abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173395127
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Laat dat "arme" aub weg, gelukkig worden je vragen over dit portret binnenkort beantwoord.

Staat binnenkort uitgebreid in een artikel. Kryt werkt een beetje sloom...
heeft Jeremy met haar gesprokken?ben echt benieuwd naar wat er uit zou komen
ik probeer mij altijd inleven wat zou ik doen,en hoe ik zou reageren als ik in haar schoenen was,of in die van Lisanne en Kris
we moeten dat ook proberen te doen..voor ons is wel erg makkelijk om alles uit onze veilige kamer te bekijken
voor haar was denk ik wel wat op het spel.hadden die mordenaars band met Feliciano/zijn stiefzoon Henry/Indiaan/liden van drugsbende..?en zij was in de buurt van dezelfde F
ja Kryt is een beetje moe.zijn vrouw helpt hem mee,omdat hij ook dingen door elkaar haalt

[ Bericht 9% gewijzigd door A_S_R op 25-08-2017 22:41:06 ]
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_173395131
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 22:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Perico heeft hier een half jaar geleden uitgebreid een YouTube filmpje van gemaakt.

Juist omdat die foto wel bewust achteraf bewerkt is, serieus de moeite waard om deze uitleg te bekijken.
Perico is een handige jongen, maar dat wil niet zeggen dat zijn conclusies altijd hout snijden.

De data die uit die foto gehaald konden worden zijn door allerlei programma's en kanalen gegaan waar wij, op FOK!, geen controle over hebben.

Hij heeft niet de originele _IMG file uit de geheugenkaart van Lisannes camera gevist, waar?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173395281
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:40 schreef gynaika het volgende:
Maar is allemaal “het zou kunnen”.
Maarja dan zouden ze ontvangst moeten hebben gehad..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173395363
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:17 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Vertel nu verder over de 3 kids. Wat heb ik door elkaar gehaald?
je had heel verbaasd gereageerd toen ik zei dat hij geen kinderen kan krijgen
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_173395623
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 22:15 schreef ITrade het volgende:

[..]

Maarja dan zouden ze ontvangst moeten hebben gehad..
Nee, bekijk hiervoor de video's:

1. Antwoorden voor Kris https://vimeo.com/104789019

2. The tragic story of Lisanne Froon
pi_173395933
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 22:06 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Perico is een handige jongen, maar dat wil niet zeggen dat zijn conclusies altijd hout snijden.

De data die uit die foto gehaald konden worden zijn door allerlei programma's en kanalen gegaan waar wij, op FOK!, geen controle over hebben.

Hij heeft niet de originele _IMG file uit de geheugenkaart van Lisannes camera gevist, waar?
Perico heeft de allerbeste op dat gebied van de wereld aangeschreven, om zijn vraag te mogen stellen moest hij eerst een examen doen. Het antwoord nadat de beste man de moeite had genomen is kort maar krachtig.

Maar fijn dat jij daar nog aan durft te twijfelen, neem even de moeite om dat filmpje te bekijken.

De foto's uit de camera zijn voir het laatst op 17 juni 2014 bewerkt, terwijl ze orgineel naar het NFI zouden gaan.
pi_173396021
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 22:05 schreef A_S_R het volgende:

[..]

heeft Jeremy met haar gesprokken?ben echt benieuwd naar wat er uit zou komen
ik probeer mij altijd inleven wat zou ik doen,en hoe ik zou reageren als ik in haar schoenen was,of in die van Lisanne en Kris
we moeten dat ook proberen te doen..voor ons is wel erg makkelijk om alles uit onze veilige kamer te bekijken
voor haar was denk ik wel wat op het spel.hadden die mordenaars band met Feliciano/zijn stiefzoon Henry/Indiaan/liden van drugsbende..?en zij was in de buurt van dezelfde F
ja Kryt is een beetje moe.zijn vrouw helpt hem mee,omdat hij ook dingen door elkaar haalt
Ze is totaal niet benaderbaar voor commentaar, zit nu in het buitenland.

Hoe zij altijd buiten de schijnwerpers is gebleven is me een compleet raadsel.

Ingrid heeft vanaf dag 2 geprobeerd om haar van de kaart te vegen. Ene Tim heeft haar vervangen tien, Eileen zat vanaf 4 april als stagiaire op de locatie in Panama City.

Maar ook Tim heeft nooit er journalist te woord gestaan.
pi_173396650
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 22:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Perico heeft de allerbeste op dat gebied van de wereld aangeschreven, om zijn vraag te mogen stellen moest hij eerst een examen doen. Het antwoord nadat de beste man de moeite had genomen is kort maar krachtig.

Maar fijn dat jij daar nog aan durft te twijfelen, neem even de moeite om dat filmpje te bekijken.

De foto's uit de camera zijn voir het laatst op 17 juni 2014 bewerkt, terwijl ze orgineel naar het NFI zouden gaan.
De camera is gevonden op 15 juni, dus die datum van 17 juni kan prima. "Bewerkt" is een algemene term, zodra je de foto's van het kaartje in een computer gooit, komen er al allerlei velden bij in de EXIF data.

Op basis van foto's die door de media doorkomen conclusies trekken als amateur, hoe goed getraind Perico ook moge zijn, is totaal onbetrouwbaar.

Het zou net zoiets zijn als een (amateur)lijkschouwer die een lichaam onderzoekt dat eerst al door allerlei handen is gegaan waardoor het onmogelijk is geworden het echte verhaal eruit te extraheren.

Ik heb geen twijfel dat Perico de waarheid spreekt en alles naar zijn beste kunnen heeft gedaan, hij heeft bovendien hier bewezen dat hij een serieuze nauwkeurige man is, maar dat maakt nog niet dat je conclusies kan trekken op basis van de data in 2e en 3e handsfoto's.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173398337


[ Bericht 100% gewijzigd door vronie op 26-08-2017 01:40:42 ]
pi_173407794
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 23:30 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

De camera is gevonden op 15 juni, dus die datum van 17 juni kan prima. "Bewerkt" is een algemene term, zodra je de foto's van het kaartje in een computer gooit, komen er al allerlei velden bij in de EXIF data.

Op basis van foto's die door de media doorkomen conclusies trekken als amateur, hoe goed getraind Perico ook moge zijn, is totaal onbetrouwbaar.

Het zou net zoiets zijn als een (amateur)lijkschouwer die een lichaam onderzoekt dat eerst al door allerlei handen is gegaan waardoor het onmogelijk is geworden het echte verhaal eruit te extraheren.

Ik heb geen twijfel dat Perico de waarheid spreekt en alles naar zijn beste kunnen heeft gedaan, hij heeft bovendien hier bewezen dat hij een serieuze nauwkeurige man is, maar dat maakt nog niet dat je conclusies kan trekken op basis van de data in 2e en 3e handsfoto's.
De enige die conclusie s trekt bij jij...

Alsof jij op de hoogte gehouden bent over de foto's. Nee, Mata je loopt een aantal jaren informatie achter.

Ik heb je deze informatie gegeven omdat je anders dom overkomt, doe ermee wat je wilt.
pi_173419562
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 22:21 schreef A_S_R het volgende:

[..]

je had heel verbaasd gereageerd toen ik zei dat hij geen kinderen kan krijgen
Ja, ja..

"Verbaasd" = "dingen door elkaar halen" in jouw vocabulaire?

F. is nog steeds vader van 3 kinderen (biologisch of niet). Jij beschrijft er maar 2.
Weet je ook iets over het derde kind?
pi_173421236
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:46 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja, ja..

"Verbaasd" = "dingen door elkaar halen" in jouw vocabulaire?

F. is nog steeds vader van 3 kinderen (biologisch of niet). Jij beschrijft er maar 2.
Weet je ook iets over het derde kind?
het gaat om dat hij geen kinderen kan krijgen.dat was toch de bedoeling van mijn eerste reaktie?
(soms is goed lezen een pre)
ja je haalt dingen door elkaar om door Indiaan met 2 huizen te noemen(beetje flauw)
terwijl ik niet eens over 1 indiaan had , laat maar staan over Indiaan met huis
die Indiaan is nu niet eens aangehouden,en je ging al verder met zijn tweede huis?(weer flauw)
dus heel die verhaal is irrelevant

[ Bericht 0% gewijzigd door A_S_R op 27-08-2017 15:17:33 ]
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_173423848
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 14:10 schreef A_S_R het volgende:

[..]

het gaat om dat hij geen kinderen kan krijgen.dat was toch de bedoeling van mijn eerste reaktie?
(soms is goed lezen een pre)
ja je haalt dingen door elkaar om door Indiaan met 2 huizen te noemen(beetje flauw)
terwijl ik niet eens over 1 indiaan had , laat maar staan over Indiaan met huis
die Indiaan is nu niet eens aangehouden,en je ging al verder met zijn tweede huis?(weer flauw)
dus heel die verhaal is irrelevant
We praten (posten) langs elkaar heen.

Over die indiaan, niets flauws bedoeld:
- volgens de officiële berichten zou de aanvaller van Catherine een indiaan zijn
- op basis van sporenonderzoek
- de verdachte (verdachten) is nog niet opgepakt

Jouw info:
Een verdachte zou op/langs het Pianista pad huis hebben
Ook zou die in BdT een huis hebben

Dus mijn vraag was: heeft die indiaan twee huizen.
Jij hebt uitgelegd dat jij niet gelooft dat de verdachte een indiaan is en in die berichten in de media. Prima.

Jouw boodschap dat F geen kinderen kan krijgen is mij duidelijk.
Mijn vraag aan jou is: wat weet jij over zijn 3e (niet-biologische?) kind?
pi_173430027
@rapa
jij maakt van een een andere
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 15:33 schreef RapaNui het volgende:

[..]

We praten (posten) langs elkaar heen.

Over die indiaan, niets flauws bedoeld:
- volgens de officiële berichten zou de aanvaller van Catherine een indiaan zijn
- op basis van sporenonderzoek
- de verdachte (verdachten) is nog niet opgepakt

Jouw info:
Een verdachte zou op/langs het Pianista pad huis hebben
Ook zou die in BdT een huis hebben

Dus mijn vraag was: heeft die indiaan :? twee :? huizen.
Jij hebt uitgelegd dat jij niet gelooft dat de verdachte een indiaan is en in die berichten in de media. Prima.

Jouw boodschap dat F geen kinderen kan krijgen is mij duidelijk.
Mijn vraag aan jou is: wat weet jij over zijn 3e (niet-biologische?) kind?
over welke Indiaan heb je,die van jou of die van mij?over dader Indiaan uit krant ,of over Indiaan(volgens jouw) dat naast Il pianista woont?
er zijn geen 2 huizen
er is geen Indiaan met 2 huizen

[ Bericht 8% gewijzigd door A_S_R op 27-08-2017 20:31:00 ]
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_173432096
God wat een chaos hier over een indiaan...
pi_173433653
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 14:10 schreef A_S_R het volgende:

[..]

het gaat om dat hij geen kinderen kan krijgen.dat was toch de bedoeling van mijn eerste reaktie?
(soms is goed lezen een pre)
ja je haalt dingen door elkaar om door Indiaan met 2 huizen te noemen(beetje flauw)
terwijl ik niet eens over 1 indiaan had , laat maar staan over Indiaan met huis
die Indiaan is nu niet eens aangehouden,en je ging al verder met zijn tweede huis?(weer flauw)
dus heel die verhaal is irrelevant
Als hij geen kinderen kan krijgen, dan heeft hij toch geen kinderen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 28-08-2017 09:31:10 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_173438209
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 22:19 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Als hij geen kinderen kan krijgen, dat heeft hij toch geen kinderen ?
Sommige mensen noemen hun huisdieren ook hun kinderen. Ligt een beetje aan hun levenservaring.

Persoonlijk wil ik een gezin met drie kinderen niet vergelijken met iemand die drie katten heeft.

Wat wel bijzonder is, is dat de biologische vader van nummer 3 bij hem in huis gewoond heeft... Dat zou alleen betekenen dat f er geen traditionele gedachten op na houdt.
pi_173439110
Maar even terug naar de zaak:

Feliciano biedt ze een meerdaagse trip aan. (Bron Kryt)
Wat zegt men dan? Kleine omschrijving lijkt me. Pianista pad volgen, prachtig uitzicht op top, doorlopen en twee rivieren oversteken. Flinke wandeling maar met dit weer goed te doen. Overnachten in mijn hut. Zoiets?

Vervolgens denken de meiden erover na, zoeken dat pad op en komen tot de conclusie dat ze best ff zelf konden gaan doen.

Ik ga ervan uit dat ze een denkfout/vertaalfout gemaakt hebben.

Zoals de twee rivieren, dat waren voor hun q1 en q2 maar F bedoelde de kabelbruggen. Toen ze vervolgens bij de paddocks kwamen, weilanden met prikkeldraad dachten ze imo bij bij dat dorpje Alto Romero te zijn.


Waar ik ook nog vraagtekens bij heb, ze hebben het pad achter de CD gesloten voor toeristen. Doen ze dat op andere plekken waar 1/2 personen van een kabelbrug/helling flikkeren ook?

Op de vulkaan zullen ook in het verleden dodelijke ongelukken gebeurd zijn, toch kun je daar nog steeds zonder gids wandelen. Is dat gebied waar Alex in rook opging ook verboden gebied geworden? Nee natuurlijk niet.

Ik blijf bij een drugstrail, en daarom is dat specifieke gebied wel gesloten. Gidsen fungeren als tolken tussen de "drugslopers" en de overheid.
pi_173439360
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar even terug naar de zaak:

Feliciano biedt ze een meerdaagse trip aan. (Bron Kryt)
Wat zegt men dan? Kleine omschrijving lijkt me. Pianista pad volgen, prachtig uitzicht op top, doorlopen en twee rivieren oversteken. Flinke wandeling maar met dit weer goed te doen. Overnachten in mijn hut. Zoiets?

Vervolgens denken de meiden erover na, zoeken dat pad op en komen tot de conclusie dat ze best ff zelf konden gaan doen.

Ik ga ervan uit dat ze een denkfout/vertaalfout gemaakt hebben.

Zoals de twee rivieren, dat waren voor hun q1 en q2 maar F bedoelde de kabelbruggen. Toen ze vervolgens bij de paddocks kwamen, weilanden met prikkeldraad dachten ze imo bij bij dat dorpje Alto Romero te zijn.

Waar ik ook nog vraagtekens bij heb, ze hebben het pad achter de CD gesloten voor toeristen. Doen ze dat op andere plekken waar 1/2 personen van een kabelbrug/helling flikkeren ook?

Op de vulkaan zullen ook in het verleden dodelijke ongelukken gebeurd zijn, toch kun je daar nog steeds zonder gids wandelen. Is dat gebied waar Alex in rook opging ook verboden gebied geworden? Nee natuurlijk niet.

Ik blijf bij een drugstrail, en daarom is dat specifieke gebied wel gesloten. Gidsen fungeren als tolken tussen de "drugslopers" en de overheid.
Onlogisch klinkt het in ieder geval niet.
pi_173488953
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar even terug naar de zaak:

Feliciano biedt ze een meerdaagse trip aan. (Bron Kryt)
Wat zegt men dan? Kleine omschrijving lijkt me. Pianista pad volgen, prachtig uitzicht op top, doorlopen en twee rivieren oversteken. Flinke wandeling maar met dit weer goed te doen. Overnachten in mijn hut. Zoiets?

Vervolgens denken de meiden erover na, zoeken dat pad op en komen tot de conclusie dat ze best ff zelf konden gaan doen.

Ik ga ervan uit dat ze een denkfout/vertaalfout gemaakt hebben.

Zoals de twee rivieren, dat waren voor hun q1 en q2 maar F bedoelde de kabelbruggen. Toen ze vervolgens bij de paddocks kwamen, weilanden met prikkeldraad dachten ze imo bij bij dat dorpje Alto Romero te zijn.

Waar ik ook nog vraagtekens bij heb, ze hebben het pad achter de CD gesloten voor toeristen. Doen ze dat op andere plekken waar 1/2 personen van een kabelbrug/helling flikkeren ook?

Op de vulkaan zullen ook in het verleden dodelijke ongelukken gebeurd zijn, toch kun je daar nog steeds zonder gids wandelen. Is dat gebied waar Alex in rook opging ook verboden gebied geworden? Nee natuurlijk niet.

Ik blijf bij een drugstrail, en daarom is dat specifieke gebied wel gesloten. Gidsen fungeren als tolken tussen de "drugslopers" en de overheid.
Dit zou nog best eens zo gegaan kunnen zijn.
Maar ik denk ook nog steeds aan een ongeluk. Een valpartij bijv.
pi_173495971
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit zou nog best eens zo gegaan kunnen zijn.
Maar ik denk ook nog steeds aan een ongeluk. Een valpartij bijv.
Dat is onmogelijk gebleken, zoals de ouders van Kris zelf ook geconcludeerd hebben in hun video van dat gebied.

Tussen de laatste foto van Kris en de eerste noodoproepen is er geen mogelijkheid om een dodelijke valpartij te maken met z'n tweeën.

1 de hoogte verschillen zijn minimaal.
2 er zijn daar geen kloven of ravijnen, stuk is daar glooiend
3 pad op dat stuk is duidelijk en uitgesleten.

Mensen uit Boquete zijn daar veelvuldig gaan filmen,op verzoek.
Die voelden zich daar niet op hun gemak en zelfs onprettig. Staan veel films op YouTube van die hikeclub.

De bijzondere is dat er twee miradors zijn, hier is door Mata maandenlang gezocht naar de juiste locatie Mirador. Zijn dus twee uitplekken, 😂

Vervolgens wordt er hard geroepen dat Frank van der Goot zei dat ze wel gevallen zouden zijn. Het meest achterlijke is dat zowel de hondenbrigade als team Frank geen van allen daar geweest zijn.
1 hondenbrigade is vanuit Boquete niet verder dan Mirador geweest.
2 team Frank is vanuit gebied Alto Romero terug gaan wandelen, maar nooit in de buurt van de tweede kabelbrug gekomen.

Dat betekent dat er geen enkel Nederlands zoeklid of familielid in de buurt van de plek verdwijning is geweest...

Toch hing Frank er op 4 maart een flinke conclusie aan op, Joost mag weten welke kant ze dat team überhaupt opgestuurd hebben. Het zou mij niets verbazen als ze hun een verkeerd pad op hebben gestuurd, niet richting het zuiden maar vanuit gebied AR richting het Westen.
pi_173496033
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 05:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk gebleken, zoals de ouders van Kris zelf ook geconcludeerd hebben in hun video van dat gebied.
"Onmogelijk" nog wel. Je kan van een stoepje van 10 cm in een net geplaveid winkelcentrum in Spijkenisse nog dodelijk ten val komen, maar in de uitgestrekte verlaten "jungle" van Bocas del Toro is het volgens ootjekatootje "onmogelijk". _O-

quote:
Tussen de laatste foto van Kris en de eerste noodoproepen is er geen mogelijkheid om een dodelijke valpartij te maken met z'n tweeën.
1 - dat is onzin, zie boven
2 - niemand heeft ooit beweerd dat ze "met z'n tweeën een dodelijke valpartij" hebben gemaakt; de 10 dagen tekenen van leven (oproeppogingen) en sowieso een week (nachtfoto's) van tenminste één van beide dames spreken dat ridicule idee al tegen
3 - jij denkt het gebied te kennen? die quebradas zijn (per definitie) steile bergbeekjes, waar je prima vanaf kan glibberen als je even niet oplet

quote:
1 de hoogte verschillen zijn minimaal.
We hebben het nog steeds over de Continental Divide van het Centraal-Amerikaanse smalle Panama? :')

quote:
2 er zijn daar geen kloven of ravijnen, stuk is daar glooiend
Er zijn daar overal kloven en ravijnen, zie alle filmpjes, Google Earth, de bevindingen van Frank van der G., de opmerkingen van de gidsen en een algemene kennis van geologie.

quote:
3 pad op dat stuk is duidelijk en uitgesleten.
Dat er een paadje loopt, wil niet zeggen dat je niet in een kloof kan kukelen, wat hoogstwaarschijnlijk is gebeurd...

De gesteentegang, waar je inderdaad niet kan vallen, omdat je omgeven wordt door rotsen, is ruim vóór de 1e quebrada.

quote:
Mensen uit Boquete zijn daar veelvuldig gaan filmen,op verzoek.
Die voelden zich daar niet op hun gemak en zelfs onprettig. Staan veel films op YouTube van die hikeclub.
Ah ja, de beelden van het geaccidenteerde terrein worden ineens niet geloofd, maar cherrypicking van "angstige" hikers is wel toegestaan? Man, man, man...

quote:
De bijzondere is dat er twee miradors zijn, hier is door Mata maandenlang gezocht naar de juiste locatie Mirador. Zijn dus twee uitplekken, 😂
Leugens en je weet het. We hebben hier met zijn allen een paar dagen op Google Earth plekken bekeken waarbij uiteindelijk Baru (WS) de echte Mirador aanwees, die ook nog eens klopte met alle foto's ervan.

quote:
Vervolgens wordt er hard geroepen dat Frank van der Goot zei dat ze wel gevallen zouden zijn. Het meest achterlijke is dat zowel de hondenbrigade als team Frank geen van allen daar geweest zijn.
1 hondenbrigade is vanuit Boquete niet verder dan Mirador geweest.
2 team Frank is vanuit gebied Alto Romero terug gaan wandelen, maar nooit in de buurt van de tweede kabelbrug gekomen.

Dat betekent dat er geen enkel Nederlands zoeklid of familielid in de buurt van de plek verdwijning is geweest...

Toch hing Frank er op 4 maart een flinke conclusie aan op, Joost mag weten welke kant ze dat team überhaupt opgestuurd hebben. Het zou mij niets verbazen als ze hun een verkeerd pad op hebben gestuurd, niet richting het zuiden maar vanuit gebied AR richting het Westen.
Jij hebt geen idee waar Frank en/of de anderen wel of niet geweest zijn, maar natuurlijk kun jij de Panamese "jungle" beter inschatten dan zij die er geweest zijn voor onderzoek. Dat spreekt voor zich. :')
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173497212
quote:
9s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 05:47 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

"Onmogelijk" nog wel. Je kan van een stoepje van 10 cm in een net geplaveid winkelcentrum in Spijkenisse nog dodelijk ten val komen, maar in de uitgestrekte verlaten "jungle" van Bocas del Toro is het volgens ootjekatootje "onmogelijk". _O-

[..]

1 - dat is onzin, zie boven
2 - niemand heeft ooit beweerd dat ze "met z'n tweeën een dodelijke valpartij" hebben gemaakt; de 10 dagen tekenen van leven (oproeppogingen) en sowieso een week (nachtfoto's) van tenminste één van beide dames spreken dat ridicule idee al tegen
3 - jij denkt het gebied te kennen? die quebradas zijn (per definitie) steile bergbeekjes, waar je prima vanaf kan glibberen als je even niet oplet

[..]

We hebben het nog steeds over de Continental Divide van het Centraal-Amerikaanse smalle Panama? :')

[..]

Er zijn daar overal kloven en ravijnen, zie alle filmpjes, Google Earth, de bevindingen van Frank van der G., de opmerkingen van de gidsen en een algemene kennis van geologie.

[..]

Dat er een paadje loopt, wil niet zeggen dat je niet in een kloof kan kukelen, wat hoogstwaarschijnlijk is gebeurd...

De gesteentegang, waar je inderdaad niet kan vallen, omdat je omgeven wordt door rotsen, is ruim vóór de 1e quebrada.

[..]

Ah ja, de beelden van het geaccidenteerde terrein worden ineens niet geloofd, maar cherrypicking van "angstige" hikers is wel toegestaan? Man, man, man...

[..]

Leugens en je weet het. We hebben hier met zijn allen een paar dagen op Google Earth plekken bekeken waarbij uiteindelijk Baru (WS) de echte Mirador aanwees, die ook nog eens klopte met alle foto's ervan.

[..]

Jij hebt geen idee waar Frank en/of de anderen wel of niet geweest zijn, maar natuurlijk kun jij de Panamese "jungle" beter inschatten dan zij die er geweest zijn voor onderzoek. Dat spreekt voor zich. :')
1 Jij bent er nooit geweest, zoals hierboven alweer aantoont, je zit in een tunnel.
2 Van Baru is het bestaan nooit aangetoond dus tot zover een fopje.

Pics van die vallocatie aub, na zoveel jaar is dat niet zo heel moeilijk blijkt me:
1 dicht nabij het pad
2 op 4/5 uur lopen...
(Ach da's een end voorbij de CD,😂)

Veel inwoners in Boquete geloven in een misdrijf en uitten dat ook, maar onze Mata weet het beter 😫

Twee meiden die over een stoeptegelformaat "iets" vallen, zich 10 dagen in leven kunnen houden en zelfs bij de kabelbrug midden in de nacht nog foto's maken, tig km verderop 😂 mooi scenario Mata.
pi_173497508
Ik ben er inderdaad nooit geweest, maar jij ook niet. Bovendien heb ik iets meer (tropische) wandelervaring dan jij en urenlang daar rondgezworven op Google Earth.

Ik heb nota bene met Baru gepm'd, wat nou "nooit het bestaan van aangetoond"? :')

Duizenden mensen van jong tot oud komen jaarlijks om door uitglijden in een natte douche, maar dat onervaren meiden een niet-fatale maar wel bijzonder heftige uitglijder maken in/langs een snelstromende beek over spekgladde bemoste stenen zou ineens "onmogelijk" zijn? :D

Alles en iedereen (inclusief de ouderparen die er wél geweest zijn en alle betrokkenen -inclusief F- gesproken hebben) wijst op een serie ongelukken, mogelijk gecombineerd met slangenbeten langs de Culebrarivier en hachelijke nachten van desoriëntatie, verhongering en ellende in een uitgestrekt onbewoond ruig gebied in de tropen.

Maar nee, een scenario van orgaanrovende drugshandelaren die een week later midden in de nacht om welke reden dan ook 80 foto's gaan zitten maken, maar vervolgens alles van waarde achterlaten, dat is veel logischer natuurlijk. _O-
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173498085
quote:
10s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 09:06 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Ik ben er inderdaad nooit geweest, maar jij ook niet. Bovendien heb ik iets meer (tropische) wandelervaring dan jij en urenlang daar rondgezworven op Google Earth.

Ik heb nota bene met Baru gepm'd, wat nou "nooit het bestaan van aangetoond"? :')

Duizenden mensen van jong tot oud komen jaarlijks om door uitglijden in een natte douche, maar dat onervaren meiden een niet-fatale maar wel bijzonder heftige uitglijder maken in/langs een snelstromende beek over spekgladde bemoste stenen zou ineens "onmogelijk" zijn? :D

Alles en iedereen (inclusief de ouderparen die er wél geweest zijn en alle betrokkenen -inclusief F- gesproken hebben) wijst op een serie ongelukken, mogelijk gecombineerd met slangenbeten langs de Culebrarivier en hachelijke nachten van desoriëntatie, verhongering en ellende in een uitgestrekt onbewoond ruig gebied in de tropen.

Maar nee, een scenario van orgaanrovende drugshandelaren die een week later midden in de nacht om welke reden dan ook 80 foto's gaan zitten maken, maar vervolgens alles van waarde achterlaten, dat is veel logischer natuurlijk. _O-
Mata op zijn best...

Ik geloof niet in orgaanhandel. Hoef je dus niet aan te halen.

Slangen in de rivier, wat een stunt, het duurde nog uren voor ze daar zouden zijn.

Ik heb ge-pmd met Baru,😂. Ja en ik met Sinterklaas...

F zegt dat, 😂. Ja F zegt wel meer, die heeft al drie versies over wanneer hij die meiden voor het laatst gezien zou hebben. Lekker betrouwbare getuige.

Nee, Mata. Als we naar je visgraat techniek kijken en deze toepassen zul je zien dat een ontmoeting met drugsrunners op de paddocks hoog scoort.

Om even terug te gaan naar de basis, wat is de reden geweest van Kris en Lisanne om überhaupt zover door te lopen?
pi_173498971
quote:
10s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 09:06 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Ik ben er inderdaad nooit geweest, maar jij ook niet. Bovendien heb ik iets meer (tropische) wandelervaring dan jij en urenlang daar rondgezworven op Google Earth.

Ik heb nota bene met Baru gepm'd, wat nou "nooit het bestaan van aangetoond"? :')

Duizenden mensen van jong tot oud komen jaarlijks om door uitglijden in een natte douche, maar dat onervaren meiden een niet-fatale maar wel bijzonder heftige uitglijder maken in/langs een snelstromende beek over spekgladde bemoste stenen zou ineens "onmogelijk" zijn? :D

Alles en iedereen (inclusief de ouderparen die er wél geweest zijn en alle betrokkenen -inclusief F- gesproken hebben) wijst op een serie ongelukken, mogelijk gecombineerd met slangenbeten langs de Culebrarivier en hachelijke nachten van desoriëntatie, verhongering en ellende in een uitgestrekt onbewoond ruig gebied in de tropen.

Maar nee, een scenario van orgaanrovende drugshandelaren die een week later midden in de nacht om welke reden dan ook 80 foto's gaan zitten maken, maar vervolgens alles van waarde achterlaten, dat is veel logischer natuurlijk. _O-
Dat zegt natuurlijk niet zo veel. Iedereen in de virtuele wereld kan 'Baru' zijn. Je bent er niet geweest, zoals niemand die hier post dus het blijft giswerk. Voor ons allemaal.
pi_173499133
Feit blijft dat men heeft zitten kloten met de camera voordat deze werd overgedragen aan het NFI.
Of ze er nu wel wat mee hebben gedaan of niet, dat was niet de afspraak.

Hierdoor blijft foto 509 een mysterie. Deze is verwijderd na het maken van foto 510.

Volgens degene die deze reeks gezien hebben is dat een nachtfoto.

Waarom is juist dat bestand weg?
pi_173499452
Voor degene die willen weten hoe dat nu zit met die camera:

Kris en Lisanne en het gemis van foto 509

Even op YouTube bekijken. Wat de dame van het NFI beweert is dus heel raar.
pi_173500118
Is die indiaan al gevonden ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_173501303
Mijn vraag is nog steeds:

Hoe komt het toch dat er zo weinig van de lichamen van de dames is teruggevonden.....
pi_173501542
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 12:52 schreef gynaika het volgende:
Mijn vraag is nog steeds:

Hoe komt het toch dat er zo weinig van de lichamen van de dames is teruggevonden.....
Misschien vanwege de wilde dieren daar?
pi_173501840
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 09:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mata op zijn best...

Ik geloof niet in orgaanhandel. Hoef je dus niet aan te halen.

Slangen in de rivier, wat een stunt, het duurde nog uren voor ze daar zouden zijn.

Ik heb ge-pmd met Baru,😂. Ja en ik met Sinterklaas...

F zegt dat, 😂. Ja F zegt wel meer, die heeft al drie versies over wanneer hij die meiden voor het laatst gezien zou hebben. Lekker betrouwbare getuige.

Nee, Mata. Als we naar je visgraat techniek kijken en deze toepassen zul je zien dat een ontmoeting met drugsrunners op de paddocks hoog scoort.

Om even terug te gaan naar de basis, wat is de reden geweest van Kris en Lisanne om überhaupt zover door te lopen?
1. Waren zij niet op de hoogte van het feit dat zij na de Mirador bereikt te hebben, langs hetzelfde pad terug moesten om weer terug te komen in Boquete?

2. Zijn zij door derden om de tuin geleid? Met kwade bedoelingen?

3. Kozen zijzelf bewust voor deze route i.v.m. met het schooltje in AR?
pi_173502155
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Voor degene die willen weten hoe dat nu zit met die camera:

Kris en Lisanne en het gemis van foto 509

Even op YouTube bekijken. Wat de dame van het NFI beweert is dus heel raar.
Vlgs mij hadden we ooit al eens geconcludeerd dat de maker vd foto (Lisanne) op foto 508, de laatste dus voor de missende 509, verder weg (achteruit, terug richting Mirador) staat van Kris.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_173503250
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 13:22 schreef gynaika het volgende:

[..]

1. Waren zij niet op de hoogte van het feit dat zij na de Mirador bereikt te hebben, langs hetzelfde pad terug moesten om weer terug te komen in Boquete?

2. Zijn zij door derden om de tuin geleid? Met kwade bedoelingen?

3. Kozen zijzelf bewust voor deze route i.v.m. met het schooltje in AR?
Dan moet er toch eerst contact geweest zijn met het schooltje in AR?
Volgens mij wonen daar maar een paar kinderen

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_173505303
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 09:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Slangen in de rivier, wat een stunt, het duurde nog uren voor ze daar zouden zijn.
Want slangen houden zich netjes aan de bordjes met "vanaf hier is de Culebrarivier", die komen nooit buiten hun vanuit Nederland aangewezen terrein in de tropen, dat weet iedereen. :D

En ze hadden ook uren tot dagen, remember?

quote:
Ik heb ge-pmd met Baru,😂. Ja en ik met Sinterklaas...
Right, geen antwoord dus. :')

quote:
F zegt dat, 😂. Ja F zegt wel meer, die heeft al drie versies over wanneer hij die meiden voor het laatst gezien zou hebben. Lekker betrouwbare getuige.
Is dat zo, of is dat wat de media ervan gemaakt hebben?

quote:
Nee, Mata. Als we naar je visgraat techniek kijken en deze toepassen zul je zien dat een ontmoeting met drugsrunners op de paddocks hoog scoort.
Voor jou misschien.

1 - waarom denk je dat K en L op de paddocks zijn geweest? Is daar enige aanwijzing voor?
2 - drugsrunners zijn arme mennekes, die zouden in elk geval de waardevolle spullen meenemen
3 - en waarom zouden zij die meiden hebben laten leven een week lang?

quote:
Om even terug te gaan naar de basis, wat is de reden geweest van Kris en Lisanne om überhaupt zover door te lopen?
Dat is altijd het breekpunt geweest en slechts gissen.

A - Ze waren om 13:00 op de Mirador, en het was slechts een uurtje lopen naar Q1 (laatste foto). Als ze omgekeerd waren, terug naar huis, waren ze al om 15:00 in Boquete geweest, wat ze wellicht te vroeg vonden en dus doorliepen om te kijken wat er nog meer was daar. Kan prima dat ze bedachten na Q1 terug te gaan naar huis, wat ze om 17:00, een uur voor donker in Boquete zou brengen. We weten gewoon niet wat hen bezielde en ook niet wat er na 14:00 Q1 gebeurd is.
B - Ze kunnen gedacht hebben ook zo weer terug te kunnen komen in Boquete. Het "kaartje" dat Lisannes broer toonde bij RTL (meen ik dat het was) slaat nergens op en is totaal niet waarheidsgetrouw. Dat kun je prima verkeerd interpreteren, zeker als onervaren Millennial.

Het enige motief voor een crimineel scenario zou zijn dat twee lange tot reusachtige (rood)blonde vrouwen in hotpants nogal een magneet zijn in die contreien. Maar in zo'n geval moeten er meer daders zijn (K & L kunnen samen makkelijk 1 Panameesje aan) die ook nog eens wapens moeten dragen (wat daar normaler is dan in Nederland natuurlijk, maar ook weer niet de standaarduitrusting in een verlaten gebied).

Het punt is alleen dat zulk soort mannen ook alle waardevolle spullen meenemen (83 dollar is een hoop geld voor die mensen).

Het idee dat die gelegenheidsdiefjes/verkrachters/drugsrunners een enorm complex complot gaan bedenken met een rugzak vol waardevolle spullen (cash geld, camera, dure telefoons, paspoorten) achterlaten, nepfoto's maken in het pikkedonker en dagelijks nepoproeppogingen gaan stagen slaat werkelijk nergens op. Het zijn de regisseurs van de "terroristenacties" van Europa en de VS niet... :')
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173505437
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 12:52 schreef gynaika het volgende:
Mijn vraag is nog steeds:

Hoe komt het toch dat er zo weinig van de lichamen van de dames is teruggevonden.....
De combinatie:

- klimaat (waarin decompositie heel snel gaat)
- flash floods (aan het begin van het regenseizoen van rivieren die opzwellen en alles meeslepen en tegen de kant aanbeuken)
- aaseters (die er heel veel zijn, met name gieren en andere roofvogels)

lijkt me dat prima te verklaren.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173506561
quote:
12s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:37 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

De combinatie:

- klimaat (waarin decompositie heel snel gaat)
- flash floods (aan het begin van het regenseizoen van rivieren die opzwellen en alles meeslepen en tegen de kant aanbeuken)
- aaseters (die er heel veel zijn, met name gieren en andere roofvogels)

lijkt me dat prima te verklaren.
De schedels hadden normaal gesproken gevonden kunnen worden? Of wellicht één van de schedels?
pi_173506815
Quote "cameraman" #135

A - Ze waren om 13:00 op de Mirador, en het was slechts een uurtje lopen naar Q1 (laatste foto). Als ze omgekeerd waren, terug naar huis, waren ze al om 15:00 in Boquete geweest, wat ze wellicht te vroeg vonden en dus doorliepen om te kijken wat er nog meer was daar. Kan prima dat ze bedachten na Q1 terug te gaan naar huis, wat ze om 17:00, een uur voor donker in Boquete zou brengen. We weten gewoon niet wat hen bezielde en ook niet wat er na 14:00 Q1 gebeurd is.

Zouden K en L op de hoogte zijn geweest van wat er zich achter de Mirador bevond?

"We lopen naar de eerste beek (Q1) en dan keren we terug?"
pi_173508126
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:29 schreef gynaika het volgende:

[..]

De schedels hadden normaal gesproken gevonden kunnen worden? Of wellicht één van de schedels?
Wat bedoel je met "normaal gesproken"? En ja, alles kan, maar niets hoeft...

Het is een uitgestrekt onbewoond (Alto Romero ligt, zoals de naam al zegt, hoger op een heuvel buiten het stroomgebied) gebied met veel rivieren, kloven, ravijnen, etc.

Het tropische regenseizoen is niet zoals een gemiddeld Nederlands buitje, zeg maar...

Wat Peter R. de Vries al aangaf toen; dat in de Llanos van Colombia een lichaam gevonden was dat binnen een week vergaan was. De vochtigheid, hitte en dus veel bacteriën maken zo'n proces razendsnel. Dat is in het net zo tropische Bocas del Toro natuurlijk niet anders.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:41 schreef gynaika het volgende:
Quote "cameraman" #135

A - Ze waren om 13:00 op de Mirador, en het was slechts een uurtje lopen naar Q1 (laatste foto). Als ze omgekeerd waren, terug naar huis, waren ze al om 15:00 in Boquete geweest, wat ze wellicht te vroeg vonden en dus doorliepen om te kijken wat er nog meer was daar. Kan prima dat ze bedachten na Q1 terug te gaan naar huis, wat ze om 17:00, een uur voor donker in Boquete zou brengen. We weten gewoon niet wat hen bezielde en ook niet wat er na 14:00 Q1 gebeurd is.

Zouden K en L op de hoogte zijn geweest van wat er zich achter de Mirador bevond?

"We lopen naar de eerste beek (Q1) en dan keren we terug?"
Geen idee natuurlijk, wat ze dachten. Vermoedelijk wisten ze ook niks van "de eerste beek" (Q1), omdat niemand ze dat verteld had. Wij weten het ook alleen maar vanwege de foto's en de kaartjes, maar als je een stuk gaat wandelen weet je van tevoren niet wat je tegen gaat komen. Dus dat ze op de Mirador dachten "we lopen naar een voor ons nog onbekende beek en dan terug" lijkt me sterk. Dat ze dat bij Q1 bedachten na kort geluncht te hebben daar (het was al 14:00), kan ik me wel voorstellen.

Maar daarom ook is een val daar in die Q1 helemaal niet gek; ze hebben van 14:00 tot 16:39 (was het geloof ik) geen teken van leven gegeven, dus wellicht was een van de twee in die quebrada gekukeld en de ander probeerde uit alle macht haar te bereiken en helpen, zo goed en kwaad als dat kan met steile randen, glibberigheid, dichte begroeiing etc.

Toen dat eindelijk gelukt was en de een de ander gewond vond, dan weer terug een heuvel oplopen om te kijken of je bereik hebt en een telefoonoproep kan doen.

In de volgende dagen die quebrada afdalen in de hoop bewoning langs rivieren tegen te komen is ook niet onlogisch.

Uiteindelijk zijn ze bij die 2e kabelbrug beland waar ze (of een van de twee in ieder geval) 's nachts foto's hebben lopen maken ofwel om de aandacht van lichten in de verte te trekken ofwel om hun pad te verlichten ofwel om welke andere reden ze dan ook hadden (wilde dieren wegjagen, plekken markeren -die zakjesfoto-, etc.) en daar is het nog erger misgegaan.

Het enige object van de meiden (Kris haar spijkerbroekje) is stroomopwaarts gevonden, bij die tweede kabelbrug, alle andere zaken stroomafwaarts. Niet vreemd te veronderstellen dat dat allemaal meegesleept is door die snel stijgende Culebra (en zijrivieren).



Ik bleef het altijd vreemd vinden dat die rugzak en inhoud (plastic zonnebrilletjes) zo ongeschonden waren gevonden, maar dat kan komen omdat zo'n ding drijft op de rivier.

Het punt blijft dat er geen enkele aanwijzing is dat er anderen bij waren tussen Boquete en Q1 en dat is nadien ook bevestigd door die andere foto's die uitgelekt zijn; selfies, geen poseerfoto's. Als er een gids of iemand bij zou zijn, vraag je natuurlijk even of die een foto van jullie samen maakt.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173509079
quote:
12s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 19:02 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "normaal gesproken"? En ja, alles kan, maar niets hoeft...

Het is een uitgestrekt onbewoond (Alto Romero ligt, zoals de naam al zegt, hoger op een heuvel buiten het stroomgebied) gebied met veel rivieren, kloven, ravijnen, etc.

Het tropische regenseizoen is niet zoals een gemiddeld Nederlands buitje, zeg maar...

Wat Peter R. de Vries al aangaf toen; dat in de Llanos van Colombia een lichaam gevonden was dat binnen een week vergaan was. De vochtigheid, hitte en dus veel bacteriën maken zo'n proces razendsnel. Dat is in het net zo tropische Bocas del Toro natuurlijk niet anders.

[..]

Geen idee natuurlijk, wat ze dachten. Vermoedelijk wisten ze ook niks van "de eerste beek" (Q1), omdat niemand ze dat verteld had. Wij weten het ook alleen maar vanwege de foto's en de kaartjes, maar als je een stuk gaat wandelen weet je van tevoren niet wat je tegen gaat komen. Dus dat ze op de Mirador dachten "we lopen naar een voor ons nog onbekende beek en dan terug" lijkt me sterk. Dat ze dat bij Q1 bedachten na kort geluncht te hebben daar (het was al 14:00), kan ik me wel voorstellen.

Maar daarom ook is een val daar in die Q1 helemaal niet gek; ze hebben van 14:00 tot 16:39 (was het geloof ik) geen teken van leven gegeven, dus wellicht was een van de twee in die quebrada gekukeld en de ander probeerde uit alle macht haar te bereiken en helpen, zo goed en kwaad als dat kan met steile randen, glibberigheid, dichte begroeiing etc.

Toen dat eindelijk gelukt was en de een de ander gewond vond, dan weer terug een heuvel oplopen om te kijken of je bereik hebt en een telefoonoproep kan doen.

In de volgende dagen die quebrada afdalen in de hoop bewoning langs rivieren tegen te komen is ook niet onlogisch.

Uiteindelijk zijn ze bij die 2e kabelbrug beland waar ze (of een van de twee in ieder geval) 's nachts foto's hebben lopen maken ofwel om de aandacht van lichten in de verte te trekken ofwel om hun pad te verlichten ofwel om welke andere reden ze dan ook hadden (wilde dieren wegjagen, plekken markeren -die zakjesfoto-, etc.) en daar is het nog erger misgegaan.

Het enige object van de meiden (Kris haar spijkerbroekje) is stroomopwaarts gevonden, bij die tweede kabelbrug, alle andere zaken stroomafwaarts. Niet vreemd te veronderstellen dat dat allemaal meegesleept is door die snel stijgende Culebra (en zijrivieren).

[ afbeelding ]

Ik bleef het altijd vreemd vinden dat die rugzak en inhoud (plastic zonnebrilletjes) zo ongeschonden waren gevonden, maar dat kan komen omdat zo'n ding drijft op de rivier.

Het punt blijft dat er geen enkele aanwijzing is dat er anderen bij waren tussen Boquete en Q1 en dat is nadien ook bevestigd door die andere foto's die uitgelekt zijn; selfies, geen poseerfoto's. Als er een gids of iemand bij zou zijn, vraag je natuurlijk even of die een foto van jullie samen maakt.
Met normaal gesproken bedoel ik dat K en L in een gebied waren waar zich mensen bevinden. Schedels vergaan niet en die hadden dus gevonden kunnen worden.

Verder wat het maken van de foto's op de Mirador betreft, vraag ik mij nog steeds af of daar geen hulp bij is geboden vanwege de juiste posities.
pi_173509720
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 19:47 schreef gynaika het volgende:

[..]

Met normaal gesproken bedoel ik dat K en L in een gebied waren waar zich mensen bevinden.
Nauwelijks!

Er is een dorpje, Alto Romero, dat niet langs "het pad" ligt, maar op een heuvel ten zuiden van het gebied waar ze waren, en er staan een paar hutjes voor boertjes en dat is het.

Sommige mensen hebben een finca in het gebied (zoals F.), maar daar zijn ze ook maar af en toe, dat is het hele idee van een finca (een soort buitenhuisje zou je het vertalen in het Nederlands).

quote:
Schedels vergaan niet en die hadden dus gevonden kunnen worden.
Ja, in een aangeharkt Veluws parkje wellicht wel. Maar dit is een ruig tropisch dichtbebost gebied, het is al knap als je íets vindt, laat staan veel.

Schedels vergaan niet zomaar, maar kunnen door de stroming makkelijk gebroken en meesgesleurd worden zo de Caribische Zee in...

quote:
Verder wat het maken van de foto's op de Mirador betreft, vraag ik mij nog steeds af of daar geen hulp bij is geboden vanwege de juiste posities.
Lijkt me niet heel moeilijk om die oceanen (Pacifische en Caribische) te zien liggen vanaf de Mirador en daar wat fotootjes nemen. Dat is het hele idee van die plek; een uitkijkplek, letterlijk.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173512732
quote:
12s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 20:16 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Nauwelijks!

Er is een dorpje, Alto Romero, dat niet langs "het pad" ligt, maar op een heuvel ten zuiden van het gebied waar ze waren, en er staan een paar hutjes voor boertjes en dat is het.

Sommige mensen hebben een finca in het gebied (zoals F.), maar daar zijn ze ook maar af en toe, dat is het hele idee van een finca (een soort buitenhuisje zou je het vertalen in het Nederlands).

[..]

Ja, in een aangeharkt Veluws parkje wellicht wel. Maar dit is een ruig tropisch dichtbebost gebied, het is al knap als je íets vindt, laat staan veel.

Schedels vergaan niet zomaar, maar kunnen door de stroming makkelijk gebroken en meesgesleurd worden zo de Caribische Zee in...

[..]

Lijkt me niet heel moeilijk om die oceanen (Pacifische en Caribische) te zien liggen vanaf de Mirador en daar wat fotootjes nemen. Dat is het hele idee van die plek; een uitkijkplek, letterlijk.
Knappe meiden om zomaar gelijk de juiste positie op de Mirador te bepalen t.a.v. de Pacific en de Caraïben.

Daarbij komt nog de "boomstamfoto" de geliefde locatie voor gidsen om daar te fotograferen. Fotonr. 491.
pi_173518217
Ook God, wat een onzin weer Mata. Ik kijk ff morgen f het überhaupt de moeite is om erop te reageren...

Overstromingen... Het was verdomme hartstikke droog.
pi_173518303
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Ook God, wat een onzin weer Mata. Ik kijk ff morgen f het überhaupt de moeite is om erop te reageren...

Overstromingen... Het was verdomme hartstikke droog.
Echt joh? :D



https://es.climate-data.org/location/21380/

In april, mei en half juni valt ongeveer 625 mm regen, dat is net zoveel als in Nederland in 10 maanden (!).

Data voor Boquete is iets anders, door de CD die de boel in de "winter" verdeelt...

Toch geeft het hetzelfde beeld van de regen in april, mei en half juni (zo'n 650 mm):

https://es.climate-data.org/location/49171/

Hoezo "droog"? Het regenseizoen begon begin april.

Ter vergelijking, in Purmerend (ik had ook een andere veilige Vinexlocatie kunnen kiezen...) valt in deze zelfde tijd 120 mm regen (dat is dus ruim 5 keer zo weinig...):

https://es.climate-data.org/location/29936/

[ Bericht 14% gewijzigd door De_cameraman_uit_Colombia op 01-09-2017 00:42:37 ]
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173518400
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 september 2017 00:30 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Echt joh? :D

[ afbeelding ]

https://es.climate-data.org/location/21380/

In april, mei en half juni valt ongeveer 625 mm regen, dat is net zoveel als in Nederland in 10 maanden (!).

Hoezo "droog"? Het regenseizoen begon begin april.
ja inderdaad 😂, zeer dodelijk .. dat bergriviertje de q1

Kom op zeg, gaan we nu echt topic 49 tot en met 129 herhalen? Lees jij je even in, blijf ontopic en netjes. Dan kijk ik morgen ff of ik überhaupt nog inhoudelijk reageer.
pi_173518437
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ja inderdaad 😂, zeer dodelijk .. dat bergriviertje de q1
Niemand zegt dat ze daar dood gegaan zijn. Uitgegleden en in Q1 terecht gekomen kan prima.

Juist als de rest van de grond droog is, zijn natte plekken extra verraderlijk. Weet iedereen die een beetje hiket.

quote:
Kom op zeg, gaan we nu echt topic 49 tot en met 129 herhalen? Lees jij je even in, blijf ontopic en netjes. Dan kijk ik morgen ff of ik überhaupt nog inhoudelijk reageer.
:D

Ik ben en blijf zeer on-topic en kom met bronnen en argumenten. Jij verdraait en worstelt zichtbaar met je criminelenscenario erdoorheen drukken. _O-
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173518478
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 september 2017 00:44 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

Ik ben en blijf zeer on-topic en kom met bronnen en argumenten. Jij verdraait en worstelt zichtbaar met je criminelenscenario erdoorheen drukken. _O-
Dat blijft hier toch zo. Al heb je een sluitende verklaring, ze verzinnen wel weer een theorie waarom het niet zo kan zijn.

Voor sommige is het nu eenmaal niet te geloven dat er iets fout gaat, ze onvoorbereid op pad gaan en niet gewoon direct zijn teruggekeerd. Ze hadden de top toch bereikt, dan moeten ze direct veilig weer naar huis!
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173518493
quote:
12s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 20:16 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Nauwelijks!

Er is een dorpje, Alto Romero, dat niet langs "het pad" ligt, maar op een heuvel ten zuiden van het gebied waar ze waren, en er staan een paar hutjes voor boertjes en dat is het.

Sommige mensen hebben een finca in het gebied (zoals F.), maar daar zijn ze ook maar af en toe, dat is het hele idee van een finca (een soort buitenhuisje zou je het vertalen in het Nederlands).

[..]

Ja, in een aangeharkt Veluws parkje wellicht wel. Maar dit is een ruig tropisch dichtbebost gebied, het is al knap als je íets vindt, laat staan veel.

Schedels vergaan niet zomaar, maar kunnen door de stroming makkelijk gebroken en meesgesleurd worden zo de Caribische Zee in...

[..]

Lijkt me niet heel moeilijk om die oceanen (Pacifische en Caribische) te zien liggen vanaf de Mirador en daar wat fotootjes nemen. Dat is het hele idee van die plek; een uitkijkplek, letterlijk.
😂 hoeveel leerlingen heeft de school in Alto? Hoeveel mensen wonen daar?

Wat een onzin post je weer...

Alto ligt ten zuiden?
pi_173518589
Inderdaad, Alto Romero ligt ten zuiden van de loop van de Culebra.

Maar enkelen hier stellen zich voor dat de keurige en onervaren Nederlandse Kris en Lisanne in hun eentje op zoek gingen naar een vrijwel onbereikbaar schooltje van zinkplaten, dat zelfs op de Panamese website beschreven wordt als:

quote:
En una comunidad de difícil acceso en Alto Romero en Bocas del Toro existe una escuela rancho en pésimo estado. Las paredes son de hojas de zinc y tablones de madera
https://www.tvn-2.com/vid(...)ro_2_4444075615.html

Met een filmpje voor de liefhebbers.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173518777
Wat al een tijdje door mijn hoofd spookt waarom moesten de ouders zo vroeg om 5.30 het pad belopen zo krijg volgens mij nooit echt een goed beeld hoe Kris en Lisanne zijn gelopen. :{


[ Bericht 9% gewijzigd door vronie op 01-09-2017 01:48:41 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')