Bron: http://m.telegraaf.nl/art(...)komt-op-vrije-voetenquote:De verdachte jihadiste Laura H. komt op vrije voeten in afwachting van haar strafproces. De rechtbank in Rotterdam heeft woensdag besloten de voorlopige hechtenis van de 21-jarige vrouw te schorsen per 1 augustus. Ze moet wel onder meer een enkelband dragen.
H. zit sinds haar terugkeer vorige zomer uit IS-gebied op de terroristenafdeling in Vught. Haar advocaat Michiel Pestman had al maanden vergeefs geprobeerd haar vrij te krijgen. Volgens hem wordt H. veel strenger aangepakt dan andere vrouwelijke Syriëgangers die zijn teruggekomen naar Nederland.
Ook wat het Openbaar Ministerie (OM) betrof, mocht H. haar proces verder in vrijheid afwachten. Tot vorige week had het OM zich steeds verzet tegen haar vrijlating, omdat het bang was dat H. was teruggekomen om hier een aanslag te plegen. Maar volgens het OM zijn daarvoor geen aanwijzingen meer en is het onderzoek daarnaar stopgezet.
H. wordt wel verdacht van deelname aan een terroristische organisatie en voorbereidingshandelingen hiertoe. Dat onderzoek is nagenoeg klaar.
H. vertrok medio 2015 met haar man Ibrahim en twee kleine kinderen naar het door Islamitische Staat uitgeroepen kalifaat. Ze beweert dat ze onder druk was gezet door haar gewelddadige echtgenoot. Daar ging het slecht en wilde ze weg. Uiteindelijk kon ze met haar kinderen vluchten, onder meer met hulp van haar vader. Haar zaak trok veel aandacht, omdat ze na haar ontsnapping op de Koerdische televisie verscheen.
Haar man Ibrahim bleef gewond achter in Irak. Onlangs dook er een filmpje uit Irak op met een gevangen genomen man die sprekend op hem lijkt, maar zijn lot blijft onbekend.
H. zit nu een jaar in de cel. Ze was woensdag niet bij de uitspraak aanwezig.
De inhoudelijke behandeling van haar strafproces begint 12 oktober.
Dit dus.quote:Op woensdag 26 juli 2017 14:21 schreef xpompompomx het volgende:
Wat heeft dit met links en rechts te maken?
Nou, als je links bent dan wil je haar knuffelen, en als je rechts bent dan wil je haar levenslang opsluiten.quote:Op woensdag 26 juli 2017 14:21 schreef xpompompomx het volgende:
Wat heeft dit met links en rechts te maken?
Shit, memo niet gekregen.quote:Op woensdag 26 juli 2017 14:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, als je links bent dan wil je haar knuffelen, en als je rechts bent dan wil je haar levenslang opsluiten.
Simpel!quote:Op woensdag 26 juli 2017 14:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, als je links bent dan wil je haar knuffelen, en als je rechts bent dan wil je haar levenslang opsluiten.
Rechtser? Waarom? Omdat rechts zo graag uit hebzucht het Midden-Oosten overhoop wilde halen en daarmee deze IS ellende heeft veroorzaakt? Omdat rechts goedkope islamitische arbeidskrachten wilde binnenhalen en er verder niet naar om wilde kijken omdat ze toch maar tussen de arbeiders kwamen te wonen? Omdat rechts zich het ministerie van Veiligheid en Justitie heeft toegeeigend om stoer te doen, maar er een VVD-partijkantoor van heeft gemaakt dat zowel veiligheid als justitie verwaarloost? Omdat rechts graag 'hard aanpakken' roept maar incompetent is in wat voor aanpak dan ook? Omdat rechts niets moet hebben van het zgn 'thee drinken' maar liever een Belgische situatie ziet waarin de autoriteiten geen enkele kijk hebben op wie waar radicaliseert?quote:Op woensdag 26 juli 2017 14:08 schreef Unites het volgende:
Vraag: Wat vinden jullie hier nou van als je dit vraagstuk bekijkt vanuit een politieke invalshoek? & Zou je als links iemand door dit soort berichtgeving rechtser worden?
Ik denk alleen dat mensen uit een bepaalde politieke hoek hun opvattingen alleen maar versterkt hierdoor zien, ik noem geen namen maar het ik doel op PVV'ers. Ik denk niet dat een persoon aan de linkerkant van het spectrum zich meer richting de rechterkant zal bewegen door deze beslissing.quote:Op woensdag 26 juli 2017 14:08 schreef Unites het volgende:
Vraag: Wat vinden jullie hier nou van als je dit vraagstuk bekijkt vanuit een politieke invalshoek? & Zou je als links iemand door dit soort berichtgeving rechtser worden?
Nee.quote:Op woensdag 26 juli 2017 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Rechtser? Waarom? Omdat rechts zo graag uit hebzucht het Midden-Oosten overhoop wilde halen en daarmee deze IS ellende heeft veroorzaakt? Omdat rechts goedkope islamitische arbeidskrachten wilde binnenhalen en er verder niet naar om wilde kijken omdat ze toch maar tussen de arbeiders kwamen te wonen? Omdat rechts zich het ministerie van Veiligheid en Justitie heeft toegeeigend om stoer te doen, maar er een VVD-partijkantoor van heeft gemaakt dat zowel veiligheid als justitie verwaarloost? Omdat rechts graag 'hard aanpakken' roept maar incompetent is in wat voor aanpak dan ook? Omdat rechts niets moet hebben van het zgn 'thee drinken' maar liever een Belgische situatie ziet waarin de autoriteiten geen enkele kijk hebben op wie waar radicaliseert?
Ik vind het behoorlijk storend dat jij zo selectief leest, om vervolgens alleen op die stukken in te gaan.quote:Op woensdag 26 juli 2017 14:08 schreef Unites het volgende:
Jihadiste Laura H. komt vrij!
[..]
Bron: http://m.telegraaf.nl/art(...)komt-op-vrije-voeten
Zie voornamelijk het cursief gedrukte stuk tekst.
Dit snap ik nou echt niet. Over het algemeen ben ik al geen voorstander van dit soort dingen, maar schijnbaar kan het ook al bij terreurverdachten (waarbij er zelfs ook nog eens een angst heersde dat ze mogelijk bereid is tot het plegen van een terroristische aanslag)!
Dit snapt toch niemand meer?
Zowel de (onafhankelijke) rechter als de aanklager (met een gericht doel tot vervolgen) zien geen reden om haar nog in voorarrest vast te houden.quote:De verdachte jihadiste Laura H. komt op vrije voeten in afwachting van haar strafproces. De rechtbank in Rotterdam heeft woensdag besloten de voorlopige hechtenis van de 21-jarige vrouw te schorsen per 1 augustus. Ze moet wel onder meer een enkelband dragen.
[..]
Ook wat het Openbaar Ministerie (OM) betrof, mocht H. haar proces verder in vrijheid afwachten. Tot vorige week had het OM zich steeds verzet tegen haar vrijlating, omdat het bang was dat H. was teruggekomen om hier een aanslag te plegen. Maar volgens het OM zijn daarvoor geen aanwijzingen meer en is het onderzoek daarnaar stopgezet.
Ik heb het vertrouwen in deze rechtstaat volledig verloren. Een onbegrijpelijke beslissing.quote:Op woensdag 26 juli 2017 15:37 schreef Tja..1986 het volgende:
Het lijkt mij vrij terecht dat iemand (wie dan ook) niet heel lang in voorarrest mag zitten. Nog niets bewezen namelijk. Moet het OM de zaak maar sneller op de rails hebben. En dat is nou de schuld van rechts, met hun altijd maar extra bezuinigen. Dus zou je hier als rechts persoon niet enorm links van worden?
Het is juist te danken aan de rechtstaat en het zou je vertrouwen daarin moeten vergroten. Iemand oneindig lang in voorarrest houden gebeurt alleen in bananenrepublieken.quote:Op donderdag 27 juli 2017 07:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb het vertrouwen in deze rechtstaat volledig verloren. Een onbegrijpelijke beslissing.
Absoluut niet.quote:Op donderdag 27 juli 2017 09:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het is juist te danken aan de rechtstaat en het zou je vertrouwen daarin moeten vergroten. Iemand oneindig lang in voorarrest houden gebeurt alleen in bananenrepublieken.
Dit alles wat je tikt heeft echt niets met de rechtsstaat te maken maar enkel met rechtse bezuinigingen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 09:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Absoluut niet.
Dankzij deze falende rechtstaat lopen de gevangenissen leeg vanwege personeelstekorten.
Worden het gros van alle aangiften in de prullenbak gegooid vanwege tekort aan agenten.
Zijn gemeentes waar de politie is weggesaneerd in handen gekomen van de georganiseerde criminaliteit. (ik raad je eens aan het boek 'We regelen het zelf wel' van misdaadjournalist Bram Endedijk te lezen. Het gaat over de invloed van de onderwereld in Brabant die hele wijken en gemeenten in hun greep hebben. Ontluisterend en schokkend.
Hetzelfde geldt voor geradicaliseerde moslims en terug gekeerde Jihadisten die hier ongestoord vrij kunnen rondlopen. Iedereen met een beetje gezond en normaal verstand weet dat je deze tikkende tijdbommen moet opsluiten ter bescherming van de samenleving. Het is een wonder dat het hier in Nederland nog niet is gebeurd, maar genoeg voorbeelden uit omringende landen waar het wel gebeurd. En in toenemende frequentie. Dat zal straks met de val van IS alleen maar erger worden.
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit en het beïnvloedt wel degelijk de uitkomst van de rechtspraak.quote:Op donderdag 27 juli 2017 09:30 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dit alles wat je tikt heeft echt niets met de rechtsstaat te maken maar enkel met rechtse bezuinigingen.
Je begrijpt het begrip rechtsstaat duidelijk niet.quote:Op donderdag 27 juli 2017 09:36 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit en het beïnvloedt wel degelijk de uitkomst van de rechtspraak.
Ook het aantal toenemende delinquenten die voordat ze eens bij de rechter mogen komen ongestoord buiten kunnen blijven rondlopen en doorgaan met hun criminele praktijken.
(grijnsquote:Op donderdag 27 juli 2017 09:39 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je begrijpt het begrip rechtsstaat duidelijk niet.
Nee, je begrijpt niet de ander niet, je begrijpt het begrip rechtsstaat niet. Noem het maar een dooddoener. Jij zegt dat je vertrouwen in de rechtsstaat weg is, maar je argumenten slaan vervolgens als een tang op een varken. Het is een beetje als zeggen dat je bang bent dat de tuin uitdroogt omdat het zo hard regent.quote:Op donderdag 27 juli 2017 09:44 schreef Elzies het volgende:
[..]
(grijns) Tja, als de argumenten zijn opgedroogd dan begrijpt de ander het ineens niet. Zo'n bekende dooddoener binnen de discussie, al blijft die wel steeds vermakelijk.
Kom nu eens met concrete tegenargumenten waarmee je stelt dat ik deze rechtstaat niet zou begrijpen. Al die metaforen zijn nietszeggend en daar kan ik weinig mee.quote:Op donderdag 27 juli 2017 10:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt niet de ander niet, je begrijpt het begrip rechtsstaat niet. Noem het maar een dooddoener. Jij zegt dat je vertrouwen in de rechtsstaat weg is, maar je argumenten slaan vervolgens als een tang op een varken. Het is een beetje als zeggen dat je bang bent dat de tuin uitdroogt omdat het zo hard regent.
Misschien helpt dit je:quote:Op donderdag 27 juli 2017 10:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Kom nu eens met concrete tegenargumenten waarmee je stelt dat ik deze rechtstaat niet zou begrijpen. Al die metaforen zijn nietszeggend en daar kan ik weinig mee.
quote:en rechtsstaat is een staat waarin de burgers worden beschermd tegen de macht van de staat als zodanig. Dit is vastgelegd in wetten die worden gewaarborgd door onafhankelijke rechters.
Nou moet er ook vooral bezuinigd worden omdat er teveel geld naar linkse hobbies gaat zoals 'vluchtelingen', beroepsuitkeringstrekkers en buurthuizen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 09:30 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dit alles wat je tikt heeft echt niets met de rechtsstaat te maken maar enkel met rechtse bezuinigingen.
En ik heb met enkele duidelijke voorbeelden uitgelegd dat diezelfde rechtstaat tekort schiet in het beschermen van haar burgers. En daarmee het vertrouwen verliest.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |