Prima dat je het zekere voor het onzekere neemt, maar dan moet je hier niet gaan roepen dat mensen jou aan het vergiftigen zijn.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:42 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik neem toch graag het zekere voor het onzekere.
Zeker omdat roken helemaal niets toevoegt aan de wereld.
[..]
Ach kijk, een jijbak.
Tuurlijk wel, ik ben namelijk van mening dat het slecht voor me is, en tenzij het tegendeel wordt aangetoond blijf ik dit vinden.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:49 schreef Luckyseven het volgende:
Prima dat je het zekere voor het onzekere neemt, maar dan moet je hier niet gaan roepen dat mensen jou aan het vergiftigen zijn.
Dat kan ik prima bepalen hoor.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:49 schreef Luckyseven het volgende:
Wie ben jij om te bepalen wat wel en niet iets toevoegt aan deze wereld?
Voetbal ook niet.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:42 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zeker omdat roken helemaal niets toevoegt aan de wereld.
Maak dat rokers maar eens duidelijk.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, ik ben namelijk van mening dat het slecht voor me is, en tenzij het tegendeel wordt aangetoond blijf ik dit vinden.
Het kan onmogelijk zo zijn dat roken voor rokers slecht is en voor mensen die in hun buurt staan en diezelfde rook inademen wel goed is.
Wrong, kost bakken geld aan mensen die geblesseerd raken. Gewoon verbieden dus.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:56 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat is voor niemand slecht. Sterker nog; sporten is goed voor je.
Wat een domme vergelijking.![]()
Heb jij ooit wel eens van dosering gehoord? Uitgedunde sigaretrook bevat een stuk minder schadelijke stoffen dan een volle hijs over de longen. Bovendien zal je in de buitenlucht maar een klein deel van 1 hijs binnen krijgen omdat je langs iemand loopt. Een storm in een glas water.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, ik ben namelijk van mening dat het slecht voor me is, en tenzij het tegendeel wordt aangetoond blijf ik dit vinden.
Het kan onmogelijk zo zijn dat roken voor rokers slecht is en voor mensen die in hun buurt staan en diezelfde rook inademen wel goed is.
[..]
Dat kan ik prima bepalen hoor.
Mooi gezegd.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:56 schreef Sarasi het volgende:
Ik hoef helemaal geen longkanker te krijgen om last te hebben van rokers. Het slaat me op de keel, ik moet ervan hoesten en krijg er bij langdurig contact hoofdpijn van.
Daarbij, het is niet echt sociaal acceptabel om in bijzijn van je kinderen eens heftig te staan schelden. Is dat schadelijk voor anderen? Niet meer dan roken, in ieder geval. Is schelden onder volwassenen sociaal onacceptabel? Nee. Het doel van deze maatregel is om roken in datzelfde hokje te douwen. Als volwassene moet je zelf weten wat je doet, maar normaliseer het niet in bijzijn van kinderen. Daarom de speeltuin, de jeugdclubs. Het terrein van het UMCG lijkt me helemaal een inkoppertje, daar lopen veel meer mensen rond met ademhalingsproblemen dan zomaar op straat.
Ik snap wat je probeert, maar je weet zelf ook wel dat het een dood einde is waar je inrijdt.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:58 schreef habitue het volgende:
[..]
Wrong, kost bakken geld aan mensen die geblesseerd raken. Gewoon verbieden dus.
Ik heb er bv als roker helemaal geen probleem mee om in het bijzijn van kinderen geen sigaret op te steken. Dat deed ik sowieso al nooit. Bij mijn voetbalvereniging steek ik ook geen sigaret aan als er een paar kinderen op het tarras een patatje zitten te eten.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:56 schreef Sarasi het volgende:
Ik hoef helemaal geen longkanker te krijgen om last te hebben van rokers. Het slaat me op de keel, ik moet ervan hoesten en krijg er bij langdurig contact hoofdpijn van.
Daarbij, het is niet echt sociaal acceptabel om in bijzijn van je kinderen eens heftig te staan schelden. Is dat schadelijk voor anderen? Niet meer dan roken, in ieder geval. Is schelden onder volwassenen sociaal onacceptabel? Nee. Het doel van deze maatregel is om roken in datzelfde hokje te douwen. Als volwassene moet je zelf weten wat je doet, maar normaliseer het niet in bijzijn van kinderen. Daarom de speeltuin, de jeugdclubs. Het terrein van het UMCG lijkt me helemaal een inkoppertje, daar lopen veel meer mensen rond met ademhalingsproblemen dan zomaar op straat.
Dus? Minder is niet niets.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:59 schreef Luckyseven het volgende:
Heb jij ooit wel eens van dosering gehoord? Uitgedunde sigaretrook bevat een stuk minder schadelijke stoffen dan een volle hijs over de longen.
Dan strompel je maar naar buiten op je krukken of rolstoel om toe te geven aan je verslaving.quote:Op zondag 23 juli 2017 18:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vind sowieso niet dat ziekenhuizen roken moeten faciliteren, maar kan me ook voorstellen dat je als verstokt roker er niet vrolijk van wordt als je in het ziekenhuis belandt voor een knieoperatie, je een soort van verplicht moet kappen met roken.
Nee de weg die ik inrijd bevalt je niet dat is wat anders.quote:Op zondag 23 juli 2017 18:00 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik snap wat je probeert, maar je weet zelf ook wel dat het een dood einde is waar je inrijdt.
Volgens mij mag je straks helemaal niet meer op het terrein van het UMCG roken. Maar goed... niet mijn probleem verder.quote:Op zondag 23 juli 2017 18:01 schreef Canopus het volgende:
[..]
Dan strompel je maar naar buiten op je krukken of rolstoel om toe te geven aan je verslaving.
Ze hebben bij het UMCG al rokershokken. Helemaal afgesloten uit de hand gelopen glazen telefooncellen.quote:Op zondag 23 juli 2017 18:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vind sowieso niet dat ziekenhuizen roken moeten faciliteren, maar kan me ook voorstellen dat je als verstokt roker er niet vrolijk van wordt als je in het ziekenhuis belandt voor een knieoperatie, je een soort van verplicht moet kappen met roken.
Maar die gaan dus weg, begrijp ik?quote:Op zondag 23 juli 2017 18:06 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ze hebben bij het UMCG al rokershokken. Helemaal afgesloten uit de hand gelopen glazen telefooncellen.
Blijven proberen.quote:Op zondag 23 juli 2017 18:02 schreef habitue het volgende:
[..]
Nee de weg die ik inrijd bevalt je niet dat is wat anders.
Je krijgt niet altijd wat je wilt.quote:Op zondag 23 juli 2017 18:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dus? Minder is niet niets.
Ik wil gewoon geen schadelijke stoffen inademen van mensen die te zwak zijn om hun verslaving aan te pakken.
Beter ook. Vroeger moest je eerst door een mist van rook voordat je het ziekenhuis in kon.quote:Op zondag 23 juli 2017 18:06 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ze hebben bij het UMCG al rokershokken. Helemaal afgesloten uit de hand gelopen glazen telefooncellen.
Je bent vegetariėr?quote:Op zondag 23 juli 2017 18:06 schreef SugeLucky het volgende:
Ik heb liever dat ze Nederland bbq vrij maken.
Ik wil een verbod op open haarden. 's Winters volop last van tijdens het hardlopen. Slaat echt op je strot die rook.quote:Op zondag 23 juli 2017 18:06 schreef SugeLucky het volgende:
Ik heb liever dat ze Nederland bbq vrij maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |