Hij schrijft anders dat die bestaande woning ook v.o.n. is wat ik me niet zo goed kan voorstellen, maar goed, wellicht dat TS wat licht er over kan schijnen.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:37 schreef halfway het volgende:
Bij de bestaande komen nog Kosten koper bij he, die mag je grotendeels zelf ophoesten.
De bestaande woning is van 2012-2013. Daar is ook alles nog nieuw.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:37 schreef halfway het volgende:
Bij de bestaande komen nog Kosten koper bij he, die mag je grotendeels zelf ophoesten.
En bij de nieuwe is ALLES nieuw, CV water Stroom, alles.
quote:Op maandag 10 juli 2017 20:37 schreef halfway het volgende:
En bij de nieuwe is ALLES nieuw, CV water Stroom, alles.
Ben om een eerlijk vergelijk te maken beide uitgegaan van v.o.n. prijzen, bij de bestaande woning dus 6% opgeteld.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hij schrijft anders dat die bestaande woning ook v.o.n. is wat ik me niet zo goed kan voorstellen, maar goed, wellicht dat TS wat licht er over kan schijnen.
Dat heb je dan op een rare manier omschreven, want je had ook gewoon bij de prijs van dat huis daarna 6% op kunnen tellen, was hetzelfde bedrag uitgekomenquote:Op maandag 10 juli 2017 21:02 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Ben om een eerlijk vergelijk te maken beide uitgegaan van v.o.n. prijzen, bij de bestaande woning dus 6% opgeteld.
Bouwrente, en dat kan >6% (t.o.v. bestaande ) woning 2 zijn.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:29 schreef xaban06 het volgende:
Bij nieuwbouw heb je heel lang dubbele lasten, de hypotheek loopt al terwijl je er nog niet kan wonen. Daarnaast betaal je ook nog rente voor de grond oid, ben vergeten hoe dat heet.
Dat laatste kan aardig roet in het eten gooien. Ik heb bij (schoon)familie gezien hoe nieuw bouw én veel te laat (en maar bouwrente betalen) én allerbelabberdst werd afgewerkt, werd opgeleverd; t/m H-balke in het zicht op de slaapkamer aan toe. Echt afraffelwerk. VEH raadde een civiele procedure tegen de aannemer op, maar daar is vanaf gezienquote:Op maandag 10 juli 2017 20:44 schreef Zolderkamer het volgende:
Gemier met het "zetten" van de woning en scheuren, bouwschade, oplevergedoe, en dwarsliggende bedrijven kun je ook overslaan natuurlijk..
Hierin heb je dus meer m3 (?).quote:Op maandag 10 juli 2017 20:32 schreef poiuytr het volgende:
Nieuwbouw: v.o.n. 205.000, 260m2, footprint van 45m2, volledige zolder, plat dak
Ja ik ken meer van die verhalen... over een enorm vochtprobleem van onderaf.. Woning voor 3 ton gebouwd, en nu 6 jaar later flikkert de stuclaag van ellende van de muren...quote:Op maandag 10 juli 2017 21:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat laatste kan aardig roet in het eten gooien. Ik heb bij (schoon)familie gezien hoe nieuw bouw én veel te laat (en maar bouwrente betalen) én allerbelabberdst werd afgewerkt, werd opgeleverd; t/m H-balke in het zicht op de slaapkamer aan toe. Echt afraffelwerk. VEH raadde een civiele procedure tegen de aannemer op, maar daar is vanaf gezien
Nog zoiets bij dat nieuwbouw project (basis was ¤475.000,- kaal en daar kwam nog een smak bij): het klapdak had de ramen op de verkeerde plek t.o.v. de binnenmuren. Toen hebben ze een soort van sprongetje in de slaapkamermuren gemaakt, zodat je de ramen om de hoek in een nis hebt. In de belendende ruimte heb je dan een "inspringing" van het raam van de andere kamer.....je weet niet wat je ziet. En dat de H-balk over het plafond....dacht eerst aan een inwendige dakgoot of zoiets....quote:Op maandag 10 juli 2017 22:03 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja ik ken meer van die verhalen... over een enorm vochtprobleem van onderaf.. Woning voor 3 ton gebouwd, en nu 6 jaar later flikkert de stuclaag van ellende van de muren...
Het zal je maar gebeuren.. kun je 15 jaar een procedure doorlopen (en daar weet ik alles van in Groningen)
Wil helemaal niet zeggen dat het altijd zo is, en ik zou altijd even naar eerder werk van dezelfde aannemer kijken..
Maar ik hoor wel vaak gedoe met kinderziektes.. die sluit je uit bij iets wat er al een paar jaar staat..
Die zonnepanelen zijn natuurlijk om het gebrek aan isolatie vanwege die scheuren op te heffen..quote:Op maandag 10 juli 2017 22:07 schreef laziness het volgende:
Wat een doemscenario's over nieuwbouw hier zeg.
Geen centje pijn met de mijne gehad en binnen 7 maanden opgeleverd. Dus dat heel lang dubbele lasten viel ook wel mee![]()
Ja ik heb wat scheuren. Dat is bekend van nieuwbouw. Dat is dan ook exact het enige.
En mijn 12 zonnepanelen er bij maken de energie nota een pretje om te krijgen.
Ik vind zelf het parkeren achter mijn woning juist wel fijn![]()
Ik vind dat je de kosten in je plaatje voor de nieuwbouwwoning wat te laag hebt ingeschat. En wij hebben geen hele bijzondere uitspattingen gedaan daar.
Ik zelf zou moeite hebben met die drukke weg maar dat is uiteindelijk iets wat jij zelf moet afwegen.
Ik proef in de manier waarop je het geschreven hebt wel een voorkeur voor woning 2 trouwens vanuit jouw kant
quote:Op maandag 10 juli 2017 20:40 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je moet alleen het vrije uitzicht op de weilanden wegdenken, want dat zou zo maar eens van korte duur kunnen zijn.
Goed punt. Ik heb vorig jaar het woonbeleid van onze gemeente helemaal door gelezen en tot, ik dacht 2025, wordt er enkel gekozen voor inbreiding en niet voor uitbreiding. Dit aangezien ik een lichte krimpregio woon. Plek waar ik over uitkijk, bij de nieuwbouwwoning grenst aan woningen in duurste wijk van het dorp. Woningen die staan beginnen allemaal pas beginnen bij 400.000. Lijkt me daarom heel sterk dat daar op korte termijn (10jaar) wat tegen aangezet gaat worden.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:44 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik zou nieuwbouw even heel goed overwegen... de ligging is nu nog mooi.. maar blijft dat zo?
Gemier met het "zetten" van de woning en scheuren, bouwschade, oplevergedoe, en dwarsliggende bedrijven kun je ook overslaan natuurlijk..
Niet dat het altijd een probleem is.. maar er is vaak altijd wel wat..
quote:Op maandag 10 juli 2017 21:29 schreef xaban06 het volgende:
Bij nieuwbouw heb je heel lang dubbele lasten, de hypotheek loopt al terwijl je er nog niet kan wonen. Daarnaast betaal je ook nog rente voor de grond oid, ben vergeten hoe dat heet.
quote:Op maandag 10 juli 2017 21:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Bouwrente, en dat kan >6% (t.o.v. bestaande ) woning 2 zijn.
Verder ter overweging:
1. Hoe liggen de woningen op de kavels, m.a.w. is de tuin een flinke lap, of verdeeld in 3 x 1 'n lapje
2 Hoe zijn de toekomstige buren. Jong en levendig zou voor mij een afknapper zijn
3 Parkeerplaats op eigen grond: gaat van je grond af en kijk je tegen je blik aan?
4 20 m2 verschil kan best de moeite waard zijn
Blijft ook je intuïtie: als je de nieuwe woning als blokkendoos omschrijft en de bestaande als een "echte 2^1 kapper", geeft dat aan dat die "blokkendoos" gewoon je smaak niet is.
Zonder al te veel over de exacte ligging zou ik toch voor de 2^1 kapper gaan, om van het gemier van die andere 4 af te zijn.
quote:
Zoals ik het nu in kan schatten wordt er twee a drie meter vanuit de kavelgrens gebouwd. Dan komt de woning 45m2, dus schat in dat achtergevel en kavelgrens aan de achterkant ongeveer op 17meter komt. En je kijkt tegen blik aan ja, maar dit is natuurlijk eenvoudig te verhelpen door een schutting of tuinmuur. Dat laatste is ook mijn plan om zelf te doen. De nieuwbouwwoning heeft meer m3 ja, scheelt denk ik behoorlijk. Op zolder kunnen eenvoudige twee slaapkamers en technische ruimte bij worden gemaakt.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:07 schreef laziness het volgende:
Wat een doemscenario's over nieuwbouw hier zeg.
Geen centje pijn met de mijne gehad en binnen 7 maanden opgeleverd. Dus dat heel lang dubbele lasten viel ook wel mee![]()
Ja ik heb wat scheuren. Dat is bekend van nieuwbouw. Dat is dan ook exact het enige.
En mijn 12 zonnepanelen er bij maken de energie nota een pretje om te krijgen.
Ik vind zelf het parkeren achter mijn woning juist wel fijn![]()
Ik vind dat je de kosten in je plaatje voor de nieuwbouwwoning wat te laag hebt ingeschat. En wij hebben geen hele bijzondere uitspattingen gedaan daar.
Ik zelf zou moeite hebben met die drukke weg maar dat is uiteindelijk iets wat jij zelf moet afwegen.
Ik proef in de manier waarop je het geschreven hebt wel een voorkeur voor woning 2 trouwens vanuit jouw kant
Zover ik weet is er niet nog iemand meer met interesse. Makelaar was enkel nog maar langs geweest voor een opname en waardebepaling. Nieuwbouw en bestaande heb ik beide als ik ja zeg. Geen idee alleen wat voor ruimte er nog in die bestaande woning zit qua vraagprijs. Maar in de huidige markt is het zo weg zoiets is mijn imo. Al vind ik hem zelf nog wel wat aan de dure kant.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:50 schreef BrrrKoud het volgende:
Wat weinig geld voor veel m2. Enfin - is het wel zeker dat je de bestaande woning kan kopen? Dat lijk mij geen uitgemaakte zaak. Wellicht dat een andere koper er meer voor wil betalen.
Nieuwbouw heb je zeker, bestaande bouw heb je misschien? Of mis ik iets?
Betekent ook dat je er nooit meer van af komt. Als je kennelijk de enige mogelijke koper bent...quote:Op maandag 10 juli 2017 23:16 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Zover ik weet is er niet nog iemand meer met interesse. Makelaar was enkel nog maar langs geweest voor een opname en waardebepaling. Nieuwbouw en bestaande heb ik beide als ik ja zeg. Geen idee alleen wat voor ruimte er nog in die bestaande woning zit qua vraagprijs. Maar in de huidige markt is het zo weg zoiets is mijn imo. Al vind ik hem zelf nog wel wat aan de dure kant.
Woning staat officieel nog niet te koop, eind van deze week, via familie gehoord dat deze woning te koop komt te staan, vandaar buiten een makelaar om een afspraak gemaakt.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 08:43 schreef BrrrKoud het volgende:
[..]
Betekent ook dat je er nooit meer van af komt. Als je kennelijk de enige mogelijke koper bent...
De verkoper is echter wel gek om het te verkopen zonder rest van de potentiele gegadigden een kans te geven..quote:Op dinsdag 11 juli 2017 11:25 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Woning staat officieel nog niet te koop, eind van deze week, via familie gehoord dat deze woning te koop komt te staan, vandaar buiten een makelaar om een afspraak gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |