Maar de NS deed het onrealistische bod, waardoor er op de treinen bezuinigd moest worden.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:58 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waar een overheid al had kunnen bedenken dat dat niet realistisch zou zijn was daar kennis aanwezig geweest. Bovendien als 100% aandeelhouder kun je daar wel iets bij bedenken.
quote:Op maandag 17 juli 2017 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vrij duidelijk? Het enige wat ik denk is "HOE DAN?"
quote:Op maandag 17 juli 2017 12:30 schreef b2py het volgende:
Peterselieman in het weekend: http://www.dumpert.nl/med(...)ers_met_koppijn.html
Wauw. Ik bedoel.... Tering.quote:
Allemaal leuk en aardig maar als de treinen waren gaan rijden was het misschien wel verliesgevend geweest maar had er geen haan naar gekraaid. Dat het de schoonheidsprijs niet verdiend maakt niet dat het compleet van de pot is gerukt. Bij falen denk ik eerder aan de V250 de benelux induwen terwijl die nog niet voldoende betrouwbaar was of het kiezen voor een hogesnelheidslijn voor 300 km/h terwijl je van te voren kunt weten dat dat nergens op slaat. Net zoiets is het destijds nog niet volwassen ETCS kiezen zonder fatsoenlijke fall-back. ATB-NG, LZB of TVM had de mogelijkheden voor beter tijdelijk materieel rond 2005 flink vergroot.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Je bedoelt dat belachelijk hoge bod dat NS zelf heeft ingediend?
Er is niet op de treinen bezuinigd. TGV's en ICE's waren totaal ongeschikt voor de vraagspecificaties.quote:Op maandag 17 juli 2017 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar de NS deed het onrealistische bod, waardoor er op de treinen bezuinigd moest worden.
Ergo, beide partijen hebben er schuld aan.
Dat zeg ik dus. Beide partijen. En ook die treinenbouwer speelde daar een rol in.quote:Op maandag 17 juli 2017 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar de NS deed het onrealistische bod, waardoor er op de treinen bezuinigd moest worden.
Ergo, beide partijen hebben er schuld aan.
Dat weet ik niet. Dat kan ook het geval zijn. Daarom dat ik zeg dat hier meerdere partijen de fout in zijn gegaan.quote:Op maandag 17 juli 2017 13:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er is niet op de treinen bezuinigd. TGV's en ICE's waren totaal ongeschikt voor de vraagspecificaties.
TGV's, V250 en ICNG hebben totaal andere specificaties en eisen. Ik denk dat de laatste functioneel het beste zal uitpakken voor de HSL-Zuid. Dat was nooit gebeurd als de V250 niet mislukt was. Dat het allemaal niet de hoofdprijs verdient is waar maar als je met een paar jaar vertraging een meer functionele lijn voor je belastinggeld terug krijgt is dat alleen maar beter.quote:Op maandag 17 juli 2017 15:47 schreef b2py het volgende:
Dat zijn treinen met hele andere specs dan in eerste instantie voor de HSL was bedacht.
Dus daarom hebben ze zo'n achterlijk duur bod gedaan op de HSL.quote:Op maandag 17 juli 2017 15:32 schreef ReisT het volgende:
NS wilde wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Zomaar een gokje: de bestuurder kwam veel te hard aangereden vanaf de Provincialeweg, verloor in de bocht de macht over het stuur, en kwam slippend terecht tegen die relaiskast.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vrij duidelijk? Het enige wat ik denk is "HOE DAN?"
De aanbesteding van de HSL en de aanbesteding van het materieel zijn twee verschillende zaken.quote:Op maandag 17 juli 2017 18:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dus daarom hebben ze zo'n achterlijk duur bod gedaan op de HSL.
Verdiep je in hoe een gunning bij een aanbesteding werkt alsjeblieft.
Als je ergens gaat plussen zal je ook ergens moeten minnenquote:Op maandag 17 juli 2017 19:39 schreef ReisT het volgende:
[..]
De aanbesteding van de HSL en de aanbesteding van het materieel zijn twee verschillende zaken.
Verdiep je in wat er bij deze twee aanbestingen allemaal mis is gegaan alsjeblieft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33678-11.html
Maar.. dat is wel van iemand die het uit een wat zwakke bron heeft geplukt. De intimi hebben zich er niet over uitgesproken.quote:Op maandag 17 juli 2017 19:56 schreef b2py het volgende:
Aldus een berichtje op Somda zal de Benelux zodra deze over de HSL-Zuid gaat rijden verlengd worden naar 9 rijtuigen.
Ik weet exact wat er is gebeurd. Jouw eerdere opmerking over voor een dubbeltje op de eerste rang zitten bij materieel is gebaseerd op totaal *niets*. Dat is niet erg want niet iedereen weet hoe aanbesteden en het gunningsproces precies werkt, maar dat is allemaal vastgelegd in wetten en EU-richtlijnen (wat technisch gezien geen richtlijnen maar dingen zijn die verplicht omgezet moeten worden in nationale wetgeving), er wordt een tender uitgeschreven en gepubliceerd en daarin is een scoringssysteem vastgelegd. AnsaldoTilburg was de énige die op papier voldeed, het had niet zoveel met prijs te maken. Dan kan je twee dingen doen; het proces, wat al vertraagd was omdat de overheid de eisen tussentijds aan had gepast, volledig opnieuw doen terwijl op dat moment de opening van de HSL nog redelijk op schema lag en je dus risico loopt op hoge boetes, óf de treinen bestellen bij de enige overgebleven aanbieder. Op dat moment waren de IC4-problemen ook nog helemaal niet bekend en er reden redelijk wat treinen van Ansaldo rond in de wereld.quote:Op maandag 17 juli 2017 19:39 schreef ReisT het volgende:
[..]
De aanbesteding van de HSL en de aanbesteding van het materieel zijn twee verschillende zaken.
Verdiep je in wat er bij deze twee aanbestingen allemaal mis is gegaan alsjeblieft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33678-11.html
Breda krijgt de Benelux er ook nog bij? Dus dat is eh, 39 bakken per uur via de HSL vanaf Rotterdam? Had dat tien jaar eerder gedaan verdommequote:Op maandag 17 juli 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:
Wel logisch als die zowel reizigers voor Breda als Brussel mee moet kunnen nemen.
De Benelux is nu 6 bakken. 4 bakken tweede klas, 1 bak eerste klas gedeklasseerd en 1 bak eerste klas. klas.quote:
Jep, 39 bakken per uur per richting tussen Breda en Rotterdam.quote:Op maandag 17 juli 2017 21:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Breda krijgt de Benelux er ook nog bij? Dus dat is eh, 39 bakken per uur via de HSL vanaf Rotterdam? Had dat tien jaar eerder gedaan verdomme
Ik had wel verwacht dat je wat verder zou nadenken dan dit voorzetje. Lagere rijtijd -> minder omlopen en je spaart wat omlopen Amsterdam - Breda uit dus daar komt ook wat materieel vrij. Easy math.quote:Op maandag 17 juli 2017 21:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Benelux is nu 6 bakken. 4 bakken tweede klas, 1 bak eerste klas gedeklasseerd en 1 bak eerste klas. klas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |