abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:11:48 #76
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172873168
So we just called him Fred
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:20:11 #77
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172873371
Lijkt er trouwens op dat er toch een bestemming is gevonden voor de twee Transaero 747-8i's, die Boeing wel gebouwd heeft, maar nooit heeft kunnen leveren.
Houdt tegelijkertijd wel in dat er twee 747's minder ter wereld zullen komen. -O-

Vraag me wel af of het wel écht goedkoper is om twee bestaande toestellen om te bouwen, gezien alle extra toeters en bellen die ze willen hebben.
So we just called him Fred
pi_172873386
quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:08 schreef DeeBee het volgende:
[ afbeelding ]

Boeing is lekker bezig! _O_
Vlucht BOE4 op Flightradar. :D
_O_
pi_172874506
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 20:58 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Tada:

Our Mission: To Capture The Fokker 70 In Flight

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Boven Fokker Services Woensdrecht:

[ afbeelding ]

Fototoestel:

[ afbeelding ]
_O_ _O_ _O_
  donderdag 3 augustus 2017 @ 16:04:02 #81
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172879966
So we just called him Fred
pi_172880700
http://www.nu.nl/buitenla(...)ugees-vliegtuig.html

Lijkt me toch een lastige keuze dit. Je weet als je met zo'n 152 op het water land dat je echt een gigantische klapper maakt door het landingsgestel. Dikke kans dat je het niet overleeft. Maar aan de andere kant op een druk strand landen waar je er ook van uit kunt gaan dat je slachtoffers gaat maken.

Denk toch dat ik het zelfde had gedaan als deze piloot. Hoe fout dat misschien mag wezen.
pi_172881641
quote:
Hij is op de weg terug naar Seattle, na 17u bezig landt hij over een uurtje.

Tekening ziet er geniaal uit. :D
Jack does it in real time...
pi_172911243
quote:
Vraag me wel af of het wel écht goedkoper is om twee bestaande toestellen om te bouwen, gezien alle extra toeters en bellen die ze willen hebben.
Aanpassingen waren ook nodig geweest na levering van nieuwe kisten. Boeing levert een tamelijk kaal frame dat stevig wordt aangepast, dus of het een iets ouder frame is maakt wat dat betreft weinig uit. Als ik het goed begreen hebt zijn de aanpassingen duurder dan het frame zelf.
--
pi_172912049
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_172913077
https://twitter.com/jenschuld/status/893556016964444160

De nieuwste KLM B787-9 vandaag (Margriet).

[ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 04-08-2017 22:14:46 (Naam.) ]
--
pi_172920769
De 2 TransAero 747-8i's worden definitief de vervangers van de Boeing VC-25 "Air Force One":

Air Force awards contract for two 747-8s to be modified as future Air Force One aircraft
quote:
WASHINGTON (AFNS) -- The Air Force awarded a Boeing contract modification Aug. 4, 2017, to purchase two commercial 747-8 aircraft for future modification to replace the two aging VC-25A Boeing 747-200 presidential support aircraft.

This contract modification follows a set of awards in 2016 for risk reduction activities. The Air Force has already requested Boeing to provide proposals to design, modify, test and field two Presidential mission-ready aircraft. These efforts will be awarded via future contract modifications. The program expects to begin aircraft modifications in 2019 and reach initial operational capability in 2024.

"This award is a significant step toward ensuring an overall affordable program," said Ms. Darlene Costello, the principal deputy assistant secretary of the Air Force for acquisition. "As we move forward, we will continue to seek and implement cost savings opportunities."

These aircraft will start providing worldwide presidential airlift support in 2024, after a series of modifications and tests. Boeing will modify their Federal Aviation Administration-certified commercial 747-8 aircraft to meet presidential operational requirements to help ensure an affordable program.

In March 2017, following a series of requirements reviews, the White House reaffirmed the minimum set of requirements necessary to meet presidential mission needs. The modifications to the aircraft will include incorporating a mission communications system, electrical power upgrades, a medical facility, an executive interior, a self-defense system and autonomous ground operations capabilities.

"Purchasing these aircraft is a huge step toward replacing the aging VC-25As," said Maj. Gen. Duke Richardson, the Presidential Airlift Recapitalization program executive officer. "This award keeps us on track to modify and test the aircraft to become presidential mission-ready by 2024."

Since the aircraft were purchased through commercial contracting procedures, price and other related details are commercial-competition sensitive, meaning the negotiated price paid is not releasable. However, the price will be part of the overall program cost baseline once set and will be released in accordance with the contract publication requirements.
2 Transaero NTU's by Woodys Aeroimages, on Flickr

De ironie...

En Delta Airlines gaat vanaf 30 maart 2018 dagelijks tussen Orlando en Amsterdam vliegen met een Boeing 767.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 05-08-2017 11:05:26 ]
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:58:29 #88
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172923453
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:56 schreef Iemand91 het volgende:
De 2 TransAero 747-8i's worden definitief de vervangers van de Boeing VC-25 "Air Force One":

Air Force awards contract for two 747-8s to be modified as future Air Force One aircraft

[..]

[ link | afbeelding ]2 Transaero NTU's by Woodys Aeroimages, on Flickr

De ironie...
Geloof er niks van dat dit nou écht goedkoper is.
Ik vermoed dat Boeing een fikse korting heeft gegeven zodat ze minder hoeven af te schrijven op die twee 747-8i's én ze de 747-8i productielijn nu kunnen opruimen en de ruimte en personeel ergens anders voor kunnen gebruiken.
So we just called him Fred
pi_172923869
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:58 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Geloof er niks van dat dit nou écht goedkoper is.
Ik vermoed dat Boeing een fikse korting heeft gegeven zodat ze minder hoeven af te schrijven op die twee 747-8i's én ze de 747-8i productielijn nu kunnen opruimen en de ruimte en personeel ergens anders voor kunnen gebruiken.
Sowieso het prestige om de president rond te kunnen vliegen, en ze zullen wel in de weg hebben gestaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:16:12 #90
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172925453
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:15 schreef vipergts het volgende:

[..]

Sowieso het prestige om de president rond te kunnen vliegen, en ze zullen wel in de weg hebben gestaan.
Veel keuze heeft de Amerikaanse president niet als hij een vliegtuig wil.

Met het eisenlijstje van de Amerikanen zijn er maar 4 fabrikanten die zoiets kunnen afleveren:
• Boeing
• Airbus
• Antonov
• Ilyushin

De laatste twee vallen om politieke redenen per definitie af.
Airbus zou nog net kunnen, al verwacht ik wel dat het patriottisme van de Amerikanen daarvoor in de weg staat.

Overige Amerikaanse vliegtuigbouwers (McDonnel Douglas, Lockheed, Convair) die in staat zouden kunnen zijn voor het bouwen van een dergelijk toestel zijn allang uitgeschakeld.
So we just called him Fred
pi_172926025
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Geloof er niks van dat dit nou écht goedkoper is.
Ik ook niet. Toestellen kunnen in huidige vorm wel goedkoper zijn, maar uiteindelijk worden die toch volledig omgebouwd, nieuwe electronica, avionics, airstairs etc. etc.
Een paar (honderd) miljoen meer of minder doet het hem ook niet.

Die Transaero toestellen waren ook zo goed als klaar. Interieur zit er al in.
quote:
Ik vermoed dat Boeing een fikse korting heeft gegeven zodat ze minder hoeven af te schrijven op die twee 747-8i's én ze de 747-8i productielijn nu kunnen opruimen en de ruimte en personeel ergens anders voor kunnen gebruiken.
De 747-8F productielijn gaat nog echt niet weg hoor. Maar Boeing kan het wel erg goed gebruiken dat deze twee toestellen nu weg kunnen. Als ik het goed heb hebben ze nu nog een 747-8i (BBJ) en de Lufthansa 747-8i staan. Die BBJ lijkt ook verkocht te zijn.
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 14:16 schreef FredvZ het volgende:
Airbus zou nog net kunnen, al verwacht ik wel dat het patriottisme van de Amerikanen daarvoor in de weg staat.
Airbus heeft niet eens (serieuze) interesse gehad. Onderdeel van de aanbesteding is de final assembly in de VS en Airbus heeft echt geen zin om al die kosten te maken voor 2-3 toestellen.

De nieuwe AF1 zullen zo'n 30 jaar meegaan; dus zo rond 2054. Als ze dan nog gebruikt zouden worden zullen het wel de allerlaatste 747's ter wereld zijn want het is maar zeer de vraag of zelfs 747-8F's die de komende jaren van de productielijn zo lang mee zullen gaan.
Vermoed eerlijk gezegd dat daarom deze nieuwe AF1's ook niet zo lang mee zullen gaan.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:51:18 #92
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172926172
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 14:43 schreef Iemand91 het volgende:
De 747-8F productielijn gaat nog echt niet weg hoor. Maar Boeing kan het wel erg goed gebruiken dat deze twee toestellen nu weg kunnen. Als ik het goed heb hebben ze nu nog een 747-8i (BBJ) en de Lufthansa 747-8i staan. Die BBJ lijkt ook verkocht te zijn.
Er zijn natuurlijk dingen die wel voor de -8i gemaakt worden en niet voor de -8F, denk aan het grotere upperdeck bijvoorbeeld. Alles wat daar voor nodig is kan nu opgeruimd worden.
So we just called him Fred
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:12:27 #93
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_172926482
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Geloof er niks van dat dit nou écht goedkoper is.
Not likely idd.

Wat ik van de VC-25 gelezen heb is dat die 2 speciaal gebouwd zijn (bv. zwaardere vloeren) en daarna ook nog zwaar verbouwd zijn (bv. in flight refueling).

Die 2 748'en zullen dan volledig op de schop moeten en dat gaat dus iets verder dan alleen een achteraf verbouwing.

En hoe oud zijn die 748'en als ze in gebruik genomen worden in 2024? 8 jaar al als er niks tegen zit? :')
pi_172926719
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:12 schreef OEM het volgende:
En hoe oud zijn die 748'en als ze in gebruik genomen worden in 2024? 8 jaar al als er niks tegen zit? :')
Tja; de huidige VC-25's waren ook al een paar jaar oud voordat ze rondvlogen als AF1.
En ze zullen toch volledig opnieuw worden opgebouwd dus leeftijd maakt toch niets uit.
Sowieso maakt leeftijd voor dergelijke toestellen niet veel uit.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:49:59 #95
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_172927105
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tja; de huidige VC-25's waren ook al een paar jaar oud voordat ze rondvlogen als AF1.
En ze zullen toch volledig opnieuw worden opgebouwd dus leeftijd maakt toch niets uit.
Sowieso maakt leeftijd voor dergelijke toestellen niet veel uit.
Njah, als je wilt upgraden vanwege dit:
quote:
AF identifies Boeing 747-8 platform for next Air Force One

“The current fleet of VC-25 presidential aircraft has performed exceptionally well, a testament to the Airmen who support, maintain and fly the aircraft,” James said. “Yet, it is time to upgrade. Parts obsolescence, diminishing manufacturing sources and increased down times for maintenance are existing challenges that will increase until a new aircraft is fielded.”
... is het misschien niet zo handig om zo'n 10 jaar na het min of meer einde van het 747-programma te gaan beginnen met actieve dienst.
pi_172932290
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:49 schreef OEM het volgende:
... is het misschien niet zo handig om zo'n 10 jaar na het min of meer einde van het 747-programma te gaan beginnen met actieve dienst.
Met de huidige orders kan Boeing nog zo'n 2 jaar 747-8's bouwen.
Dan misschien nog opties die worden omgezet naar orders en (hopelijk) nieuwe orders kunnen daar nog tijd aanplakken.
Als de nieuwe AF1's in 2024 in dienst gaan is de laatst geproduceerde 747-8 dus niet ouder dan zo'n 5 jaar.

Maar goed; ik ben het ook niet geheel met jouw oneens ;):
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 14:43 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe AF1 zullen zo'n 30 jaar meegaan; dus zo rond 2054. Als ze dan nog gebruikt zouden worden zullen het wel de allerlaatste 747's ter wereld zijn want het is maar zeer de vraag of zelfs 747-8F's die de komende jaren van de productielijn zo lang mee zullen gaan.
Vermoed eerlijk gezegd dat daarom deze nieuwe AF1's ook niet zo lang mee zullen gaan.
  maandag 7 augustus 2017 @ 12:58:45 #97
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172968660
Over twee weken is er weer een airline minder die pax 747's inzet: EVA Air plant laatste 747-passagiersvlucht ;(
So we just called him Fred
  maandag 7 augustus 2017 @ 13:02:34 #98
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172968728
Wat doe je als je als reguliere bootcruises saai worden?
Dan ga je over op aircruises


Is er toch nog hoop voor de A380 :+
So we just called him Fred
pi_172969199
Tja ziet er mooi uit maar door de opstelling van de stoelen blijft het een soort business class vliegen. Voordeel van een cruise is dat je normaal slaapt in een kamer en dan de volgende dag op je bestemming van de dag aankomt. Dat is hier in deze luxe slaapzaal in een drukcabine wel even anders.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 7 augustus 2017 @ 14:58:18 #100
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172971490
Van de website (die verder totaal geen info geeft over dit product):
quote:
Aircraft is operated by COMLUX Aruba NV. Crystal AirCruises, LLC is not an air carrier and does not possess DOT or FAA authority. Crystal AirCruises, LLC is an agent for charter of the Crystal Skye aircraft.
Dus het is helemaal niet hun eigen toestel. En verder, wie dit kan/wil betalen, heeft toch zeker wel genoeg geld voor een eigen vliegtuig? Dan wil je toch niet hutje mutje slapen met andere gasten? Een schip heeft gewoon privé cabines, maar dat kon kennelijk niet? Gedoemd te mislukken lijkt me...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')