Op zaterdag 15 juli 2017 18:22 schreef SpaceOddity het volgende:[..]
De TT en OP van dit topic is natuurlijk een beetje flauw. Meneer Cox heeft het over ''Marokkanen'', maar wat er echt speelt is dat juist mensen met een immigratie achtergrond,
voornamelijk uit (Noord) afrikaanse landen en de Antillen verhoudingsgewijs voor een oververtegenwoordiging zorgen in de criminele lijstjes en bovengemiddeld negatief aanwezig zijn. Zoals in die fijne docu te zien is.
Maar wat betreft Marokkanen; allereerst een duidelijke disclaimer; nogmaals zeg ik, dat niet
alle Marokkanen crimineel zijn, en iemand die dat wel stelt of insinueert dat een ander dat stelt is een idioot. Duidelijk dus dat ik niet generaliseer, want (nogmaals)
niet alle marokkanen zijn criminelen. Zucht.
Laat ik een aantal bekende feiten hier neer leggen. Verdachten & veroordelingen, dus cijfers van ongerapporteerde en onopgeloste zaken blijven in het ongewisse, maar hier gaan we;
1 -
Personen met een Marokkaanse of Antilliaanse achtergrond zijn zes keer vaker verdacht dan personen met een Nederlandse achtergrond. 2 -
Meer dan de helft van de Marokkanen in Nederland is rond hun 25ste eens of vaker verdacht geweest van een misdrijf, ruim het dubbele van hun autochtonen leeftijdsgenoten.
3 -
Mensen van Marokkaanse herkomst werden in 2010 22 keer zo vaak als autochtonen verdacht van 'vermogensdelicten met geweld' (waaronder overvallen met geweld). 4 -
62,8 procent van de mensen die in 2013 in de gevangenis zaten, is allochtoon. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die het CBS vorige week publiceerde. De grootste groep allochtonen bestaat uit mensen van Marokkaanse herkomst5 - En als kers op de taart de
Nationale Opsporingslijst. Flauwe vraag, maar kijkend naar de mensen die worden gezocht, wat is hier opmerkelijk?
Kijkend naar deze feiten beweer ik het volgende; mensen met een immigratie achtergrond,
voornamelijk uit Marokko zijn verhoudingsgewijs oververtegenwoordigd in de criminele lijstjes.
En nu een simpele vraag; Heb ik hier gelijk in, ja of nee?
Indien jouw antwoord een ''ja'' is, wat is er zo raar of mis aan de uitspraak van Cox?
Het is notabene bedoeld als grapje. Indien iemand de gewoonte heeft om dat soort uitspraken als ''generaliserend'' te bestempelen, dan snap ik dat iemand daar een probleem mee kan hebben, maar in mijn eigen ogen is dat onterecht. Jij bent zelf diegene die generaliseert door te beweren dat iedereen die aangeeft een problematiek met
criminele Marokkanen te hebben het liefst
alle Marokkanen ziet vertrekken
[..]
Nou vooruit;
Ja,
iedereen, dus ook
alle marokkanen, individueel op karakter beoordelen lijkt me onbegonnen werk. Dit klinkt wellicht wat flauw, maar als jij in dit topic wat over crimi gerelateerde immigranten gaat, aangeeft dat jij iedereen daarvan individueel beoordeel
t (dank) en beoordeelt hebt op karakter en daarmee en zodoende van mening bent gerechtigd of geloofwaardig genoeg te zijn om anderen die een andere kijk en mening er op na houden, dan die van jou, af te kunnen wimpelen door alleen maar ''GENERALISATIE !!! GENERALISATIE !!!'' te roepen, terwijl, in werkelijkheid jij er dus 1 Marokkaanse vrouw(!)
echt goed kent...Uhh ja dan kom je in ieder geval op mij nou niet echt geloofwaardig over.
Vervelend dat die vriendin zich hier vervelend over voelt, over het feit dat zij het gevoel heeft zichzelf continu te moeten verdedigen maar ik ga nu een, voor jou misschien, rare uitspraak doen; het is ook terecht. De volgende omgekeerde vergelijking heb ik hier al een keer eerder gemaakt; als ik als nederlander naar Marokko zou verhuizen, en het zou daar blijken dat nedelanders in het bijzonder, oververtegenwoordigd zijn in de bekende criminaliteit daar, zou ik mij als nederlander daar voor dat feit schamen, omdat ik
dat gegeven vervelend vind. Ja, niet leuk dat ik dan als ''goede'' nederlander mijzelf continu moet verdedigen, maar ik zou dat als een zeer treurig feit beschouwen en ik zou het zelfs begrijpen dat ik mijzelf continu moet verdedigen. Aan de inmiddels bekende slachtoffer rol, zou ik niet eens durven denken.
Mijn voorstellingsvermogen gaat ver genoeg om te beseffen dat wanneer je als blanke kuffar even genoeg hebt van NWS, en je toevallig woont in Molenbeek, een Parijse banlieue, of een ander Europese wijk waar Noord afrikaanse en arabische immigranten oververtegenwoordigd zijn en dus de dienst uitmaken, je maar beter even niet naar buiten kunt gaan om een ommetje te maken om
te tjekken bevestigd te krijgen of alles nog wel ''normaal'' hier in europa zn gangetje gaat. Hé, noord afrikaanse immigranten...komt het weer terug, dat begrip, en helaas in een niet al te rooskleurig beeld.
Steeds vaker krijg ik de indruk dat er mensen zijn die deze voorstellingsvermogen missen en hun kijk op de wereld alleen baseren op hun eigen persoonlijke belevingswereld.
Wijken in europa waar vrouwen niet meer ''normaal en alleen over straat kunnen? Nou in mijn wijkje, of plaats niets van te merken. Aanstellerige dramatiek dus.
Vrijheid van menings uiting in het geding omdat er idioten Theo v Gogh, of redactieleden van Hebdo afslachten? Nou hier op fok! roep ik fuck de profeet mohammed, dus dat valt wel mee.
Heersen er op (basis) scholen in grote steden (waar er dus meer migranten met bepaalde afkomsten en één bepaalde religie aanwezig zijn) tabboe's op onderwerpen zoals homoseksualiteit, terror en religie? Nou op de scholen waar ik kom, en daar zitten ook moslims, niets van gemerkt, onzin dus.
Wat zeg je? Het terreur niveau al jaaaaren op het één na hoogst? Nounounou, laatst lag er een tasje in een park, gelijk het hele park ontruimt..... bleek het een gewoon akte tasje te zijn.
Nu moet ik wel weer gelijk even weer een disclaimer plaatsen, want; er zijn genoeg wijken/plaatsen waar een vrouw ''normaal'' over straat kan. En nee; Niet alle moslims zijn terroristen en/of de meeste moslims reageren niet agressief als je je ongenuanceerde mening over de profeet ongenuanceerd geeft (...alhoewel, ik durf te beweren dat het in dit geval over een kleine minderheid gaat).
Zucht.
[..]
Nog bedankt voor jouw goedbedoelde les in nederlandse taal. Niet dat het wat uitmaakt bij mij, want daar zal ik altijd problemen van blijven ondervinden. Maar ik zie dat jij zelf ook geen meester in de nederlandse taal bent;
[..]

[..]