SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2017 08:57:19 ]
Ik ben ook helemaal naar de klote maar dat heeft een andere oorzaakquote:Op dinsdag 18 juli 2017 07:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
OP is een beetje naar de klote.
Mehquote:Op dinsdag 18 juli 2017 08:56 schreef Frutsel het volgende:
Ah zie je... nothing to see here...
kutcape
Krijg dan zo te zien ook hier wel een beetje. Die strook boven Ierland ligt precies boven Dublin en de strook waar ik langs kom richting het zuiden.quote:
Balen dat je al weer weg bent.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 06:42 schreef JDude het volgende:
. Was er ook donderdag-zondag. Twee buitjes gehad, verder prachtig weer. Nu weer lekker terug in de Nederlandse broeiwarmte
.
Voor 30+ moet je morgen terug zijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 10:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Balen dat je al weer weg bent.
Buiten dat ik eens 1 minuutje 2 druppels gehad heb heb ik niets gehad? Wellicht dat ik toen net helemaal andere kant van de stad zat.
Ach ja, ik geniet hier nog wel even verder en kan mooi meekijken van al die Nederlandse ellende die ik hier langs zie komen.
Hopelijk als ik weer in NL ben eindelijk 30+ daar.
Eentje was donderdag eind middag toen we in het centrum zaten en de andere zaterdag -op-zondagnacht toen we om half vijf de horeca uit kwamen gerold in de buurt van Trinity College. Wat een leuke stadquote:Op dinsdag 18 juli 2017 10:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Balen dat je al weer weg bent.
Buiten dat ik eens 1 minuutje 2 druppels gehad heb heb ik niets gehad? Wellicht dat ik toen net helemaal andere kant van de stad zat.
Ach ja, ik geniet hier nog wel even verder en kan mooi meekijken van al die Nederlandse ellende die ik hier langs zie komen.
Hopelijk als ik weer in NL ben eindelijk 30+ daar.
Nooouuuuquote:Op dinsdag 18 juli 2017 09:52 schreef aloa het volgende:
De verwachte neerslag voor morgen (Hirlam)
Het meeste in het noorden
[ afbeelding ]
Vandaag niets, misschien morgen. Hopelijk rond etenstijd, scheelt weer een paar van die stinkende vleesrokerijenquote:Op dinsdag 18 juli 2017 11:58 schreef Blik het volgende:
Enig idee hoe laat er onweer verwacht kan worden in midden Nederland. Willen eigenlijk de bbq aanzetten, maar daar heb ik weinig zin in als het betekent dat ik buiten in de regen/onweer moet gaan staan en de rest droog binnen zit
Dat is vroeg.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Code GEEL is inmiddels afgegeven door het KNMI vanaf morgenmiddag 14u.
dat is niet zo vreemd, er zijn potentieel veel factoren die kunnen zorgen voor zwaar onweer. Echt in de gaten houden dit:quote:
quote:Woensdagmiddag en -avond meer forcering (hoogtetrog, WA en convergentie bij de thermische vore) en veel energie. CAPE waardes liggen dan in het algemeen tussen 2500-4000 J/kg. Bovendien laten de progtemps voor met name het noorden sterk gekromde scheringsprofielen zien met 0-3 km 25-30 kn windschering. Dit laat goed georganiseerde convectie (multicell/MCS) toe met kans op grote hagel, zware windstoten en veel neerslag in korte tijd. De eerste onweerskans zien we al vanaf de eerste helft van de middag boven het zuiden, maar het zwaartepunt lijkt toch vooral in de avond te vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |