Altijd maar dit standaard venijnige dingetje terwijl je helemaal niet weet hoeveel dates ik heb.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:20 schreef Spriet4 het volgende:
[..]
Ze willen té graag en doen té hard hun best en brengen bij voorbaat al allerlei regels, eisen en gevoelens mee in een nieuwe date.
Ik heb de laatste 2 dates in het sollicitatie gesprekquote:Op donderdag 27 juli 2017 16:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Iets dat vrij eenvoudig uitgepluist kan worden door wat oppervlakkige communicatie vooraf.
Is al een tijdje zo sinds bepaalde users zijn vertrokkenquote:Op donderdag 27 juli 2017 16:12 schreef Droopie het volgende:
Mja.. Dit is een date topic.
Misschien moeten we het hier maar hebben over echte dates.
Het aantal succesvolle dates in dit topic is te laag en het negatieve te hoog
Hoe weet jij dat nou? Wie weet vind ik het wel veel interessanter om dates te bespreken die niet goed gingen. Dates die wel goed gingen is "ja leuk voor je". Dan zou niemand hier zitten als het allemaal zo goed ging.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:24 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Is al een tijdje zo sinds bepaalde users zijn vertrokken
Whao!quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:22 schreef W00fer het volgende:
[..]
Altijd maar dit standaard venijnige dingetje terwijl je helemaal niet weet hoeveel dates ik heb.
Die "regels" is gewoon normaal met respect met elkaar omgaan. Ik zou m'n post nog een keer lezen als ik jou was.
Zijn tuurlijk ook leuke ervaringen. Zoals die keer dat ik naar een museum ging en het meisje 5 meter na de ingang al geen woord meer sprak. Haar na 3 pogingen links laten liggen en van het gave museum genoten. In die zin is het graag of niet. Ik kan als ik gewoon normaal met iemand omga en niet de bosmongool uithang niet helpen dat iemand met het verkeerde been uit bed is gestapt. Probeer er dan nog "iets" van te maken ook al staat m'n kop je totaal niet aan, maar zelfs dat was teveel gevraagd. Succes ermee dan.
Heb/ had ik ook hoor.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:20 schreef W00fer het volgende:
[..]
Hier heb je wel een punt. "Misschien raak je te snel verslingerd aan mensen en denk je te snel "nee zij is echt anders". Ja dat klopt wel. Ik ga uit van het goede in de mens maar zie wat anders. Ik zoek niks waarover ik kan struikelen zoals Ems zegt maar zie eerder dat er genoeg dingen zijn. Je wilt niet weten hoe vaak ik al door de vingers heb gezien als iemand bot deed, te laat kwam, geen dankjewel zei als ik betaalde en dan zijn er ook nog de types die het volstrekt normaal vinden dat je geen dankjewel hoeft te zeggen. Het is een optelsom geworden terwijl het dat niet hoeft te zijn. Zo heb ik een tijdje met iemand omgegaan die haar claimen heel normaal vond, want was haar cultuur. Ik trok dat niet en achteraf niet zo blij mee dat het niet gelukt is, maar wel dat ik er niet in meegegaan ben.
Ja lekker eindeloos analyserenquote:Op donderdag 27 juli 2017 16:26 schreef W00fer het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou? Wie weet vind ik het wel veel interessanter om dates te bespreken die niet goed gingen. Dates die wel goed gingen is "ja leuk voor je". Dan zou niemand hier zitten als het allemaal zo goed ging.
Als je zelf teveel ruimte geeft kan je niet alle schuld bij de ander neer leggen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 15:43 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat voetveeg is wel een interessant gegeven. Ik heb het idee dat ik juist teveel ruimte geef waar door er met me gesold wordt. Ik kan er niet de vinger op leggen.
Op je date heb je geen controle, alleen op jezelf. Voldoet hij/zij niet aan je eisen? Stop je toch gewoon het contact.quote:Wat die toekomstige date moet doen is gewoon eerlijk zijn en niet met een doorzichtige standaard paarse krokodil antwoord komen.
Mensen hebben niet altijd in één keer alle antwoorden. Grote kans dat als je na antwoord 1 blijft aandringen en iemand is slecht in grenzen aangeven, je er nog 30 krijgt. Daarnaast heeft iedereen recht op zijn gevoel.quote:En niet ineens met 30 redenen komen die allemaal opgekropt zijn.
Het gaat niet om winnen of verliezen.quote:waarbij de kerel het verliest
Als je dit echt gelooft dan kan een man/ vrouw dus net zo goed zijn/haar twijfels niet bij je uiten.quote:Ik bedoel niemand wint het van twijfels. Als die er eenmaal zijn dan kan je beter wegwezen.
Mensen beslissen nou eenmaal over hun eigen leven op basis van eigen gevoel.quote:Iemand weet niet hoe de vork in de steel zit maar beslist daar wel over.
Juist dat leuk vinden kan met heel veel (abstracte) zaken samenhangen.quote:Dan wordt er van alles bij gehaald in plaats van dat je kijkt of je elkaar leuk vind en er wat van wilt maken.
Als je het gevoel hebt dat je dates constant bij je op zoek zijn naar iets op basis waarvan ze je kunnen weggooien, moet je jezelf dan niet afvragen of je er wel zin in hebt? Klinkt niet echt als een leuke insteek.quote:Ik bedoel als je echt gaat zoeken bij iemand vind je wel wat om hem/haar weg te gooien.
Liever analyseren dan met een kutreden iemand dumpen. Ik kan mezelf nog in de spiegel aankijken iig. Het leuke is ook nog dat als je ze aanspreekt op niet eerlijk zijn dat er dan ook nog vaak een sorry uit komt ook. Als je dan een echte grote meid bent verschuil je je niet achter onzekerheid oid..Of "ik durfde je niet te bellen"quote:
quote:
Daarom dusquote:Op donderdag 27 juli 2017 16:24 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb de laatste 2 dates in het sollicitatie gesprekgevraagd of ze autistisch zijn
Het zit wel diep hequote:Op donderdag 27 juli 2017 16:31 schreef W00fer het volgende:
[..]
Liever analyseren dan met een kutreden iemand dumpen. Ik kan mezelf nog in de spiegel aankijken iig. Het leuke is ook nog dat als je ze aanspreekt op niet eerlijk zijn dat er dan ook nog vaak een sorry uit komt ook. Als je dan een echte grote meid bent verschuil je je niet achter onzekerheid oid..Of "ik durfde je niet te bellen"
Is toch gelul waarmee je nou komt. Dat iemand niet alle antwoorden in één keer heeft wil nog niet zeggen dat ie dan maar je aan de kant moet gooien. Het is weer puur een middeltje dat erger is dan de kwaal zelf. Dat gevoel is dan vaak gebaseerd op dingen die niet kloppen. Dat slaat nergens op. Het gaat wel om verliezen, want je wordt gedumpt onterecht. Die abstracte dingen die jij noemt zijn vaak dingen die erbij gehaald worden om het echte verhaal niet hoeven uit te typen. Ik durf zelf te beweren dat het met empathie samenhangt. Stel je ziet situatie X en je hebt het empatisch vermogen van een baksteen dan ga je inderdaad je zorgen maken om niks.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:29 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Als je zelf teveel ruimte geeft kan je niet alle schuld bij de ander neer leggen.
[..]
Op je date heb je geen controle, alleen op jezelf. Voldoet hij/zij niet aan je eisen? Stop je toch gewoon het contact.
[..]
Mensen hebben niet altijd in één keer alle antwoorden. Grote kans dat als je na antwoord 1 blijft aandringen en iemand is slecht in grenzen aangeven, je er nog 30 krijgt. Daarnaast heeft iedereen recht op zijn gevoel.
[..]
Het gaat niet om winnen of verliezen.
[..]
Als je dit echt gelooft dan kan een man/ vrouw dus net zo goed zijn/haar twijfels niet bij je uiten.
[..]
Mensen beslissen nou eenmaal over hun eigen leven op basis van eigen gevoel.
[..]
Juist dat leuk vinden kan met heel veel (abstracte) zaken samenhangen.
[..]
Als je het gevoel hebt dat je dates constant bij je op zoek zijn naar iets op basis waarvan ze je kunnen weggooien, moet je jezelf dan niet afvragen of je er wel zin in hebt? Klinkt niet echt als een leuke insteek.
Tijdens het daten leer je mensen kennen. Mensen hebben leuke en minder leuke eigenschappen. Bepaalde trekjes zijn voor de één geen probleem, bij de ander irriteren ze. Dat is niet zo zeer weggooien, je ontdekt gewoon dat je niet zo goed bij elkaar past.
alleen analyseer je altijd alleen de ander en nooit jezelfquote:Op donderdag 27 juli 2017 16:31 schreef W00fer het volgende:
[..]
Liever analyseren dan met een kutreden iemand dumpen. Ik kan mezelf nog in de spiegel aankijken iig. Het leuke is ook nog dat als je ze aanspreekt op niet eerlijk zijn dat er dan ook nog vaak een sorry uit komt ook. Als je dan een echte grote meid bent verschuil je je niet achter onzekerheid oid..Of "ik durfde je niet te bellen"
Klopt, ik vind dat vaak de essentie van het daten verschoven is naar kan ik beter krijgen ipv moeite opbrengen om er wat van te maken. In plaats daarvan wordt er geschermd met kleine ditjes en datjes die A. een momentopname zijn en B. gebaseerd op aannames worden gebruikt als afwijzing. Gooi er dan ook nog een sausje op van asociaal handelen en de helft van de dates had ik beter naar huis kunnen gaan. Het is geen diss naar vrouwen an sich, bij mannen zie ik hetzelfde.quote:
Ik analyseer genoeg over mijzelf. Ik zou niet weten wat je anders kan doen dan gewoon netjes, niet opdringerig en respectvol overkomen kan doen tijdens de dates. Ik ben niet gek en zal na een tijdje ook wel willen weten waar ik aan toe ben, dat wil iedereen wel. En ja ik geef mijn grenzen vaak redelijk op tijd aan en mensen een herkansing, als dat niet zo is dan kan het zijn dat ik best pissig ben. Als iemand gewaarschuwd is is dat best terecht.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:43 schreef Allures het volgende:
[..]
alleen analyseer je altijd alleen de ander en nooit jezelf
Ook een manier om jezelf 'in de spiegel aan te kunnen kijken' dat wel ja
Ja maar we kunnen ook niet veranderen dat mensen zijn zoals ze zijn.. Dus beter accepteer je het ipv telkens het negatieve hier (en in je hoofd) te benadrukken.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:45 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik analyseer genoeg over mijzelf. Ik zou niet weten wat je anders kan doen dan gewoon netjes, niet opdringerig en respectvol overkomen kan doen tijdens de dates. Ik ben niet gek en zal na een tijdje ook wel willen weten waar ik aan toe ben, dat wil iedereen wel. En ja ik geef mijn grenzen vaak redelijk op tijd aan en mensen een herkansing, als dat niet zo is dan kan het zijn dat ik best pissig ben. Als iemand gewaarschuwd is is dat best terecht.
Dat duurt een tijdje voordat zo'n ja er is. Dat groeit. Of heb jij op basis van 3 selfies op Tinder en een kwartiertje bellen een duidelijke JAAAA?quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Er wat van te maken? Dat doe je met een soepje dat niet zo goed uitpakt. Aangezien je dan morgen wel weer een poging kunt doen om iets fatsoenlijks te eten.
Een relatie moet je het heel wat langer mee doen. Als je geen heel duidelijke jaaaaaaaaaaaaaaaa voelt, ben je een idioot als je daar mee doorgaat.
Of doodsbang om in je eentje te zijn. Maar ik vond dat nooit zo erg. Ging ik lekker in de spiegel kijken en moppen vertellen.
Mag zeker, maar als dat gevoel gebaseerd is op onjuiste info is dat gewoon vuil. Als ik jou dump omdat ik een bepaalde aanname doe en daarop mijn gevoel baseer ben ik toch gewoon een lul of niet dan? Dan zeg je toch ook tegen mij hee je had wel eens mogen vragen hoe dat nou zit. Erg egoïstisch trouwens om alleen aan je eigen gevoel te denken.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:49 schreef Cue_ het volgende:
De tijd dat je iemand nog kon afwijzen onder t mom van "ik voel t gewoon niet"
Klopt. Ook ik stopte met posten vanwege de veelal negatieve input in dit topic.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:24 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Is al een tijdje zo sinds bepaalde users zijn vertrokken
Welke abstracte dingen benoemde ik dan specifiek? Want volgens mij was ik juist heel algemeenquote:Op donderdag 27 juli 2017 16:38 schreef W00fer het volgende:
[..]
Is toch gelul waarmee je nou komt. Dat iemand niet alle antwoorden in één keer heeft wil nog niet zeggen dat ie dan maar je aan de kant moet gooien.[quote]
Jij ziet het als aan de kant gooien.
[quote]Die abstracte dingen die jij noemt zijn vaak dingen die erbij gehaald worden om het echte verhaal niet hoeven uit te typen.
Ik vind je weinig empatisch overkomen als jij stelt dat abstracte zaken niet mogen worden meegenomen in gevoel. Zo werkt het leven nou eenmaal niet. Maar goed, vind ook dat je het erg abstract beschrijft allemaal, dus eerlijk is eerlijk: ik snap je voorbeeld niet helemaal.quote:Ik durf zelf te beweren dat het met empathie samenhangt. Stel je ziet situatie X en je hebt het empatisch vermogen van een baksteen dan ga je inderdaad je zorgen maken om niks.
Niet iedereen heeft zin om van alles voor eeuwig te bespreken en op te lossen. En wat voor de één een mug lijkt, is vanuit het perspectief van de ander een olifant.quote:Ik zie dat er bepaalde trekjes zijn die van een mug in een olifant gemaakt worden terwijl het gewoon bespreekbaar is. Alles is bespreekbaar van mijn kant, dat is het hem nou juist.
Zo werkt dat inderdaad niet.quote:Als dat wel zo zou zijn dan heeft het niet eens zin om met iemand af te spreken, aangezien zij morgen iemand tegen kan komen die haar (op dat moment) een goed gevoel geeft en dan ben je gezien. Zo werkt het toch niet?
Weet je. laten we het er op houden dat het gewoon de schuld van de Rabobank is.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:49 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat duurt een tijdje voordat zo'n ja er is. Dat groeit. Of heb jij op basis van 3 selfies op Tinder en een kwartiertje bellen een duidelijke JAAAA?
Je zult echt wel wat tegenslagen met iemand hebben, of gooi je m net als een koud soepje gelijk aan de kant? Wat ontzettend oppervlakkig.
[..]
Mag zeker, maar als dat gevoel gebaseerd is op onjuiste info is dat gewoon vuil. Als ik jou dump omdat ik een bepaalde aanname doe en daarop mijn gevoel baseer ben ik toch gewoon een lul of niet dan? Dan zeg je toch ook tegen mij hee je had wel eens mogen vragen hoe dat nou zit. Erg egoïstisch trouwens om alleen aan je eigen gevoel te denken.
Ik denk dat je best een bepaalde gedragswijze ter discussie kan stellen, vooral als ik zie dat mensen het goedpraten als het hen uit komt maar als ze gedumpt worden is het weer ach en wee. Ik handel zelf niet wat ik bij een ander ook kut vind. Treat others how you want to be treated.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:52 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Klopt. Ook ik stopte met posten vanwege de veelal negatieve input in dit topic.
Kom op zeg vind je dat nou serieus goede redenen....quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:52 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Welke abstracte dingen benoemde ik dan specifiek? Want volgens mij was ik juist heel algemeenEn wat zou een "gegronde" reden zijn om jou te mogen dumpen?
Is "Ik heb geen zin meer om te daten" een gegronde reden?
Is "Ik vind je niet zo leuk als ik dacht" een gegronde reden?
Is "Ik vind het niet zo leuk dat je niet van pretparken houdt, dit is voor mij belangrijk" een gegronde reden?
Is "Je gaat te snel, ik voel me opgejaagd" een gegronde reden?
Is "Ik voel me niet op mijn gemak in je buurt, maar kan niet zo goed uitleggen waarom" een gegronde reden?
Is "Ik vind dat je niet lekker ruikt" een gegronde reden?
Ja, dat zijn allemaal gegronde redenen. Iemand heeft namelijk de vrijheid van keuze.
Dat jij het ziet als iets dat jou kwetst en dat jij persoonlijk oppakt, dat is dan weer jouw keuze. Maar zelfs als dat zo is, dan is het voor jezelf fijner om te zeggen: "Nou, mevrouw X was blijkbaar toch niet zo leuk als ik dacht. De lessen neem ik mee voor de volgende keer en aan contact heb ik weinig behoefte meer."
[..]
Ik vind je weinig empatisch overkomen als jij stelt dat abstracte zaken niet mogen worden meegenomen in gevoel. Zo werkt het leven nou eenmaal niet. Maar goed, vind ook dat je het erg abstract beschrijft allemaal, dus eerlijk is eerlijk: ik snap je voorbeeld niet helemaal.
[..]
Niet iedereen heeft zin om van alles voor eeuwig te bespreken en op te lossen. En wat voor de één een mug lijkt, is vanuit het perspectief van de ander een olifant.
[..]
Zo werkt dat inderdaad niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |