abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 15 juli 2017 @ 11:27:28 #151
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172433369
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:38 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Dat is er helemaal uitgegaan toch? Of is het de bedoeling dat het uiteindelijk op grote schaal terugkeert?
Zou het niet weten maar kom het tot mijn spijt nog regelmatig tegen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 15 juli 2017 @ 11:58:52 #152
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172433889
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Wij niet zeker? 8)7

[..]

Ben wel benieuwd waar je dan reist als je autotje zoveel voordeliger is en waarom je dan uberhaupt met de trein gaat.
Ik doe op een werkdag Eindhoven-Utrecht VV met de trein met een kortingskaart.
Parkeerkosten in centrum van Utrecht zijn hoog. Trein is niet slecht.

Trein is wel duur, en nogmaals, ze hebben in de spits/naspits simpelweg te weinig treindeeltjes. Drama. Al een paar jaar. Auto is veel goedkoper zonder parkeerkosten.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 13:14:43 #153
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172435175
Stel, ik neem mijn vriendin en mijn 2 neefjes mee naar Amersfoort naar de dierentuin.
Wat zouden de kosten zijn vanaf Eindhoven:
- met de auto
- met de trein

1 optie is snel, heeft niets te maken met aansluitingen, en is goedkoop.
De andere optie is veel langzamer, bus ernaartoe, overstappen op Utrecht,
erna bus zoeken, uur kwijt zijn. En veel duurder.

De trein is helemaal geen optie voor 95% van Nederland. En nu is ze al overbezet.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 13:22:40 #154
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172435279
En optie "youngtimer" is ook nog eens veel milieuvriendelijker dan die smerige kolencentrale.
pi_172435467
Reken je voor de auto ook je aanschaf/afschrijving (ook op kinderstoeltjes), verzekeringen, stallingskosten, onderhoudskosten en het hogere ongevalsrisico mee naast de brandstofprijs?
dag
pi_172435615
de trein kost in het weekend 14 euro per persoon per dag. ongeacht van welk station naar waar.
de kosten van een auto worden onder de mantel der liefde bedekt. brandstofprijs zit vandaag de dag op 1,47 euro per liter, en reken 0,40 euro per km aan vaste lasten (wegenbelasting, verzekering, onderhoud, afschrijving).
dan heb je nog niet meegerekend: kosten voor parkeren, parkeerboetes, snelheidsboetes, extra brandstofkosten voor het omrijden wegens niet kunnen vinden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_172435682
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
de trein kost in het weekend 14 euro per persoon per dag. ongeacht van welk station naar waar.
de kosten van een auto worden onder de mantel der liefde bedekt. brandstofprijs zit vandaag de dag op 1,47 euro per liter, en reken 0,40 euro per km aan vaste lasten (wegenbelasting, verzekering, onderhoud, afschrijving).
dan heb je nog niet meegerekend: kosten voor parkeren, parkeerboetes, snelheidsboetes, extra brandstofkosten voor het omrijden wegens niet kunnen vinden.
De trein is in het weekend veel goedkoper, 32 euro voor 8 dagen onbeperkt reizen
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:28:52 #158
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172436636
Ik moet door de week gewoon werken.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:30:32 #159
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172436673
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
de trein kost in het weekend 14 euro per persoon per dag.
Belachelijk duur.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:33:06 #160
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172436729
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:37 schreef Peter het volgende:
Reken je voor de auto ook je aanschaf/afschrijving (ook op kinderstoeltjes), verzekeringen, stallingskosten, onderhoudskosten en het hogere ongevalsrisico mee naast de brandstofprijs?
Ja. Dan ben ik met 170 pk een stuk goedkoper uit, alleen parkeerkosten nekken me.
Auto is altijd goedkoper, behalve een binnenstad. Doet de overheid zelf in NL. Capaciteitsprobleem en duur.
pi_172436785
Er is een reden dat parkeren in de binnenstad duur is he, om je te ontmoedigen met de auto te komen
pi_172436789
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:33 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Ja. Dan ben ik met 170 pk een stuk goedkoper uit, alleen parkeerkosten nekken me.
Auto is altijd goedkoper, behalve een binnenstad. Doet de overheid zelf in NL. Capaciteitsprobleem en duur.
Als je met 4 of 5 personen gaat is de doordeweeks al gebruikte auto vaak wel goedkoper, klopt. Maar als je met 1 of 2 gaat is de trein vaak juist goedkoper.
dag
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:36:04 #163
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172436795
Dus kom ik met de trein.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:38:31 #164
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172436846
In mijn eentje is de auto al goedkoper. En nu rij ik nu niet de meest onderhoudsvriendelijke auto.

Maar ga nou eens serieus op het probleem in. Hoe komt het dat de trein qua kosten en capaciteit in Nederland geen concurentie is voor de auto? In bv Japan kan het wel.
pi_172436899
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:38 schreef PluggieOD het volgende:
In mijn eentje is de auto al goedkoper. En nu rij ik nu niet de meest onderhoudsvriendelijke auto.

Maar ga nou eens serieus op het probleem in. Hoe komt het dat de trein qua kosten en capaciteit in Nederland geen concurentie is voor de auto? In bv Japan kan het wel.
De trein is een hele goede concurrent met de auto om de reden die je zelf geeft waarom je met de trein gaat en niet met de auto ;)
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:43:06 #166
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172436983
Die reactie zette me aan het denken en hij is slim. Parkeerkosten zijn de bottleneck voor mij, dus pak ik de trein dagelijks als ik alleen ben. Als ik met meer dan 1 ben pak ik de auto. Moet ik naar een afgelegen plek pak ik de auto, een stadskern het OV...

Zo had ik er nog niet over nagedacht.....

edit: nou is de vraag of de trein pas rendabel is als je maar parkeertickets 5 euro per uur maakt... mm.

[ Bericht 14% gewijzigd door PluggieOD op 15-07-2017 14:50:19 ]
  zaterdag 15 juli 2017 @ 17:00:13 #167
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172439752
Het geeft uberhaupt al aan hoe compleet bezopen duur de trein in NL is, als een GSi zonder parkeerkosten veel goedkoper is. Mijn oude Charade was pas echt geweldig goedkoop tov het kolencentrale milieuvervuilende gele staal. :P
pi_172440279
En dan te bedenken dat er best veel subsidie op een treinkaartje zit. Maar ja, de overheid wil de steden graag leefbaar houden, dat kost ook geld :Y.

Trouwens, hoezo heb je het over een kolencentrale? NS rijdt op groene stroom..
dag
  zaterdag 15 juli 2017 @ 18:45:39 #169
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172442205
De overheid maakt er idd een potje van qua milieu.

Groene stroom = het affikken van slachtafval. Wakker worden.
Groene energie is halve regenwoud slopen en affikken.

Een M3 uit 1993 is een stuk milieuvriendelijker dan een Koltan Prius.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 18:52:50 #170
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172442342
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 17:22 schreef Peter het volgende:
En dan te bedenken dat er best veel subsidie op een treinkaartje zit.
Sjees, dus het kost echt extreem veel vervuiling en energie die trein!

Waar ik elke dag instap, KOTS!

Bus doet het wel HEEL goed!
  zaterdag 15 juli 2017 @ 18:53:46 #171
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172442358
Kortom Bus > auto > trein, Trein meest milieu onvriendelijk van alle vervoer middelen.
pi_172442382
Open er een topic over en laat ons hier lekker fan zijn van de trein :+
Je gaat hier geen medestanders vinden voor je te simpele voorstelling.
dag
  zaterdag 15 juli 2017 @ 18:55:52 #173
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172442393
Thomas is lief!
pi_172442499
Volgens mij had de NS ook niet zo lang geleden samen met Eneco een investering gedaan zodat er genoeg windmolentjes zijn om de treinen aan te drijven, tuurlijk komt de stroom nu (nog) uit een kolencentrale maar daarvoor komt er ergens anders ook weer meer windstroom binnen
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_172442540
Over welke subsidie hebben we het hier eigenlijk?
Voor zover ik weet betaalt NS juist aan de overheid voor de concessie HRN+HSL. Uiteraard zijn er een aantal lijnen waarvan de provincie, stad of gemeente een beter aanbod wilde hebben dan standaard afgesproken was met de overheid. Dat zijn, voor zover ik weet, de enige lijnen waar NS geld voor die betreffende treinen krijgt.
De enige subsidies die gegeven worden zijn voor zover ik weet aan de lokale vervoerders als Arriva en Syntus voor de exploitatie van de regionale verlieslatende lijnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')