abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172758432
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Over 20 jaar komt het ook naar Friesland. Da's namelijk de tijd dat jullie achter liggen.
Ik dacht het niet, Nederlanders trekken naar de Randstad, niet naar Friesland. .
  zaterdag 29 juli 2017 @ 13:48:12 #152
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172758478
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:36 schreef NoelGallagher het volgende:
Ze kunnen allemaal de tering krijgen
Hahahaa :D
  zaterdag 29 juli 2017 @ 13:51:31 #153
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172758545
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:10 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Ik zie mezelf niet als bijzonder. Ik geef ook geen neuk als je me aanspreekt met het verkeerde geslacht,hoe de fuck zou jij moeten weten hoe ik me atm voel? :)

Maar die redenering klopt niet helemaal: biseksueel is toch als je op beide geslachten valt? Dus als een bigender op mannen valt, is die het ene moment homoseksueel, het andere moment heteroseksueel. Of heb ik het dan weer mis?

En ja, ik ben biseksueel, ik val op beide geslachten :)
Bigender bestaat bij mijn weten niet. Wat je beschrijft (dan man, dan vrouw) is genderfluïd.
pi_172758553
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:31 schreef MakkieR het volgende:
In Friesland heb je hier gelukkig geen last van. :W
Friesland is wereldvreemd?
pi_172758583
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bigender bestaat bij mijn weten niet. Wat je beschrijft (dan man, dan vrouw) is genderfluïd.
Dat laatste woord. Ken ik ook weer niet. Die namen allemaal.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 13:54:58 #156
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172758609
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel. Maar in combinatie met transgender zijn lijkt mij dat extra moeilijk. Of niet.
Je hebt ook nog een (kleine) categorie die op transgenders-in-transitie vallen. De chicks with dicks en de Buck Angel-types.
pi_172758626
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je hebt ook nog een (kleine) categorie die op transgenders-in-transitie vallen. De chicks with dicks en de Buck Angel-types.
Maar dan heb je al wel een keuze gemaakt. Er zijn ook mensen die het geld voor een operatie niet hebben.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 13:58:31 #158
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172758672
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:42 schreef Twiitch het volgende:
Als ik een vent in een jurk zie dan spreek ik die persoon gewoon niet aan.
Grote kans dat jij niet ziet dat het een kerel is/was òf dat het toch een vrouw blijkt te zijn.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 14:02:20 #159
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172758743
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar dan heb je al wel een keuze gemaakt. Er zijn ook mensen die het geld voor een operatie niet hebben.
Ja, klopt.
Ik bedoelde meer dat het "ombouwtraject" voor sommigen een seksuele fetisj kan zijn. En ik weet niet hoe je de seksuele geaardheid noemt van mensen die op mensen tijdens het transitietraject vallen. Want het is niet een man waar je op valt en ook geen vrouw en ook niet echt intersekse of iets dergelijks.
pi_172758859
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, klopt.
Ik bedoelde meer dat het "ombouwtraject" voor sommigen een seksuele fetisj kan zijn. En ik weet niet hoe je de seksuele geaardheid noemt van mensen die op mensen tijdens het transitietraject vallen. Want het is niet een man waar je op valt en ook geen vrouw en ook niet echt intersekse of iets dergelijks.
De geaardheid is voor hen meestal wel duidelijk. Daar heb je net zoveel gevoel over als een ander.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 14:14:30 #161
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172758967
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De geaardheid is voor hen meestal wel duidelijk. Daar heb je net zoveel gevoel over als een ander.
Ik heb het niet over de transgenders hé, maar over de mensen die er op kicken het te doen met iemand de ergens in de verbouwing zit.
pi_172758984
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de transgenders hé, maar over de mensen die er op kicken het te doen met iemand de ergens in de verbouwing zit.
Dat ken ik niet. Dat lijkt mij ook een rare niche markt.
pi_172759119
De KOMO-Sexueel

pi_172759463
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 11:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het je ombouwen wil niet zeggen dat je voorkeur verandert. Dus een man die zich om laat bouwen tot vrouw kan nog steeds vallen op vrouwen lijkt mij. Dan ben je dus eigenlijk lesbisch.
Dan was het eigenlijk al, toen hij man was en zich vrouw voelde, een lesbienne. (wat trouwens een vreemd woord is, met de overbodige Franse vrouwelijke vervoeging "enne")
Racist
  zaterdag 29 juli 2017 @ 14:39:18 #165
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172759467
quote:
Buiten progressieve bolwerken als Amsterdam en Utrecht doet het nogal wat wenkbrauwen fronsen. ,,Het is hypercorrect en op het gekkige af. Je zou er de slappe lach van krijgen. Respect voor mensen met een andere geaardheid of sekse is belangrijk, maar niet door het ontkennen van die van al die anderen'', zegt CDA-Kamerlid Mona Keijzer.
Is 'Mona' kort voor 'mongool'? Want alleen een mongool denkt dat hierdoor anderen ontkend worden.

quote:
Waar gaat dit heen, vraagt PVV-Kamerlid Martin Bosma zich af. ,,Ik heb deze week naar het EK vrouwenvoetbal gekeken, hartstikke leuk. Mag ik dat straks ook niet meer zeggen? Moet ik zeggen: het EK voetbal voor 'mensen die gezien worden als vrouw'? Ik vind het eng en totalitair dat de overheid via politiek correcte taal probeert te beïnvloeden hoe wij denken.''
Ja, laten we transgenders uitsluiten omdat Martin Bosma anders moet nadenken voordat hij iets zegt. Dat kunnen we hem niet aandoen.
quote:
Uit wetenschappelijk onderzoek onder ruim 8.000 Nederlanders blijkt dat 4,6 procent van de mannen en 3,2 procent van de vrouwen zich zowel man als vrouw voelt. 1,1 procent van de mannen en 0,8 procent van de vrouwen voelt zich meer verbonden met het andere geslacht dan dat waarin ze geboren zijn. Nog minder mensen willen zich laten opereren of hormonen slikken om te veranderen. Het gaat dus om een relatief klein aantal mensen, waarvan je je ook kunt afvragen of zij zich allemaal beledigd voelen door een SIRE-campagne die oproept om jongens meer te laten ravotten en stoeien.
Ongeveer 1 op de 25 mensen. Oftewel, statistisch gezien één van je klasgenoten op de middelbare school. Eén van de deelnemers aan een gewone voetbalwedstrijd. Gemiddeld gezien zes tot tien van je Facebook-vrienden.

Dan klinkt het opeens niet zo uitzonderlijk of belachelijk om daar rekening mee te houden...

quote:
Psychiater Bram Bakker vindt het allemaal te ver gaan. ,,Straks krijgen mensen die opgewonden raken van eenden nog hun eigen aanduiding. Het belangrijkste is dat we in persoonlijk contact proberen aardig te zijn voor elkaar en mensen die een tikje afwijkend zijn niet veroordelen. Dat heeft meer impact dan een nieuwe taal uitvinden.''
Psychiater Bram Bakker vindt dat we 'mensen die een tikje afwijkend zijn' niet moeten veroordeeld. Goed gedaan, Bram Bakker. Je hebt jezelf nog in dezelfde zin tegengesproken.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 14:39:46 #166
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_172759482
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kan een wat moeilijke persoonlijkheid hebben waarom dingen soms anders lopen. Dat heb ik ook.

[Bij]Belangrijk is dat je leuke vrienden hebt die je accepteren en niet naar behandelt wordt door mensen op straat bijv.[/b] Als er iemand een mening mag hebben over bijv. dit geval van het aanspreken van mensen in het openbaar vervoer ben jij dat. Wat mij verder verbaasd is eigenlijk dat ik weinig transgender mensen ken in Nederland. In Thailand was dat normaler en zag je het ook.
Dat geldt natuurlijk ook voor de normale cis/heteromens!
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_172759510
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:39 schreef Toga het volgende:

[..]

Dan was het eigenlijk al, toen hij man was en zich vrouw voelde, een lesbienne. (wat trouwens een vreemd woord is, met de overbodige Franse vrouwelijke vervoeging "enne")
Daarom kennen we het woord lesbisch ook.
pi_172759546
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:39 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk ook voor de normale cis/heteromens!
Als mensen onderling is dat belangrijk. Ik begrijp de problemen ook niet. Het ras mens verbaasd mij wel.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 14:43:19 #169
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_172759567
quote:

[..]

Waarom bestaat dat volgens jou niet? En waarom genderfluid wel?
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_172759604
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is 'Mona' kort voor 'mongool'? Want alleen een mongool denkt dat hierdoor anderen ontkend worden.

[..]

Ja, laten we transgenders uitsluiten omdat Martin Bosma anders moet nadenken voordat hij iets zegt. Dat kunnen we hem niet aandoen.

[..]

Ongeveer 1 op de 25 mensen. Oftewel, statistisch gezien één van je klasgenoten op de middelbare school. Eén van de deelnemers aan een gewone voetbalwedstrijd. Gemiddeld gezien zes tot tien van je Facebook-vrienden.

Dan klinkt het opeens niet zo uitzonderlijk of belachelijk om daar rekening mee te houden...

[..]

Psychiater Bram Bakker vindt dat we 'mensen die een tikje afwijkend zijn' niet moeten veroordeeld. Goed gedaan, Bram Bakker. Je hebt jezelf nog in dezelfde zin tegengesproken.
Zwak betoog, Mona als mongool afschilderen, Martin Bosma als iemand die moeite heeft met nadenken en Bram Bakker als iemand die zichzelf tegenspreekt (wat hij niet eens doet).
pi_172759625
quote:

[..]

Iemand gaf net aan dat ze dat is. Ondertussen ken je wel mensen die vallen op mensen in de transitie.
pi_172759800
'Beste mensen', dat is een beetje stigmatiserend voor mensen die zichzelf identificeren als geest, dier of aliën. En hoezo worden mensen die toevallig niet aanwezig zijn buitengesloten?

Eigenlijk deed de burgemeester van Samson en Gert dat wel goed. ''Aan alle aanwezigen, proficiat. Aan alle niet aanwezigen, ook proficiat.''
pi_172759849
Ik vind het best ok als de vervoersbedrijven 'beste reizigers' ipv 'dames en heren' omroepen, dat klinkt niet verkeerd.

Maar waar het de grenzen overgaat is bij voorstellen om de grammatica aan te pakken.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 14:53:59 #174
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172759897
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zwak betoog, Mona als mongool afschilderen, Martin Bosma als iemand die moeite heeft met nadenken en Bram Bakker als iemand die zichzelf tegenspreekt (wat hij niet eens doet).
Ik heb erbij gezet waarom Mona een mongool is, Bosma zegt zelf dat het hem last bezorgt als hij moet nadenken, en Bakker veroordeelt mensen door te zeggen dat die mensen een tikje afwijkend zijn.
pi_172759977
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb erbij gezet waarom Mona een mongool is, Bosma zegt zelf dat het hem last bezorgt als hij moet nadenken, en Bakker veroordeelt mensen door te zeggen dat die mensen een tikje afwijkend zijn.
Mensen een tikje afwijkend noemen (wat gewoon klopt, want ze zijn 'anders', oftewel afwijkend), is inderdaad een hele veroordeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')