abonnement Unibet Coolblue
  maandag 31 juli 2017 @ 08:31:16 #251
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_172800557
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 01:23 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nou… moet de namen nog even laten uitpluizen, maar het is vooralsnog vooral goed dat ze het hele concept hebben omgegooid.

Ze hebben alleen al om 80% van wat relevant is en een gitaar om de nek heeft weten te zigzaggen. Alsof met de Charlie ook de helft van de Indie-progammering in rook is opgegaan. Uit m’n hoofd, wat ik in dezelfde week/weken elders ga of wil zien, wat dus wel op Pukkelpop/Rock En Seine/Reading/Leeds of zelfs ITGWO staat of nu maar de zaaltjes gaan doen:

Sheer Mag
The Moonlandingz
Parquet Courts
The Orwells
The Black Lips
Beach Fossils
Preoccupations/Viet Cong
The Magic Gang (al willen die maar niet doorbreken)

En dan nog andere dingen die in de buurt zijn/nu elders spelen, en waar het Lowlands aan ontbreekt:

Pond (stond er wellicht nog in 2015, maar heeft geweldige nieuwe plaat)
Everything Everything
PJ Harvey
Foxygen
Bill Callahan
The Lemon Twigs
BADBADNOTGOOD

Een festival-boeking is natuurlijk geen checklist, maar hier hadden ze zeker de helft van moeten hebben. Het is niet alsof ze veel exclusieve andere acts hebben in de plaats daarvan.

En ze hadden er gewoon veel harder aan moeten trekken om Chance The Rapper te behouden, dan hadden ze nu een aankomende HMH/Ziggo-naam nog als sub-headliner kunnen plaatsen, en hadden ze een echt bijzondere grote naam kunnen toevoegen, waar het ook al een ontbreekt. Vooral dat laatste is een echte aderlating in het programma geweest. Ik geef toe dat het super lame is dat zelfs een ideale schoonzoon als Chance al binnen 5 jaar na z'n doorbraak zo'n Amerikaanse diva is geworden die gewoon alles kan maken en dingen toezegt die ze dan weer doodleuk afzeggen als ze elders iets lucratievers kunnen vinden. Dat is niet de fout van Lowlands. Hij doet gelukkig een heleboel goede dingen...

Maar mijn bescheiden mening, vorig jaar bewees dat zelfs met een hele matige line-up je het weekend van het jaar kunt hebben op Lowlands, en ik heb er door de opfrissing misschien nog wel meer zin in dan voorheen, maar als dit ieder ander festival was geweest was ik er nooit heengegaan.
Het lijkt een beetje alsof ze de laatste jaren niet gereserveerd hebben voor de verbouwingen van de bravo en alpha, maar dat ze een deel van het programma hier aan hebben opgeofferd. Niet dat het het programma minder druk maakt, want er is altijd wel wat te doen. Dat is juist het mooie aan Lowlands. Maar toch ... Het lijkt, net als op andere festivals overigens, ook steeds meer om het randprogramma te gaan, dan om de bandjes. Het randprogramma wordt hoofdprogramma of in ieder geval structureel veel meer crea-bea dingen. Zie ook BKS, DTRH, MoMo, etc.
De vraag is of het erg is, want "de jeugd" , het nieuwe publiek, vind het alleen maar geweldig. Wil je gitaar muziek, dan zijn er al tijden andere festivals die daar beter in voorzien, zoals Werchter.
Rare aan die laatste is dan weer dat de laatste jaren we meer op de camping zaten dan op het festival terrein met werchter, dus de vraag is inderdaad of wij er tegenwoordig ook wel zo op zitten te wachten. Het gaat erom dat we ons vermaken. Dat is het aller belangrijkste.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  Moderator maandag 31 juli 2017 @ 08:56:25 #252
332671 crew  indiaantje89
pi_172800755
Eens met wat namen die je noemt, maar dat is heel veel Charlie materiaal (die tent moet gewoon terug). Maar Chance The Rapper gebeuren kan je ze niet helemaal op afrekenen imo. Daarvoor in de plaats hebben we Solange gekregen, wat natuurlijk zeker geen slechte naam is.
pi_172803568
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Top,

Iedereen is volgens mij vrij aardig tevreden over de line-up hier? Maar wat zijn de missers van Lowlands voor jullie dit jaar. Ik zeg Rise Against, PJ Harvey en Perfium Genius.
Ik ben eerlijk gezegd best teleurgesteld in het programma van dit jaar. Normaal gesproken wil ik zoveel zien dat ik nauwelijks tijd heb om even rustig ergens een speciaalbiertje te doen. Dit jaar heb ik zaterdag en zondag echt flinke gaten in het programma.

Ik betreur de enorme focus op de foute hiphop (Migos/SMIB/Ronnie Flex) terwijl er in de electronische hoek imo weinig scherp geprogrammeerd is. De x-ray was voor mij overdag altijd een plek bij uitstek waar ik blind naar binnen kon lopen om nieuwe electronische muziek te horen, maar nu is die totaal zijn identiteit kwijt. Ik heb daar geweldige optredens gezien van the Acid, Omar Souleyman en vorig jaar Hermitude. Nu staan er veel artiesten die ik persoonlijk weinig vindt toevoegen. Ik had graag artiesten als Chrome Sparks, SG Lewis en FKJ en George Maple gezien.

Verder een paar echt pijnlijke overlappingen :( Nicolaas Jaar vs. Mumford and sons; A blaze of feather vs Palace; Tycho vs London Grammar vs Bloody beetroots; Michael Kiwanuka vs Glass animals vs Klyne; Solange vs Moderat.

Er is uiteindelijk voldoende te zien, maar de pijnlijke overlappen aan de ene kant tegenover de lege gaten in het schema zorgen er toch voor dat ik minder enthousiast over dit jaar ben. Dat terwijl ik vorig jaar enorm blij was met het blokkenschema... Aan de andere kant wel weer genoeg tijd voor een paar speciaalbiertjes en het verkennen van de randprogrammering. Ik zal me dus hoe dan ook weer enorm goed gaan vermaken.
pi_172803619
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 01:23 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nou… moet de namen nog even laten uitpluizen, maar het is vooralsnog vooral goed dat ze het hele concept hebben omgegooid.

Ze hebben alleen al om 80% van wat relevant is en een gitaar om de nek heeft weten te zigzaggen. Alsof met de Charlie ook de helft van de Indie-progammering in rook is opgegaan. Uit m’n hoofd, wat ik in dezelfde week/weken elders ga of wil zien, wat dus wel op Pukkelpop/Rock En Seine/Reading/Leeds of zelfs ITGWO staat of nu maar de zaaltjes gaan doen:

Sheer Mag
The Moonlandingz
Parquet Courts
The Orwells
The Black Lips
Beach Fossils
Preoccupations/Viet Cong
The Magic Gang (al willen die maar niet doorbreken)

En dan nog andere dingen die in de buurt zijn/nu elders spelen, en waar het Lowlands aan ontbreekt:

Pond (stond er wellicht nog in 2015, maar heeft geweldige nieuwe plaat)
Everything Everything
PJ Harvey
Foxygen
Bill Callahan
The Lemon Twigs
BADBADNOTGOOD

Een festival-boeking is natuurlijk geen checklist, maar hier hadden ze zeker de helft van moeten hebben. Het is niet alsof ze veel exclusieve andere acts hebben in de plaats daarvan.

En ze hadden er gewoon veel harder aan moeten trekken om Chance The Rapper te behouden, dan hadden ze nu een aankomende HMH/Ziggo-naam nog als sub-headliner kunnen plaatsen, en hadden ze een echt bijzondere grote naam kunnen toevoegen, waar het ook al een ontbreekt. Vooral dat laatste is een echte aderlating in het programma geweest. Ik geef toe dat het super lame is dat zelfs een ideale schoonzoon als Chance al binnen 5 jaar na z'n doorbraak zo'n Amerikaanse diva is geworden die gewoon alles kan maken en dingen toezegt die ze dan weer doodleuk afzeggen als ze elders iets lucratievers kunnen vinden. Dat is niet de fout van Lowlands. Hij doet gelukkig een heleboel goede dingen...

Maar mijn bescheiden mening, vorig jaar bewees dat zelfs met een hele matige line-up je het weekend van het jaar kunt hebben op Lowlands, en ik heb er door de opfrissing misschien nog wel meer zin in dan voorheen, maar als dit ieder ander festival was geweest was ik er nooit heengegaan.
Sow.....
Eens! _O_
pi_172806485
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 01:23 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

<knip>

Maar mijn bescheiden mening, vorig jaar bewees dat zelfs met een hele matige line-up je het weekend van het jaar kunt hebben op Lowlands, en ik heb er door de opfrissing misschien nog wel meer zin in dan voorheen, maar als dit ieder ander festival was geweest was ik er nooit heengegaan.
precies dit heeft mij 6 jaar van Lowlands weggehouden... en toen kwam ik tot de conclusie dat het chagrijn niet over ging in dat weekend in augustus... sindsdien koop ik wel een kaartje.

maar goed... misschien is de scherpte nu ook wel van mijn muziekvoorkeur af. Ik vermaak me prima op Lowlands tegenwoordig. Ik ontdek altijd wel wat... meestal gooi ik mijn programma de deur uit op vrijdagmiddag om een uur of 3 en streep ik in dat boekje alleen nog maar aan wat ik gezien heb en wat beviel. Zorgt er ook voor dat ik soms echt dingen mis...

overigens erger ik me blauw aan het statement dat Lowlands in 1967 en 1968 ook al bestond... grootste leugen ooit. Ander festival... andere organisatie.... heeft, anders dan de naam en nostalgie... niks met elkaar te maken...
pi_172806709
Nice dat het hier ook weer meer leeft naar mijn idee :)

Ben nooit echt in de Charlie geweest dus ga dat niet missen.
En randprogrammering vind ik juist één van de leukste dingen op LL.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  maandag 31 juli 2017 @ 14:35:12 #257
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172806877
Ik vind het ergens wel chill dat mijn blokkenschema niet helemaal vol zit :7 Dan heb ik wat meer ruimte om te verkennen enzo. Iets wat ik naar mijn idee vorig jaar niet echt had.. En twee jaar terug juist wel, en dat was echt heerlijk met dat zonnetje _O_

Voor mij is en blijft een factor een van de belangrijkste: het weer.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_172807882
De paar dingen die ik wilde zien overlappen precies, haha.

Gelukkig beland ik toch altijd in de Hacienda en vergeet ik de rest te bekijken.
  maandag 31 juli 2017 @ 15:28:59 #259
461835 Vlinderlavendel
Die zeit ist reif
pi_172807889
Vanmiddag in de pauze ben ik het topic gaan lezen (2016) van toen lowlands bezig was t/m de dinsdag erna. Heerlijk om al die dingen terug te lezen en dan vooral die oja momenten.
Afgelopen zaterdag ook al flink wat voorpret gehad bij de Decathlon. Samen met vrienden er naar toe gegaan om luchtbedden, tenten, stoeltjes, gasfles enz. te halen.
  Eindredactie Film & TV / PR maandag 31 juli 2017 @ 15:29:11 #260
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_172807895
Vraagje aan iedereen hier: welke camping is jullie vaste stek? Gewoon uit interesse
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
  maandag 31 juli 2017 @ 15:29:50 #261
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172807909
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:29 schreef daan1601 het volgende:
Vraagje aan iedereen hier: welke camping is jullie vaste stek? Gewoon uit interesse
Camping 3 :Y Elk jaar
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 31 juli 2017 @ 15:30:30 #262
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172807926
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:28 schreef Vlinderlavendel het volgende:
Vanmiddag in de pauze ben ik het topic gaan lezen (2016) van toen lowlands bezig was t/m de dinsdag erna. Heerlijk om al die dingen terug te lezen en dan vooral die oja momenten.
Afgelopen zaterdag ook al flink wat voorpret gehad bij de Decathlon. Samen met vrienden er naar toe gegaan om luchtbedden, tenten, stoeltjes, gasfles enz. te halen.
Voorpret _O_ Nu al zin in het boodschappen halen enzo

Action, Albert Heijn.. Genot
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 31 juli 2017 @ 15:30:47 #263
461835 Vlinderlavendel
Die zeit ist reif
pi_172807935
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:29 schreef daan1601 het volgende:
Vraagje aan iedereen hier: welke camping is jullie vaste stek? Gewoon uit interesse
Camping 6, lekker rustig! Vind het wel fijn dat je net wat ruimer je tentenkamp op kunt zetten. Vorig jaar stonden we langs een leuke groep uit Amsterdam waar we echt gigantisch om hebben moeten lachen.

Een van mijn vriendin was nogal aan het klooien met haar tent en uiteraard wilde deze groep mannen haar maar al te graag helpen. Helaas voor haar hadden ze al het nodige genuttigd en dan heb ik het niet alleen over drank. Volgens mij zijn ze zo'n 2 uur bezig geweest. Ik heb vooral genoten van een pilsje en heb dit hilarische tafereel bekeken vanuit mijn campingstoeltje
  maandag 31 juli 2017 @ 15:31:53 #264
461835 Vlinderlavendel
Die zeit ist reif
pi_172807958
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:30 schreef richolio het volgende:

[..]

Voorpret _O_ Nu al zin in het boodschappen halen enzo

Action, Albert Heijn.. Genot
Haha ja precies! Dingen die ik nog moet halen:
- bellenblaas
- van die breekstaafjes
- boodschappen
- miss met warm weer een waterpistooltje....
pi_172807985
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:29 schreef daan1601 het volgende:
Vraagje aan iedereen hier: welke camping is jullie vaste stek? Gewoon uit interesse
Ik moet nog kijken waar ik nu bij mijn eerste keer gaan staan. Maakt voor een eerste keer ook niet veel uit lijkt me? :P Alles is toch nieuw.
pi_172808117
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:29 schreef richolio het volgende:

[..]

Camping 3 :Y Elk jaar
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
  Eindredactie Film & TV / PR maandag 31 juli 2017 @ 15:40:47 #267
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_172808135
Houd er wel rekening mee dat rugtassen niet meer zijn toegestaan op het terrein he :o viel me op
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
  Eindredactie Film & TV / PR maandag 31 juli 2017 @ 15:42:49 #268
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_172808171
http://frontpage.fok.nl/p(...)7-keuzes-keuzes.html
Heb trouwens een special geschreven voor op de FP, aantal clashes en keuzes op een rijtje imo
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
pi_172808385
Mooiste jaarlijkse Lowlands moment is donderdagmiddag. Stoeltje aan het pad naar de campings zetten, drankje binnen handbereik en dan genieten van de complete huisraad die mensen mee sjouwen. Dan is Lowlands echt begonnen!
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
  maandag 31 juli 2017 @ 15:58:44 #270
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_172808485
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:29 schreef daan1601 het volgende:
Vraagje aan iedereen hier: welke camping is jullie vaste stek? Gewoon uit interesse
Voor het eerst op de campercamping dit jaar.

Geen idee wat ik moet verwachten dus als iemand nog tips heeft?
Kan ik bijvoorbeeld meer dan 8 liter vocht O-) meesmokkelen?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_172808750
Ik lees nooit FOK! tijdens Lowlands. Misschien dit jaar maar eens doen!
Donderdagavond silentdisco meet? Kunnen we ondertussen FOK!ken! :P
  maandag 31 juli 2017 @ 16:17:13 #272
461835 Vlinderlavendel
Die zeit ist reif
pi_172808845
quote:
4s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:12 schreef Leonos het volgende:
Ik lees nooit FOK! tijdens Lowlands. Misschien dit jaar maar eens doen!
Donderdagavond silentdisco meet? Kunnen we ondertussen FOK!ken! :P
Ik ga sowieso naar de silent disco dus wie weet tot dan!
pi_172809281
Als alles beetje mee zit camping 5 of 6, afgelopen keren ook bewust een van deze gekozen. Al haal ik het altijd door elkaar welke nou welke is van te voren

over voorbereiding gesproken;
p.s. UNOX in de aanbieding #knackworsten
pi_172809331
Maakt het echt zo'n enorm verschil dan?
pi_172809387
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:37 schreef Funzel het volgende:
Maakt het echt zo'n enorm verschil dan?
ja... maakt wel verschil... voor de brug zijn de campings wat rustiger... na de brug wat hectischer... met als toppers camping 1, 2 en 3. Waarbij 2 tegenwoordig de die-hard party camping lijkt te zijn...

maar goed... op zich maakt het niet zo veel uit... 5,6 en 7 zijn iets verder lopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')