abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172443708
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 19:52 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Het enige wat hij doet is mensen framen en uitmaken voor Nazi, racist en bruinhemd. En altijd met een belerend vingertje, want meneer heeft onder alle omstandigheden "gelijk". En als het hem ècht te heet onder de voeten wordt trekt hij gewoon een blik met kloontjes open.

Dit soort lieden moet je gewoon 'links' (no pun intended) laten liggen. Ook beter voor je bloeddruk trouwens.
Oké, reset dan. Gewoon even alsof er nooit iets gebeurd of gezegd is. Stelling: zie TT. Roept u maar: eens of oneens en waarom. Geen woorden in de mond leggen, geen overdrijvingen, geen drogredenen, gewoon even ouderwets en degelijk. Kom maar op.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 20:33:45 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172444281
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 19:52 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Het enige wat hij doet is mensen framen en uitmaken voor Nazi, racist en bruinhemd. En altijd met een belerend vingertje, want meneer heeft onder alle omstandigheden "gelijk". En als het hem ècht te heet onder de voeten wordt trekt hij gewoon een blik met kloontjes open.

Dit soort lieden moet je gewoon 'links' (no pun intended) laten liggen. Ook beter voor je bloeddruk trouwens.
Man een paard; noem de namen van die kloontjes eens.

En wat racisme betreft, het staat elke user vrij je posthistorie te lezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172444383
Jigzoz, JimmyDean, deadprez (twijfelgeval), Oberkullie, BellaGoth et al.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2017 20:39:53 ]
pi_172444448
Zo, zijn we weer zoveel aandacht waard.
pi_172444463
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:37 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Jigzoz, JimmyDean, deadprez (twijfelgeval), BellaGoth et al.
Ja, ho even. Etto en ik hebben elkaar ook al meer dan eens voor rotte vis uitgemaakt hoor. Etto is katholiek en ik antitheïst. Hoe kun je dat nou als een-laken-een-pak zien?
pi_172444542
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ho even. Etto en ik hebben elkaar ook al meer dan eens voor rotte vis uitgemaakt hoor. Etto is katholiek en ik antitheïst. Hoe kun je dat nou als een-laken-een-pak zien?
Ieder kloontje heeft zijn eigen "karakter" natuurlijk, anders is het niet leuk meer.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 20:45:04 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172444585
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 18:22 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

De TT en OP van dit topic is natuurlijk een beetje flauw. Meneer Cox heeft het over ''Marokkanen'', maar wat er echt speelt is dat juist mensen met een immigratie achtergrond, voornamelijk uit (Noord) afrikaanse landen en de Antillen verhoudingsgewijs voor een oververtegenwoordiging zorgen in de criminele lijstjes en bovengemiddeld negatief aanwezig zijn. Zoals in die fijne docu te zien is.

Maar wat betreft Marokkanen; allereerst een duidelijke disclaimer; nogmaals zeg ik, dat niet alle Marokkanen crimineel zijn, en iemand die dat wel stelt of insinueert dat een ander dat stelt is een idioot. Duidelijk dus dat ik niet generaliseer, want (nogmaals) niet alle marokkanen zijn criminelen. Zucht.

Laat ik een aantal bekende feiten hier neer leggen. Verdachten & veroordelingen, dus cijfers van ongerapporteerde en onopgeloste zaken blijven in het ongewisse, maar hier gaan we;

1 - Personen met een Marokkaanse of Antilliaanse achtergrond zijn zes keer vaker verdacht dan personen met een Nederlandse achtergrond.

2 - Meer dan de helft van de Marokkanen in Nederland is rond hun 25ste eens of vaker verdacht geweest van een misdrijf, ruim het dubbele van hun autochtonen leeftijdsgenoten.

3 - Mensen van Marokkaanse herkomst werden in 2010 22 keer zo vaak als autochtonen verdacht van 'vermogensdelicten met geweld' (waaronder overvallen met geweld).

4 - 62,8 procent van de mensen die in 2013 in de gevangenis zaten, is allochtoon. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die het CBS vorige week publiceerde. De grootste groep allochtonen bestaat uit mensen van Marokkaanse herkomst

5 - En als kers op de taart de Nationale Opsporingslijst. Flauwe vraag, maar kijkend naar de mensen die worden gezocht, wat is hier opmerkelijk?

Kijkend naar deze feiten beweer ik het volgende; mensen met een immigratie achtergrond, voornamelijk uit Marokko zijn verhoudingsgewijs oververtegenwoordigd in de criminele lijstjes.

En nu een simpele vraag; Heb ik hier gelijk in, ja of nee?

Indien jouw antwoord een ''ja'' is, wat is er zo raar of mis aan de uitspraak van Cox?

Het is notabene bedoeld als grapje. Indien iemand de gewoonte heeft om dat soort uitspraken als ''generaliserend'' te bestempelen, dan snap ik dat iemand daar een probleem mee kan hebben, maar in mijn eigen ogen is dat onterecht. Jij bent zelf diegene die generaliseert door te beweren dat iedereen die aangeeft een problematiek met criminele Marokkanen te hebben het liefst alle Marokkanen ziet vertrekken

[..]

Nou vooruit;
Ja, iedereen, dus ook alle marokkanen, individueel op karakter beoordelen lijkt me onbegonnen werk. Dit klinkt wellicht wat flauw, maar als jij in dit topic wat over crimi gerelateerde immigranten gaat, aangeeft dat jij iedereen daarvan individueel beoordeelt (dank) en beoordeelt hebt op karakter en daarmee en zodoende van mening bent gerechtigd of geloofwaardig genoeg te zijn om anderen die een andere kijk en mening er op na houden, dan die van jou, af te kunnen wimpelen door alleen maar ''GENERALISATIE !!! GENERALISATIE !!!'' te roepen, terwijl, in werkelijkheid jij er dus 1 Marokkaanse vrouw(!) echt goed kent...Uhh ja dan kom je in ieder geval op mij nou niet echt geloofwaardig over.

Vervelend dat die vriendin zich hier vervelend over voelt, over het feit dat zij het gevoel heeft zichzelf continu te moeten verdedigen maar ik ga nu een, voor jou misschien, rare uitspraak doen; het is ook terecht. De volgende omgekeerde vergelijking heb ik hier al een keer eerder gemaakt; als ik als nederlander naar Marokko zou verhuizen, en het zou daar blijken dat nedelanders in het bijzonder, oververtegenwoordigd zijn in de bekende criminaliteit daar, zou ik mij als nederlander daar voor dat feit schamen, omdat ik dat gegeven vervelend vind. Ja, niet leuk dat ik dan als ''goede'' nederlander mijzelf continu moet verdedigen, maar ik zou dat als een zeer treurig feit beschouwen en ik zou het zelfs begrijpen dat ik mijzelf continu moet verdedigen. Aan de inmiddels bekende slachtoffer rol, zou ik niet eens durven denken.

Mijn voorstellingsvermogen gaat ver genoeg om te beseffen dat wanneer je als blanke kuffar even genoeg hebt van NWS, en je toevallig woont in Molenbeek, een Parijse banlieue, of een ander Europese wijk waar Noord afrikaanse en arabische immigranten oververtegenwoordigd zijn en dus de dienst uitmaken, je maar beter even niet naar buiten kunt gaan om een ommetje te maken om te tjekken bevestigd te krijgen of alles nog wel ''normaal'' hier in europa zn gangetje gaat. Hé, noord afrikaanse immigranten...komt het weer terug, dat begrip, en helaas in een niet al te rooskleurig beeld.

Steeds vaker krijg ik de indruk dat er mensen zijn die deze voorstellingsvermogen missen en hun kijk op de wereld alleen baseren op hun eigen persoonlijke belevingswereld.
Wijken in europa waar vrouwen niet meer ''normaal en alleen over straat kunnen? Nou in mijn wijkje, of plaats niets van te merken. Aanstellerige dramatiek dus.
Vrijheid van menings uiting in het geding omdat er idioten Theo v Gogh, of redactieleden van Hebdo afslachten? Nou hier op fok! roep ik fuck de profeet mohammed, dus dat valt wel mee.
Heersen er op (basis) scholen in grote steden (waar er dus meer migranten met bepaalde afkomsten en één bepaalde religie aanwezig zijn) tabboe's op onderwerpen zoals homoseksualiteit, terror en religie? Nou op de scholen waar ik kom, en daar zitten ook moslims, niets van gemerkt, onzin dus.
Wat zeg je? Het terreur niveau al jaaaaren op het één na hoogst? Nounounou, laatst lag er een tasje in een park, gelijk het hele park ontruimt..... bleek het een gewoon akte tasje te zijn. :')
Nu moet ik wel weer gelijk even weer een disclaimer plaatsen, want; er zijn genoeg wijken/plaatsen waar een vrouw ''normaal'' over straat kan. En nee; Niet alle moslims zijn terroristen en/of de meeste moslims reageren niet agressief als je je ongenuanceerde mening over de profeet ongenuanceerd geeft (...alhoewel, ik durf te beweren dat het in dit geval over een kleine minderheid gaat).
Zucht.

[..]

Nog bedankt voor jouw goedbedoelde les in nederlandse taal. Niet dat het wat uitmaakt bij mij, want daar zal ik altijd problemen van blijven ondervinden. Maar ik zie dat jij zelf ook geen meester in de nederlandse taal bent;

[..]

:D

[..]

Fantastisch verhaal, maar kennelijk heb ook jij niet eens gelezen wat ik werkelijk schreef.

Allereerst dit: waar heb ik mij überhaupt ooit enthousiast getoond voor islam en massa-immigratie? Dat ten eerste, want kennelijk krijg ik het maar niet door die koppen heen dat beide zaken mij wel degelijk zorgen baren. Wat heet: in mijn verhaal gaat het daar zelfs over: salafisten die een net zo bekrompen visie hanteren en van precies dezelfde vaststaande eigenschappen uitgaan als lieden hier. Ben je Marokkaan? Dan móet je moslim zijn.

Sterker nog, de eersten die de lul zijn wanneer salafisten en wahabieten het hier voor het zeggen zouden hebben, zijn personen van Marokkaanse of andere Noord-Afrikaanse komaf die niet of niet langer moslim zijn.

Tot in den treure heb ik reeds gezegd dat vanuit theologisch oogpunt ik grote problemen heb met de salafistische variant van de islam; eveneens dat massa-immigratie om PRAKTISCHE redenen onhaalbaar is. Het ontbreekt hier aan middelen om duizenden mensen extra op te nemen. De enige oplossing is om DAAR de boel op orde te brengen, simpelweg omdat we hier een eindige bron aan geld, werk en onderdak hebben. Het gaat gewoon niet.

Wat mij stoort is dat die generalisering er wel degelijk is, en in topics als deze ook al snel de minst frisse ideeën oproept (zie even hoe de draad eruit zag voor de mods terecht ingrepen) en ook helemaal niets meer met religie te maken heeft maar met een VASTSTAANDE EIGENSCHAP als etniciteit, wat dan kennelijk het OORZAKELIJK VERBAND zou zijn voor problemen.

En die generalisering is net zo storend wanneer iemand beweert dat alle blanken racisten zijn, alle vrouwen labiel en alle homo's seksueel ontremd.

Je kunt wel met lijsten en cijfers komen, puur op basis daarvan zal ik nooit een uitspraak doen als 'Marokkanenprobleem', net zo min als dat ik accepteer dat een groep als de Black Israelites en de Nation of Islam spreekt van een 'Blankenprobleem'. Lazer toch op, 'blankenprobleem'...

Is dat echt zo moeilijk te bevatten? Is het daarnaast écht een 'moreel verheven' ideaal?

Zoals ik als Nederlander mijzelf niet hoef te verdedigen tegen aanklachten over SLAVERNIJ!!! APARTHEID!!! en KOLONIALISME!!! hoeft een ander dat op basis van diens etniciteit ook niet te doen. Dat alleen al veronderstellen acht ik ongezond. Hoe ga je in vredesnaam een boetekleed dragen wanneer je zelf geen zonden hebt begaan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172444600
Maar goed, alsof je het ooit zou toegeven. Een nutteloze discussie dus.

Dag hoor!
  zaterdag 15 juli 2017 @ 20:45:36 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172444604
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:37 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Jigzoz, JimmyDean, deadprez (twijfelgeval), Oberkullie, BellaGoth et al.
Dat zijn mijn kloons?

Zullen we daar eens een wedje op leggen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172444607
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:43 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Ieder kloontje heeft zijn eigen "karakter" natuurlijk, anders is het niet leuk meer.
Juist. Een jarenlang complot om op een bepaald moment even een paar rechtsradicalen te kunnen trollen. Klinkt als een uiterst efficiënt plan.

Maar ja, communisten hè. Die staan erom bekend dat ze enorm inefficiënt te werk gaan. Wat jij, Etto?
  zaterdag 15 juli 2017 @ 20:46:33 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172444624
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Juist. Een jarenlang complot om op een bepaald moment even een paar rechtsradicalen te kunnen trollen. Klinkt als een uiterst efficiënt plan.

Maar ja, communisten hè. Die staan erom bekend dat ze enorm inefficiënt te werk gaan. Wat jij, Etto?
Ik geniet er al jaren van, tegen mezelf... uh... elkaar te praten, ja toch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172444661
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik geniet er al jaren van, tegen mezelf... uh... elkaar te praten, ja toch.
Ja, jij nog wijn?
  zaterdag 15 juli 2017 @ 20:48:21 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172444671
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, jij nog wijn?
Nee, wij drinken niet toch.. of was dat die andere kloon
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172444691
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Eigenlijk ben ik jouw kloon.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 20:49:36 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172444695
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Eigenlijk ben ik jouw kloon.
Hola, wacht even, nu wordt het verwarrend...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172444699
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik was van de wijn en jij van de... Cola?
pi_172444716
O ja, toefjes cola, Etto bier, ik wijn.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 20:51:03 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_172444739
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 15:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zoveel boter op het hoofd, ongelooflijk...

Leg uit, Red: wat is er precies tégen het beoordelen van ieder individueel mens op diens karakter? Vertel, wat is daar vreemd aan? Waar zie jij de dreiging? Waar zie jij wat dat betreft de onlogica?

Ik hoor vanuit jou namelijk nooit iets anders dan hoe 'anderen' de discussie niet willen voeren. Je eigen argumenten en ideeën? Nog nooit gelezen.
Ow, nu heb ik boter op mn hoofd? Ga weg vent. Als er een is die met vooringenomenheid uit de hoogte topics komt vermoorden, ben jij dat. Vervolgens was je je handen in hypocriete onschuld..
Ga normaal doen, of flikker lekker een eind op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_172444748
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:50 schreef Jigzoz het volgende:
O ja, toefjes cola, Etto bier, ik wijn.
Akkoord
  zaterdag 15 juli 2017 @ 20:51:31 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172444752
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ow, nu heb ik boter op mn hoofd? Ga weg vent. Als er een is die met vooringenomenheid uit de hoogte topics komt vermoorden, ben jij dat. Vervolgens was je je handen in hypocriete onschuld..
Ga normaal doen, of flikker lekker een eind op.
Weer geen enkel argument. Of een oplossing...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 15 juli 2017 @ 20:51:42 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172444760
Er hangen hier wel wat kloons rond in NWS, maar ik weet zeker dat Etto, Toefjes en Jigzoz daar niet onder vallen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 20:52:41 #147
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172444780
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er hangen hier wel wat kloons rond in NWS, maar ik weet zeker dat Etto, Toefjes en Jigzoz daar niet onder vallen.
Dank u.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172444797
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het was een geintje uiteraard. Ik zou binnen 1 dag per ongeluk met de verkeerde naam posten als ik daar aan zou beginnen.
pi_172444818
Maar goed. Marokkanen dus. Die zijn er en een te groot deel doet stom. Wat nu?
pi_172444824
Vroeger, toen geluk heel gewoon was konden we onszelf niet eens klonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')