abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:41:03 #26
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172504625
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat je niet moet doen is gaan procederen uit rechtvaardigheidsgevoel, boosheid of wraakzucht. Tenzij je daar veel geld voor over hebt, maar dat is niet professioneel. Je gaat in principe procederen omdat je meer geld zult overhouden aan de uitkomst dan als je het niet doet.
Mijn punt is ook meer dat je zelf liquide genoeg moet zijn om het proces voor te kunnen schieten voordat je er ook maar een cent uit krijgt. Als je zelf blut bent en afhankelijk bent van die wanbetaler om je rekeningen te kunnen betalen, dan heb je helaas pech.

En vergeet ook de tijd die je er nu in steekt niet, die is als ondernemer ook niet gratis. Als je dat plaatje bij elkaar op gaat tellen moet het een fikse rekening zijn om er zo veel moeite (en geld) in te willen steken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172504720
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:41 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Mijn punt is ook meer dat je zelf liquide genoeg moet zijn om het proces voor te kunnen schieten voordat je er ook maar een cent uit krijgt. Als je zelf blut bent en afhankelijk bent van die wanbetaler om je rekeningen te kunnen betalen, dan heb je helaas pech.

En vergeet ook de tijd die je er nu in steekt niet, die is als ondernemer ook niet gratis. Als je dat plaatje bij elkaar op gaat tellen moet het een fikse rekening zijn om er zo veel moeite (en geld) in te willen steken.
Dat klopt, ook daarom moet je je vooral niet laten leiden door 'gevoelens van 'ik zal je wel krijgen'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:52:49 #28
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172504878
_O- Lekker de kleuter uithangen met je bedrijf... Wat een idiote kronkel heb je dan in je kop als je genoegdoening moet halen uit 1 klant..
Laten we ons vandaag eens lekker druk maken en stilstaan bij een wanbetalertje.. das goed voor de omzet enzo.. Wie weet kunnen we er morgen ook nog de hele dag aandacht aan besteden... _O-

Typisch geval van een ontiegelijk kleine pik en een te dikke auto... Zo doorzichtig die lui..
  dinsdag 18 juli 2017 @ 15:05:33 #29
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172505135
Goed topic, gebeurd niet vaak dat een TS op andere gedachten wordt gebracht ^O^. Succes met het incassobureau.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 18 juli 2017 @ 15:40:29 #30
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172505893
Gewoon netjes je brieven sturen en eventueel aanmelden bij een incassobureau op basis van no cure no pay. Ophouden als het buitengerechtelijke traject uitgeput is.

Oninbare facturen zijn er altijd wel. Hoort bij het ondernemersrisico. Hoe kut en oneerlijk dat ook is. Ik heb me er vaak genoeg druk om gemaakt. Zonde van de tijd en energie.
Spoilers!
pi_172506061
Dit was laatst in het nieuws. Je kan het daar proberen.

http://www.omroepflevolan(...)nbetalers-op-youtube
pi_172520100
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:51 schreef potjecreme het volgende:
Dit was laatst in het nieuws. Je kan het daar proberen.

http://www.omroepflevolan(...)nbetalers-op-youtube
quote:
Dat gebeurt alleen bij notoire oplichters die al door de rechter zijn verplicht om te betalen maar dat toch niet doen. Het gezicht van de wanbetaler is niet te zien.
TS heeft een geschil waardoor de klant niet wil betalen. Dat is toch wel een iets andere situatie. Bovendien is dit een incassobureau die zich waarschijnlijk wel een keer een proces kan veroorloven.
pi_172520135
Dit jaar driemaal een incassobureau moeten inschakelen, driemaal heeft het niets opgeleverd. De betrokken bedrijven laten zich failliet verklaren en gaan door onder een andere naam. Pure diefstal. Ik snap dat mensen naar alternatieve middelen gaan zoeken.
<hr>
  woensdag 19 juli 2017 @ 12:07:28 #34
164959 krimpenrik
Telefoonfreak
pi_172523480
Beide bedrijven zijn gezond (we hebben genoeg klanten en een proces kunnen we ons veroorloven, deze factuur doet onder aan de streep niet veel voor ons.), het gaat om een factuur van +/- 3000 euro. Het andere bedrijf had het hele wagenpark (+/- 10 autos) bij ons in onderhoud/reparatie. Altijd is de klant als koning behandeld en hebben we er alles aan gedaan om hem tevreden te houden. Door zijn persoonlijkheid is het een lastige man om mee te werken maar wel altijd correct geweest.

Zoals eerder vermeld ben ik meerdere malen het gesprek bij hem op de zaak aangegaan en werd er niet vermeld dat er niet betaald zou worden maar dat hij het er niet mee eens was, of hij ging betalen moest hij nog even aankijken, omdat hun een betaling termijn van 60 dagen hanteren moest ik het sowieso afwachten. Vragen als hoe we het anders hadden moeten of kunnen doen of welke oplossing hij passend zou vinden worden niet beantwoord. Wij zitten fout en hij gaat niet betalen.

Wat hem dus dwars zit; Wij hebben hem niet geïnformeerd bij deze hoge reparatie (gemiddelde reparatie kosten zijn altijd hoog door de branche waarin het bedrijf werkzaam is, en de leeftijd van de bedrijf autos, dus dit is niet uitzonderlijk hoog). Hij is vaak niet/slecht bereikbaar. Er word een auto gebracht door een personeelslid, deze moet de volgende dag de weg weer op (bijna altijd bij deze klant), het persooneelslid geeft aan mijn collega door wat er aan de auto moet gebeuren en dat het gemaakt kan/mag worden. Nadat we telefonisch de eigenaar proberen te contacteren met de prijsopgave word er niet opgenomen of teruggebeld, ivm tijdsnood hebben we de reparatie uitgevoerd zodat de klant de auto de volgende dag weer in gebruik kan nemen... Uiteraard is dit een gok, het personeelslid gaat niet over de portemonnee van de eigenaar en de eigenaar heeft niet expliciet akkoord gegeven voor deze reparatie. De andere keuze was geweest om de auto niet te repareren, de auto (bedrijfs bakwagen) had de volgende dag niet in gebruik genomen kunnen worden en de eigenaar had hierdoor waarschijnlijk problemen gehad met het project waar hun aan werken. De keren dat we in het verleden kozen om niet snel te schakelen en te wachten op bevestiging van de eigenaar kregen we de wind van voren (uitgescholden door de telefoon) omdat zijn projecten in de soep lopen.

Gesprekken met de beste man zijn anders dan met 'normale' ondernemers, gezien zijn persoonlijkheid en eigenwijsheid. Daar onze kennissen/ondernemers kring overlappen (niet op zakelijk gebied maar persoonlijk) weten we/ik dat er al veel ondernemers met hem klaar zijn. (vooral door zijn persoonlijkheid/benadering). Ik heb hem altijd de voordeel van de twijfel gegeven en hem keurig geholpen, ook nadat hij me meerdere malen door de telefoon de tering heeft gescholden en later daarvoor weer zijn excuus aanbied.

Vandaar dat het moeilijk is gebleken om het 'zakelijk' te houden.

Het komt er dus op neer dat je het nooit goed kan doen, wat onze keuze is om daarin mee te blijven gaan, echter ontzettend zuur om dan met een factuur te blijven zitten.

Uiteraard is het eenvoudig om nu te zeggen dat we hadden moeten wachten op akkoord van de eigenaar en niet op het woord van een personeelslid (welke al lang en actief werkzaam is bij het bedrijf) serieus hadden moeten nemen.

Uiteraard is de auto in gebruik genomen, zijn we aan het lijtnje gehouden en hebben we nu geen kans om de reparatie terug te draaien.

Kortom; Gegokt en verloren.

[ Bericht 1% gewijzigd door krimpenrik op 19-07-2017 12:38:04 ]
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:18:49 #35
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172526809
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:07 schreef krimpenrik het volgende:
Kortom; Gegokt en verloren.
Het schelden komt trouwens op mij over alsof hij een serieuze mentale of sociale afwijking heeft. Er zit echt iets scheef bij die gast, om herhaaldelijk te schelden en de volgende dag excuses aan te bieden.

Anyway, dit overkomt de meeste ondernemers wel een keer... leergeld. Je krijgt ook een beter idee van welke klant je wilt, en welke niet.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:39:48 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172527250
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:07 schreef krimpenrik het volgende:
Kortom; Gegokt en verloren.
Precies.. dus in het vervolg zorg je dat die werknemer een getekende opdracht bij zich heeft of zorg je dat er iets is waaruit blijkt dat er akkoord is gegeven..

De volgende keer komt zo'n man met zn eigen wagen en hangt een verhaaltje op..
Of hij hoort een kraakje wil een nieuwe radio in zn bus oid..
Je kan niet zomaar iets gaan repareren zonder akkoord natuurlijk..

Dat heeft verder helemaal niets met de persoonlijkheid van de klant te maken.. maar met de persoonlijkheid van degene die beslist om die auto te gaan repareren zonder akkoord..
Je moet gewoon zakelijker zijn..
  woensdag 19 juli 2017 @ 15:23:36 #37
164959 krimpenrik
Telefoonfreak
pi_172528010
De sociale afwijking is inderdaad duidelijk aanwezig, echter viel er prima mee om te gaan met de juiste instelling en benadering.

Ik heb voorgesteld deze klant gelijk al aan de kant te schuiven na de eerste woorden wisseling, de eigenaar van ons bedrijf kan alleen maar aan de centjes denken en stopt zijn hoofd in het zand. Nu er 'bedreigingen' aan hem gericht waren was hij de zielepoot en moest ik het oplossen.

Gelukkig komt dit bij ons nooit voor en hebben we een groot tevreden klanten bestand . En ben ik bovendien bezig met mijn laatste weekjes na 12 jaar bij deze werkgever. Wereldreiziger vanaf september!

Dankbaar voor de inhoudelijke reacties.
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:46:37 #38
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_172535579
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:23 schreef krimpenrik het volgende:
De sociale afwijking is inderdaad duidelijk aanwezig, echter viel er prima mee om te gaan met de juiste instelling en benadering.

Ik heb voorgesteld deze klant gelijk al aan de kant te schuiven na de eerste woorden wisseling, de eigenaar van ons bedrijf kan alleen maar aan de centjes denken en stopt zijn hoofd in het zand. Nu er 'bedreigingen' aan hem gericht waren was hij de zielepoot en moest ik het oplossen.

Gelukkig komt dit bij ons nooit voor en hebben we een groot tevreden klanten bestand . En ben ik bovendien bezig met mijn laatste weekjes na 12 jaar bij deze werkgever. Wereldreiziger vanaf september!

Dankbaar voor de inhoudelijke reacties.
Je kunt toch ook gewoon een onderhoudscontract opstellen waar in staat dat als een auto ter reparatie wordt aangeboden er voor x bedrag versleuteld mag worden en als het daarboven komt er persoonlijk contact moet zijn. Dan weten jullie waar je aan toe bent en dat andere bedrijf ook en krijg je ook geen gezeik als jullie een auto niet repareren omdat je de betrokken eigenaar van dat bedrijf niet aan de lijn krijgt voor de toestemming van reparatie kosten die x + 500 zijn.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_172555357
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:54 schreef krimpenrik het volgende:
We zitten met een wanbetaler, een mkb bedrijf dat voldoende liquide is is het oneens met een reparatie factuur. De eigenaar van het bedrijf weigert te betalen omdat hij vind dat hij niet voldoende op de hoogte is gehouden van de kosten van de reparatie. Dit is zijn mening, ons standpunt is dat dat wel zo is.

Ik ken de normale procedure maar aangezien het hier om een wat kleiner dorp gaat en ik hem meerdere malen persoonlijk heb aangesproken en hij ook bekend is bij andere ondernemers in de regio wil ik zijn gang van zaken bekend word.

Wat zijn de mogelijkheden om bijv. facebook ads te runnen op zijn klanten/ondernemers kring en daarin kenbaar te maken dat hij een wanbetaler is? Valt dit direct onder smaad of zijn hierin wel legale mogelijkheden? Of bijvoorbeeld een webpagina te plaatsen welke eenvoudig met simpele SEO boven die van hem te krijgen is met daarin een waarschuwing oid?

je zal het bedrijf al een 2 keer een herinnering gestuurd hebben?
als je met een incassoburo in zee gaat, gebruik dan een die ook gerechtsdeurwaarder(GGN, Flanderijn,.etc..) is,
die simpele buro s schrikken minder af
pi_172559843
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:19 schreef Deshain het volgende:

[..]

Volg die dan.

Succes!
:D
paypal.me/taaladvies
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')