abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 juli 2017 @ 11:41:56 #226
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_172639573
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, en?

[..]

Verder heeft Venezuela (grote) voedseltekorten. Leuk leesvoer: https://en.wikipedia.org/wiki/Shortages_in_Venezuela#History.

En wat betreft Turkije:
What did Turkey export in 2014?
[ afbeelding ]
Zie http://atlas.cid.harvard.(...)t/tur/all/show/2014/.

En:

[..]

Nog een leuk plaatje...
[ afbeelding ]

­
­
­

Los daarvan, zelfs in de recentste en grootste economische crisis in/van Turkije is het niet zo dramatisch als die van Venezuela (jouw plaatje) gelopen.

[ afbeelding ]
http://fxtop.com/en/histo(...)&YYYY2=2003&btnOK=Go!

­
­
­

Maar tja... Vooral blijven doorgaan joh.
De industrie van de Trukije is volledig afhankelijk van de EU

en in de begin jaren van Chavez werd hij ook toegejuicht door de bevolking en was de bolivar vrij stabiel
pas in het Maduro jaar kelderde de munt enorm.

Alle dictatoriale regimes zijn ten onder gegaan , dat zal altijd zo blijven, want ze bemoeien zich overal mee, zelfs met de opstelling van Galatasasay
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_172639599
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, en?

[..]

Verder heeft Venezuela (grote) voedseltekorten. Leuk leesvoer: https://en.wikipedia.org/wiki/Shortages_in_Venezuela#History.

En wat betreft Turkije:
What did Turkey export in 2014?
[ afbeelding ]
Zie http://atlas.cid.harvard.(...)t/tur/all/show/2014/.

En:

[..]

Nog een leuk plaatje...
[ afbeelding ]

­
­
­

Los daarvan, zelfs in de recentste en grootste economische crisis in/van Turkije is het niet zo dramatisch als die van Venezuela (jouw plaatje) gelopen.

[ afbeelding ]
http://fxtop.com/en/histo(...)&YYYY2=2003&btnOK=Go!

­
­
­

Maar tja... Vooral blijven doorgaan joh.
Wow, dat jij nog de moeite neemt om de zwakzinnige te overtuigen :D
pi_172639991
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De industrie van de Trukije is volledig afhankelijk van de EU
Laten we even zeggen dat dat zo is. Wat wil je hiermee zeggen? Dat de EU alle handel met Turkije stop gaat zetten? En dat de Turkse economie kapot gaat?

Gast, wake up. Zelfs nadat alles dat Erdoğan gezegd en gedaan, is er nog volop handel tussen de EU en Turkije.

Erdoğan heeft de Nederlandse en Duitse regering uitgemaakt voor nazi's; geen full stop tussen handelerij. Fucking hell, er is nog volop handel met Rusland, terwijl de Nederlanders overtuigd zijn van Russische betrokkenheid bij MH17.

Dus, wat wil je nou zeggen? Turkije is afhankelijk van de EU, en dan? En dus?

quote:
en in de begin jaren van Chavez werd hij ook toegejuicht door de bevolking en was de bolivar vrij stabiel
pas in het Maduro jaar kelderde de munt enorm.
Ja, en, dus?

Ik heb je al meerdere malen gewezen op de verschillen tussen Venezuela en Turkije. De situatie in Turkije is zoveel beter dan in Venezuela, dat Turkije niet zo hard kapot zal gaan. De situatie in Turkije is verre van optimaal; het is onstabiel, maar de basis is veel steviger dan in Venezuela. Het is gewoon uitermate bullshit om landen als Venezuela en Zimbabwe met Turkije te vergelijken.

quote:
Alle dictatoriale regimes zijn ten onder gegaan , dat zal altijd zo blijven, want ze bemoeien zich overal mee, zelfs met de opstelling van Galatasasay
Je doelt op je posts hier NWS / Staatsgreep in Turkije #62 - Erdogan is ongewenst? Over het verhaal dat je erbij verzint? Je bronnen zeggen niets over de Turkse regering en/of Erdoğan, dus waar heb jij het nou over?

Man man man.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2017 12:07:13 ]
pi_172640117
De ligging van Turkije zorgt er alleen al voor dat Turkije in het voordeel is, tegenover Venezuela en Zimbabwe.

Die laatste twee zijn omringt door landen waar weinig te halen valt. Nog los van de enorme afstanden tussen hen en de rijke gebieden. Turkije heeft in het westen het rijke Europa/de EU, aan het noorden Rusland waar ze opstootjes mee hebben maar prima door één deur kunnen, aan zijn zuiden de Arabieren met te veel geld, en de Iraniërs waarmee ze goede banden hebben en bijven behouden ondanks alles, en in het oosten zijn er de Chinezen die alleen maar machtiger worden en meer geld uit te geven hebben.

Voor Turkije valt er uit directe omgeving gewoon zoveel meer te halen, dat het nooit zo ellendig zal zijn als Venezuela en Zimbabwe; los van alle overige omstandigheden.

Bovenstaande staat verder helemaal los van Erdoğan en de Turkse regering; de geografische ligging was vroeger zo en het is straks in de toekomst net zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2017 12:15:36 ]
pi_172640209
Ik snap het niet. Worden mensen full-time betaald om zo veel onzin over Turkije uit te kramen?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_172640577
Venezuela, export, 2015:

95% (!!!) is mineralen.

Zimbabwe, export, 2015:

48% is mineralen en metalen, 33% is 'foodstuff'.

Turkije, export, 2015:

19% is textiel, 29% is industriële shizzle, 25% is metalen en mineralen. En dan nog een groot aantal andere groepen.

En hierzo, Nederland:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2017 12:46:16 ]
  maandag 24 juli 2017 @ 15:30:35 #232
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_172644292
http://www.telegraaf.nl/b(...)rekt_lijst_in__.html
knettergek die Turken

quote:
BERLIJN/ANKARA - Turkije heeft zich vergist met een lijst van Duitse bedrijven die terrorisme zouden steunen.
De lijst is ingetrokken.
Dit was de boodschap van de Turkse minister van Binnenlandse Zaken Süleyman Soylu maandag aan zijn Duitse collega Thomas de Maizière, meldden Duitse media.

Het lijkt een stap naar ontspanning tussen Berlijn en Ankara.
Afgelopen week maakte de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Sigmar Gabriel duidelijk dat zijn geduld met Turkije op is.
Hij waarschuwde zelfs geen zaken te doen in Turkije, omdat daar rechtszekerheid ontbreekt.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_172644807
quote:
Dus:
- De Turken zeggen zich te hebben vergist.
- De Turken trekken het lijstje terug.

En dat maakt ze knettergek.

Ik weet inmiddels niet meer waarom jij moeite doet om er artikel bij te zoeken; het is inmiddels duidelijk dat je maar alstegraag iets negatiefs over Turken wil posten, ongeacht de inhoud.
pi_172644881
KOMT NIEUWSBERICHT TEGEN OVER SNEIJDER.

LEEST ARTIKEL.

STAAT HELEMAAL NIETS IN OVER DE TURKSE REGERING EN/OF ERDO.

POST HET BERICHT OP HET FORUM.

"HELEMAAL GEK DIE TURKEN, KNETTERGEK DIE ERDO, ERGER DAN MUGABE".

ECHT HELEMAAL TOPPIE MAN.
pi_172645339
Ik vraag me af of de rechtspraak in Turkije al is verworden tot showprocessen zoals die in Rusland en Duitsland ten tijde van Stalin en Hitler?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_172647979
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:01 schreef zarGon het volgende:
KOMT NIEUWSBERICHT TEGEN OVER SNEIJDER.

LEEST ARTIKEL.

STAAT HELEMAAL NIETS IN OVER DE TURKSE REGERING EN/OF ERDO.

POST HET BERICHT OP HET FORUM.

"HELEMAAL GEK DIE TURKEN, KNETTERGEK DIE ERDO, ERGER DAN MUGABE".

ECHT HELEMAAL TOPPIE MAN.
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 24 juli 2017 @ 19:11:56 #238
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_172648380
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:27 schreef Digi2 het volgende:
Ik vraag me af of de rechtspraak in Turkije al is verworden tot showprocessen zoals die in Rusland en Duitsland ten tijde van Stalin en Hitler?
heeft Turkije nog een proces??

Erdolf is erger dan Assad of Stalin
pi_172648399
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 19:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

:')
pi_172648472
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 19:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Volgens mij wil jij maar iets te graag de aandacht van de pensioenkas afleiden, hier brand de lamp en niet daar!
Althans voor mij niet voor jou wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2017 19:17:33 ]
  dinsdag 25 juli 2017 @ 15:04:14 #241
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_172667209
pi_172667705
quote:
Check EUR/USD van vandaag.
Check USD/TRY van vandaag.
Check EUR/TRY van vandaag.
pi_172668289
quote:
De gulden is dan wel een dooie munt maar wel een lekker ankerpunt. De lira stond in 2012 op een paar cent bijna gelijk aan de eindwaarde van de gulden dus je had zo ongeveer een identieke munt. Inmiddels zou je voor 100 gulden iets meer dan 187 lira krijgen.

Maar tot extremen zal het waarschijnlijk niet komen. Ik zie men nog geen pakketjes liras scheppen en wegen in de toekomst. Mocht zoiets ooit in aantocht zijn dan vermoed ik dat ze bij de akp drastische maatregelen gaan nemen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Beathoven op 25-07-2017 16:06:32 ]
  dinsdag 25 juli 2017 @ 16:20:54 #244
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_172668612
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mocht zoiets ooit in aantocht zijn dan vermoed ik dat ze bij de akp drastische maatregelen gaan nemen.
O en dan gaat Erdogan aftreden ???
pi_172668678
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

O en dan gaat Erdogan aftreden ???
Ja, hij gaat eerst zijn excuses aanbieden en dan aftreden.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 16:26:11 #246
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_172668706
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:24 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O_ _O_ _O_ :W *O* *O* *O* :N ^O^
pi_172668721
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O_ _O_ _O_ :W *O* *O* *O* :N ^O^
8)7 8)7 ~O> ~O> oO/ :R _O_ _O_ :B :W w/ w/ 8-) B:)B B:)B
pi_172668772
Ik zou verwachten dat met al die gurbetciler die nu op vakantie gaan, de Lira een kleine boost zou krijgen :?
pi_172668944
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:24 schreef zarGon het volgende:

[..]

Een ieder land waarvan de economie tot grote diepten implodeerde is in het verleden aangepakt.

Als de economie ooit instort dan werken Erdogans promotiepraatjes niet meer en zorgen de meeste Akp'ers wel dat ze vooraan komen te staan met hun mening om te hervormen om zo buiten de negatieve kritiek te blijven. En dan gaan er vermoedelijk wel koppen rollen idd. Als de Akp zwaar verdeeld raakt is het het begin van het einde.

Maar ik verwacht voorlopig niet dat de Turkse economie echt gaat instorten dus dat scenario kan in de ijskast.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 25-07-2017 16:45:43 ]
  dinsdag 25 juli 2017 @ 16:49:19 #250
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_172669088
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Een ieder land waarvan de economie tot grote diepten implodeerde is in het verleden aangepakt.

Als de economie ooit instort dan werken Erdogans promotiepraatjes niet meer en zorgen de meeste Akp'ers wel dat ze vooraan komen te staan met hun mening om te hervormen om zo buiten de negatieve kritiek te blijven. En dan gaan er vermoedelijk wel koppen rollen idd. Als de Akp zwaar verdeeld raakt is het het begin van het einde.

Maar ik verwacht voorlopig niet dat de Turkse economie echt gaat instorten dus dat scenario kan in de ijskast.
wat jij verwacht

ik verwacht van wel

Omdat de internationale investeerders wegtrekken
en de EU binnenkort Turkije gaat ontheffen van de titel preferente handelspartner als kandidaat lid van de EU
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')