quote:
Op zondag 23 juli 2017 00:03 schreef Ryan3 het volgende:@ KrappeAuto we praten in cirkeltjes, dit is de deal wmb:
1) als er geen forensisch bewijs is in trailer of garage van Avery, dan is Halbach daar niet vermoord imho.
Er zijn tal van forensische bewijzen (garage, auto, sleutel, kogel).
Daarnaast is er nog tal van circumstantial evidence (delen van Dassey's verklaring die worden gestaafd door ander bewijs zoals zijn broek met bleek, Steven Avery's gedrag zoals het ontkennen dat hij een bonfire heeft gehouden).
Bovendien heb je nog de praktische onmogelijkheid dat het een ander dan Steven Avery is geweest. Deze conspiracy theorie bevat overigens ook tal van bottlenecks, die je gemakshalve negeert.
Uit deze hele berg aanwijzingen pak je telkens één of twee dingen en claimt dan dat die doorslaggevend zouden zijn.
De garage bevat forensische bewijzen maar niet specifiek van Halbach's bloed. Dit hebben we al besproken. Brendan Dassey heeft gezegd een rode vloeistof samen met zijn oom van de garagevloer opgeruimd te hebben met bleek en de gebruikte doeken hebben verbrand in de bonfire.
De trailer bevat geen forensische bewijzen maar Steven Avery heeft daags na de moord het tapijt geshampood en er hing een bleekachtige geur bij binnenkomst van de agenten. Het dekbed van zijn bed is in de bonfire gegooid. Als er niet diep gesneden wordt in bijvoorbeeld de keel komt er niet veel bloed uit, vooral als de persoon overleden is zodat het hart geen bloed meer rondpompt. Eventuele resten zouden dus best met het dekbed op de bonfire verdwenen kunnen zijn.
quote:
2) als er geen bewijs is dat je een vrouw van ongeveer 55kg in een kampvuurtje kan verbranden in pakweg 4 uur tijd, dan is Halbach ook niet op de bonfire gegooid door Avery mbv Dassey om haar totaal te vernietigen op 9 markers van mitochondriaal DNA na.
Hoe kom je bij 4 uur tijd?
En hoe verklaar je dan dat de botten van Halbach in Steven Avery's tuin lagen?
Hoe hebben de conspirators het dan kunnen doen volgens jou? Waar konden ze 64 uur - de benodigde tijd volgens Zellner - een lichaam verbranden?
quote:
3) de getuigenis van Dassey neem ik niet serieus, odds have it dat Halbach dus in de garage is vastgebonden, verkracht en vermoord, waarom daar dan de trailer van is gemaakt??? Waarom heeft-ie dat niet gezegd? (Overigens ze zou dan vermoord zijn met een mes en 5 kogels. 5 kogels, 5 keer kruitsporen overal op).
Brendan Dassey heeft niet een logisch - consistente verklaring afgelegd, maar wel feiten verteld die gestaafd worden door ander bewijs. Het is dus onterecht om al zijn verklaringen niet op z'n minst deels te gebruiken.
quote:
Aangezien je alleen komt met: het is mogelijk als Avery de juiste voorzorgsmaatregelen had genomen en gelukkig heeft hij geen alibi voor de tijd nadat hij Halbach gezien heeft plus hij heeft een bonfire gemaakt en alle bewijzen verbrand inclusief het lichaam van Halbach, kan ik het niet serieus nemen.
Niet alle bewijzen heeft hij verbrand. De auto bevat zijn en Halbach's bloed en non-bloed DNA, de kogel bevat Halbach's DNA, de garagevloer gaf een lichte luminol hit op de plek waar Dassey een rode vloeistof heeft schoongemaakt, Halbach's botten en camera/telefoon lagen in zijn tuin, Halbach's sleutel bevat Steven Avery's bloed.
quote:
Ik kan mijn vrouw ook wel vermoord hebben, ze is weg, niemand weet waar naar toe. Kijk nou eens naar die serie "Forensic files" en na 2001 de PMC, polymerase chain reaction, letterlijk microscopische deeltjes DNA zijn voldoende om te controleren. Niets van Halbach. Behalve mitochondriaal DNA op 9 markers (ipv 17) in de burnpit, dat 1 op 65K kans geeft ipv 1 op 1 miljard zoals tijdens het proces werd gezegd en in de trailer en garage nul, niets, nada, nakkes, rien du tout. Onmogelijk is dat imho.
Als je de juiste voorbereidingen treft, je kleding en het dekbed verbrandt en daarna nog dagen de tijd hebt om op te ruimen vind ik het niet gek genoeg dat er niets gevonden is om Steven Avery in het licht van de berg aan bewijzen te vrijwaren.
Ik vind dat eerlijk gezegd intellectuele luiheid. Constant het meest ''gekke'' van de zaak als bottleneck typeren terwijl je consistent de gigantische berg aan aanwijzingen negeert om niet te diep hoeven na te denken over de onmogelijkheid van de conspiracy-theorie.
quote:
Daarnaast heeft Avery gewoon niet de tegenwoordigheid van geest om een moord te plegen zonder daarbij forensisch gepakt te worden, als in sporen op de moordplek.
Dat klopt. Er zijn dan ook tal van forensische (en circumstantial) bewijzen.