quote:Op woensdag 6 september 2017 20:05 schreef DaMook het volgende:
Ik stel voor dat ze de baan vrij maken zodat er zsm een kdc-10 heen kan met een peleton genie troepen.
Defensie met hulpgoederen naar Caribisch Gebiedquote:Op woensdag 6 september 2017 21:51 schreef derLudolf het volgende:
Heeft de genie niet meer aan een Hercules? Kan meer meuk in.
quote:Een C-130 Hercules en een KDC-10 van de Koninklijke Luchtmacht worden sinds vanmiddag op Vliegbasis Eindhoven beladen met water en voedsel voor Sint Maarten, Saba en Sint Eustatius. Met de KDC-10 vliegen bovendien nog eens meer dan 100 militairen mee voor hulpverlening op de Bovenwindse eilanden. Orkaan Irma richtte er gisteren zware schade aan.
Het KDC-10-transportvliegtuig kan daardoor niet landen op het vliegveld van Sint Maarten en wijkt uit naar Curaçao. De Hercules is wel geschikt om op primitieve en slecht bereikbare banen te landen. Dit toestel vliegt daarom de levensmiddelen vanaf Curaçao naar Sint Maarten.
Volop aan het werk
Militairen zijn al vanaf vanmorgen in touw alle vracht zo snel mogelijk in Eindhoven te krijgen. In opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties brengt Defensie het water en voedsel, waar 40.000 mensen 5 dagen mee toe kunnen op de 3 eilanden.
Daar is Defensie inmiddels al met zo’n 300 militairen volop aan het werk. Genisten van de landmacht en mariniers zijn bezig de infrastructuur te herstellen en proberen onder meer het vliegveld op Sint Maarten weer toegankelijk te maken.
http://avherald.com/h?article=4adfd699&opt=0quote:A British Airways Boeing 777-200, registration G-VIIH performing flight BAW-82GD from London Heathrow,EN (UK) to Athens (Greece), was in the initial climb out of Heathrow's runway 27L when the crew received a number of fault messages for the right hand engine's (GE90) FADEC. The crew shut the engine down, stopped the climb at 6000 feet and returned to Heathrow for a safe landing on runway 27R about one hour after departure.
Ah, hehe, dat kan ook natuurlijkquote:Op donderdag 7 september 2017 11:21 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Helaas, je gaat niet door voor de koelkast.
Je mag nog een keer raden, maar dan met een hint.
Het vliegtuig staat "level" en niet achterover, wat je zou verwachten als alleen het maingear een rol speelt in dit incident.
Voor het antwoord:
https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20170905-0
De landingsbaan is schoongeveegd, dus die lijkt weer gebruikt te kunnen worden, al zit er op dit moment niemand in de torenquote:Op donderdag 7 september 2017 15:05 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Defensie met hulpgoederen naar Caribisch Gebied
[..]
Hier het verdwenen Maho Beach:
[ afbeelding ]
In het originele artikel in de Telegraaf staat een interessante uitspraak:quote:SCHIPHOL - Emirates wil uitbreiden met een derde dagelijkse vlucht op Schiphol. Dat meldt topman Tim Clark aan de Telegraaf. Op dit moment vliegt de luchtvaartmaatschappij al twee keer per dag met de Airbus A380 heen en weer naar Dubai.
Emirates vliegt sinds 2012 met de A380 op Schiphol en is sinds 2016 twee keer per dag met de superjumbo op de route naar Dubai actief.
De aanwezigheid van Emirates en collega’s Etihad Airways en Qatar Airways zijn al jaren onderwerp van discussie. Zo zouden de staatsmaatschappijen uit de Golfregio oneerlijk concurreren door miljoenen oliedollars aan subsidie en zeer lage luchthavenkosten op hun thuisbases.
Of de derde vlucht er daadwerkelijk komt is de vraag. Schiphol zit aan haar plafond qua vliegbewegingen, waardoor het moeilijk is om aan start- en landingsrechten te komen. Naast de twee dagelijkse passagiersvluchten voert Emirates ook vrachtvluchten uit op Schiphol.
Geeft toch wel weer aan hoe de verschillende maatschappijen kunnen opereren op hun home base.quote:"Schiphol is helemaal niet vol, die 500.000 is een politieke afspraak. Het is aan de Nederlandse regering om hier een besluit over te nemen om dit los te laten". zegt Clark.
Clark heeft daarin natuurlijk wel hartstikke gelijk, Schiphol kan nog veel meer vluchten aan en het is het ministerie van Infrastructuur en Milieu dat beperkingen oplegt in de vergunning.quote:Op vrijdag 8 september 2017 13:14 schreef Iemand91 het volgende:
EMIRATES WIL DERDE A380-VLUCHT OP SCHIPHOL
In het originele artikel in de Telegraaf staat een interessante uitspraak:
[..]
Geeft toch wel weer aan hoe de verschillende maatschappijen kunnen opereren op hun home base.
Wat lees je er dan nog meer in?quote:Op vrijdag 8 september 2017 15:24 schreef Iemand91 het volgende:
Goed, ik lees dus meer in die uitspraak van de heer Clark.
Nou, laten ze daar maar mee beginnen. Men wil toch op Schiphol vliegen, niet op 'Amsterdam North East Airport'. Kost een hoop geld, maar ook die extra ruimte op Schiphol zal wel weer goed benut worden en dus geld opbrengen. Dat met Lelijkstad nog altijd afwachten.quote:Op vrijdag 8 september 2017 13:38 schreef FredvZ het volgende:
Daarvoor zouden eerst een of meerdere banen parallel aan de Kaag- en Buitenveldertbaan aangelegd moeten worden.
Ik lees er meer in van "Schiphol/Overheid; negeer en zet de rechten/eisen/wensen van je burgers/natuur etc. opzij; en zet alles in voor optimale economie/kapitalisme in het bijzonder ons eigen luchtvaart."quote:
De uitspraak is gewoon waar, het is een politieke afspraak. De situatie in Nederland is compleet anders dan in sommige andere landen. Je ziet nu dat de eerste omweg via Kopenhagen ontstaat en dat Lelystad niet echt opschiet dus reken op meer rumoer in de komende periode.quote:In het originele artikel in de Telegraaf staat een interessante uitspraak:
[..]
Geeft toch wel weer aan hoe de verschillende maatschappijen kunnen opereren op hun home base.
Ja, dat is ook waar...quote:Ik lees er meer in van "Schiphol/Overheid; negeer en zet de rechten/eisen/wensen van je burgers/natuur etc. opzij; en zet alles in voor optimale economie/kapitalisme in het bijzonder ons eigen luchtvaart."
quote:Op vrijdag 8 september 2017 13:38 schreef FredvZ het volgende:
Clark heeft daarin natuurlijk wel hartstikke gelijk, Schiphol kan nog veel meer vluchten aan en het is het ministerie van Infrastructuur en Milieu dat beperkingen oplegt in de vergunning.
Clark heeft geen gelijk. Schiphol is vol, zo simpel is het.quote:Op zaterdag 9 september 2017 09:51 schreef inkjet het volgende:
De uitspraak is gewoon waar, het is een politieke afspraak.
Zou het helpen om douane- en securitycontroles af te schaffen?quote:Op zaterdag 9 september 2017 10:35 schreef Piles het volgende:
Ik denk dat Schiphol aardig vol zit hoor, los van de vergunning.
Natuurlijk is er ruimte genoeg voor meer vluchten, maar in de hub-functie die Schiphol heeft wil je alles op hetzelfde moment binnen hebben. En dat loopt tegen de limiet van banen en gates aan.
quote:"Schiphol is helemaal niet vol, die douane-, security- en boardingscontroles zijn een politieke afspraak. Het is aan de Nederlandse regering om hier een besluit over te nemen om dit los te laten". zegt Clark.
Ja, er zijn lange wachttijden voor de controles. Maar ik zie niet helemaal hoe je met het afschaffen van de controles meer ruimte op de gates/banen krijgt (op dit piekmomenten). Zeker niet als een groot deel van de klanten overstappers zijn, en dus niet langs de controle hoeven.quote:Op zaterdag 9 september 2017 10:43 schreef OEM het volgende:
[..]
Zou het helpen om douane- en securitycontroles af te schaffen?
[..]
Zo dan:quote:Op zaterdag 9 september 2017 10:45 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, er zijn lange wachttijden voor de controles. Maar ik zie niet helemaal hoe je met het afschaffen van de controles meer ruimte op de gates/banen krijgt (op dit piekmomenten). Zeker niet als een groot deel van de klanten overstappers zijn, en dus niet langs de controle hoeven.
quote:"Schiphol is helemaal niet vol, dat al die luchtvaartmaatschappijen (niet zijnde Emirates) op Schiphol toegelaten worden is een politieke afspraak. Het is aan de Nederlandse regering om hier een besluit over te nemen om dit los te laten". zegt Clark.
Politiek misschien vol, maar fysiek is er nog capaciteit zat: Met drie banen 24/7 open kunnen ruim 750.000 vliegbewegingen worden uitgevoerd (er vanuit gaan dat er 30 toestellen per baan per uur kunnen landen of opstijgen).quote:Op zaterdag 9 september 2017 10:27 schreef OEM het volgende:
Clark heeft geen gelijk. Schiphol is vol, zo simpel is het.
Die wet kan nog steeds blijven bestaan, het is maar net wat je er in zet. Nu staan er dingen in dat er rekening moet worden gehouden met nachtrust van omwonenden bijvoorbeeld, als je dat er uit haalt schiet de bruikbare capaciteit omhoog.quote:Als je maling hebt aan politieke afspraken, kun je de hele luchtvaartwetgeving afschaffen. Alles in de luchtvaart is politiek.
Er is sowieso nog fysieke capaciteit zat. Met alle 6 banen open 24x7 en mixed ops (tegelijk landen/starten) kom je dan op 3.000.000 vliegbewegingen. Beetje rommelen met separations kun je vast de boel nog eens verdubbelen, 6 miljoen. Taxibanen kun je ook prima gebruiken om op te landen en te starten, zeg nog eens een miljoen erbij.quote:Op zaterdag 9 september 2017 11:27 schreef FredvZ het volgende:
Politiek misschien vol, maar fysiek is er nog capaciteit zat: Met drie banen 24/7 open kunnen ruim 750.000 vliegbewegingen worden uitgevoerd (er vanuit gaan dat er 30 toestellen per baan per uur kunnen landen of opstijgen).
Bottomline: wat fysiek mogelijk is, is niet relevant. De politiek bepaalt de capaciteit.quote:Die wet kan nog steeds blijven bestaan, het is maar net wat je er in zet. Nu staan er dingen in dat er rekening moet worden gehouden met nachtrust van omwonenden veiligheid bijvoorbeeld, als je dat er uit haalt schiet de bruikbare capaciteit omhoog.
Je was me voorquote:Op zaterdag 9 september 2017 12:50 schreef DeeBee het volgende:
Take-offs van de taxibanen kan prima op AMS toch? Is al eens uitvoerig getest door KL!
https://www.luchtvaartnie(...)fout-taxiende-piloot
Deze discussie hebben we al eens eerder gevoerd, maar je bent een beetje hardleers.quote:Op vrijdag 8 september 2017 13:38 schreef FredvZ het volgende:
Schiphol kan nog veel meer vluchten aan
Ditquote:Op zaterdag 9 september 2017 10:35 schreef Piles het volgende:
Ik denk dat Schiphol aardig vol zit hoor, los van de vergunning.
Natuurlijk is er ruimte genoeg voor meer vluchten, maar in de hub-functie die Schiphol heeft wil je alles op hetzelfde moment binnen hebben. En dat loopt tegen de limiet van banen en gates aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |