nog eens willen proberen?

Zoals al eerder aangegeven in dit topic doe ik echt m'n best er zelf over te leren. Het is me gelukt om de btc van Multibit naar Electrum te krijgen bv en ja, dat zijn dingen waar prutsers als ik trots op zijn. Lach maar :)

Maar neem me niet kwalijk dat ik de moed had iets te vragen hoor -iets dat veel mensen mss niet durven vragen uit angst voor reacties als die van jou. Maar het spijt me als het je heel erg stoort.
Wut.

Ik vraag mij gewoon af waarom BCC, terwijl er een hele hoop andere leuke projecten zijn waar je ook in kunt investeren.

Ala je mijn vragen niet kunt beantwoorden hoef je niet gelijk in de slachtofferrol te schieten.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 juli 2017 @ 16:35:13 #15
163650 Greys
pi_172809268
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:32 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja daar moet je wel een beetje voor oppassen in deze reeks hoor. Alles staat namelijk gewoon op google en een leek kan uit al die honderdduizenden websites prima zijn informatie vinden die hij of zij nodig heeft!

Ik kan die info ook allemaal niet vinden :P :@
Moet zeggen dat ik tot nu toe juist heel toffe en aardige en behulpzame reacties kreeg als ik iets vroeg hier. Eerlijk is eerlijk. ^O^

Dus dat er nu een sneer-achtig iets een keer komt, ach.. Ik kan er op zich best tegen. Het zou alleen tof zijn als er bv een beginnerstopic zou komen voor dit soort vragen waar de oldbies af en toe de newbies willen helpen en waar de rest dan geen last heeft van die vragen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172809285
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:35 schreef Greys het volgende:
Moet zeggen dat ik tot nu toe juist heel toffe en aardige en behulpzame reacties kreeg als ik iets vroeg hier. Eerlijk is eerlijk. ^O^
Dat is vast vanwege het feit dat jij wel tieten hebt en ik niet :D
pi_172809289
quote:
Het zou alleen tof zijn als er bv een beginnerstopic zou komen voor dit soort vragen waar de oldbies af en toe de newbies willen helpen en waar de rest dan geen last heeft van die vragen.
Eens. :)
pi_172809294
quote:
6s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jezus wat ben jij een jankbal. :')
pi_172809322
quote:
6s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ga dan eens wat meer eten.
pi_172809323
quote:

[..]

Dus dat er nu een sneer-achtig iets een keer komt, ach.. Ik kan er op zich best tegen. Het zou alleen tof zijn als er bv een beginnerstopic zou komen voor dit soort vragen waar de oldbies af en toe de newbies willen helpen en waar de rest dan geen last heeft van die vragen.
Ik vraag mij gewoon af hoe dat gedachteproces gaat. Maar je kunt de vragen dus niet beantwoorden?

Van Hey een nieuwe coin naar goh daar wil ik mijn zuurverdiende eurootjes in stoppen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2017 16:37:41 ]
pi_172809328
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:36 schreef Typisch het volgende:

[..]

Jezus wat ben jij een jankbal. :')
Komkom, doe nou niet net alsof newbies hier met open armen ontvangen worden. Jij weet net zo goed als ik en de rest hier dat dat simpelweg NIET het geval is. Dan kan je pretenderen dat het wel zo is, maar het is niet zo. Dat maakt mij verder allemaal geen klap uit, maar het is wel zo.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 juli 2017 @ 16:38:06 #22
163650 Greys
pi_172809347
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:33 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wut.

Ik vraag mij gewoon af waarom BCC, terwijl er een hele hoop andere leuke projecten zijn waar je ook in kunt investeren.

Ala je mijn vragen niet kunt beantwoorden hoef je niet gelijk in de slachtofferrol te schieten.
Ik schiet helemaal niet in een rol, zie boven, maar ik vond je :') wat onnodig.

En ik heb je vragen enigszins beantwoord toch? :@ aanvullend: Ik ben ook over andere coins aan het lezen maar het leek me leuk om een keer helemaal aan de start van een nieuwe in te stappen. Is niet heel gek toch? :P En waarom met iDeal is dus omdat ik als simpele ziel dat kan en via een andere weg nog niet kan en/of durf. Gewoon eerlijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 juli 2017 @ 16:38:59 #23
163650 Greys
pi_172809367
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:37 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik vraag mij gewoon af hoe dat gedachteproces gaat. Maar je kunt de vragen dus niet beantwoorden?

Van Hey een nieuwe coin naar goh daar wil ik mijn zuurverdiende eurootjes in stoppen.
Doe eens rustig, ik zit mobiel en probeer je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. :P Inmiddels ben ik twee posts verder. Een deel dacht ik al in m'n eerdere post beantwoord te hebben (ik deed het jaren geleden vrij aan het begin van btc en zou het graag nog eens proberen) en verder zie aanvullende posts ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172809393
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Komkom, doe nou niet net alsof newbies hier met open armen ontvangen worden. Jij weet net zo goed als ik en de rest hier dat dat simpelweg NIET het geval is. Dan kan je pretenderen dat het wel zo is, maar het is niet zo. Dat maakt mij verder allemaal geen klap uit, maar het is wel zo.
Er zitten hier tientallen mensen die graag helpen. Als ik voor mijzelf spreek heb ik er zelfs een paar die mij zo nu en dan dmen (hey scrummie en onlo) met wat korte vragen. Een magneet, edraket, en nog flink wat andere helpen bijna dagelijks mensen hier. Al dan niet met directe antwoorden of vragen.

Maar mensen zoals jij die gelijk beginnen te janken en overal tegenaan beginnen te trappen als iemand niet direct precies doet wat je wil zijn niet echt gezond voor een topic als dit.

Dus het lijkt mij handig als je eerst even naar jezelf kijkt voordat je komt ouwehoeren. Met zo'n instelling kom je helemaal nergens, zelfs niet in een makkelijke omgeving als de foks.

Groetjes
pi_172809417
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:40 schreef Typisch het volgende:
Maar mensen zoals jij die gelijk beginnen te janken en overal tegenaan beginnen te trappen als iemand niet direct precies doet wat je wil zijn niet echt gezond voor een topic als dit.
Pardon?
pi_172809450
Niveautje ^O^
[P]otverdorie
pi_172809464
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik schiet helemaal niet in een rol, zie boven, maar ik vond je :') wat onnodig.

En ik heb je vragen enigszins beantwoord toch? :@ aanvullend: Ik ben ook over andere coins aan het lezen maar het leek me leuk om een keer helemaal aan de start van een nieuwe in te stappen. Is niet heel gek toch? :P En waarom met iDeal is dus omdat ik als simpele ziel dat kan en via een andere weg nog niet kan en/of durf. Gewoon eerlijk.
Als je met iDeal wil beginnen kun je gewoon bij bitonic.nl terecht.

Daar kun je met iDeal Bitcoin kopen. Die kun je naar elk adres laten sturen, dus ook naar een exchange. BTC op een exchange krijgen is echt zo simpel als: een account aanmaken (beetje leuk wachtwoord wel, voor de zekerheid) en het adres opzoeken en invullen bij Bitonic. Vanaf daar kun je vrij gemakkelijk andere coins kopen. Als je Bitonic niet snapt kun je hun trouwens heel makkelijk bellen, zij helpen je gratis en voor niets verder. :Y

Als je nu trouwens je BTC even tijdelijk op een exchange zet (zoals bittrex) dan krijg je zelfs 'gratis' BCC. Evenveel als het aantal BTC dat je hebt. :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 juli 2017 @ 16:45:31 #28
163650 Greys
pi_172809500
Poeh. Nou. (edit dit ging over de posts daarboven)
Bedankt iig. ^O^

Oh je hebt weer gepost. Moment, even lezen :P

[ Bericht 23% gewijzigd door Greys op 31-07-2017 16:57:03 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172809585
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Heb je hem ook weer hoor. Wat moeten we deze keer aan je voorkauwen? :')
pi_172809602
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:43 schreef Typisch het volgende:

Als je nu trouwens je BTC even tijdelijk op een exchange zet (zoals bittrex) dan krijg je zelfs 'gratis' BCC. Evenveel als het aantal BTC dat je hebt. :)
Behalve dat Bittrex (en volgens mij nog een aantal andere exchanges) tijdelijk geen deposits meer verwerkt, ingaande 2,5 uur geleden. :P
quote:
Bittrex will close deposits and withdrawals of Bitcoin (including 2nd layer protocol XCP/OMNI and associated assets) 24 hours prior to the BCC UAHF time on August 1st, 5:20am PST (12:20pm UTC).

https://support.bittrex.c(...)on-Bitcoin-Cash-BCC-
pi_172809615
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:50 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Heb je hem ook weer. Wat moeten we deze keer aan je voorkauwen?
Niks, want sommige mensen hier zijn wel aardig zoals bv Magnet en Eggtc en nog een paar, maar de algemene tendens komt op mij als leek niet bepaald vriendelijk over. Maargoed, dat kan ook louter mijn ervaring zijn en dat jullie met zn allen tegen andere newbies wel heel vriendelijk zijn.

Anyway, carry on zou ik zeggen :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 juli 2017 @ 16:52:58 #32
163650 Greys
pi_172809641
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:43 schreef Typisch het volgende:

[..]

Als je met iDeal wil beginnen kun je gewoon bij bitonic.nl terecht.

Daar kun je met iDeal Bitcoin kopen. Die kun je naar elk adres laten sturen, dus ook naar een exchange. BTC op een exchange krijgen is echt zo simpel als: een account aanmaken (beetje leuk wachtwoord wel, voor de zekerheid) en het adres opzoeken en invullen bij Bitonic. Vanaf daar kun je vrij gemakkelijk andere coins kopen. Als je Bitonic niet snapt kun je hun trouwens heel makkelijk bellen, zij helpen je gratis en voor niets verder. :Y

Dankjewel! :)

Het is wel bij mij (en diverse anderen) ook vaak een kwestie van niet durven wegens twijfel en nog niet genoeg weten. Als het online op een site ergens staat uitgelegd of als ik YouTube tutorials kijk lijkt het vaak heel veel ingewikkelde info tegelijk en raak ik lichtelijk in paniek (vrouwen! :+ ) terwijl als iemand - zoals jij nu even in een paar regels hier zegt dat het eigenlijk heus simpel is en in jip en janneke taal even kort uitlegt durf ik het ineens wel. Raar maar waar.

Bedankt dus nogmaals. Of het nou voor bcc is of in de toekomst voor andere coins, ik ga de online stap idd maar wagen ipv alleen m'n offline wallet-je. En dan in het klein een beetje pielen. Dat leert vast het snelst, aangevuld met af en toe een beetje van jullie hulp.

^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 juli 2017 @ 16:55:34 #33
163650 Greys
pi_172809700
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:51 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Behalve dat Bittrex (en volgens mij nog een aantal andere exchanges) tijdelijk geen deposits meer verwerkt, ingaande 2,5 uur geleden. :P

[..]

Ik begreep van oa Magnet dat de btc die al in m'n offline wallet staat me ook later nog die bcc kan 'geven' als ik dat later split, al dan niet met hulp.

En dank je, dan wacht ik even tot het weer wel kan en ga ik in de tussentijd nog even verder lezen op de sites van bitonic en bittrex en accounts aanmaken enzo. Is het niet voor nu dan wel voor later. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172809752
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik begreep van oa Magnet dat de btc die al in m'n offline wallet staat me ook later nog die bcc kan 'geven' als ik dat later split, al dan niet met hulp.

En dank je, dan wacht ik even tot het weer wel kan en ga ik in de tussentijd nog even verder lezen op de sites van bitonic en bittrex en accounts aanmaken enzo. Is het niet voor nu dan wel voor later. ^O^
Dat klopt, maar persoonlijk zou ik daar even mee wachten tot de storm rond BCC/BCH weer wat is gaan liggen. Voor hetzelfde geld blijkt dat die coins over 2 dagen waardeloos zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 juli 2017 @ 17:02:23 #35
163650 Greys
pi_172809854
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:57 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat klopt, maar persoonlijk zou ik daar even mee wachten tot de storm rond BCC/BCH weer wat is gaan liggen. Voor hetzelfde geld blijkt dat die coins over 2 dagen waardeloos zijn.
Ja je hebt gelijk. Zal ik doen! Maar alleen de accounts vast aanmaken kan wel hč?

Nog één vraagje (sorry :@ :D ) waar staat de H voor in je BCC/BCH?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172809882
Ik ben heel benieuwd naar morgen, anything can happen
pi_172809939
quote:
14s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk. Zal ik doen! Maar alleen de accounts vast aanmaken kan wel hč?

Bij een aantal exchanges/diensten is de afkorting BCC al in gebruik voor BitConnect of Bitcoin Core. Zij gaan BCH gebruiken als afkorting (van Bitcoin CasH denk ik).
  Moderator maandag 31 juli 2017 @ 17:06:04 #38
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172809945
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:03 schreef metallicelmo het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar morgen, anything can happen
Dit.

Ik ben een leek op het hele cryptogebeuren, maar ben reuze benieuwd naar de ontwikkelingen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172809981
quote:
14s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Je kunt hier heus best vragen stellen maar doe het dan niet op zo'n vreselijk kinderachtige meisjesmanier met je smileys en je maniertjes waarop je het er wel héééél dik bovenop wil leggen dat je het allemaal zogenaamd niet begrijpt. Je hebt toch ook Google? Je kunt toch ook zelf onderzoek doen?
pi_172810022
Is er nog een specifiek tijdstip morgen? :+
pi_172810048
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:09 schreef Toto69 het volgende:
Is er nog een specifiek tijdstip morgen? :+
GC / [SC] Cryptocurrencies #529 WTF is happening
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 juli 2017 @ 17:13:18 #42
163650 Greys
pi_172810091
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:05 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Bij een aantal exchanges/diensten is de afkorting BCC al in gebruik voor BitConnect of Bitcoin Core. Zij gaan BCH gebruiken als afkorting (van Bitcoin CasH denk ik).
Ah duidelijk! Dank!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 31 juli 2017 @ 17:14:50 #44
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172810120
Wat gebeurt er nu straks?

Verliest de huidige bitcoin een groot deel van haar waarde en vormt die met de afgesplitste variant straks ongeveer de huidige waarde van wat het nu heeft? Hoe is die verwachting? Natuurlijk, niemand kan er een pijl op trekken, maar wat zeggen de analisten hier?
4045
onlogisch
pi_172810189
quote:
5s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:14 schreef onlogisch het volgende:
Wat gebeurt er nu straks?

Verliest de huidige bitcoin een groot deel van haar waarde en vormt die met de afgesplitste variant straks ongeveer de huidige waarde van wat het nu heeft? Hoe is die verwachting? Natuurlijk, niemand kan er een pijl op trekken, maar wat zeggen de analisten hier?
Ik verwacht dat BCC geen invloed heeft op de BTC prijs.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 juli 2017 @ 17:18:18 #46
163650 Greys
pi_172810192
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:07 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Je kunt hier heus best vragen stellen maar doe het dan niet op zo'n vreselijk kinderachtige meisjesmanier met je smileys en je maniertjes waarop je het er wel héééél dik bovenop wil leggen dat je het allemaal zogenaamd niet begrijpt. Je hebt toch ook Google? Je kunt toch ook zelf onderzoek doen?
Ik wil nergens iets bovenop leggen. De dingen die ik hier vraag begrijp ik niet "zogenaamd niet" maar echt niet. Anders heeft vragen weinig zin. En ik heb geen maniertjes. Zoals ik hier post ben ik en zo post ik al eeuwen. Zou een beetje vreemd zijn als ik me totaal anders zou moeten voordoen omdat het jou stoort.

Maar hé, ik ben de rotste niet, dus ik zal het gebruik van smilies speciaal voor jou proberen te beperken omdat het je irriteert.

[ Bericht 5% gewijzigd door Greys op 31-07-2017 20:14:53 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 31 juli 2017 @ 17:26:09 #47
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_172810395
Net nog even lekker goedkoop 16 NEO gescoord met mijn buy order van gisterenavond *O*
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_172810605
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik verwacht dat BCC geen invloed heeft op de BTC prijs.
Ik ook, ik denk dat het gewoon nog een vervelende schreeuwerige altcoin zal worden waar allerlei veranderingen die ze in Bitcoin willen doorvoeren juist uitgehaald worden of heb ik dat fout.
pi_172810625
Ah kut, wilde nog effe langs Bittrex voor de Waves uitverkoop maar ze accepteren geen btc meer. Tot na de split.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2017 17:36:45 ]
  Moderator maandag 31 juli 2017 @ 17:37:42 #50
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172810655
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:36 schreef Typisch het volgende:
Ah kut, wilde nog effe langs Bittrex voor de Waves uitverkoop maar ze accepteren geen btc meer. Tot na de split.
Je zei dat Wagerr nog geen code had, maar ze hebben wel een wallet? Dan staat er toch iets?
4045
onlogisch
pi_172810689
quote:
Waves uitverkoop? 😯
  maandag 31 juli 2017 @ 17:42:22 #52
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_172810751
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:39 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Waves uitverkoop? 😯
(bijna) alle alts uitverkoop *O*
pi_172810803
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:42 schreef hmmmz het volgende:

[..]

(bijna) alle alts uitverkoop *O*
Ze zijn idd wel lekker goedkoop nu. Ik twijfel heel erg om te wachten op morgen of nu al inkopen.

Kan natuurlijk dat btc morgen massaal gedumpt word en dat mensen weer alts gaan kopen, maar andere kant kan het ook flink zakken...
  maandag 31 juli 2017 @ 17:46:23 #54
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_172810827
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:45 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Ze zijn idd wel lekker goedkoop nu. Ik twijfel heel erg om te wachten op morgen of nu al inkopen.

Kan natuurlijk dat btc morgen massaal gedumpt word en dat mensen weer alts gaan kopen, maar andere kant kan het ook flink zakken...
Nu. En verder wil niemand die BCC coin hebben.
pi_172810996
Wel een aardig overzicht van allerlei coins: https://steemit.com/crypt(...)rojects-with-purpose
pi_172811092
quote:
5s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:37 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Je zei dat Wagerr nog geen code had, maar ze hebben wel een wallet? Dan staat er toch iets?
Ze gebruiken op dit moment de blockchain van Waves met daarbij horende wallet.
pi_172811396
quote:
Tot 20:00 kan je ze nog bij litebit halen. Wel iets prijziger waarschijnlijk.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  maandag 31 juli 2017 @ 18:47:44 #58
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_172812247
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 18:09 schreef rubensanti het volgende:

[..]

Tot 20:00 kan je ze nog bij litebit halen. Wel iets prijziger waarschijnlijk.
goed lezen wat er staat he
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  maandag 31 juli 2017 @ 19:11:54 #59
131603 Afwazig
Serious business
pi_172812882
Verdomme vergeten popcorn te halen voor vanavond.
pi_172813938
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:07 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor een kinderachtige reactie. Je hoeft haar toch niet te beantwoorden? Negeer het lekker en ga door.
pi_172813989
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 19:11 schreef Afwazig het volgende:
Verdomme vergeten popcorn te halen voor vanavond.
Wat is er dan vanavond?
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 juli 2017 @ 19:53:57 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172814001
Mag ik iedereen eraan herinneren dat de prijs van Bitcoin na de fork verdubbeld wordt? Ergo: er gaat iets helemaal kapot crashen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_172814182
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 19:53 schreef Nattekat het volgende:
Mag ik iedereen eraan herinneren dat de prijs van Bitcoin na de fork verdubbeld wordt? Ergo: er gaat iets helemaal kapot crashen.
Huh
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172814380
Ik ga beginnen met de SP coin!

"Geen gezeik, iedereen rijk!"

Gelijk verdelen lijkt me dan wel de sleutel.
De coin is alleen te besteden bij Lidl en Aldi.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 31 juli 2017 @ 20:11:50 #65
163650 Greys
pi_172814617
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 20:05 schreef MaGNeT het volgende:

:D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172814656
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 20:05 schreef MaGNeT het volgende:

Mwa....schijnt dat ze daar slechte batterijen hebben.
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2017 @ 20:16:09 #67
230491 Zith
pls tip
pi_172814770
Als je mij een week geleden zou vertellen dat ik mij zou ergeren aan aangenomen leningen voor 2% per dag...

... Want die leningen vaan eergister zorgen ervoor dat ik nu niet op 4% kan uitlenen :(
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_172814796
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 20:13 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Mwa....schijnt dat ze daar slechte batterijen hebben.
Nah, dat bleek toch aan de bol te liggen.

Vanmiddag nog wat met m'n nieuwe Tarotkaarten set aan het prutsen geweest, ik legde een maan en dat zou toch voor een vloedgolf moeten zorgen? Dat betekent dat Waves in een Tidal Wave verandert vermoed ik?

Helaas kon ik m'n Mikado setje niet vinden en koffiedik kijken is ook al niet meer wat het was met zo'n Senseo.
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 juli 2017 @ 20:19:03 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172814875
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 20:00 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Huh
Je hebt op eens twee Bitcoins, waarbij de startprijs van beiden 2500$ is. Jouw geld wordt verdubbeld.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 31 juli 2017 @ 20:21:35 #70
131603 Afwazig
Serious business
pi_172814950
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 20:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je hebt op eens twee Bitcoins, waarbij de startprijs van beiden 2500$ is. Jouw geld wordt verdubbeld.
Euh. Nou nee.
pi_172814964
quote:

[..]

Hopelijk crasht het allebei en gaat ETH moon omdat iedereen 5K eth koopt per btc.
Lambo of Rekt
pi_172815005
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 20:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nah, dat bleek toch aan de bol te liggen.

Vanmiddag nog wat met m'n nieuwe Tarotkaarten set aan het prutsen geweest, ik legde een maan en dat zou toch voor een vloedgolf moeten zorgen? Dat betekent dat Waves in een Tidal Wave verandert vermoed ik?

Helaas kon ik m'n Mikado setje niet vinden en koffiedik kijken is ook al niet meer wat het was met zo'n Senseo.
Geen Dolce Gusto hebben :').
pi_172815081
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 20:23 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Geen Dolce Gusto hebben :').
#RT
pi_172815173
Woensdag weer echte btc kopen voor 125 euro per stuk! 😝
pi_172815228
quote:

[..]

nuff said
pi_172815352
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 20:30 schreef edraket31 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

nuff said
Gaat Photobucket omhoog?
pi_172815748
Huge if true
pi_172816749
Hoe zit het met hard fork voor bitcoins die op tradingplatforms als kraken staan? Heb geen zin om het nu naar een wallet te gooien (moet ik sowieso nog wel doen), maar neem aan dat je dan ook zowel bitcoin als weet ik wat voor nieuwe bitcoin cash oid krijgt en dat niet naar kraken gaat. Zou wel gek zijn.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_172816873
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:24 schreef ssebass het volgende:
Hoe zit het met hard fork voor bitcoins die op tradingplatforms als kraken staan? Heb geen zin om het nu naar een wallet te gooien (moet ik sowieso nog wel doen), maar neem aan dat je dan ook zowel bitcoin als weet ik wat voor nieuwe bitcoin cash oid krijgt en dat niet naar kraken gaat. Zou wel gek zijn.
Is per exchange verschillend, zie hier:
https://99bitcoins.com/wh(...)h-the-complete-list/

Als je coins bij Kraken staan is er niks aan de hand, dan krijg je automatisch ook BCH.
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2017 @ 21:31:10 #80
230491 Zith
pls tip
pi_172816997
BCC trading is begonnen!

https://yobit.net/en/trade/BCC/BTC

0.14 :o
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_172817162
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:31 schreef Zith het volgende:
BCC trading is begonnen!

https://yobit.net/en/trade/BCC/BTC

0.14 :o
Er is nog geen split, dus wat hier getrade wordt zijn een soort futures, net als ViaBTC al dagen heeft: https://www.viabtc.com/qu(...)est=bcc&chart=simple
pi_172817525
BCC zakt waarschijnlijk toch als een kaartenhuis in elkaar, die gaat massaal gedumpt worden.
pi_172817564
tvp
  maandag 31 juli 2017 @ 21:52:50 #84
469720 DocQ
zeer onwetend
pi_172817586
Speciaal en op algemene aanvraag voor alle newbies: dit is wat je moet doen voor splitsing BTC/BCC:

PS: vergeet de laatste regel niet te lezen:

BCCSpliter

A command line utility for splitting your BTC from your BCC.

Motivation

The 1st august 2017, a minority of the community is creating an altcoin named BCC (Bitcoin Cash) whose initial distribution is holding of BTC at the time of the hard fork.

This tool allows you to connect to your Bitcoin Core wallet, select coins you want to split, create a transaction only valid on BCC and broadcast it.

BCC includes an opt-in replay protection: a new flag for signature SIGHASH_FORKID has been created in BCC. The signature scheme for this SIGHASH, is similar to segwit signature scheme.

This mean that a valid SIGHASH_FORKID signature on BCC will not be valid on BTC chain. Making it easy to split your UTXO.

Requirements

As a user, you will need:

NET Core SDK 1.0.4 (see below)
At least Bitcoin Core 0.13.1 fully sync, rpc enabled.
You can easily install the SDK on ubuntu systems after having installed the runtime by running

sudo apt-get install dotnet-dev-1.0.4
You can known more about install on your system on this link. Using Bitcoin Core with later version should work as well.

As a developer, you need additionally one of those:

Visual studio 2017 (Windows only)
Visual studio code with C# Extension (Cross plateform)
How to build?

Given the requirements are installed in your system and BitcoinD is running:

Setup your repository:

git clone https://github.com/NicolasDorier/BCCSpliter
cd BCCSpliter
git submodule init
git submodule update
dotnet restore
How to run?

For running, from inside the repository folder:

cd BCCSpliter
dotnet run
Be sure you are in the project folder inside the repository (BCCSpliter/BCCSpliter) when running dotnet run.

If you want to run on other network (regtest or testnet):

dotnet run -testnet
dotnet run -regtest
How to use?

The process is the following:

Select the UTXOs your want to spend.
Use the command dump <BitcoinAddress on BCC> (This will create and broadcast a valid on BCC only, and lock the UTXOs you used in Bitcoin Core wallet)
Once the dump transaction is confirmed, use confirm <dumpTxId> to unlock your BTC in your BTC wallet.
Typical flow:

list
# Find interesting UTXO you want to dump
select 72c5ddde9377d5332cd4a29412326272c2678c4020520508328bba7a351d7263-0
select 489dc8f0925a99fe772f0d5cd5f05cda77bf29449ec3ee266575add6312d6e04-2
# Check the status what the next dump will be
list
# Then dump
dump mpxsXnCn1ScUVZmgEDgkjMZMV3NAAVzSdN
# Wait that the dump transaction get confirmed on your favorite exchange, then unlock your coin in your Bitcoin Core wallet
confirm 38348679e28c9df785dd0d70b5db5b45986ed107ebbe1248bb7bfbdca74cc063
The selected UTXO are now safe to be spent on BTC chain.

How to configure?

If you are not using standard install for bitcoind, you will have to change the configuration file: In Windows it is located on

C:\Users\<user>\AppData\Roaming\BCCSpliter\<network>\spliter.config
On linux or mac:

~/.bccspliter/<network>/spliter.config
The configuration file allows to configure the connection to your Bitcoin RPC, and to choose a specific Bitcoin Cash node for broadcasting your transaciton. By default, the configuration file is using cookie authentication in default bitcoin core path, and connect to a random Bitcoin Cash node.

My transaction does not pass

Please, wait for the split to happen before using this tool on Mainnet.

If that is the case, the problem is that your Bitcoin Core has no idea which coin can be splitted, and it is possible you splitted an UTXO which does not exist on the BCC chain.

If that is the case, then your transaction will be rejected, and your machine banned by BCC nodes.

There is sadly no block explorer for BCC to check which UTXO can be splitted at this time, so this is a trial and error process.

License

This program is under MIT License, use at your own risk.

If you are unsure about what this program is doing, then do not use it. This program is meant for people understanding the situation with BCC and BTC.
pi_172817624
krijg je ook bcc als je morgen koopt?
pi_172817644
pi_172817892
Is de fork er nou al doorheen of wat?
pi_172817930
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 22:04 schreef xaban06 het volgende:
Is de fork er nou al doorheen of wat?
https://coin.dance
  maandag 31 juli 2017 @ 22:06:27 #89
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_172817953
Is dat Qtum wat? Stijgt als een malle vandaag.
pi_172818008
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:53 schreef edraket31 het volgende:
Wel een aardig overzicht van allerlei coins: https://steemit.com/crypt(...)rojects-with-purpose
Waarom staan daar onderaan die pagina adressen voor te doneren in louter coins die niet op die pagina zelf staan? Serieuze vraag. :@
pi_172818102
quote:
5s.gif Op maandag 31 juli 2017 22:08 schreef Geralt het volgende:

[..]

Waarom staan daar onderaan die pagina adressen voor te doneren in louter coins die niet op die pagina zelf staan? Serieuze vraag. :@
Ik heb geen idee, misschien moet je het even aan de auteur zelf vragen?
Heb t volledige bericht niet eens zelf gelezen, was aan het rijden en het zag er wel oke uit dus effe snel copy/paste.

Edit: nog maar even gekeken om te zien wat je bedoelt.....dat soort auteurs zetten er standaard een aantal cryptos neer die het meest gangbaar (veel volume) zijn zodat de kans wat kleiner is dat iemand wil doneren maar niet de goede currencie daarvoor heeft....
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2017 @ 22:43:51 #92
230491 Zith
pls tip
pi_172819004
De loan offers zijn op :o

Zou 5% hardcapped zijn?
pi_172819128
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:27 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Is per exchange verschillend, zie hier:
https://99bitcoins.com/wh(...)h-the-complete-list/

Als je coins bij Kraken staan is er niks aan de hand, dan krijg je automatisch ook BCH.
Top dan hoef ik niets te doen. Dat moet wel lukken.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_172819368
Voor de volledigheid:

pi_172819495
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 22:43 schreef Zith het volgende:
De loan offers zijn op :o

[ afbeelding ]

Zou 5% hardcapped zijn?
Ik heb zojuist ook maar eens 0.085 BTC als loan offer ingesteld op 4.95%
Ben benieuwd, kijk over een week wel weer eens.
pi_172819587
Btc knalt nog even naar een ATH denk ik
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 31 juli 2017 @ 23:15:11 #97
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_172819860
Mijn glazen bol zegt dat BCC enorm hard gedumpt zal worden door BTC holders en dat de komende dagen / weken BTC dominance en prijs zal dalen, hetgeen zal zorgen voor een prijsstijging van de Alts.
pi_172819893
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:15 schreef Repeating het volgende:
Mijn glazen bol zegt dat BCC enorm hard gedumpt zal worden door BTC holders en dat de komende dagen / weken BTC dominance en prijs zal dalen, hetgeen zal zorgen voor een prijsstijging van de Alts.
Het zou een uitkomst zijn.
Lambo of Rekt
pi_172819932
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:15 schreef Repeating het volgende:
Goedkoop BCC inslaan dus.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172819971
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Goedkoop BCC inslaan dus.
Het enige wat we de afgelopen weken zien is jouw sig ;(
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')