quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:08 schreef DeeBee het volgende:
[ afbeelding ]
Boeing is lekker bezig!
Vlucht BOE4 op Flightradar.
quote:Op maandag 31 juli 2017 20:58 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tada:
Our Mission: To Capture The Fokker 70 In Flight
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boven Fokker Services Woensdrecht:
[ afbeelding ]
Fototoestel:
[ afbeelding ]
Hij is op de weg terug naar Seattle, na 17u bezig landt hij over een uurtje.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:11 schreef FredvZ het volgende:
Direct linkje: https://www.flightradar24.com/BOE004/e54ad6b
Aanpassingen waren ook nodig geweest na levering van nieuwe kisten. Boeing levert een tamelijk kaal frame dat stevig wordt aangepast, dus of het een iets ouder frame is maakt wat dat betreft weinig uit. Als ik het goed begreen hebt zijn de aanpassingen duurder dan het frame zelf.quote:Vraag me wel af of het wel écht goedkoper is om twee bestaande toestellen om te bouwen, gezien alle extra toeters en bellen die ze willen hebben.
2 Transaero NTU's by Woodys Aeroimages, on Flickrquote:WASHINGTON (AFNS) -- The Air Force awarded a Boeing contract modification Aug. 4, 2017, to purchase two commercial 747-8 aircraft for future modification to replace the two aging VC-25A Boeing 747-200 presidential support aircraft.
This contract modification follows a set of awards in 2016 for risk reduction activities. The Air Force has already requested Boeing to provide proposals to design, modify, test and field two Presidential mission-ready aircraft. These efforts will be awarded via future contract modifications. The program expects to begin aircraft modifications in 2019 and reach initial operational capability in 2024.
"This award is a significant step toward ensuring an overall affordable program," said Ms. Darlene Costello, the principal deputy assistant secretary of the Air Force for acquisition. "As we move forward, we will continue to seek and implement cost savings opportunities."
These aircraft will start providing worldwide presidential airlift support in 2024, after a series of modifications and tests. Boeing will modify their Federal Aviation Administration-certified commercial 747-8 aircraft to meet presidential operational requirements to help ensure an affordable program.
In March 2017, following a series of requirements reviews, the White House reaffirmed the minimum set of requirements necessary to meet presidential mission needs. The modifications to the aircraft will include incorporating a mission communications system, electrical power upgrades, a medical facility, an executive interior, a self-defense system and autonomous ground operations capabilities.
"Purchasing these aircraft is a huge step toward replacing the aging VC-25As," said Maj. Gen. Duke Richardson, the Presidential Airlift Recapitalization program executive officer. "This award keeps us on track to modify and test the aircraft to become presidential mission-ready by 2024."
Since the aircraft were purchased through commercial contracting procedures, price and other related details are commercial-competition sensitive, meaning the negotiated price paid is not releasable. However, the price will be part of the overall program cost baseline once set and will be released in accordance with the contract publication requirements.
Geloof er niks van dat dit nou écht goedkoper is.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 10:56 schreef Iemand91 het volgende:
De 2 TransAero 747-8i's worden definitief de vervangers van de Boeing VC-25 "Air Force One":
Air Force awards contract for two 747-8s to be modified as future Air Force One aircraft
[..]
[ link | afbeelding ]2 Transaero NTU's by Woodys Aeroimages, on Flickr
De ironie...
Sowieso het prestige om de president rond te kunnen vliegen, en ze zullen wel in de weg hebben gestaan.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 12:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Geloof er niks van dat dit nou écht goedkoper is.
Ik vermoed dat Boeing een fikse korting heeft gegeven zodat ze minder hoeven af te schrijven op die twee 747-8i's én ze de 747-8i productielijn nu kunnen opruimen en de ruimte en personeel ergens anders voor kunnen gebruiken.
Veel keuze heeft de Amerikaanse president niet als hij een vliegtuig wil.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 13:15 schreef vipergts het volgende:
[..]
Sowieso het prestige om de president rond te kunnen vliegen, en ze zullen wel in de weg hebben gestaan.
Ik ook niet. Toestellen kunnen in huidige vorm wel goedkoper zijn, maar uiteindelijk worden die toch volledig omgebouwd, nieuwe electronica, avionics, airstairs etc. etc.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Geloof er niks van dat dit nou écht goedkoper is.
De 747-8F productielijn gaat nog echt niet weg hoor. Maar Boeing kan het wel erg goed gebruiken dat deze twee toestellen nu weg kunnen. Als ik het goed heb hebben ze nu nog een 747-8i (BBJ) en de Lufthansa 747-8i staan. Die BBJ lijkt ook verkocht te zijn.quote:Ik vermoed dat Boeing een fikse korting heeft gegeven zodat ze minder hoeven af te schrijven op die twee 747-8i's én ze de 747-8i productielijn nu kunnen opruimen en de ruimte en personeel ergens anders voor kunnen gebruiken.
Airbus heeft niet eens (serieuze) interesse gehad. Onderdeel van de aanbesteding is de final assembly in de VS en Airbus heeft echt geen zin om al die kosten te maken voor 2-3 toestellen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 14:16 schreef FredvZ het volgende:
Airbus zou nog net kunnen, al verwacht ik wel dat het patriottisme van de Amerikanen daarvoor in de weg staat.
Er zijn natuurlijk dingen die wel voor de -8i gemaakt worden en niet voor de -8F, denk aan het grotere upperdeck bijvoorbeeld. Alles wat daar voor nodig is kan nu opgeruimd worden.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 14:43 schreef Iemand91 het volgende:
De 747-8F productielijn gaat nog echt niet weg hoor. Maar Boeing kan het wel erg goed gebruiken dat deze twee toestellen nu weg kunnen. Als ik het goed heb hebben ze nu nog een 747-8i (BBJ) en de Lufthansa 747-8i staan. Die BBJ lijkt ook verkocht te zijn.
Not likely idd.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Geloof er niks van dat dit nou écht goedkoper is.
Tja; de huidige VC-25's waren ook al een paar jaar oud voordat ze rondvlogen als AF1.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:12 schreef OEM het volgende:
En hoe oud zijn die 748'en als ze in gebruik genomen worden in 2024? 8 jaar al als er niks tegen zit?
Njah, als je wilt upgraden vanwege dit:quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Tja; de huidige VC-25's waren ook al een paar jaar oud voordat ze rondvlogen als AF1.
En ze zullen toch volledig opnieuw worden opgebouwd dus leeftijd maakt toch niets uit.
Sowieso maakt leeftijd voor dergelijke toestellen niet veel uit.
... is het misschien niet zo handig om zo'n 10 jaar na het min of meer einde van het 747-programma te gaan beginnen met actieve dienst.quote:AF identifies Boeing 747-8 platform for next Air Force One
“The current fleet of VC-25 presidential aircraft has performed exceptionally well, a testament to the Airmen who support, maintain and fly the aircraft,” James said. “Yet, it is time to upgrade. Parts obsolescence, diminishing manufacturing sources and increased down times for maintenance are existing challenges that will increase until a new aircraft is fielded.”
Met de huidige orders kan Boeing nog zo'n 2 jaar 747-8's bouwen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:49 schreef OEM het volgende:
... is het misschien niet zo handig om zo'n 10 jaar na het min of meer einde van het 747-programma te gaan beginnen met actieve dienst.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 14:43 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe AF1 zullen zo'n 30 jaar meegaan; dus zo rond 2054. Als ze dan nog gebruikt zouden worden zullen het wel de allerlaatste 747's ter wereld zijn want het is maar zeer de vraag of zelfs 747-8F's die de komende jaren van de productielijn zo lang mee zullen gaan.
Vermoed eerlijk gezegd dat daarom deze nieuwe AF1's ook niet zo lang mee zullen gaan.
Dus het is helemaal niet hun eigen toestel. En verder, wie dit kan/wil betalen, heeft toch zeker wel genoeg geld voor een eigen vliegtuig? Dan wil je toch niet hutje mutje slapen met andere gasten? Een schip heeft gewoon privé cabines, maar dat kon kennelijk niet? Gedoemd te mislukken lijkt me...quote:Aircraft is operated by COMLUX Aruba NV. Crystal AirCruises, LLC is not an air carrier and does not possess DOT or FAA authority. Crystal AirCruises, LLC is an agent for charter of the Crystal Skye aircraft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |