abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172754811
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 09:53 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Maar dit, en het gedrag van de 14-jarige hipsters (hippers?) online doet juist af aan tolerantie. Ik zit veel op Amerikaanse sites, en daar hoor je er gewoon niet meer bij als man of vrouw. Sterker nog, op één site is het verboden je te identificeren als M/V of hetero. Enkel LGTB is toegestaan. En er wordt sterk afgegeven op hetero's.

Sorry hoor, maar ik ben gewoon een hetero vrouw. Niet meer, niet minder. Als jullie dat niet accepteren, kunnen jullie ook geen algemene acceptatie of tolerantie meer verwachten.

(Zelfde met die regenboogzebrapaden. Aan de ene kant willen homo's geaccepteerd worden, maar tegelijkertijd willen ze wel hun eigen plek om over te steken. )
dus omdat je tussen non binaire of non hetero mensen wat mensen hebt gezien die jij doorgeslagen vindt, hoeft de gehele groep niet meer te rekenen op acceptatie? Dan neem je een even extremistisch standpunt in als dat van die doorgeslagen mensen.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 10:03:03 #102
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_172754829
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:01 schreef Drug het volgende:

[..]

dus omdat je tussen non binaire of non hetero mensen wat mensen hebt gezien die jij doorgeslagen vindt, hoeft de gehele groep niet meer te rekenen op acceptatie? Dan neem je een even extremistisch standpunt in als dat van die doorgeslagen mensen.
Dat zeg ik niet. Ik heb het erover dat die kleine groep het wel aan het verpesten is voor de meerderheid, ikzelf ben niet zo kortzichtig om ook 'gematigde' homo's niet meer te accepteren. Maar extremen werken tolerantie nooit in de hand, of het nu homo's hetero's of iets anders zijn.

Ik tolereer ze al. Volledig. Altijd al gedaan ook. Maar evengoed keur ik extreme hetero's (mensen die afgeven op de homoacceptatie) af. Als je met elkaar door één deur wil in de samenleving, moet je elkaar die ruimte ook geven en niet met rondzwierende armen en benen door de deuropening komen, om het maar even kleurig uit te drukken.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_172754904
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:00 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Omdat ik me voor die sites interesseer? Niet de gemeenschap die er rondhangt, maar daar ontkom je niet aan. Ik zit erop voor de algemene onderwerpen.
Sites over algemene onderwerpen, waar je je alleen mag identificeren als LGTB en waar sterk afgegeven wordt op hetero's... Kun je eens zo'n site noemen?
quote:
[..]

Integendeel. Zeg net dat ik uitermate tolerant ben.
O, ik dacht dat je net juist zei dat ze geen acceptatie of tolerantie meer hoeven te verwachten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 09:53 schreef Sotchi2014 het volgende:

Sorry hoor, maar ik ben gewoon een hetero vrouw. Niet meer, niet minder. Als jullie dat niet accepteren, kunnen jullie ook geen algemene acceptatie of tolerantie meer verwachten.
O, was dus ook zo.
quote:
[..]

Waarom?
'Een eigen plek om over te steken'? Jij denkt dat die regenboogzebrapaden er zijn zodat homo's daar zonder hetero's over kunnen steken?
pi_172754937
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:03 schreef Sotchi2014 het volgende:

Ik tolereer ze al. Volledig. Altijd al gedaan ook.
...maar ze moeten wel gewoon normaal doen.
pi_172754942
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Sites over algemene onderwerpen, waar je je alleen mag identificeren als LGTB en waar sterk afgegeven wordt op hetero's... Kun je eens zo'n site noemen?

[..]

O, ik dacht dat je net juist zei dat ze geen acceptatie of tolerantie meer hoeven te verwachten.

[..]

O, was dus ook zo.

[..]

'Een eigen plek om over te steken'? Jij denkt dat die regenboogzebrapaden er zijn zodat homo's daar zonder hetero's over kunnen steken?
Wat zij denk ik vrij duidelijk aangeeft is dat zij al die andere groepen al volledig accepteert. Dan begrijp je dus bepaalde toestanden niet. Dat heb ik ook.
pi_172754975
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat zij denk ik vrij duidelijk aangeeft is dat zij al die andere groepen al volledig accepteert.
Ik heb het idee dat er eerder sprake is van het tegenovergestelde.

'Zolang ik het niet zie, heb ik er geen enkel probleem mee.' Die categorie. Dat is best hoor, moet iedereen maar zelf weten, maar het heeft natuurlijk helemaal niets met acceptatie of tolerantie te maken.
pi_172754993
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat er eerder sprake is van het tegenovergestelde.

'Zolang ik het niet zie, heb ik er geen enkel probleem mee.' Die categorie. Dat is best hoor, moet iedereen maar zelf weten, maar het heeft natuurlijk helemaal niets met acceptatie of tolerantie te maken.
Ik spreek dan maar even voor mijzelf. Ik heb er gewoon 0 problemen mee en ik kijk niet weg. En de meeste mensen in mijn omgeving denken zo.
pi_172755006
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:03 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik heb het erover dat die kleine groep het wel aan het verpesten is voor de meerderheid, ikzelf ben niet zo kortzichtig om ook 'gematigde' homo's niet meer te accepteren. Maar extremen werken tolerantie nooit in de hand, of het nu homo's hetero's of iets anders zijn.

Ik tolereer ze al. Volledig. Altijd al gedaan ook. Maar evengoed keur ik extreme hetero's (mensen die afgeven op de homoacceptatie) af. Als je met elkaar door één deur wil in de samenleving, moet je elkaar die ruimte ook geven en niet met rondzwierende armen en benen door de deuropening komen, om het maar even kleurig uit te drukken.
mensen moeten zich normaal gedragen voor acceptatie zeg je. Makkelijk wel, want als er niets "anders" is aan ze, hoef je natuurlijk niks te accepteren.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 10:13:48 #109
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_172755020
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:06 schreef Jigzoz het volgende:

Nee, want dan lachen jullie me uit :') Het zijn eigenlijk sites voor 13-16-jarigen, maar inmiddels zitten we er met de hele kliek al 10 jaar op. Inmiddels zijn we dus midden 20 en schamen we ons allemaal, maar het is wel gezellig met 'ons groepje; . Het is de nieuwe aanwas van 13-16 jarigen die de boel verzieken en wij als 'oude garde' zijn het daarmee met elkaar eens.
quote:

[..]

O, was dus ook zo.

[..]

Nee. Maar ik ga er verder niet op in om me te verdedigen . Ik ben duidelijk genoeg geweest en heb me al vaak genoeg herhaald. Dat jij leest wat je wil lezen, laat mij alleen vermoeden dat je zelf ook aardig kortzichtig bent.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 10:14:11 #110
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_172755025
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

...maar ze moeten wel gewoon normaal doen.
Hetero's ook. Ik verdedig homo's evengoed tegenover een niet-accepterende hetero.
pi_172755037
We zijn het grotendeels wel met elkaar eens denk ik. Je moet anderen gewoon accepteren.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 10:15:07 #112
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_172755042
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:14 schreef Jaroon het volgende:
We zijn het grotendeels wel met elkaar eens denk ik. Je moet anderen gewoon accepteren.
Precies. En dat moet van twee kanten komen.
pi_172755064
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:53 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nou ja, ik meen ergens gelezen te hebben dat gemiddeld 40% ooit een zelfmoord(poging) zal doen. Dat is veel hoger dan onder de "gewone" homo's of lesbiennes.
Homoseksualiteit heeft NIKS met trangenders te maken
pi_172755070
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:13 schreef Sotchi2014 het volgende:

Nee. Maar ik ga er verder niet op in om me te verdedigen . Ik ben duidelijk genoeg geweest en heb me al vaak genoeg herhaald. Dat jij leest wat je wil lezen, laat mij alleen vermoeden dat je zelf ook aardig kortzichtig bent.
Ik lees gewoon wat jij schrijft:
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 09:59 schreef Sotchi2014 het volgende:
Gedraag je gewoon normaal als je acceptatie wil.
pi_172755096
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:15 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Precies. En dat moet van twee kanten komen.
Dat is al zo volgens mij. Ik voel mij nooit raar behandelt door homo's of transgenders. Die laatste ben ik in Nederland (op 1 x na) nog nooit tegengekomen volgens mij.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 10:25:32 #116
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172755263
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:16 schreef Protoplanet het volgende:

[..]

Homoseksualiteit heeft NIKS met trangenders te maken
Behalve dat je, tenzij a, non of bi, post- of pre-op homo/lesbo bent.
pi_172755309
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Behalve dat je, tenzij a, non of bi, post- of pre-op homo/lesbo bent.
Waarom kan een transgender niet hetero zijn?
pi_172755330
Transgender ziet (zoals de naam al zegt) op de gender, niet op de seksuele voorkeur. Dat zijn twee compleet andere werelden.
pi_172755379
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:28 schreef Protoplanet het volgende:
Transgender ziet (zoals de naam al zegt) op de gender, niet op de seksuele voorkeur. Dat zijn twee compleet andere werelden.
Waarom dan juist dat rijtje LHBT?
  zaterdag 29 juli 2017 @ 10:45:59 #120
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172755589
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 09:19 schreef Sotchi2014 het volgende:
Dat een klein gedeelte van de mensen daadwerkelijk tot op het depressieve af ongelukkig is over hun geslacht, kan ik geloven. Maar niet in de getale waarin het tegenwoordig voorkomt.
Ik geloof dat wel, omdat de rolpatronen van mannen en vrouwen, jongens en meisjes weer strakker zijn geworden. Alle speelgoed wordt onderverdeeld in jongens- of meisjesspeelgoed, kleding idem. De scheiding is strikt en laat geen twijfel over de rol bestaan. Een middenweg is er nauwelijks nog.
Als je dan consequent met speelgoed "voor het andere geslacht" wilt spelen (dierendokter spelen zou genderneutraal kunnen zijn, maar is meisjesspeelgoed) kun je aan jezelf gaan twijfelen.
Je hoort "haat tegen het eigen lichaam" zelden nog als reden, eerder over a-typische gedrag ("ik speelde als jongen met poppen, dus was al vroeg duidelijk dat ik een trans persoon was"). En ouders die daar dan in mee gaan, want dan heb je een interessant kind.
Het zou veel helpen als een oordeel over gedrag wordt losgekoppeld van een oordeel over geslacht.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 10:49:26 #121
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172755620
quote:

[..]

Met een operatie (of transitie) wordt je seksuele voorkeur niet gewijzigd. Iemand die voor de operatie op vrouwen valt, zal dat daarna ook doen. Was die persoon voor de operatie een hetero man, dan is het na de operatie een lesbische vrouw.
Dat is een van de redenen dat het COC zich met transgenders bemoeit.
pi_172755623
quote:

[..]

Een transgender die hetero is zal er voor de buitenwereld uitzien als homo/lesbienne toch? Als je van man naar vrouw omgebouwt wordt en hetero bent dan ziet een ander toch gewoon 2 vrouwen over straat lopen. Dat wekt dan in elk geval de impressie dat je met een homo/lesbienne temaken hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2017 10:50:09 ]
pi_172755671
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:45 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik geloof dat wel, omdat de rolpatronen van mannen en vrouwen, jongens en meisjes weer strakker zijn geworden. Alle speelgoed wordt onderverdeeld in jongens- of meisjesspeelgoed, kleding idem. De scheiding is strikt en laat geen twijfel over de rol bestaan. Een middenweg is er nauwelijks nog.
Als je dan consequent met speelgoed "voor het andere geslacht" wilt spelen (dierendokter spelen zou genderneutraal kunnen zijn, maar is meisjesspeelgoed) kun je aan jezelf gaan twijfelen.
Je hoort "haat tegen het eigen lichaam" zelden nog als reden, eerder over a-typische gedrag ("ik speelde als jongen met poppen, dus was al vroeg duidelijk dat ik een trans persoon was"). En ouders die daar dan in mee gaan, want dan heb je een interessant kind.
Het zou veel helpen als een oordeel over gedrag wordt losgekoppeld van een oordeel over geslacht.
Met kleding is het nogal lastig. De meeste unisex kleding is tamelijk onflateus (lelijk) en kleding die weer wel mooi is, is voornamelijk mooi omdat het specifieke vrouwelijke of mannelijke eigenschappen accentueert.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 11:00:31 #124
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_172755793
De wereld wordt geregeerd door mensen die voeger in het gesticht zaten. En nee dat is geen grapje dit meen ik.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 11:04:20 #125
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172755860
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:53 schreef Silven het volgende:

[..]

Met kleding is het nogal lastig. De meeste unisex kleding is tamelijk onflateus (lelijk) en kleding die weer wel mooi is, is voornamelijk mooi omdat het specifieke vrouwelijke of mannelijke eigenschappen accentueert.
Dat valt reuze mee hoor. Maar het gaat om meer dan de vorm: denk alleen al aan kleuren en designs. Bijvoorbeeld dat damesondergoed, ook goedkoop bij de hema, altijd kant en strikjes en bloemetjes heeft, en mannenondergoed nooit, die hebben juist stoere prints erop. Waarom niet een beha met stoere print? Of boxershorts met kant en bloemetjes?
Las laatst ook iets over een parfumkenner, die adviseerde om je niks van dames- en herengeuren aan te trekken en gewoon te kopen wat bij je past - niet alle vrouwen ruiken goed als ze naar bloemen ruiken.
Verder is niet iedereen zo trots op zijn mannelijke of vrouwelijke eigenschappen om ze tentoon te stellen, of, andersom, door de kleding te benadrukken dat die niet stereotyp aanwezig zijn.
pi_172755871
quote:

[..]

Het je ombouwen wil niet zeggen dat je voorkeur verandert. Dus een man die zich om laat bouwen tot vrouw kan nog steeds vallen op vrouwen lijkt mij. Dan ben je dus eigenlijk lesbisch.
pi_172755919
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:53 schreef Silven het volgende:

[..]

Ben jij transgender? Ik denk wel dat transgender vrouwen het een stuk makkelijker hebben. Althans in het westen. Als je het over kleding hebt dan.
pi_172755924
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 11:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het je ombouwen wil niet zeggen dat je voorkeur verandert. Dus een man die zich om laat bouwen tot vrouw kan nog steeds vallen op vrouwen lijkt mij. Dan ben je dus eigenlijk lesbisch.
Stel:
- Geboren als man, valt op vrouwen. Gaat in transitie en wordt een vrouw. Dan is ze lesbisch.
- Maar geboren als man, valt op mannen. Gaat in transitie en wordt een vrouw. Dan is ze hetero.

Waarom wordt het geslacht waarop een transgender valt in het ene geval gekoppeld aan diens eigen geslacht voor de operatie, en in het andere geval aan het geslacht na de operatie? Met die redenering zouden alle transgenders inderdaad homo/lesbisch zijn, maar dat is een doelredenering.
pi_172755939
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 11:08 schreef Protoplanet het volgende:

[..]

Stel:
- Geboren als man, valt op vrouwen. Gaat in transitie en wordt een vrouw. Dan is ze lesbisch.
- Maar geboren als man, valt op mannen. Gaat in transitie en wordt een vrouw. Dan is ze hetero.

Waarom wordt het geslacht waarop een transgender valt in het ene geval gekoppeld aan diens eigen geslacht voor de operatie, en in het andere geval aan het geslacht na de operatie? Met die redenering zouden alle transgenders inderdaad homo/lesbisch zijn, maar dat is een doelredenering.
Je moet het koppelen aan waar men voor gaat op dat gebied. Dat verandert niet.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 11:36:28 #130
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172756366
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 11:08 schreef Protoplanet het volgende:

[..]

Stel:

Zoals ik eerder al schreef: als je voor de operatie hetero of homo bent, dan verandert dat na de operatie.
Ben je bi- of a- of non-seksueel dan verandert er niks.

Ook zonder operatie kan het beseft dat je transgender bent je laten nadenken over je seksuele geaardheid, en over de vooroordelen en problemen die elke niet-heteroseksueel voor zijn kiezen krijgt.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 11:58:08 #131
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_172756664
Ja, hoi. Ik heb jaren gestruggled met mijn gender, om tot de conclusie te komen dat ik bigender ben: voel me in beide genders comfortabel op momenten. Soms man, soms vrouw. Dus in principe ben ik een van de special snowflakes waar de bedrijven zich op richten.

Desondanks vind ik het onzin: ik ben geboren als vrouw, ik voel me een man, dan voel ik me aangesproken door het 'gemeneer' wat ze zeggen. Voel ik me weer vrouw, dan voel ik me weer aangesproken door het 'gemevrouw'. Mooi toch. Ben je genderfluid, zit je er tussenin, voel je je beide geslachten, dan voel je je vast ook wel aangesproken als ze meneer of mevrouw zeggen.

Al snap ik wel voor agenders dat het een probleem kan vormen. Maar anderzijd, is agender zijn niet hetzelfde als androgynie, alleen wat verder doorgetrokken?
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_172756786
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 11:58 schreef broccoli. het volgende:
Ja, hoi. Ik heb jaren gestruggled met mijn gender, om tot de conclusie te komen dat ik bigender ben: voel me in beide genders comfortabel op momenten. Soms man, soms vrouw. Dus in principe ben ik een van de special snowflakes waar de bedrijven zich op richten.

Desondanks vind ik het onzin: ik ben geboren als vrouw, ik voel me een man, dan voel ik me aangesproken door het 'gemeneer' wat ze zeggen. Voel ik me weer vrouw, dan voel ik me weer aangesproken door het 'gemevrouw'. Mooi toch. Ben je genderfluid, zit je er tussenin, voel je je beide geslachten, dan voel je je vast ook wel aangesproken als ze meneer of mevrouw zeggen.

Al snap ik wel voor agenders dat het een probleem kan vormen. Maar anderzijd, is agender zijn niet hetzelfde als androgynie, alleen wat verder doorgetrokken?
Dan ben je ook wel heel bijzonder als groep. Maar sexueel gezien ben je bi?
pi_172756814
Ik ben enorm blij dat ik heterosexueel ben. Dat maakt het toch wat simpeler.
pi_172756855
Het rare is ( het is iets waar ik mee bezig ben nu) dat het transgender zijn zoals een vriendin van mij in Thailand nooit een probleem was waar je diep over nadacht. Door dit soort discussies komt het boven als iets waar je dan hard een mening moet geven. Ik vond die relatie toen zonder rompslomp toch eerlijker en fijner.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 12:10:43 #135
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_172756877
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan ben je ook wel heel bijzonder als groep. Maar sexueel gezien ben je bi?
Ik zie mezelf niet als bijzonder. Ik geef ook geen neuk als je me aanspreekt met het verkeerde geslacht,hoe de fuck zou jij moeten weten hoe ik me atm voel? :)

Maar die redenering klopt niet helemaal: biseksueel is toch als je op beide geslachten valt? Dus als een bigender op mannen valt, is die het ene moment homoseksueel, het andere moment heteroseksueel. Of heb ik het dan weer mis?

En ja, ik ben biseksueel, ik val op beide geslachten :)
pi_172756903
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:10 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Ik zie mezelf niet als bijzonder. Ik geef ook geen neuk als je me aanspreekt met het verkeerde geslacht,hoe de fuck zou jij moeten weten hoe ik me atm voel? :)

Maar die redenering klopt niet helemaal: biseksueel is toch als je op beide geslachten valt? Dus als een bigender op mannen valt, is die het ene moment homoseksueel, het andere moment heteroseksueel. Of heb ik het dan weer mis?

En ja, ik ben biseksueel, ik val op beide geslachten :)
Okay. Dat was de vraag ook. Maar hoe kleedt jij je over het algemeen? Bi is dat je sex kan hebben met beide geslachten.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 12:14:37 #137
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_172756925
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:06 schreef Jaroon het volgende:
Ik ben enorm blij dat ik heterosexueel ben. Dat maakt het toch wat simpeler.
Biseksualiteit heeft niks te maken met gender, maar het is even chill: je valt op iemand en thats it. Net zoals jij valt op een vrouw (althans dat neem ik aan), val ik op beide. Gaat automatisch :p
pi_172756940
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:14 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Biseksualiteit heeft niks te maken met gender, maar het is even chill: je valt op iemand en thats it. Net zoals jij valt op een vrouw (althans dat neem ik aan), val ik op beide. Gaat automatisch :p
Dat begrijp ik wel. Maar in combinatie met transgender zijn lijkt mij dat extra moeilijk. Of niet.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 12:21:42 #139
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_172757030
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Okay. Dat was de vraag ook. Maar hoe kleedt jij je over het algemeen? Bi is dat je sex kan hebben met beide geslachten.
Over het algemeen voel ik me meer mannelijk en draag ik unisex of mannelijke kleding. Zit nu ook in een unisex outfit waarbij je mijn rondingen (die ik al amper heb) wat minder goed kunt zien. Als ik me extreem mannelijk voel gaat er ook nog een sporttopje onder zodat m'n borsten wat meer platgedrukt worden.

Als ik me vrouwelijk voel trek ik wat strakkere kleding aan, wat meer push-up beha's, vaak ook jurken en rokken, lekker stereotype.
pi_172757053
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:21 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Over het algemeen voel ik me meer mannelijk en draag ik unisex of mannelijke kleding. Zit nu ook in een unisex outfit waarbij je mijn rondingen (die ik al amper heb) wat minder goed kunt zien. Als ik me extreem mannelijk voel gaat er ook nog een sporttopje onder zodat m'n borsten wat meer platgedrukt worden.

Als ik me vrouwelijk voel trek ik wat strakkere kleding aan, vaak ook jurken en rokken, lekker stereotype.
Hoe ervaar jij het leven? Als moeilijk? Voel je je geaccepteerd?
  zaterdag 29 juli 2017 @ 12:25:57 #141
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_172757099
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel. Maar in combinatie met transgender zijn lijkt mij dat extra moeilijk. Of niet.
Neuj, want als je op beide geslachten valt blijft dat ook zo. Persoonlijk maakt mij het niet uit hoe andermans kruis eruit ziet, maar ik kan me wel voorstellen dat andere mensen er wel problemen mee hebben. Dat is ook vaak een van de grotere problemen die transgenders hebben als ze op zoek zijn naar een relatie - niet iedereen staat er positief tegenover.
pi_172757160
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:25 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Neuj, want als je op beide geslachten valt blijft dat ook zo. Persoonlijk maakt mij het niet uit hoe andermans kruis eruit ziet, maar ik kan me wel voorstellen dat andere mensen er wel problemen mee hebben. Dat is ook vaak een van de grotere problemen die transgenders hebben als ze op zoek zijn naar een relatie - niet iedereen staat er positief tegenover.
Relaties aangaan lijkt mij idd ook moeilijk. Ik kan mij ook niet voorstellen hoe je dat gaat uitleggen aan iemand. Ik ben hetero en mijn leven is op dat gebied dan heel simpel.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 12:30:55 #143
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_172757176
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hoe ervaar jij het leven? Als moeilijk? Voel je je geaccepteerd?
Ik ervaar het leven als moeilijk maar dat komt meer doordat ik een debiel ben in plaats van dat het door mijn gender komt :P

Ik voel me deels geaccepteerd, vind dat ik mezelf ook moet aanpassen aan de anderen, om ff weer ontopic te gaan, aangezien ik een minderheid van een minderheid ben, maar er mag wel meer openheid komen over het genderspectrum op een nuchtere en gezonde manier. Met dat special snowflakegedoe duw je mensen alleen maar van je af.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 12:33:10 #144
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_172757208
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Relaties aangaan lijkt mij idd ook moeilijk. Ik kan mij ook niet voorstellen hoe je dat gaat uitleggen aan iemand. Ik ben hetero en mijn leven is op dat gebied dan heel simpel.
Mijn leven als biseksueel en bigender is ook heel simpel. Heb een lieve vriend die me neemt zoals ik ben. Voor hem ben ik gewoon een zij, ik laat anderen bepalen wat zij van me vinden, om verwarring te voorkomen :')

Ondertussen weet ik wel beter. :P
pi_172757241
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:30 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Ik ervaar het leven als moeilijk maar dat komt meer doordat ik een debiel ben in plaats van dat het door mijn gender komt :P

Ik voel me deels geaccepteerd, vind dat ik mezelf ook moet aanpassen aan de anderen, om ff weer ontopic te gaan, aangezien ik een minderheid van een minderheid ben, maar er mag wel meer openheid komen over het genderspectrum op een nuchtere en gezonde manier. Met dat special snowflakegedoe duw je mensen alleen maar van je af.
Je kan een wat moeilijke persoonlijkheid hebben waarom dingen soms anders lopen. Dat heb ik ook.

Belangrijk is dat je leuke vrienden hebt die je accepteren en niet naar behandelt wordt door mensen op straat bijv. Als er iemand een mening mag hebben over bijv. dit geval van het aanspreken van mensen in het openbaar vervoer ben jij dat. Wat mij verder verbaasd is eigenlijk dat ik weinig transgender mensen ken in Nederland. In Thailand was dat normaler en zag je het ook.
pi_172757254
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:33 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Mijn leven als biseksueel en bigender is ook heel simpel. Heb een lieve vriend die me neemt zoals ik ben. Voor hem ben ik gewoon een zij, ik laat anderen bepalen wat zij van me vinden, om verwarring te voorkomen :')

Ondertussen weet ik wel beter. :P
Dan moet je wel een bijzonder en sterk persoon zijn. Goed in je vel zitten dus.
pi_172758224
In Friesland heb je hier gelukkig geen last van. :W
pi_172758271
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:42 schreef Twiitch het volgende:
Als ik een vent in een jurk zie dan spreek ik die persoon gewoon niet aan. Probleem opgelost. Ik ben wel benieuwd of dit soort hypercorrect gedrag de torenhoge zelfmoordcijfers onder transgenders op gaat lossen.
Nee, want dit soort veranderingen gaat eerst gepaard met veel weerstand en nog meer idiote stigma's die ook weer allerlei rants op het internet ontlokken.
pi_172758286
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:42 schreef Twiitch het volgende:
Als ik een vent in een jurk zie dan spreek ik die persoon gewoon niet aan. Probleem opgelost. Ik ben wel benieuwd of dit soort hypercorrect gedrag de torenhoge zelfmoordcijfers onder transgenders op gaat lossen.
Waarom zou je niet normaal omgaan met zo'n iemand?
pi_172758398
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:31 schreef MakkieR het volgende:
In Friesland heb je hier gelukkig geen last van. :W
Over 20 jaar komt het ook naar Friesland. Da's namelijk de tijd dat jullie achter liggen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')