Ik weet in ieder geval dat geld niet bestaat. Het is leuk dat we een of andere waarde toe denken te kennen aan wat papier of virtuele getallen. Maar in feite is het niets.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 12:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het komt niet van mij af he, maar van Jim (of James) Rickards.. als je serieus denkt er meer vanaf te weten dan die man, dan kun je beter die vraag stellen als je weer eens in de spiegel kijkt.
Dat kun je in de verste verte niet vergelijken met waar het hier over gaat natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 12:39 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Mijn oldtimer is op dit moment ongeveer 6x meer waard dan hij was bij aankoop. En elke 3 jaar is de taxatie zodanig dat deze waarde omhoog gaat.
Ben je nou echt zo achterlijk of doe je alsof?quote:Op zaterdag 15 juli 2017 12:39 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Mijn oldtimer is op dit moment ongeveer 6x meer waard dan hij was bij aankoop. En elke 3 jaar is de taxatie zodanig dat deze waarde omhoog gaat.
Wat ik dus ook zeg, wat hij dus ook zegt.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 12:40 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik weet in ieder geval dat geld niet bestaat. Het is leuk dat we een of andere waarde toe denken te kennen aan wat papier of virtuele getallen. Maar in feite is het niets.
Een zak aardappels of een kippenpoot, dat heeft waarde.
Spiritusbus beweert dat auto's enkel in waarde dalen. Ik bewijs het tegendeel.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 12:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat kun je in de verste verte niet vergelijken met waar het hier over gaat natuurlijk.
Dat zeg niet, ik zeggen dat auto's doorgaans in waarde dalen. Uiteraard heb ik geen harde cijfers, maar gezien wat er gemiddeld op de snelweg rijdt kun je stellen dat dat voor meer dan 95% van de auto's geldt. Jouw voorbeeld doet daar verder niets aan af.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 14:01 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Spiritusbus beweert dat auto's enkel in waarde dalen. Ik bewijs het tegendeel.
Onder de streep kost zo'n uppie weinig meer dan zo'n oud barrel waar alles aan stuk gaat.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 17:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vroeger kocht je een barrel van een paar honderd gulden en nu hoor je er niet bij zonder je nieuwe volkswagen Up!
Vraag maar aan Braddie.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 14:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onder de streep kost zo'n uppie weinig meer dan zo'n oud barrel waar alles aan stuk gaat.
Mijn zoon heeft ook gewoon een auto van 1000 euro gekocht. Hij wil geen geld lenen, heel verstandig kind heb ik opgevoedquote:Op vrijdag 14 juli 2017 17:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vroeger kocht je een barrel van een paar honderd gulden en nu hoor je er niet bij zonder je nieuwe volkswagen Up!
Ik kom zelden in PTA (ik neem aan dat je op iets daar doelt), dus dat weet ik niet. Maar als ik zie wat je voor personal lease van zo'n uppie kwijt, dan valt dat allemaal wel mee. Een flinke reparatie en je hebt 12 maanden uppie aan reparatiefactuur binnen.quote:
Nee, dat is calvinistisch. Geld lenen kan superverstandig zijn. En extreem dom.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 14:21 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Mijn zoon heeft ook gewoon een auto van 1000 euro gekocht. Hij wil geen geld lenen, heel verstandig kind heb ik opgevoed
ik geloof 2 maanden achter elkaar economische groei. Als je de definitie van economische groei wilt weten zul je contact moeten opnemen met het cpb.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 10:06 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wat is die gangbare definitie dan? "Als Mark Rutte het zegt"?
Ik heb in mijn schuur zo ontiegelijk veel aardappels en kippenpoten dat ik ze zelfs gratis uitdeel omdat ze waardeloos zijn voor mij.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 12:40 schreef Coritchando het volgende:
Een zak aardappels of een kippenpoot, dat heeft waarde.
Is goed hoor. Maar met die definitie was de crisis in 2010 al voorbij.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 14:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik geloof 2 maanden achter elkaar economische groei. Als je de definitie van economische groei wilt weten zul je contact moeten opnemen met het cpb.
Als je het niet erg vind hou ik dat liever aan dat wat een fokker hier schrijft.
In welk land? 2011 was voor Nederland een crisisjaar.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 14:40 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Is goed hoor. Maar met die definitie was de crisis in 2010 al voorbij.
In 2011 had Nederland 1,1% economische groei.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 14:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
In welk land? 2011 was voor Nederland een crisisjaar.
Op fok kan je rustig stellen dat ze echt achterlijk zijn Het kan ook met de leeftijd te maken hebben.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 12:51 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo achterlijk of doe je alsof?
Zou zomaar kunnen, misschien moet je opnieuw naar de basisschool om te leren lezen.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 14:42 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
In 2011 had Nederland 1,1% economische groei.
Heb je maar een heel klein begrijpertje ofzo?quote:Op zaterdag 15 juli 2017 14:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, misschien moet je opnieuw naar de basisschool om te leren lezen.
Dit is namelijk echt een aanslag op het schoolsysteem van Nederland.
Het heeft niet zozeer met status te maken, maar met gemakzucht. Je betaalt per maand een vast bedrag en je hebt geen (onverwachte) extra kosten. Is er iets mis met je auto? Je leasemaatschappij lost dat gewoon op en je krijgt tijdelijk een andere auto. Dit argument hoor ik van al mijn collega's die een lease-auto hebben. En hun auto's zijn echt geen dure baken.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 22:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Gelukkig snap ik die drang naar een dure auto totaal niet. Je rijdt er mee naar werk en dat is het dan. Ja status dit dat... maar zou dat er zelf niet voor over hebben.
Maar overal leningen voor nemen is wel degelijk een groeiend probleem ja.
Die groei van gefinancierde auto's zit eerder in goedkope gebakjes.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 22:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Gelukkig snap ik die drang naar een dure auto totaal niet. Je rijdt er mee naar werk en dat is het dan. Ja status dit dat... maar zou dat er zelf niet voor over hebben.
Maar overal leningen voor nemen is wel degelijk een groeiend probleem ja.
Is natuurlijk ook afhankelijk of je kiest voor Financial Lease of Operational Lease. Die eerste is meer gericht op privé, terwijl die tweede juist aantrekkelijk is voor zakelijk.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 10:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De verleiding zit hem in het feit dat je bij financiering meestal wat spaargeld inzet, plus de restwaarde van je auto. De rest leen je bij. Kosten als verzekering, wegenbelasting, onderhoud komen dan voor eigen rekening.
Vaak is het leasebedrag een iets hogere maandlast. Je rijdt dan nieuw, geen verzekering onderhoud etc, je behoudt je spaargeld en de restwaarde van je oude auto kun je iets leuks mee doen.
De consequenties wat er gebeurt als je voor je werk op een andere, ver weg gelegen locatie moet werken, een leuke partner vindt die 100 km verderop woont, of werkloos wordt overziet men niet.
Dat is alleen met operational lease. De groei lijkt mij vooral in financial lease zitten. Andere kant is dat bij nieuwe auto's mobiliteit vaak onderdeel is van de garantievoorwaarden. Bij Tesla krijg je excuses als ze jou een volvo xc60 mee moeten geven ipv een tesla. En terecht!quote:Op zaterdag 15 juli 2017 15:25 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het heeft niet zozeer met status te maken, maar met gemakzucht. Je betaalt per maand een vast bedrag en je hebt geen (onverwachte) extra kosten. Is er iets mis met je auto? Je leasemaatschappij lost dat gewoon op en je krijgt tijdelijk een andere auto. Dit argument hoor ik van al mijn collega's die een lease-auto hebben. En hun auto's zijn echt geen dure baken.
Ik had het over de private lease variant. Zakelijk leasen heb ik geen kaas van gegetenquote:Op zaterdag 15 juli 2017 15:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook afhankelijk of je kiest voor Financial Lease of Operational Lease. Die eerste is meer gericht op privé, terwijl die tweede juist aantrekkelijk is voor zakelijk.
Ik heb juist het idee dat in Nederland Operational Lease steeds populairder wordt. Vooral onder jongeren die dan gewoon een auto van de zaak krijgen. Echter heb ik nooit gehoord dat iemand een auto privé ging leasen. Het is natuurlijk ook vrij nieuw voor de meeste mensen en je ziet er ook reclame daarover. Ik denk dat vooral de voorwaarden zijn die mensen tegenhoudt.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is alleen met operational lease. De groei lijkt mij vooral in financial lease zitten. Andere kant is dat bij nieuwe auto's mobiliteit vaak onderdeel is van de garantievoorwaarden. Bij Tesla krijg je excuses als ze jou een volvo xc60 mee moeten geven ipv een tesla. En terecht!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |