Wat harde maatregelen vanuit de overheid zouden inderdaad wel gepast zijn. Maar dat zal wel weer niet. Het financiële belang heeft ook hier prioriteit. Dit bedrijf kent een zeer rijke geschiedenis waar het het vervuilen van de omgeving betreft. Tot nu toe komen ze daar gewoon mee weg.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 08:33 schreef halfway het volgende:
En dit kan allemaal!
Ik zeg sluiten die tent, NU! en financieel helemaal uitkleden.
Ik woon in Rotterdam. De kans dat ik als oud mannetje aan Alzheimer sterf is weer iets kleiner geworden.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 10:24 schreef Toga het volgende:
Ach, Rotterdam en omstreken is toch al verloren gebied
Jep.quote:
Dat het milieu in het algemeen voor dat bedrijf "mindere prio" heeft is niet zo verbazend. Wat wel echt verbazend is is dat ze daar min of meer de vrije hand in krijgen van onze overheid en politiek. We zullen zien of er nu iemand wakker wordt.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 11:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jep.
Het wordt maar eens tijd dat de overheid daar de stekker er uit gaat trekken. Het management snapt er gewoon helemaal niks van en denkt alleen aan de eigen bankrekening. Drinkwater en volksgezondheid zijn een mindere prio, zo lijkt het.
De naam Du Pont was een beetje "besmet" geraakt. Dus moesten ze een nieuwe naam: Chemours. Hoe is die?quote:
Cheenmoerschelen.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 11:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De naam Du Pont was een beetje "besmet" geraakt. Dus moesten ze een nieuwe naam: Chemours. Hoe is die?
Dat is de weg van de minste weerstand. En veruit de duurste ook nog. Verder kan de bron van flessenwater ook vervuild worden door soortgelijke bedrijven. Beter zouden we ervoor zorgen dat ze daarmee stoppen.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 11:26 schreef polderturk het volgende:
Misschien moeten we met z'n allen overgaan op het drinken van fleswater.
Nou ja, het is dus een "beursgenoteerde" tak van Du Pont. Wat niet zo fijn is want beleggers zijn doorgaans meer geïnteresseerd in wat het oplevert voor ze dan in zoiets banaals als "het milieu". Als de vervuiling maar niet in hun backyard plaatsvindt zien ze graag en veel door de vingers.quote:
Jij woont in de getroffen gebieden?quote:Op zaterdag 15 juli 2017 11:51 schreef Farenji het volgende:
Ik drink heel veel water uit de kraan. Liters per dag. Ik maak me nu wel een beetje zorgen. Ongelooflijk dat dit zomaar kan zonder dat de overheid hard ingrijpt. Corrupte bende.
Rotterdam.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 11:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij woont in de getroffen gebieden?
Dit vind ik wel een beetje een gekke zin.quote:Langdurige blootstelling is mogelijk schadelijk voor de gezondheid
Ik woon ook in de buurt van de getroffen gebieden en ben toch maar overgegaan op water uit flessen...quote:Op zaterdag 15 juli 2017 11:51 schreef Farenji het volgende:
Ik drink heel veel water uit de kraan. Liters per dag. Ik maak me nu wel een beetje zorgen. Ongelooflijk dat dit zomaar kan zonder dat de overheid hard ingrijpt. Corrupte bende.
Sterkte dan. Ik sprak zeg maar in de politieke afdeling hier (daar wemelt het van jongens van Rotjeknor) vanmorgen mijn verbazing al uit dat de "discussie" gewoon ging over de "gemiste schoolfoto affaire". Dus ik postte het nieuwsbericht maar even. Slechts verontwaardiging was mijn deel. Men maakt daar zelf wel uit wat men bespreekt en wat niet. Dat was best een aparte ervaring: je verwacht een storm van verontwaardiging. Tenslotte drinken zijzelf en hun kinderen dat water. Maar niets nada zip. Wat natuurlijk goed nieuws is voor dat bedrijf. Als het de omwonenden al niets boeit dan doen wij blijkbaar niets verkeerds. Het is toch steeds meer een Schaapse wereld waar wij in leven.quote:
quote:Op zaterdag 15 juli 2017 11:26 schreef polderturk het volgende:
Misschien moeten we met z'n allen overgaan op het drinken van fleswater.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Officieel sinds 2012. Toen stopten ze met PFOA en begonnen met GenX. Zij mochten dat in het riool lozen en in zeer geringe mate in het oppervlaktewater (waarom dan??). De hoeveelheid die volgens de vergunning mocht is verschillende malen overtreden door het bedrijf. Verder is er nog sprake van illegale lozingen.quote:
Mijn kopje thee smaakte me opeens niet meer zo goed. Gelukkig ben ik niet hypochondrisch ingesteld anders had ik me nu al allerlei tumoren in mijn lever ingebeeld. Maar we zullen het wel zien. Als ik ineens bloed ga pissen dan laat ik dat wel weten.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 12:05 schreef maily het volgende:
[..]
Hoe voel je je? En vooral nu je het weet?
Het "probleem" is dat die symptomen juist niet optreden. Het is zoals men het nu ziet meer een sluipmoordenaar. De gevolgen zijn lastig aan te tonen wegens de tijd die er verstrijkt. Veel van die dingen weet men pas in retrospectief. Als de slachtoffers al gemaakt zijn. Daarom wel heel belangrijk dat de betrokkenen druk gaan uitoefenen op de politiek lijkt me.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 12:20 schreef Farenji het volgende:
[..]
Mijn kopje thee smaakte me opeens niet meer zo goed. Gelukkig ben ik niet hypochondrisch ingesteld anders had ik me nu al allerlei tumoren in mijn lever ingebeeld. Maar we zullen het wel zien. Als ik ineens bloed ga pissen dan laat ik dat wel weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |