abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 juli 2017 @ 07:18:45 #101
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172542987
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:09 schreef raptorix het volgende:
Wat maakt het nou uit? Heeft deze man wel eens gezien hoe de meeste Fransen camperen? Die komen voor rust en lekker genieten en die zitten niet te wachten op de hele dag vertier en vermaak, of de hele dag gepraat met de buren. Ze maken wel eens een praatje, ze gooien een balletje, maar dat is het wel.
En die zitten niet te wachten op een stel hipsters die voor en na hun werk allerlei zaken nog met hun mobieltje willen afhandelen op de camping terwijl hun huis een bordeel is geworden.
pi_172543781
quote:
Wat ook niet raar is want de middenklasse staat bijna overal onder druk. En dan niet door minimale loonstijgingen maar meer door een alsmaar stijgende woonquote.
Daarbovenop komt dan nog dat alle subsidies voor ze afgeschaft zijn en dat ze een berg geld mee moeten nemen willen hun kinderen kunnen studeren. Dit allemaal zonder belasting verlaging.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_172543978
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:09 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)komen-kamperen.dhtml

Campings misnoegd over 'neptoeristen' die huis verhuren en dan komen kamperen

Bij onze noorderburen is het stilaan een trend aan het worden: Amsterdammers die op een camping gaan staan omdat ze hun huis via Airbnb verhuren. Voor de ene stadscamping is het om het even, de ander treft maatregelen.

De bedrijfsleider van de Amsterdamse Camping Zeeburg, Pepijn van den Heuvel, wil één ding duidelijk maken: "Amsterdammers zijn hier gewoon welkom", maar wel alleen "diegenen die hier komen voor vakantie, en niet omdat ze hun huis hebben verhuurd."

Of Amsterdammers bij Camping Zeeburg vanwege verhuurpraktijken reserveren, kan Van den Heuvel moeilijk vaststellen. "Mensen zijn daar niet open over." Wel krijgt hij elke maand een tiental andere verzoeken van Amsterdammers die scheiden of hun huis gaan verbouwen. Tegen hen zegt hij ook steevast nee.

Van zijn campinggasten verwacht hij 'openheid en tolerantie'. "Mensen die hier niet voor vakantie komen hebben andere verwachtingen," meent hij. "Als je een dag hard hebt gewerkt, dan heb je soms geen zin in contact. Dat drukt de sfeer."

[ afbeelding ]

Regels
Ook gemeentecamping Vliegenbos heeft te maken met een toenemend aantal Airbnb'ers. "Geen probleem," zegt bedrijfsleider Erik van der Linden. "De privéreden van gasten gaat mij niet aan. Ik ga toch niet vragen om een vragenlijst in te vullen? Zo van: waarom kom je hier? a. woningverhuur, b. vakantie. Dat slaat nergens op."

Toen een jongen aan Van der Linden vroeg of hij een week mocht blijven omdat hij zijn huis via Airbnb had verhuurd, vond de bedrijfsleider dat dan ook prima. "Als hij zich maar aan de regels houdt."

Camping de Badhoeve heeft zowel campingplekken als negentig recreatiehuisjes, die altijd wel gevuld zijn met mensen die hun huis hebben verhuurd. Eigenaar Meeltje Giele ziet het steeds meer, maar ligt er niet wakker van. "Die mensen hebben zelf dat recreatiehuisje gekocht. Toch doen de meesten er geheimzinnig over."

Voor de campingplekken worden wel maatregelen getroffen. "Als mensen langer dan een week willen blijven, vragen we de reden. Mensen die hun huis willen verhuren of überhaupt geen huis hebben, krijgen geen plek."

[ afbeelding ]

Neptoeristen
Hoe herken je woningverhuurders? Van den Heuvel van camping Zeeburg: "Mensen zijn gehaaid. Ze checken na een week uit en checken vervolgens weer in op een andere kampeerplek, zodat een langer verblijf minder opvalt." Hij heeft zijn schoonmaakpersoneel geïnstrueerd deze verhuizers op te merken. Als hij 'neptoeristen' constateert, moeten die de camping af. "Als iemand elke ochtend om 7 uur 's ochtends vertrekt, weet je genoeg: die gaat naar zijn werk."

Wonen in Amsterdam is zeer duur en dus verhuren veel Amsterdammers hun woning, met als gevolg dat ze soms zelf een ander onderkomen moeten zoeken. De stadscampings blijken een populaire oplossing te zijn.
de titel kon beter zijn: 1 op de 3 campings misgenoegd over neptoeristen blabla
pi_172544034
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat ook niet raar is want de middenklasse staat bijna overal onder druk. En dan niet door minimale loonstijgingen maar meer door een alsmaar stijgende woonquote.
Daarbovenop komt dan nog dat alle subsidies voor ze afgeschaft zijn en dat ze een berg geld mee moeten nemen willen hun kinderen kunnen studeren. Dit allemaal zonder belasting verlaging.
Leg eens uit waarom de middenklasse dan nu groter en luxer woont. Meer, grotere en luxere auto's rijdt. Vaker, verder en luxer op vakantie gaat. Enz. Enz.
pi_172544116
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom de middenklasse dan nu groter en luxer woont. Meer, grotere en luxere auto's rijdt. Vaker, verder en luxer op vakantie gaat. Enz. Enz.
De gearriveerde middenklasse, niet de startende middenklasse.
pi_172544782
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom de middenklasse dan nu groter en luxer woont. Meer, grotere en luxere auto's rijdt. Vaker, verder en luxer op vakantie gaat. Enz. Enz.
Vergelijk nieuwbouw woningen eens op zowel m2 als perceel grootte.
Dan zal dat vies tegen vallen.

En luxere auto's is een gevolg van technologische ontwikkelingen geen economische vooruitgang.

Het zijn de basisvoorzieningen die veel duurder zijn geworden. Overigens kunnen de door jou genoemde voordelen ook het gevolg zijn van meer uren arbeid per huishouden. Heb nu geen tijd om het uit te pluizen maar het cbs moet daar cijfers van hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_172545532
Ik vind het eigenlijk wel slim, als je op vakantie gaat naar de camping, dan loopt de huur in Amsterdam gewoon door. Waarom zou je dan je huis niet mogen verhuren zodat deze huurkosten worden gecompenseerd. Dat geld kun je uitbesteden op de camping.
pi_172546736
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:31 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De gearriveerde middenklasse, niet de startende middenklasse.
Denk jij dat in de jaren 80 starters op de woningmarkt aan kopen dachten? Toen kwam men met de premie a b c en d woning om starters te bewegen te kopen.

Het grote verschil zit vooral in het verwachtingspatroon. In de jaren 80 was het helemaal niet zo fijn om jong te zijn en iets op te moeten bouwen. In de jaren 90 heb je een flinke wind mee gehad waardoor velen een flinke groeispurt mee hebben gemaakt, maar die kan de komende jaren ook komen.

Echt, het collectief geheugen is gewoon niet zo goed.
pi_172546794
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Vergelijk nieuwbouw woningen eens op zowel m2 als perceel grootte.
Dan zal dat vies tegen vallen.

En luxere auto's is een gevolg van technologische ontwikkelingen geen economische vooruitgang.

Het zijn de basisvoorzieningen die veel duurder zijn geworden. Overigens kunnen de door jou genoemde voordelen ook het gevolg zijn van meer uren arbeid per huishouden. Heb nu geen tijd om het uit te pluizen maar het cbs moet daar cijfers van hebben.
Ik heb daar wel rapporten over gelezen. En het is flauw om het op economische vooruitgang te gooien. Alles is met elkaar verbonden. Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van 'wat kan ik feitelijk kopen van mijn inkomen'. En daar zit nog altijd een stijgende lijn in, met af en toe een dip. Dat was vroeger zo, dat is nu zo.
pi_172546807
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:53 schreef MakkieR het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel slim, als je op vakantie gaat naar de camping, dan loopt de huur in Amsterdam gewoon door. Waarom zou je dan je huis niet mogen verhuren zodat deze huurkosten worden gecompenseerd. Dat geld kun je uitbesteden op de camping.
Je draait nu de volgorde om. ;)
pi_172547769
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Denk jij dat in de jaren 80 starters op de woningmarkt aan kopen dachten? Toen kwam men met de premie a b c en d woning om starters te bewegen te kopen.

Het grote verschil zit vooral in het verwachtingspatroon. In de jaren 80 was het helemaal niet zo fijn om jong te zijn en iets op te moeten bouwen. In de jaren 90 heb je een flinke wind mee gehad waardoor velen een flinke groeispurt mee hebben gemaakt, maar die kan de komende jaren ook komen.

Echt, het collectief geheugen is gewoon niet zo goed.
Een premiewoning was goedkoop en kon op een salaris gekocht worden.
Uiteraard speelt het selectieve geheugen mee, maar dat is echt niet alles.
pi_172548330
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:53 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Een premiewoning was goedkoop en kon op een salaris gekocht worden.
Uiteraard speelt het selectieve geheugen mee, maar dat is echt niet alles.
Premiewoningen waren spotgoedkoop omdat er een hoop subsidie op zat.

En dat was toen nodig om mensen over de streep te trekken.
pi_172548662
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Premiewoningen waren spotgoedkoop omdat er een hoop subsidie op zat.

En dat was toen nodig om mensen over de streep te trekken.
Nu is dat idd niet nodig want huren mag-kan je met een middeninkomen amper.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 20 juli 2017 @ 14:34:48 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172550149
Nou vind ik Kramperen al een ramp op zich, het hele jaar krom liggen om drie weken krom te liggen, maar dan ook nog een "gezellige" camping waar je lekker mee moet doen.. Hel op de Fiets
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172551783
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu is dat idd niet nodig want huren mag-kan je met een middeninkomen amper.
Tuurlijk.
pi_172554107
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Ga je nu ook ontkennen dat er een grote groep tussen wal en schip valt?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_172560843
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Denk jij dat in de jaren 80 starters op de woningmarkt aan kopen dachten? Toen kwam men met de premie a b c en d woning om starters te bewegen te kopen.

Het grote verschil zit vooral in het verwachtingspatroon. In de jaren 80 was het helemaal niet zo fijn om jong te zijn en iets op te moeten bouwen. .

Echt, het collectief geheugen is gewoon niet zo goed.
Ik was zelf starter in de jaren 80 en toen was alles echt veel gemakkelijker.

Er werd niet veel verkocht omdat er voldoende betaalbare huurwoningen waren. Toen ging je pas een huis kopen als je wat gesetteld was of aan een gezin begon. De huizen waren ook een stuk groter dan de veredelde kippenhokken van tegenwoordig.
pi_172565042
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ga je nu ook ontkennen dat er een grote groep tussen wal en schip valt?
Nee, ik ontken wat jij schreef.
pi_172565148
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:29 schreef machtpen het volgende:

[..]

Ik was zelf starter in de jaren 80 en toen was alles echt veel gemakkelijker.

Er werd niet veel verkocht omdat er voldoende betaalbare huurwoningen waren. Toen ging je pas een huis kopen als je wat gesetteld was of aan een gezin begon. De huizen waren ook een stuk groter dan de veredelde kippenhokken van tegenwoordig.
Daarom kwam in de jaren 80 de krakersbeweging ook op natuurlijk. Dat had niets te maken met de combinatie woningnood en speculatie.

Tussen 1950 en 2000 nam het aantal m2 bewoonbaar oppervlak per inwoner in Nederland toe met factor 4.

Echt, jouw geheugen houdt je voor de gek.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 00:34:11 #120
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_172565992
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, ik ontken wat jij schreef.
Dat is wat ik schreef.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_172566089
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is wat ik schreef.
Dan is er iets mis met mijn scherm.
pi_172569214
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Daarom kwam in de jaren 80 de krakersbeweging ook op natuurlijk. Dat had niets te maken met de combinatie woningnood en speculatie.

Tussen 1950 en 2000 nam het aantal m2 bewoonbaar oppervlak per inwoner in Nederland toe met factor 4.

Echt, jouw geheugen houdt je voor de gek.
In de jaren 80 had je met een paar maand wachttijd voor nog geen 300 gulden een flat in een buitenwijk of een jaren dertig woning in wat toen een volkswijk was. De woningnood toen was totaal niet te vergelijken met die van nu.

Die hele krakersbeweging was maar een randverschijnsel wat ontzettend is uitvergroot door de media.

In 1950 lag half nederland nog in puin van de 2e wereldoorlog geen wonder dat daarna de woningvoorraad snel groeide.

Mijn geheugen laat me niet in de steek maar jij leeft in je roze sneeuwvlokjes fantasie wereldje.
pi_172569491
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:30 schreef machtpen het volgende:

[..]

In de jaren 80 had je met een paar maand wachttijd voor nog geen 300 gulden een flat in een buitenwijk of een jaren dertig woning in wat toen een volkswijk was. De woningnood toen was totaal niet te vergelijken met die van nu.

Die hele krakersbeweging was maar een randverschijnsel wat ontzettend is uitvergroot door de media.

In 1950 lag half nederland nog in puin van de 2e wereldoorlog geen wonder dat daarna de woningvoorraad snel groeide.

Mijn geheugen laat me niet in de steek maar jij leeft in je roze sneeuwvlokjes fantasie wereldje.
Ik heb de jaren 80 ook meegemaakt. Je hebt simpelweg geen gelijk.

Nog even afgezien van de kwaliteit van de woningen toen. Daar halen Polen vaak nog hun neus voor op.
pi_172569632
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb de jaren 80 ook meegemaakt. Je hebt simpelweg geen gelijk.

Nog even afgezien van de kwaliteit van de woningen toen. Daar halen Polen vaak nog hun neus voor op.
Dan loop je je hier gigantisch aan te stellen en ben je een babyboomende troll of sociaal zwakbegaafd.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 10:59:14 #125
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172569668
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:55 schreef VEM2012 het volgende:
Wat er op campings gebeurt zal mij jeuken, maar wat een triestheid dat mensen hun woning gaan verhuren en dan zelf op een camping verblijven.

Mijn hemel.
Dit. Bovendien zie ik het nut van recreatie op een camping niet meer zitten waar ook nog eens tal van Polen etc constant verblijven met als doel onderdak. Campings worden steeds vaker gebruikt als vast verblijf om te wonen. Zo heb ik een collega die na een scheiding aangewezen is op een camping.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')