abonnement Unibet Coolblue
  Spellchecker zaterdag 22 juli 2017 @ 23:17:43 #151
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172608842
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 23:15 schreef Krollie het volgende:

[..]

DieDat, zoals ik het lees, weleens een tik heeft gehad.
Fixed that for you ...
  zaterdag 22 juli 2017 @ 23:30:03 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172609218
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 23:15 schreef Krollie het volgende:

[..]

Die, zoals ik het lees, weleens een tik heeft gehad.
Ja klopt, ander tijdperk, en niet weten hoe het wel moest.
De "opvoedkundige tik" was toen ook nog geen probleem, maar dat neemt niet weg dat het toen ook niet had moeten gebeuren.

Dus waar je jengelende "wacht maar" op slaat weet ik niet, want ik weet juist wat het verschil is tussen de opvoeding 20 jaar geleden en nu.

Maar je hebt nog steeds de vraag over het generatieverschil niet beantwoord, doe dat eens: hoe oud ben jij en hoe oud zijn jouw kinderen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172609541
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 23:15 schreef Krollie het volgende:

[..]

Die, zoals ik het lees, weleens een tik heeft gehad.
Dus?
pi_172611404
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:18 schreef Krollie het volgende:
Ik ben prima opgevoed met een corrigerende tik. Ik heb er inderdaad niks aan overgehouden. En ik kan tig situaties opnoemen waarin een corrigerende tik nodig kan zijn.
Ja? Doe eens dan?
pi_172611611
Niks mis met een corrigerende tik als het kind nog niet in staat is om mee te communiceren/begrijpen dat iets niet mag.

Maar in dit geval is dat bullshit. Met een kind van 5 kan je wel communiceren. Dat je dingen misschien tot vervelens tot moet herhalen of zo is bijzaak.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172611650
Ik kreeg vroeger gewoon een kopstoot of een lowkick van mijn moeder als ik niet luisterde, die goeie ouwe tijd!
  zondag 23 juli 2017 @ 08:34:30 #157
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_172613785
quote:
6s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:58 schreef fukforce het volgende:
Ik kreeg vroeger gewoon een kopstoot of een lowkick van mijn moeder als ik niet luisterde, die goeie ouwe tijd!
als ik voor elke klap die ik gehad heb 1 euro kon krijgen dan had Donald Trump helemaal verbleekt aan welke vermogen ik had nu ...

maar goed , ben nu 45 , geen strafblad en ik drink niet, geen drugs gebruik .. dus ach zo slecht is het nog niet

vroeger werd je nog geconfronteerd met je daden .. en fouten
als je een fout maakte dan moest je daar voor op de blaren zitten
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  User die overal opduikt 2022 zondag 23 juli 2017 @ 08:38:55 #158
186611 Haags
pi_172613825
Ze was dus dronken. :') 8)7
Zonder wrijving geen glans
pi_172613884
Te weinig informatie om hier een oordeel over de velgen, maar als meerdere mensen al een raar gevoel er bij hebben, dan is het niet erg hoopvol.
pi_172613944
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 08:47 schreef Odaiba het volgende:
Te weinig informatie om hier een oordeel over de velgen, maar als meerdere mensen al een raar gevoel er bij hebben, dan is het niet erg hoopvol.
Klappen geven aan iemand van 5 jaar oud lijkt mij altijd fout.
  zondag 23 juli 2017 @ 09:45:41 #161
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_172614388
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 08:34 schreef RAVW het volgende:

[..]

als ik voor elke klap die ik gehad heb 1 euro kon krijgen dan had Donald Trump helemaal verbleekt aan welke vermogen ik had nu ...

maar goed , ben nu 45 , geen strafblad en ik drink niet, geen drugs gebruik .. dus ach zo slecht is het nog niet

Je doet alsof er een causaal verband is tussen je opvoeding en hoe je terecht bent gekomen. Newsflash: dat is er niet.

Ieder kind verwekt zijn opvoeding op een andere manier en hoe je terecht komt is voor een groot deel toeval en gebaseerd op een aantal keuzes die je in je leven maakt. De basis die door je ouders is gelegd in opvoeding is daarbij maar in zeer beperkte mate belangrijk.

Je eigen IQ en copingsmechanisme zijn wat bepalend is.
  zondag 23 juli 2017 @ 10:30:40 #162
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_172615123
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 09:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je doet alsof er een causaal verband is tussen je opvoeding en hoe je terecht bent gekomen. Newsflash: dat is er niet.

Ieder kind verwekt zijn opvoeding op een andere manier en hoe je terecht komt is voor een groot deel toeval en gebaseerd op een aantal keuzes die je in je leven maakt. De basis die door je ouders is gelegd in opvoeding is daarbij maar in zeer beperkte mate belangrijk.

Je eigen IQ en copingsmechanisme zijn wat bepalend is.
je opvoeding is juist wel voor een groot deel bepaalden en ook ej waarden en normen die je zelf heb ..

als ik vroeger buiten was dan kon ik verwachten dat mijn ouders in eens voor mijn neus stonden omdat ze me kwamen halen voor het eten en de sociale controle was ook een heel stuk hoger dan nu .. dus je zorgde wel dat je dingen deed waarvan ej ouders het goed vonden

Tegenwoordig doen ze maar 1 ding ... de smartphone bekijken en als de kinderen naar huis moeten komen , even een berichtje sturen met ETEN en klaar ....
weg controle wat de kinderen aan het doen zijn

en daarbij over de basis normen , daar is ook heel veel mensen al de fout in gegaan tegenwoordig

1 het U zeggen tegen ouderen
2 beleeft met twee woorden spreken
3 met je mond dicht eten en niet met volle mond praten
4 IEMAND AANKIJKEN ALS DIE PERSOON JE AANSPREEK ( dus niet op je mobile kijken)

om maar even een paar voorbeelden te noemen
de kinderen van tegenwoordig staan vaak raar te kijken als je dit soort dingen zegt.

en als wij vroeger thuis iets niet lusten , dan werd het eten weg gezet , en had je honger , dan kreeg je het eten weer opgeschept die je niet lusten

ach na een dag heb je echt wel honger dus dan eet je het wel want je weet als je het nu niet op eet , dan is het morgen weer de zelfde eten.

en als je het dan op had , dan zei: mijn vader altijd zie je wel dat het lekker is , want je heb heel je boord leeg gegeten ... :-)

en vaak is bij helaas veel kinderen de gemakzucht ingetreden van de ouders
maar goed wat wil je ook ... de ouders komen van de breezer generatie of ( hint naar de Breezerslets ) ;) daar is het toen al fout gegaan ..

en zo als ik vaak aanhaal :

Waarom hebben mensen Smartphones ??

Omdat de meeste mensen dat gewoon niet meer zijn ... smart }) :P
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  zondag 23 juli 2017 @ 10:32:15 #163
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172615153
Wat vooral van alle tijden is, is het dwangmatige 'de jeugd van tegenwoordig' en 'vroeger was alles beter'. Socrates is having a field day.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 23 juli 2017 @ 10:34:23 #164
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_172615188
quote:
10s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:32 schreef Copycat het volgende:
Wat vooral van alle tijden is, is het dwangmatige 'de jeugd van tegenwoordig' en 'vroeger was alles beter'. Socrates is having a field day.
vroeger was alles beter is omdat we geen toekomst kunnen kijken dus we kunnen moeilijk zeggen zo een gave tijd in 2060 ( dus dat is het onbekende en onzekerheid , daarom vallen we vaak terug in een tijd die we gehad hebben als we vergelijkingen moeten maken ..


ja de jeugd van tegenwoordig is vaak dat de ouders willen zeggen , we hebben gefaald maar het ligt aan de kinderen

maar het komt wel goed
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  † In Memoriam † zondag 23 juli 2017 @ 10:37:51 #165
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_172615236
quote:
6s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:58 schreef fukforce het volgende:
Ik kreeg vroeger gewoon een kopstoot of een lowkick van mijn moeder als ik niet luisterde, die goeie ouwe tijd!
Tegenwoordig geef je je moeder een lowkick of kopstoot ;) Times have changed :')
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  zondag 23 juli 2017 @ 10:44:03 #166
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_172615374
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:37 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Tegenwoordig geef je je moeder een lowkick of kopstoot ;) Times have changed :')
ja of uitschelden van H..R tot de ergste ziektes die je maar kunt krijgen
ik hoefde het vroeger niet in me hoofd te halen om zo iets te denken .. maar tegenwoordig is het normaal dat je he ouwe zegt tegen je vader of zo ..
daar stond vroeger bij mij wel een paar aardige klappen op als ik dat zei , want je moest wel respect hebben voor je ouders.

ach respect moet er tegenwoordig heel hard er ingeslagen worden ,
want dat hebben ze niet meer
en dit van beide kanten ze wel vele ouders als vele kinderen

maar inderdaad de tijden veranderen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  zondag 23 juli 2017 @ 10:45:32 #167
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172615409
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:34 schreef RAVW het volgende:

ja de jeugd van tegenwoordig is vaak dat de ouders willen zeggen , we hebben gefaald maar het ligt aan de kinderen

'De jeugd van tegenwoordig' wordt door elke generatie herhaald. Dus ook de generaties die voorheen zelf die jeugd van tegenwoordig waren. Enkel gebaseerd op valse nostalgie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 23 juli 2017 @ 10:46:27 #168
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_172615425
quote:
7s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

'De jeugd van tegenwoordig' wordt door elke generatie herhaald. Dus ook de generaties die voorheen zelf die jeugd van tegenwoordig waren. Enkel gebaseerd op valse nostalgie.
juist en altijd komt het wel weer goed , bij de meeste
vaak is het ook een soort van jaloursheid , toen wij op school zaten liepen de meiden er bij in truien en lange broeken ...

moet je nu eens kijken hoe ze er bij lopen .... ach helaas geen schoolgaande jeugdige persoon meer
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_172615443
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 09:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je doet alsof er een causaal verband is tussen je opvoeding en hoe je terecht bent gekomen. Newsflash: dat is er niet.

Ieder kind verwekt zijn opvoeding op een andere manier en hoe je terecht komt is voor een groot deel toeval en gebaseerd op een aantal keuzes die je in je leven maakt. De basis die door je ouders is gelegd in opvoeding is daarbij maar in zeer beperkte mate belangrijk.

Je eigen IQ en copingsmechanisme zijn wat bepalend is.
Daar is zeker een verband te leggen. Opvoeding en waar je terecht komt. Alleen kun je het niet tevoren voorspellen.
  zondag 23 juli 2017 @ 10:47:13 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172615446
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:44 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja of uitschelden van H..R tot de ergste ziektes die je maar kunt krijgen
ik hoefde het vroeger niet in me hoofd te halen om zo iets te denken .. maar tegenwoordig is het normaal dat je he ouwe zegt tegen je vader of zo ..
daar stond vroeger bij mij wel een paar aardige klappen op als ik dat zei , want je moest wel respect hebben voor je ouders.

ach respect moet er tegenwoordig heel hard er ingeslagen worden ,
want dat hebben ze niet meer
en dit van beide kanten ze wel vele ouders als vele kinderen

maar inderdaad de tijden veranderen
Als je respect er in moet slaan is het geen respect maar angst, en angst heeft geen bal met respect te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 juli 2017 @ 10:47:24 #171
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172615450
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:46 schreef RAVW het volgende:

juist en altijd komt het wel weer goed , bij de meeste
Maar waarom blijf je hier dan volharden in 'de jeugd van tegenwoordig' terwijl dat gewoon nonsens is?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 23 juli 2017 @ 10:50:10 #172
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_172615508
quote:
5s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar waarom blijf je hier dan volharden in 'de jeugd van tegenwoordig' terwijl dat gewoon nonsens is?
dat is het vaak ook .. maar ik gebruik het zelf niet ik zeg altijd "in onze generatie ..."
maar het is eigenlijk een verkapte van moet je de jeugd zien van tegenwoordig :-)
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  zondag 23 juli 2017 @ 10:50:43 #173
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172615528
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:50 schreef RAVW het volgende:

dat is het vaak ook .. maar ik gebruik het zelf niet ik zeg altijd "in onze generatie ..."
maar het is eigenlijk een verkapte van moet je de jeugd zien van tegenwoordig :-)
Oké ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 23 juli 2017 @ 10:53:51 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172615623
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:50 schreef RAVW het volgende:

[..]

dat is het vaak ook .. maar ik gebruik het zelf niet ik zeg altijd "in onze generatie ..."
maar het is eigenlijk een verkapte van moet je de jeugd zien van tegenwoordig :-)
De generatie daarvoor kreeg nog gewoon met de riem als ze niet wilden luisteren, dat was voor hen een "opvoedkundige tik", laten we vooral doen alsof het idd allemaal veel dramatischer wordt met iedere volgende generatie die minder streng gestraft wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 juli 2017 @ 10:56:23 #175
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_172615675
quote:
7s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oké ...
ach misschien mag de opvoeding beter zijn zo als wij het hadden ....
maar aan de andere kant

wij moesten vroeger uren in de bibliotheek rond lopen om ons huiswerk antwoorden te vinden ... door weer en wind er naar toe ..

nu even op Google en klaar

Als ik muziek wilde luisteren die ik leuk vond moest ik het kopen en dat helemaal naar de platen zaak gaan ( vaak nog voor niets )
en nu even op Netflix of dat soort dingen en je heb je nummer al
of film

dus ook tegenwoordig is vele dingen die wle beter zijn zo als wij het vroeger hadden , maar wij speelde buiten .... en maakte onze eigen speelgoed en bouwde hutten

tegenwoordig spelen ze minecraft ipv met lego spelen

wij hadden furbies , tegenwoordig pokemon go 8)7
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')