De PSP (voorloper groenlinks) wordt opgericht.quote:Op zondag 9 juli 2017 12:06 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nou vertel ? Wat gebeurde er 60 jaar geleden in 1957 ?
Het verdrag van Rome werd in 1957 getekend bedoel je dat ?
Fake Newstwitter:CNN twitterde op zaterdag 08-07-2017 om 16:51:53An eclectic and international mix of demonstrators peacefully flooded the streets of Hamburg as G20 wraps up… https://t.co/2pbxUEpQIQ reageer retweet
Tjah. En dan nog gaan beweren dat het allemaal 'echt niet extreem links is hoor!!!'.quote:Op zondag 9 juli 2017 16:37 schreef bedachtzaam het volgende:
Vooral antifa ook en black block, dan hoef je echt niet te verwachten dat er een normale demonstratie gehouden word.
Tja, zo was het ingedeeld hé, op de laatste dag even wat mooie beelden tijdens de mars voor grenzeloze solidariteit.quote:Op zondag 9 juli 2017 17:03 schreef Nintex het volgende:
Fake Newstwitter:CNN twitterde op zaterdag 08-07-2017 om 16:51:53An eclectic and international mix of demonstrators peacefully flooded the streets of Hamburg as G20 wraps up… https://t.co/2pbxUEpQIQ reageer retweet
Was de nctv hier het ook al over eens.quote:Op zondag 9 juli 2017 17:46 schreef Braindead2000 het volgende:
476 gewonde agenten door tolerante progressieven. Maar het gevaar komt toch echt van rechts.
Je bedoelt Dick Schoof, die sukkel die nog geeneens kon voorspellen dat de instroom van 1 miljoen vluchtelingen, voornamelijk uit een land waar we mee in oorlog zijn, voornamelijk diepreligieuze moslims, wel eens een gevaar voor onze veiligheid kon zijn?quote:
quote:Op zondag 9 juli 2017 17:03 schreef Nintex het volgende:
Dit had ie dus blijkbaar wel goed gezien.quote:Op zondag 9 juli 2017 17:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je bedoelt Dick Schoof, die sukkel die nog geeneens kon voorspellen dat de instroom van 1 miljoen vluchtelingen, voornamelijk uit een land waar we mee in oorlog zijn, voornamelijk diepreligieuze moslims, wel eens een gevaar voor onze veiligheid kon zijn?
Dit is niet gewoon links. Dit is extreem.quote:Op zondag 9 juli 2017 17:46 schreef Braindead2000 het volgende:
476 gewonde agenten door tolerante progressieven. Maar het gevaar komt toch echt van rechts.
En hoeveel onder de demonstranten?quote:Op zondag 9 juli 2017 17:46 schreef Braindead2000 het volgende:
Tot op heden.... daar komt nog wel een staartje bij wanneer de polizei beelden gaan bekijken. Net als bij voetbalrellen.quote:
https://www.reuters.com/a(...)grants-idUSKBN19T124quote:Arab refugees watching anti-G20 riots in Hamburg from the relative safety of a falafel joint said on Saturday the rioters were insane for destroying their tolerant adoptive city and were astonished by what they saw as the police's restraint.
"If people did this in Egypt they would be shot," said Ibrahim Ali, a 29-year-old Egyptian who came here in 2011. "The state provides everything: housing, unemployment benefits and education. Yet those people are not happy. I don't get it."
Ali and two more refugees from Syria and Egypt were serving beer, falafel, hummus, tabouleh salad and other Middle Eastern delights to protesters who had started leaving the Sternschanze quarter as police special units moved in against the rioters.
"They are crazy. I can't believe my eyes," said Mohammad Halabi, 32, a Syrian who arrived in Germany as a refugee some 18 months ago. "They have such a beautiful country and they're destroying it."
Halabi, who speaks broken German, said he had been following the G20 only to see if world leaders would come up with a solution to end the civil war in Syria.
His expectation were low, he said, so he was not disappointed when he read on social media on Friday that U.S. President Donald Trump and Russia President Vladimir Putin had agreed on a ceasefire for southwestern Syria.
"It's a joke. They are not serious," said Halabi. "They are simply interested in preserving their own interests in Syria and the Middle East."
'NOT SCARED'
When he was not serving falafel, Halabi ran toward the square where rioters had set barricades on fire, and took pictures of police firing water cannon.
"This is nothing. I'm not scared," he said, sharing pictures with family members living in Turkey. "Bombs falling on your neighborhood, that's scary."
Zo'n 3 weken geleden werd een rechtse demonstratie (met extreem rechtse elementen zoals Kategorie C) in Enschede verboden omdat (extreem) links ze niet wilden 'laten lopen'.quote:Op zondag 9 juli 2017 17:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tjah. En dan nog gaan beweren dat het allemaal 'echt niet extreem links is hoor!!!'.
Dan heb je er niets van begrepen
Links =/= hypocrietquote:Op maandag 10 juli 2017 00:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zo'n 3 weken geleden werd een rechtse demonstratie (met extreem rechtse elementen zoals Kategorie C) in Enschede verboden omdat (extreem) links ze niet wilden 'laten lopen'.
Nu in Hamburg trekt links samen met extreem links (antifa en black block) op waarbij de acties van extreem links nauwelijks veroordeeld worden.
Ipso facto: Verbind je als linkse gast het rechtse Pegida aan extreem rechts dan houdt dat ook in dat links verbonden kan worden aan de extreem linkse Antifa en Black Block. Links moet daarin nou niet hypocriet zijn.
Daarbij, waar was (extreem) rechts om heibel te schoppen zoals links altijd doet bij rechtse demonstraties? Waarom laat (extreem) rechts mensen met een totaal andere mening wel 'lopen'?
Hier nog zo'n linkse hypocriet:quote:
Geheel volgens de regressief linkse agendatwitter:LennartFeijen twitterde op zaterdag 08-07-2017 om 23:06:12De grootste initiator van geweld tijdens demonstraties is nog altijd de politie, maar dat wil men in Nederland nooit horen. #G20 #Hamburg reageer retweet
Het zal nog wel flink gaan regenen als het om dit soort belachelijke uitlatingen gaat, word een gezellig weekje tv vermoedt ik.quote:Op maandag 10 juli 2017 00:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hier nog zo'n linkse hypocriet:Geheel volgens de regressief linkse agendatwitter:LennartFeijen twitterde op zaterdag 08-07-2017 om 23:06:12De grootste initiator van geweld tijdens demonstraties is nog altijd de politie, maar dat wil men in Nederland nooit horen. #G20 #Hamburg reageer retweet
[ afbeelding ]
En in lijn met de 3 wetten van Croughs
1. De wet van het abjecte Westen: 'Bij een conflict tussen westers en niet-westers kiest de progressieve intellectueel voor niet-westers.'
2. De wet van de onderdrukte minderheid: 'Bij een conflict tussen een minderheid en een meerderheid kiest de progressieve intellectueel voor de minderheid.'
3. Onderdrukt v. niet-westers: '[G]evallen waar de twee wetten met elkaar in botsing komen, wordt het ingewikkeld. Dit is onder andere het geval wanneer vrouwen of homo's (tweede wet) met vrouw en homovijandige moslims (eerste wet) in conflict komen.'
https://joop.vara.nl/opinies/g20-dagboekquote:Update zondag
Allereerst: ik vind het jammer dat ik nu pas weer een update kan schrijven. De afgelopen 48 uur waren erg hectisch. Bovendien gooide de politie vaak het telefoonsignaal uit. Daarom had ik beperkt mobiel internet.
Na de blokkade-actie op vrijdag hebben we als groep nog een spontane demonstratie bezocht. De sfeer was vreedzaam en bijna feestelijk te noemen. Vanwege die sfeer sloten ook veel omstanders zich spontaan aan. We liepen een route door de wijk St. Pauli en eindigden vlakbij de ingang van de tunnel onder de Elbe waar een spontane manifestatie plaatsvond. Vervolgens rukte de politie opeens op en sloeg de sfeer om. Net nadat we als groep waren vertrokken, werden de achtergebleven demonstranten ingesloten en getraangast. Ook is er weer een waterkanon ingezet, dat zoals we later hoorde, meer dan 10 activisten van een muur heeft afgespoten die zeer ernstig gewond raakten. De Nederlandse groep is ongedeerd gebleven.
Die avond werden we geïnformeerd over een mogelijke ontruiming van het kamp die nacht door de politie. We troffen voorbereidingen, zoals het vaststellen van een verzamelplaats en het inpakken van onze waardevolle spullen. Rond een uur of 03:00 werden we interdaad gewekt door het kampalarm. Ik hoorde een Duitse stem keihard ‘Bulle, Bulle’ (een bijnaam voor de politie) roepen. We verzamelden ons en na drie kwartier zeer gespannen te wachten (we hadden immers de pijnlijke beelden van andere ontruimingen in ons hoofd) bleek de politie niet voor een ontruiming op de been te zijn, maar voor een groep neonazi’s die het kamp op probeerde te komen.
Nadat we weer gingen slapen luidde opnieuw het alarm om 5:30 uur. Dit keer waren we volledig omsingeld door ME en vlogen er drie helikopters laag over het kamp. Er werd ons duidelijk gemaakt dat iedereen voor 11:00 uitgebreid gecontroleerd zou worden. Wij gingen als één van de laatste groepen door de controle. Er stonden meer dan 100 ME busjes op de controlepost, en iedere activist werd door drie ME’ers gecontroleerd. Onze spullen werden doorzocht, er werden vragen gesteld en al onze personalia werden opgeschreven. Na een lang oponthoud is iedereen uiteindelijk door de controle gekomen.
Vervolgens gingen we, iets te laat, naar de massademonstratie. We voegden ons bij de SP-delegatie, die speciaal voor de demonstratie was afgereisd naar Hamburg. Er liepen uiteindelijk 200.000 mensen mee in deze indrukwekkende en vreedzame demonstratie tegen de G20.
Door de vermoeiende tactieken van de politie (wegversperring, geen OV, nachten breken, voortdurende controles, etc.) kwamen we ’s avonds uitgeput aan op het kamp.
Die nacht had ik nachtdienst. Een andere Nederlandse activist en ik liepen rondjes over het kamp. Bij de twee ingangen zaten ook nachtwakers. Aan het einde van mijn dienst, rond 03:00 uur, kwam een auto bij de ingang van het kamp. Over de walkie-talkie hoorde ik dat het een groep neonazi’s betrof. Dat was goed mogelijk, aangezien deze mensen ons de nacht daarvoor ook hebben geprobeerd te ‘bezoeken’, en eerder op die avond -zo las ik op Twitter- mensen had aangevallen in de van oorsprong linkse wijk St. Pauli. Ik kreeg opdracht de auto te achtervolgen. Door de uitputting van de afgelopen dagen voelde ik geen angst meer. Nadat de exacte locatie van de auto door ons gevonden was, ging er een groepje van activisten van het kamp op af om ze weg te jagen. Dit is gelukt, en om 04:00 uur kon ik eindelijk naar mijn koude tentje om te slapen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |