Ik heb wel een idee
Wat volgens mij fout is gegaan is dat we eerst de mannen hebben laten komen, ook nu weer zie je dat het voornamelijk mannen zijn die eerst komen, de vrouwen en kinderen komen later.
Aangezien men vaak uit een patriarchale cultuur komt, moslim of niet moslim,geloof staat er wat mij betreft buiten, is de man vaak de dominante factor in een gezin en draait alles eerst om hem.
Als we nu eens eerst de vrouwen laten komen, die voorzien van een woning, werk/uitkering etc, wegwijs maken in de omgeving en zorgen dat ze zich zeker voelen , weten waar ze zijn moeten voor belangrijke zaken enz.
Ik denk dat het heel veel verschil maakt als de man later komt in een ingericht huis door zijn vrouw, zijn vrouw die al een beetje Nederlands spreekt, bezigheden heeft, vriendinnen en kennisen etc
Misschien past ze zich wel beter aan als ze ziet dat vrouwen hier anders leven dan daar en bevalt haar dat prima , ipv naar de pijpen van meneer te dansen die de dienst uitmaakt , denk dat zijn invloed ook stukken minder is als zij al ingeburgerd is en hij nog niet
Toontje lager zogezegd
Als de man eerder in Nederland is heeft de vrouw zich maar te schikken en dat betekent dat meneer de afstandsbediening heeft

,bepaald heeft hoe de inrichting in huis is , al bekend is met de buurt en vrienden heeft in het theehuis of cafe op de hoek en de vrouw heeft zich maar te schikken