abonnement Unibet Coolblue
pi_173639436
quote:
99s.gif Op woensdag 6 september 2017 20:05 schreef DaMook het volgende:
Ik stel voor dat ze de baan vrij maken zodat er zsm een kdc-10 heen kan met een peleton genie troepen.
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:51 schreef derLudolf het volgende:
Heeft de genie niet meer aan een Hercules? Kan meer meuk in.
Defensie met hulpgoederen naar Caribisch Gebied
quote:
Een C-130 Hercules en een KDC-10 van de Koninklijke Luchtmacht worden sinds vanmiddag op Vliegbasis Eindhoven beladen met water en voedsel voor Sint Maarten, Saba en Sint Eustatius. Met de KDC-10 vliegen bovendien nog eens meer dan 100 militairen mee voor hulpverlening op de Bovenwindse eilanden. Orkaan Irma richtte er gisteren zware schade aan.

Het KDC-10-transportvliegtuig kan daardoor niet landen op het vliegveld van Sint Maarten en wijkt uit naar Curaçao. De Hercules is wel geschikt om op primitieve en slecht bereikbare banen te landen. Dit toestel vliegt daarom de levensmiddelen vanaf Curaçao naar Sint Maarten.

Volop aan het werk
Militairen zijn al vanaf vanmorgen in touw alle vracht zo snel mogelijk in Eindhoven te krijgen. In opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties brengt Defensie het water en voedsel, waar 40.000 mensen 5 dagen mee toe kunnen op de 3 eilanden.

Daar is Defensie inmiddels al met zo’n 300 militairen volop aan het werk. Genisten van de landmacht en mariniers zijn bezig de infrastructuur te herstellen en proberen onder meer het vliegveld op Sint Maarten weer toegankelijk te maken.

Hier het verdwenen Maho Beach:



Fire!


quote:
A British Airways Boeing 777-200, registration G-VIIH performing flight BAW-82GD from London Heathrow,EN (UK) to Athens (Greece), was in the initial climb out of Heathrow's runway 27L when the crew received a number of fault messages for the right hand engine's (GE90) FADEC. The crew shut the engine down, stopped the climb at 6000 feet and returned to Heathrow for a safe landing on runway 27R about one hour after departure.
http://avherald.com/h?article=4adfd699&opt=0

En waar Emirates succesvol gevestigde airliners aanviel wordt het nu aangevallen door long-haul LCC's.
Tim Clark oppert nu het idee om A380's te gaan rondvliegen met all-economy op beide verdiepingen; economy kan mogelijk uit 4 verschillende klasses gaan bestaan.
Dat zullen volle toestellen worden...

[ Bericht 25% gewijzigd door Iemand91 op 07-09-2017 15:12:15 ]
  donderdag 7 september 2017 @ 15:45:56 #202
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173640208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:21 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Helaas, je gaat niet door voor de koelkast.

Je mag nog een keer raden, maar dan met een hint.

Het vliegtuig staat "level" en niet achterover, wat je zou verwachten als alleen het maingear een rol speelt in dit incident.

Voor het antwoord:
https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20170905-0
Ah, hehe, dat kan ook natuurlijk _O-

Dat verklaart ook waarom de passagiers eruit konden via een laddertje :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 21:18:43 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173647134
quote:
De landingsbaan is schoongeveegd, dus die lijkt weer gebruikt te kunnen worden, al zit er op dit moment niemand in de toren
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 8 september 2017 @ 13:12:10 #204
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173656821
Ben benieuwd wat de gevolgen gaan zijn voor Sint Maarten op de langere termijn.
Het eiland is sterk afhankelijk van het toerisme dat gezien de verwoestingen de komenden maanden nog wel op zijn gat zal liggen, zo niet langer.

Daarbij gaat de onhandige staatkundige indeling ook niet echt helpen: het noordelijk deel is Frankrijk, het zuidelijk deel is een zelfstandig land. Een klein land waarvan de belangrijkste vorm van inkomen per direct is weggevallen. Om het extra spannend te maken is het noorden ook nog eens afhankelijk van de zeehaven en luchthaven in het zuiden.

TUI heeft is in elk geval per direct gestopt met alle vluchten naar Sint Maarten. Dat waren ze al van plan vanwege tegenvallende belangstelling, maar door de orkaan zijn ze nu al gestopt.
So we just called him Fred
pi_173656855
EMIRATES WIL DERDE A380-VLUCHT OP SCHIPHOL
quote:
SCHIPHOL - Emirates wil uitbreiden met een derde dagelijkse vlucht op Schiphol. Dat meldt topman Tim Clark aan de Telegraaf. Op dit moment vliegt de luchtvaartmaatschappij al twee keer per dag met de Airbus A380 heen en weer naar Dubai.

Emirates vliegt sinds 2012 met de A380 op Schiphol en is sinds 2016 twee keer per dag met de superjumbo op de route naar Dubai actief.

De aanwezigheid van Emirates en collega’s Etihad Airways en Qatar Airways zijn al jaren onderwerp van discussie. Zo zouden de staatsmaatschappijen uit de Golfregio oneerlijk concurreren door miljoenen oliedollars aan subsidie en zeer lage luchthavenkosten op hun thuisbases.

Of de derde vlucht er daadwerkelijk komt is de vraag. Schiphol zit aan haar plafond qua vliegbewegingen, waardoor het moeilijk is om aan start- en landingsrechten te komen. Naast de twee dagelijkse passagiersvluchten voert Emirates ook vrachtvluchten uit op Schiphol.
In het originele artikel in de Telegraaf staat een interessante uitspraak:
quote:
"Schiphol is helemaal niet vol, die 500.000 is een politieke afspraak. Het is aan de Nederlandse regering om hier een besluit over te nemen om dit los te laten". zegt Clark.
Geeft toch wel weer aan hoe de verschillende maatschappijen kunnen opereren op hun home base.
  vrijdag 8 september 2017 @ 13:38:34 #206
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173657298
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:14 schreef Iemand91 het volgende:
EMIRATES WIL DERDE A380-VLUCHT OP SCHIPHOL
In het originele artikel in de Telegraaf staat een interessante uitspraak:

[..]

Geeft toch wel weer aan hoe de verschillende maatschappijen kunnen opereren op hun home base.
Clark heeft daarin natuurlijk wel hartstikke gelijk, Schiphol kan nog veel meer vluchten aan en het is het ministerie van Infrastructuur en Milieu dat beperkingen oplegt in de vergunning.

's Nachts is bijvoorbeeld nog plek zat op Schiphol. Nadeel is dat omwonenden meer geluidsoverlast hebben tijdens hun nachtrust, dat wordt als onwenselijk beschouwd.
Overdag is er ook nog ruimte, mits er structureel drie banen open zijn. Dat is op zich ook nog wel mogelijk, zij het niet dat er ook op het gebruik van de banen allerlei beperkingen zitten en bij sommige weersomstandigheden een tekort aan banen kan ontstaan. Daarvoor zouden eerst een of meerdere banen parallel aan de Kaag- en Buitenveldertbaan aangelegd moeten worden.
So we just called him Fred
pi_173659375
Goed, ik lees dus meer in die uitspraak van de heer Clark.
  vrijdag 8 september 2017 @ 17:23:49 #208
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173661560
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 15:24 schreef Iemand91 het volgende:
Goed, ik lees dus meer in die uitspraak van de heer Clark.
Wat lees je er dan nog meer in?
So we just called him Fred
  Moderator vrijdag 8 september 2017 @ 18:32:03 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173663032
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:38 schreef FredvZ het volgende:
Daarvoor zouden eerst een of meerdere banen parallel aan de Kaag- en Buitenveldertbaan aangelegd moeten worden.
Nou, laten ze daar maar mee beginnen. Men wil toch op Schiphol vliegen, niet op 'Amsterdam North East Airport'. Kost een hoop geld, maar ook die extra ruimte op Schiphol zal wel weer goed benut worden en dus geld opbrengen. Dat met Lelijkstad nog altijd afwachten.


Ander luchtvaartnieuws:
http://www.dvhn.nl/drenth(...)gapore-22479828.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173666496
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:23 schreef FredvZ het volgende:
Wat lees je er dan nog meer in?
Ik lees er meer in van "Schiphol/Overheid; negeer en zet de rechten/eisen/wensen van je burgers/natuur etc. opzij; en zet alles in voor optimale economie/kapitalisme in het bijzonder ons eigen luchtvaart."

Zeg maar wat Emirates dus op hun thuisbasis heeft aangezien Emirates, Dubai Airport en de (lokale) overheid ook twee handen op een buik zijn.

Maar goed; ik ben dan ook een cynist wat dat betreft.
pi_173671694
quote:
In het originele artikel in de Telegraaf staat een interessante uitspraak:

[..]

Geeft toch wel weer aan hoe de verschillende maatschappijen kunnen opereren op hun home base.
De uitspraak is gewoon waar, het is een politieke afspraak. De situatie in Nederland is compleet anders dan in sommige andere landen. Je ziet nu dat de eerste omweg via Kopenhagen ontstaat en dat Lelystad niet echt opschiet dus reken op meer rumoer in de komende periode.

[ Bericht 12% gewijzigd door inkjet op 09-09-2017 09:57:39 (typo) ]
--
pi_173671777
quote:
Ik lees er meer in van "Schiphol/Overheid; negeer en zet de rechten/eisen/wensen van je burgers/natuur etc. opzij; en zet alles in voor optimale economie/kapitalisme in het bijzonder ons eigen luchtvaart."
Ja, dat is ook waar...
--
  zaterdag 9 september 2017 @ 10:27:05 #213
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_173672028
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:38 schreef FredvZ het volgende:
Clark heeft daarin natuurlijk wel hartstikke gelijk, Schiphol kan nog veel meer vluchten aan en het is het ministerie van Infrastructuur en Milieu dat beperkingen oplegt in de vergunning.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:51 schreef inkjet het volgende:
De uitspraak is gewoon waar, het is een politieke afspraak.
Clark heeft geen gelijk. Schiphol is vol, zo simpel is het.

Als je maling hebt aan politieke afspraken, kun je de hele luchtvaartwetgeving afschaffen. Alles in de luchtvaart is politiek.
pi_173672109
Ik denk dat Schiphol aardig vol zit hoor, los van de vergunning.
Natuurlijk is er ruimte genoeg voor meer vluchten, maar in de hub-functie die Schiphol heeft wil je alles op hetzelfde moment binnen hebben. En dat loopt tegen de limiet van banen en gates aan.
  zaterdag 9 september 2017 @ 10:43:13 #215
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_173672188
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:35 schreef Piles het volgende:
Ik denk dat Schiphol aardig vol zit hoor, los van de vergunning.
Natuurlijk is er ruimte genoeg voor meer vluchten, maar in de hub-functie die Schiphol heeft wil je alles op hetzelfde moment binnen hebben. En dat loopt tegen de limiet van banen en gates aan.
Zou het helpen om douane- en securitycontroles af te schaffen?
quote:
"Schiphol is helemaal niet vol, die douane-, security- en boardingscontroles zijn een politieke afspraak. Het is aan de Nederlandse regering om hier een besluit over te nemen om dit los te laten". zegt Clark.
pi_173672216
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:43 schreef OEM het volgende:

[..]

Zou het helpen om douane- en securitycontroles af te schaffen?

[..]

Ja, er zijn lange wachttijden voor de controles. Maar ik zie niet helemaal hoe je met het afschaffen van de controles meer ruimte op de gates/banen krijgt (op dit piekmomenten). Zeker niet als een groot deel van de klanten overstappers zijn, en dus niet langs de controle hoeven.
  zaterdag 9 september 2017 @ 10:55:48 #217
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_173672346
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:45 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, er zijn lange wachttijden voor de controles. Maar ik zie niet helemaal hoe je met het afschaffen van de controles meer ruimte op de gates/banen krijgt (op dit piekmomenten). Zeker niet als een groot deel van de klanten overstappers zijn, en dus niet langs de controle hoeven.
Zo dan:
quote:
"Schiphol is helemaal niet vol, dat al die luchtvaartmaatschappijen (niet zijnde Emirates) op Schiphol toegelaten worden is een politieke afspraak. Het is aan de Nederlandse regering om hier een besluit over te nemen om dit los te laten". zegt Clark.
  zaterdag 9 september 2017 @ 11:27:08 #218
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173672634
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:27 schreef OEM het volgende:
Clark heeft geen gelijk. Schiphol is vol, zo simpel is het.
Politiek misschien vol, maar fysiek is er nog capaciteit zat: Met drie banen 24/7 open kunnen ruim 750.000 vliegbewegingen worden uitgevoerd (er vanuit gaan dat er 30 toestellen per baan per uur kunnen landen of opstijgen).

In de nacht is nog plek zat aan de gates en ook overdag is nog ruimte over.
quote:
Als je maling hebt aan politieke afspraken, kun je de hele luchtvaartwetgeving afschaffen. Alles in de luchtvaart is politiek.
Die wet kan nog steeds blijven bestaan, het is maar net wat je er in zet. Nu staan er dingen in dat er rekening moet worden gehouden met nachtrust van omwonenden bijvoorbeeld, als je dat er uit haalt schiet de bruikbare capaciteit omhoog.

En ja, in de Emiraten hebben ze daar andere wetgeving, daar mag 24/7 gevlogen worden. Daar boeit het de bevolking ook een stuk minder: de meesten zouden werkloos zijn zonder het bestaan van die luchthaven die 24/7 open is. Tja, de arbeidsomstandigheden zijn betwistbaar, maar als je de keuze hebt tussen een baan met slechte arbeidsvoorwaarden of helemaal geen baan, is de keuze ook snel gemaakt.

Oneerlijk? Misschien, die Emiraten maken gewoon heel goed gebruik van hun handige geografische positie tussen twee continenten die graag naar elkaar toe vliegen en waar veel handel tussen is. Net zoals Rotterdam de grootste zeehaven van Europa is kunnen worden door de uitermate handige positie tussen de zee en het Ruhrgebied. Is dat dan ook oneerlijk geweest voor Duitsland?
En elk bedrijf dat zich vestigt in de haven van Rotterdam krijgt steun van de Nederlandse staat: de havenbekkens waar ze de schepen in af kunnen meren zijn betaald uit belastingen.
So we just called him Fred
  zaterdag 9 september 2017 @ 12:09:42 #219
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_173673113
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 11:27 schreef FredvZ het volgende:
Politiek misschien vol, maar fysiek is er nog capaciteit zat: Met drie banen 24/7 open kunnen ruim 750.000 vliegbewegingen worden uitgevoerd (er vanuit gaan dat er 30 toestellen per baan per uur kunnen landen of opstijgen).
Er is sowieso nog fysieke capaciteit zat. Met alle 6 banen open 24x7 en mixed ops (tegelijk landen/starten) kom je dan op 3.000.000 vliegbewegingen. Beetje rommelen met separations kun je vast de boel nog eens verdubbelen, 6 miljoen. Taxibanen kun je ook prima gebruiken om op te landen en te starten, zeg nog eens een miljoen erbij.

Niet aankomen met dat het allemaal levensgevaarlijk is of dat het niet mag, want:
quote:
Die wet kan nog steeds blijven bestaan, het is maar net wat je er in zet. Nu staan er dingen in dat er rekening moet worden gehouden met nachtrust van omwonenden veiligheid bijvoorbeeld, als je dat er uit haalt schiet de bruikbare capaciteit omhoog.
Bottomline: wat fysiek mogelijk is, is niet relevant. De politiek bepaalt de capaciteit.
pi_173673431
Komt die 2 Kaagbaan er eigenlijk nog ? Ik woon nu onder de vliegtuigrook, dan heb geen zin als ik ga vliegen helemaal naar Lelystad te gaan.
.
pi_173673665
Take-offs van de taxibanen kan prima op AMS toch? Is al eens uitvoerig getest door KL!

https://www.luchtvaartnie(...)fout-taxiende-piloot
Jack does it in real time...
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:32:22 #222
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_173676330
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2017 12:50 schreef DeeBee het volgende:
Take-offs van de taxibanen kan prima op AMS toch? Is al eens uitvoerig getest door KL!

https://www.luchtvaartnie(...)fout-taxiende-piloot
Je was me voor :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 10 september 2017 @ 19:09:36 #223
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173698606
De PH-BFN is momenteel als KL737 op weg naar Curaçao om geëvacueerde vakantiegangers van Sint Maarten op te halen.
So we just called him Fred
  maandag 11 september 2017 @ 01:32:43 #224
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173706652
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:38 schreef FredvZ het volgende:

Schiphol kan nog veel meer vluchten aan

Deze discussie hebben we al eens eerder gevoerd, maar je bent een beetje hardleers.
Niet met huidige infrastructuur en afhandelingscapaciteit. Er zijn bv bijna wekelijks problemen met de bagageafhandeling.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 11 september 2017 @ 01:34:28 #225
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173706657
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:35 schreef Piles het volgende:
Ik denk dat Schiphol aardig vol zit hoor, los van de vergunning.
Natuurlijk is er ruimte genoeg voor meer vluchten, maar in de hub-functie die Schiphol heeft wil je alles op hetzelfde moment binnen hebben. En dat loopt tegen de limiet van banen en gates aan.
Dit
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')